Kirjoittaja Aihe: Tiktak  (Luettu 6107 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa helmikana

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
tiktak
« Vastaus #25 : Tammikuu 09, 2005, 18:29:13 »
TikTak oli aluksi mielestäni aivan huono, varsinkin "Lopeta" kappale. Hrr.. Mutta kun Jotain Muuta albumi ilmestyi sain sen ja kuuntelin innoissani aina vain TikTakkia. Paras biisi on kyllä Heilutaan.. Kaikkein uusinta levyä minulla muuten ei edes ole.

Ja muuten kun tässä TikTakista on kyse niin ilmoitan vielä että minun serkkuni onkin Nean kaveri, ja olen nähnyt TikTakit kun he pääsivät ripille! Siis kaikki muut paitsi Tuuli, joka on vanhempi..
Nea on heistä ehdottomasti paras. :)

Kazul

• Ankeuttaja
Tiktak
« Vastaus #26 : Heinäkuu 11, 2005, 13:14:38 »
Mielestäni Tik tak on ihan OK. Olen ollut fani jo bändin alkuvuosista saakka, mutta innostus lopahti tässä parin vuoden aikana. Minulla on silti kaikki levyt sillä niiden hankinnasta on tullut automaattista.

Etelämanner

• Ankeuttaja
Tiktak
« Vastaus #27 : Joulukuu 26, 2005, 20:48:18 »
oli ennen parempi kuin nykyään, mutta nykyäänkin musiikkia kuuntelee. Laulajalla on todella hyvä ääni. Tik tak on hyvää musiikkia, vaikka jotkut pitäisivätkin sitä pikkulasten bändinä (niinkuin meidän koulussa) minusta sitä voi kuunnella niin vanhat kuin pikkuisetkin, eikä se ole yhtään lapsellista. Kappaleet on hyviä.

Emily

• Ankeuttaja
Tiktak
« Vastaus #28 : Helmikuu 04, 2006, 22:31:18 »
Itse pidän kyseisestä bändistä älyttömän paljon, eikä se mun mielestä mitään "nuoremmille tarkoitettua" (vai miten sitä oli kuvailtu) ole.. ^^
Itseltäni lötyy kaikki muut levyt paitsi tuo Jotain muuta... ja jotain uutta!
Uusin levy on aivan mahtava (Myrskyn Edellä.) Mun suosikkeja Tiktakilta on: Minne vaan, Satuprinsessa, Aivan sama, Kuka vaan ja Samantekevää. Noista ihanin on tuo viimeisin. <3 Tosi kaunis biisi.
Löysin Tiktakin vasta Jotain muuta- albumin aikoihin, ja siitä asti se on kuulunut suosikkeihini. Nyt uuden levyn jälkeen on ollut varmaan lempibändini. ^^' Think what you want, i dont care.

Poissa Saphire Tulenpunainen

• Kliseitä rakastava
  • Hirnyrkki
  • UGH!
Tiktak
« Vastaus #29 : Helmikuu 05, 2006, 20:17:17 »
Tässä on minun tarinani:

Olin neljännellä luokalla, kun kuulin Tiktakin "Kyyneleet" biisin. Hengasimme kaverini kanssa biisin tahtiin aina, kun kuulimme kyseisen biisin.^^ Ja tämän myötä tutustuin Tiktakin musiikkiin. Olen myös kasvanut Tiktakin musan "mukana" ja pidän kaikista biiseistä. Tiktakin tytöt ovat edistyneet todella hyvin.^^ Kaikki levyt ovat hyviä. Muistoja löytyy biiseistä paljon, kuten esim. "Suolaista vettä" biisi soi radiosta kun kuulin, että mummani oli kuollut.

Olen nyt ollut fani sellaiset seitsemän vuotta (huom, vuosi on 2007 ja muoksin kulunutta viestiäni) ja pidän edelleen paljon Tiktakista ja on hyvä, kuinka paljon heidän tyylinsä on muuttunut, siinä on tavallaan musiikillisesti kasvanut mukana. ^^ Harmi vain että lopettavat, keikat ovat aivan mahtavia ja tytöt osaavat rokata lavalla ja soittavat tajuttoman hyvin. Emppu, Petra ja Noora ovat olleet bändissä idoleitani ja ovat edelleen. Emppu on vain niin mahtava! Oma tyyli, loistava soittamaan ja ah niin rock kuin olla ja voi. Petralla on avian lositava ääni, mitä karehdin ja haluaisin itselleni ja Noora on jotenkin pirteän oloinen nuori nainen ja myös hyvä soittamaan, kuten muutkin tytöt.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2007, 21:15:44 kirjoittanut Saphire Tulenpunainen »
"Minä annan kaiken ja enemmän tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää. Mutta on vaan pakko roikkuu perässä."  I want stay Together Forever.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
Tiktak
« Vastaus #30 : Helmikuu 05, 2006, 21:25:23 »
Olen kuunnellut Tiktakia suunnileen siitä lähtien kun se nyt nousi pinnalle. Aluksi tosi voimakkaan fanituksen merkeissä, sitten hieman lievemmin. Jossain vaiheessa suunnilleen vihasin Tiktakia. Sitten kuitenkin rupesin taas sietämään sitä.

Nykyään musiikki on oikeastaan ihan hyvää. Muinoisissa kappaleissa ei sinänsä ole mitään haittaa, mutta ne kyllä sen kuuloisiakin, että tytöt ovat tosi nuoria. Jos vertaa jotain sekoitat mun maailman biisiä sankarittareen voi ihmetellä onko nämä edes saman esittäjän kappaleita.

Eritoten pidän heidän heilutaan kappaleesta, siitä tulee tosi paljon hyviä muistoja. Silloin kun se oli suurikin hitti, taisi olla pari kesää sitten, hoilattiin kavereitten kanssa sitä ihan jatkuvaan. Ja siitä se on jatkunut tähän päivään asti. Muita hyviä kappaleita on kyyneleet, joka on todella ihana ja koskettava kappale, siihen ei liity mitään muistoja. Sitten uutena tuttavuutena onko se uusi radiossa soiva kappale samantekevää, kuitenkin se kappale, jossa lauletaan 'sulla oli metalliketjussa heijastin ja mulla oli sotkuinen tukka..' Tuo kappale on kuitenkin aivan ihana ja samalla niin koskettava. Saa selkäpiin karmimaan.

Tiktak on yksi hyvä suomalasista bädeistä, joka on kaiken lisäksi pysynyt pinnalla todella kauan.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Saffy

• Vuotislainen
Tiktak
« Vastaus #31 : Helmikuu 19, 2006, 20:21:57 »
Tiktakin alkuaikoina kuuntelin - ja fanitin - sitä todella paljon, sitten jossain vaiheessa se loppui pariksi vuodeksi ja nyt olen taas alkanut kuuntelemaan.

Hyvää musiikkia, täytyy myöntää. Tosin ne uudet eivät ole minun mielestäni niin hyviä kuin kolmen ensimmäisen levyn biisit. Varsinkin ensimmäinen levy, Frendit, on täydellinen. Rakastan kaikkia sen levyn biisejä. Leijailen, Lopeta, Sateenkaari, Minne vaan, Christmas (baby please come home)
Sydän lyö, Junat, Odotan, Sekoitat mun maailman, En sua milloinkaan, Matkaan, Täydellinen, Menneisyyteen kuulut
. ♥

Tälläkin hetkellä soi Sateenkaari.

Tiktakin musiikki on niin ihanan energistä, varsinkin nyt tämä vanhempi tuotanto jota niin kovasti ihkutan. Laulajan ääni on nykyään jotenkin erilainen, en pidä siitä.

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
Tiktak
« Vastaus #32 : Maaliskuu 30, 2006, 10:50:12 »
Olen ollut Tiktak-fani siitä asti kun Tiktakin Frendit ilmestyi vuonna 1999. Taisimpas olla kahdeksan tai yhdeksän. Kaverin kanssa fanitettiin aivan hulluina ja aina kun pidettiin esitelmä, aiheena aina tiktak. Silloin kun oli pienempi, ei ymmärtänyt niiden sanojen tarkoitusta, ainakaan kovin syvällisesti. Nyt vähän isompana (15v) olen ottanut Frendit levyn esille ja huomannut että siinähän on sanomaa. Tiktak on pysynyt siis mukana tähänkin päivään asti. Omistan kaikki levyt, kirjan ja dvd:n. Tiktakin tytöt ovat mahtavia ja kivoja persoonia ja hyviä esimerkkejä pienille faneille. Minulla on kirjeitä heitä, joita olen joskus lähettänyt, pienempänä. Enää en harrasta fanipostia. Keikalla olen ollut kerran, tänne korpeen he tulevat niin harvoin, ja kun tulevat on keikka k-18. Tai olen juuri toisella puolela suomea.  
Kun tiktakin myrskyn edellä ilmestyi, itkin ja hymyilin ja kuuntelin sitä. Sanat ovat ihanat. Melodiatkin ihania ja tytöt soittavat oikeesti.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
Tiktak
« Vastaus #33 : Maaliskuu 30, 2006, 11:01:30 »
TikTakin kappaleet ovat mielestäni ainakin muuttuneet vain paremmiksi koko ajan. Omistan kyllä ensimmäisen levyn, mutta näin jälkeenpäin ajatellen ei Lopeta-kappale ole mitenkään hyvä.
Tyypillinen, väkisin väännetty kappale.

Satuprinsessasta tykkäsin ja tykkään edelleen. (Paitsi kun Ilkka lauloi sen) Kaunis kappale, mutta koska sitä tuli kuunneltua paljon silloin monta vuotta sitten niin kyllästyin siihen.

Erityismaininnan annan kolmelle kappaleelle. Heilutaa, jossa on ihat mahtavat sanat. Ehdottoman ihana kesäbiisi, jota tuli viime kesänä kulutettua ihan kiitettävästi. Toinen kappale mistä tykään hirmuisesti on Sankaritar, joka sopi ihan mielettömän hyvin Fc Veenukseen. Tykkään siitä edelleen. Ja viimeisenä, muttei suinkaan vähäisimpänä mainitsen juuri tulleen samantekevää biisin. Ihanat sanat, Petran ääni. Tykkään kappaleesta.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Maikki

• Vuotislainen
    • Mortal Instruments Finland
Tiktak
« Vastaus #34 : Syyskuu 06, 2006, 18:07:56 »
Ihanaa löysin tästäkin aiheesta tehdyn topicin. Olen ollut Tiktak fani, apua en muista mistä asti. Minulla on kaikki levyt paitsi Frendit levy, mutta minulla on siitä tehty tuplalevy.
  Rakastan Tiktakia, vaikka olen kasvanut ja vanhentunut.  Minulla on hestä kuvia ja julisteita ja kännykässäkin on neljä tiktakin kappaletta

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
Tiktak
« Vastaus #35 : Syyskuu 06, 2006, 19:37:25 »
En ole koskaan ollut TikTakin fani ja pieni epäilyksenpoikanen aivoni perukoilla toitottaa, että tulen tuskin koskaan olemaankaan. Toisaalta minulla ei ole mitään heidän musiikkia vastaankaan, lyhyesti sanottuna se on mielestäni ihan OK. Pidän kuitenkin enemmän Damen kuin Tiktakin laulajan äänestä, mutta toisaalta sitä ensimmäistä saa kuultua kylliksi muutenkin Damen omissa biiseissä.

Jokin TikTakissa häikkää mielestäni pahasti, mutta en ole varma, mikä. Ehkä se, ettei musiikki laadultaan ja genretyypiltään ole sitä, mitä itse mieluiten kuuntelisin. Tai siis, pop on ihan OK, kuuluu ehdottomasti suosikkikaartiini musiikkigenreistä, mutta se TikTakin tuottama pop on mielestäni erilaista ja väärää poppia - tai ei välttämättä väärää, muttei kuitenkaan sitäkään, jollaista itse mieluiten kuuntelisin. Nykyinen TikTak tuottaa kuitenkin reilusti parempaa musiikkia kuin vanha, joten parempaan suuntaan ollaan ainakin menossa. Ennen se oli lähinnä sellaista hyppelymusaa, nyt se on jo rajumpaa ja sanoituksetkin ovat kiehtovampia ja mystisempiä kuin ennen.

Toisaalta en ole kuullut TikTakilta paljonkaan biisejä, sillä en omista ainuttakaan levyä, mutta radiosoiton perusteella minusta ei ainakaan tule näillä näkymin ainakaan kovin suurta fania. ;>
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Poissa Less

• Vuotislainen
Tiktak
« Vastaus #36 : Syyskuu 07, 2006, 16:28:50 »
Minä en ole fani, mutta kyllä TikTak kuunneltavaa on. En niinkään pidä näistä uudemmista kappaleista, mutta vanhemmista pidän.

Lempikappaleitani ovat
- Kyyneleet. Siihen liittyy ihania muistoja ala-asteelta. <3
- Satuprinsessa. Siinä on kivat sanat ja kappaleen melodia on mukava.
- Minne vaan. Siinäkin on kivat sanat, ja pikkusiskoni kuunteli sitä aina pienenä, joten kyllä minäkin siihen melkein pakosti tykästyin. :p
- En sua milloinkaan. Siinä on ihanat sanat, jotka sopivat elämääni melkein aina. :s Ehkä paras laulu TikTakilta. ^_^

Pikkusiskoni siis omistaa bändin vanhan levyn, ja minäkin sitä olen joutunut kuuntelemaan. TikTak tekee ihan kuunneltavaa musiikkia, vaikken minä nyt heidän levyään ostaisikaan. :)

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Tiktak
« Vastaus #37 : Syyskuu 14, 2007, 23:01:46 »
Tiktakin kotisivuilla kerrotaan, että lopettaa toimintansa. Olin vähän järkyttynyt, vaikka en ole taas vähään aikaan tiksuja kuunnellut muuten kuin vanhoja aikoja muistellen. Kyllähän tämän tiesi, että tämä joskus tapahtuu ja oli kyllä mielessä että se voisi olla pian, mutta silti yllätyin. Jotenkin olen aina kasvanut Tiktakin mukana ja melkeimpä kymmenen vuotta sitä tuli kuunneltua. Kieltämättä surullista. Tiktakin tytöt itse sanovat asiasta näin:

"Olemme eläneet tätä bändiä jo vuosia ja nyt tuntuu siltä että on aika siirtyä elämässä eteenpäin. Meitä jokaista kiinnostaa jo uudet asiat ja kujeet elämässä. Koko tämä kahdeksan vuotta on ollut aivan ihanaa aikaa ja olemme olleet todella onnekkaita, että olemme saaneet tehdä tätä yhdessä. Ihania muistoja jää paljon ja pysymme läheisinä ystävinä varmasti aina. Tämä kahdeksan vuoden aikana ystävyytemme on syventynyt niin lujaksi että sitä tuskin saa rikki mikään."

Miltäs muista tuntuu? :>

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
« Vastaus #38 : Syyskuu 15, 2007, 10:23:01 »
No vaikka Tiktakkia tykkäänkin paljon kuunnella, tämä uutinen ei nyt suorastaan yllättänyt minua. Tiktakhan on "koulubändi" ja sellaiseksi se on ollut kovin pitkäikäinen. Muutenkin tuntuu, että Tiktak kuuluu vahvasti 90-luvulle (en nyt tarkoittanut sen olevan mitään vanhanaikaista, vaan, että jos minun pitäisi miettiä mille vuosikymmenelle Tiktak kuuluisi, valitsisin 90-luvun)
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #39 : Syyskuu 23, 2007, 17:25:31 »
Muutama vuosi taaksepäin, tykkäsin Tiktakista aivan mahdottomasti. No tykkään siitä vieläkin, ja musiikki on ihan mukavaa, ja mukaansa tempaavaa. Omistan tuon uusimman levyn, Myrskyn edellä, ja kappaleet ovat muakvan synkeitä. Sopivat synkeisiin syysiltoihin todella hyvin! Sanoituksista tykkään, ja melodiat on kivoja. En kyllä osaa valita, tykkäänkö uudesta, vai vanhasta Tiktakista enemmän <:

Tiktak lopettaa. Ensimmäisen kerran luin tämän uutisen Keskustelu- osastolta, enkä ollut uskoa silmiäni. Niiltä ei tule enää levyä. Hitsi, koska Tiktak oli hyvä bändi :)
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Ich

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Joulukuu 05, 2007, 23:16:04 »
Muutama vuosi taaksepäin, tykkäsin Tiktakista aivan mahdottomasti. No tykkään siitä vieläkin, ja musiikki on ihan mukavaa, ja mukaansa tempaavaa. Omistan tuon uusimman levyn, Myrskyn edellä, ja kappaleet ovat muakvan synkeitä. Sopivat synkeisiin syysiltoihin todella hyvin! Sanoituksista tykkään, ja melodiat on kivoja. En kyllä osaa valita, tykkäänkö uudesta, vai vanhasta Tiktakista enemmän <:

Tiktak lopettaa. Ensimmäisen kerran luin tämän uutisen Keskustelu- osastolta, enkä ollut uskoa silmiäni. Niiltä ei tule enää levyä. Hitsi, koska Tiktak oli hyvä bändi :)
Itseasiassa niiltä tulee vielä kokoelmalevy sinkuista 00-00(ei muista vuosia). Ja kun Ideaparkissa oli se jäähyväiskeikka, pääsin sinne ilmaiseksi(kamu makso) koska se ei ois muuten saanu kyytiä sinne. =) Ja lempibiisiä en osaa valita.. Liian vaikeaa.

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #41 : Joulukuu 21, 2007, 12:23:41 »
Mutta eihän ne kokonaan katoa. Empulla on se Dame bändi mikä on minusta oikeastaan ehkä jopa parempi kuin Tiktak, mutta siis tuskin he nyt kokonaan musiikkialalta katoavat tai ainakin näin toivoisi mutta toisaalta ehkä he haluavat opiskella ja tedä nyt muuta kuin musiikkia, Emppu toivon mukaan jatkaa Damen parissa eteenpäin.

Itse en koskaan ollut bändin suuri fani vaikka se ensimmäinen levy tulikin ostettua, mutta onhan heillä muutamia hyviä kappaleita, ensimmäinen levy oli oikeastaan aika kamala kun sitä ajattelee nyt. Satuprinsessa, kyyneleet, Tuuleksi taivaanrantaan, Miten onni korjataan ovat minun lemppareita.
Julien, you're slow-motion suicide.

Poissa Sardiinimies

• Mursuli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #42 : Helmikuu 16, 2008, 11:09:07 »
Minun mielestäni Tiktak teki hyvää musiikkia, koska heillä oli hyviä biisejä ja he osaavat soittaa hyvin. Tiktakilta oli ilmestynyt oliko se nyt kahdeksan levyä ennen kuin he lopettivat. Viimeisin levy on tosi hyvä kuten kaikki muutkin, pidän kumminkin varmaan vähän vanhemmista Tiktakin biiseistä, vaikka on uudetkin hyviä. Minulla on kaksi Tiktakin levyä, (Myrskyn edellä ja Sinkut 99-07) veljelläni on kuitenkin heidän kaikki levyt ja hänellä on aika paljon Tiktakin sinkkujakin. Viime kesänä Tiktak tuli keikalle aivan lähelle missä asun ja menin tietenkin katsomaan sitä. Musiikki oli hyvää livenäkin ja pidin keikasta, mutta heillä oli vararumpali, koska Tuuli oli murtanut jalkansa. Tuuli oli kumminkin heidän mukanaan keikalla katsomassa. Harmi, että aika meni nopeasti ja keikka loppui, mutta lopuksi he jakoivat nimikirjoituksia.
Kuitenkin vaikka Tiktak lopetti niin onneksi Empulla on Dame bändi. En varmaan koskaan lopeta kuuntelemasta Tiktakkia elämäni aikana.

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
« Vastaus #43 : Lokakuu 15, 2008, 22:16:29 »
En pidä Tiktakista enkä yleisesti muustakaan suomalaisesta "nuorisomusiikista". Eräs ystävistäni kyllä pitää. Monien yhtyeiden laulujen "viesti" ja artistien oma elämäntapa eivät mielestäni vastaa toisiaan. Olen hämmästyksekseni huomannut, että monet artistit, jotka suuntaavat musiikkinsa nuorille, ovat itse asiassa tavallista ahkerampia opiskelijoita, jotka osaavat panostaa musiikin lisäksi myös muuhun opiskeluun. En kuitenkaan usko, että läheskään kaikki nuoret tiedostavat tätä seikkaa. Esimerkiksi entiset yläasteen luokkatoverini ottivat bändien sanoman vähän liian kirjaimellisesti ja juoksivat tukka putkena Nosturissa kuuntelemassa bändejä, mutta jättivät sitten läksyt tekemättä. Tiedän esimerkiksi sen että yksi Tiktakin jäsenistä on ainakin ollut kirjoilla Helsingin yliopistossa ja pärjännyt vallan mainiosti, ja muita esimerkkejä kyllä riittää, mutten jaksa nyt mainita.

Musisoimalla saa tietysti lisätienestejä...
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH