Kirjoittaja Aihe: Tehosekoitin  (Luettu 2676 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

akita

• Ankeuttaja
Tehosekoitin
« : Kesäkuu 05, 2004, 22:01:01 »
Sain eilen kuulla että Tehosekotin lopettaa tämän kesän jälkeen.
Viimeinen keikka on 1.8 ankkarokissa.
Bändin jäsenien välit ovat sen verran kiristyneet, että päätös lopettamisesta oli paras ratkaisu.

Tehosekoitinta en ole ikinä ollut katsomassa ja tänä kesänä se ei Joensuuhun tule, joten kylläpä nyt vituttaa. Mutta joka tapauksessa jonnekkin sitä on lähdettävä vielä katsomaan.

Pojat kuulemma jatkavat omien projektejensa parissa, mutta sama asia se ei ole.

http://www.levy-yhtio.com/tehosekoitin1.htm

mielipiteitä?

//Hedu laajenteli otsikkoa, eli Tehosekoitin muutenkin on nyt aiheena siis. :)

Kuuttis

• Ankeuttaja
Tehosekoitin
« Vastaus #1 : Kesäkuu 05, 2004, 23:47:45 »
Itse asiassa lopettamispäätös syntyi sen takia, että pojat eivät saaneet mitään hedelmällistä tällä kokoonpanolla aikaan, ja oli paras lopettaa eikä muuttua pakolla vääntäväksi koko perheen vikinglineyhtyeeksi.

Minäkään en ole bändiä kertaakaan nähnyt livenä(elleivät he sitten joskus ole esiintyneet Elämä Lapselle -konsertissa.. Hm), ja nyt kyllä harmittaa vietävästi. Enkä tuonne Ankkaankaan pääse. Kirosana tähän.

Pidän musiikista paljon, vaikka vain hittibiisit olen kuullut ja onhan tuo menetys, kun suurimpia rock-poppoita yhtye oli. Ja Otto on loistava sanoittaja.

-Kuuttis

Mandy

• Ankeuttaja
Tehosekoitin
« Vastaus #2 : Kesäkuu 06, 2004, 00:50:46 »
En ole fanittanut Tehosekoitinta mitenkään erityisesti oikeastaan koskaan, mutta tunnen bändin tuotannon lähes läpikotaisin. Nykyään kuuntelen Tehistä kovin vähän, mikä suretuttaa sinänsä, koska oikeastihan Otto laulaa valtavan hyvin, ja monet biisit ovat kauniita. Sen tajuaa aina vasta sitten uudelleen, kun radiosta sattuu tulemaan joku biisi, kuten Maailma on sun. Esimerkiksi juu tuossa biisissä on hienot sanat.

Lopettamisilmoituksen jälkeen alkoi aivan yllättäen surettamaan. Ensin Don huonot, nyt Tehis. Tietenkin on hyvä lopettaa, kun ei löydy enää mitään yhteistä juttua, jota kehittää eteenpäin. Mutta kun Tehis on kuitenkin ollut niin kauan. Ja sitä on niin totuttu näkemään festareilla. Onneksi näitä kesän keikkoja ei peruttu, joten pääsen katsomaan heitä vielä kerran yhdessä. Viimeistä kertaa. Tammerfesteilla.

Iita

• Ankeuttaja
Tehosekoitin
« Vastaus #3 : Heinäkuu 23, 2004, 23:22:41 »
Viitisen vuotta sitten tajusin, että on kolme Suurta ja Kaunista yhtyettä: Apulanta, Don Huonot ja Tehosekoitin (käsitykseni suurista ja kauniista on sittemmin muuttunut, mutta se ei nyt kuulu tähän). Nykyään Apulannan taso ei ole enää sama kuin ennen, Don Huonot on lopettanut ja Tehosekoitin lopettaa myös.

Surettaa. Paljon.

Tehosekoitin on tehnyt lukemattomia hyviä biisejä ja on yksi parhaimmista livebändeistä, joita olen koskaan nähnyt (ja uskokaa pois, minä olen nähnyt monta bändiä livenä). Tämän kesän Provinssirockissa oli Tehiksen keikalla vaikeaa uskoa, että kohta bändiä ei enää ole. Itse asiassa, en edelleenkään ole täysin sisäistänyt ajatusta, vaikka ensi viikonloppuna on Tehosekoittimen viimeinen keikka.

On ihanaa kuunnella kadulla kävellessään Maailma on sun -kappaletta. On ihanaa laulaa kurkkunsa käheäksi, kun Ulkona soi korvalappustereoissa. On ihanaa pomppia Hengataan Essolla -biisin tahtiin. On ihanaa laulaa ystävien kanssa keikalla kuorossa kappaletta Kaikki on mahdollista.

Sitä jään kyllä kaipaamaan.

Lonely Dúnedain

• Ankeuttaja
Tehosekoitin
« Vastaus #4 : Heinäkuu 30, 2004, 17:34:16 »
Kuulin Téhareitten lopettavan radiosta (joskus alkukesästi). Ensin en huomannut, että kyse oli juuri tehosekoittimesta, luulin että joku pieni ja surkea, yhden hitin ihme on taas "päätynyt tulokseen, että tämä ei olekaan sitä mitä he haluavat tehdä lopun elämäänsä". Isosiskoni herätti minut horroksesta, jossa hykertelin itsekseni "hehee, ei enää niitä ällöttäviä ja mitään sanomattomia kappaleleita esiteinibändeiltä". -Hei, oleppas hiljaa, ne taitaa puhua tehareista, sisko tokas. Niinpä niin, ensin Don Huonot, sitten teharit.
      Parempi näin, että lopettivat nyt, kun olivat vielä huipulla. Ettei olisi käynyt niin, että itse olisin alkanut vihata lempibändiäni. Nyt tehareita soitetaan, ja soitetaan vielä täysillä muistoksi, ihan naapureiden kiusaksi (naapurissamme asuu vain humppakansaa)

Rosie

• Ankeuttaja
Tehosekoitin
« Vastaus #5 : Elokuu 09, 2004, 12:43:50 »
Miksi minusta tuntuu siltä että kaikki hyvät bandit lopettavat?
Ensin Don Huonot, nyt Teharit.

Siskoni fanittaa Tehareita ja se tavallaan siirtyi minuun.
Olen fanittanut heitä nyt lähes neljä vuotta, keikoillakin olen käynyt.
Otto on uskomaton sanoittaja, ja suurin osa Tehiksen lauluista on kuin minun elämästäni.

Thearit ovat yksi maailmankaikkeuden parhaista bändeistä, nyt ja aina. *peace* :P

Fantasia Olento

• Ankeuttaja
Tehosekoitin
« Vastaus #6 : Elokuu 09, 2004, 13:00:29 »
Tuo kosketti suuresti, kun kuulin heidän hajoamisestaan. Palasin ihan fiiliksissä Lontoon reissustamme ylpeillen sillä, että olin jo nähnyt kolmannen potterin ja sitten, kun pääsen kotia ja tarkistan viikon aikana tulleet sähköpostit, niin mitäs siellä onkaan... Maili Levy-yhtiöltä otsikolla 'Tehosekoitin lopettaa'. Sitä palattiin nopeaa maan pinnalle sieltä taivaista.

Minäkin olen seiskaluokalta asti tehiksestä diggaillut (eli viitisen vuotta) ja siitä asti he ovat olleet ykkössijalla lempiyhtyeissäni. He pelastivat minut joutumasta syvälle teinixien tasolle kuuntelemaan Antti Tuiskun tapaisia laulajia. ;)

Jotenkin haikea olo nyt, kun heitä ei enää ole. 22 kertaa ehdin heidät livenä nähdä ja Ankkarockissa heidän viimeisellä keikallaan olin ja tippa linssissa hoilaattiin mukana. Etenkin Valonkantaja sai kyynelehtimään, koska se oli ensimmäinen kappale, johon tehikseltä ihastuin ja siitä se fanius alkoi.

Uskon, ettei sitä ole vielä niinkään tajunnut, ettei heitä ole enää. Ainahan he ovat keikkakesän jälkeen viettäneet syksyn hiljaiseloa ja keväällä sitten alkanut heistä taas kuulua klubirundien tai uuden levyn tiimoilta ja viimeistään sitten kesäfestareiden tiimoilta. Voi olla jotenkin outoa nyt talven jälkeen, kun ei heistä alakaan kuulua mitään. Sitten se todellisuus vasta iskee.

Mutta toivotaan, että bändin jätkien uudet projektit ovat hyviä ja saisivat uusia hittejä aikaan. Odotan ainakin innolla kuulevan Hanskin laulavan.Hänhän meinaa nyt uudessa bändissään itse laulaa.

Huh huh, tulipas kirjoitettua. Sinun täytyy olla todellinen fani (tai pirun utelias), jos tänne asti jaksoit lukea koko viestin. Mutta ainahan sitä lempibändin muistolle saa kirjoittaa pitkiä viestejä.

Agrippa

• Ankeuttaja
Tehosekoitin
« Vastaus #7 : Tammikuu 22, 2005, 23:11:05 »
Itse en ollut kuullut Tehosekoitinta oikeastaan yhtään, kun yksi kaveri tyrkkäsi kouraani Screamin´ Stukasin levyn, eli siis Tehosekoitinta englanniksi. Nyt kun olen kuullut samoja kappaleita suomeksikin, täytyy sanoa että tykkään kuitenkin melkein enemmän niistä englanninkielisistä. Varsinkin On the Wing (eli Ote irtoaa) on aivan ihana enkkuversiona. Jos ette ole tuohon levyyn vielä tutustuneet, niin kannattaisi, se on oikeasti hyvä. (Pakko vielä selventää että se on ihan Tehosekoittimen itsensä tekemä levy, eri kielellä vain.)

Alussa en oikein osannut päättää, oliko Tehosekoitin enemmän hyvä vai huvittava, mutta olen nyt päätynyt siihen, että se voi olla molempia, ja harvinaisen hyvin tuo yhdistelmä tuntuu toimivan. Ja Otto on kieltämättä aika mahtava tiukkoine paitoineen ja diivailevine liikkeinen (no joo, ainakin niillä parilla keikalla jotka olen telkkarista sattunut näkemään) - harmittaa, että jäi tämäkin bändi näkemättä livenä.

fluffy

• Ankeuttaja
Tehosekoitin
« Vastaus #8 : Maaliskuu 17, 2005, 19:40:53 »
En ole kuunnellut Tehosekoitinta vielä kovin kauaa, enkä itse omista yhtään levyä. Tosin tällä hetkellä se soikin taustalla.
Olen joskus saattanut aikaisemmin pari piisiä kuulla, mutten kiinnittänyt niihin sen enempää huomiota. sitten siskoni osti kokoelmalevyn ja kuuntelin itsekkin sitä aina välillä. Tykkään Tehosekoittimesta aivan mielettömästi.
Piisejä kuunnellessa tulee aina jotenkin hyvä mieli, ja kesä mieleen.
Sanat on kivoja ja vaikka en koskaan päässytkään livenä näkemään, niin tiedän että Tehosekoitin oli hyvä livebändi.
Nyt pitäis oikeastaan ostaa lisää Tehosekoittimen levyjä.

Goblin

• Ankeuttaja
Tehosekoitin
« Vastaus #9 : Toukokuu 06, 2005, 23:39:21 »
Harmittaa, vieläkin.

En fanita, mutta pidän musiikista hyvinkin paljon, kaunista säveltä ja sanaa. Bändiä en koskaan ole livenä nähnyt, enkä omista ainuttakaan levyä, mutta koneella on jotain kappaleita.

Harmittaa paljon, oikeasti. Tehareilla on hyvää musiikkia, ja kuten joku tässä jo mainitsikin, musiikki jää vaikka Teharit lopettaakin. Silti itkettää vieläkin, oikeasti...

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
  • Tupa: Luihuinen
Tehosekoitin
« Vastaus #10 : Toukokuu 13, 2005, 12:56:22 »
Hetken tie on kevyt.

Se biisi jää ikuisesti mieliini. Heidän paras kappaleensa. En koskaan fanittanut enkä pahemmin kuunnellut, mutta tuo kappale on jäänyt muistoihini muistojeni kautta.

Surullista on heidän lopettamisensa varmaan monelle, mutta itse en tunne menettäväni sillä mitään. Ainahan bändit hajoaa ja syntyy uusia ja vanhat palaa yhteen. Sellaista se laiffi on. :)

Mutta toivon mukaan he eivät täysin kadonneet vaan lähtevät eri kokoonpanolla vaikka.
Julien, you're slow-motion suicide.

Jelou

• Ankeuttaja
Tehosekoitin
« Vastaus #11 : Toukokuu 13, 2005, 20:04:17 »
Uskomatonta etten ollut tähän topicciin vielä ainuttakaan sanaa laittanut.

Niin. Yksi lempibändeistäni, yksi niistä joille heräsin liian myöhään. Vuonna 2000 aloin vasta oikeastaan edes kiinnittämään huomiota tähän. Vuonna 2002 maailmani todella kääntyi ympäri kun ostin Tehosekoittimen kokoelman ja sen perään kaikki loputkin albumit. Musiikki oli kuin tehty minua varten, sopivan erilaista mutta niin rokkia. Jazzia. Iskelmää. Poppia. Kaikki onnistui. Kesällä oli maailman parasta istua autossa ja kuunnella Varoittava esimerkki -levyä ja varsinkin kappaletta Elvari on mun faijani. Tippa tulee melkein linssiin.

Keikalla kävin ensimmäistä ja viimeistä kertaa vuonna 2004 mikä sekin on harmittava asia. Mikä olisikaan ollut hauskempaa kuin kiertää Tehosekoittimen keikkoja jo paljon paljon aikaisemmin? M i k s i  en tajunnut? No tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta aina vain se jaksaa harmittaa.

Lempikappaleita Tehosekoittimelta on todella monia, mutta erityismaininnan ansaitsevat Valonkantaja, Reunalla, Vielä nuoria sekä Ei enempää blues, ei enempää down. Huoh.

Ihailen Ottoa mielettömästi. Sanoitukset ovat kauniita, oivaltavia ja ei-niin-tavanomaisia. Ihan silkasta kunnioituksesta ostin Tähtiotsa -runokirjankin, mikä oli kyllä varsin positiivinen yllätys.
Toivon bändin jäsenille tulevaisuuteen kaikkea hyvää ja ennen kaikkea olisi ihanaa kuulla Oton ääntä vielä joskus kenties jonkun toisen bändin solistina.

Poissa Saffy

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Tehosekoitin
« Vastaus #12 : Helmikuu 17, 2006, 22:45:14 »
Äh. Minä aloin tykkäämään Tehosekoittimesta vasta sen lopettamisen jälkeen. Harmittaa nyttemmin, kun olisin melko varmasti päässyt yhdelle viimeisistä keikoista mutta en silloin oikein pitänyt Tehiksestä. Harmittaa ärsyttää plääh.

Kappaleiden sanoitukset ovat lähes poikkeuksetta aivan mahtavia. Ja Oton ääntä kuuntelisin vaikka tuntikausia yhteen menoon.

Reunalla, Valonkantaja, Hetken tie on kevyt, C'mon baby yeah, Pakko päästä pois, Kaukaisimmalle rannalle, Maailma on sun, Älä muista pahallä älä koskaan unohda. RAKASTAN. Aivan älyttömän paljon. <3

Ottohan on kirjoittanut runokirjankin. Se pitäisi kyllä joskus ostaa.

kkukkanen

• Ankeuttaja
Tehosekoitin
« Vastaus #13 : Huhtikuu 24, 2006, 13:54:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Saffy"
Äh. Minä aloin tykkäämään Tehosekoittimesta vasta sen lopettamisen jälkeen. Harmittaa nyttemmin, kun olisin melko varmasti päässyt yhdelle viimeisistä keikoista mutta en silloin oikein pitänyt Tehiksestä. Harmittaa ärsyttää plääh.

joopajoo ! huh sama täällä , löysin tehiksen vasta sen lopetettua :<< Yks parhaista bändeistä ikinä , niin asenteella tehtyä kunnon suomirokkenrollia ! Kuunnellessa ei voi tulla muuta kuin älyttömän hyvälle mielelle. itteensä voi kiduttaa hyvin silleen että ajattelee kuinka siistiä ois Tehiksen festarikeikalla wwou :AS Mutta sitä en tuu koskaan kokemaan. Ei mitkään comeback-yritelmätkään oo oikeen mistään kotosin ,nii etten kyllä niitäkään ggannata .

Onneks on sentään kaikki levyt ja paras meininki niissä <<:

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
Vs: Tehosekoitin
« Vastaus #14 : Elokuu 14, 2010, 17:32:34 »
Tässä samalla suoritankin pienen topicin noston...

Tehosekoitin... kuuntelin sitä monia tunteja putkeen koulutaipaleeni alkuajoilla. Lempilevyni oli tuolloin Rakkauden gansterit, jonka kaikki kappaleet osaan ulkoa vieläkin. Vanhemmat aika monesti hermostuivat kun sama levy soi useamman kerran päivässä. Tietenkin löysin tämän levyn vanhempieni levylaatikolta, joten he olivat osasyyllisiä Tehosekoitin-faniuteeni. Kuuntelin sitä sen verran paljon, että jossain vaiheessa vanhempani hankkivat minulle Tehosekoittimen keulakuvan Oton nimikirjoituksen (jossa vielä luki että Oton äiti oli sanonut että jos hän olisi ollut tyttö, hän olisi ollut saman niminen kuin minäkin :)

Tehosekoittimen biisit, tai suurin osa niistä ovat kieltämättä hieman vanhemille suunnattuja kuin tuollaiselle 8-vuotiaalle, mutta kyllä minäkin niistä paljon irti sain. Ja se on todella mielenkiintoista näin vanhempana kuunnella samoja lauluja kuin kuunteli lapsena kun ne kuitenkin ymmärtää ihan eritavalla. Esimerkiksi tuo Rakkauden Gangsterit-levyllä oleva biisi Koiraihmiset on avautunut minulle näinä päivinä aika yllättävästi. Pienenä tietenkin kappale kertoi koirista, jotka ovat ehkä välillä kuin ihmiset, nykyään olen ymmärtänyt että asia on päinvastoin ^^
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
Vs: Tehosekoitin
« Vastaus #15 : Lokakuu 25, 2015, 20:58:33 »
Tehosekoitin on kyllä yksi harvoja suomalaisia nuorisobändejä mitä olen ikinä kuunellut. Heidän sanotuksensa ovat edelleenkin ihania ja saan niistä kylmä väreitä. Eniten näitä tul ikuuneltua yläasteaikoina.

Olen onnekas kun sain nähdä Tehiksen livenä vuonna 2009 elokuussa Oulussa. Ihan viimeisä keikkoja ja konsertin tunnelma oli mahtava. En olisi ikinä uskonut että pääsen Tehosekottimen näkemään. Todella hurmiollista.

Mun Tähteni, Hetken tie on kevyt, Maailma on sun ja Valonkantaja on ikuissti mulle tärkeitä biisejä.