Kirjoittaja Aihe: Rosemaryn painajainen  (Luettu 2729 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Cerena

• Ankeuttaja
Rosemaryn painajainen
« : Kesäkuu 23, 2004, 23:53:04 »
Katsoiko kukaan tätä elokuvaa neloselta? Kos katsoi, niin mitä mieltä?

Elokuvanhan sanotaan olevan yksi kauhuleffojen klassikoista. Onko? Omasta mielestäni juoni oli hyvin puettu leffaksi, enkä löytänyt koko elkouvasta mitään liian kliseetä. Ainoastaan loppu oli hieman... Outo. Minä oisin toivonut, että lopussa se Rosemaryn mies olisi sanonut olevansa Ro:n puolella, ja sitten en ois karannu yhessä:) No, loppu oli ihan hämy...

Huomastitteko muuten yhdessä kohdassa, ihan kuin siellä talon seinän SISÄSSÄ olisi ollut ruumis? Siinä sängyn yläpuolella...

Basia

• Ankeuttaja
Rosemaryn painajainen
« Vastaus #1 : Kesäkuu 24, 2004, 01:10:03 »
Se oli tosi hyvä leffa.. Ei yhtään sitä puuduttavaa huppupäisten heebojen hiippailua eikä naikkosten kirkumista. Jännitys muodostui vähitellen. Tuollaiset ahdistavat kauhuleffat ovat parhaita, olin lopulta todella pahoillani Rosemaryn puolesta.. Toivoin lopussa, että Ro olisi tappanut sen lapsen (tai minkä vaan) ja että Guylle olisi tapahtunut jotain tuskallista ja tappavaa. Kauheata miten se petti vaimonsa!
Ihmettelin kyllä miksi Rosemary luotti lääkäriinsä senkin jälkeen, kun oli alkanut epäillä Romanin ja Minnien luotettavuutta.. Hehän juuri järjestivät k.o. lääkärin.
Miksi Guy muuten alkoi käyttää pyjamaa? Eihän sillä sitten ollutkaan sitä merkkiä..

Hopealohikäärme

• Ankeuttaja
Rosemaryn painajainen
« Vastaus #2 : Kesäkuu 24, 2004, 16:27:57 »
Se oli hyvä leffa, yhdyn Basian mielipiteeseen. Moottorisahamurhaajia tai hulluja veitsityyppejä ei tarvita, kun kauhua saa näinkin aikaan. Loppu kyllä töksähti mielestäni hieman , tuli sellainen olo että tähänkö se nyt päättyi. En huomannut ruumista seinässä, mutta yhdessä kohdassa näytti siltä kuin ikkunasta näkyvistä rakennuksista olisi muodostunut silmä, jokai katsoi sisään huoneeseen jossa Ro oli. Se saattoi kyllä olla taulukin, mutta mielestäni se oli ikkuna, sillä myöhemmin siinä ei enää näkynyt silmää. No minä en osaa selittää mitään.

Minäkin asun Riihimäellä. Pieni on maailma. =)

niniel

• Ankeuttaja
Rosemaryn painajainen
« Vastaus #3 : Kesäkuu 24, 2004, 18:05:07 »
Minustakin tämä oli tosi hyvä leffa. Siis jännittävä ainakin. Ei todellakaan tarvittu mitään vertaroiskuvia ruumiinosia yms. (muuten tuli vaan mieleen näkyikö koko leffassa yhtään verta 0_0?)
Huomasin että tästä on otettu mallia pariinkiin leffaan mutta koska olen katsonut ne ensin rupesin heti ajattelemaan että "tää on kopitoitu siitä ja siitä" kunnes tajusin että ne olikin kopioitu tästä.
Esim.  elokuvassa rakastaa ei rakasta idea on hyvin samanlainen mutta minusta siinä on parempi loppu. Tämän loppu oli jotain outoa ja minusta se hiukan kuin pilasi elokuvan. Olisi jotenkin pitänyt jäädä epäselväksi että oltiinko se lapsi otettu tai jotain. Tai Rosemary olisi voinut tosiaan vaikka tappaa itsensä. Tuo lapsi juttu meni kyllä vähän liian pitkälle. Olin kyllä helpottunut kun lapsen silmiä ei näytetty...se olisi pilannut kyllä kaiken.

aratfalasiel

• Ankeuttaja
Rosemaryn painajainen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 27, 2004, 16:43:04 »
Minä katsoin sen vasta tänään, koska tajusin omistavani tuon dvd:n.

Elokuva oli ihana. Ahdistava. Ihanan ahdistava.

Juoni eteni sujuvasti ja lopussa kaikki myötätuntoni oli Rosemaryn puolella. Mutta se loppu... Se oli niin typerä. Tuli vähän tyhjä olo kun se loppui. Minunkin mielestäni Rosemaryn olisi kuulunut tappaa Guy tai lapsi tai edes joku.

Yksi parhaimmista kauhuelokuvista jonka olen nähnyt. Lopusta huolimatta.

Olisin halunnut nähdä ne silmät! *murinaa*

Poissa Woldfine

• High Tea
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Rosemaryn painajainen
« Vastaus #5 : Kesäkuu 28, 2004, 21:27:59 »
Sisältää spoilia sitten, tiedoksi vain.

Lainaus käyttäjältä: "izmir"
Ihmeekseni vastaan tuli sellainenkin kauhuleffa, jonka katsottuani en menetä yöuniani.

Haa, ole onnellinen izmir, ja kaikki jotka sen katsoivat eivätkä menettäneet yöuniaan. Hrr, vaikken katsonutkaan elokuvaa koko aikaa, sillä seurasin jalkapalloa osan aikaa (onnekseni mökillämme, jolla olimme juuri silloin) on kaksi tv:tä, peläksin silti. En oikeastaan tiedä, mitä minä pelkäsin elokuvan loputtua, mutta peläksin silti. :)

Juoni oli, sen minkä näin, todella hyvä, sillä kun ajattelee, eihän se ollut pelottava. Nainen ja mies päättävät hankkia vauvan -> nainen näkee 'painajaisia' -> saa oudon lääkärin -> 'painajaiset' jatkuu, lapsi syntyy ja se onkin, vaikkei sitä näytetäkkään, paha, jokin kammottava olento. Menikö oikein?

Vaikken tähän hätään muistakaan, mihin elokuviin on tätä kopioutu, uskon, että niitäkin löytyy, sillä elokuva oli kuin olikin todella kiehtova.

Rosemarystä: Alussa henkilö vaikutti todella heikolta, ujolta ja heikkotahtoiseltakin, Ro:n luonne vahvostui ja päättäväisyys kasvoi, kun tarina eteni.

Jäi vaivaamaan, mitä oli aine, jota Minnie Rosielle valmisti? Pahuutta, niin kuin Siskoni on Noita:ssa? Jotakin taikauutetta, joka vahvisti tulevaa Saatanaa?

Entä painajaiset? Tulin tulokseen, että ne todella tapahtuivat, olenko väärässä? Tapahtumat olivat mielestäni todella karmaisevia, varsinkin loppu, en tiedä miksi. Mutta miksi Saatana valitsi juuri Rosemaryn?
This sentence is is Spanish when you are not looking.

Isabella

• Ankeuttaja
Rosemaryn painajainen
« Vastaus #6 : Heinäkuu 01, 2004, 19:49:52 »
Elokuva oli kaikin puolin omituinen. Heti alusta lähtien oli tunne, ettei kaikki ole niinkun pitäisi, naapurihuoneiston vanha pariskunta sai kylmät väreet juoksemaan jo ensiesiintymisellään. Hrr.

Leffan jälkeen jäi plajon kysymyskiä vaivaamaan mieltä.. Ymmärsinkö oikein, että Rosemary tuli raskaaksi Saatanan raiskaamana? Niinhän siinä painajaisessa näytti käyvän. Vai oliko se unta? O_o Kummaa.

Loppujen lopuksi elokuva oli kyllä hyvä, ja se ainakin antoi aihetta ajattelemiseen. Miksi esim. naapurin sedän etunimi (Roman) oli sama, kuin ohjaajalla?

Snoflinga

• Ankeuttaja
Rosemaryn painajainen
« Vastaus #7 : Heinäkuu 05, 2004, 15:01:49 »
Siitä on jo "ikuisuus" (vähän yli viikko/kaksi) kun ko. leffa tuli... Leffa oli mielestäni tosi omituinen, ei sinällään pelottava... välillä ehkä tylsäkin, mutta sen katsoi ihan mielenkiinnolla..
Katsoin samalla Pelinaisia neloselta (ja jalkkista, tarkistin tilanteen silloin tällöin) ja Rosemaryn painajaista mainoskatkoilla eli käsitykseni elokuvasta on hieman katkonainen...

-Snoflinga

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
Rosemaryn painajainen
« Vastaus #8 : Heinäkuu 06, 2004, 17:21:39 »
Joo, minäkin katsoin sen. En pitänyt lainkaan lopusta. Rosemaryn olisi pitänyt ottaa se veitsi ja surmata koko paholaisen lapsi. Mutta jännittävä oli. Paitsi nyt se, kun se paholainen siitti sen lapsen. Se oli kömpelöä.... Pikkusiskoani nauratti ihan hulluna.

Wawalak

• Ankeuttaja
Rosemaryn painajainen
« Vastaus #9 : Heinäkuu 06, 2004, 19:57:48 »
Ah, tuo yksi lempielokuvistani. Rosemaryn painajainenhan on todellinen
klassikko, ja mielestäni aiheellisesti. Roman Polanskin melkein kaikki elokuvat ovat todella rautaista tasoa, mutta Rosemaryn painajainen on ehkä kuitenkin kaikista paras. Ensinnäkin äärimmäisen mielenkiintoinen aihe kyllä pitää mielenkiintoa yllä. Minäkin kyllä kiinnitin huomiota siihen miten se tukee vanhoja noitamyyttejä, mutta en kuitenkaan anna sen pilata katselunautintoa. Missään vaiheessa ei näy mitään splatteria tai vastaavaa, vaan jännitys rakennetaan hienovaraisesti ja hyvin verkkaisesti. Siinä on myös se kiva juttu, että koko elokuvan ajan loppukohtausta lukuunottamatta voi kuvitella että kaikki onkin vain Rosemaryn unta/harhaa/kuvitelmaa tai jotain muuta. Olisi siinä loppukohtauksessa ehkä hieman enemmän voinut jättää arvailujen varaan. Mutta liikuttavaa oli se miten Rosemaryn koko elämä kaatui ja kaikki kulissit hajosivat ja hän lopulta hyväksyi uuden roolinsa äitinä. Minua oikeasti hieman huvitti ne "Hail, Satan!" jutut.

Nani

• Ankeuttaja
Rosemaryn painajainen
« Vastaus #10 : Heinäkuu 08, 2004, 14:01:53 »
Tästä noita-jutusta. Minun mielestäni siinä ei mitenkään viitattu wiccoihin. Eikö se voinut olla sillä tavalla fantasiaa, ettei noita noitia 'oikeasti' ole olemassa? Fantasiaa. Eihän esim. vampyyreitakaan oikeasti ole, silti niitä on elokuvissa.

Elokuva oli hyvä. Toivoin tosin lopussa, että Rosemary olisi tappanut lapsensa ja estänyt pahan tulon maailmaan, mutta äidinvaistot olivat liian vahvat.
En nähnyt painajaisia, vaikka kohtuullisen pelottava olikin. Ehkä minä olen liian nuori tunnelmajännitykseen, jos haluan painajaisia voin katsoa enemmänkin dokumentteja loiseliöistä...

Anteeksi off-topic ja lyhyys.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Rosemaryn painajainen
« Vastaus #11 : Toukokuu 30, 2007, 19:59:28 »
Katsoin elokuvan silloin kun se tuli televisiosta.

Olen myös lukenut sen kirjan ja sen juoni vastaa aika hyvin elokuvan juonta. Kirjalle on myös jatko-osa, Rosemaryn poika (en kylläkään ole vielä lukenut sitä mutta kirjastossa näin).
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
Vs: Rosemaryn painajainen
« Vastaus #12 : Kesäkuu 06, 2007, 20:21:17 »
Tein kaverini kanssa tästä kyseisestä elokuvasta musiikkiin erään projektin, koskien elokuvamusiikkia.

Lähtökohdat elokuvaan olivat korkealla. Olin lukenut, että elokuva on kauhuleffojen klassikko ja erittäin pelottava jne. Koko elokuvan ajan odotin sitä jotain tiettyä kohtaa, jonka olisin kaivannut. Mutta silti pidin elokuvasta, se oli miellyttävä, mutta kauhua en siinä näe. Piinaus oli kyllä kova, mutta olisin halunnut kunnon kirkumiset ja pissat pöksyyn :'D
Elokuvanmusiikki oli laaja ja hyvä, saimme esitelmästä nro:n 9½, joten hyvin elokuvan saimme tulkittua.
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)