Kirjoittaja Aihe: The Rain  (Luettu 5038 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Snoflinga

• Ankeuttaja
The Rain
« : Heinäkuu 19, 2004, 09:06:36 »
http://www.therain.fi/

Eli siis. The Rain. Sehän soittaa melodista raskasta rokkia, gospelia. Ihanampaa gospel bändiä saa hakea. Toki makunsa kullakin. :)

Kappaleiden sanoitukset ovat mielestäni kohdallaan, ne iskevät. Mielestäni ensimmäinen levy Kiitos ja Anteeksi on parempi kuin uudempi Tie 316. Kiitos ja Anteeksi levyn sanat ovat näkyvämmin kristillisiä kuin Tie 316:sta. Toki Tie 316 levyn sanatkin ovat varsin selvästi uskonnollisia, toisin kuin esim. Juha Tapion, jonka levyä on mielestäni kaupallistettu liikaa. Sulautuu samaan harmaaseen massaa. Toki Juha Tapio ja The Rain painivat eri sarjoissa kun eri genreä kerta edustavat, mutta silti.

Olen nähnyt The Rainin keikalla kahdesti. Harmittaa ihan sikana kun on jäänyt kaks mahdollista kertaa väliin, vappugospel ja sitten samana vuonna kun menin riparille niin Rain esiintyi Nummelassa, enkä tietenkään mennyt sitten katsomaan. Ensimmäistä kertaa näin Rainin siis Maata Näkyvissä festareilla, sitä ennen tutustunut bändiin seurakunnan leireillä, ja se oli aivan mahtava livenä. Ne pojat sitten osaa rokata. ^^ Ja Tatsin tukka on aikas magee. :) Toinen kerta oli Evankelisilla musiikkimessuilla Helsingissä viime maaliskuussa, sekin oli hienoa, vaikka Rain esiintyi vasta viimeisenä ja sitä ennen oli vuorossa Juha Tapio, jota emme olisi millään jaksaneet enään siinä vaiheessa kuunnella. Mutta onneksi Rain sitten viimein saapui lavalle ja ... enempää ei tarvitse sanoa. :) (Yleisöryntäys lavan luokse *tsih*)

-Snoflinga

Poissa Woldfine

• High Tea
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
The Rain
« Vastaus #1 : Heinäkuu 19, 2004, 15:00:16 »
Minä pidän bändistä, kovasti.

Musiikki kolahtaa, vaikka en erityisen uskonnollinen muuten olekaan, mutten varsinaisesti pidä Jumalaa minään tyhjänpäiväisenä hömpätyksenä. Aiheeseen. *köh*

Niin, The Rain. Kertaakaan en livenä ole nähnyt, mutten erityisemmin jaksa siitä niin paljoa välittääkkään. Mielestäni ensimmäinen levy on parempi kuin toinen, sillä sen sanoilla on minusta enemmän merkityksiä, ja muutenkin, sanomaa. Niitä voi jäädä pohtimaan syvemminkin.

Mutta mitä muuta. Laulajalla (vai onko niitä monta? o_O) on erittäin kaunis ääni. Tai ainakin sillä yhdellä ^^' Eh.
This sentence is is Spanish when you are not looking.

Mayfly

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #2 : Tammikuu 07, 2005, 15:46:42 »
The Rain, Suomen paras gospelbändi. Ja tämä on tosi, ei pelkästään tämän tyttösen mielipide. Itselle usko on tärkeä osa elämää. Samoin kun musiikki, joten mikä olisi sen ihanampaa, kun kunnon gospelmusa?!:)

Mietitäänpäs... Ainakin viidellä keikalla olen ollut. Viimeksi eilen illalla, Lempäälässä. Aivan mielettömän upea keikka oli!! Tosin aivan liian lyhyt:( Rainin musiikkityyli on mahtava, ja ne sanat!! Ne koskettavat ja syvälle! Eilen keikalla meinasin monta kertaa purskahtaa itkuun. Sotilaan aikana silmät kyllä täytty kyynelistä. Sanat on niin... mahtavat, koskettavat... upeat! Samoin kuin muissa biiseissä.
Sitten kotona illalla kuuntelin Rainia, ja itkin. Tosin se johtu myös suuresta ikävästä. The Rain on mahtava levyllä, mutta keikalla on aina mahtavampaa olla.
The Rain on kaikin puolin upea bändi! Parempaa gospelia saa kyllä hakea...!
Woldfine: Laulajia on kaksi, Sami (koskettimet) ja Tatsi (basso). Veljeksiä ovat. Samilla on kirkkaampi ääni, Tatsilla taas tummempi ja 'möreämpi' ääni.
Taitavia ovat molemmat. Ja tietysti bändin muut jäsenet. Ehei, taitoa ei puutu! Nyt jään odottelemaan kolmatta levyä, joka ilmestyy tämän vuoden puolella.

Muoks. Levy ilmestyy elokussa, Ristirockissa. Ei malta odottaa:D
Eurassa olin 12.3. kuuntelemassa The Rainia ja mahtava keikka oli jälleen! Paidan sain vihdoin ostettua, samoin pinssin. Ja nimmarit sain painamaani kassiin jossa on yllätys, yllätys, Rainin logo!
Ensi viikonloppuna Hesaan musamessuille. Joku muu tulossa? Olisi mukava kuulla jos on:)

Kyllä, Terapia on mahtava! Itse tosin vasta viime MN-festareilla opin heidän musiikista tykkäämään...:( Ei paljoa ehdi kuuntelemaan enää:'( Terapia oli samaisessa Euran tapahtumassa ja meininki oli mahtava:D
Mutta kyllä Rain ehkä ihan inasen verran parempi on:D

Noh, ei kai tällä kertaa ole muuta sanottavaa:)
Kertoilkaa etukäteen jos olette Rainin keikalle menossa, itse kierrän kaikki mahdolliset, niin jos vaikka tavattaisi...?:)

Ensi viikonloppua jään odottelemaan:)

Josephine

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #3 : Tammikuu 11, 2005, 17:30:40 »
The Rain on hyvä bändi. Tie 316 -levyä en ole kuunnellut, mutta Kiitos ja Anteeksi on loistava. Parempiakin bändejä on *hymy* (insideläppää itsensä kanssa), mutta mielestäni se, että Sotilaan kuullessani kyyneleet tulee silmiin, on merkki siitä, että sanoma on oikea.

Synisti (kiva sana) näyttää mielestäni hassulta, mutta kitaristin söpöys nostaa keskiarvoa (Nimim. Matkalla MN-festareilta vieruskaverin kanssa tuli väsyneenä keskulteltua myös epäolennaisemmista seikoista :))

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
The Rain
« Vastaus #4 : Tammikuu 11, 2005, 21:40:51 »
Riparilla kuulin ekan kerran The Rainia. Vapaa-ajalla siellä isoset laittoivat The rainin soimaan (se oli ainut cd mikä oli kuuneltavissa) ja yleensä sen "Tuuli kulkee" (se oli joku ton niminen) kappaleen mikä oli kieltämättä tooodella hyvä! Mutta en kyllä pitänyt mistään muusta kappaleesta siltä levyltä mutta se oli ihme että tykkäsin edes yhdestä tämän kaltaisesta musiikista (siis tällaisesta kristillisestä musikkista).
The Rainin äänestettiin muistaakseni parhaimmaksi (niistä cd-levyistä mitä lyötyi) bändiksi riparilla mutt ei sen vastustajat mitään hyviä ollutkaan...
"Are we there yet?"
"No"

Sinistra

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #5 : Maaliskuu 26, 2005, 12:28:01 »
Jep, The Rain on kyllä aikas hyvä! :)
Kuulin ensimmäisen kerran sitä riparilla kun iltahartaudessa soi Tuuli kulkee. Se on aivan mahtava biisi ja sitä sitten kuunneltiinkin koko ripari...
Sitten riparin jälkeen sain Kiitos ja anteeksi-levyn ja pidin siinä sitten muistakin kappaleista kuin vain tästä yhdestä... Ristirockissa viime vuonna tuli tämäkin bändi sitten katsastettua livenä ja tykkäsin! :)

Esege

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #6 : Huhtikuu 01, 2005, 17:30:50 »
Kyllä kyllä, Rain ehdottomasti parasta gospelia. Ja tänään pääsee kattomaan livenä!! Jänskättää kyllä vähän. ^^ Kerran aikasemmin oon nähny jätkiä esiintymässä, syksyllä Maata Näkyvissä -festareilla.

Itelläni on Kiitos ja anteeksi ja poikaystävällä Tie 316. Tie on oikeastaan vähän parempi levy.. Kaikki biisit on loistavia, mutta erityisesti Ylös, Viha, Tulta, Tie 316 ja Luovutusvoitto Tie 316:sta sekä Sokea, Kuvitelmia, Tuuli kulkee, Sotilas, Hiljenee, Kiitos ja se ekstrabiisi Kiitos anteeksi -levyltä.

Tuuli kulkee on varmaankin kaikkein rakkain biisi, sitä soutettiin viime kesänä paljon kun olin isosena riparilla ja sen kautta tutustuin Rainiin.

/muoksii:

Oli hieno keikka ja sain vielä Tatsin nimmarin Kiitos ja anteeksi -levyn kanteen ja ostettua Tie 316:sta.

Suppe

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #7 : Elokuu 05, 2005, 12:55:44 »
The Rain. Bändi jota kuuntelen tällä hetkellä eniten. Kiitos ja anteeksi levyn olen omistanut jo pari kuukautta, mutta Tie 316 ostin vasta toissapäivänä. Ja se on ihana. Tosin ei varmaan yhtä ihana kun Kiitos ja Anteeksi, mutta se on nyt uusi, niin sitä on kivempi kuunnella. :)
Paras gospel-bändi tällä hetkellä.

Kiitos ja Anteeksi levyltä ehdottomat suosikit ovat Sotilas ja Kiitos. Tuuli kulkee on se laulu jonka olen kuullut ensimmäisenä ja sen olenkin kuullut niin monta kymmentä kertaa. Riparillakin tänä kesänä kaikki halus koko ajan vaan kuunnella sitä. :) Mutta silti se on edelleen hyvä.

Tie 316 parhaita tällä hetkellä on Ylös, Tulta, Malja, Tie 316 ja ehdoton ykkönen: Sanaton. Vaikea vielä arvioida kun toisia on kuullut enemmän kun toisia. Mutta tuo sanaton soi yhdessä iltahartsissa riparilla ja ihastuin siihen jo siellä.

En ole nähnyt Rainia kertaakaan livenä, mutta haluaisin tässä syksyn aikana päästä senkin katsastamaan. Mahdollisesti Maata Näkyvissä -festareilla tai sit jossain muualla.

Tiizi

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #8 : Elokuu 05, 2005, 13:24:50 »
Minulla soi tällä herkellä mankassa Tie 316, ja uskotte että yllätyin kun huomasin täällä tälläisen topicin. Ekan kerran Rainiin tutustuin riparilla, ja eikun vaan sitten kirjastoon lainaamaan levy itsellekin. Siellä ei ikävä kyllä ole kuin tuo Tie 316 joten täytyy kai investoida ja mennä ostamaan nuo levyt itsellekin.
Minusta kyllä tuo Kiitos ja Anteeksi parempi kuin tämä,ainakin tällä hetkellä, mutta kun musamaku heittelehtii puolelta toisaalle on vaikea sanoa mitään varmaa.

Suppe

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #9 : Elokuu 28, 2005, 17:30:21 »
Olin eilen Ristirockissa ja siellä näin Rainin livenä. Olin melko takana, kun jalat oli niin poikki etten jaksanut seistä, niin etten ehkä päässyt keikan aikana ihan semmosiin tunnelmiin kun olisin toivonut. Lisäks oli kauheita ongelmia korvatulppien kanssa. Edessä olisin varmaan viihtynyt paremmin, koska siellä porukka oli mukana. Taaempana tätä ei tapahtunut niin paljoa. Mutta siis. Olisivat saaneet soittaa kauemminkin, koska olisin halunnut kuulla enemmänkin niitä vanhoja lauluja. Mä oon nimittäin huono kuuntelemaan lauluja ekaa kertaa. En oikein osaa keskittyä siinä. Vaikka kyllähän nyt kun tuota uutta levyä olen tänään kuunnellut huomaa että ne laulut on ihan tutun kuuloisia mitkä ne soitti siellä. Uuden levyn suosikkeja näin yhden kuuntelukerran jälkeen ovat Hulluutta ja Ellipsis.
Mutta haluan ehdottomasti nähdä bändin uudemman kerran livenä, jos silloin olisin sitten enemmän fiiliksissä. :)

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
  • Tupa: Luihuinen
The Rain
« Vastaus #10 : Elokuu 28, 2005, 17:41:32 »
Tuuli kulkee.
Viimeinen biisi jota kaverini kuunteli ennen kuolemaansa.

elämää
emme pysty määräämään
Tuuli kulkee missä tahtoo
painaa selkäsi seinään

synnin tunto saa
sut riekaleiksi riepottaa
miksei se anna olla vaan

sun salaisissa haaveissas
joku rakastaa sua niin että sydämeen sattuu
sulle Jumala vastaa: mä seuraan sua matkoillas
annan anteeksi kaiken mihin katuva kaatuu
minä rakastan sua niin että sattuu

Muuta en osaa sanoa heidän tuotannostaan.
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Minmy

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #11 : Elokuu 28, 2005, 17:54:00 »
Tuuli kulkee tuo erittäin elävästi mieleen riparimuistot ja muutenkin ajan, jonka seurisnuorissa pyörin. Nykyään en enää seuriksella pyöri, mutta Jumala tuntuu ehkä läheisemmältä kuin niihin aikoihin. Kyseisessä kappaleessahan lauletaankin rippileiristä ja jo silloin kappale tuntui omalta ja melkeinpä omasta elämästä kertovalta.

Anteeksi on aivan ihana kappale ja jostain syystä se tekee minut melkoisen tunteelliseksi. Melkein jopa kyyneleet nousevat silmään. En osaa sanoa, että miksi.

En hirveästi välitä Rainin musiikillisesta annista, mutta sanoitukset ovat aivan upeat ja koskettavat. Rainin musiikkia kuunnellessa aina tulee pieni muistutuksen sykäys siitä, että uskoo.

Mayfly

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #12 : Elokuu 30, 2005, 19:46:46 »
Olin tuolla lauantain keikalla. Kieltämättä en ihan täysillä päässyt fiilikseen, vaikka koko ajan mukana heiluinkin. Porukka vaan oli niin... vaisua uusien biisien aikana. Mutta keikka oli silti mahtava.
Uusi levy löytyy kotoa, pidän siitä näin lievästi sanottuna kovasti. Hieman pelotti, että millainen se on... Rainin kappaleet ovat nimittäin niin omaa luokkaansa, luotan heidän biisintekotaitoihin, mutta aina sitä miettii, että kuinka kauan noin hienoja kappaleita pystyy tekemään.
No, onneksi tämä levy ei ollut pettymys. Kaikki levyn kappaleet ovat upeita. Mutta näin muutamina hienoina mainittakoon Ellipsis ja Hulluutta.
Kunhan vielä tarkemmin ehdin kuunnella levyä (Terapian ikävöinti sysäsi Rainin hetkeksi, vain hetkeksi, vähän sivummalle...) sieltä nousee vielä muitakin huippuja... Moniko on jo kuullut uutta levyä? Mitä pidätte?

Poissa Yaya

• Vuotislainen
  • möfff
The Rain
« Vastaus #13 : Syyskuu 02, 2005, 20:58:01 »
The Rain. Tutustuin ensimmäisen kerran bändin musaan riparillani. Ihastuin siihen heti, vaikken kauhean uskonnollinen olekaan ja uskonto on minusta hieman turha asia. Anteeksi nyt vain. Silti bändin musa iski. Erityisesti Kiitos ja Anteeksi-levyn Tuuli kulkee-kipale jäi mieleeni. Rakastin kyseistä biisiä todenteolla, ja pidän siitä vieläkin. Sanat ovat aivan uskomattomat ja ne saavat väkisinkin kyyneleet silmiin. Kuulin, että eräällä ystävälläni oli kyseinen levy, joten kun pyysin, hän poltti sen minulle. Kuuntelin levyä mielettömästi riparin jälkeen, ja nykyäänkin joskus. Muistan kuinka saatoin joku ilta kuunnella Tuuli kulkee-biisin kymmenen kertaa peräkkäin eikä kyyneleistä tullut loppua, saatika, että olisin kyllästynyt itse biisiin. Erityisen kovassa soitossa levy ja erityisesti juuri tuo Tuuli kulkee-biisi olivat silloin, kun kaikki tuntui olevan päin persettä. Oli helpottavaa kuunnella jotain niin mahtavaa musaa.

Muita hyviä biisejä ovat mm. Kiitos ja Sokea, samaiselta Kiitos ja Anteeksi-levyltä. Uusinta levyä en ole kuunnellut, mutta minusta olisi hienoa saada se. Bändin keikoillakaan en ole käynyt, mutta jos minulla joskus olisi mahdollisuus mennä katsomaan The Rainia livenä, menisin varmasti. Olenkin kuullut bändin olevan mahtava livenä.

Yhteenvetona siis: The rain tekee upeaa musaa, jota kuuntelee mielellään. Sanoitukset ja melodia(?) ovat ihania. Kannattaa kuunnella, jos siihen vain on mahdollisuus.

Muoksis// Nyt on sitten The Rainin keikallakin käyty. :) Aivan mahtava meininki. Muuta ei voi sanoa. The Rain siis toimii vallan mainiosti myös livenä. :) Eikä uusin levy Ellipsiskään yhtään hullumallta vaikuta. Hjuvaa musaa.
It's time to take some real risks.

Salmiakki

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #14 : Syyskuu 02, 2005, 23:09:51 »
Ristirockissa (hauska nähä, että siellä käy vuotislaisiakin..) tossa viikko sitten olin ekaa kertaa The Rainin keikalla, ja pakko sanoa; mahtavaa. Levyjä en omista, mutta tokihan niitä on tullut kuunneltua aina kun on mahdollisuus. Tuuli kulkee oli soitetuimpien joukossa riparilla (yllätys?) ja siskoni riparilla oli ollut Tuuli niminen tyttö, joten laulu oli ollut erityisen spesiaali.. Tuuli kulkee on muutenkin tosi hyvä, mutta silloin aikanaan sitä soitettiin niin paljon.. ehkä mennyt maku ihan pikkasen. Mahtava biisi kuitenkin.
Sotilas on paras. Siinä on upeat sanat ja sanoma, ja muutenkin aivan... paras.
Rainin levyt pitää hankkia jostain. Kaikki kolme^^

Sanokaa EI sateenvarjoille! :D

naakkatati

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #15 : Lokakuu 23, 2005, 22:30:06 »
Kyllähän The Rain rokkaa, ja asiallisella meiningillä! On kyllä suomigospelin ykkösiä. Juuri toissa perjantaina ne kävi täällä Ikaalisissa vetämäs keikan. On nääs paikkakuntalaisia, ja tunnenkin pojat jokseenkin. Mukavia hemmoja on! Tänä vuonna en taida kyllä jaksaa MN-festareille lähtee, mutta ehkä Rainin poikiin taas törmää jossain, Ristirokissa niitä oltiin myös kattomassa. Ihania miehiä, ihania lauluja.

Enkä jaksa olla mainitsematta siitä, että itse Sami Haveri on siirtynyt meitin seurakunnan palvelukseen, osaksi myös nuorisotyöhön!!:) Perjantaina oli meille pitämässä nuorteniltaa ensimmäistä kertaa! On aikas kiva hemmo ihan siviilissäkin!

Poissa Ouva

• Toinen Niistä Kahdesta
  • Vuotislainen
  • Tiedostamaton vuotaa tietoiseen.
    • "Matkapäiväkirja"
The Rain
« Vastaus #16 : Maaliskuu 29, 2006, 19:20:56 »
The Rain. Siinä onkin bändi, jota taidan analysoida aivan kunnolla... kohta kohdalta. Rain ansaitsee sen. Suomigospelin aatelia. Merkitsee minulle eniten.

Melodiat: Nämä rockaa! Kaikilla kolmella pitkäsoitolla, jokaisella kipaleella. Kaikista löytyy joku koukku, jota jäädä kuuntelemaan. Veikeä komppi, erottuva syntikka, kitarasoolo tai vaan joku "outo kolina" siellä taustalla. Ja se koukku siellä melodiassa pitää olla, muuten biisiä eivät välttämättä pelasta sanoituksetkaan.

Sanoitukset: Näissä on sanomaa! Laittavat ajattelemaan eivätkä puuduta useankaan kuuntelukerran jälkeen. Päin vastoin - tuntuu aina löytyvän jotain, mitä ei kuullut viimeksi. Tekstit avautuvat aina uudelleen... mietityttävät, lohduttavat, ahdistavat, tuovat muistoja... Lyriikoiden kanssa on tehty hyvää työtä.

LP:t: Kiitos ja Anteeksi-levyn sain joululahjaksi männä jouluna. Ihanaa, rakastan! Ja varsinkin "Sokea", "Tuuli kulkee", "Anteeksi" ja "Kiitos" käyvät suoraan sydämeen. "Sokea" on ensimmäinen biisi, jokna bändiltä kuulin... Yaya (kaveri niin ihana) lähetti sen kasetilla minulle (elokuussa 2005 tai sitten syyskuun alkupuolella) ja olin myyty. Ellipsis minulla on signeerauksin (kaikilta jäseniltä). Sen ostin MN:stä ja signeerauksen Laukaan keikalta. Biisestä parhaat ovat "Kasvot" (the best!), "Unelmat ja haavat", "Sankarit ja prinsessat", "Samalla mitalla" ja "Ellipsis". Tie 316 minulla ei ole, mutta sen saan halutessani lainattua seurakunnalta... on minulla nytkin. Ennen kuin olin tätä levyä kertaakaan kuunnellut, oli minulle sanottu, että tämä olisi levyistä heikoin. Kuunnellessani yllätyin. Ei ollenkaan heikko, vaan aivan mahtava. Eniten tykkäilen: "Ylös", "Lupaus", "Tulta", "Tie 316" ja "Luovutusvoitto", eikä "Malja"kaan - ainakaan kertosäkeeltään - kauas jää.

Jäsenet: Letkeää porukkaa. Laukaan keikan jälkeen jäin autaamaan kamojen kasaamisessa ja juttelemaan... Samin kanssa hetki musiikista ja Tatsin kanssa ummet ja lammet japanin ja arabian kielistä. Istuttiin vaan salin lattialla ja juteltiin. Hän opetti minulle hipusen arabiaa ja minä hänelle aavistuksen enemmän japania... tai oikeastaan sen kirjoitusta ja tavujen muodostusta.

Live-esiintymiset: Jotain, ah, niin mahtavaa. Olen nähnyt kahdesti keikalla. MN2005 ja Laukaassa viikko sen jälkeen. Tämä porukka osaa esiintyä. Livenä näkeminen on jotain niin erilaista kuin levyn kuuntelu. Maltan tuskin odottaa Vappua.... Vappu-gospel. *ihihii*

Kommentteja ne ikimuistoisimmat: Sami allekirjoittaneelle: "Ollaanko me nähty jossain?" ~ The Rain kotisivuillaan ennakkoon Laukaan keikasta: "Mutta ei kai se Sanoma savukoneesta kiinni ole!"
Kuka tahansa siihen pystyvä saa vapaasti vaihtaa titteliäni, vaikka siinä olisi jo jokin nimike, kunnes toisin ilmoitan. / Kaurat ja Ryynit

Poissa Adelia

• Talvisialu
  • Hirnyrkki
  • wandering free
The Rain
« Vastaus #17 : Maaliskuu 29, 2006, 20:10:25 »
Ja nyt jokainen voi arvata, että Kiitos ja Anteeksi soi tälläkin hetkellä. Itse en levyä omista, mutta kaverini ihanainen sen minulle lainasi. Tuuli kulkee on ensimmäinen kappale, jonka The Rainilta kuulin, mutten ollut silloin rippileirillä. En muista missä, olisiko jopa mahdollista että kappale olisi joskus ollut radiosoitossa jollain kanavalla? Mutta kuitenkin, se on jäänyt mieleen hyvin ja ei kulu, vaikka sitä onkin kuullut paljon. Muihin suosikkeihin kuuluvat "Sotilas" ja joku-jonka-nimeä-en-muista-nyt ollenkaan.

Ouva jo tuossa totesikin, että melodioissa on aina se jokin, ja kun se on, niin sitten kuuntelee kyllä mielellään kaikki kappaleet. Uusimmalta levyltä olen kuullut vasta Ellipsiksen (miten hauska taivutus) ja täytyy sanoa sen olevan hieno kappale. Lainasin juuri senkin levyn, joten kyllä se on kohta kuunneltu monta kertaa. Livenä en ole bändiä nähnyt, mutta Raumalla Nuorisopäivillähän The Rain on esiintymässä, joten siellä sitten nään. En pääse minnekkään muuallekaan ennen sitä ja viime vuoden MN jäi käymättä epämääräisten asioiden takia. Olen kyllä kuullut bändi olevan livenä hyvä, juuri siltä samaiselta fanittajalta, joka lainasi minulle Ellipsiksen. Hänen kauttaan olen myös tutustunut muutenkin suomigospeliin, joten olen hänelle monta kiitosta velkaa^^.

//Huhutar, minäkin ajattelin levyt ostaa. Ja todella, Kirkon nuorisopäivät Raumalla, täältä me tullaan!
BARROIK

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
The Rain
« Vastaus #18 : Maaliskuu 30, 2006, 08:36:00 »
Olin kuullut tästä bändistä jotain aikaisemmin, kun olen kirkon piireissä liikkunut. En ollut olettanut sitä näin hyväksi. Äsken juuri päätin tutustua tähän bändiin heidän kotisivulta ja kuuntelin Ellipsisin, mahtavaa sanon minä. Tuli tippa linssiin, uskonnollinen ihminen kuin olen. Tällaisesta melodisesta hieman raskaammasta musiikista muutenkin pidän ja vielä nyt uskonnolliset sanat. Voiko olla täydellisempää. Bändillä on sanoma, harvalla bändillähän se on. En ollut aavistanutkaan, että näin hyvää bändiä menen toukokuussa katsomaan! Kuuntelen nämä muutkin läpi ja nyt parin kappaleen jälkeen tuntuu että pitää lähteä levyn ostoon. Enkä malta odottaa nyt toukokuuta! Rauman nuorisopäivät!

//Hiih nyt olen aivan rakastunut tähän bändiin. Jotain kerrassaan taivaallista. Olin Oulu gospelissaki kattomassa heitä ja päästiin juttelemaan ja ne oli niin mukavia ihmisiä. Ja nyt omistan levytkin. Jotain niin ihanaa. Voisin ihkuttaa vielä monta kappaletta!
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 27, 2007, 13:01:09 kirjoittanut Huhutar »

Dudley

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #19 : Huhtikuu 02, 2006, 20:39:18 »
Jatkan itsekkin tässä The Rainin kehumista...eli siis on todellakin loistavaa musiikkia..Parasta lienee kuitenkin sanoitukset kun niitä jää todella miettimään ja pohtimaan niiden sanomaa. Jotenkin jää vain ihmettelemään miten jotkin asiat voidaan sanoa niin hienosti ja suorasti. Itte olen nähnyt bändin pari kertaa livenä ja täytyy sanoa et viime vuoden MN-festareilla ne veti kyllä huikeen keikan..Se oli todella hyvä..Mut joka tapauksessa ehkäpä paras suomalainen hevigospel bändi tällä hetkellä..(ja onkin kun Terapia lopetti...)

Mayfly

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #20 : Huhtikuu 03, 2006, 18:15:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Whinez"
Mielestäni kristinusko ja metalli eivät sovi yhteen

Ihan ensiksi, The Rain ei soita metallia. Se on rockia. Ja saako udella tuolle mielipiteelle perusteluja ja tarkennusta? Koska itse en keksi mitään järkeenkäypää.
Itselle musiikki on erittäin tärkeää, erityisesti vähän rankempi, juuri The Rainin tyyppinen. Ja vielä tärkeämpi asia on kristinusko. Jälleen viime lauantaina sai huomata, miten voimakasta ja tehokasta lääkettä The Rainin musiikki ja etenkin sanoitukset on haavoille.

Mietitäänpä The Rainin sanoitukset esim. virsinä. Toimiiko? Ei. Mutta heidän sanoitukset ja musiikkityyli toimii erittäin hyvin yhteen.

Ja uskon, että useampi kuin yksi nuori on The Rainin ansiosta tullut uskoon. Nuorta, joka etsii uskoa, ei kovinkaan suurella todennäköisyydellä virret vakuuta. Mutta rock ja muu rankempi musiikki, jota lukuisat gospelbändit soittavat, tekevät sen varmasti paljon helpommin.
Tai näin ainakin itse uskon.

Enkä nyt tahdo tyrmätä mielipidettäsi, haluan vaan tuoda omani esiin. Itseä se nimittäin suuresti ihmetyttää.. :)

Oliko joku muuten musamessuilla The Rainia kuuntelemassa? Mielettömän upea keikka (vaikkei Pasi valitettavasti paikalla ollutkaan...). The Rain on joka kerta aivan mahtava.

Whinez

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #21 : Huhtikuu 05, 2006, 11:28:01 »
Mielestäni kristinuskon ja metallin yhdistelmästä syntyy kamalaa musiikkia. (Tämä on tottakai jokaisen oma mielipide.) Mielestäni metallista  häviää uskottavuus, jos siihen sotkee kristinuskoa. Metalli ja kristinusko ei ole alunperinkään kuulunut yhteen. Miksi kukaan haluaisi liittää nämä kaksi asiaa yhteen? Sanoitukset ovat hirveitä ja musiikki kamalan löysää. Kristinusko ja metalli ovat alunperin täysin toisiaan vastaan. Kaikki muu metalli paitsi gospel ovat alunperin olleet täsyin ilman kristinuskoa.

Mayfly

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #22 : Huhtikuu 06, 2006, 18:08:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Whinez"
On olemassa bändejä jotka tekevät metallia, mutta se ei ole rankkaa, ja sepäs vasta huono yhdistelmä on....

Älkää nyt suuttuko, jos sanon mielipiteeni The Rainista ja kristinusko+metalli- yhdistelmästä. Kukin ajatelkoon miten tykkää.

Ensinnäkään en ole koskaan kuullut The Rainiä sanottavan metalliksi. Itse sanoisin rankemmaksi rockiksi.

Ei, en suutu. Kaipaisin vain tarkennusta, koska itselle ajatus on täysin vieras. Anteeksi jos edellinen viesti antoi väärän kuvan. :)

chimera, käyppä The Rainin keikalla, monta kertaa parempi livenä kuin levyllä ;)

Lainaus
Ja tuntuu välillä vaikealta ajatella, että joku voisi soittaa niin hyvää musiikkia kristinuskoon pohjautuvilla sanoituksilla.

Henk. koht. tuntuu ja ajattelen, että Jumala on suonut The Rainille lahjan tehdä niin hyvää musiikkia. Kristinuskoon perustuvilla sanoilla. (enkä varmasti ole ainoa joka näin ajattelee..)
Mutta totta kai se on erilaista ajatella kun ei usko Jumalaan... :)

naakkatati

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #23 : Huhtikuu 06, 2006, 18:45:37 »
Ja noista sanotuksista tuli vielä mieleen... Että useinkin jossain, eteski jonkikaltases metallimusiikis, saattaapi käydä kokonaan niin, että sanoista ei saa mitn selvää, ts. laulu on pelkkää huutoa. Ja sitten goottiteiniXit kuuntelee sitä ihan nirvanassa, mut mitähän tapahtuis, jos niille kertois, et siellä puhutaan Jumalasta...

No, se tais olla aika epäselvästi selitetty. Anyway.

Poissa Yaya

• Vuotislainen
  • möfff
The Rain
« Vastaus #24 : Huhtikuu 06, 2006, 19:29:30 »
Olen vähän samoilla linjoilla kuin chimera. Minäkään en usko Jumalaan, mutta silti pidän The Rainin musiikista, mikä saattaa osin johtua siitä, että ne sanoitukset voi ajatella toisellakin tavalla (esimerkkinä Tuuli kulkee-biisi). Onko joku muu huomannut saman? Onhan biiseissä tietysti myös se uskonnollinen sanoma, mutta ainakin tuossa kyseisessä biisissä on minusta jotain muutakin.

Toinen asia, jonka taisin aiemmassa viestissäni unohtaa sanoa: The Rain on toisessakin suhteessa hyvä bändi. Olen huomannut, ettei se tupata uskoa. Tältä minusta ainakin tuntuu, ja se on hyvä asia. Itse olen nimittäin lopen kyllästynyt kaikkeen uskon tuputtamiseen. On hienoa huomata, että on olemassa muutakin.

Muoks// Juu, voipi olla tuon Malja-biisin kohdalla niin. Itse en ole biisiä valitettavasti kuullut (omistaa vain ensimmäisen ja uusimman levyn).
It's time to take some real risks.

Dudley

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #25 : Huhtikuu 07, 2006, 13:57:25 »
Tuo on täysin totta ettei The Rain tuputa ja väkisin tunge uskoa jokapaikkaan ja jokaiselle vastaantulijalle, mutta jos kuuntelee esim. kappaletta Malja niin ei voi kyllä erehtyä sanoituksen tarkoituksesta...Ja Whinez tuolla mainitsi ettei kristinuskoa ja metallia ole alunperinkään luotu yhteen...Ei toki kun eipä sitä noin kaks tuhatta vuotta sitten ollu soittimia joilla soittaa Rainin tyylistä musiikkia...ja olen usein keskustellut tästä asiasta et onko soveliasta levittäää kristinuskoa ja ilosanomaa raskaan musiikin keinoin..Mutta itse en ole ainakaan vielä löytänyt kohtaa Raamatusta joka kieltäisi tiettyjen soittimien käytön tai tietyn tyylisen laulamisen...(tosin edelleen silloin ei ollu soittimia joilla soittaa raskasta musaa...) Mutta sekin on totta mitä joku tuossa mainitsi että Rain on kyllä livenä parempi..samoin oli Terapia..

Samael

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #26 : Huhtikuu 22, 2006, 15:56:09 »
Olen valitetavasti joutunut näkemään the rainin livenä jossain koulun pakollisessa ihanassa jessus konsertissa ja kuullut musiikkia rippileirillä. Pitää sanoa, että ei sitä kyllä voinu nauramatta kattoo. Ensiksi, ne on soittavinaan jotain heviä (uskonto+metalli, ehkä paskinta ikinä) ja toiseks ne sanotukset on jotain ihan hirveetä!!! Kaikista pahinta oli kuiten´kin välispiikit.

Mistä muuten tulee toi nimi The Rain? Jumalan karitsat olis paljon osuvampi.

Mayfly

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #27 : Huhtikuu 23, 2006, 16:30:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Samael"
Mistä muuten tulee toi nimi The Rain?

The Rain, sade, kuvaa Jumalan sanaa. Logo taas sitä, että sanalta ei saa suojautua, se pitää ottaa avoimesti vastaan.

Ihmiselle, joka ei usko, spiikit eivät ehkä uppoa. Mutta uskovalle ne ovat erittäin tärkeitä. Vahvistavat. Auttavat jaksamaan, kantavat elämässä eteenpäin.
Sama juttu sanoitusten kanssa.

Tästä uskonto+metalli jutusta, entäs ne hevarit, jotka eivät todellakaan jaksa kuunnella virsiä? Heille tälläinen musiikki on varmasti erittäin tärkeää.
(Eikä The Rain mielestäni sitä paitsi ole heviä...)

menwendine

• Ankeuttaja
The Rain
« Vastaus #28 : Huhtikuu 23, 2006, 17:28:20 »
The Rain, oi voi. ^^ Minäkin tosiaan pidän kyseisestä bändistä, harmin vähän aikaa vasta olen kuunnellut kyseistä bändiä, mutta pakkohan sitä on lisää kuunnella. Viime vuoden elokuussa tutustuin, olin riparilla isosena ja aamuhartaudessa yksi vetäjistä soitti Tuuli kulkee biisin ja minä olin mennyttä. Aivan totaalisesti.

Pidän kovasti ja pitäisi ostaa levyjäkin, kunhan sattuu törmäämään niihin ja on rahatilanne hyvä. Kirjastoa olen lähinnä hyödyntänyt ja lainaillut levyjä. Lisää pitäisi lainata, jotta saa kuunnella tätä musiikkia. Äiti ei edes aluksi tajunnut, että tämä on 'hengellistä' musiikkia, mutta kun alkoi kuuntelemaan sanoja tarkemmin, niin tajusi. En tiedä kuinka paljon hän uskoo Jumalaan, mutta selvästikin huomasi, että tykkäsi tästä bändistä myös. Isän kommentti lähinnä ärsytti. "Koska sinä uskoon olet tullut?" Tuo siis osoittaa, ettei isäni tunne minua.

Se pitää sanoa, että oma usko on horjunut, mutta The Rainin kappaleet, sekä muut samanlaiset kappaleet ovat helpottaneet. Nytkin soi Rod of Mosesin Suurin. Minä pidän ja tulen vastaisuudessakin pitämään ja kuuntelemaan. :>

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
Vs: The Rain
« Vastaus #29 : Helmikuu 27, 2007, 13:09:26 »
Olen vähän samoilla linjoilla kuin chimera. Minäkään en usko Jumalaan, mutta silti pidän The Rainin musiikista, mikä saattaa osin johtua siitä, että ne sanoitukset voi ajatella toisellakin tavalla (esimerkkinä Tuuli kulkee-biisi). Onko joku muu huomannut saman? Onhan biiseissä tietysti myös se uskonnollinen sanoma, mutta ainakin tuossa kyseisessä biisissä on minusta jotain muutakin.

Minä olen huomannut myös ihan saman. Minä en eka ajatellut niitä sanoja uskonnollisessa merkityksessä, mutta myöhemmin aloin miettimään. Juuri tuuli kulkee on hyvä esimerkki tuosta. "Minä rakastan sua niin että sydämeen sattuu". Voihan sen ajatella että joku tyyppi vaan rakastaa toista tyyppiä ihan niin paljon, että sydämeen sattuu. Ystäväni ajattelee tämän näin ja siksi pitääkin tästä kappaleesta. Mutta näin The Rain saavuttaa varmasti suuremman kannattajajoukon. ^^

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2008, 01:44:43 kirjoittanut Huhutar »

Poissa Zipru

• Vuotislainen
  • Pottermore: HeartHazel115
« Vastaus #30 : Heinäkuu 14, 2007, 12:36:27 »
Ooh, The Rain. Uskomatonta musiikkia upeilla sanoituksilla. Tähän tutustuin ekan kerran pienempänä jollakin seurakuntamme lastenleirillä, kun Tuuli kulkee soitettiin jossain hartaudessa. Silloin ne sanoitukset jäivät soimaan päähän, mutta unohtuivat kyllä aika nopeasti. Sitten tuli rippileirin aika ja siellähän sitä The Rainia sitten soitettiinkin ja tykästyin heti. Uskonnollisena ihmisenä voin sanoa, että sanoitukset ovat upeita ja se sanoma mitä The Rain musiikillaan haluaa sanoa, tulee kyllä selväksi. Tottahan se on, että ei-uskoviin tämä musiikki ei sanoituksiensa puolesta vetoa. Suomigospelin parhaimpia kyllä ehdottomasti!

Harmi että nyt on jäänyt Rainin kuunteleminen vähän heikommalle. Olen ollut kolmella keikalla ja livenä bändi vetää myöskin aivan upeasti. Tarkoitus ois tänäkin vuonna Maata näkyvissä -festareille suunnata ja siellähän tuttuun tapaan The Rain esiintyy.
harry you are so loved, so loved

Boris

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Heinäkuu 26, 2007, 15:32:31 »
Minä en levyjä omista, ja kirjastostakaan en ole löytänyt, kun pienessä paikassa asun. Mutta Käyntikortti 2 ja 3 minulla on ja niistähän The Rainiakin löytyy. En ikinä ole kuullut kuin nuo kaksi kappaletta; Tulta ja Jää huomiseen. Ne kyllä iskevät minuun täysillä. Pitäisi varmaan lainata levyjä kaverilta, kun sillä niitä on... Siinä bändissä on kaikki kohdallaan kun musiikki on hyvää ja sanoma oikeanlainen.

Milloin se tämän vuoden Maata Näkyvissä pidetään? Kun kaveri pyysi mukaan, mutta ei tarkalleen muistanut ajankohtaa. Pitää katsoa, jos pääsisin paikalle.