Kirjoittaja Aihe: Sonata Arctica  (Luettu 58617 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Sinisiipi

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #150 : Heinäkuu 20, 2005, 09:35:15 »
Haa, löysimpäs suomen toiseksi parhaalle metallibändille omistetun osion.. :)

1. kuinka kauan olet kuunnellut?
Olen kuunnellut Sonata Arcticaa kesästä -01. Olin silloin heidän keikallaan
Tammerfestissä, ja voi sitä ihmetystä. Aivan uskomaton yhtye, heti piti mennä kauppaan  ostamaan Silence.

2. paras ja huonoin biisi?

Paras biisi on ehdottomasti The Power Of One, kymmenminuuttinen rutistus, joka saa tuntemaan itsensä niin pieneksi suuren musiikin edessä. Lyriikat, melodian ja tempon vaihtelut.. Aivan täydellinen!
Huonoin biisi..  Sanoisinko, että  The Boy Who Wanted To Be A Real Puppet ei erityisemmin miellytä, se on jotenkin kuiva ja väkisin väännetty. Siitä puuttuu jotakin.

3. onko levyjä, mitä?
Kaikki studiolyvyt, sinkuista Successor,  ja  Don't say a word.

4. oma mielipide sonata arcticasta.
Sonata edutstaa kaikkea sitä mitä pohjois-suomesta tulevan hevibändin pitääkin edustaa. Biisit maalaavat meille pohjolaa ja suomalaista melankoliaa niin, että pienenmpiä hirvittää. Asennetta ja loistavia biisejä. Ehdottomasti paras bändi ikinä, heti Nightwishin jälkeen! Eikä varmasti putoa koskaan!

Aistharkhios

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #151 : Elokuu 09, 2005, 16:18:22 »
Joku kysyi onko Sonatan keikoille ikärajaa. Se riippuu aivan täysin keikasta, joillain on joillain ei. Itse en ole Sonatan keikalla ikinä ollut, pitäisi käydä kyllä kun rahaa jostain saisi ja pojat tulisivat keikalle jonnekin pääkaupunkiseudun suuntaan.

Sonata Arctican musiikista ollaan kyllä montaa mieltä. Vähän väliä kuulee koulussa ja muuallakin kun kaikki kyseisestä bändistä väittelevät. Itse pidän Sonatasta. Leppoisaa melodista metallia. Bändissä on hyvät, ammattitaitoiset soittajat ja loistava laulaja!

Sitten vielä vastaukset kysymyksiin:

Kuinka kauan olet kuunnellut?

Muutamia vuosia enemmän. On sitä aikaisemminkin tullut hiukan kuunneltua mutta nyt vasta lähiaikoina on Sonata alkanut tosissaan kolahtaa :)

Paras ja huonoin biisi?

On niitä hyviä biisejä paljon.. Paras on kuitenkin ehkä wolf and raven, pidän siitä melodisesta soolosta ja riffeistä ja on kaikenkaikkiaan loistava kappale. Huonointa en osaa kyllä sanoa.

Onko levyjä, mitä?

Ei ole tullut ostettua kyllä yhtään levyjä, mutta kirjastosta ja kavereilta on tullut lainailtua senkin edestä ;)

Oma mielipide sonata arcticasta

Niin kuin jo aiemmin sanoin vaikka onkin aika kiistelty bändi silti pidän siitä hyvin paljon. Muutenkin tällainen Power/speed -metalli on minun juttuni :)

Visko

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #152 : Elokuu 13, 2005, 18:56:04 »
No enhän minäkään voi nyt olla tähän vastaamatta, kun kerran saan tekosyyn selittää.;)

Olisikohan siitä kolmisen vuotta... WG ei ollut vielä ilmestynyt, mutta ilmestyi muistaakseni seuraavana vuonna. Sydän jätti pari lyöntiä välistä kun kuulin Mary Loun radiosta. Hrr. Oli pakko käydä ostamassa levy, kun kauppakin oli vielä 20 min auki.

Tämä hieman vaihtelee, tällä hetkellä pidän kovasti Blank Filesta, Unopenedista... Oikeastaan Ecliptica-albumi lähes kokonaisuudessaan. The End of This Chapter on toiminut aina. Weballergy. Pidän myös kovasti siitä WG:n pitkänimisestä aloitusbiisistä.:) Jos huonointa pitää lähteä hakemalla hakemaan... Noh, ehkä Shamandalie ei ole ihan täysillä iskenyt. Nätti tarina, mutta silti. Tallulahissa vähän sama juttu, mutta siitäkin pidän oikeanlaisessa tunnelmassa.

3. onko levyjä, mitä?
No jo tokkiinsa. Ecliptica, Silence, Winterheart´s Guild, Reckoning Night. Sitten minulla on levyllinen muita imuroituja biisejä, Japanin extroja, b-puolia jne. Tähän pieni kritisismi: "Japan Bonukset" ovat kaikki pirun hyviä biisejä, ärsyttää ettei niitä saa laillisesti kuin sieltä. Omaa hautaanne kaivatte, poijjaat, ei köyhällä opiskelijalla ole varaa... Vaikka uskon että he tiedostavat tuon itsekin, käskihän Tony Ankkarockissa mennä imuroimaan Dream Thievesin verkosta...

4. oma mielipide sonata arcticasta
Hrrr. Rakastan tätä yhtyettä. Pidän ihan hirmuisesti niistä "tilulilu-kohdista", jotka ovat todella osa kappaleita, eikä mitään isketään-nyt-tähän-väliin-lisää-plimputtelua. Tonyn äänestä pidän myös. Englannin ääntämyskin on parantunut huomattavasti ekan levyn ajoista, vaikkei se täydellistä ole vieläkään. Tuo asia ei oikeastaan ole silti minua ikinä häirinnyt. Jotain anonyymiä henkilöä lainatakseni: eihän nuo lappalaaset osaa kunnolla suomeakaan.;) Tänä kesänä tuli nähtyä RMJ:ssä ja Ankassa livenäkin, ja hyvin toimi. Loistavasti, jotten sanoisi. Sonata oli myös se bändi, joka alunperin houkutteli minut raskaamman musiikin pariin. Pidän muutenkin erityisesti melodisesta hevistä, mutta nimittäisin tätä silti yhä lempiyhtyeekseni.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
Sonata Arctica
« Vastaus #153 : Syyskuu 01, 2005, 10:39:51 »
Aah, jes, ihmisiä, joilla on hyvä musiikkimaku!

1. No, Sonataa olen kuunnellut viimeisen vuoden ajan, onnistuin vahingossa hajoittamaan kaverini Reckoning Night-levyn. (Anteeksi, jos olen onnistunut kirjoittamaan nimen väärin)

2. Parhaat biisit ovat luultavasti Full Moon, Misery, Shamandalie, The boy who wanted to be a real puppet ja Replica. Jostaan kumman syystä tää "pehmeempi" Sonata iskee muhun paremmin.

3. Levyjä mulla on kaksi kappaletta, Ecliptica ja Winterheart's Guild, seuraavaksi pitäis hankkia Reckoning Night...
Muoks. Sain joululahjaksi livelevyn ja Reckoning Nightin. Seuraavaksi hankinnassa on ah-niin-vaikeasti-saatava Silence, joka loppuu aina kaupoista kesken.

4. Yleismielipide Sonatasta: Tosi inspaavaa musiikkia, sopii melkein jokaiseen tilanteeseen. Auttaa rauhoittumaan (?).
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Dust to Dust

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #154 : Syyskuu 18, 2005, 16:20:12 »
- Noin kolme vuotta :)

- Paras.... hmm... vähän vaikea sanoa kun tykkään joka ikisestä biisistä. Jotkut ihanan rauhallisia ja jotkut mukaansa tempaavan vauhdikaita.

3. onko levyjä, mitä?
- Tällä hetkellä, Ecliptica, Silence, Winterheart's Guild, Reckoning Night... pari sinkkua ja live levy. Sekä kasetilla Tavastian live joka tuli tv :)

- Aivan mahtava bändi. Alun perin aloin tykkäämään Sonatasta, Tonyn äänen kautta. Hänellä kun on jotenkin niin mahtava ääni. Siitä sitten olen alkanut vuosi vuodelta tykkäämään yhä enemmän. Loistava bändi, ei voi muta sanoa. Upeita lauluja ja sanat ovat myös kaikissa hyvät.
En oikeastaan keksi mitään huonoa sanomista koko bändistä. :)

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
Sonata Arctica
« Vastaus #155 : Lokakuu 01, 2005, 12:44:58 »
Minäkin tänne tungen kirjoittamaan. Aloitin Sonatan kuuntelemisen vasta vähän aikaa sitten, Fullmoonin kun olin jossain kuullut ja lainasin yhdeltä siskoni kaverilta Ecliptican ihan vain uteliaisuudesta. Kuuntelin sen, ja tykkäsin siitä paljon vaikka en hevistä yleensä pidäkään. Sinä päivänä myös ostin tuon levyn omaksi, kun satuin vain yllättäen löytämään sen kaupasta vaikka en edes etsinyt sitä. (:

Parhaat laulut ovat Fullmoon, Letter to Dana, End of this chapter ja Last drop falls, niiltä levyiltä jotka olen kuullut. Ja selvästikin voi päätellä, että levyt ovat Ecliptica ja Silence (joka myös oli tuolta samaiselta siskon kaverilta lainassa, ja nyt ostaisin sen jostain jos löytyisi). ^__^

Kingdom of a heartia sensijaan en ikinä jaksa kuunnella, en enää ensimmäisen kuuntelun jälkeen. Tänä aamuna tosin kuuntelin sen uudestaan, mutta en vieläkään pitänyt. Unopenedistakaan en kauheasti tykkää, vaikka kuuntelenkin sen aina. Silencen kuuntelemisen lopetan aina Tallulahiin, eli en kuuntele Wolf & Ravenia enkä The Power of Onea..
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Elene Yönsininen

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #156 : Lokakuu 13, 2005, 19:03:38 »
Tännekin tulin häröilemäään... No ehkei nyt ihan. Mutta asiaan: Sonata on kyllä maailman toisiksi paras bändi (heti Nightwishin jälkeen), ainakin tällä hetkellä ;)

- Hävettää myöntää, että vasta noin vuoden...

Paras ja huonoin biisi?
 - Hmm... Riippuu vähän millä tuulella olen, yleensä kyllä diggaan bändin tuotantoa kautta linjan. Vaikka ekaa levyä Eclipticaa (menihän oikein..?) en ole vielä kuullut... Mutta parhaita ovat tällä hetkellä Misplaced, Weballergy, Last Drop Falls ja Ain't Your Fairytale.

Onko levyjä, mitä
 - Vasta Winterhert's Guild... Aikomus on hommata loputkin, ja pikkuveljellä on Live In Tokyo-lätty.

Oma mielipide Sonatasta?
 - Kertakaikkisen hieno bändi^^ Tonylla on ehdottomasti maailman paras miesääni, ja tekstit, vau ^____________^ Melodiat ovat hienoja, ehkä nopeatempoisempia kuin muilla lempibändeilläni, ja kirkkaampia. Joo ja Tony ja Jani on ihunia^^ Oli pakko päästä sanomaan tuo...^^;;

Wendy

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #157 : Joulukuu 14, 2005, 07:07:29 »
~ Noin 2-3 vuotta

~ Kaikki ovat hyviä, mutta suosikkeja ovat: Replica, The Misery, Wolf & Raven, Broken, FullMoon, The Cage, Don't Say A Word, White Pearl, Black Oceans, Blankfile, Letter to Dana, Shy, Shamandalie, The Gun, I Want Uut, Still Loving You (cover), Destruction Preventer, Kingdom For A  Heart , 8th Commandment, My Land
Mitkään kappaleet eivät minun mielestäni ole tyhmiä, huonoja tai ei-kuunneltavia kappaleita.

3. onko levyjä, mitä?
~ Kaikki albumit Ecliptica, Songs of Silence - Live In Tokyo, Silence, Winterheart's guild, takatalvi, Reckoning day reckoning night ja pari sinkkua; Don't say a word ja Shamandalie.

- Lisäksi omistan Sonatan paidan ja soittoääninä: 8th Commandment, Black Sheep, Broken, Don't Say A Word, FullMoon, Shamandalie, The Boy Who Wanted To Be A Real Puppet ja Victorias Secret.

~ Todella hyvä bändi,  sanoitukset ovat mukavia ja erilaisia kuin muilla bändeillä. Pidän siitä kun he laulavat ihmisten tunteista. Oikein mukavia poikia muuten ovat..
Kaikin puolin paras bändi, siis omasta mielestäni. Pidän toki myös muista bändeistä ja yksittäisistä kappaleista. Nytkin odottelen koska pojat tekevät uuden levyn.
Olivathan he esiintymässä joskus mökkini lähellä, Aitoossa. Aitoon Kirkastusjuhlissa ja tietty oli pakko mennä sinne.
<3

Kuuntelen aina kaikki kappaleet mitä levyillä on, ne ovat niin mahtavia ja olen kunnon Sonata Fani.. <33 ;}

Ayasha

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #158 : Joulukuu 14, 2005, 16:38:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Asoalian"
Silencen kuuntelemisen lopetan aina Tallulahiin, eli en kuuntele Wolf & Ravenia enkä The Power of Onea..

Sääli, The Power of One on nimittäin aivan mahtava. <3 Tosin se ei sovi jokaiseen mielentilaan eikä jokaiseen hetkeen, mutta kun on aikaa se kuunnella, on se kappale vailla vertaa, jota ei kannata hypätä yli.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
Sonata Arctica
« Vastaus #159 : Joulukuu 14, 2005, 20:35:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Ayasha"
Lainaus käyttäjältä: "Asoalian"
Silencen kuuntelemisen lopetan aina Tallulahiin, eli en kuuntele Wolf & Ravenia enkä The Power of Onea..

Sääli, The Power of One on nimittäin aivan mahtava. <3 Tosin se ei sovi jokaiseen mielentilaan eikä jokaiseen hetkeen, mutta kun on aikaa se kuunnella, on se kappale vailla vertaa, jota ei kannata hypätä yli.

Tuo on niin totta. The Power of One on sanalla sanoen tajunnanräjäyttävä.

Olenko muuten ymmärtänyt jotakin väärin vai olenko antanut johtaa itseäni harhaan, vai onkos Sonatalta tulossa uusi levy ensi kevään puolella?
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Visko

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #160 : Joulukuu 16, 2005, 23:22:43 »
Minä en voi taas muistaa onko tätä mainittu, mutta Power of Onen tarina tulee kuulemma Bryce Courtenayn samannimisestä kirjasta. Tahtoisin lukea sen joskus, mutten ole alkuperäiskielisenä (enkä sen puoleen suomeksikaan) mistään löytänyt.

Biisinä tämä on mielestäni aika taideteos, tosi tunnelmallinen. Tahtoisinpa vain tietää tarkemmin mistä se kertoo...

Wendy

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #161 : Joulukuu 17, 2005, 23:06:31 »
Minulla on kaikki kappaleiden sanat koneella, tulostaa en viitsi tulisi noin 45 sivullista.. xD

Poissa Lorena

• Vuotislainen
Sonata Arctica
« Vastaus #162 : Tammikuu 07, 2006, 22:23:16 »
ihanaa musiikkia ne kyllä tekee. Oon tykänny niist joku puol vuotta, kuulin kai sillon ekan biisin.

Paras biisi on Shamandalie, mutta en kyllä voi sanoa että olisin montaa biisiä kuullut. Toivon että tulisi joskus ostettua joku levy että vois oikein kunnolla kuunnella.

En nyt hirveästi bändistä tiedä mutta musasta tykkään.
Hissy hissy, little snakey | Slither on the floor | You be good to Morfin | Or he'll nail you to the door.   |Morfin Gaunt|

Illithid

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #163 : Tammikuu 10, 2006, 21:15:15 »
Laatumusiikkia, ei voi muuta sanoa. Paras biiseistä on Victoria's Secret. Muita loistopätkiä ovat Silver Tongue, Abandoned Pleased Brainwashed Exploited (ärsyttävä nimi mutta ei se musiikkia itsessään huononna :D ), Ain't Your Fairytale, Black Sheep, Broken, My Land, Reckoning Day, Reckoning Night, San Sebastian, The Cage, The Rest of The Sun Belongs To Me, White Pearl, Black Oceans... ja Wolf and Raven.
Tykkää näistä nopeista biiseistä, jossa on hieno melodinen keyboardi taustalla tai miksei edustallakin, kuten Victoria's Secretissä.

Ziichi

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #164 : Tammikuu 11, 2006, 18:03:25 »
Sonata Arcticaa kuunnellaan täälläkin. Parisen vuotta olen sen tahdissa tunnelmoinut, lähiaikoina enemmän kuin koskaan aiemmin. Sonatassa parasta on sen melodisuus. Se ei ole mitään tunteetonta mättöheviä, vaan heidän biiseistään löytyy monitasoista tunnelmaa.

Jos näitä raitoja lähtee erittelemään, niin minuun iskee parhaiten Last Drop Falls, Victoria's Secret ja Wolf and Raven. Last Drop Fallsin ihana melodia ja monitasoisuus on jotain erittäin kaunista. Ja lisäksi olen mieltynyt kovasti siihen sanojen tulkintaan siinä biisissä, vaikkei se mitään herkistelyä niin olekaan.

Tänä vuonna näin Sonatan ensimmäistä kertaa livenä Ankkarockissa, ja keikka oli itsessään oikeen mukava ja välispiikitkin oli ihan hauskoja. Mutta uskon bändillä olleen parempiakin keikkoja tai sitten minä en ollut oikeanlaisessa mielentilassa heitä kuunnellessaani.

Cirous

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #165 : Tammikuu 20, 2006, 22:26:42 »
Minäkin olen Sonataan sortunut :) Löysin oikeastaan vahingossa. Sain tietää että se on erään kiinnostavan henkilön lempibändi ja halusin silkkaa uteliaisuuttani selvittää, minkälainen bändi on kyseessä. Puolisen vuotta olen vasta (?) kuunnellut.

Omistan vain yhden levyn eli Ecliptican, mutta olen kuullut muitakin biisejä kuin Ecliptican biisit. Haluaisin omakseni Reckoning Nightin.

Lempibiisejä ovat mm. Fullmoon (kun Kakko laulaa "Run away run away run away", ei kylmät väreet ole kaukana), Victoria's secret, Replica, UnOpened, Shamandalie. Minuunkin iskee enemmän se Sonata Arctican pehmeämpi puoli, johtuu varmaankin siitä etten ole laisinkaan hevi-ihmisiä (huomioikaa että lempibändini on ABBA) lukuun ottamatta tätä pahetta :)

Kun kuulin ekaa kertaa Sonataa (FullMoonin) mietin että hitsit, miksei suomalaiset bändit osaa mitään tällaista. Ja suomalaiseksihan se sitten myöhemmin paljastuikin :3

Pollexia

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #166 : Maaliskuu 03, 2006, 03:13:37 »
Itse asiassa, vasta nyt lomalla aloin kunnolla Sonataa kuuntelemaan, löydettyäni isoveljen huoneesta hyvän näköisen single- levyn. No sitähän tuli kuunneltua, tosin tässä hetki sitten vaihdoin levyä, mutta uskon, että etsin veljeltäni vielä toisenkin levyn. Toivottavasti jonkin muun kuin singlen, mutta sekin käy. Sonatan pojat muuten ovat aika söpöjä, mitä nyt Cerenan antamasta osoitteesta heitä tutkailin. Onneksi ovatkin, vaikka sitä osasi jo musiikin perusteella odottaakin.

Tällä hetkellä olen rakastunut kappaleeseen Die with your boots on. Se on niin ihanan vauhdikas ja se piristää kunnolla, jopa silloin kun alkaa olemaan angsti päällä, vaikkakin se saattaa myös pahentaa sitä. Mutta pidän varmasti muistakin kappaleista ja tällä sinkulla on myös Last Drop Falls ja Mary-Lou, jotka ovat molemmat myös mahtavia kappaleita. Jos veljeltäni ei löydy lisää tämän bändin musiikkia, pitää itse käydä ostamassa, sen verran lupaavalta kuulostaa(jee, olen fanittanut jo yli 2 päivää).

Diamant

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #167 : Maaliskuu 05, 2006, 13:47:26 »
3. onko levyjä, mitä?

Olen kuunnelut syyskuusta asti lähes nonstoppina Sonataa aina kun vain musiikkia ylipäätänsä olen kuunnellut :D Rakastan Tony Kakon muuntautumiskykyistä ääntä, ja muutenkin kappaleiden melodiat ovat uskomattoman upeita :o

Paras biisi vaihtelee vähän mielialan mukaan, mutta tällä hetkellä pidän ehkä eniten My Selenestä ja Champagne Pathista.  Tosin kuten sanoin, lempikappale voi hyvinkin vaihdella viikonkin sisällä monta kertaa ;> Huonoa biisiä en vielä tähän mennessä ole löytänyt, johtuen ehkä "kaikkimenee"-musiikkimaustani :D

Levyjä omistan neljä, Winterheart's Quild, Reckoning Night, Silence ja Takatalvi. Muitakin levyjä olen hankkimassa, kunhan saan rahatilanteeni kuntoon :D

Rrrakastan Sonata Arcticaa, sen musiikkia, sanoituksia ja Tony Kakon ääntä. Päivä ilman Sonatan musiikkia on sama kuin kituisi helvetissä. ^__^'

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Sonata Arctica
« Vastaus #168 : Maaliskuu 05, 2006, 16:05:48 »
Tälläkin hetkellä kuuntelen.
Omistan Winterhearts guildin, Silencen, Reconing nightin ja Ecliptican.

Eniten noista levyistä tykkään Reconing nightista, mutta se voi johtua siitä, että olen lähestulkoon kuunnellut muut levyt puhki.
Lempikappaleitani tällä hetkellä on Don't say a word, Picturing the past (kertosäe on ihana!), The boy who wanted to be a real puppet, (niin kaunis, ah) ja Shamandalie.
Pitemmän päälle alkaa ärsyttämään Sonatan musiikissa ne tylsät rummut! Kommpeja rumpalilla on ehkä 10, ja niitä hän sitten vaihtelee tahdin mukaan. Sonata olisi unelmabändi Dream Theatherin rumpalilla.

On ainoastaan yksi kappale josta en pidä, ja se on Sing in Silence.

En ole vielä yhdelläkään Sonatan keikalla käynyt, ja Kokosta olen nähnyt liikkuvaa kuvaa vain Idolssin yhteydessä kun häntä haastateltiin.

Poissa Bruce Air

• Paleleva häntä
  • Vuotislainen
Sonata Arctica
« Vastaus #169 : Maaliskuu 12, 2006, 13:16:26 »
Olen kuunnellut Sonataa satunnaisesti jo useamman vuoden ajan. Niitä tunnetuimpia kappaleita silloin. Nyt olen jo jonkin aikaa kuunnellut aktiivisemmin ja laajemmin.

Ja se miten aloin kiinnostua Sonatasta, heh. Keräilin Iron Maidenin kappaleista tehtyjä covereita ja tietenkin löysin Sonatan version kappaleesta Die With Your Boots On. Kuuntelin innoissani niinkuin kaikki muutkin coverit ja ajattelin että onpas siinä asennetta. Päätin sitten tutustua myös bändin omaan tuotantoon ja ihastuin.

Paras ja huonoin biisi?
Pidän erityisesti The Boy Who Wanted To Be A Real Puppet:sta, vaikka se ehkä kuullostaakin vähän joltain Metallica- väännökseltä. Muita maininnan arvoisia ovat Letter To Dana, Shy, Fullmoon ja Replica. Hyviä covereita ovat myös vääntäneet. Maidenin Die With Your Boots On, Metallican Fade To Black, Helloweenin I Want Out ja tietenkin Scorpionsin Still Loving You.

Huonoja kappaleita ei juurikaan ole, jotkut eivät vaan avaudu minulle, esimerkkinä siitä Broken, en vaan saa otetta.

Onko levyjä, mitä?
Kyllä löytyy. Ecliptica, Silence, Winterheart's Guild ja Reckoning Night.

Oma mielipide Sonata Arcticasta.
Minun on henkilökohtaisesti jotenkin helppo arvostaa Sonataa, koska he tuntuvat arvostavan samoja legendaarisia yhtyeitä kuin minä. Sonatan musiikki on hyvää, hyvin tehtyä ja sanoitukset uskomattomia. Sitä vain haluaa aina lisää ja lisää. Jos jotain huona pitäisi mainita, niin mielestäni laulaja - vaikka hyvän äänen omaakin ja käyttää sitä taitavasti - ääntää paikoitellen vähän tökerösti ainakin minun korviini. Mutta se siitä.
Ja muutamat menkööt perään huomenna.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
Sonata Arctica
« Vastaus #170 : Maaliskuu 12, 2006, 15:57:23 »
Olettekos aikeissa ostaa For The Sake Of Revengen kun se ilmestyy? Itse laitoin tilaukseen DVD:n ja cd:n. Odottelen jo mielenkiinnolla, vaikka sitä saakin odotella pitkälle huhtikuun puolelle. No, kuten tapana on sanoa: hyvää kannattaa odottaa.

On erittäin harmillista, kun en oikein tiedä, pääsenkö tänä vuonna katsomaan Sonataa minnekään. Viime kerta oli joskus pari vuotta sitten. Autottomuus ja keikkapaikkojen kaukaisuus harmittavat meikäläistä kovasti. Tosin kyllä elättelen toiveita Tuskaan pääsystä. Vaikka se taitaa kyllä jäädä haaveeksi, kun pitäisi rahat riittää Provinssirockiin ja muuhun mukavaan.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Ayasha

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #171 : Maaliskuu 13, 2006, 15:38:48 »
Lainaus käyttäjältä: "Grytolle"

Pitemmän päälle alkaa ärsyttämään Sonatan musiikissa ne tylsät rummut! Kommpeja rumpalilla on ehkä 10, ja niitä hän sitten vaihtelee tahdin mukaan.

Olen nykyään aivan samaa mieltä! Tosin minuun nyt ei enää uppoa muutenkaan tylsä jatkuva tuplabasarijumputus. Muuten kyllä pidän vieläkin Sonatasta, mutta tosiaan ne tuplabasarit..

Lainaus käyttäjältä: "Rainmaker"
Olettekos aikeissa ostaa For The Sake Of Revengen kun se ilmestyy? Itse laitoin tilaukseen DVD:n ja cd:n. Odottelen jo mielenkiinnolla, vaikka sitä saakin odotella pitkälle huhtikuun puolelle. No, kuten tapana on sanoa: hyvää kannattaa odottaa.

Olen minäkin sitten kunnon Sonata-foorumilainen kun en edes uuden levyn ilmestymisestä mitään tiedä. Katsaus foorumille kuitenkin paljastaa, että kyseessä on live-julkaisu, joten ei hirveästi tuo asia ilon kiljahduksia saanut minussa aikaan.

En tiedä hankinko, onhan nuo kappaleet jo livenä monesti kuultu.. Jos hankin, niin luultavasti tuon dvd:n, tuskin ainakaan molempia.

Muoks. Hahaa, ilmeisesti tuo dvd on kuvattu Japanissa ja se tietenkin muuttaa asiaa, koska japanilaisethan ovat tunnetusti hyvin fanaattista kansaa ja japanilaiset muutenkin hyvin kiinnostavaa porukkaa. ;P Eli jos tämä on kuvattu Japanissa, niin hankin aika varmasti. (Jos julkaisu olisi kuvattu Suomessa, hankkisin sen luultavasti siinäkin tapauksessa, koska yleisössä saattaisi näkyä tuttuja..)

Kansi kyllä miellyttää minun silmääni.

samy Leo

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #172 : Huhtikuu 23, 2006, 11:10:22 »
Ihan Eclipticasta lähtien, mutta Silencen ilmestyttä mie käsitin varmaan musiikin vähän viisaammin.

Paras? En osaa sanoa. Huonoin? No, Replica ei ole iskenyt mitenkään erityisesti.

3. onko levyjä, mitä?
Kaikki albumit(live mukaanlukien) + Don`t Say A Word sekä Wolf& Raven sinkut+ EP.

4. oma mielipide Sonata Arcticasta.
Hyvä ja taitava bändi, hauska kuunnella livenäkin. Ei voi kyllästyä helpolla. Tonyn lyriikat, ihan kivoja, vaikka parempiinkin olen törmännyt.
Ja se liveDVD, taas japanilaisia. No ei auta, kaipa se hyvä on silti.

- ESL

Samael

• Ankeuttaja
Sonata Arctica
« Vastaus #173 : Huhtikuu 24, 2006, 18:19:40 »
Ennen jakso innostaa, mutta nyt on musiikkimaku vaihtunut vähän raskaammaksi. Bändin pitäis osata uusiutua, mutta sonatalla tätä ei ole tapahtunut kuin pienissä määrin ja sekin paljon paskempaan suuntaan.

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
Sonata Arctica
« Vastaus #174 : Huhtikuu 24, 2006, 18:27:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Samael"
Ennen jakso innostaa, mutta nyt on musiikkimaku vaihtunut vähän raskaammaksi. Bändin pitäis osata uusiutua, mutta sonatalla tätä ei ole tapahtunut kuin pienissä määrin ja sekin paljon paskempaan suuntaan.

Minusta Sonata on juuri parantunut loppua kohden. ^^ Ainakin Reckoning night on parempi kuin esimerkiksi Silence ja Winterheart's guild. Ecliptica on kyllä vieläkin paras mutta ihan sama. Ja uudistustakin on minusta näissä tapahtunut, ei hirveästi mutta niin että on sopivaa. Vaikka täytyy kyllä myöntää, että ei RN oikeastaan enää ole heviä kuin ehkä pari kappaletta. Mutta hyvää Sonata on silti. ^^
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."