Kirjoittaja Aihe: Depfortin hiiret 1-3  (Luettu 1531 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Enkeleiden enkeli

• Ankeuttaja
Depfortin hiiret 1-3
« : Heinäkuu 20, 2004, 10:02:56 »
Deptfortin hiiret on kirjasarja jossa on kolme osaa. Olen itse lukenut kaikki. 
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Kirjojen nimet ovat: Pimeyden kutsu (1), Kristalli vankila (2), viimeistä en nyt satu muistamaan, luin nämä noin ½ vuotta sitte, enmmänki, mut saattesen kyl selville jos luette! Hei lukekaa nää, lukekaa!!!

//Lisäsin spoilerivaroituksen ~Lii
//Muoksin spoilerivaroituksen -Tinna
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 09, 2007, 22:11:59 kirjoittanut Tinna »

Drace

• Ankeuttaja
Depfortin hiiret 1-3
« Vastaus #1 : Heinäkuu 26, 2004, 16:50:46 »
Minä olen lukenut ykkösen ja kolmosen kokonaan, sillä omistan ne. Mutta kakkosesta olen lukenut vain muutaman luvun, mikä harmittaa minua kovasti. Muistan vain ajatelleeni, että se oli niin tylsä ykköseen verrattuna, etten jaksanut. Ja siihen se sitten jäikin. En tiennyt, että kolmosta oli edes ilmestynyt, ennen kuin sain sen lahjaksi, ja pakkohan se oli sitten lukea. Tykkäsin kyllä todella kovasti. Mutta välillä olin vähän 'häh?' kerta se kakkonen sieltää välistä uupui, mutta oikein onnistuneita kirjoja ovat todella. Mielestäni kirjoitustyyli ja ylipäätänsäkin aihe ovat kiehtovia.

Poissa kaappimörkö

• Vuotislainen
Depfortin hiiret 1-3
« Vastaus #2 : Elokuu 27, 2005, 00:34:04 »
Enkeleiden Enkeliä vähäsen täydentäen ja korjaten

Brownien tyttären nimi ei ole Audreas, vaan Audrey.
Kirjojen kaikkien osien nimet ovat Pimeyden Kutsu, Kristalli Vankila ja Tilinteon Hetki.

Mutta asiaan.
Minä rakastan Deptfordin hiiriä! Mielestäni kirjat ovat jääneet täysin ilman niille kuuluvaa huomiota. Ymmärrettävää se kai on, että trilogia, jossa (ensisilmäyksellä) näytetään kertovan hiirten ja rottien välisistä taisteluista, ei välttämättä kuulosta houkuttelevalta. Mutta nämä kirjat ovat niin paljon muutakin! Ne kertovat ystävyydestä, rakkaudesta, menetyksen tuskasta, kohtalosta. Ne ovat jännittäviä, täynnä iloa ja surua, sekä petoksia ja yllättäviä juonenkäänteitä. Kirjojen hahmot ovat kukin erilaisia ja persoonallisia, ja niihin on helppo samaistua. Vaikka ne ovatkin "vain hiiriä".

Itse luen trilogian säännöllisin väliajoin, ja ne vain paranevat kerta kerralta.
Mielestäni ensimmäinen osa Pimeyden Kutsu on paras, vaikkei se kaikkein "tunteikkain" osa olekaan. Tarina on mielestäni sujuvinta siinä.

Sarja muuttuu loppuun päin mennessä yhä vain synkemmäksi ja synkemmäksi. Pienten lasten kirja tämä ei todellakaan ole, vaan sopii nuorille ja myös vanhemmille loistavasti.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 09, 2007, 22:13:42 kirjoittanut Tinna »
It´s over.

kijo

• Ankeuttaja
Depfortin hiiret 1-3
« Vastaus #3 : Syyskuu 02, 2005, 09:37:25 »
Ihania kirjoja! Sääli vain, että kirjasarjaa ei ole jatkettu. Olen myös lukenut samaisen kirjailijan kirjan -Noitametsän okapeikot. Tylästyin siihenkin kamalasti ja siihen pitäisi kai tulla lisä osia, mutta eipä ole näkynyt. O__P Ainakin kirja jäi mielestäni pahasti kesken jos sarja on siihen loppunut.. vai liekkö hän sitten edes tarkottanut siitä sarjaa?

Fessa

• Ankeuttaja
Depfortin hiiret 1-3
« Vastaus #4 : Helmikuu 05, 2006, 02:25:32 »
Kyllä vain, luettu on. Aikaa näistäkin tosin on vierähtänyt jo melkoisen kauan joten yksityiskohdat ovat aikalailla hämärtyneet.

Tykkäsin näistä. Muistan että oli monia todella jännittäviä kohtia, ja hahmot olivat kaikki tosi inhimillisiä, jos nyt niin voi sanoa. Juoni oli omalaatuinen.

offtopic:
Tuosta Noitametsän Okapeikoista. Tykkäsin siitäkin aivan hirmuisesti. En nyt sen loppua muista mutta aukihan se taisi jäädä, kun jatko-osia koitin epätoivoisesti kalastella. Ilman tulosta. Ikävää kyllä jos nuin hyvä sarja[?] jää kesken.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 09, 2007, 22:14:43 kirjoittanut Tinna »