Kirjoittaja Aihe: Shannaran perintö- sarja (Terry Brooks)  (Luettu 1038 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Takiaisjalka

• Ankeuttaja
Shannaran perintö- sarja (Terry Brooks)
« : Toukokuu 04, 2004, 20:04:32 »
Hartaasti toivon, että täältä ei löydy toista topicia. Yritin etsiä, mutta.

Asiaan. En ole vielä koko sarjaa lukenut loppuun asti, mutta olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä. Itse löysin sarjan muutama päivä sitten kirjastosta ja nyt sitä on vaikea päästää käsistä. Jotenkin erilainen kun muut fantasiasarjat. Tottakai tässäkin taistellaan pahoja voimia, varjoisia ja Liittoa vastaan, mutta kirjan sävy on omanlainen. Kirjailija käyttää paljon aikaa tapahtumien ja paikkojen kuvailuun ja hahmot tulevat tutuiksi melko nopeasti.

Sarjaan kuuluu neljä osaa, Shannaran -jälkeläiset, -druidi, -kuningatar ja talismaanit. Niissä seurataan pätkittäin eri henkilöiden koetuksia.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Tähän mennessä oon lukenut melkein kolme kirjaa ja tunteet on kyllä menneet laidasta toiseen. Ensin sitä saattaa hymyillä niin että poskia särkee ja seuraavana hetkenä itkeä (bussissa :) ) silmät punasena. 

Mielipiteitä..? Muilla kun minulla...

//Spoiler -varoitus lisätty -Tinna
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2007, 13:30:11 kirjoittanut Tinna »

Naurava Kulkutauti

• Ankeuttaja
Shannaran perintö- sarja (Terry Brooks)
« Vastaus #1 : Toukokuu 05, 2004, 14:25:29 »
Olen lukenut ne aika monta kertaa. Ensimmäisen kerran varmaan joskus pari vuotta sitten. Lempikirjani noista neljästä on ehdottomasti Shannaran kuningatar. Ja lempihahmojani ovat Vren ja Trissa(jos se oli se kuningattaren suojeluskaartin päällikkö *ei ole ihan varma nimestä*) ja se piikkikissa kuka lie olikaan:)

Kuitenkin. Kirjat ovat mielenkiintoisesti kirjoitettu ja minun oli ihan pakko lukea ne kaikki, kun ensimmäisen olin kirjoittanut. Maailma oli aika kiehtova ja siinä oli monia yllättäviä käänteitä ;P

Shannaran perintö -sarja on suhkoht hyvä kirja. Ei mitään kaikista parasta fantasiaa, mutta semmoista mihin jää kiinni. Harmi, kun muita kirjoja ei ole suomennettu(en ole ainakaan nähnyt kirjastoissa). Saattaisi olla mukavaa lukea ne.