Kirjoittaja Aihe: Pähkinä purtavaksi: HP kotisivut  (Luettu 15808 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Selestina Taigor

• Ankeuttaja
Pähkinä purtavaksi: HP kotisivut
« Vastaus #100 : Lokakuu 23, 2005, 13:18:28 »
Oma kaverini tekee loitsukirja-nimistä sivua, jonne hän meinaa listata kaikki pottereissa mainitut loitsut ja niiden "vaikutukset".
Mielestäni se oli aika hyvä idea, vaikka sivuissa tuleekin olemaan hänelle hommaa.

Golden

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Lokakuu 30, 2005, 00:52:49 »
Nosiisjuu, tuo Pikkuvaaran opisto on onnistunut muuttamaan tässä ajan saatossa, osoitteeseen http://apparate.org/opisto, olisin kai voinut nopeamminkin siitä ilmoittaa. Jotenka se että tuolla aiemmassa osoitteessa lukee sitä mitä lukee, ei tarkoita että koko paikka olisi kokonaan unohdettu. Tai siis minä en ole unohtanut, mutta muu maailma näyttää unohtaneen. Jees. Purple-shadowiin en nykyään enää jaksa oikein kirjautua, joten koko paikan kaikki paikat ovat jääneet omille teilleen hortoilemaan päivittämättöminä.

Jos jotakuta kiinnostaa, voin nyt myös toista ylläpitäjää Pikkuvaaralle ottaa. Muunmuassa mainostusavuksi (olen surkea siinä, kuten huomaa), kuten myös muuten vaan. Jotta voisi neuvotella että onko joku ideani sittenkään tarpeeksi järkevä taikka tärkeä, että sitä kannattaisi tuonne opistoon laittaa. Jos kiinnostuneita löytyy, voi tulla tuonne Pikkuvaaran vieraskirjaan kyselemään aiheesta, rekata foorumiin ja siellä availla keskustelua kanssani tai vaihtoehtoisesti lähettää sähköpostia.

Poissa Teetahra

• Kuitupitoinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Life... loathe it or ignore it, you can't like it.
« Vastaus #102 : Marraskuu 17, 2005, 16:08:13 »
Siihen Me Noidat- lehteen voisin minäkin ryhtyä kirjoittelemaan. (siis jos ymmärsin oikein se ei vaadi suurempaa osaamista tietokoneiden osalta, muuta kuin wordin käytön? *tumpelo koneiden kanssa* Jonkinlainen haave on aina ollut päästä kirjoittelemaan johonkin lehteen :)

Jos lehti on toteutumassa niin ilmoitelkaahan toki...

Malf

• Ankeuttaja
« Vastaus #103 : Marraskuu 17, 2005, 19:07:48 »
HP-roolipeleihin en ole sattunut koskaan törmäämään. Siis näihin "kirjallisiin", joissa pelataan foorumissa viesteillä. Olisi semmoiseen ehkä kiva änkeytyä. :)

Mutta tosiaan, voisin ilmoittautua jonkinlaiseen nettisivuntekoon, tosin tätä olen harjoittanut vain Geolla [http://www.geocities.com]. [Taidonnäytteeni osoitteessa http://www.geocities.com/damis_hen] Perus HTML-koodit ja jotkut muutkin sujuvat hyvin, Javascript ja CSS-koodit ovat hieman huonommin hanskassa, mutta kyllä nekin taittuvat [ehkä].

[melko lyhyt viesti, toivottavasti oli edes sisältöä jotenkin]

Arwen's Light

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Marraskuu 18, 2005, 13:22:11 »
Minäkin voisin olla mukana tuossa Katkan ehdotuksessa, jos vain aikaa riittä kaiken muun sähellyksen lisäksi...

blame it on me

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Kesäkuu 24, 2006, 19:54:21 »
Minä oon ajatellut toteuttaa tämän sarjis sivu idean mutta lisään sinne kuvia ja ficcejäkin.
Sitten muut voivat lähettää yksärillä mulle potter sarjiksia, potter kuvia ja potter ficcejä.
Tarvitsen niitä kipeästi tuleville sivuilleni joten yksätkää!

dj george

Ginvera

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Kesäkuu 24, 2006, 22:06:14 »
Claud Kishi, olisin niin mielelläni mukanasi kirjoittamassa blogia! Siellä voisi tosiaan pitää oikeita huispausotteluita, kuten joku tuossa aikaisemmin selosti. YKSÄRITÄN, JOS ET HUOMAA VIESTIÄ!

anomor

• Ankeuttaja
Vastaus: Pähkinä purtavaksi: HP kotisivut Wiki idea
« Vastaus #107 : Helmikuu 19, 2007, 07:45:05 »
Voisiko olla hp-wiki. Se sopisi vaikkapa Hp-fanien alaisuuteen. Jos joku ei tiedä niin tunnetuin wiki on fi.wikipedia.org suomeksi siis. Wikien ideana on, että kuka tahansa voi muokata niitä. Monilla fani sivusto-foorumeilla on nykyjään myös -wiki. Katsokaa esimerkiksi http://kontu.info/.

anomor

• Ankeuttaja
Re: Pähkinä purtavaksi: HP kotisivut
« Vastaus #108 : Helmikuu 19, 2007, 07:50:03 »
Sitten viellä toinen nerokas joka sopisi taaskin HP-faneille. Uutiset rss-virtana, eli voit saada maailman tärkeimmät hp-fanien uutiset suoraan rss-lukijaasi tai yksinkertaisesti vaikka Googlen etusivulle.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
Re: Pähkinä purtavaksi: HP kotisivut
« Vastaus #109 : Helmikuu 19, 2007, 21:33:54 »
Sitten viellä toinen nerokas joka sopisi taaskin HP-faneille. Uutiset rss-virtana, eli voit saada maailman tärkeimmät hp-fanien uutiset suoraan rss-lukijaasi tai yksinkertaisesti vaikka Googlen etusivulle.

Se onnistuu jo. Lisää vain Googlen Oma sivu -asetuksiin osoite http://hpfanit.vuotis.net/uutiset/atom.xml
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

anomor

• Ankeuttaja
Vs: Pähkinä purtavaksi: HP kotisivut
« Vastaus #110 : Helmikuu 24, 2007, 20:23:30 »
Kiitos, mutta tuota siis ei viellä lukijaan saa?

Poissa helmikana

• Vuotislainen
« Vastaus #111 : Maaliskuu 03, 2007, 12:15:23 »
HP-roolipeleihin en ole sattunut koskaan törmäämään. Siis näihin "kirjallisiin", joissa pelataan foorumissa viesteillä. Olisi semmoiseen ehkä kiva änkeytyä. :)

Voi, kyllähän näitäkin monia löytyy (piilomainontaa), esimerkiksi minun ja vuotiksestakin tutun Jenacian ylläpitämä Mischief Managed, kelmiroolipeli. Toinen kelmiroolipeli, Zigin ylläpitämä (anteeksi mahdollinen ei-toivottu mainostus).
Tässä vielä yksi hp-nettirope, klik (jälleen, anteeksi mahdollinen ei-toivottu mainostus). Tämä sijoittuu kai vuodelle 2006 tai 2007, velhomaailma on muuttunut täysin ja tällaista.

Poissa Yöfani

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #112 : Toukokuu 04, 2008, 09:57:35 »
Saako tänne vielä kirjoittaa?
Olisin itse innostunut tekemään jonkinlaisen HP-sivun, mutta ajattelin ensin hieman opetella HTML-kieltä ja sensellaista..mutta myöhemmin.
Ja sitten, kun Mirz tuolla ehdotti Dursleyn perheenjäsenten sivuja. Niin samalla lailla olisi kiva nähdä vaikka Harryn tai Hermionen sivut. Vaikka velhot eivät yleensä kyllä käytäkkään tietokonetta, mutta mitä jos käyttäisivät? Rupesi myös ihastuttamaan ajatus Weaslyn perheen kotisivuista, Mollyn ruokaohjeita, kaksosten pilailuohjeita ja muuta kivaa. Samaan sössöönhän voisi tunkea joko koko perheen tai vain esim. Ronin tai Ginnyn blogin. Voisin ehkä itsekkin joskus toteuttaa tälläiset Weaslyn perheen sivut.
Mutta hei. Mites olisi Dumbledoren personalit? Tiedän, tiedän, Dumbledore on kuollut, mutta mitäs pienistä.

Poissa fascino

• Merirosvo
  • Vuotislainen
« Vastaus #113 : Kesäkuu 15, 2008, 21:33:02 »
Miten sitten olisi sellainen maailma joka olisi vähän niinkuin jokus runescape tai sellainen? (:--D) Siellä olisi koko Potter maailma jossa olisi kaikki kauppoja ja tylypahka, king's crossin asema yms yms. muuta Potterien maailmasta. En tiedä (huomannut) onko tälläista jo ehdotettu. Tuli vain mieleen.

Palveluhan voisi tietysti olla ilmainen.
Missä on aarteesi, siellä on sydämesi
RIP Elli 4.8.2008

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #114 : Helmikuu 20, 2009, 18:40:19 »
Sanoit, että on virtuaalivelhokouluja, kertoisiko joku rakas ystävä yksärillä edes yhden :)   Kiitos

-E
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #115 : Elokuu 03, 2010, 20:12:23 »
Minä kyllä toivon, että joku tekisi sivuston täynnä Harry Potter-testejä. Itse osaan foorumeita tehdä, mutten nettisivuja.....
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #116 : Elokuu 03, 2010, 20:31:37 »
Minä kyllä toivon, että joku tekisi sivuston täynnä Harry Potter-testejä. Itse osaan foorumeita tehdä, mutten nettisivuja.....

Tuossa on kyllä ideaa. Se olisi kyllä tosi kiva. Itsellänikään ei ole tuohon taitoja, joten....

Poissa Hitomi Yukiko

• Sekunttiviisari
  • Vuotislainen
  • Pottermore: BloodDream30343
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #117 : Helmikuu 14, 2015, 21:53:48 »
-Kirjojen mukaan etenevä blogi jonkun HP-hahmon näkökulmasta. Esim. Liekehtivän pikarin tapahtumien aikaan Hermione kirjoittaa kurpitsajuhla-päivänä odotuksistaan iltaa varten jne, blogi olisi sekoitus kirjoja ja omaa mielikuvitusta. Siis sillä tavalla, että jokaisen kirjan käsittelemiseen todellakin menisi koko vuosi.
Tämähän on hyvä idea! Voisinkos ryhtyä ideoimaan pidemmälle ja kenties jopa perustaa tuommoisen blogin? Voisin kirjoittaa jonkun hahmon näkökulmasta päiväkirjaa vaikkapa koko kirjasarjan ajalta, lähteä VK:sta liikkeelle (tai jopa hieman sitä aikaisemmin, lapsuuttakin mukaan) ja jatkaa Kuoleman varjeluksiin tai jopa pidemmälle, miten innostusta sattuu löytymään :)

Olen joskus aiemmin ajatellut sitä, mutta en ole ikinä jaksanut ideointia pidemmälle..
Tai.. voisihan samalla tyylillä väkertää päiväkirjaa jonkun kelmin näkökulmasta :D Mikä ei ainankaan minulta onistuisi :/

Ja jos joku on lukenut Meg Cabotin kirjoittamia Prinsessapäiväkirjoja, niin sen tyylisesti esim. Dracon näkökulmasta. Voisi tulla hauskaa  :D
Mutta.. turhaan tuollaista rupeaisin tekemään, ellei lukijoita löydy. Ja yksin tuskin saan mitään kamalan upeaa aikaan ,eli joku apulainen olisi varmaan suotava.
Ja kuvat..

Olisiko jollain jotain kehittäviä ideoita tai olisiko joku valmis auttamaan idean kehittelyssä ja toteutuksessa?

Niin.. ja voisihan tämän toteuttaa myös siten, että perustaa kotisivut ja sinne sitten useamman hahmon päiväkirjat yms.
Paintin with my watercolors, watching my life.