Kirjoittaja Aihe: Sähköposti  (Luettu 6816 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Ananas

• Ankeuttaja
Sähköposti
« : Kesäkuu 09, 2004, 18:00:13 »
Minulla on kolme sähköpostiosoitetta. Katson joka päivä, olenko saanut viestejä. Petyn aina, jos en ole saanut mitään, mutta ilahdun, jos olen saanut jotain. Yleensä petyn, koska minulla on vain kaksi kaveria, joilla on tietokone. Toinen ei kirjoita melkein ikinä (postikortteja häneltä kylläkin saan) ja toisen sähköpostiosoitteen sain eilen, joten en ole saanut häneltäkään yhtään viestiä. Vastatkaa ja kertokaa, mitä mieltä olette. =)

//
Mihin tarvitsette monta sähköpostiosoitetta?
Kuinka usein tarkastatte postit?
Oletteko addiktoituneita? Miksi?
Onko teillä sähköpostikavereita, joille kirjoittelette säännöllisesti?
Mitä sähköposteihin kirjoitetaan?
Oletteko huono/hyvä vastaamaan posteihin?
Miksi sähköposti, eikä tavallinen?
Kiertokirjeet?

Tästä aiheesta saa enemmänkin kuin muutaman rivin juttua. Kiitos.
-litsie

Ceinwen

• Ankeuttaja
Sähköposti
« Vastaus #1 : Kesäkuu 10, 2004, 15:18:27 »
Minulla on varmaan miljoona sähköpostia ja muuta kirjautumista netin syövereissä. En käytä/muista kaikkia niistä, ja suurin osa on tullut hoteisiini siitä syystä että sivusto on tarjonnut jonkun haluamani palvelun joka on vaatinut myös rekisteröinnin. Siellä sitten vain tuhoillaan mainospostia aivan älyttömiä määriä. Hotmailin osoite on eniten käyttämäni ja luukussa on virallisempi osoite.. ei viitsi lähettää tärkeitä maileja "cfunqoeiu@hotmail.com" -tyyppisestä osoitteesta. Menee uskottavuus.

Sähköposti on mainio keksintö, se on halpa, nopea ja helppokäyttöinen. Miinusta on roskaposti, jonka seurauksenahan internetin on ennustettu sortuvan parin vuoden päästä. Tiedä häntä, mutta niitä kieltämättä on liikkeellä todella paljon. Samoin viruksia jotka leviävät liitetiedostoista..

Mutta hieno juttuu se e-mail on, kavereihin jotka asuu kauempana(eivätkä ole vuotiksessa *g*)on nopeaa ja mukavaa pitää yhteyttä.

Tallulah

• Ankeuttaja
Sähköposti
« Vastaus #2 : Kesäkuu 11, 2004, 14:51:41 »
Minulla on kolme sähköpostia, kaksi suomi24:ssa ja yksi excitessä. Eniten käytän toista suomi24:ssa olevaa, nuo kaksi muuta ovat tavallaan varamaileja, jos en halua saada jotain vähemmän toivottavaa tai muutoin arveluttavaa juttua siihen eniten käyttämääni. :)

Suomalaiset sähköpostit ovat jotenkin helppokäyttöisempiä, eikä suomi24:seen tule edes roskapostiakaan, toisin kuin tuohon exciteen, joka muutenkin tökkii ajoittain. Hotmailia minulla ei ole ollut moneen vuoteen, taisin varmaan kyllästyä siihen jossakin vaiheessa tai jotakin.

Poissa elton

• kevään henkäys
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • uudelleen herännyt
Sähköposti
« Vastaus #3 : Kesäkuu 11, 2004, 15:16:48 »
Itsekkin omistan ison kasan, mutta ne eniten katsotuimmat ovat luukussa ja tietenkin messengerin kanssa oleva hotmail.

Joskus kun olin pikkuinen idiootti ja omistin vain yhden sähköpostin(luukusta) niin nyt siihen tulee pahimmillaan yli 50 roskapostia päivässä ja on heti tukossa jos unohdan katsoa.. Teen varmaan uuden virallisen, koska sinne roskapostien sekaan tulee niitä tärkeitäkin.. Jooh.. Teen varmaan kohta sen uuden virallisen. Ihan oikeasti ne roskapostit ärsyttävät. Unohtamatta tietenkään, että minulla on domainilla yksi sähköposti, jota katson hyvin harvoin, todella harvoin, jopa liian harvoin.
Joskus pelkään olevani niin kaunis, että kauneuteni pettää minut.

Daenne

• Ankeuttaja
Sähköposti
« Vastaus #4 : Kesäkuu 11, 2004, 17:46:00 »
Omistan ainakin kuusi sähköpostiosoitetta. En muista ainakaan kolmen osoitteeni salasanaakaan enää. o.O Nykyinen sähköpostini on luukussa koska kyllästyin jippiiseen. Se ei enää toiminut kunnolla ja ei tainneet tulla kaikki viestitkään perille.

Paljoa en saa sähköposteja, koska ei minulla ole sellaisia kavereita kenen kanssa lähettelisi kokoajan. Taino onhan niitäkin pari, mutta viestit ovat aina lyhyehköjä ja ne eivät ole niin mielenkiintoisia kuin joidenkin puolituttujen nettikavereiden. ^^ Ja ei niiltä kyllä sittenkään kovin usein niitä saa.

Käyn katsomassa sähköpostini ehkä jokatoinen päivä. Silti sinne ei ole tullut yleensä mitään. Joskus katsomis väli pitenee kun unohdan sen täysin. Nykyään tulee kirjoiteltua enemmän yksäröiden ja mesellä.

Naa

• Ankeuttaja
Sähköposti
« Vastaus #5 : Kesäkuu 11, 2004, 19:03:42 »
Muistan, miten ala-asteella boikotoin sähköpostia, enkä halunnut hankkia osoitetta itselleni :D En edes muista miksi en halunnut, mutta minulle ominaisella tavalla luovuin aatteestani ja tein ensimmäisen Articiin. Muistaako kukaan kyseistä paikkaa? Ei taida olla enää olemassakaan.
Ensimmäinen osoitteeni oli hirveän pitkä ja ärsyttävä kirjoittaa, ihmisillä (eikä vähiten minulla :p) tuli virheitä yrittäessään tavata sitä. No jaa. Kyseisen osoitteen jälkeen minulla on ollut vaikka sun vallan missä niitä osoitteita, esimerkiksi Virtahevolla (o.O), Jippiillä ja Sonera Plazassa. Messenger-osoitetta en käytä ollenkaan sähköpostina.

Nykyinen osoitteeni on Luukussa, mutta kuten huomaatte tuosta alhaalta, olen ottanut elf-friend.net:stä uudelleenohjauksen siihenkin. En kyllä kannata Luukkua kellekään, se menee niin helposti täyteen ja jostain kumman syystä en voi käyttää sisäänkirjautuneena 'Edellinen'-näppäintä. Perin ärsyttävää.

Sähköposti on kovin kätevä juttu juuri sen nopeutensa vuoksi, vaikka suosin kyllä edelleen tavallisia kirjeitä. Ja otan kyllä mieluummin vastaan oikean kortin kuin sähköisen sellaisen.

Sähköpostin suuri haittapuoli on se vimmatun roskaposti, joka on monelle liiankin tuttu. Jos ei halua, että postilaatikko menee välittömästi täyteen viruksista kuhisevista 'i have something for you' -viesteistä, täytyy sähköposti tarkistaa melkeinpä päivittäin. Ja se on varsin turhauttavaa.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Sähköposti
« Vastaus #6 : Kesäkuu 12, 2004, 19:22:46 »
Minulla on ollut vaikka kuinka monta sähköpostiosoitetta, ensimmäinen siellä jossain Articilla. Nykyään minulla on kolme osoitetta, kaksi Jippiillä ja yksi Hotmailissa Messengerin takia.

Kavereilta saan aika paljon maileja, mutta monesti ne on testejä tai kiertomaileja, joita en oikein jaksa edes lukea.

Nopeus onkin parasta mailissa, vaikka minäkin tykkään kuitenkin enemmän tavallisista kirjeistä. En edes pääse joka päivä tarkistamaan mailia, koska meidän nettiyhteys on niin kiva ja halpa ja nopea...:P Ja roskaposti on niin ärsyttävää.

Poissa Sun Lee

• Ronnieponnie
  • Vuotislainen
    • Tarinamaa
Sähköposti
« Vastaus #7 : Kesäkuu 12, 2004, 20:15:43 »
Ooh, minä olen jo pudonnut laskuista, montako sähköpostiosoitetta minulla oikeastaan on. Mutta kahta käytän aktiivisesti. Toinen on hotmailissa ja toinen suomi24.fi:ssa. Ennen mä mailailin tosi paljonkin, mulla oli kamalasti mailikavereita yms, mutta sitten innostuin kirjottaa kirjeitä ja mailaaminen vähän niin kun unohtui. Vaikka katson mä silti postit joka päivä. Yleensä hotmailiin tulee pelkkiä mainoksia, mikä on tooosi ärsyttävää =/

Poissa Nienna

• Kofeiiniriippuvainen
  • Vuotislainen
Sähköposti
« Vastaus #8 : Kesäkuu 14, 2004, 20:45:42 »
Minulla on myös monta sähköpostiosoitetta. Ihka ensimmäinen oli Luukussa, joskus vuonna nakki, mutta hankin uuden Jippiiseen niinkin naurettavasta syystä kuin että "kaikilla muillakin oli mailiosote siellä".:P Koulussa sitten "pakotettiin" ottamaan taas uusi, jota en käytä ikinä, koska siinä osoitteessahan on etu- ja sukunimeni enkä rupea levittelemään niitä missä vain. Sen jälkeen on jostain itsellenikin selviämättömästä syystä tullut rekisteröityä vaikka millaisia sähköpostiosoitteita, mutta suurinta osaa en edes muista. Nyt minulla on sitten yksi Jippiissä ja yksi Hotmailissa (myös meseosoite) ja ainoastaan niitä kahta käytän. Oikeastaan en tarvitse useampaa sähköpostia yhtään mihinkään, mutta nyt kun eri ihmiset mailailee eri osoitteisiin, niin en jaksa ruveta tiedottamaan kaikille mailiosoitteen muuttumisesta.

Katson sähköpostini yleensä joka kerta kun pääsen nettiin, eli käytännössä päivittäin. Minulla on kaksi kaukana asuvaa ystävää, joille mailailen säännöllisesti, viimeksi tänään. Kummallakaan ei ole messengeriä, eikä omani toimi jostain syystä juuri nyt, ja mailaaminen on kumminkin suht. helppoa. Näiden kahden lisäksi mailailen joskus huvikseni koulukavereille ja tutuille, joita näen harvemmin. Kirjoittelen yleensä kaikkea mahdollista mitä vaan tulee mieleen. Pyrin vastaamaan nopeasti ja kirjoittelen niin paljon kuin jaksan/keksin.

Kiertokirjeet ovat minusta siedettävämpi juttu sähköpostissa kuin tavallisessa postissa, koska tavallisessa postissa joutuu ostamaan postimerkit ja raahautumaan postille asti, mutta sähköpostissa se on sentään huomattavasti helpompaa. Silti kiertoviestit ovat mielestäni sähköpostissakin aika tylsiä, koska niitä saa kokoajan ja ne ovat aina samoja ja olen lähes varma että suurin osa ihmisistä poistaa ne joka tapauksessa heti, joten aika turhaa niitä on lähetellä. Itse lähetän kiertoviestejä eteenpäin vain jos saan jonkun poikkeuksellisen hauskan ja niin tapahtuu aika harvoin.

Minulla syynä sähköpostiviestien lähettelyyn on yksinkertaisesti laiskuus. En vain jaksa aina kirjoittaa käsin ja lisäksi sähköposti on tosiaan paljon nopeampi, jolloin saa itsekin todennäköisesti vastauksen nopeammin. Tavallisia kirjeitä on kuitenkin paljon kivempi saada, kun tuntuu että lähettäjä on oikeasti nähnyt vaivaa niiden eteen, jonka lisäksi tavalliset kirjeet ovat yksilöllisempiä, kun sähköpostiviesteissä ei näe käsialaa. Lisäksi tavallisia kirjeitä on hauska säästää ja lukea vuosien kuluttua, mitä sähköpostin kanssa on vähän vaikeampi tehdä.

Bloody Aeliah

• Ankeuttaja
Sähköposti
« Vastaus #9 : Kesäkuu 15, 2004, 17:41:43 »
Ennen minulla oli aivan hirveästi sähköpostiosoitteita (ehkä jopa jotain kymmenen kerralla) ja kirjoittelin aivan jatkuvasti meilejä. Silloin Articin aikaan olin aivan sähköpostiaddikti, ja minulla oli Articissa varmaan melkein kaikki osoitteet ja kävin tarkistamassa ne varmaan päivittäin. Nyt minulla on enää kaksi, toinen EvilEmailissa ja sitten vähän virallisempi Luukussa (siinä minulla on oikea nimi lähettäjänimenä).

En enää meilaile kovinkaan paljoa, vaikka siinä onkin nopeus etuna. On minulla muutama sähköpostikaveri, mutta en ikinä jaksa vastata viesteihin (sama vika kuin tavallisten kirjeiden kanssa). Lisäksi ärsyttää se, että EvilEmail reistailee koko ajan, enkä saa poistettua sitä monenkymmenen viestin roskapostitukkoa, joten en käy siellä kovinkaan usein. Tosin EvilEmailissa on se etu, että siellä näkee mihin viestiin on vastannut ja mihin ei. Luukussa joutuu vain luottamaan (huonoon) muistiinsa. Nykyään tulee useasti käytettyä sähköpostia silloin, kun tarvitsee nopeasti jotain tietoa esimerkiksi vaikka yhteishaun aikaan oppilaitoksista jne.

Kiertokirjeet ovat hirveitä. Poistan ne aina. Mutta nyt niitä ei onneksi enää tule kovin paljon, koska olen raivonnut kaikille tutuille, että niitä ei saa missään tapauksessa lähettää minulle.

Poissa Millat

• jolie coquine
  • Vuotislainen
  • shock me like an electric eel
  • Tupa: Mary Sue
Sähköposti
« Vastaus #10 : Kesäkuu 15, 2004, 17:51:30 »
Minulla on muutama sähköpostiosoite. Virallasiin tapauksiin tarkoitettu omalla nimelläni toimiva osoite jippiissä ja kaksi muuta osoitetta luukussa, sillä tarvitsen oikeasti monta osoitetta, sillä muuten sähköpostini täyttyisi hujauksessa...! :)

Ja vielä on yksi osoite jippiissä (aivan ensimmäinen...), jota en viitsi enää käyttää (tyhmä osoite, juu-u) ja ohjaan sinne kaikki mahdolliset roskapostit (jota ei ole todellakaan paljoa) ja esim. jos pitää lähettää jokin liite toiselle tietokoneelle itselleni, lähetän sinne, koska sinne mahtuu parhaiten.

Vastaan sähköposteihini mahdollisimman nopeasti, yritän vastata heti tietenkin, mutta aina se ei ole mahdollista. Jos jossain viestissä on jokin tärkeä asia, saatan vastata siihen ja lisätä loppuun kirjoittavani muuta sitten paremmalla ajalla.

Tosiaan siis pidän kaikkia osoitteitani tarpeellisina ja esim. sähköpostikaverien viestit ohjautuvat yhteen osoitteeseen, parhaiden kavereideni yhteen jne. Ja kolme ensiksi mainitsemaani osoitetta tarkistan vähintään kerran päivässä, kun olen netissä väh. vartin, jotta saan nimen omaan kaikki viestit katsottua... Neljännen siivoan harvoin ja tarkistan silloin kun olen lähettänyt sinne jotain toiselle koneelle siirrettävää liitettä.
"Je vais bien, t'en fais pas."

Smutrus

• Ankeuttaja
Sähköposti
« Vastaus #11 : Kesäkuu 15, 2004, 18:19:40 »
Mulla on kaksi sähköpostiosotetta, toinen hotmailissa, toimii samalla mesessä, ja toinen suomi24.fi:ssä. Tuota suomi24.fi:tä käytän enemmän, sitä katson miltei joka päivä. Minäkin petyn jos en ole saanut viestejä, mutta petyn myös joskus jos olen saanut. Sillä iso osa viesteistä on toisesta foorumista, että "tähän aiheeseen on käyty vastaaamassa". Höh. Minulla ei ole ketään säännöllistä mailikaveria, mutta kyllä aika aktiivisesti joidenkin kavereiden kanssa kirjustan. Sähköposti on mielestäni kätevä juuri siksi, että se ei maksa ja voin kirjoittaa viestejä ilman että käsi puutuu kahden rivin jälkeen.

Kyllä minullakin oli joitain aivan pateettisen naurettavia osoitteita, kuten esim. krisu ät koulussa.ei.ole.kivaa.net tai jtn. Ja ihkaensimmäinen oli kristoffer ät virtahepo.net. Voi ei... *kätkeytyy nolona kättensä taa piiloon* Yksi oli kanssa welho.com:issa, mutta sinne tuli niiiiin paljon roskapostia, että se oli pakko poistaa käytöstä.

Bess

• Ankeuttaja
Sähköposti
« Vastaus #12 : Kesäkuu 15, 2004, 18:56:38 »
Minä en oikeasti koe tarvitsevani sähköpostia, mutta siltikin minulla on kolme osoitetta Luukussa. x) Messengerin takia tietenkin yksi, toinen "virallisempi" ja kolmas, koska ensimmäinen on aina täynnä kiertokirjeitä ja roskapostia, (tai sitten ihan vain sen takia, että ehkä joskus tulevaisuudessa minä löydän jonkun mailikaveriksi...). Jos en tarkista maileja suht usein, se ensimmäinen ainakin on pullollaan kaikkea turhaa. Ja Luukku tuntuu täyttyvän yllättävän helposti.

Minulla oli joskus paljonkin mailikavereita, mutta se sitten jäi. Kukaan ei ollut muka tarpeeksi kiinnostava. Ja monen kanssa lopetin sähköpostien vaihtamisen, koska en yksinkertaisesti keksinyt mitään kirjoitettavaa. Vaatimukset tyyliin "joka viestiin pitää kirjoittaa ainakin 5 kysymystä", ärsyttivät suunnattomasti. Sellaisten ihmisten kanssa mailailun lopetin heti. :p Uskoisin kuitenkin, että nykyään voisin jopa mailailla jonkun kanssa, mutta messengerin ansiosta ei oikein ole tarvetta.

Toisaalta vähän aikaa sitten isäni oli työmatkalla ulkomailla, jolloin sähköposti oli hyvinkin kätevä. Taitaa olla ainoa kerta vuosiin, kun olen oikeasti käyttänyt sähköpostiani. Ja jotain tiedostoja tulee kavereille läheteltyä liitteinä, mutta sekin on paljon helpompaa messengerissä.

Tavallisista kirjeistä pidän huomattavasti enemmän, mutta olen ihan liian laiska ja huonomuistinen kirjoittamaan niitä. Minulla oli joskus pienempänä paljonkin kirjekavereita, mutta sitten unohdin aina kirjoittaa. Kaikki postimerkkien etsiminen ja postilaatikolla käyminen ei vain ole niin helppoa, kun se aina lykkääntyy seuraavaan päivään ja sitten unohtuu.

Roskapostit eivät jaksa edes ärsyttää enää, kun niihin on tottunut. Kiertokirjeet sen sijaan ovat hyvinkin ärsyttäviä. Varsinkin ne, jotka täytyy lähettää kaikille ystäville ja "jos et lähetä tätä takaisin otan sen vinkkinä!!111". Ei kukaan niitä tosissaan lähettele, mutta silti tunnen itseni vähän huonoksi ystäväksi, kun en lähetä niitä takaisin. En oikeastaan edes tajua miksi joku haluaisi takaisin jokaisen lähettämänsä ketjukirjeen, mutta silti...

ayu

• Ankeuttaja
Sähköposti
« Vastaus #13 : Kesäkuu 15, 2004, 21:35:08 »
Mulla on yksi.
Käyn siellä joka päivä katsomassa, mitä ystävä lähettää (asumme kaukana toisistamme, emme nää paljon. Paitsi koulussa)
ja toisinaan haen freebokin salasanan ja menen suoraan freebokkiin. Miksi? Minulla ja varmasti monella on omat kotisivut ja pitäähän sitä käydä tarkistamassa mitä immeiset ja hemmot kirjoittavat viekkuun. :)
Mää en oikeastaan lähetä paljon oikeita viestejä, paitsi joskus tuolle ystävälle.
Minä liityn aika paljon fanilistauksiin ja muihin nettiin liittyviin asioihin ja käyn tarkistamassa vastauksia mailissa. Joskus lähetän Nintendolle kysymyksiä game boy advance peleistäni, jos olen jäänyt jumiin ja odotan heiltä vastauksia.
Roska postia tulee paljon ja niihin olen tottunut. Ketjukirjeitä tulee paljon koulukavereilta, mutta minäpäs laitan kaikki automaattisesti roskakoriin. En jaksa valittaa ystävilleni siitä.

Alyssa

• Ankeuttaja
Sähköposti
« Vastaus #14 : Kesäkuu 15, 2004, 23:15:54 »
Mulla on varmaan kymmeniä sähköpostiosoitteita. Suurin osa vanhoja, virtuaalitalliajoiltani ja mennyt varmaan umpeenkin jo :)
Nykyisen, alyssa_leimu@hotmail.com tein jotain vuosi pari sitten ja olen aika uskollinen ollut.

Käyn lukemassa mailit suunnilleen 3-4 kertaa viikossa, toisinsanoen melkein aina kun olen kotona. Minulla on 2 mailivaihtokaveria, kumpikin ulkomailta, Floridasta (vai oliko se Miamista.. en muista^^) ja Englannista.
Heidän kanssaan kirjoittelen sitten enemmän tai vähemmän säännöllisesti.
Toiselta saan ketjuviestejä aika usein ja ne ovatkin suunnilleen ainoat ketjuviestit, mitkä jaksan lukea. Suomalaiset kun tiedän suunnilleen ulkoa ja heitän ne aina roskiin. Tosin joskus tulee sorruttua ja läheteltyä niitä eteenpäin vaikka kuinka monelle, jos vaikka tällä kertaa toimisi... :D

Mitä kirjoittamiseen tulee, olen äärimmäisen huono kirjoittamaan sähköposteja. Reaaliaikainen chat sopii minulle paljon paremmin. Minulle, joka elän periaatteella kaikkihetimullenyt :) En siis oikein jaksa kirjoitella kaverien kanssa sähköpostilla, kun on olemassa irkit, ii2set, galleriat, messet ja vaikka mitkä. Niiden kautta yhteydenpito sujuu helpommin.

Sähköposti onkin väistämättä syrjäytymässä kuten kirje aikanaan. Eivät ihmiset enää jaksa kirjoittaa pitkiä meilejä, kun voi klikata irkin päälle. Tai avata messen. Tai vaikkapa vain soittaa. Niin helppoa, joten miksi tehdä vaikeamman kautta? :)

Pitkiä meilejä on toki ihana saada. Lämmittää kummasti sydäntä, jos hotmailissa odottaa ketjuviestikasan lisäksi lämmin meili parhaalta ystävältä.Jos vain jaksaisi itsekkin joskus kirjoittaa.

Silloin ammoisina virtuaalitalliaikoinani olin äärimmäisen koukussa sähköpostiin. Pidin sitä aina auki, jos vaikka jollain olisi talleihin liittyvää asiaa. Ne kun olivat jotain elämää suurempaa silloin :) Joskus tosin vieläkin ajattelen, että jos olisin vain jaksanut olla ja pyörittää tallia ja kehittää sitä, olisinko nyt kuin yksi niistä ihailemistani näyttelytuomareista tai arvostetuista tallinpitäjistä? :)

Mutta, takaisin aiheeseen :D en siis oikeastaan tarvitsisi sähköpostia, mutta kyllä se on jostain syystä oltava. Mitä muuten laittaisin sähköposti-kohtaan, kun tilaan ilmaisia näytteitä netistä? ;)

Sparkle

• Ankeuttaja
Re: Sähköposti
« Vastaus #15 : Kesäkuu 26, 2004, 13:13:09 »
Yleensä en ole kovin innokas (varsinkaan pitkien) sähköpostien kirjoittelija, mutta varsinkin kesällä se on tehokas yhteydenpitoväline ja kätevä tapa vaihtaa kuulumisia, jos kaverit/itse on matkoilla. Omistan mooonta sähköpostitiliä, mutta käytän oikeastaan vain kolmea osoitetta sekä duunipaikan osoitettani. Yksi on "virallisempi" mistä laitan kaikki tärkeät jutskat, toinen kavereiden käyttämä osoite ja kolmas roskapostilaatikko. Ja sitten se duuniosoite, josta kirjoitan vain töihin liittyviä juttuja.
Minulla ei enää ole säännöllisiä sähköpostikavereita, paitsi satunnaisesti. nyt esim poikaystini on ulkomailla niin meilit kulkevat monta kertaa päivässä (ja tarkistankin postini usein :)). En kyllä sanoisi olevani mitenkään addiktoitunut meiliini. Pärjäisin ihan hyvin ilmankin, jos olisi jotain muuta, esim matka.
Kavereille voi löpistä pitkiäkin juttuja, mutta duunissa laitan yleensä vain asiani ja pistän menemään, ja siivoankin postilaatikkoni siellä aina päivän lopuksi, se täyttyy niin nopsaan. Muuten kyllä säästän mielelläni kaikki kivat ja hauskat viestit (ja hyvät kiertokirjeet - nykyään niitä ei vain juuri näe).  Tavalliset kirjeet ovat tietenkin sykähdyttävämpiä ja henkilökohtaisempia, mutta... sähköposti on niin nopea ja tehokas.

Eliz

• Ankeuttaja
Sähköposti
« Vastaus #16 : Kesäkuu 28, 2004, 12:57:59 »
Minulla on tällä hetkellä kaksi sähköposti osoitetta ja toinen on vain sellainen jota käytän. Tämä osoite sijaitsee hotmailissa. Toinen osoitteeni on luukussa, mutta en ole käynyt siinä aikoihin ja se varmaan pursuaa jotain roskapostia, mutta olen tavallaan unohtanut sen ja keskityn vain siihen yhteen.
Menisin aivan sekaisin jos minulla olisi enmmänkin sähköposti osoitteita, joten pidän vain tämän yhden.

Sähköpostia käytän enimmäkseen, jotta voin kirjoitella hyville ystävilleni jotka ovat muuttaneet pois Suomesta tai muuten vain asuvat ulkomailla. Sähköposti on pelastukseni, eräs ystäväni muuttaa Venezuelaan, koska puhelut maksavat aivan liikaa, jotta voin kuulla kaikki hänen kuulumisensa ja kirjeet vievät niin kauan aikaa päästä paikalle. Vaikka olisihan se joskus ihan mukavaa yllättyä sillä että kirje tupsahtaa postiluukusta sisälle.
Myös pikkuserkkuni asuu ulkomailla. Australiassa. Sinnehän puhelut maksavat vielä enemmän kuin muuaalle, minne meilailen ja kirjéillä ketsäisi monta kuukautta päästä perille...Sähköpostin asniosta pystyn helposti ja nopeasti pitämään pitkänkin välimatkan päähän yhteyttä :)

Lexie

• Ankeuttaja
Sähköposti
« Vastaus #17 : Heinäkuu 26, 2004, 17:34:08 »
Minulla on yksi sähköposti jippiissä. Sitä tulee tarkastettua suurinpiirtein jokapäivä, joskus harvemmin. En minä oikeastaan tarvitse kuin sen yhden osoiteen, joskus olen kyllä ajatellut toisenkin hankkimista. Onhan se ihan kiva saada postia, mutta ei se maailmaa kaada, jos en saakkaan.
En ole niinkään riippuvainen sähköpostista, se on silti tosi käytännöllinen.
Minulla ei myöskään ole sähköpostikirjekaveria. Joskus lähetellään kavereiden kanssa. Niihin tulee kerrottua jotain kuulumisia ja jos on käynyt jossain ja haluaa kertoa siitä pitkästi ja nopeasti niin silloin lähettelen sähköpostia.
Olen suhteellisen aktiivinen lähettämään takaisinpäin osa menee kyllä suoraan ö-mappiin. Pperintein etanaposti on toki ihana ja minulla on muutama sellainenkin kaveri, mutta sähköpostilla voi kertoa nopeasti kavereille, jotka jo muutenkin asuvat suhteellisen lähellä. En yleensä vastaile kiertokirjeisiin. Niistä osa ovat niin ärsyttäviä.

Muoks. Nyt minulla on sähköpostiosoitteita kaksi, ihan vain ajttelin laittaa tähän loppuun ja korjata vanhentunutta tietoa.

zenit

• Ankeuttaja
Re: Sähköposti
« Vastaus #18 : Heinäkuu 26, 2004, 18:15:00 »
Minullakin oli ihka ensimmäinen osoite Articissa! Ihanaa, että joku muukin on siellä heilunut. Sehän oli toiminnassa vuonna sähkövispilä. Harmittelin pitkän aikaa, että Artic lopetti, sillä minulle jäi sinne yksi erittäin hyvä meilikamu. Ja koska koneellamme ei päässyt Articiin ennen sen lopettamista, emme ehtineet vaihtaa uusia osoitteita ja hän jäi sinne.. Tuliko tässä tarpeeksi offia? =)

Nykyään olen vannoutunut Luukuttaja; suomenkielisyys, helppokäyttöisyys ja roskapostin vähäisyys ovat johdattaneet minut sinne. En tarvitse monia osoitteita, sekaantuvathan siinä kaveritkin, kun eivät raukat tiedä mihin kirjoittaisi. Kohta kuitenkin pitää tehdä uusi osoite, kun oma Luukku on jo liian täynnä. Kaikki viestit ovat kuitenkin niin tärkeitä, ettei niitä tohdi poistaa.

Kesäisin olen ehdottomasti addiktoitunut sähköpostaaja. Käyn katsomassa postin n. 12 kertaa päivässä, vaikka tiedän, etteivät kaverini heilu netissä niin usein kuin minä lähettelemässä minulle posteja. Kesäisin kun ei näe kavereita livenä niin usein, sähköposti on todellinen apu.

Mailailen kolmen ystäväni kanssa lähes päivittäin, kirjoittelemme kilometriviestejä ja ainaa löytyy aiheita joista puhua. Loppujen ystävien ja kavereiden kanssa mailailen ehkä kerran viikossa, kyselen kuulumiset ja kyselen tulevista menoista.

On aina hirmu ihanaa, kun tarkastaa postin ja huomaa rakkaalta ystävältään pitkän meilin. Se lämmittää ja päivä paranee aina kummasti. Meilin ei tarvitse edes olla pitkä, ajatus on tässäkin asiassa tärkein. Itse lähettelen kuitenkin tajuttoman pitkiä viestejä, 8 kt on aika vakio.
Viesteihin puretaan masennukset, onnelliset jutut, sen ja sen näyttelijän fanitukset, 'syvälliset pohdiskelut' etc. Sähköpostin kirjoittaminen on vähän kuin päiväkirjan kirjoittaminen. Sormet lentelee näppäimistöllä ja kaikenlaiset ajatukset voi kirjoittaa. Ainakin omista meileistäni tulee elämänmakuisia.

Mailit ovat käteviä, koska niihin saa mahtumaan niin paljon enemmän asiaa kuin vaivaisiin tekstiviesteihin ja halvemmaksikin tulee kuin puhelu. Kortit löytävät myös kätevästi oikean osoitteen ja kiertomeilejäkin on ihan kiva saada.

Nyt kesällä erään ystäväni meilit ovat olleet minulle henkireikä, sillä hän on ollut koko tähänastisen kesän Helsingissä ja mailailimme päivittäin. Nyt hän on tullut takaisin, joten Luukkukin hiljenee, kun voimme taas kunnolla nähdä. Joten sähköposti on erittäin näppärä keksintö.

Rakastan kyllä tavallista etanapostiakin ja luultavasti siihen joudun siirtymään, kun muutan, enkä saa jatkuvaa nettiyhteyttä. Mutta kuten monet saattoivat huomata, minulla on eräänlainen riippuvuus sähköpostiin ja siitä on ihan mukava päästä välillä eroon!

SukkaLuuta

• Ankeuttaja
Sähköposti
« Vastaus #19 : Heinäkuu 26, 2004, 21:27:00 »
Itselläni on yksi henkilökohtainen osoite joka on samalla messenger osoite, ja yksi posti jonka tein kotisivu varten (osaan erotella itselleni tarkoitetut ja sivua koskevat asiat, myöskin ei ole kivaa jos joutuu roskapostin takia vaihtamaan messenger-osoitteen). Tuota toista sivuja tehtyä osoitetta en käy tarkistamassa niin usein mutta toinen on lähes koko ajan tarkkailussa kun olen kotona, messengerin avulla. Lisäksi odotan aina innolla uusia viestejä kun kirjaudun sisään Vuotikseen ja DogNetiin. Useinkin joudun kyllä pettymään, mutta eihän nuo kyllä varsinaisesti ole sähköposteja mutta vähän samntapaisia.. ^^

Niin, meinasi vielä unohtua sähköposti jonka sain ala-asteella ollessani. Saan tuohon osoitteeseen yleensäkin ainoastaan roskapostia, mutta pidän sitä silti vielä koska siitä saa kätevän webbivaraston. On ollut melko käteväkin.

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
Sähköposti
« Vastaus #20 : Heinäkuu 31, 2004, 16:32:20 »
minulla on kaksi sähköpostiosoitetta, mutten käytä toista koskaan, kun kaikki mailaavat mulle aina vaan siihen toiseen.. ehkä hyvä niin, koska en kuitenkaan ikinä muista käydä kattomassa sitä mun vähemmän käytettyä mailia.
minulla on ollut monia mailiakavereita, mutta suurin osa on lopettanut mailaamisen, muutama ei lähettänyt kuin yhden viestin ikinä.
tällä hetkellä mailaan aktiivisesti ehkä kolmen tyypin kanssa, ja silloin tällöin muutaman muun kanssa.
käyn kattoon mailit vähintään joka toinen päivä, paitsi sillon, kun on kamala kiire ja ei pääse koneelle.
tykkään kirjoittaa pitkiä maileja, mutta monesti se tarkoittaa, että viesti on kyllä pitkä mutta vailla asiaa! selitän viestiin ummet ja lammet eikä siinä ole päätä eikä häntää... no, ei se aina noin vakavaa oo, mutta kummiskin..
sähköposti on tosi tärkeää mulle, ja vaikka kirjoittelen tavallisiakin kirjeitä joidenkin mailiakavereideni kanssa, on maili silti nopeampi, ja mulla ei sitä paitsi koskaan ole postimerkkejä enkä muista ostaa niitä, niin kirjeiden lähetys venyy ja venyy ja venyyyy...
Humor me.

Poissa kaappimörkö

• Vuotislainen
Sähköposti
« Vastaus #21 : Heinäkuu 31, 2004, 21:23:02 »
Miulla on tasan yks sähköposti osoite ja se riittää, kun ei noita meilejäkään tuu ko pari viikossa. Joskus sähköposti oli miulle tosi tärkee, koska sillä tavalla mie keskustelin erään miun hyvän ystävän kanssa semmosista asioista, mistä en voinu puhuu kasvotusten. Mutta nyt miulla ja tällä ystävällä on messenger ja s.posti on käyny lähes tarpeettomaks.
Avatessani messengerin näen onko miulla uusia posteja, ja jos on luen ne, ja mahdollisesti vastaan myös niihin. Miulla on vaan yks semmonen kaveri, jonka kanssa meilailen säännöllisesti, koska hän asuu kauempana, eikä omista messengeriä.  Tän kaverin kanssa myö vaan lähinnä parannetaan maailmaa ja ihQutetaan joko Potteria tai TSH:ta. *naur* No ei vaiskaan.
Ketjukirjeet. Haa. Mie rakastan semmosia mitkä pitää ite täyttää, mutta vihaan taas semmosia tyyliin `tämä pikkutyttö tarvitsee apuasi` tai `lähetä tämä 4:lle niin kohtaat sen oikean` jne.
Miksi meili eikä tavalliset kirjeet? Se on yksinkertaista. Meili on nopea ja moderni tapa pitää yhteyttä `kaukokavereihin`. Mutta kyllä mie iteasiassa mieluummin kirjoittaisin `oikeita kirjeitä`, sille miun ainualle meilikaverille, mutta ehkä se on kaikkien mielestä vanhanaikaista. Tiedä häntä...
It´s over.

Poissa Lumenore

• Vuotislainen
    • http://livejournal.com/~eremophobia_
Sähköposti
« Vastaus #22 : Elokuu 01, 2004, 23:41:24 »
Minulla on... ainakin neljä mailiosoitetta, joista kahta käytän - toinen, hotmail, toimii messengerin yhteydessä ja toinen on sitten maili-mailini. Se on saatu hordelta, verkkomestarilta ja on minun domainini maileja. Pidän jälkimmäisestä enemmän.

Minä tarkistan hotmail-postini aina kun se sanoo jotain muuta kuin Uusien sähköpostien määrä: 2, sillä ne ovat jotain fanlisting-liittymisjuttuja, joita en jaksa lukea. Horden tarkistan päivittäin, ainakin kerran, sillä sinne tulevat kaikki tärkeä ja kiva maili - ropepaikkojen hyväksynnät, kaikki domainia koskevat asiat jne.

En tunne oikeastaan olevani addiktioitunut sähköposteihin tai niiden tarkistamiseen, minä vain yksinkertaisesti rakastan sähköpostien lukemista ja kirjoittamista, aivan kuin rakastan oikeiden kirjeidenkin kirjoittamista ja lukemista. Se on vain jotenkin ihanaa. Vallankin niiden saaminen nostattaa mielialaani huimasti. Tunnen itseni muistetuksi kun saan mailia tai ihan etanapostia.

Ei ole itseasiassa, mutta tahtoisin sellaisen erittäin mielelläni. Jonkun vaikka ulkomailta, tai sellaisen jolla on paljon samantapaisia mieltymyksenkohteita kuin minulla tai sitten tyypin, joka on täysi vastakohtani...

Minä kirjoitan niihin vaikka mitä. Viimeksi kun kirjoitin mailin niin se sisälsi kysymyksen siitä pääseekö hahmoni erään Tylypahkan huispausjoukkueen pitäjäksi. Se vaihtelee aivan suunnattomasti. Tosin sellaisiin kirje-tyyppisiin kirjoitan eri asioita vastaanottajasta riippuen, aivan kuten oikeisiinkin kirjeisiin. Esim. jos lähettäisin mailia Lauralle niin epäilen, että se sisältäisi paljon jorinaa roolipelauksesta ja hahmoistani ja niiden tekemisistä.

Omasta mielestäni olen hyvä vastaamaan posteihin, ainakin paljon parempi kuin vastaamaan vieraskirjaani, sitä minä lykkään ja lykkään ja lykkään aina. Vastaan, sillä tiedän että sitten minä puolestani saan vastauksen ja pidän siitä hirveästi.

En sanoisi niinkään, että pidän enemmän e-mailista kuin oikeasta postista. Etanaposti on paljon mieltälämmittävämpää kun sen saa, mutta epäilen, että esim. virtuaalitylypahkojen olisi hivenen vaikea lähettää vaikka hakemuksen hyväksyntä postitse.

Kiertokirjeitä minä henkilökohtaisesti kammoksun. Yhyy. En pidä, en pidä, enkä edes pidä. En edes tiedä miksi. Mutta niistä en pidä, älkää lähtelkö niitä koko ajan ihmiset.
broomsters on esim. kek eli salee jotain hotsittavinta.

Kirziga

• Ankeuttaja
Sähköposti
« Vastaus #23 : Elokuu 02, 2004, 08:58:50 »
Minullakin on neljä sähköpostia, joista käytän kahta. Ne joita käytän, ovat kummatkin Luukussa ja sitten toinen niistä mitä en käytä, ja toinen mitä en käytä on Jippiissä.

Käyn katsomassa joka päivä sähköpostini, mutta melkein aina on viesti "ei uusia viestejä". Vaikka toiseen tulee näitä Vuotiksen "Ilmoitus vastauksesta aiheeseen - (joku)"-viestejä.

Sähköposti on todellakin hyvä keksintö, näistä tiedetyistä syistä: ilmainen, nopea, luotettava... Mutta sähkärissä minä inhoan ketjukirjeitä ja roskapostia.

Poissa Aranea

• Vuotislainen
Sähköposti
« Vastaus #24 : Elokuu 02, 2004, 17:29:24 »
Mulla on 5 sähköpostia, joista käytän neljää. Yks on niille läheisimmille kavereille, yks muille, yks minkä laitan kaikkialle mist saattaa alkaa tuleen roskapostii ja yks ihan vaan varastoks minne voi sit siirtää kaikki ne elämää suuremmat viestit ku muual alkaa olla täyttä.
Ne tulee tarkistettuu yleensä aina ku käyn koneella tai ainaki tärkeimmät. Mailailen melko paljon, joten kyl sieltä yleensä postiikin löytyy.

Etanaposti on hidasta, kirjeisiin täytyy käyttää enemmän aikaa, eikä niihin mahdu yhtä paljon. Sähköposti on nopeeta ja viestin saa perille heti kun sen vaan jaksaa kirjottaa.
Ketjukirjeet on yleensä lähinnä ärsyttävii. Jos niissä on ideaa, poistan lopun uhkailut/lahjonnat/kummatkin ja lähetän eteenpäin. Muut vaan armotta deletoin.

skaven

• Ankeuttaja
Sähköposti
« Vastaus #25 : Elokuu 02, 2004, 20:04:24 »
Ihan ensimmäisinä aikoina käyttäessäni e-mailia hankin Luukusta itselleni tunnuksen, jota käytinkin vuoden tai pari. Sitten se alkoi tukkiutumaan ja hidastelemaan aivan mielettömästi, joten siirryin Jippiiseen. Varamailina käytän myös suomi24.fi -tunnusta.

Nyt olen ehkä puoli vuotta käyttänyt sivustoni kautta slipknot-fin.org -mailia (joka ei suinkaan ole pelkkä suuntautuva pääte, vaan ihan oma mailinsa), joka on toiminut kuten pitääkin. Käytän e-mailia ainoastaan tunnusten ja muiden asioiden aktivoimiseen, joskus harvoin itse kirjoittamiseen. Kaikki nettikaverit löydän joko boardeilta ja/tai IRC:stä, joten sähköpostilla postittaminen ei ole kovin yleistä. Tosin viime aikoina olen käyttänyt sitä erään Roadrunner Recordsin henkilön kanssa jutteluun, suunnitellen erästä haastattelua..

En ole ikinä postittanut mitään kirjettä normaalitse, kaikki (ne vähätkin) sähköisesti. Eli sähköposti on minulla sama kuin tunnusten ja vastaavien aktivoimislähde, ja katsastan sen ainakin kerran päivässä.

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
Sähköposti
« Vastaus #26 : Elokuu 03, 2004, 10:10:52 »
No niin.. sähköposti. Vihaan sitä.

Minulla lienee tällä hetkellä 7 osoitetta käytössäni. Yksi työpaikan puolesta, yksi koulun puolesta, yksi vuotiksen puolesta, yksi yhteyden tarjoajan puolesta ja yksi omalla domainilla. Näiden lisäksi minulla on kaksi Yahoon "roskapostia", joita käytän kun rekisteröidyn johonkin foorumiin tms. mistä en halua postia tukkimaan OIKEITA tärkeitä postilaatikoitani. Yahoolla lähinnä niiden sähköpostiryhmien takia.

Kuten sanottua, vihaan sähköpostia. En kerta kaikkiaan siedä mitään kiertoviestejä, massapostauksia vailla mitään järkeä. SPAM on pahin sana jonka tiedän, ja uskokaa tai älkää, työpaikan ja koulun puolesta hukkuu yksi jos toinen SPAMMIIN. Sitten siihen lisätään vielä se, että tietyn ikäluokan ihmiset nimeävät viestinsä jotakuinkin sellaiseen spämmityyliin, ja monet hyvätkin viestit pääsevät ainakin minun kansioissani suoraan roskakorin pohjalle. Opetellaan otsikoimaan viestit niin, että niitä ei lueta spämminä.

Tarkistan postini (KUNNON postini) palttiarallaa kahdesti päivässä, ellen pääse koneelle, en kuole. En odota sinne tulevan mitään tärkeää, jos jollain on tärkeää asiaa, soittakoon. "Roskapostini" tarkistan noin kerran viikossa, että pysyvät elossa ja näen muutamia ihan mielenkiintoisia juttuja.

Sähköpostia käytän itse lähinnä työmateriaalin välittämiseen, ja äitini kanssa kuulumisten vaihtamiseen kesken työpäivän. Kirjoitan viestejä kyllä ihan mielelläni ja saan niitä kivoja viestejä hymyillen, mutta jotenkin oikea kirje vaan lämmittää mieltä enemmän. Oikeiden kirjeiden kirjoittaminen on aina ollut minulle jotenkin hankalaa, korttien lähettäminenkin takkuaa. Korteista puheenollen, vihaan eKortteja. Sähköpostin hyvä puoli on se, ettei minun tarvitse lähteä Postiin. Painan vain lähetä -nappulaa.

Kaikkien hämmästykseksi voin kertoa, että RAKASTAN html -muotoiltuja sähköpostilistoja. Sellaisia virallisia, kuten BookCrossingin listaa, Puoliruokaa.netin listaa.. Ne ovat ihania. eBaystäkin on kiva saada välillä muotoiltua postia. SPAMmia muotoilutkaan eivät tee ihanaksi.

Pohjantähti

• Ankeuttaja
Sähköposti
« Vastaus #27 : Tammikuu 01, 2005, 02:05:51 »
Hmm, minulla on seitsemän sähkäriä, neljä yahoossa ja kolme suomi24:ssä. No joo, yksi Jippiissä myös. Onpas niitä kertynyt... Homma tosin on niin, että yksi yahoo-tili on ainoastaan sitä varten, että sinne saapuvat erään taidesivun arvostelut joita saan. Sitten ne kolme muuta Yahoon mailia on hyödyllisiä siksi, että olen useilla postituslistoilla ja jos olisin kaikilla yhdellä tilillä, se täyttyisi viesteistä päivässä. Ne Suomi24:nkin tilit on vähän eri tarkoituksiin: yhteen tulevat ilmoitukset FF.Netin arvosteluista ja vastauksista LJ-viesteihin ja kun se alkoi täyttyä, piti hankkia uusia... Ja annan niitä osoitteita sitten eri tavalla, riippuen kenen kanssa olen tekemisissä. Eli kaikilla on eri tarkoitus.

Mailaikavereita on pari, enemmän lähinnä LJ-kavereita joista suurin osa on ulkomaalaisia... En ol addiktoitunut sähköposteihini, mutta joudun tarkistamaan ne Yahoon-osoitteen pari kertaa päivässä, etteivät ne täyty postituslistojen viesteistä... Samoin LJ:n, että saa vastattua kavereille...

Ai niin, ja se Jippiin tili on täysin roskapostia varten, jos esim. täytyy antaa sähköpostiosoite kun rekisteröityy jonnekin ja pelkään, että sieltä tulee mainoksia tms.

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
Sähköposti
« Vastaus #28 : Kesäkuu 18, 2006, 20:41:16 »
Mihin tarvitsette monta sähköpostiosoitetta?
*Minulla on yksi hotmailin, yksi luukun ja ainakin 4 saunalahden sähköpostia. Hotmailin sähköposti on vain messengerin takia, Saunalahden sählöposteja on monta, yksi on vanha johon tulee omituisia sähköposteja, sitä en käytä, yksi on sitten ulkomaalaisille ja ne kaksi muuta, no ne ovat turhia. :) Luukun sähköposti on sitten se mitä käytän.

Kuinka usein tarkastatte postit?
*Yritän vilkaista joka kerta kun olen koneella, odotan usein sähköpostia.

Oletteko addiktoituneita? Miksi?
*En väittäisi olevani.

Onko teillä sähköpostikavereita, joille kirjoittelette säännöllisesti?
*Oli, muttei enää, omakin vikani. Minulla oli paljon ulkomaalaisia, mutta me kirjoittelemme nyt kirjepostia, itse tykkään siitä enemmän. Ja oli minulla todella kiva suomalainenkin, mutta jotenkin se on vain jäänyt mesettelyksi.

Mitä sähköposteihin kirjoitetaan?
*Kaikkea, itsestään, sen hetkisestä olotilastaan, mitä päivän aikana on tapahtunut... Kuulumisia.

Oletteko huono/hyvä vastaamaan posteihin?
*Jotain siltä väliltä. Jos minulla olisi mailikaveri, en ehkä vastaisi ihan heti, mutta yritän kirjoittaa pitkiä sähköposteja.

Miksi sähköposti, eikä tavallinen?
*Ei, tavallinen on paljon kivempi, vaikka sähköposti onkin nopemapi! Minä suosin ihan tavallista postia. <3

Kiertokirjeet?
*Ovat suurin osa ärsyttäviä. On kiva nähdä että on saanut sähköpostia, mutta sitten on pettymys kun se on jokin kiertokirje.

Ja rakkaat vuotislaiset, olisin iloinen, jos joku haluaisi kirjoittaa minulle! Kiitos ja kumarrus, osoitteeni on: luukku.comcom@luukku.com :)
Tulkaas vain rohkeasti kirjoittamaan, olen 12 vuotias! :) Kiitän.
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
Vs: Sähköposti
« Vastaus #29 : Joulukuu 09, 2007, 22:39:33 »
Minulla on kaksi sähköpostiosoitetta, toinen koulukäyttöön ja toinen vapaa-ajalle. Kumpaakin käytän aktiivisesti, tarkistan joka päivä useaan kertaan onko tullut uusia viestejä ja tarpeen mukaan lähetän uusia. Todella usein kyllä tulee uutta postia, ei kuitenkaan ihan joka päivä. Ei minulla varsinaisesti sähköpostikavereita ole, joille kirjoittaisin säännöllisesti, mutta kaikille kirjoitan kyllä melko aktiivisesti. Itse kirjoittelen sähköposteihin kuulumisia, tärkeitä asioita ym. ja koulun sähköpostiin tietysti kouluasioita.

Melko hyvä olen vastaamaan posteihin, pyrin vastaamaan niihin heti ja kirjoittamaan mahdollisimman pitkiä viestejä.

Sähköposti on parempi kuin tavallinen posti, koska se on nopeampi eli vastaukset tulevat yleensä nopeammin eikä tarvitse viedä viestejä minnekään postilaatikolle tvs, vaan painaa vain Lähetä-painiketta ja siinä se on. Todella kätevä ja hyödyllinen keksintö kyllä tämä sähköposti, ei voi muuta sanoa.

Itse kyllä pidän kiertokirjeistä ja olen yhteen sellaiseen jopa vastannutkin. Tosin se oli tavallisen postin eli ns. etanapostin kautta, ei sähköpostin.
Terve kaikille!

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #30 : Joulukuu 11, 2007, 17:50:13 »
Minulla on vaikka kuinka monta sähköpostiosotetta, mutta en varmaankaan muista puoliinkaan salasanoja :D
Muutamat Hotmailissa, ja muut sitten Luukussa. Luukku on siitä vähän paha, koska se näyttää täyttyvän aikas nopeasti :) En kyllä ymmärrä mihin niitä tarvitsen. Yksi on ainakin koulukäyttöön.

Mesen yhteydessä on nopea mennä sähköpostiin, se on kiva, sillä muuten en kyllä kovin aktiivisesti katsomassa postejani, sillä minulla ei ole sähköpöstikavereita. Tykkään äärettömästi sähköpostin kirjoittamisesta! Se on hauskempaa kuin tavallisten etanapostien väsäily, mutta ykllä niitä tavallisiakin kirjeitä on kiva kirjoittaa  ^^ Yleensä kirjoitan hymiötäytteisiä ja puhekielellä kirjoitettuja posteja. Joskus harvoin, jos kaverit saavat minulta postia, en tiedä osavaatko odottaa mokomaa hymiövyöryä XD Huomattavasti enemmän käytän meseä.

Kiertokirjeet ovat ihan okei, mikäli eivät ole sellaisia, että niitä saa sitten kaikilta :P Ja suurin osan on hauskojakin vielä :DD
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #31 : Joulukuu 12, 2007, 09:21:21 »
Minulla on kaksi eri sähköpostiosoitetta; toinen on minun omalla virallisella nimelläni, jota käytän "virallisempiin" tarkoituksiin (lähinnä) ja toinen (joka on täällä Vuotiksessakin esillä) on sitten muihin juttuihin. En halua netissä levitellä nimitietojani yleisesti, joten käytän sellaista sähköpostiosoitetta, jossa ei ole nimeäni.
Aluksi käytin tätä "yleistä" osoitettani kaikissa, mutta kun tuli aika laittaa tiedot virallisempiin kaavakkeisiin, päätin ottaa käyttöön ihan virallisella nimelläni varustetun osoitteen...

Minulla on ollut sähköpostikavereita, mutta ei ole enää. Satunnaisesti jonkun kaukaisen tutun kanssa lähetellään postia, mutta muuten suosin kyllä ihan perinteisiä kirjeitä. Kulunut ilmaisu, mutta olen samaa mieltä siitä, että sähköpostit eivät ole persoonallisia.

En koe olevani addiktoitunut sähköpostiini, mutta käyn katsomassa sen aina kun käyn koneella - eli periaatteessa päivittäin. Ihan vain sen varalta, jos olisi tullut jotain tärkeää. En ymmärrä, miten sähköpostiin voi addiktoitua, kun nykyään on mese yms.

Kirjoitan sähköposteja ihan vain siksi, että ne ovat kirjeitä nopeampia, eikä kaikkia asioita suinkaan voi enää hoitaa kirjeitse... Ja onhan se aika typerää tuhlata paperia lähettelemällä kaikenlaisia juttuja postitse. Olen silti kirjeenvaihdossa ihan perinteisen etanapostin kannalla, mutta muuten sähköpostia on ihan hyödyllistä käyttää.

Sähköpostitse kiertokirjeet eivät ole yhtä ärsyttäviä, kuin postitse tai tekstiviestitse. Tosin vihaan yli kaiken sellasia "lähetä tämä viesti 60 niin saat kännykän". Mutta jotkut hauskat vitsit yms. jutut ovat ihan mukavaa piristystä.
Mieluiten otan kiertokirjeitä sähköpostiin, kuin kännykkään tai laatikkoon. Syinä ovat a) roskakoriin heivaaminen sujuu kädenkäänteessä, lukematta, b) sähköposti ei piipitä (esim. keskellä yötä) kun uusi viesti saapuu...
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2012, 17:06:56 kirjoittanut Giladra Carrion »
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #32 : Huhtikuu 21, 2009, 15:30:26 »
Sähköposti on aika tärkeä asia minulle.. Pärjään kyllä sillä yhdellä sähköpostiosoitteellani, mutta sitä sitten tulee tarkisteltuakin aika useasti. Minulla on tietokoneessa merkkiääni aina kun saan sähköpostin (se tarkistaa automaattisesti sähköpostini 15 minuutin välein). Minä olen jotenkin addiktoitunut sähköpostiin, ehkä juuri siksi, että kaikki muistutukset vuotisaiheisiin tulevat sinne ja olen hiukan riippuvainen vuotiksesta, joten sitä kautta sähköpostistakin. Tuon sähköpostiosoitteen pyrin kuitenkin pitämään niin salassa netissä liikkuessani, että vältän tuhottoman roskapostivirran (en tähän mennessä ole saanut kuin ehkä viisi mainospostia).

Ja osa sähköpostin tärkeyttä ovat tietenkin ne sähköpostikaverit, joita minulla on aika monta. Tosin vain pari kappaletta niitä, jotka ovat aktiivisia lähes päivittäin. Yleensä sähköpostikeskusteluni etenevät samalla tavoin kuin kirjeitsekin, paitsi että sähköpostissa käsittelen useimmiten vain yhtä aihetta kerrallaan. (sillä postin perille tulo on huomattavasti nopeampaa). Kirjoittamani sähköpostit (joihin luen myös Vuotiksen yksärit), ovat yleensä melko pitkiä, eivätkä vain "mitäs nyt teet"-tyylisiä. Aikaa vastaamiseen menee, mutta koen sen sen arvoiseksi. Yleensä vastaan viesteihin heti kun huomaan niiden tulleen, mutta joissain, harvinaisen pitkissä viesteissä menee jopa useita päiviä.

On myönnettävä, että sähköpostiin tulee enemmän kiertokirjeitä, kuin "normaalissa" postissa. Yleensä en lähetä niitä eteenpäin, pelkästään nauran niille kippurassa kun joku yrittää saada ihmiset uskomaan, että sähköposteissa on liikkeellä joku virus, jonka toimesta kone syttyy tuleen :)

Periaatteessa kuitenkin tavallisia paperisia kirjeitä on mukavampi saada, sillä niiden kirjoittamisessa ja lähettämisessä on useimmiten käytetty enemmän aikaa ja niistä, käsialan ja mahdollisten piirustuksien kautta saa enemmän selville henkilön persoonaa, kuin sähköposteista. On minulla ainakin kolme kirjekaveriakin.. Tosin täytyy myöntää, että kirjoitan sähköpostia huomattavasti useammin kuin kirjeitä.
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #33 : Elokuu 19, 2009, 13:22:07 »
Minulla on käytössä myös kaksi sähköpostiosoitetta. Toinen on hotmail ja toinen luukku. Käytän hotmailia kaikkeen mahdolliseen
jostain rekisteröitymisestä yhteyden pitoon kavereiden kanssa. Luukkua käytän enimmäkseen sukulaisten kesken.
Käyn tarkistamassa hotmailin joka kerta kun olen koneella, luukun harvemmin.

Kahdesta sähköpostiosoitteesta ei ole mitään hyötyä, mutta niitä on vain tullut kaksi, äitini teki minulle luukun. Se on sitten
vain jäänyt, enkä raaski sitä poistaa.

En ole addiktoitunut sähköpostiin. Minulle tulee kyllä outo olo, jos en käy katsomassa, olenko saanut sähköposteja. Ehkä sen
voi luokitella lieväksi addiktioksi.

Minulla ei ole sähköpostikavereita, joiden kanssa keskustelisin säännöllisesti. Aina heitän jonkun viestin serkun tai kaverin
kanssa mutta en muuten. Kiertokirjeitä saan melko usein, ja niihin vastailen, jos jaksan. Yleensä kiertokirjeet, joita minä saan, niin
ovat jotain tämän suuntaisia: "Lähetä tämä viesti kymmenelle ihmiselle, niin ihastuksesi pussaa sinua huomenna" tms. Niihin jätän
yleensä vastaamatta. :)

Sähköposti on paljon parempi kuin normaali posti. Ennen kun me saimme tietokoneen, kirjoitin normaaleja kirjeitä kahdelle serkulleni,
mutta kun saimme tietokoneen, lähetimme mieluummin sählöpostia. Siinä säästää rahaa. :)
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #34 : Elokuu 22, 2009, 20:09:28 »
Olen omistanut useammankin sähköpostiosoitteen samaan aikaan (ennätys taitaa olla neljä), mutta lakannut käyttämästä niitä yhtä lukuun ottamatta. Sähköpostin käyn tarkastamassa joka päivä, useimmiten heti koulun jälkeen päästyäni kotiin (ja loma-aikoina aamusta). Addiktoitunut en tunne olevani tämän asian suhteen, vaikka joskus s-posti tulee tarkastettua useamman kerran päivässä.

Minulla ei ole e-mail kavereita. Muutaman vanhan kaverin kanssa laitellaan joskus "mitä kuuluu" -postia, tätien kanssa myös joskus, mutta yhden luokkakaverini kanssa kirjoitellaan jatkuvalla syötöllä. Hänen kanssaan kirjoitellaan kaikesta asiasta maan ja taivaan välillä, lähinnä sitä mistä ei koulussa viitsinyt kaikkien kuullen puhua tai ei muistanut puhua.

Vastailen saamiini posteihin välittömästi. Riippuen päivästä ja sen hetkisestä mielialastani ja hitusen myös asian määrästä kirjoittamani viestit ovat mitaltaan parista rivistä aina lähes sataan riviin. Kiertokirjeisiin en ole niin hurahtanut, joskus laitan niitä jonkun eteenpäin, mutta useimmiten en.

Sähköpostittelu on helppoa ja ilmaista (jollei ota nyt jotain sähkölaskua huomioon), eli tämä on noussut minulla suurimmaksi viestittelykonstiksi tuttujen kanssa. Tavallista kirjekaveri-kirjoittelua harrastin ala-asteella, mutta se lopahti alta aikayksikön, kun pääsin e-mailaamaan.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2009, 18:26:26 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #35 : Tammikuu 01, 2011, 18:17:03 »
Itselläni on 2 virallista sähköpostiosoitetta, joista toinen on saatu yliopistolta ja toinen ammattiopistolta ja opintojen jälkeen nen menettää. Lisäksi minulla on hotmaililla ollut jo yli 10 vuotta epävirallisen virallinen email omalla nimellä ja se on myöhemmin virallinen opintojen jälkeen jos en saa uutta vaikapa työpaikalta. Näitä tutkin päivittäin. Lisäksi minulla on hotmaililla ja luukulla epävirallisia osoitteita joilla osallistun kilpailuihin yms. joista voi tulla roskapostia. Niitä en edes lue vaan käyn siellä silloin tällöin jotta ne ei katoa epäaktiivisuuden takia.

Olen havainnut hotmailin ihan toimivaksi eikä ole ollut tarvetta vaihtaa sitä vaikkapa gmailiin. Luukulla on todella huono roskapostien torjunta. Yliopiston sähköposti on kuitenkin paras, en kuitenkaan tiedä millä tavalla sillä siinä on suunnilleen samat toiminnot kuin hotmailissa. Ehkä sen takia kun uudet viestit on ns. virtuaali-inboxissa.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #36 : Huhtikuu 08, 2012, 16:25:04 »
Minulla on kaksi sähköpostiosoitetta käytössäni. Toinen on Hotmailin sähköpostiosoite, toinen on koulusta jo ensimmäisellä luokalla saamani Opit-sähköpostiosoite, joka on muotoa etunimi.sukuni@espoo.opit.fi. Tarkistan sähköpostini yleensä kerran parissa päivässä. Opitin sähköposti on mielestäni parempi, sillä se on yksinkertaisempi ja latautuu paljon nopeammin kuin hidas Hotmail.

En saa kovin usein sähköpostia. Mitään muuta kuin mainoksia siis. Se onkin kiva tunne, kun on saanut sähköpostiin jotain oikeaa viestiä. Inhoan sitä tunnetta, kun katson, että "Jee, sähköpostiini on tullut jotain!" ja sitten se onkin vain mainos/joku typerä kiertokirje. En myöskään lähetä kovin usein viestejä sähköpostilla, vaan yleensä viestittely tapahtuu kännykän kautta tai yksärillä, jos kyseessä on vuotislainen.

Mielestäni sähköpostit kirjoitetaan asiallisesti. Eri asia on, jos kavereille kirjoittaa, mutta tuntemattomille ihmisille pitää kirjoittaa kirjakielellä ja siististi.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.