Kirjoittaja Aihe: Kill Bill (Quentin Tarantino)  (Luettu 4665 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ranloo

• Vuotislainen
Kill Bill (Quentin Tarantino)
« : Toukokuu 10, 2004, 21:05:15 »
Olen todella yllättynyt, etten ainakaan itse löytänyt täältä toista Kill Bill -keskustelua.

Itse näin ensimmäisen osan vasta näin vuokralla, ikää ei ollut tarpeeksi elokuviin. Harmittaa aivan tajuttomasti, en osaa edes kuvitella, kuinka upealta tuo on mahtanut isolla kankaalla näyttää.

Ei voi muuta sanoa, kuin että itse pidin elokuvasta todella paljon. Taide-elokuva minun makuuni. Taisteluspektaakkelit olivat mahtavia, ja väliin pistetty anime-pätkä oli kerrassaan upea.

Kiinnitän elokuvissa eniten huomiota mahdollisiin toimintakohtauksiin ja ennen kaikkea musiikkiin. Soundtrack on varmasti yksi parhaimmista (etenkin My Baby Shot Me Down sekä Twisted Nerve ovat aivan mahtavia).

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Tämähän menee pelkäksi hehkutukseksi.

Ihana.

Kakkososaa en ole ehtinyt (?!) vielä käydä katsomassa, en tykkää käydä elokuvissa yksin, enkä ole toistaiseksi onnistunut saamaan ketään mukaani. Halukkaita, anyone?

//Eleanír korjasi spoilerin
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2007, 13:11:05 kirjoittanut Eleanír »
Yök!

tmyyra

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Toukokuu 10, 2004, 23:05:14 »
Auuu, pääsin vastaamaan ensimmäisenä. \o/

Minäkin näin leffan vuokralla, en edes havahtunut siinä vaiheessa kun sitä teattereissa näytettiin että tuo pitää mennä nyt katsomaan. Harmittaa vähän, tosin mulla sitä ikääkään ole, krhm. (Kakkonen ehdottomasti isolta kankaalta! Olen vapaaehtoinen.)

Rakastin alkua ja My Baby Shot Me Downia. Loi heti alkuun jotenkin tietynlaisen tunnelman, melankolinen kappale mutta kuitenkin pilkettä silmäkulmassa jossain määrin. Sellainen oli koko elokuvakin, toimivaa mustaa huumoria. Me likes.

SPOILER

Kohta, jossa O-Ren katkaisi tämän yhden (hänen sukujuurensa puheeksi ottaneen) miehen kaulan ja seisoi sen jälkeen pöydällä puhumassa, oli kiva. Tosin olin erittäin pettynyt kun kieli vaihtui englanniksi, blääh. + O-Renin olisi pitänyt kertoa asiansa loppuun kuiskaamalla, niin kuin aloittikin, lopun huutaminen pilasi tunnelman ja arvokkuuden.

Se 17-vuotias koulupukuinen hullu henkivartija oli ihana.

Lopun kaksintaistelu oli ihanaihanaihana, apua mitä hehkutusta, älkää tappako aurorit. Ja vaikka ihan lopun viimeinen repliikki toi lähinnä mieleen jatko-TV-sarjojen tavan saada katsomaan myös seuraava osa, se oli ihan loistava ja TOIMI. "Äkkiä elokuvateatteriin, Kill Bill vol 2 mulle tänne nyt heti!"

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #2 : Toukokuu 11, 2004, 20:37:13 »
Minäkin näin kyseisen leffan videolta vasta pari viikkoa sitten, ja suhtauduin siihen mielenkiinnolla, mutta varauksella. Mitäköhän siitä oikein tulisi? Kaikki kriitikot, joiden arvostelut olin nähnyt, olivat haukkuneet Kill Billin pystyyn. Leffa olisi kuulemma pelkkää mautonta silpomista sekä 500 miestä vs. Uma - tappeluita. Huh. Kuulostaa kornilta.

Mutta kuinka ollakaan, todellisuus iski ja lujaa.

Kill Bill oli loistava.

Todella upea ohjaus, sitä ei voinut kuin ihmetellä. Ei yhtään turhia repliikkejä tai liikkeitä, kaikki oli hiottu viimeisen päälle. Taistelukohtaukset olivat henkeäsalpaavia ja hahmot mielenkiintoisia. Minäkin pidin paljon siitä hullusta 17-vuotiaasta henkivartiasta.
Se animepätkä O-Renin lapsuudesta oli myös hauska (!?) yllätys siinä keskivaiheilla.

Ja musiikki. Jotain niin mahtavallista, ettei tosikaan. Kaikki biisivalinnat olivat osuneet nappiin ja olivat tarttuvia. Soundtrack on varmasti helmi.

Kun lopputekstit tulivat, olin pöllämystynyt. Olisin katsonut Kill Billiä vaikka kuinka monta tuntia lisää! Yhtä silmäystävällistä leffaa en ole nähnyt aikoihin.

//Lisäsin spoilerivaroituksen.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2008, 23:56:35 kirjoittanut Seireeni »
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Triplu

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Toukokuu 17, 2004, 20:13:44 »
Ah, kuinka hyvä topic :D Eli siis olen nähnyt molemmat ja kyllä pidin, vaikka ensimmäistä kertaa kun Vol.1 katselin olin melko järkyttynyt :p. Mutta sillti pidän aivan mielettömästi, vaikka olenkin aina sanonut, että inhoan väkivaltaviihdettä. En sitten tiedä, mikä Kill Billissä oli niin hyvää, se vain oli kaikkien perinteisten tappoleffojen yläpuolella. Tämä kuulostaa varmaan äärettömän typerältä, mutta en vain osaa pukea ajatuksia niin hyvin sanoiksi.
Mikä sitten teki Kill Billistä niin hyvän? en itse asiassa tiedä, ehkä se musiikki (joka on _loistavaa_) ja siis se on vain niin "kaunis" vaikka veri roiskuu ja sillain, mutta sekin oli tehty niin jotenkin sillain, että siitä ei seuraa mitään painajaisia, ainakaan minulle. Sitä päätöntä tappamista ei vaan voi ottaa niin "tosissaan" kuin ehkä muissa leffoissa ottaisi. Mutta hienoa silti. Minä pidän.
Vol. 2 kävin katsomassa melko pian kun se tuli teattereihin ja pidin, vaikka tämä olikin tyyliltaan melko paljon erillainen.

Ainiin. Näyttelijät olivat myöskin varsin loistavia. Uma oli ainakin todella upea. Eikä muissakaan mitään valittamista ^^.

Erlkönig

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Toukokuu 18, 2004, 12:54:42 »
Pieni spoil!

Kill Billiä kuvaa hyvin, niinkuin Nyt asian ilmaisi, verinen baletti.
Ja sitähän se on! Ostin dvd:n (vaikka olen vasta 16 :p) silloin kun se ilmestyi ja jäin heti koukkuun.. Kakkosta en ole käynyt katsomassa kun en raaski maksaa lipun hintaa jos kuitenkin ostan se dvd:lle..

Musiikki on minunkin mielestä upeaa, varsinkin *lunttaa lapulta* Meiko Kajin The Flower of Carnage, juuri se Nancy Sinatran Bang bang sekä Zamfirin The Lonely Shepherd. Musiikki oli sijoitettu tarkalleen oikeisiin kohtiin kuvauksessa, esim. lopussa kun O-Renin miekka tippuu maahan alkaa soida tuo Flower of carnage. Muutenkin koko kohtaus on kaunis, lumisade, sininen yö, valkoinen kimono (?) ja verinen katana. *sigh*

Kauneuden ohella leffa oli myös hauska, enkä nyt tarkoita Tarantinon "Väkivalta on hauskaa" lausetta (jota en jossain määrin ymmärrä) vaan ihan perusjuttuja. Esim. kohtauksessa This-is-what-you-get-for-f*cking-around-with-the-yakuzas! Go home to your mother!
repesin totaalisesti. Samoin kun Elle Driver sanoi, Bm:an vielä maatessa koomassa, että You thought that was pretty f*cking funny, didn´t you
Myös se oli, jollain makaaberilla tavalla, huvittavaa kun sen kerhon omistaja, siis se nainen, kulkee kaikkien niitten ruumiitten keskellä ja kirkuu kimeästi :p

Kaiken kaikkiaan todella hyvä elokuva, Uma Thurmanilla on tarpeeksi karismaa tuohon rooliin, ei kuka tahansa näyttäisi vaikuttavalta morsiusmekossa ja katana kädessä (vai olenko ainoa joka aikoi vakavasti kehystää Nytin kansilehden siltä viikolta jolloin Vol. 2 tuli leffoihin??)
Suosittelen kaikille jotka muistavat olla ottamatta kaikkea liian tosissaan. Sophie olisi kuollut jo ainakin kolme kertaa verenhukkaan tai vastaavaan sillä välin kun Bm listi pahiksia :p

Poissa Olivia Outo

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Toukokuu 22, 2004, 16:36:26 »
SPOILEREITA.

Katsoin vol.1:sen äskettäin ja ihastuin heti. Kauneus, joka tässä nyt on tullutkin useaan otteeseen mainittua, ja ennen kaikkea se huumori. Oikeasti, tähän verrattuna kaikki normaalit komediat tuntuvat puisevalta hahhahhaalta. Oli se huumori miten kieroutunutta tahansa, niin minä hymyilin ja välillä repeilinkin niille jutuille, vaikkei se vissiin ole ihan tarkoitus. Varsinkin, kun Crazy 88 käveli hidastetussa kuvassa sinne motellipaikkaan valkokimonoinen O-Ren joukkoa johtaen. Nauroin kamalasti sille yliampuvuudelle, ja ukolle, joka puhalsi purkkapallon siinä marssiessaan. Kaikilta Crazy 88:laisilta oli jossain määrin vintti sekaisin, ihkutan niitä kaikkia, varsinkin koulupukuista henkivartijatyttöä, joka kikatti söpösti tullessaan tappamaan Umaa. ^^
Ja entä se jakkupukuinen motellinaikkonen, joka liukasteli aulassa ruumiden keskellä kirkuen hysteerisenä Uman katsellessa tyynenä portaikosta. Kamala hössö-täti... :)
Ei saa unohtaa silmälappunaista, joka vihelteli hilpeää sävelmää sairaalan käytävillä. Sitten sama sävelmä muuttui karmivaksi musiikiksi, kun nainen meni huoneeseen tappamaan kooma-Umaa. Suloisenkarmivaa. Ja silmälappu, jossa oli punainen risti. Käkäkä.

Kill Bill oli kaikessa yliampuvuudessaan loistava elokuva. Täydellistä mustaa huumoria, eivätkö ne leffakriitikot ymmärrä hyvän päälle? Verta roiskui tarkoituksella niin julmetusti, minä ymmärsin niin, että leffassa irvailtiin tyypillisille väkivaltaelokuville siinä kaiken muun tarkoituksellisen epäuskottavuuden ohella. Eikä musiikkia sovi unohtaa! Tarkoituksellista melodramatiikkaa löytyi myös, vaikka muissa leffoissa se saattaisi ärsyttää. Kill Billissä ei kuitenkaan mitään voi ottaa tosissaan, koko ideakin tuntuu koomiselta. :P

Ja aivan kuten Erlkönig sanoi, kaikkea ei pidä ottaa niin tosissaan. Suosittelen minäkin kaikille mustan komedian ystäville. (oho, kaikille päälle 18 vuotiaille siis, vaikka itseltänikin uupuu tuosta ikärajasta aika reippaasti vuosia... Ei tullut henkisiä traumoja, ei se niin kamala ole, kyllä sitä nuorempikin katsoo, shhh. )
Mäyrä on tyytyväinen rakennettuaan sokeripaloista kirahvin.

Helppo muistaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Kesäkuu 08, 2004, 22:28:53 »
No niin, tämä viesti sisältää juonipaljastuksia.

Molemmat osat nähty. En oikeastaan ole splätterin ystävä, mutta täytyy kyllä myöntää että elokuvat ylittivät odotukseni. Harvoin sitä näkee niin hyvin toteutettuja taistelukohtauksia ja stuntteja.

Tarantino on tehnyt ennenkin ihan mukiinmenevää jälkeä, mutta Kill Billit olivat kyllä tähänastisista parhaita. (Ok ok, Pulp Fiction oli kyllä samoilla rajoilla)

Elokuva oli myös omalla tavallaan kaunis. Erityisesti pidin maisemista, aseista ja erilaisesti kuvatuista kohtauksista (mustavalko, kaitafilmi, anime ym...) Myös musiikki ansaitsee oman erityismainintansa. En ole tavannut vielö missään elokuvassa yhtä loistavaa, tilanteeseen sopivaa ja ironista musiikkia. Elokuvat nähtyäni oli pakko hakea kappaleet koneelle.

Näyttelijöistä ja heidän työstään voin vain todeta että hienoa jälkeä, mutta samalla he jättivät jotain olennaista hahmoistaan pois. Kellään muulla kuin Billillä ja Mamballa ei ollut luonnetta, kaikki muut olivat konemaisia tappajia, viisaita mestareita tai pummeja. Hahmoihin ei päässyt tutustumaan syvällisemmin, ja tätä jäin elokuvassa kaipaamaan. O-Ren Ishii oli kyllä hahmoista hieman luonnollisempi, johtuen siitä kuinka hänen lapsuudestaan kerrottiin enemmän. O-Ren oli hahmoista myös eniten totuudenmukaisin. Yksi suosikeistani siis.

Toinen suosikkini, Elle Driver, oli myös omanlaisensa, mutta kuten jo totesin, hän oli vain konemainen tappaja. Mutta hahmona rakastuin häneen heti ensimmäisessä kohtauksessa jossa hän viheltää niin upeasti Twisted Nerveä.

Mutta elokuvat olivat postmoderneja. Suosittelen splätterin ystäville, mutta toisaalta, kaikki splätterien ystävät ovat jo varmaan nähneet leffat.

Poissa Olivia Outo

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Syyskuu 16, 2004, 20:17:33 »
VIESTI SISÄLTÄÄ SPOILAUSTA

Vol.1:n soundtrackia kuunneltuani innostuin kirjoittamaan taas tähän topicciin. Ja nyt yritän pinnistellä kovasti, ettei koko viesti mene yltiöpäiseksi ihkutukseksi.

Volume 2 nähty ihan valkokankaalta, ja täytyy sanoa, että täytti kaikki odotukset, yllätti, ihastutti ja nauratti. Rakastan. Kill Billit nousivat ehdottomasti lempielokuvikseni, ihailen ja palvon Tarantinon omaperäistä tyyliä tehdä komediaa. Hämmästyttävää.

Sitä dialogia! Aww. Ja vol.2:sta jäi erityisesti mieleen kohta, jossa Elle Driver tyylikkäästi tappoi Buddin ja luennoi ihastuttavasti myrkkykäärmeen ominaisuuksilta siitä pienestä suloisesta lehtiöstään. ^^ Elle Driverissa on särmää. Silmälappu on pop! :P

(Huomaako kukaan muu tiettyä samankaltaisuutta Kaurismäen ja Tarantinon tyylissä?)

Olen siis jälleen aivan vaikuttunut. Pitäisi ostaa ihan dvd-hyllyyn vol.2 ykkösen seuraksi.

SPOILAA vähän PULP FICTIONIA!

Pulp Fictionin hylätty pilottisarja Fox Force Five (mitenkä se nyt meni?) lupaili tietenkin jo Kill Billiä. Ei ole idea hetkessä keksitty. ;)

/SPOILINKI LOPPUU

No joo. Väsyneessä mielentilassa ei tietenkään irtoa mitään järkevää. Piti se nyt sanoa, että Kill Billit ovat tyylikkäintä mitä olen ikinä nähnyt. Ihkuttakaamme 1-5.6.7.8'sia. Aamen.
Mäyrä on tyytyväinen rakennettuaan sokeripaloista kirahvin.

Tups

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Syyskuu 17, 2004, 16:51:41 »
Voi kyllä! Vol. 1:n näin minäkin vuokralta, mutta kakkosen kävin katsomassa teatterissa. Ykkösestä pidin ehkä enemmän, se oli jotenkin taiteellisempi, mutta erittäin hienoja elokuvia molemmat. Minusta loppuratkaisu oli ihana, pidin siitä valtavasti. Thurman ja muu näyttelijäkaarti hoiti hommansa esimerkillisesti, ei voi muuta kuin ihailla. Kovasti pidin myös siitä anime-pätkästä siellä ensimmäisen leffan keskivaiheilla. Pitäisi joskus katsoa uudelleen ja putkeen. Huu.

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Syyskuu 20, 2004, 09:29:06 »
No niin, tuli minunkin katsottua nyt lauantaina poikaystävän kanssa kakkososa niin ajattelin tänne topiciin tulla kertoilemaan ajatuksistani.

Mitä Kill Billeistä oikein voisi sanoa. Niin. Jotenkin niitä katsoessa tulee ihan Pulp Fiction-fiilis. Se on hyvä juttu se. Pulp Fiction oli jo niin kuolettavan hauska, mustalla tavalla minun mielestäni ainakin. Ja Kill Billit.. Niin. Ihan sama juttu.

No ensinnäkin en ymmärrä vol 1:sen ikärajaa. Sehän on jo niin liioiteltua se veren roiskuminenkin, ettei kukaan sitä tosissaan voi ottaa. :D Kakkosesta en edes tiennyt, että se on 'vain' K15 ja en täten käynyt leffateatterissa sitä katsomassa.

Musiikkia Tarantino on käyttänyt aika nerokkaasti. Tulee paikoitellen ihan mieleen Kubrick, jonka musiikinkäyttö on jo ihan omaa luokkaansa. Eritoteen jäi mieleen se tunnuslaulu ja sitten ykkösen alussa oli se Bang Bang..

Mukavia elokuvia, siis. Pitkästä aikaa päähahmo ei ollut kauhean ärsyttävä, Uma Thurman oli roolissaan loistava. Tykkäsin myös Elle Driverista, yllättävää kyllä.

Ajatukset vähän sekoaa, on liian aikainen aamu.

Pufi

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Syyskuu 20, 2004, 15:51:34 »
Enva, vol 1. ikäraja oli erittäin hyvä, sillä etkö nähnyt, että joka paikassa oli verta, verta ja ainiin, verta!

Kill Bill vol 1. oli hyvä, paitsi en tykännyt liiallisista taistelu kohdista. Olisi saanut olla jotain muutakin. Mutta oli tämä sentään parempi kuin vol 2. Ekat leffat ovat aina parhaita. Musiikki-kohdat olivat parhaita, ne katsoin monesti! Omistan leffan DVD:nä ja tykkäsin paljon!

Kill Bill vol 2. Tässä ei ollut läheskään yhtä paljon verta (sekä taistelukohtia). Tässä oli ehkä tylsempi juoni ja löysin leffasta 2 hyvää musakohtaa. Ehh...taidan ajatella vain musiikkia. Minulle jäi kohtaan se silmän repiminen. Tämä oli silti tyylikkäämpi leffa.

Tarantino on tehnyt laadukkaita leffoja ja minä arvostan hänen ''taiteellisuuttaan''. Kiitos hänelle.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
öööh..
« Vastaus #11 : Syyskuu 20, 2004, 17:44:51 »
lainasin Vol 1 silkasta mielenkiinnosta ja siitä että halusin nähdä koska kaikki kehuivat niitä ne saivat 5 tähteä arvosteluissa ja ajattelin pakko olla hyvä.

Kun se sitten loppui, olin lähinnä tyrmistynyt.
Ehkä surkein näkemäni leffa, no okei on niitä surkeampiakin, tai sitten en katsonut leffaa sillä silmällä kuin olisi pitänyt.
Mutta sen jälkeen en yksinkertaisesti ole ymmärtänyt mitä ihmiset niissä näkevät koskam inä en näe mitään, en yhtikäs mitään, en vaikka yritinkin näin vain jotain käsiitämättömän tylsää inhottavaa suoraan sanottuna rumaa.
en voi sille mitään. Mutta ei se minua haittaa.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Lokakuu 03, 2004, 11:15:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Pufi"
Enva, vol 1. ikäraja oli erittäin hyvä, sillä etkö nähnyt, että joka paikassa oli verta, verta ja ainiin, verta!

Sen varalta, ettet osaa lukea, se on ENVU.

Veri on melko luonnollinen asia, tiedäthän. Lähinnä hain takaa sitä, että se oli hyvin yliliioiteltua. Taiteellisesti yliliioiteltua, ehkäpä, mutta kuka sen ottaa tosissaan?
Taisin sanoakin sen tuossa viestissäni. Joten luepas vähän tarkemmin. Minunhan mielipiteeni se vain tietenkin on, mutta verta vähän tai paljon, sitä näkee joka paikassa muutenkin.

Joten minä itse en todellakaan näe mitään syytä sille, että vol 1 oli K18.

leinikki

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Lokakuu 04, 2004, 23:40:15 »
Kerrassaan mahtava, voimakas ja VeryTarantino elokuvakokonaisuus, Kill Bill 1&2. Tyylikäs on sana jota etsin.

Lainaus käyttäjältä: "Pufi"

Mutta oli tämä sentään parempi kuin vol 2. Ekat leffat ovat aina parhaita.

Mutta Kill Bill vol 1 ei ole mikään perinteinen "eka leffa". Elokuva on kokonaisuus, joka on pituuden takia pilkottu kahteen osaan. Mutta ymmärrän kyllä että voi tykätä jommasta kummasta, osat ovat hyvin (ja tämä on oikein positiivista) erilaiset. Vol 1 on visuaalinen, Vol 2 psykologinen. Noin kärjistetysti sanottuna.

Minua ottaa jossain määrin päähän tuo ikärajojen vetäminen. Vol 1 K-18 ja Vol 2 K-15. Miten tyypillistä. Tietystipä ajatellaan että tavanomainen veri ja väkivalta on sitä kaikkein järkyttävintä nuorille silmille, mutta (  SPOILER! ) entäpä sitten elävältähautaus (kerrassaan vaikuttava ja upean ahdistava kohtaus muuten!) tai muut ahdistavat ja psykologiset kiemurat jota kakkosessa on? Minä olisin pistänyt ikärajat aivan päinvastoin. En tiedä mitä te muut ajattelette, mutta minusta verrattuna voimakkaaseen ja älylliseen Vol 2:teen, Vol 1 oli lähinnä hauska!

Mutta, kyllä, nautin Kill Billeistä. Oikeata, ihailtavaa elokuvantekoa. Vain Tarantino tosin pystyi (ja uskalsi) juuri tällaiseen elokuvakaksikkoon.
Tyylikästä.

Riio-Kola

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Lokakuu 05, 2004, 21:38:56 »
Mukavia elokuviahan nuo ovat, ja dvd:eiden extratkin ovat vallan mainioita.

Vol.1:den eräänlainen "sarjakuvamaisuus" iski minuun täysillä ja lopun kaksi taistelukohtausta oli niin täydellistä katsottavaa, epärealistisuudesta huolimatta, tuskin tässä kuitenkaan realistisuutta on haettu.

Vol.2:den tunnelma ja melko hyvä dialogi iski vielä kovempaa kuin ensimmäinen elokuva, pidän paljon westerneistä ja Vol.2:den tunnelma on aika lähellä italo-westernejä. Ja tietysti ne Morriconen musiikit.. *ahh* Tämä olikin jo vähän enemmän Tarantinon elokuvan tuntuinen, kuin ensimmäinen.

Jo se ihqutus saa loppuakin.. Hassu juttu näissäkin elokuvissa on havaittavissa, katsojat joko pitävät kuin hullut puurosta tai eivät pidä ollenkaan.. Mutta juu, hyviä elokuvia olivat, pakko sanoa :)

Sound trackitkin ovat hyviä hankintoja vaikkei elokuvista pitäisikään, myöskin Reservoir Dogsin soundtrack on pirun hyvä, hankkikaa ihmeessä.

Airút

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Joulukuu 19, 2004, 19:06:25 »
Nättii, nättii, nättii, nättii!
Fanitan ihan täysillä Kill Billiä (paitsi The Sound of Music on paras, olen hieman outo), ja vaikka se oli hieman epärealistinen, ei haitannut yhtään. Eihän sen ollut tarkoituskaan olla. Pidin enemmän ykkösestä, koska visuaalisuus on kivampaa. Ja musiikki oli loistavaa, kummassakin. Mielessäni on jo tanssikoreografiavisioita niistä.
Olen hieman tarkka ikärajoista, lasten, en itseni takia (heh heh, olen 16), ja siksi myös Kill Bill 2 olisi pitänyt olla K18.
*Off-topic: minun mielestä on väkivallan väärinkäyttöä, jos sitä on pistetty piirrettyihin, kuten (jopa) Simpsoneihin. Animea ei lasketa. Kyllä väkivalta muualle käy.*

akira

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Joulukuu 22, 2004, 18:10:29 »
chiaki kuriyama <3 (go go yubari, se o-renin henkivartija) oi että ihan paras.

joomutta leffaan, ykkösen olen nähnyt 2 kertaa, kakkosen kerran. ja mä todella pidän noista ^-^ ja arvatkaa kuka saa joululahjaks sen quentin tarantinon leffapaketin, missä killbillien lisäks kolme muutaki leffaa :>>

go go oli kyllä koko leffan paras henkilö <3 täytyy vuokrata battle royale, ko haluun nähä lisää kuriyamaa ^-^;;

uma sopii täydellisesti rooliinsa, samoin lucy liu. parhaita biisejä ykkösestä on twisted nerve (se viheltely) ja woohoo (mullon se soittoäänenäki :D)

ja joku tuolla jo sanoikin, että ikärajotukset ois pitäny olla toisinpäin, ja mä olen samaa mieltä. vol 1 olis saanu olla se k-15 ja vol 2 k-18, sillä se [SPOIL!] elävältähautaus yms oli oikeesti karmivaa :o [/SPOIL] tosin kun ekan kerran katoin vol 1, oli "yleisössä" myös n. 10-vuotiaita katsojia, eikä hekään mitään traumoja saaneet. ja itse olin sillon 13 ;D

Nassu

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Tammikuu 03, 2005, 12:21:45 »
Kill Bill 1 oli minusta jotenkin aika hauska elokuva, ja hienon näköinen myös. Elokuvan juoni oli omaperäinen, ja plussaa olivat erilaiset kohtaukset, esimerkiksi piirretty kohtaus. Uma Thurman oli kyllä näyttelijöistä tylsimpiä, jotenkin niin mitäänsanomattoman näköinenkin, mutta on niitä huonompiakin nähty. Muut näyttelijät olivatkin sitten parempia. Antaisin 4 tähteä.

Kill Bill 2 on minusta vähän tylsempi kuin 1, mutta ihan OK tääkin. Välillä tuntui siltä, että kohtauksia oli vähän pitkitetty. Ehkäpä tässä olisi saanut olla enemmän toimintaa, tosin se paljonpuhuttu hauta-kohtaus oli hyvä. Antaisin kuitenkin 3 tähteä.

Wolfie

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Tammikuu 04, 2005, 14:43:58 »
UUUuu. Näin molemmat muutamia päiviä sitten ja tulin tänne heti etsimään topiccia Killeistä sillä olin 100 % varma että täällä on PAKKO olla... en löytänyt. Ja nyt, siinä se on, ekalla sivulla. Humph.

Eeenivei, ykkönenhän on K-18 ja itse täytin juuri 15. Ikärajaa voisi aiva hyvin alentaa, vaikka leffassa onkin PALJON verta. Iiihkua. Päät ja kädet lentää yms. (älkääkä nyt luulko minua psykoksi [vaikka olen] sillä taistelukohtaukset olivat taidetta!) Viuh vauh, miekalla kikkailua, hienot musiikit, silpomine oli yliampuvaa eikä siksi ahdistavaa. Äksönit oli kaikkein parasta, puhetta olisi saanut olla vähemmin ^^
Kakkos Killissä oli puhetta paljon, hmm... Tai no aika paljon. Loppu yllätti. Kauhean...viaton, kiltti. Ensin petyin mutta oikeastaan, ihan hauskaakin. Saihan leijonanaaras pentunsa takaisi ^^ suloista. okei täs on varmaa virheitä ja yms. mut on KIIIRE! tulen ihkuttamaan lisää kunhan saan soundtrackit kirjastosta käsiini >:D (Bang bang on <3<3!)

Naa

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Tammikuu 04, 2005, 22:47:40 »
Hmm. Kaveri oli tapansa mukaan hehkuttanut elokuvia maasta taivaisiin, joten varauduin pettymään (nurinkurista?) kun hän eräänä päivänä tuli meille ykkösosa mukanaan. Istuimme ja katsoimme. Ja parin tunnin jälkeen olin myyty.

Spoil.

Pidin ykkösosasta. Paljon. Siitäkin huolimatta, että siinä oli välillä tylsiä kohtia enkä erityisemmin pitänyt musiikista (lukuunottamatta lopun taistelukohtauksen taputus-kappaletta). Toisaalta se oli hauska ja juoni nerokas, kokonaisuutena mainio leffa. Kysyin heti katsomisen jälkeen kaveriltani, milloin olisi toisen osan vuoro.

Parin päivän päästä sain nähdä kakkosen, mutta tällä kertaa petyin. Se oli suurimmaksi osaksi tylsä, täysin erilainen kuin edellinen. Eipä siinä, omalla tavallaan sekin oli hyvä, tajuan kyllä Tarantinon idean, mutta silti.. Lisäksi minua ärsytti se kiinalainen heppu, joka siveli sitä typerää partaansa. Argh!

Ei spoilata enää.

Haluaa nähdä muita Tarantinon elokuvia. :)

Wolfie

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Tammikuu 06, 2005, 19:34:55 »
OIHH<3 pakko tulla hehkuttamaan. [sis. SPOILAUSTA!!!!!!!!]
Ostin soundtrackit (molemmat, vol1 ja 2) yhteensä 20 e hintaan, ihanaa musiikkia. Siinä yhdessä biisissä (Lonely shepherd tai joku) tulee melkein pala kurkkuun kun ajattelee Morsiamen kohtalokasta kostoretkeä ja miten hän lopulta selviää...
Okei. Anyway.
Leffoista vielä, pidän oikeastaan melkein enemmän kakkosesta. Siinä on enemmän erilaisuutta, 1ssä pitäydytään pää-irti-veri-roiskuu-massataistelukohtauksissa, 2ssa on ärsyttävä partaa sivelevä ukko, elävältä hautaus, Ellen ja B:n taisto yms. (RAKASTAN sitä silmä-irti-kohtausta!<3<3)

Iiih. Haluan katsoa niitä koko ajan. Ei vain siksi että tykkään katsoa kun veri lentää, ne on niin... Erilaisia, koskettaviakin, taidokkaita... Musiikki kruunaa kaiken.<3

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Tammikuu 19, 2005, 16:32:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Nassu"
Uma Thurman oli kyllä näyttelijöistä tylsimpiä, jotenkin niin mitäänsanomattoman näköinenkin, mutta on niitä huonompiakin nähty.

Miksi näyttelijöiden pitäisi olla hehkeän ja "jotain sanovien" näköisiä?
Mielestäni Uma on erittäin kaunis omalla tavallaan ( no ehkä voi asialla vähän olla senkin kanssa merkitystä, että joku on joskus sanonut että näytän Uma Thurmanilta :p ) ja erittäin pätevä niissä rooleissa, missä olen hänet nähnyt.

Beatrix Kiddon sitä paitsi ei varmastikaan pitäisi olla erityisen silmiähivelevän kaunis yrittäessään kostaa. Se lähinnä varmasti naurattaisi, ja toisi ehdottomasti elokuvaan aivan liikaa hollywoodmaisuutta - hollywoodmaisuutta siitä huonosta päästä, ei kaikki sieltä tuleva toki ole roskaa.

Poissa Flamelion

• väsy
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Maaliskuu 01, 2006, 12:40:04 »
Minä pidän kovasti. Molemmista leffoista.

Spoilaa

Kill Bill 1 on kuitenkin parempi näistä kahdesta. Kakkonen on jotenkin laimea, lukuun ottamatta sitä asuntovaunukohtausta Ellen kanssa. Ah, elokuvaa parhaimmillaan. En yleensä kauheasti katso tälläisiä "veri lentää"- leffoja, mutta Kill Billistä olin kuullut pelkkää hyvää ja sitten vuokrasimme sen serkkuni kanssa. Pidimme, oli kakkosen vuoro. Vaikka kummatkin leffat ovat täynnä tappamista ja verta, en oikein keksi mitään pahaa sanottavaa. Mitä nyt kaikki käsien katkomiset  ym. ovat liioiteltuja veren roiskumisen osalta (tursuaa kuin suihkulähde) mutta se vain sopii elokuvaan.

Niin kuin ensimmäisessä viestissä varmaan sanottiinkin, Kill Bill 1:n loppu muistutti kovasti Hopeanuolta. Lumisade oli erittäin kaunis. Hauska yksityiskohta se ihme vesipumppu (tai jotain sinne päin) joka nousi ja laski ja nousi ja laski ja kolahti aina hauskasti. Hah.

Uma Thurman teki erittäin hyvää työtä molemmissa leffoissa. Menee ihan sanattomaksi. Ei varmasti ole kauhean helppoa näytellä sellaisia tunnetiljoa mitä hän joutui Black Mambana näyttelemään. Ihanin hahmo kuintekin oli (ihan pakko tuoda hänet jotenkin esille) Hattori Hanso, kauhean mukavan ja lempeän tuntuinen mies.

Kakkosesta en juurikaan muista paljon mitään, olen nähnyt sen vain kerran, mutta ainakin se elävältä hautaaminen jäi mieleen. Mielestäni se kohta kun Black Mamba kaivautuu ylös sieltä haudasta on huonosti toteutettu. Se on jotenkin kauhean sekava. En nyt tarkoita tällä sitä kohtausta jossa hän hakkaa arkkuun reiän vaan sitä kohtaa kun hän ikään kuin juoksee maan pinalle. Tuo muuten muistuttaa aika paljon sitä kohtaa ykkösestä jossa hän pakotti jalkansa toimimaan Pussy Wagonin takapenkillä. Tahdonvoimaa.

Palaan taas tähän ensimmäiseen elokuvaan, niihin sairaalan miehiin. Hyi kauhea. Ihan sairasta. Kill Bill 1:n nähtyään ei kyllä halua joutua koomassa sairaalaan. (Ei kukaan nyt muutenkaan halua, mutta ymmärsitte varmaan. v__v) En olisi ikinä uskonut sanovani missään tilanteessa näin, mutta ihan oikein niille molemmille, miten Black Mamba heitä kohteli. Hrr. Kylmiä väreitä. "I'm Buck and I'm here to fuck." Kamalaa.

Ei voi muuta kuin ylistää Tarantinoa. Hienoja elokuvia, joita katsotaan vielä monen kymmenen vuoden jälkeenkin yhtä haltioissaan kuin tänäkin päivänä.  *Menee keittämään teetä ja etsimään Kill Bill 1:n kaapista. *

Kauhean sekava viesti taas mutta toivottavasti tajusitte asian ytimen.
Monkey see, monkey do

Shagrat

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Maaliskuu 01, 2006, 19:51:29 »
Kummatkin osat olen Kill Billeistä nähnyt ja omasta mielestäni ne olivat täyttä roskaa. Ei kunnollista juonta ja kummatkin leffat oli yhtä silmitöntä tappamista. En tajua kriitikoita, miten he voivat antaa näin huonolle leffalle täydet viisi tähteä ja kehua sitä "vuoden mahtavimmaksi" leffaksi. Muutenkin leffa oli helvetin epärealistinen kaikkine überhyppyineen ja verellä liioiteltiin aivan liikaa!

Tarantinoa ylistetään muutenkiin liikaa, oli leffa millainen tekele tahansa, niin kriitikot pamauttavat sille täydet viisi tähteä ja paljon kehuja siihen päälle.

Lainaus käyttäjältä: Nassu
Kill Bill 1 oli minusta jotenkin aika hauska elokuva, ja hienon näköinen myös.

Nii-in.. onhan se hauskaa kun elokuvan aikana tapetaan ihmisiä enemmän kuin toisessa maailmansodassa :P

//Eleanír korjasi spoilerin kuntoon :>
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2007, 09:34:43 kirjoittanut Eleanír »

Ameliah

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Maaliskuu 02, 2006, 00:01:44 »
Tämä viesti jää lyhyeksi, mutta sitäkin ytimekkäämmäksi.

Tarantinoa parempaa elokuvaohjaajaa saa kaukaa hakea (sitä ei ole)!
Loistava. Olen nähnyt jokaikisen Tarantinon leffan ja pidän niistä kaikista lähestulkoon yhtä paljon. Parhaita ovat kuitenkin Pulp Fiction (maailmankaikkeuden historian paras elokuva) Ja kill Bilit, unohtamatta loistavaa Reservoir Dogsia. Olen katsonut nämä kaikki extraextra supermateriaaleineen ties kuinka monta kymmentä kertaa, enkä koskaan kyllästy. Näihin ei voi kyllästyä!

Tarantino on paras, yksinkertaisesti. Pidän hänen mustasta huumoristaan ja tyylistään ohjata elokuvia. Hän valitsee aina elokuviinsa parhaat näyttelijät.
Ah. Nyt menee ihan hehkutteluksi. Ainut Tarantinon ohjaama elokuva josta en pitänyt niin paljon kuin muista oli Jackie Brown, jonka musiikki oli tietysti jälleen kerran aivan mahtipontista tasoa, mutta itse elokuvasta jäi jonkinverran kaupallinen maku suuhun, hyvä sekin toki on.

Ei sanat riitä. Ei kertakaikkiaan.

Poissa Rain Wild

• Kissankorkuinen
  • Vuotislainen
  • Ähäkutti!
Re: Kill Bill (Quentin Tarantino)
« Vastaus #25 : Helmikuu 04, 2007, 22:52:32 »
Pakko tännekin tulla jotain raapustamaan. Tosin en ihan tiedä onko se näin kuumehoureisena kaikkein fiksuin ajatus, mutta menköön.

Tänään katsoin siis (jälleen kerran) Quentin Tarantinon Kill Billit, kun ei flunssan kourissa oikein muuhun riittänyt energiaa. Muuta en voi sanoa, kuin että rakastan - yhä vain. Ei voi mitään. Quentin Tarantinon ohjauksista toki pidän muutenkin enemmän kuin muista elokuvista yhteensä, mutta jollain tasolla Kill Billit ovat jotain aivan omaa luokkaansa. Kill Billit ovat myös elokuvia, joista joko pitää kovasti tai joita ei voi sietää. Sellaista turvallista keskitietä ei tuntuisi olevan, vaan elokuvat tuntuisivat jakavan mielipiteet aika radikaalisti (jos vielä jäi epäselväksi, itse kuulun siis tuohon ensimmäiseen ryhmään).

Elokuvat ovat visuaalisesti aivan käsittämättömän upeita, tyylikkäitä ja viimeisteltyjä. Juonihan nyt on loppujen lopuksi aika olematon eikä ollenkaan se elokuvien varsinainen tarkoitus, sillä ainakin itseäni hymyilyttää joka ikinen kerta jokaisen kohtauksen loppuun asti hiottu 'coolius' (jos joku keksii sanalle 'cool' hyvän suomennoksen, niin heittomerkkien sisällä olevan sanan voi halutessaan korvata sillä). Toisaalta tämä ei ole ollenkaan huono asia, sillä nautin suunnattomasti ihan vain tyylikkäistäkin elokuvista. Usein tyylikäs ulkokuori ei tosin anna anteeksi ihan mitä tahansa, mutta tässä tapauksessa se tekee juuri sen, koska Kill Billien tarkoitus ei tunnukaan olevan minkään elämää suuremman opetuksen antaminen tai elämänviisauden jakaminen, vaan viihdyttäminen. Ja siinä ne todellakin onnistuvat. Musta huumori puree, ja itse pidän molemmista osista aivan yhtä paljon. Erilaisethan ne kieltämättä ovat niin ulkonäöllisesti kuin tunnelmaltaankin, mutta yhdessä ne muodostavat aikamoisen tasapainoisen kokonaisuuden, joka iskee uudestaan ja uudestaan.

Itse elokuvien hahmoista jokunen sananen. 'The Deadly Viper Assassination Squad' on aivan mieletön. Varsinkin Lucy Liun O-ren Ishiistä (Cottonmouth) pidin, samoin hänen henkivartijaryhmänsä 'The Crazy 88' oli aivan hillitön. Myös Daryl Hannahin Elle Driver (California Mountain Snake) oli hieno hahmo silmälappuineen kaikkineen. Michael Madsenin Budd (Sidewinder) oli jollain tavalla hyvin sympaattinen. Mies vaikutti yhtä aikaa vähän höpsöltä ja toisaalta taas aika fiksultakin kaverilta. Vivica A. Foxin Vernita Greenistä (Copperhead) ei tosin oikein saanut otetta, mutta eihän siinä ihan kamalasti ole aikaa hahmoon tutustuakaan.

Uma Thurman taas sopii hyvin näyttelemään tuollaista vahvaa naishahmoa, kuin Beatrix Kiddo (Black Mamba). Thurman on myös persoonallisella tavalla hyvin kaunis nainen, mutta ei kuitenkaan ihan siinä perinteisessä hollywood-muotissa. Pidän kovasti. Thurmanin ja Tarantinon yhteistyö näyttää sitä paitsi tuottavan hyviä tuloksia, joten miksi ei hyödyntää sitä. Eikös koko Beatrix Kiddon hahmo ole nimenomaan noiden kahden kehittelemä?

Ja entäs sitten David Carradinen Bill aka Snake Charmer? Aivan mielettömän karismaattinen, mielestäni yksi elokuvahistorian parhaista pahiksista. Heti ensinäkemältä (-kuulemalta?) rakastuin silmittömästi. Ja se ääni. Miestähän kuuntelisi vaikka kuinka pitkään, kyllä tulisi Contract Lawn luennoistakin yhtäkkiä äärettömän mielenkiintoisia, jos luennoitsijalla olisi tuollainen ääni. Jotain aivan omaa luokkaansa tuo Bill, mutta niinhän hänen pitääkin olla. Onhan elokuvien nimikin 'Kill Bill'.

Molempien elokuvien soundtrackit ovat erittäin onnistuneita, ja toimivat mainiosti elokuvasta irrallaankin. Paljon on lainailtua musiikkia (Twisted Nerve, Battle Without Honor or Humanity), uusia versioita vanhoista klassikoista (Don't Let Me Be Misunderstood, About Her) sekä niitä vanhoja klassikoita (Bang Bang (My Baby Shot Me Down), A Satisfied Mind), mutta hyvin toimivat yhdessä (ja itse elokuvissa kohtausten yhteydessä lähestulkoon täydellisyyttä hipoen). Hienosti kootut soundtrackit, kertakaikkiaan.

Kill Billeistä huomaa todella hyvin Tarantinon omat mieltymykset; hän tuntuu tehneen juuri sellaisen elokuvan, jonka itse haluaisi nähdä. Elokuvat lainailevat luultavasti aika paljonkin vanhemmista kiinalaisista toimintaleffoista ja 70-/80-luvun tv-sarjoista (tästä kielii myös Sonny Chiballe annettu Hattori Hanzon rooli), vaikka en itse niitä osaakaan sieltä tunnistaa. Tarantinoa on tästä syystä syytetty ideoiden kierrättämisestä, mutta itse en näe sitä tässä tapauksessa niin suurena syntinä. Tarantinolla on kuitenkin aivan oma tyylinsä, joka on helposti tunnistettavissa, ja vaikka hänen tapansa ottaa vaikutteita muiden mestarien töistä onkin hyvin nähtävissä, se ei häiritse. Myös miehen mieltymykset sarjakuviin näkyvät voimakkaasti mm. Billin Superman-monologissa ja salamurhaajien koodinimissä: kaikki ovat myös amerikkalaisen sarjakuvahahmon, Captain American, vihollisia.

Yhteenvetona lopuksi: rakastan intohimoisesti. Kaikkine naurettavuuksineen ja epäloogisuuksineen elokuvat ovat mielestäni täydellisiä.
Permission to shout "Bravo" at an annoyingly loud volume, sir? | Would you mind holding my metaphor for a second?

Taiga

• Ankeuttaja
Re: Kill Bill (Quentin Tarantino)
« Vastaus #26 : Helmikuu 12, 2007, 15:22:39 »
Mielestäni Kill Bill -elokuvissa oli juonta hädin tuskin yhden elokuvan verran. Ensimmäisen elokuvan olisi näin jälkeenpäin ajatellen voinut katsoa reippaalla kelauksella, eikä juoni olisi kärsinyt vähääkään. Pitkän harkinnan jälkeen katsoin myös kakkososan, joka oli sentään hiukan parempi. En odota juonelta kovin ihmeellisiä, kun jo elokuvan nimi paljastaa käytännössä kaiken, mutta taisin sentään odottaa hiukan enemmän.

En näe tappamista ja silpomista millään tapaa kauniina, hienona tai taiteellisena, olkoon kuinka harkittua ja viimeisen päälle toteutettua tahansa. Väkivalta on väkivaltaa, eikä mielestäni muuksi muutu. En erityisemmin arvostanut Tarantinoa aiemminkaan, mutta esimerkiksi Pulp fiction ja Jackie Brown olivat mielestäni ihan kelvollisia elokuvia. Ehkäpä sentään opin jotain ja jätän Tarantinon tulevat tuotokset suosiolla katsomatta.       

Livvy

• Ankeuttaja
Vs: Kill Bill (Quentin Tarantino)
« Vastaus #27 : Maaliskuu 07, 2007, 14:54:26 »
Katsoin tämän kyseisen elokuvan molemmat osat ja tykkäsin aivan valtavasti. Ykkös osa oli kyllä paljon parempi kuin kakkonen, mutta ei se huono ollut.

Kun olin katsonut ykkösen rupesin miettimään, että miksi en ole aikaisemmin pyytänyt iskältä vuokraamaan tätä elokuvaa (ikää ei siis ole riittävästi) ja kyllä harmittaisi jos en olisi nähnyt.

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #28 : Huhtikuu 26, 2007, 18:39:37 »
Ah, molemmat Kill Billit katsoin kun kaverini on niitä hehkuttanut koko pienen ikänsä. Valmistauduin minäkin pettymykseen, mutten oikeastaan pettynyt. En lainkaan.

Siitä on nyt jonkin verran aikaa kun ne katsoin, joten en osaa jäsennellä mitkä tapahtumat tapahtuivat ykkösessä ja mitkä kakkosessa. Spoilaa myös jonkin verran ehkä.

Elokuvat olivat paikoitellen tylsiä, mutta ne kohdat kestivät yleensä vain muutaman tovin, eikä niitä ollut liikaa. Veri lensi aika lailla yli sietorajani, mutta se ei ollut silti niin mautonta kun etukäteen kuvittelin. Taistelukohtaukset olivat hienosti tehtyjä, ja näyttelijäsuoritukset aivan mahtavia. Tarina oli hyvin kerrottu, ja sen kantava voima kiteytyi kyllä Uma Thurmanissa, joka oli todella hyvä - mielestäni paljon parempi kun missään muussa elokuvassa.

Kaikenkaikkiaan nämä verentäyteiset, kaunista taistelua täynnä olevat elokuvat olivat ihan mukiinmeneviä katseltavia.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Revlon

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Huhtikuu 28, 2007, 00:07:10 »
Myönnän olevani yliherkkä mätölle, silpomiselle ja verisuihkuille, ja näin ollen vol 1 ei niin kauheasti vedonnut. Pidin dialogista ja musiikista ja visuaalisesta ilmeestä, vaikka verisimmät kohtaukset vähän pahoinvointia aiheuttivatkin. En pysty täysin varauksettomasti nauttimaan viihteellisestä väkivallasta, oli se sitten kuinka överiksi vedettyä tahansa, joten en tuntenut oloani täysin kotoisaksi.

Vol 2 oli sen sijaan omaa silmääni miellyttävämpi. Väkivalta oli tarkoituksenmukaisempaa ja sitä juonentynkääkin alkoi vähän löytyä. Enemmän tilaa jäi myös tasokkaalle tarantino-sanailulle.

Ei näistä leffoista nyt maailmankuvanmuuttajiksi ollut eivätkä kauhean suurta vaikutusta tehneet. Kyllä Tarantino on tasokkaampiakin tuotoksia saanut aikaan.

Wackoo

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Helmikuu 28, 2008, 23:07:19 »
ou jea!!! girlpoweria parhaimmillaan! Upea kostotarina josta ei jännitys puutu!!! minulla oli kerran kill bill putki päällä ja töllötin niitä kahta elokuvaa vaikka kuinka kauan. kelasin ja katsoin, kelasin ja katsoin. Tätähän voi melkein jo kutsua taiteeksi! Vähän mangaa välissä Tarantinon tyyliin. Ensimmäinen Killi Bill voittaa toisen ihan ihan nipin napin, mutta pakko myöntää että Uma oli loistava kakkosen lopussa, Kun hän ajeli avarillaan. vau. Todellakin yksi minu lemppareistani!