Kirjoittaja Aihe: Ärsyttävät tavat ja pakkomielteet  (Luettu 48096 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Timri

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat ja pakkomielteet
« : Toukokuu 01, 2004, 10:47:36 »
Aivan, asiaan. Onko teillä jotain ärsyttäviä tapoja tai pakkomielteitä, joita teidän on aina pakko tehdä? Kertokaa niistä! Itse esimerkiksi aina jos kävelen vaikka jonkun vieressä rappusia niin pompin vaikka kuin joku hullu, että kävelisin samaa tahtia vieressä kävelevän kanssa. Kerran torillakin sellainen aivan pieni lyhytjalkainen poika käveli edessäni ja minun oli aivan pakko kävellä yhtä nopeasti. Tosi ärsyttävä ja nolo tapa!

//Muokkasin otsikkoa kuvaavammaksi. -Eru
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2007, 12:11:21 kirjoittanut Eru »

Tallulah

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #1 : Toukokuu 01, 2004, 11:17:57 »
Minulla on päinvastainen pakkomielle kuin edellisellä, en nimittäin koskaan halua kävellä, laskeutua portaita, kirjoittaa tai kiikkuakaan samassa tahdissa kenenkään kanssa. Minusta se on kiusallista. :)

Lisäksi minun on aina pakko tarkistaa kolmesti, onko minulla varmasti avaimet taskussa, kun lähden ulos, ja kaikkia vipuja on pakko kääntää pari kertaa pois päältä ja päälle ja taas pois päältä, jotta uskoisin niiden ihan oikeasti olevan offilla.

Taffur

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #2 : Toukokuu 01, 2004, 15:34:24 »
Aina kun ajamme autolla, minun pitää nostaa  varpaat ylös lyhtypylväiden kohdalla. Ja jos radiokin on auki, minun pitää mukauttaa  musiikin tahti lyhtypylväiden kanssa samaan rytmiin! Se on ärsyttävää, mutta en vain pysty lopettamaan. Aina on pakko hypätä se pylvään yli. ;)

Toinen on se, että iltaisin ennen nukkumaan menoa minun pitää olla sängyllä ennen kuin valot laitetaan kiinni. Tyhmä tapa, josta todellakin haluan eroon. :)

Jojoba

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #3 : Toukokuu 02, 2004, 19:55:16 »
Minä taas lasken kirjaimia.. Esim. julisteista tai kirjojen nimistä.. Yritän aina saada parillisen luvun. Todella ärsyttävä tapa, mutta kun on tylsää, niin mitäpä muutakaan sitä tekisi..

Poissa Nienna

• Kofeiiniriippuvainen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #4 : Toukokuu 02, 2004, 22:19:16 »
Voi, minullahan näitä piisaa. Omassa huoneessani on parveke ja tarkistan joka ilta monta kertaa onko ovi varmasti lukossa, mikä on tyhmää varsinkin talvella, jolloin ovea ei koskaan avata, joten miten se voisi siitä avautuakaan. Sama on herätyskelloni kanssa. Tarkistan aina sata kertaa, olenko varmasti laittanut kellon herättämään oikeaan aikaan ja jos sitä ei ole tarkoitus laittaa päälle, tarkistan ettei se vain ole päällä. Sitten tarkistelen kokoajan, onko kännykkäni näppäinlukko varmasti päällä ja ovatko kännykkä, avaimet, lukulasit, lompakko ja muut tavarat mitä tarvitsen mukana.

Poissa elton

• kevään henkäys
  • Vuotislainen
  • uudelleen herännyt
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #5 : Toukokuu 03, 2004, 15:42:37 »
Minä tykkään naksutella paikkoja, siis ne jotka tiedän, että ne naksuvat ja tietenkin sitten niiden uusien paikkojen löytäminen.

Minulla on myös hirveä hinku aina muuttaa huoneeni järjestys, vaikka se on aina niin sotkuinen.. :D

Kolmanneksi laitan vielä digiksen kanssa sähläilyt, eli otan vain itsestäni kuvia.. ^^
Joskus pelkään olevani niin kaunis, että kauneuteni pettää minut.

caz

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #6 : Toukokuu 03, 2004, 16:31:32 »
Minulla on myös tuo naksuttelu. Sormien naksuttelu eritoten. Kaikki eivät pidä siitä äänestä, ja sekös sitten vasta haluttaa suurempaan naksutteluun...  Toinen ärsyttävä tapa on se, että pitää hiplailla ääneen lukiessani jotain. Usein pyörittelen luokkasormusta, joskus kynää ja joskus naksuttelen sormia. Se on inhottavaa.

Niin; ja en pysty jättämään kirjan lukua kesken. Siis jos luen. Vaikka kuinka silmiä väsyttäisi, minun on pakko lukea se luku loppuun.

Noo, nämä nyt ovat aika tavallisia..

Takku

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #7 : Toukokuu 03, 2004, 17:24:58 »
niin... Minäkin naksuttelen paikkoja sormia, varpaita, nilkkoja, ranteita, kyynärpäitä, korvia (aika huvittavaa...) ja kaikkia mahdollisia paikkoja...

toinen on se että alan laskemaan kaikkea ympärilläni mitä on enemmän kuin 20... siis jos on tylsää, esim. kirkossa aina kun siellä on katosssa sellaisia kuoppia niin niitä tai pilareita tai vastaavia, koulumme aulassakin katto on täynnä sellaisia pikkiriikkisiä reikiä, niin joskus laskin aina niitä, mutta siitä olen jo päässyt (siis siitä aulakatosta.) Samoin lasken toisinaan kirjaimia.

Kun ei ole mitään kädessä niin alan näpyttelemään sormilla aivan kuin soittaisin pianoa, vaikken koskaan ole edes harrastanut sitä. Ja sitten yritän käännellä kieltäni kaikenlaisiin solmuihin..
.

...ei mitään epätavallisia, mutta yhdessä ärsyttäviä.

Calango

• Ankeuttaja
ne pakkomielteet
« Vastaus #8 : Toukokuu 03, 2004, 17:39:47 »
Sama juttu mulla "kävelemisen" kanssa. Nimesin sen justiisa. Siinä vasta onkin puuhaa kun nousee junasta Rautatientorilla, jossa vasta- ja myötävirtaan käppää pari sataa ihmistä, ja pitäs kaikkien kanssa pysyä samassa askellustahdissa. Myös kadussa olevat halkeamat ja asvalttilaattojen saumat on ylitettävä yhtä monta kertaa molemmilla jaloilla. Kaikki on tehtävä molemmille puolille tasavertaisesti. Puolueeton on oltava. Ja sitten on tietty kasvo- ym. lihasten jännittämiset..

kvaak

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #9 : Toukokuu 03, 2004, 21:05:09 »
Mä tarkistan aina monta kertaa, että onko mun reppu tai taskut kiinni. Pelkään että sieltä tippuisi jotain ja aina kun ne on joskus auki niin oon ihan kauhuissani että sieltä olisi tippunut jotain.
Aina jos lähen kotoa jonnekkin kokeilen monta kertaa onko ovi varmasti mennyt lukkoon ja josksu jopa käännyn matkalla varmistamaan että onko se varmasti kiinni.
Kun oon auton kyydissä ja tulee vaikka joku käännös missä pitää jarruttaa mä painan jalkaani siihen auton lattiaan.Ihan kun painaisin jarrua. Se tulee ihan automaattisesti.

Alaric

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #10 : Toukokuu 03, 2004, 21:19:22 »
Itselläni ei ole kuin pari tälläistä. Naputtelen aina sormiani pulpettiin kynsillä, äidinkielen opettaja ei varsinkaan pidä. Hypistelen aina rippilahjaksi saamaani ristiä joka on aina kaulassa. Ja sitten on vielä yksi mutta se on niin nolo että sitä en tähän laita..

Piparminttu Pipsa

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #11 : Toukokuu 05, 2004, 18:04:17 »
Mulla on ollut näitä paljon, mutta sitten olen päässyt niistä eroon.
Myös mulla on nää: pitää tarkistaa, että lukot on aina kiinni, esim. kaapin, pyörän, kodin...
Kaikkien taskujen ja repun pitää olla kiinni.
Se, että herätyskello on oikeassa ajassa ja näppäinlukko kiinni.

Ennen mulla on ollut esim. sellainen, että kaikkien ovien täytyy olla kiinni. Mutta sitä ei ole enää..:)

)muoksin jos tulee lisää mieleen(

Rid

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #12 : Toukokuu 05, 2004, 18:43:24 »
Hmm... Lähinnä ne ovat huomamattomia, mutta pari sellaista on, mitkä pistävät silmään. Ranteessa olevan ketjun näprääminen, kaulakorun näprääminen, kellon näprääminen ja hiusten näprääminen. hmm... minähän näprään ja paljon :) Myöskin kännykkää tulee räpellettyä ja liikaa...

Xara

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #13 : Toukokuu 05, 2004, 21:19:40 »
Haa! En ole ainoa outo ;)
Yhteen aikaan mulla oli hirveästi pelkoja, että joku hyökkää mun kimppuun. Niinpä aamuisin, kun talvisaikaan menin bussipysäkille, mun oli aina vähän väliä katsottava taakse. Eikä vain mihin suuntaan tahansa. Aina piti katsoa oikealle. Jos sattuikin katsomaan vasemmalle, piti heti sen jälkeen katsoa ainakin kaksi kertaa oikealle! Mahdoin näyttää tosi järkevältä... Mutta tuo oikealle päin katsominen on mulla vieläkin tapana.
Myös iltaisin, kun sammutan valot, mun on mentävä niin nopeaa kuin mahdollista pimeässä peiton alle (kork. 5 sekkaa). Jos kuhnailen, jättiläishirviö syö minut...
Fobioita tappajista??? ;)

Dunédain

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #14 : Toukokuu 05, 2004, 21:47:21 »
Minulla oli semmoinen aika yleinen tapa nimeltään kynsien pureskelu.
Siitä pääsin onneksi eroon hirveällä vaivalla ja uurastuksella. (joskus kyllä tulee vielä hiukan nakerreltua, mutta on se huomattavasti vähentynyt... :D)

Lisäksi pakkomielle, mikä on ollut jo vähän yli vuoden, että korisharkkojen jälkeen on pakko heittää kolme koria peräkkäin. (ensin oikealta, sitten vasemmalta ja lopuksi keskeltä)
En vain voi lähteä salista/kentältä ennenkö on korit heitettynä.

Xaphania

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #15 : Toukokuu 05, 2004, 22:23:01 »
Kun laitan ripsiväriä, minun on pakko nyppiä sitä pois päivän mittaan. Ei järin järkevää, sillä lähteehän siinä värin lisäksi niitä ripsiäkin. Muutenkin räplään silmiäni koko ajan. Nautin mm. piilolinssien kanssa vekslaamisesta suunnattomasti.

Iarwathiel

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #16 : Heinäkuu 02, 2004, 11:34:47 »
Tulin tässä harhailemaan täällä Vuotiksen syövereissä ja huomasin, etten todellakaan ole yksin tässä maailmassa! Siis tarkoitan näiden TODELLA outojen pakkomielteiden maailmassa.

Mulla on sellanen tapa (tosin olen nyt päässyt siitä jo yli, luojan kiitos!), että aina kun luin jonkun esim. mainoksen tms. mun oli pakko lukea se myös toisinpäin (burana - anarub) ja musta on tullu hirveen hyvä siinä (itsekehuja - tiedän, mutta se on totta). Nyt pystyn kääntämään ihan minkä tahansa sana "sekunnin murto-osassa" takaperin. Kummallisia taitoja sitä kehittyy pakko mielteiden takia =).
Muitakin kummallisuuksia mulla on ollut mm. ötököiden tarkistun ennen nukkumaanmenoa. Katsoin joka ilta sängyn alle ja tarkistin, ettei siellä vaan ois ötöjä. Pelkään niitä ihan kauheesti, etenkin hämähäkkejä!

Outoja tapoja on mulla niin paljon, että siinä menis ikä ja terveys jos nyt rupeisin niitä kaikkia tänne luettelemaan...

Poissa Millat

• jolie coquine
  • Vuotislainen
  • shock me like an electric eel
  • Tupa: Mary Sue
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #17 : Heinäkuu 02, 2004, 12:11:15 »
Pakkomielteeni on näperrellä hiuksiani. Mutta jostain syystä vain koulussa... o.O Näprään niitä aina; tylsistyneenä, hermostuneena, pettyneenä, iloisena jne. En ymmärrä mistä se on lähtenyt, mutta ehkä hiusten pyörittelemisestä sormien ympärille, johtuu se, että ne ovat latvoista "kuluneet".

Monet kaverit (ja jotkut "ei-niin-kaveritkin") ovat ruvenneet matkimaan minua näpertelemällä hiuksiaan liioitellusti aina, kun huomaavat minun näpertelevän hiuksiani. :D

Muita pakkomielteitä/ärsyttäviä tapoja ei kai ole.
"Je vais bien, t'en fais pas."

Crestfallen

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #18 : Heinäkuu 04, 2004, 10:02:52 »
Minua rupeaa oikeasti oksettamaan jos joku naksuttelee niveliään. En pysty myöskään kuuntelemaan biologioan tunnilla selostusta verenkierrosta (melkein pyörryin, tosin edellisen päivän migreeni saattoi vaikuttaa...). Lukiessani minun on myös pakko saada jotain suuhun, joten todella usein sinne päätyvät sormet. En kerro ongelimistani kenellekään, joten ne eivät ikein pääse purkautumaan. Minulla on myös pakkomielle puhua ihan liikaa lempinäyttelijästäni... Niin, ja The Ringin jälkeen en ole kovin iloisesti jäänyt yksin kotinn television kanssa!

Horatia

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #19 : Heinäkuu 04, 2004, 10:11:32 »
No, minulla on tapana heiluttaa jalkaani, kun istun. Ja kun seison, niin minun on pakko heiluttaa aina jotain ruumiin osaani. Sille on voi kyllä mitään, mutta se on vain tapa. Mutta tavastani en aio luopua :)

Coco

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #20 : Heinäkuu 04, 2004, 11:14:05 »
Minä en vain voi pitää käsiäni aloillaan. Minun on pakko hypistellä koko ajan jotakin esim. korviksiani, hiuksiani, vetoketjuani tai taskujani. Se on tosi ärsyttävää mielestäni, mutta kädet eivät vain pysy aloillaan.

Sitten minun pitää myös purekella melkein aina jotain. Jos ei ole syötävää, hiukset, kynnet tai kynän päät kelpaavat. Ei ole sitten hauska lainata kaverille ihan pureskeltua kynää. Olen koittanut päästä eroon tästä tavasta, mutta ei se tunnu onnistuvan. Kynsien pureskelu on kyllä jäänyt vähemmälle.

Kun lähden kotoa jonnekin minun on aina pakko tarkistaa tavarani moneen kertaan. Joskus saatan pysähtyä pyöräillessäni kouluun penkomaan reppuani. Enkä ole senkään jälkeen varma. Tai mennessäni harjoituksiin tai peliin saatan kärsiä koko matkan miettimällä otinko kaikki tavarat mukaan. Ei todellakaan olisi hauska huomata puoli tuntia ennen jalkapallo-ottelua kahden sadan kilometrin päässä kotoa, ettei ole nappiksia mukana.

Lamia

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #21 : Heinäkuu 04, 2004, 14:53:53 »
Hih. Minulla on näitä hirveästi.^^ Noh, tässä muutama...

Jos avaan ulko-oven, minun täytyy aina potkaista sitä. Siis vaikka olisin kaverillani tai jossakin muualla.... Omaan oveemme on jo kulunut iso jälki harrastuksestani.

Jos lähden jonnekkin ulos, vaikka hakemaan postin, on minun välttämättä käytävä vessassa ennen sitä.

Sytyttelen valoja hullunlailla huoneisiin, missä en edes ole. Ja sitten se huone missä olen, on aina pimeänä vaikka lukisin kirjaa.

Jätän teepussin lillumaan yleensä puoleksikin tunniksi teeheni.

Ränkytän ovenhahvoja varmistaakseni niiden olevan lukossa.

Katkon kyniä hakkaamalla niitä millon mihinkin.

Ostan vaatteita joita en käytä. Muutenkin tuhlaan turhiin asioihin.

Kaadan aina jotakin.

Hakkaan joskus käsiäni nauraessani. Siis toisinsanoen taputan...

Piirrän kielellä kuvioita kitalakeeni.

Puhun esineille ja julisteille joka päivä. Kirjoitan  myös kirjeitä mielikuvitus-ihmisille ja käyn mielessäni keskustelua/väittelyä koko ajan jonkun kanssa.

Ahdistus

• Ankeuttaja
Ongelmia
« Vastaus #22 : Heinäkuu 05, 2004, 13:08:04 »
Minun on pakko hakata käsiäni olkapäihini. Hyvin rasittava ja hirveännäköinen tapa. Ja mun on pakko saada lukea kokoajan. Sarjiksii, pottereita, teidän ficcejä...
Enkä osaa olla laulamatta MISSÄÄN!!!!

lulu

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #23 : Heinäkuu 05, 2004, 22:39:08 »
Tarkistan usein nukkumaan mennessäni, että silitysrauta on pois päältä, hella pois päältä, jääkaappi ja pakastin kiinni... ja kaikki valot sammuksissa, sillä pelkään niiden syttyvän tuleen O__o. Onneksi tämä on vähän jäänyt. Sekä ovien ja pyörän lukon tarkistelu on alaani.
Minullakin on tuo että esim. jos teen jotain vasemmalla "puolella", sama täytyy tehdä myös oikealla puolella. Luen miltei aina ja kaikkialla, myös ruokapöydässä ^^.
Mökillä uidessani laiturilta hypättyäni yritän mahdollisimman nopeasti päästä rantaan, jottei jokin hirviö tulisi järven syövereistä ja söisi minua, useimmiten yksin. *nolo* Puhun joskus yksin :).

Ja näitähän riittää ;)...

The Moon

• Ankeuttaja
Ärsyttävät tavat
« Vastaus #24 : Heinäkuu 06, 2004, 12:54:53 »
Minulla on, sellainen ärsyttävä tapa, että jos kävelen jonkin vaikkapa oven ohi ja aijon ihan vain ohimennen koskea oven ripaan, ja jos en sitten osukkaan siihen niin on pakko palata takaisin ja jäädä sitten lääppimään sitä ripaa :P Se on tosi ärsyttävää.
//yhyy muokkasi turhat enterit pois.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 17, 2008, 23:37:27 kirjoittanut yhyy »