Kirjoittaja Aihe: Annie Dalton: Enkeliakatemia  (Luettu 2448 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Mista Isilmë

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: RuneStar9848
  • Tupa: Luihuinen
Annie Dalton: Enkeliakatemia
« : Kesäkuu 30, 2004, 20:44:54 »
Koko juttu nyt varmaankin spoilaa vähäsen, muttei niin paljoa, että keneltäkään nyt lukukokemus pilalle menisi.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Sarja on mielestäni kuitenkin ihana eikä ideaakaan ole juurikaan kai käytetty. Mukavaa luettavaa, voin suositella ^-^

//Tinna muoksi spoilerin + siivosi topicin 150707
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 15, 2007, 20:29:24 kirjoittanut Tinna »

fuyu

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Heinäkuu 15, 2004, 10:21:45 »
Olen lukenut Enkeliakatemia kirjoista yhden, tietääkseni se oli ensimmäinen (?). Nimi oli muistaakseni Siivet selkään. Teidän takianne aloin niitä lukemaan; selasin tätä "Kirjat"-osastoa ja katselin eri kirjojen ns. arvosteluja. Tätähän oli kehuttu ja juoni kuulosti mielenkiintoiselta, niin minähän menin kirjastoon ja lainasin sen. Enkä kadu. Kirjoitan siis yhdestä kirjasta, älkää välittäkö, jos välillä saatan kirjoittaa monikossa, se on sitten vahinko.

Enkeliakatemia "Siivet selkään"-kirja oli minusta tosi hyvä. Annie kirjoittaa mielenkiintoisesti ja minä en ole ainakaan ennen lukenut tai edes kuullut samantapaisesta kirjasarjasta. Erikoinen, mutta huippu juoni, pidin siitä. Sekoitettuna vähän kanamaisen teinitytön, Melin elämää ja enkeleiden velvollisuuksia (suojeleminen, tms). Alku oli kuitenkin jotenkin epäselvä, kun se sinne akatemiaan tuli, mutta varmaankin sen takia, ettei Mel itse edes ollut oikein selvillä siitä jutusta (yrittäkää nyt minua ymmärtää).

Lopussa arvasin, ettei Meliä kuitenkaan tulla erottamaan, varsinkin kun tiesin, että on ns. jatko-osiakin sille kirjalle. Sen lopun pystyi arvaamaan, koska se oli niin saman tapainen kuin muissa kirjoissa. Tosi hyvä oli kokonaisuudessaan, suosittelen lukemaan (ja minä toistan itseäni).

Sweetie

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Elokuu 15, 2004, 18:18:59 »
Minä pidän näistä kirjoista aivan älyttömästi. Vaikka Mel onkin bimbo, silti onnistun samaistumaan häneen ja pidän hänestä älyttömästi.

Annie on keksinyt loistavia juttuja kirjoihin (En tässä niitä paljasta, lukekaa niin tiedätte;)) en olisi ikinä arvannut kakkosen loppua.

Orlando on upea. Italialaismainen enkeli jota maalauksissa näkee. Klisee. Mutta osaan sieluni silmillä kuvitella kaikki enkeliakatemian henkilöt.

Lemppariani kirjoista en osaa sanoa. Olen pitänyt kaikista ihan älytöömästi ja odottelen neljättä osaa.

Girabbit

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Maaliskuu 22, 2005, 14:11:31 »
Ihan kivoja nuo on, semmosta lukemista kun ei ole muuta tekemistä ja haluaa heittää aivot narikkaan. Aika teiniä hommaa, mutta menee se sillon tällön.
Se Melin kanamaisuus ällöttää kyllä välillä, ja sitten niiden puhetyyli. Yh.
Niistähän on kai jo ainakin neljä osaa (Siivet selkään, Vehkeilyä, Korkealentoa ja uusin eli Vallan kahvassa. luulen ma.). Neljättä en ou lukenna, mutta jos kirjastosta löytäisin...
Juonetkin on ihan hyviä, jee. Eka oli paras, toisessa alkoi jo vähän kiinnostus loppua (vaikka se Willin oikea henkilöllisyys oli aika hyvin keksitty :D). Ne Vastapuolen tyypit kiinnostaa kans. Langenneita enkeleitä. Jes.

Sofia

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Maaliskuu 22, 2005, 19:59:15 »
Minullakin nuo kirjat on, kaikki neljä.. Tosin ne ovat kyllä siskoni huoneessa, mutta 1 & 2 ovat minun.

Ihan hyviä kirjoja, voin kyllä suositella. Ovat tarpeeksi omaperäisiä, koska tapahtuvat taivaassa, ja kirjoissa on hyvä juoni. Tykkään erityisesti nyt tuosta uusimmasta, Vallan Kahvassa, se tapahtuu 1920-luvun Amerikassa.

Mutta ei niissä missään mitään vikaa ole, pidän kaikista.

Hömötiainen

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Maaliskuu 22, 2005, 20:58:16 »
Luin ensimmäisen kirjan ja arvosanaksi antaisin noin 8. Siis, tarina on hienosti ja selkeästi kirjoitettu, idea on ihana ja hahmot persoonallisia:
mutta miksi ihmeessä niistä enkeleistä piti tehdä teinikanoja/kukkoja?
Heidän puhettaan on karmeaa lukea ja Melanie on hiiieman liian lapsellinen. Ainakin ekassa osassa sai käsityksen "hellitelty teinix". Ei millään pahalla sarjaa rakastaville, ei ole vain kirja minun makuuni. Hieman enemmän totisuutta tuollaiseen ideaan, niin hyvä tulee.

Poissa tamina

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tomaatti
« Vastaus #6 : Maaliskuu 24, 2005, 14:55:17 »
Minä vihaan noita kirjoja. vihaanvihaanvihaanvihaanvihaan.

Olen lukenut niistä neljä, eli tietääkseni kaikki ilmestyneet. En tiedä miksi. Lainasin vain kerran ensimmäisen osan kaveriltani, ja sitten luin ne kaikki. Nyt on vieläkin lainassa se vallan kahvassa.

Olen samaa mieltä Cheerin kansa. siis "Kirjoista sai sellaisen kuvan että teini-ikäisten tyttöjen elämä pyörii vain materioiden (lue: muodin) ja poikien ympärillä. " kohdassa. ja kaikessam uussakin.

Se Mel on vain _niin_ etova. Sellainen, ko minä olin yksitoistavuotiaana. Ja hirveä tekopyhimyskin kaupan päälle. Ainut valopilkku kirjoissa oli Brice, josta kuitenkin siis muodostuikin hyvis jota elämä vain on kohdellut kaltoin. Höh. Ja se Orlando. Mvaha, ihan Orlando Bloom.Sääli etten vanita Orlia.

Hmm. Miksiköhän minä luen noita kirjoja? Nojaa.
"Hehe, I wonder about that..."

Sharida

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Maaliskuu 28, 2005, 18:32:57 »
Olen vain yhden näistä kirjoista lukenut, idea ihan hyvä mutta kirjana minulle liian teiniX. Ekasta kirjasta vain kokemusta, se löytyy siis ihan omanakin mutta ei ole lukemisesta kulunut. En oikein tiedä mikä tässä mättää mutta tykkään ennemminkin eri tyylisistä kirjoista. Mutta jos nopeaa luettavaa haluaa niin siitä vain lainaamaan koko sarja (niitähän on sadellut lisää kuin sieniä sateella) ei siinä mitään häviäkkään.

BlackWolf

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Maaliskuu 29, 2005, 17:27:12 »
Olen lukenut kaikki Enkeliakatemia kirjat ja ovat olleet ihan hyviä. Olen tykännyt niistä "historian tariionoista" mitä niihin on siroteltu.  Eli kun on ollut Shakespeare, Jerusalemin lapsia (?) ja Hollywoodia entisaikaan. Niitä on ollut kiva lukea ja kun on joskus itsekin tiennyt jotain asiasta, niin on ollut muakva lukea.
Päähenkilöstä en pidä, hän on niin hmmm... "kevytmielinen" (keksi kauan keksiä toi nimitys ja se ei ole vieläkään kovin kuvaava). Tai siis koko ajan se funtsii mielessään jotain vaatteita ja poikia. Ihan totta, kun minä olin 11, minä olin vielä niiiin lapsellinen että. Mutta kyllähän on ihan kiva nähdä miten Mel "kasvaa", tai siis alkaa kiinnittää huomiotaan tärkeämpiin asioihin kuin mitä pukea tänään päälle! En kauheasti pidä muistakaan henkilöistä, mutta jos joku pitäisi mainita, niin Lola on kivan "rempseä".

Tuo "Jerusalemin lapset" on sitten joku ihme nimitys aivoni sopukoista.

Doni

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Heinäkuu 02, 2006, 09:29:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Sharida"
Olen vain yhden näistä kirjoista lukenut, idea ihan hyvä mutta kirjana minulle liian teiniX.

Minun mielestäni Enkelialatemiat eivät ole teiniXejä. :P

Minulla omana on kaikki neljä kirjaa. Ensimmäisen ostin kirjakaupasta 'vahingossa'. Minun piti ostaa eräs toinen kirja, mutta sitten se olikin niin kallis(jopa 15 euroa. :P Olen pihi tiedän sen.. :) joten päädyin ostamaan Enkeliakatemiasarjan yhden kirjan. Luin sen ja ihastuin siihen joten ryntäsin heti sen jälkeen samaiseen kirjakauppaan ostamaan seuraavan osan. Muita siellä ei ollutkaan. Yhden ostin n.viikon päästä, kun kirjakauppa oli saanut erän ja viimeisen ostin itselleni joululahjaksi. (Muut ihmettelevät joskus, kun minä saan niin paljon lahjoja. :P Miksi en ostaisi itselleni. Silloin ekaikki kirjat eivät välttämättä tunnu niin kalliilta.. :)

Onko tieossa koska kyseisestä sarjasta ilmestyisi viides osa? Minä ainakin menen heti ostamaan jos rahatilanne on plussan puolella.. :)