Kirjoittaja Aihe: Muumit  (Luettu 55300 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Facebook
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Muumit
« Vastaus #200 : Heinäkuu 26, 2010, 21:27:22 »
Jee Muumit on ihan parhaat, niihin ei kyllästy ikinä, ne jaksaa aina vaan naurattaa uudestaan ja uudestaan. Varsinkin Muumipeikko ja Pyrstötähti elokuvassa kun piisamirotta istuu muumien kakun päälle :) ja jossain jaksossa oli hyvä kun muumeja luultiin virtahevoiksi xD
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #201 : Heinäkuu 26, 2010, 21:31:28 »
ja jossain jaksossa oli hyvä kun muumeja luultiin virtahevoiksi xD

Viidakkojaksot. <2 Kaverin luona (niiden koko perhe rakastaa niitä jaksoja) on tullut nähty ne kaikki jaksot, kun Muumit istuttavat niistä salaperäisistä siemenistä Muumitalon ympärille viidakon. Se on varmaan paras mahdollinen Muumiseikkailu, ainut jonka muistan suurinpiirtein ulkoa. x) Siksipä sitä jaksaakin katsoa, kun se yllättää kuitenkin aina. Ne lihansyöjäkasvit.. <2
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Taught to love, born to live and let go
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #202 : Heinäkuu 26, 2010, 22:26:07 »
Juu, Muumit on parhaita... Pikku - Myyn loistoajatus varsinkin. Hän jossain jaksossa sanoo Nuuskamuikkuselle: "Ruvetaan Seurustelemaan!" hekotan itseni kipeäksi joka kerta... Ja sen jälkeen Muikkunen tippuu sillankaiteelta...hehaa! Ne vaan jaksaa aina naurattaa...

Lainaus
Muumit istuttavat niistä salaperäisistä siemenistä Muumitalon ympärille viidakon. Se on varmaan paras mahdollinen Muumiseikkailu, ainut jonka muistan suurinpiirtein ulkoa. x) Siksipä sitä jaksaakin katsoa, kun se yllättää kuitenkin aina. Ne lihansyöjäkasvit.. <2

Haltiksen sanoin, Viidakkojaksot on parhaita <2 Ja ne lihansyöjäkasvit<2
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #203 : Lokakuu 26, 2010, 23:21:41 »
Kun enimmäkseen topicissa näyttää olevan kyse Tanoshii Moomin Ikka-sarjasta niin eikö tämä kuulu enemmän animen puolelle?
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa Flexo

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #204 : Lokakuu 27, 2010, 11:13:09 »
Kun enimmäkseen topicissa näyttää olevan kyse Tanoshii Moomin Ikka-sarjasta niin eikö tämä kuulu enemmän animen puolelle?

Muumit on Suomalainen sarja vaikka onkin animoitu Japanissa. Tuolla perusteella Simpsonitkin on Korealainen sarja.

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
« Vastaus #205 : Marraskuu 28, 2010, 20:57:30 »
Jee Muumit on ihan parhaat, niihin ei kyllästy ikinä, ne jaksaa aina vaan naurattaa uudestaan ja uudestaan. Varsinkin Muumipeikko ja Pyrstötähti elokuvassa kun piisamirotta istuu muumien kakun päälle :) ja jossain jaksossa oli hyvä kun muumeja luultiin virtahevoiksi xD

Juu, Muumit on parhaita... Pikku - Myyn loistoajatus varsinkin. Hän jossain jaksossa sanoo Nuuskamuikkuselle: "Ruvetaan Seurustelemaan!" hekotan itseni kipeäksi joka kerta... Ja sen jälkeen Muikkunen tippuu sillankaiteelta...hehaa! Ne vaan jaksaa aina naurattaa...

IHANAA! Rakastan muumeja. Mielestäni ei voi koskaan olla liian vanha katsoakseen muumeja, ne sopii niin pikkulapsille kuin vähän iäkkäämmälle kansalle. Jaksot ovat aina yhtä hauskoja ja jännittäviä. Myös erilaiset muumi kamppeet, kuten sakset, kynät, lakanat, kalenterit yms., kuuluvat elämääni :P

"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
« Vastaus #206 : Helmikuu 27, 2011, 11:11:18 »
Muumit on kyllä parhaita!!

Joka jaksossa saa repeillä ja silti ihkuttaa kuinka söpöjä ja pörröisiä ne onkaan. Jaksoja katsoessa tulee mieleen se aika kun ei voinut lähteä hoitoon katsomatta muumeja. :)
Nyt katsominen on jäänyt vähemmäksi, mutta aina muumitikkarit ja -limppa maistuu :_)
elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa Isetom

• Vuotislainen
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #207 : Helmikuu 27, 2011, 15:37:08 »
mua ahistaa noi kaikki jaksot 8( nomulla onkin taas tää ahistuskuukausi päällä :D
  mutta mörköjaksot (IIIIK ;m; ) ja hattivatit voittaa noi kyllä mennen tullen ;) tervetuloa hattivattien saarelle jne, ovat ne lempparit joita on hauska kattoa :D

Oi, ne Tervetuloa Hattivattien saarelle-jaksot on kyllä ihan huippuja. Se kun Nuuskamuikkunen herää aikaisin aamulla ja näkee hattivattien lähtevän ja juoksee takaisin telttaan herättämään Muumipeikon: "Ehdit vielä, jos nouset nyt."
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

RanMouri

• Ankeuttaja
« Vastaus #208 : Maaliskuu 05, 2011, 19:27:24 »
Muumit on parhaita! Olen katsonut niitä ihan pienestä asti. Näkymätön tyttö kyllä pelotti. Äiti moitti, kun kastelin nojatuolin joka kertaxD Mutta se oli vain vahinko. Olin jotain kolme tai neljä... Kyllä niitä on vieläkin kiva katsoo.

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #209 : Maaliskuu 05, 2011, 19:36:36 »
Muumit, kestosuosikkini kahdentoista vuoden ajalta<22

Vauvasta asti olen muumeja katsonut ja viisivuotiaana varmaan lukenut ensimmäisen "kunnon" muumikirjan (sellaisen pitkän ;3).

Muumijaksot ovat aina uber hauskoja ja viidakkojaksot ovat niin supereita. Olen katsonut jaksot läpi niin miljoona kertaa, että alkaa vähän kyllästyttää, kun aina tietää, että mitä jaksossa tapahtuu D:

~nya
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
« Vastaus #210 : Maaliskuu 08, 2011, 22:15:32 »
Alkaa hymyilyttämään kun ajatteleekin muumeja!

Aina kun minulta kysytään lempi tv-sarjaani, vastaan poikkeuksetta Muumit. Ei ole tullut vielä parempaa ohjelmaa vastaan. :) Nykyisinkin tulee ihan säännöllisesti muumien seikkailuja katsottua ja samalla palautettua mieliin ihania lapsuuden muistoja. <3 Ja tunnari pitää tietysti aina laulaa mukana!

Elämä ilman muumeja tuntuu mahdottomalta. Mitä minustakin olisi tullut, jos en olisi lapsesta asti niitä katsellut...? Hyh. Voittaa kyllä nykypäivän lastenohjelmat mennen tullen. En ymmärrä miten "uudet" lapset (vai miksi niitä pitäisi sanoa) pärjäävät, kun eivät ole saaneet muumeilta elämänohjeita, joita jokainen lapsi (sekä aikuinen) ilmiselvästi tarvitsee. Vaikka voihan olla, että vanhemmat ovat olleet niin fiksuja, että ovat Muumeja lapsilleen näyttäneet, vaikkei sarja tv:stä enää tulekaan. Vai tuleeko? O_o

Mutta joo... Tulee kavereiden kanssa useinkin fiilisteltyä muumeista jutustellen. Mikäpä sen ihanampaa. <3

PS. Syökää minut jos tahdotte, mutta vihaan Pikku Myytä. Nipsu on paras!
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
« Vastaus #211 : Maaliskuu 09, 2011, 07:39:10 »
Juu.
Tuli niitä muumeja katsottua lapsena aika paljon ja nytkin tulee katsottua niitä kaverilla, kun hänellä on niitä dvd:llä.
Meille oli nauhoittettu 2 kasetille jaksoja ja olen monesti huomauttanut itselleni etteivät ne oikein järjestyksessä mene muttei se haittaa.
Katsoin yleensä muumeja aina kun olin kipeänä mutta nyt ei pysty kun ei ole videoita. Pitäisi kai hankkia niitä dvd:lle että voisin jatkaa aina kipeänä katsomista. :)
Miulle tuli parempi olo aina kun kipeänä katsoi muumeja. Muumit lohduttaa kipeää.

Lempihahmoni on ehdottomasti Nuuskamuikkunen. Olen tykännyt hänestä pienestä saakka ja minulla on Nuuskamuikkunen pehmoleluna lisäksi minulla oli itse tehty Muumimamma ja syntymäpäivälahjaksi saatu Haisuli ja äitini teki pienenä minulle villapaidan jossa oli Nuuskamuikkunen ja pikkusiskolleni pikku Myy villapaidan. Pikkusiskollani oli Pikku Myy pehmolelu ja myös itse tehty Muumimamma.
Pikkusiskoni oli penkkareissa Pikku Myy.

Lempijaksoni ovat majakka jaksot. Pidän niitä hauskoina ja hieman pelottavina varsinkin kun se aavelaiva tulee ja törmää muumien veneeseen ja tulevat sinne majakalle kummittelemaan. Se musiikki tekee siitä pelottavan.  
Nauran melkein aina kun näen sen kohdan missä muumit katsovat kartalta missä se majakka on ja pikku Myy sanoo" Ettei vain olisi kärpäsen kakkaa".

Pelkäsin pienenä Mörköä ja kaikkein pelottavin kohta missä mörkö oli on se missä Muumipeikko näkee unta et Mörkö jahtaa sitä ja sit Mörkö saa Muumipeikon kiinni.. Menin sohvan taakse piiloon mutta jossain vaiheessa en enään pelännyt mörköä.

Olen ollut hieman katkera vanhemmilleni siitä etteivät he vieneet meitä ( minua ja pikkusiskoani) muumimaahan. Olen miettinyt että uskaltaisikohan sinne mennä vähän vanhempana..
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Poissa Mirandel

• Vuotislainen
« Vastaus #212 : Huhtikuu 19, 2011, 02:27:37 »
Minulla on juuri paraikaa menossa kunnon Muumi-maratoni. En tiedä, mistä sain päähäni katsoa juuri Muumeja, ehkä tuli jokin ikävä, nostalginen fiilis. Muumit ovat kyllä kieltämättä hyvin suuri osa lapsuuttani. Minulle ja koko perheelleni hyvin rakas sarja. En ole koskaan lukenut kirjoja, mutta nyt olen tullut toisiin aatoksiin. Pakko ne on kyllä lukea.

Tällä hetkellä olen jaksossa 069 - Tyrmääjäsieni. Ehdottomiin lemppareihini kuuluvat kaikki eläinjaksot, eritoten Feeniks - jakso, joka ihan totta sai minut kyyneliin. Se kohtaus, kun feeniks syntyy uudelleen on vain jotenkin niin mielettömän kaunis ja koskettava. Se musiikki oli jotain niin upeata kuunneltavaa, että nousee vieläkin karvat pystyyn. Voi että. Feeniksiä edeltävässä lintujaksossa itkin myös siinä kohtaa, kun poikaset ja emo lensivät vapaiksi. Olen ehkä hieman herkällä tuulella tänään.

Lempihahmoni ovat ehdottomasti pikku Myy ja Nuuskamuikkunen. Molempien ääninäyttelijät ovat täydelliset. Ja hahmoina heissä on jotain, mistä pidän. Myy on todella hauska ja hänen jekkunsa naurattavat lähes aina, vaikka pari kertaa on saattanut mennä ylikin. Nuuskamuikkusessa puolestaan viehättää se rauhallisuus, viisaus ja erakkoluonteisuus. Eli aikalailla täydellinen vastakohta Myylle. Silti hän mielellään leikkii Muumipeikon ja lasten kanssa. Välillä minunkin tekisi mieli vain pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä vaeltelemaan. Eleillä ilman sähköä ja hankkia kaiken tarpeellisen kokonaan itse luonnosta.

Pakko mainita eräs kohtaus, jolle en voi olla repeämättä, kun Myy ehdottaa Nuuskamuikkuselle seurustelua ja Nuuskamuikkunen säikähtää niin, että putoaa jokeen. Ja selväksi tuli, että Nuuskamuikkunen mieluummin hukuttaisi itsensä kuin alkaisi Myyn heilaksi. X'DDD Mitäköhän siitäkin yhteiselämästä olisi tullut?

Anyway, Muumit ovat ehdottomasti paras ja tärkein sarja lapsuudessa! Ja nytkin niitä mielellään katselee. Täytyyhän sitä lapsenmielisyyttä vähän välillä ollakin. :)
Beautiful like a morning sun inviting the dawn to break. - Trading Yesterday(Beautiful)

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #213 : Huhtikuu 19, 2011, 10:00:03 »
Muumit ovat aivan parhaita. Niin kirjoina kuin animaatiosarjana. Tosin en voi sietää sitä Muumien maailma-ohjelmaa, jonka puolalaiset ovat tehneet. Se on vain niin kauheaa. Ja ne uudet äänet - eivät sitten sovi yhtään!
Lempihahmoni on ylivoimaisesti Myy. Ja sitten Nuuskis ja Nipsu.
Lempijaksojani ovat ne, jossa Muumipeikko on herännyt kesken talviuniensa. Lempikirjojani ovat sitten Taikatalvi, Vaarallinen juhannus ja Pyrstötähti.
Hiukan ottaa kyllä välillä päähän, kun kirjoissa ja animaatiosarjassa on muutamia eroavaisuuksia. Esimerkkinä nyt vaikka sitten Myyn isosisko. Animaatiosarjassa sitä kutsutaan Mymmelinä vaikka oikeastihan se on Mymmelin tytär. Mymmelillä viitataan kirjoissa Myyn ja Mymmelin tyttären äitiin.
Jotenkin on hauskaa, että suomenkielisessä dubbauksessa Möröllä on miehen ääni vaikka kirjoissa Mörköön viitataan naispuolisena henkilönä (paremmin tulee esille ruotsinkielisessä). Mutta en valita, sillä Tapio Hämäläinen oli loistava Mörkö.

Pakko mainita eräs kohtaus, jolle en voi olla repeämättä, kun Myy ehdottaa Nuuskamuikkuselle seurustelua ja Nuuskamuikkunen säikähtää niin, että putoaa jokeen. Ja selväksi tuli, että Nuuskamuikkunen mieluummin hukuttaisi itsensä kuin alkaisi Myyn heilaksi. X'DDD Mitäköhän siitäkin yhteiselämästä olisi tullut?

Tuo on yksi lempikohtauksistani. Sille ei tosiaankaan voi olla repeämättä. :D Harmi vain, että Myy ja Nuuskis ovat sisarpuolia (Nuuskiksen äiti on Mymmeli ja isä Juksu, Myyn isästä ei olekaan sitten tietoa) eikä heidän suhteestaan olisi voinut tulla mitään. Ja siinä sitten taas yksi eroavaisuus kirjojen ja animaatiosarjan välillä. Myyn ja Nuuskiksen sukulaisuutta ei mainita animaatiosarjassa ollenkaan.
Lapsena tuli käytyä Muumimaailmassa. Ihan kiva paikka. Hauskoja muistoja jäi.

Muistaako kukaan nähneensä joskus aikoja sitten jouluna Muumi-joulukalenteria (Joulu Muumimaailmassa/Jul i Mumindalen), jota näytettiin kakkoselta? Perustui jollain tapaan Taikatalveen ja siihen jaksoon, jossa joulu tulee. Se oli aivan paras. Meillä on se nauhoitettuna ja on vaan pakko katsoa se joka joulu. Se on niin klassikko. ^ ^
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #214 : Kesäkuu 11, 2013, 19:44:07 »
Nostetaanpa vanha hyvästä aiheesta oleva topic...

Muumit oli lempiohjelmani pienenä ja voisi sen sanoa olevan edelleenkin. Eihän näistä piirretyistä voi olla pitämättä. Hauskoja mutta jotenkin niin herttaisia. Ihan parhaita lyhyesti sanottuna. Nuuskamuikkunen ja Myy on suosikkihahmojani, kuten monilla muillakin. Myy on rohkea ja omapäinen tyttö toisin kuin Niiskuneiti, jolle tuntuu ulkonäkö olevan tärkeintä. Nuuskamuikkunen on viisas ja erakkoluontoinen. Nipsu on muuten kiva hahmo, mutta turhan paljon rahan perään. Muumien musiikit on myös ihan parhaita. Säveltäjä on onnistunut loistavasti tekemään aina tunnelmaan sopivan musiikin. <3 (Sain niistä sopivaa tunnelmainspiraatiota myös nanoillessa. :D )

Mitään suosikkijaksoa ei ole kehittynyt, mutta vanhemmat on parempia kuin uudemmat. Tosin on vanhemmissakin joitain huteja, kuten Primadonna, joka on hahmona tyhmä ja ärsyttävä ja jaksonakin vähemmän hyvä. Uusissa jaksoissa ärsyttää sekin, että osissa vääristellään asioita ja tapahtumia. Eihän ne vanhatkaan kirjojen mukaisia ole (sukulaisuussuhteet esim pielessä, kuten aiemmin on mainittukin) mutta ne uudet jaksot ei pidä yhtä edes vanhojen jaksojen kanssa.

Voittaa kyllä nykypäivän lastenohjelmat mennen tullen. En ymmärrä miten "uudet" lapset (vai miksi niitä pitäisi sanoa) pärjäävät, kun eivät ole saaneet muumeilta elämänohjeita, joita jokainen lapsi (sekä aikuinen) ilmiselvästi tarvitsee. Vaikka voihan olla, että vanhemmat ovat olleet niin fiksuja, että ovat Muumeja lapsilleen näyttäneet, vaikkei sarja tv:stä enää tulekaan. Vai tuleeko? O_o

Siinä olen samaa mieltä, että muumit voittaa nykypäivän lastenohjelmat mennen tullen ja palatessa. Mutta elämänohjeista voi kyllä olla montaa mieltä. :D Heillä kun tuntuu olevan oikeuskäsitykset välillä vähän hassuja. Tiuhti ja Viuhti varastaa möröltä kuningasrubiinin, mutta heitä suojellaan sillä onhan mörkö iso, ruma ja pelottava. (Minäkin pelkäsin mörköä pienenä btw. Jonkun piti aina istua vieressäni niissä kohdissa joissa näkyi mörkö tai muuten menin sohvan taakse piiloon.) Ja kun he löytävät veneen se on heidän vaikka oikea omistaja sattuisi paikalle. Lapsena ei noita huomannut, mutta nykyisin saa naureskella niillekin. Myönnettäköön kuitenkin, että on heillä ihan mukaviakin ajatuksia ja elämänohjeita. :>

Olen muuten tehnyt mielenkiintoisen huomion, että osa eläimistä puhuu ja osa ei. Esimerkiksi eläintarhan käärme, tiikerit ja sarvikuono puhuu samoin muurahaisleijona ja Primanonnan hevonen. Simpanssit, linnut (mukaan lukien feeniks), siilit, oravat ja jossain aikakonejaksossa olevat kamelit eivät ainakaan puhu. Eivätkä sillä kartanolla olevat lehmät, kanat sun muut. Joo, ei vaikuta mihinkään, mutta paninpahan merkille.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #215 : Kesäkuu 11, 2013, 20:25:29 »
Oi! Muumit olivat lemppareita pienenä ja vieläkin tulee aina välillä katsottua. Ne ovat niin hyviä. Mitään erityistä lempihahmoa ei ole, mutta tykkään ainakin Muumiperheestä ja Pikku Myystä. Vanhat jaksot ovat minustakin parempia kuin uudet.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #216 : Kesäkuu 11, 2013, 21:39:12 »
Täältä löytyy myös yksi muumifani henkeen ja vereen. Aluksi tykkäsin ihan hullusti Muumilaakson Tarinoita sarjasta, mutta muöhemmin muumikirjat ja varsinkin Toven ja Larssin sarjakuvat on noussut suosikeikseni. Ihmettelen kyllä että harva edes näitä sarjakuvia tietää, ne kun on ulkomailla hyvinkin tunnettuja. Lähes jokainen Muumilaakson Tarinoita -sarjan jakso pohjautuu näihin sarjakuviin ja kirjoihin, myös ne huonommat ja uudemmat muumit. Suosikkijaksoni ovat Taiteilijoita muumilaaksossa sekä Naamiaiset. Molemmissa on on mukavasti paljon vierailevia hassuja hahmoja. Sarjassa suosikkihahmoni on Alisa, joka on Noidan lisäksi varmaan ainoa tärkeä hahmo, jota ei missään muumikirjassa tai sarjakuvassa esiinny. Pidän siitä kun tämä sarjan eka kausi sisältää selkeän kaaren ja hahmojen kasvukertomuksen. Taustamusiikit ovat myös uskomattomia ja viimeisessä Kohti Etelää jakson lopussa herkistyn kylä usein, kun Nuuskamuikkunen antaa huuliharppunsa Muumipeikolle. 

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #217 : Kesäkuu 11, 2013, 22:17:49 »
Minäkin voin sanoa pitäväni muumeista luin itse ne kirjat vasta nyt ei lapsena mutta kyllä ne meni vieläkin hyvänä lukemisena. Minun lempi jaksoni muumeissa on Muumipapan muistelma jaksot olen itse asiassa pitänyt niistä pitkään. Lempi hahmojani ovat Myy, Nuuskamuikkunen ja Aliisa.

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #218 : Tammikuu 18, 2014, 17:56:25 »
Muumit! Ah - aivan ihana sarja! ^^ Ne muumit on niin suloisia ja Nipsu on niin ihku! :D Mulla on monta muumii nauhalla ja niitä on kiva kattoo isoveljen kanssa yöllä, kun ei jaksa mennä nukkumaan.
Muumit on ollut aina mun suosikkeja, myös muumi kirjat on ihania ja ne sarjakuvat. Niissä on hauskoja juttuja ja ne osaa relata. lol. Niin, ja "Muumeilta elämää oppia voi". Noinhan se asia on.

Ai että, muumeja on täälläkin katsottu tuhansia ja tuhansia kertioja. Muumit on vaan niin ihana ohjelma. <3

Oma suosikkijaksoni on ehdottomasti Poliisimestarin veljenpoika, olen samanlainen yli-innostuva sählääjä kuin Launo, en tosin kiikuta viattomia muumilaaksolaisia tai muitakaan tyrmään. ;D
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #219 : Kesäkuu 29, 2015, 22:33:56 »
Muumit! Ah - aivan ihana sarja! ^^ Ne muumit on niin suloisia ja Nipsu on niin ihku! :D Mulla on monta muumii nauhalla ja niitä on kiva kattoo isoveljen kanssa yöllä, kun ei jaksa mennä nukkumaan.
Muumit on ollut aina mun suosikkeja, myös muumi kirjat on ihania ja ne sarjakuvat. Niissä on hauskoja juttuja ja ne osaa relata. lol. Niin, ja "Muumeilta elämää oppia voi". Noinhan se asia on.

Ai että, muumeja on täälläkin katsottu tuhansia ja tuhansia kertioja. Muumit on vaan niin ihana ohjelma. <3

Oma suosikkijaksoni on ehdottomasti Poliisimestarin veljenpoika, olen samanlainen yli-innostuva sählääjä kuin Launo, en tosin kiikuta viattomia muumilaaksolaisia tai muitakaan tyrmään. ;D

Öh köh.... muumifriikki ilmoittautuu!!

Meikäläinen osaa lähes joka muumijakson repliikilteen ulkoa... :) Mulle muumit on ollut sellanen lastenohjelma et yhteenaikaa mulla ei ollu muuta kuin muumit ja mä oon rehellisesti sanoneena katsonut muumeja 12 vuotiaaks asti lähes päivittäin! Ja hei hei uusimmat mukit omistan kaikki ;D. Muumit on mulle elämäntapa, oon joskus harkinnut ja harkitsen välillä yhä edelleen siitä Pikku Myy tatuoinnista, koska mä olen Myy. Oikeesti oon rakentanu identiettiäni Pikku Myyn avustuksella. :) Ilman Myytä voisin olla AIKAS erilainen. :) Nuuskamuikkuselta taas oppinut luontorakkautta. Mut Myy oon minä :).

Itse ei kyl oo pahemmin tullu luettua Muumeja, ei oo jotenki ollu mun juttu mut nää japsimuumit niiden parissa mä oon kasvanu ja "Ilman muumimusiikkia EI VOI ELÄÄ!" Yksi ehdottomasti lempikappaleisiini kuuluva biisi kuullaan muumeissa. Ja sen variaatio versio myös molemmat luen kauneimmaksi kappaleeksi minkä olen eläessäni kuullut ja voi olla et myös toiselle sijalle sijoittuva kuullaan myös muumeissa (se on nimeltään Muumin tani fuyu) ensimmäistä ei ole julkaistu ja se kuullaan kokonaisuudessaan ihana lahja jaksossa, kun Tiuhti ja Viuhti kertoo sipulista muumeille ja tämän variaatio on "vielä ehdit jos nouset nyt" kappale. :)
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa Gil

• Vuotislainen
« Vastaus #220 : Heinäkuu 19, 2015, 22:44:54 »
Edellisessä viestissä en muistanut sanoa, että en itse pitänyt niistä uusista jaksoista eli ton Kohti Etelää jakson jälkeisistä. Syynä on lähinnä se että ne tuntuu jotenkin oudoilta ja piirto tyyli muuttui oudoksi tossa välissä. Luin itsekkin noita sarjakuva kokoelmia muutama kesä sitten ja pidin niistä pitäis vaan kattoa luinko kaikkia ja jos en niin vois lukea.

Poissa Gil

• Vuotislainen
« Vastaus #221 : Tammikuu 18, 2017, 01:47:42 »
Anteeksi tupla postaus.

Mitä ihmiset ovat täällä olleet mieltä MTV3:n ilmoituksesta että Muumilaakson tarinoiden remasteroinnin (kuva käsitellään hd tasoiseksi) yhteydessä dubbaavat sarjan uudestaan?

Itse olen sillä kannalla, että kuvan laadun parantaminen HD laatuiseksi on ihan hyvä ajatus, mutta dubbauksen uusiminen tuntuu vähän harmittavalta, koska ainoa syy on ollut se että sanastoa päivitetään. Ymmärrän että kieli muuttuu kokoajan, mutten usko että kieli on muuttunut niin oleellisesti, että dubbausta tarvitsisi vielä rueta muuttamaan muuten kuin äänenlaatua parantamalla.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #222 : Tammikuu 18, 2017, 05:19:05 »
Mitä ihmiset ovat täällä olleet mieltä MTV3:n ilmoituksesta että Muumilaakson tarinoiden remasteroinnin (kuva käsitellään hd tasoiseksi) yhteydessä dubbaavat sarjan uudestaan?

Kun kuulin tästä kuvanlaadun parantamisesta sekä dubbaamisen uusimisesta uusin ääninäyttelijöin ja päivitetyin sanaatoin, olin pudota tuoliltani. Siis että mitä?!? Muumilaakson tarinat osa suomalaista kulttuuria, vieläpä hyvin vahvasti, ja sukupolvien ajan ohjelma on viihdyttänyt lapsia, nuoria ja miksei myös aikuisia sellaisena kuin se on.

Mitä itse olen ajan saatossa katsonut vanhoja Muumi-jaksoja, olen palannut lapsuuteni. Muumit osasivat viihdyttää, olla opettavaisia ja vaikka mitä - ja osaavat olla vieläkin. Ja vaikka alkupään jaksot eivät olekaan mitään hd-kamaa, tarvitseeko sen ollakaan? Kyseiset jaksot kuitenkin huokuvat niiden tekemisen ajan henkeä ja ovat osa juuri sitä, millaisena useat meistäkin Muumit muistaa. Ja myös nuo dubbaamiset... tutut ja turvalliset äänet, joiden kanssa on kasvettu, että pois vain! Ei tykkää.

Eli siis summaten, olisivat jättäneet Muumit rauhaan ja käyttäneet aika- ja raharesurssinsa johonkin muuhun. Näin minun mielestäni. Toki ovat voineet tehdä hyvääkin jälkeä, mutta itse liputan aidon ja alkuperäisen puolesta.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #223 : Tammikuu 18, 2017, 10:22:50 »
Olen jyrkästi uutta dubbausta vastaan, varsinkin kun perustelut ovat noin hatarat. Katsoin juuri jokin aika sitten Muumeja muutaman jakson huvikseni ja oikein nautin niiden kielestä! Niin hyvää suomea ja niin värikkäitä ilmauksia! En usko uuden dubbauksen yltävän läheskään samaan.

Samalla pelkään tätä viime vuosina vallalla ollutta buumia ottaa mahdollisimman tunnettuja nimiä dubbaamaan. Jos yksikin Putouksesta tuttu naama eksyy joukkoon, on tunnelma väkisinkin pilalla. Jos Pikku Myy puhuu Iina Kuustosen äänellä, sitä näkee vain Kuustosen naaman eikä Pikku Myytä. Tätä uutta dubbausta ei kai enää voi estää, joten ottakaa sitten edes sellaiset näyttelijät jotka eivät saa irvistämään. Kuvanlaadun parantaminen voi olla ihan hyväkin juttu, mutta ei minua henkkoht häiritse katsoa vähän rakeisempiakin Muumeja.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #224 : Tammikuu 19, 2017, 08:39:42 »
Disneynkin leffoja on uudelleen dubattu (esimerkiksi ns. uutta Pientä merenneitoa en kykene kuuntelemaan ja Aladdinistakin on muutettu joitain lauseita) ja onhan se omituista.

Mutta edellisestä viestistä tuli mieleen, että ketkä olisi sitten täydellisiä ääniä muumihahmoille? :) Mä olen hirveän huono tunnistamaan ääniä tai näyttelijöitä muutenkaan... :D
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))