Kirjoittaja Aihe: Ärsyttävät tavat ja pakkomielteet  (Luettu 48052 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa ILD

• Vuotislainen
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #75 : Huhtikuu 16, 2006, 23:44:26 »
Ensin kuin aloin lukemaan teidän muiden erilaisista ärsyttävistä tavoista, mietiskelin vaikka kuinka kauan millaisia tapoja itseltäni löytyy. Vaikka oli hankalaa niitä löytää, huomasin että minullahan on näitä tapoja joka nivelelle. Aloitetaan jokatapauksessa äitini mielestä maailman ärsyttävimmästä tavasta, jolle en itse yksinkertaisesti voi mitään. Elikäs purukumin "plätkytys". Suussani on ympäri vuorokauden purukumi. Puhaltelen purkkapalloja, pureskelen suu auki ja naksuttelen purkkaa suuni sisällä. Saan kuulla asiasta jatkuvasti, mutta lopettaminen on hankalaa. Varsinkin, koska minulla on yleensä viisi erilaista purkkapussia. Tunnilla syön purkkaa opettajien huomaamatta ja puhaltelen palloja heidän kirjoittaessa taululle.
Toinen ärsyttävä tapani on, että aina kun avaan tietokoneen, minun on ensiksi saatava spiderpasianssi auki. Heti kun joku perheen jäsenistäni pinkaisee huoneeseeni, näkyy ruudulla pasianssikortit. Vaikka oikeasti äskettäin oli näkynyt vaikkapa Vuotis tai sähköpostikansioni. Ainakin perheeni luulee olen hyvä pasianssissa, kun kerran sitä aina pelailen.
Vielä näitä löytyy. Osaan meinaan valittaa. Siis aivan mistä tahansa. Säästä, koulusta, kengistä, ulkopoliitiikasta...No tämä valitus tapahtuu yleensä vain parille parhaalle kaverille. En kai nyt kaikille mene päätäni aukomaan, mutta ärsyttävä tapa kuitenkin.
Aivan ja huonot vitsit ja kommentit ovat tapa, josta haluan päästä eroon. Niitä vaan putkahtelee suusta joka väliin. Historian opettajan opetuksen väliin, valmentajan ohjeiden ja kavereiden keskusteluiden. Ne vaan ryöppyää suusta. Eivät onneksi ole mitään pahaa tarkoittavia, vaan omaa kieroutunutta huumorintajuani. Tänään meillä oli peli, ja sitten yhtäkkiä sanoin että Takatukkani kutiaa. Voi että valmentajani nauroi, vaikka kommentti oli enimmäkseen yksinpuhelua. Mutta taidan jättää nämä tapojen kertomiset tähän, vaikka niitähän on vielä ainakin sormien nivelille..
Voi jukra, sä pilailet

Eleonoratar

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #76 : Huhtikuu 17, 2006, 14:17:37 »
Yleensä jos olen tylsistynyt, hermostunut tai luen jotain, minun on pakko näplätä tai pureskella jotain. Esimerkiksi pyörittelen hiuksia sormen ympärille, näplään kaulakorua, jotain muuta korua, paidan vetoketjua tai kynsinauhoja ja pureskelen kynsiä tai kaulakorua. Joskus, aika harvoin kuitenkin, saatan naputella kynsillä pöytää ja naksutella sormia.

Aina kun istun pelaamassa tietokonettani, minun on pakko pitää jalkojani ison meikkilaukkuni tai roskikseni päällä. En vain jotenkin pysty pitämään jalkojani lattialla. Ruokapöydässäkin laitan jalkani vastapäiselle tuolille, jos siinä ei istu ketään.

Kotona syödessä haluaisin aina lukea jotain, tuntuu tylsältä istuskella syömässä ilman lukemista.

Illalla kun menen nukkumaan, kokeilen monta kertaa, että herätyskellon nappula on ylhäällä ja että herätysaika on oikea. Tai jos taas herätyskellon ei pidä olla herättämässä, tarkistan monta kertaa, että nappula on varmasti alhaalla.

Lisäksi kun lähden kotoa, minun on tarkistettava monta kertaa, että varmasti on avaimet ja kännykkä ym. tarpeelliset tavarat mukana ja että olen sammuttanut varmasti valot ja lukinnut ovet.

Muitakin ärsyttäviä tapoja minulla varmaan on, mutta ei nyt tule enempää mieleen...

Muoks: Kun luin muiden juttuja, tuli mieleen vielä yksi ärsyttävä tapa. Aina ennen kuin menen suihkuun, minun on pakko käydä tarkistamassa ettei kukaan ole piiloutunut saunalle. Ja muutenkin aina kun olen suihkuhuoneessa, minun on pakko pitää myös saunan valoa päällä, että näen ettei siellä ole ketään.

Pikkumyy

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #77 : Huhtikuu 18, 2006, 14:49:09 »
Joskus kun rupean miettimään jotain erityisen noloa asiaa ja olen yksin kotona, suljen itseni kylmäkellariin häpeämään. :D Olen siellä 5 minuuttia iskien päätä seinään ja tulen sitten ulos. Mikään muu paikka kuin kylmäkellari ei käy. Tyhmää mutta se auttaa.. x)

Toinen ärsyttävä tapani on se että olen aika nirso ruuan suhteen.. Ei sillä etten pitäisi kyseisestä syötävästä mutta kun niissä on aina jotain ällöä. Sidekudoksia ja jänteitä ymym.. (tai en tiedä jänteistä mut kuitenkin) :P

Dante Daemon Nemesis

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #78 : Huhtikuu 18, 2006, 20:07:55 »
Minulla on vaikka kuinka paljon kaikenlaisia älyttömiä ja ärsyttäviä tapoja ja pakko-oireita, esimerkiksi usein, jos vaikka satun hipaisemaan jotain tavaraa oikealla kädellä, niin minun on koskettava sitä myös vasemmalla kädellä tai tapahtuu jotain pahaa ja minua ahdistaa, jos en voi tehdä niin. Minulla on myöskin sellainen pakko-oire, että minun on katsottava vasemman käden ihonalaisia verisuonia tietyssä järjestyksessä (ensin kyynertaive, sitten kämmenen sisäpinta, sitten kämmenen ulkopinta) ja tätä on jatkettava ainakin 3-4 kertaa tai muuten tulee tunne, että tapahtuu jotain kamalaa. Usein myöskin esimerkiksi suihkussa käydessä minun on huuhdeltava itseni lopussa tietyllä tavalla, että se menisi "oikein" ja nukkumaan meno on sitten ihan oma asiansa, silloin minun on tarkistettava monta kertaa esim. onko ovi lukossa, jääkaapin ovi kiinni ja hellanlevyt pois päälltä ja nämäkin on suoritettava juuri "oikeassa" järjestyksessä, että voin mennä rauhassa nukkumaan. Varsinkin nuorenpana minulla oli tapana toistella mielessäni tiettyjä sanoja kerta toisensa jälkeen suojellakseni itseäni joltain pahalta, mikä minua muka uhkaa.  Raivostuttavaa. Tatoisin päästä eroon näistä jutuista, mutta en vain tiedä, miten se onnistuisi.

Poissa Less

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #79 : Huhtikuu 23, 2006, 21:07:31 »
Lainaus käyttäjältä: "Dante Daemon Nemesis"
Minulla on vaikka kuinka paljon kaikenlaisia älyttömiä ja ärsyttäviä tapoja ja pakko-oireita, esimerkiksi usein, jos vaikka satun hipaisemaan jotain tavaraa oikealla kädellä, niin minun on koskettava sitä myös vasemmalla kädellä tai tapahtuu jotain pahaa ja minua ahdistaa, jos en voi tehdä niin.

Minulla on myös tuo sama juttu, pahimmillaan se on sellaista, että jos joku esim. nipistää minua oikeaan käteen, minun on itse nipistettävä vasenta kättäni juuri samasta kohdasta. Onneksi se on nyt vähän vähentynyt.

Minä myös katson aina suihkuun mennessäni saunan lauteiden alle, ettei siellä ole mitään mörökölliä tai muuta vastaavaa.

Nukkumaan mennessäni minun on aina tehtävä tietyt asiat samassa järjestyksessä, muuten ei tule mitään.

Minulla on omasta mielestäni erittäin rasittava ja nolo tapa puhua. Kun oikein innostun puhumaan jostain, ääneni kimenee ja puhua pölpötän niin nopeaa ja epäselvästi, etten edes itse saa aina selvää puheestani.

Ja onhan niitä lisääkin, muokkailen sitten, kun tulee joku erityinen. :P

Kuolonsyöjä

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #80 : Huhtikuu 23, 2006, 21:13:40 »
Minulla on ärsyttävä tapa hokea. Kun keksin jonkun uuden tyhmän väännöksen, sanon sitä tauotta. Kerrankin sain uhkauksia typeryyteni takia. :'DDD

Pikkumyy

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #81 : Huhtikuu 24, 2006, 17:44:11 »
Hei en olekkaan ainut! Mulla on sama juttu kun Dante Daemon Nemesillä ja Vorolla. Aina jos kävelen laatoitetulla lattialla ja astun toisella jalalla eriväriselle laatalle, pitää toisellakin jalalla astua eriväriselle laatalle. Ja jos kävelee maton yli, pitää molempien jalkojen astua matolle yhtä monta kertaa että molemmat jalat saa tasapuolisesti :P

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #82 : Huhtikuu 24, 2006, 18:24:05 »
Minulla on näitä ärsyttäviä tapoja ihan muille jakaa. Kuitenkin osa niistä on sen verran pieniä, että niitä huomaa tosi harva jos kukaan. Näistä pahimpiin kuuluu jalan naputtaminen, eli sitä että jalkaa pitää hytkyttää ihan kokoajan. Tästä sain kuulla viime perjantaina kaveriltani joka hermostui siihen, että naputin jalkaa kokoajan. Mitä minä sille voin, että se tulee kun se kerran on automatio (se tapahtuu nytkin..:))

Sitten aina siis ihan aina (paitsi yöllä) kun olen omassa huoneessani minulla on mankka päällä. Kuuntelen joko radiota tai cd:tä. Kuitenkin se on aina päällä en kestä olla huoneessani jos siellä ei ole musiikkia päällä, siellä on liian hiljaista. Mankkaan kuuluvia tapoja on vaihdella kanavia kokoajan. Vaihtelen kanavia jatkuvaan kylläkin kappaleista riippuen. Varsinkin jos radoista tulee jotain huonoa musiikkia käännän kanavaa salaman nopeasti. Sitten sopivin väliajoin tarkistan neljä radiokanavaa (Nrj, joka on vakkarina päällä, Nova, Yle X ja Kiss) olisikohan niillä jotain hyvää musiikkia.

Jos luen en yksinkertaisesti voi olla paikallani. Vähintään pitää näprätä hiuksia, kaulakorua, hupparin nauhoja/vetoketjua, tai rummuttaa sormilla. Lopulta todella ärsyttävää, mutta siitä ei pääse eroon, olen yrittänyt kokeilla, mutta ei!

Minun pitää aina välillä tarkistaa tekstiviesteistä mitä viestejä olen tallettanut ja mitä siellä on sellaisia joita voisi poistaa. Joskus siihen saa kulumaan aikaa kun olen todella laiska poistamaan viestejä (poistin joulu viestit viime kuussa). Samalla tarkistan onko minulla suunileen kaikilta kavereilta ainakin yksi viesti, jos ei ole niin seuraavan viestin pidän vaikka kuinka tyhmä se olisikin. Mistä lie johtuu..

Sitten täällä vuotiksessa monesti aloitan vastaamaan johonkin topiciin, mutta jonkun aikaa mietittyä huomaan, että ei tästä tulisi kuin muutama rivi joten lopetan sen ja saatan vastata sitten myöhemmin samalla minusta tuntuu, että olisin vastannut siihen topiciin, mutta josain syystä minun viestiäni ei vain löydy. Sitten luen aina lukitut topicit katson millaisia ne ovat ja mitä niistä on kirjoitettu...

Sitten tapa josta olen vähitellen pääsemässä eroon eli kirjoja lukiessa minun pitää lukea viimeinen sivu ennen kun aloitan itse kirjan lukemisen. Siinähän ei ole yhtään järjen hitustakaan. Jos vaikka päähenkilö on mukana viimeisellä sivulla ei hän voi kuolla kesken kirjan. Monesti olen näin pilannut kirjan jännittävät kohdat, mutta tälle tavalle ei vain yksinkertaisesti voi mitään.

Sitten semmoinen pieni juttu joka minua ärsyttää. Eli kun menen valmentajan työpaikan ohi käännyn katsomaan parkkipaikkaa olisiko valmentajan auto siellä. Tässä kaikkein hauskinta on, että en ole aivan varma millainen auto hänellä on..:)

Siinä ne taitavatkin olla. Paitsi, että nyt huomasin miten monta kappaletta aloitin sanalla 'sitten' sekin voisi olla jonkunlainen pakkomiellen. Lisäksi joskus hoen joitain sanoja kuten niin, noh, tuota..
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Necoconeco

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #83 : Huhtikuu 24, 2006, 18:44:24 »
On minullakin muutama ärsyttävä tapa. :D:D

Minulla on aina ollut jotain pakkoliikkeita, etenkin kasvoissa on jotain. Joskus oli vain pakko avata suu niin suureksi kun sai, en tajua mistä se on tullut. XDDD Nykyään minun on pakko sulkea silmät, etenkin jos pelaan jotain peliä ja tulee kohta missä pitäisi olla tarkkana niin silloin on juuri pakko sulkea silmät ja katsoa selviänkö. :D:D:D:D Sormia jännittelen myös aika usein ja nenääni liikuttelen ja painelen ja kaikkea kun olen yksin.

Naksuttelen myös varpaitani, se ääni on vain niin kiva. :D Äitini ei tykkää siitä, joten teen sitä aina kun suutun hänelle tai haluan vain ärsyttää. :D:D Olen mukava, tiedän.

Niinjoo en voi kestää sitä jos joku mässyttää jotain ruokaa. Inhoan sitä. Se on vain niin kauhean kuuloista kun joku syö esimerkiksi banaani ja kuuluu kauhea mässyty. XD Tämä on varmaan tarttunut isäni uudelta vaimolta, koska hän aina sanoo minulle heillä ollessani etten saa mässyttää. :D

Minun on myös pakko aina tarkistaa, että laukussani on avaimet, bussikortti, kännykkä ja mp3-soitin. Tarkistan ne ennen kuin suljen kotioven, sulkemisen jälkeen, ennen kuin astun bussista ulos, heti sen jälkeen, eli aina kun lähden jostain on pakko katsoa että ne ovat mukana. Olen unohtanut avaimet joitain kertoja kotiin, niin siitä on varmaan jäänyt jotain ajatuksia, että pakko aina tarkistaa.

Strano

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #84 : Huhtikuu 24, 2006, 22:12:32 »
itse loikin aina portaissa kaksi askelmaa kerrallaan. Siis olen tehnyt sitä niin kauan että yhden askelman kerrallaan meno tuntuu suoraansanottuna typerältä o.O'
Lisäksi naksauttelen sormiani (joidenkin mielestä se on ällöttävää) todella usein. Ja varsinkin ennen kuin soitan pianoa.
Ja kuten monella muulla täällä, automatkalla on aina nostettava varpaat ilmaan, kun tulee lyhtypylväs/heijastintolppa. Tuo on todella ärsyttävää ja kun huomaan tehneeni sitä, yritän lopettaa, mutta kuinka ollakaan aloitan sen taas hetken kuluttua.
Ja illalla ennen nukkumaanmenoa on aina tarkistettava, että kaapin ovet ja lipastonlaatikot ovat kiinni. Ja siskon siskon sängyn reunan yli ei koskaan saa roikkua peittoa, tai kättä, koska muuten vedän sen alas .__. Olen tuosta jälkimmäisestä pääsemässä eroon, mutta teen sitä vieläkin toisinaan.

Yksi ehkä ärsyttävimmistä tarvoista on se, että joillain tylsillä tunneilla, joilla ei tarvitse tehdä muuta kuin kuunnella opettajaa (kuten vaikkapa maantieto tai biologia) yritän tietoisesti saada ajatukseni harhailemaan, jotta aikani kuluisi nopeasti. Eli yritän keskittyä mahdollisimman vähän, naulita katseeni opettajaan (jolloin NÄYTTÄÄ kuin kuuntelisin) ja liidellä omissa maailmoissani. Onnistun tässä usein :/. Toinen näistä koulukategoriaan kuuluvista ärsyttävistä tavoista on piirteleminen. Minä piirtelen kaikkiin kirjoihini, välillä piirrokset ovat yksityiskohtaisia ja esittäviä, välillä taas yksinkertaisesti sotken kirjaani piirtelemällä kuvioita ja viivoja marginaaleihin. Tätä tapahtuu eniten matematiikan tunnilla.

Kotona eräs pieni ärsyttävä tapa on se, että vinkkaan silmääni gerbiililleni. Kun se vinkkaa takaisin, minun on vinkattava vielä kerran, jolloin se vinkkaa uudestaan... Ja tätä jatkuu. Ja gerbiilin täytyy ehdottomasti olla se, joka vinkkaa viimeiseksi.
Kaupungilla liikkuessani huomaan hekottelevani mielestäni hassun näköisille ihmisille. Tästä muistuukin mieleeni, kun minä ja siskoni, jolla on sama tapa, purskahdimme hillittömään nauruun, kun yksi abi käveli koulun kirjastossa vastaan. Tyyppi ei onneksi tainnut huomata, että nauroimme hänelle. Tämä ihmisille nauraminen seuraa meitä autossa, jossa kyttään aita ohitse ajavien autojen ohjaajien ilmeitä ja nauran niille.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2007, 23:11:04 kirjoittanut Cimiko »

NKH

• Ankeuttaja
Re: Ärsyttävät tavat
« Vastaus #85 : Huhtikuu 26, 2006, 20:37:01 »
kyllähän minultakin näitä outoja tapoja löytyy mm.  
Piilareiden hiplaulu, joka ei ole kovinkaan järkevää.
minulla on aina pakko olla rakkaat kaulakoruni ja sormukseni päällä, muuten oloni on todella alaston.
ollessani jossain huoneessa, en voi olla häiriintymättä jos ovi on auki. viedessäni roskat, pelkään että kun avaan sen suuren roskiksen ulkona siellä makaa joku haiseva ruumis.
yhdyssanavirheet pomppivat teksteissä aina silmilleni.
kun istun autossa, katson aina sähköjohtoja tai maaliviivaa tien vieressä, niin että se alkaa näkyä yhtenäisenä suorana viivana joka mutkittelee tai hieman heiluu..en osaa selittää tarkemmin :D
En pysty illalla nukkumaan ennenkuin olen lukenut jotain.
eipä nyt tule muuta mieleen :D

Uuvat

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #86 : Huhtikuu 26, 2006, 21:04:55 »
Voi näitähän riittää... niin minulla kuin muillakin.
No, en tiedä ovatko nämä niin ärsyttäviä tapoja (omasta mielestäni eivät ärsyttäviä mutta muilta on tullut palautetta...hihii xD), mutta olen tavattoman siisti ihminen ja siitä seuraa sitten kaikennäköistä... voitte vain kuvitella, sillä en nyt jaksa alkaa selittämään kaikkia pikkujuttuja jotka yhdessä ajavat kaverini välillä hermoraunioiksi :) Hiplailen myös hiuksiani aika usein *viheltelee*
Mutta muilla ihmisillä on välillä kyllä niin ärsyttäviä tapoja että tekisi mieli hajottaa jotakin.
Esim.
-Rään sisäänvetäminen nenässä oikein kauan, pitkään ja hartaasti... siis oikeesti, eikö sitä nenää voi niistää?? Erityisen ärsyttävää jos vierustoveri jatkaa sitä koko matematiikan tunnin ajan.
-Ruoan massuttaminen äänekkäästi tai/ja suu auki.
-Sormien ym. naksauttelu.
-Kännykän hiplaus ja naputtelu tunnilla.
-Kynsien pureskelu.
-Murustaminen (varsinkin jos niitä muruja ei siivoa)
-Se, että jos joku on kumittanut tunnilla aika paljon jotain ja sitten kun lähtee luokasta niin pulpetille on jäänyt kauhea kasa kuminpuruja kun niitä ei ole viitsitty pyyhkäistä lattialle (itse pyyhkäisen pulpettini aina tunnin alussa ja lopussa).

Siinä nyt jotain mitä ensimmäiseksi mieleen tuli (:

Bisous

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #87 : Huhtikuu 29, 2006, 16:56:01 »
Mun pitää aina suoristaa maton hapsut. ihan kamalaa. en tykkää yhtään :D mut suoristan ne vaan iltasin ennen nukkumaan menoa..:|

Sparkler

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #88 : Huhtikuu 29, 2006, 18:18:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Taffur"
Aina kun ajamme autolla, minun pitää nostaa  varpaat ylös lyhtypylväiden kohdalla. Ja jos radiokin on auki, minun pitää mukauttaa  musiikin tahti lyhtypylväiden kanssa samaan rytmiin! Se on ärsyttävää, mutta en vain pysty lopettamaan. Aina on pakko hypätä se pylvään yli. ;)

Toinen on se, että iltaisin ennen nukkumaan menoa minun pitää olla sängyllä ennen kuin valot laitetaan kiinni. Tyhmä tapa, josta todellakin haluan eroon. :)

Ei ole totta! Siis minulla on täsmälleen samanlaiset pakkomielteet! Tuo jälkimmäinen pätee myös siten, että minun on pakko olla kynnyksen yli toisessa huoneessa ennen kuin sammutan edellisestä huoneesta valot x>

Monilla muillakin näyttää olevan samantapaisia pakko-oikeita, kuten esimerkiksi jalan heiluttaminen ja naputtelu. Yksi kaverini huomauttaa minulle aina tunnilla siitä, mutta en pysty lopettamaan sitä! Lisäksi äitini inhoaa sitä ja käskee lopettamaan ja kun aloitan uudelleen hän siirtyy sohvalta tuolille tai jotain ^^  Heiluttelen jalkaani juuri nytkin, en pääse siitä eroon.

Lisäksi näitä typeriä taikausko-juttuja minulla on paljon, koska valitettavasti omaan suhteellisen vilkkaan mielikuvituksen. Onneksi olen päässyt suurimmasta osasta eroon. Pienempänä keksin välillä ollessani yksin kotona esimerkiksi, että jos katson muualle  kuin omaa kättäni ennen kuin vanhempani tulevat kotiin, he kuolevat jossain auto-onnettomuudessa tai jotain. Siinä oli sitten mukava kauhusta kankeana tuijottaa silmät vettä vuotavana omaa kättään viisitoista minuuttia. Joskus myös saatoin keskellä yötä katsomassa vanhempiani, etteivät vain olisi muuttuneet hirviöiksi yön aikana x> Onneksi noista ja monista muista on jo päästy eroon ^^

Noloa kyllä, pelkään edelleen meidän kodin suihkutiloja. Saunaan on pakko kurkata ennen suihkuun menoa, koska tuntuu kuin siellä olisi joku. Ja joskus pestessäni hiuksia on pakko avata silmät (vaikka menisi saippuaa) ja katsoa tuleeko sieltä suihkusta vettä vai verta. Tiedän, että se on hullua, mutta sellaista se on. Enkä ole katsonut mitään tuon tapaisia kauhuleffojakaan. Myös yöllä vetäessäni vessan pelkään, että oven takaa hyökkää joku, koska en kuule mitään.

Paljon muitakin ärsyttäviä pakkomielteitä on ja ne vähän vaihtelevat, mutta tapoihin liittyviä ärsyttäviä juttuja en mielestäni tee. Muut kyllä tekevät ja ne ovat ällöttäviä. Esimerkiksi suu auki syöminen ja lautaselle sylkeminen (siis jotain ruotoja tai jotain sillä lailla ällöttävästi, sen voi tehdä siististikin.) Myös nenän kaivaminen joutuu ällöttävyyksien top-vitoseen.

Poissa Loreal

• Vuotislainen
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #89 : Toukokuu 06, 2006, 23:51:36 »
Tällainen kiva pieni ärsyttävä tapa: Jos maassa on laattoja/suojatien viivoja tms., en koskaan saa astua viivalle. Sääntö oli niin tarkka silloin, kun olin pienempi, että tapa on jäänyt. Enää se ei ole niin tarkkaa kuin ennen, mutta joskus kuitenkin sitä huomaa astuvansa vain ruutuihin, ja tajuavansa sitten, kuinka typerältä varmaan näyttää.
Juu, onhan minulla ärsyttävämpiäkin tapoja. Iänikuinen pommiin nukkuminen. Miksi silloin, kun pitäisi herätä, ei koskaan halua? Kun tiedossa on ikävä koulupäivä, sitä vain käpertyy tiukemmin peiton alle, ja yrittää vielä hetkeksi jäädä ihanaan unimaailmaan. Sitten kun taas on lomaa, saisi nukkua... Usein se onnistuukin, minun tapauksessani, mutta silti, välillä herää aamulla aikaisin, ihan vain siitä syystä, ettei halua menettää päivää, jona ei tarvitse tehdä yhtään mitään.
Ärsyttäviä tapojahan löytyy. Minä olen aivan liian laiska. Lykkään aina tylsät hommat viime tinkaan, jään "vähäksi aikaa" tekemään jotain tyhjänpäiväistä, ja huomaan aivan liian myöhään olevani auttamattomasti pulassa.
Ja se minua ärsyttää myös, että puhun, ennen kuin ajattelen. Sanat vain tulevat suusta, ja sitten sitä katuu, että on lörpötellyt liikaa. Välillä oikeasti tekisi mieli paukauttaa pää seinään, kun ei osaa olla hiljaa!
Harvoin teen samaa virhettä kahdesti, mutta nämä tavat... !!!! ARGH!

Toisaalta pidän ärsyttävistä tavoistani. Ne ovat osa minua, ilman niitä olisin aivan eri ihminen. Ehkä. Minä olen outo, kieroutunut, tiedän.
Jos

Wiwije

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #90 : Toukokuu 08, 2006, 16:30:06 »
Minulla on (pahoja) tapoja joista kaverini ja vänhempani huomauttelevat alinomaa.

Huidon selittäessäni aina käsilläni kuin pillastunut tuulimylly. Ystäväni kertovat, että saavat aina pelätä että lyön heiltä silmän mustaksi tai jotain pahempaa.

Kun kävelen, killaan hulluna jompaankumpaan suuntaan, yleensä siihen millä puolella on kanssakulkijani. Tästä saan kuulla erityisesti yhdeltä kaveriltani, joten en tiedä, teenkö niin muillekkin.

Jos joku puhuu jotakin, ja tiedän mitä hän sanoo seuraavaksi (tai hän toistaa jotain, laulaa, näyttelee yms yms..), muodostan huulullani hänen sanansa. Myös eräs toinen ystäväni tekee sitä, ja kerran sain äidiltäni kuulla tehneeni sitä koulunäytelmässä: olin opetellut vuorosanat niin hyvin ulkoa, että osasin kaikkien muidenkin puheet, ja höpisin niitä itsekseni.

Dmezi

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #91 : Toukokuu 15, 2006, 20:05:19 »
Minullakin on näitä ärsyttäviä tapoja vaikka kuinka.
Yksi niistä on, että lähes aina, kun sanon tai kuulen jonkun lauseen, niin minun on ihan pakko miettiä, mitä se olisi englanniksi. JOka on todella rasittavaa.
Lisäksi minun on aina ehdittävä harppoa portaat kaksi kerrallaan ylös portaikon toiselle tasanteelle, ennen kuin rappukäytävän ovi ehtii kiinni. Lasken myös aina, onko portaita parillinen, vai pariton määrä, koska kuljen ne aina kaksi kerrallaan.

Taffur, minullakin on tuo hommeli. Kun ajamme autolla, minun pitää kuvitella maahan hyppimään pieni kenguru, ja se kenguru hyppää aina lyhtypylväiden/heijastintolppien ylitse. Samalla nostan varpaani/jalkani ilmaan. Pahinta on, että sen kengurun pitää hyppiä tahdissa, joten ärsyynnyn siitäkin helpolla, jos lyhtypylväät eivät mene tasaisesti. Ärsää >____<.

en voi myöskään astua matonreunan yli niin, että jalkani koskevat maton reunaa. Jalkani pitää olla joko maton päällä tai vieressä, ei rajalla. Usein jos astun rajalle, minun on peruutettava tai asia jää häiritsemään.

--Olen myös huomannut että usein narskuttelen hampaitani tai muuten vain "pureskelen" niitä sekä ollessani rentoutunut että kireä. Se tulee vain luonnostaan ja on mukavaa, mutta aina kun huomaan tehneeni sitä, minua alkaa ärsyttää ja yritän lopettaa sen. Joskus joku onkin kysynyt, onko minulla purkkaa suussani kun "jäystän" itsekseni.

Sohfia

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #92 : Toukokuu 15, 2006, 21:41:25 »
Minullahan näitä tapoja riittää...

Minun on aina pakko jatkaa toisten ärsytystä. Jos esim. olen tökkinyt jotain henkilöä selkään jo jokusen ajan ja hän käskee lopettamaan niin minä jatkan tökkimistä innoissani. *outo*

Ja puhuessani huidon käsilläni hyvin innokkaasti.

Kolmas on, että aina ilalla vessasta tullessani juoksen kovaa vauhtia sängylleni ja hyppään sen päälle.

Minun on aina pakko katsoa nurkan taakse ennen kuin menen seuraavaan huoneseen. Ties mitä sieltäkin löyityisi. Tämä tapa ärsyttää kavereitani suunnattomasti.

Cady

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #93 : Toukokuu 16, 2006, 17:31:44 »
Minullakin on aika paljon ärsyttäviä tapoja... Ja ainakin minulla on pakkomielle käsien pesemisestä. Olen koko ajan pesemässä käsiäni... Se ärsyttää välillä itseänikin...

Sitten toinen on tämä (varmaan aika yleinen) sormien naputtelu. Tai naputtelu ylipäätään. Jos en naputtele kynsillä pöytää, naputan jalalla lattiaan tai sitten naputtelen taskussani olevaa kännykkää tai ihan mitä tahansa. Opettajat ovat koulussa usein ihan hermoraunioita (kuten luokkakaveritkin), kun naputtelen koko ajan kynällä pulpettia. Erityisesti kokeiden aikana... Jos joku pyytää lopettamaan, saatan lopettaa muutamaksikymmenenksi sekunniksi ja sitten jatkan taas. Ihan huomaamattani. En vain mahda sille mitään...

Ja kuten Antheallakin, minullakin on tapana napsutella kuulakärkikiynää kiinni ja auki... Sekin on meidän koulun opettajien mielestä ärsyttävää. xD Äidinkielenopettaja takavarikoi minulta usein kuulakärkikynät tunneilla. xDD

Ja sitten on yksi juttu, joka ärsyttää minua itseäni ihan suunnattomasti. Ei varmaan niinkään kyllä muita. Mutta minä en ikinä voi koskea mihinkään metallijuttuihin paljain käsin (paitsi kotona). Vedän aina hihan käteni päälle esimerkiksi koulussa avatessani ovia ja muuta. Eikä se johdu mistään bakteerikammosta vaan siitä, että pelkään saavani sähköiskun... Saan melkein aina ovenkahvoista yms. sellaisen pienen sähköiskun. Eikä se edes auta, että vedän hihan käteni päälle, mutta teen sitä silti...

Ja yksin kotona ollessani juoksen yleensä huoneesta toiseen, koska pelkään, että joku hyökkää eteisessä kimppuuni. :D Se on minusta itsestäni ärsyttävää, mutta en voi lopettakaan sitä...

Bridget

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #94 : Toukokuu 16, 2006, 18:01:33 »
Minullakin löytyy aika paljon ärsyttäviä tapoja. Ystäviäni ärsyttää välillä hirveästi kun tärisytän jalkaani aina istuessani. Siis varpaiden varassa hepsutan toista jalkaa kuin mielipuoli.
Tai kun jostain tulee musiikkia minun on pakko lyödä jalallani sen rytmiin, oli se vaikka minkä laista mummohumppaa tahansa.

Yksi joka ärsyttää minua itseäni kamalasti on suupielien kaivelu. Rapsuttelen tai painelen niitä aina rystysilläni tai sormenpäillä. Ei varmaan ihan terveen näköistäkään. (=

Ja ainakin yhden laitan vielä; minun on pakko toistella telkkarista tulleita lauseita. Jos tulee vaikka se sampoo mainos jossa sanotaan aina "you worth it", tai miten liekkään minun on pakko toistaa se ääneen. Tai sarjoistakin tulevia lauseita.

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #95 : Toukokuu 16, 2006, 18:54:21 »
Ärsyttäviä tapoja löytyy täältäkin, niistä muutaman mainitsen.

Ensiksikin, mun on vaikea, miltei mahdoton, olla ihan paikallaan. Aina on pakko näprätä sormilla jotain, esimerkiks kaulakorua, naputtaa jalalla lattiaan tai jotain vastaavaa. En siis yksinkertaisesti osaa olla tekemättä mitään, tai joudun todella keskittymään siihen.

Toinen juttu on vieläkin ärsyttävämpi ja typerämpi. Illalla, kun laitan kännykästäni herätyksen, minun on pakko tarkistaa se oikeasti vähintään kolmekymmentä kertaa peräkkäin. Saatan tuijottaa ruutua ja näppäillä itseni laittamaan herätyksen yhä uudelleen ja uudelleen, taukoamatta parin minuutin aikana. Todella ärsyttävää.

Tapoja ei vaan saa muutettua, se raivostuttaa.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Anselmus

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #96 : Toukokuu 16, 2006, 23:57:42 »
Minullakin on noita tapoja jos jonkinlaisia.
En tiedä onko tämä ärsyttävä tapa, mutta joskus se vähän häiristsee kyllä.

Aina kun menen nukkumaan, istun ensin sängylleni sitten hankaan jalka pohjia toisiaan vasten, jaloistani irtoaa aina sukka nukkaa. Teen niin etteivät roskan tule sitten jalkojen mukana sänkyyn xD
Kaiken kukkuraksi isäni tekee samoin, onkohan se perinnöllistä?

En nyt muista mitään muuta, mutta tuo toistuu aina kun menen nukkumaan.

Sudenpuu

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #97 : Toukokuu 17, 2006, 07:24:08 »
Vaikka rakas vaimoni onkin saanut kitkettyä minusta lähes kaikki (häntä) ärsyttävät tavat pois, pari on vielä sitkeästi paikoillaan.
Onhan se takuulla ärsyttävää kun vaimoni puhuu puhelimessa jonkun kanssa ja minä saatan kommentoida kovaäänisesti puhelua koskevaan asiaan. En pidä sellaisesta itsekään. Toinen ärsyttävä piirre/tapa minussa on se, että jos luen jotain tai katselen minua kiinnostavaa TV-ohjelmaa, en kuule mitään. Saatan sanoa juu... kyllä tms. enkä kuitenkaan kuule/tajua mitä toisella oli sanottavaa. Sama pätee kun olen tietokoneella.

Ehkä jonain päivänä vaimoni pääsee näistäkin tavoistani eroon :D

Shannon

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #98 : Toukokuu 17, 2006, 15:17:47 »
Mulla on ärsyttävä tapa toistella jotain sanoja tai sanontoja ihan liikaa. Saan usein päähäni jonkun muka hauskan jutun ja sit sitä pitää koko ajan hokea. Varmasti se ärsyttää joitakin, mukaan lukien itseäni, kun ei vaan pääse irti sen sanomisesta..! Onneksi ne sentään vaihtuvat usein, ettei läheisiltäni nyt sentään ihan kokonaan hermot mene kanssani. ;)

Sit toinen on että vaivun usein omiin ajatuksiini kesken keskustelujen, enkä kuule sillon mitään muuta kuin omat ajatukseni. Monesti kun en ole kuullut/kuunnellut jotain mitä joku on minulle sanonut myhäilen vain. Siitä tulee aina noloja tilanteita, jos keskustelukumppani onkin kysynyt jotain ja sit vastaa siihen tietämättä mistä on kyse, et "joo" "niin".

Kolmas on, et en osaa olla vain paikallani tekemättä mitään. Siis avan mahdotonta! Aina on pakko näprätä jotain tai edes piirellä (koulussa tunnilla) vihkon kanteen.

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #99 : Toukokuu 29, 2006, 18:22:23 »
Minua häiritsee suunnattomasti yksi usein toistuva asia, josta kärsin silloin kun kuljen yksin kaupungilla. Tai en minä siis ole siinä se kärsivä osapuoli vaan se joku tuntematon kulkija joka joutuu "uhrikseni" silloin kun minusta tuntuu siltä.

Kyse on siis siitä, että kun kävelen tavallista pidemmän matkan paikasta A paikkaan B (joka on yleisimmiten bussipysäkiltä kouluun, koska se ei vie ihan suoraan perille) ja sattumalta joku toinen juuri silloin kävelee täysin samaa reittiä, mutta noin 5-10 metriä minua edellä. Sen koko matkan ajan (esimerkiksi 10 minuuttia) kuljen hänen perässään ja tilanne näyttää siltä että vakoilen häntä ja seuraan hänen menojaan. Sehän siinä minua juuri ärsyttääkin, sillä en halua tehdä itsestäni mitään stalkkaajaa. Koko matkan ajan mietin, että jossain vaiheessa hän on huomannut minut ja epäilee minun tarkoituksellisesti kääntyvän juuri samoista kohdista kuin hänkin. Melkein odotan että kohta hän kääntyy ja käskee minun lopettaa, tai kysyy mitä ihmettä minä haluan hänestä kun näyttää niin paljon kiinnostavan minne toiset ihmiset ovat menossa.

Tuollaisissa tilanteissa olisin mieluummin se edelläkulkija, etten joutuisi olemaan "ahdistelijan" roolissa. Siksi yritänkin jollain tavalla päästä henkilön ohi jotta voisin ikään kuin "todistaa", että olen omalla matkallani enkä hänen. Jos en tunne mitään oikoreittejä niin sitten nopeutan kävelyvauhtiani hetkeksi, kunnes pääsen pujahtamaan hänen ohitseen. Sekään ei aina tunnu kivalta, sillä kävelyvauhdin nopeuttaminen ei välttämättä auta asiaa. Suojatien liikennevalot ovat pelastus, jos ajoitus on hyvä. Silloin pääsemme lähtemään samalta viivalta ja hän lopulta hukkuu johonkin selkäni taakse.

Asiaan ei vaikuta kumpaa sukupuolta henkilö on tai mistä ikäluokasta, sillä tätä on tapahtunut lähes kaikkien mahdollisten ihmisten kanssa jotka voidaan määritellä noiden mukaan. Kuka tahansa tuntematon henkilö kelpaa siihen.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry