Kirjoittaja Aihe: Hero  (Luettu 1310 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Aino

• Ankeuttaja
Hero
« : Huhtikuu 24, 2004, 09:47:02 »
Katsoin kyseisen elokuvan eilen, joten luulen vielä muistavani tapahtumat. Heti sen loputtua mieleeni juolahti lyhyt ja ytimekäs 'upeaa'. Kuvittelin koteloa katsoessani, että elokuva olisi kerronnaltaan samantyylinen, kuin Hiipivä Tiikeri, Piilotettu Lohikäärme. Hämmästyin todella niistä kaikista eri versioista mistä elokuva koostui. Odotin koko ajan, että tapahtumat edistyisivät ja pelkkä kuvitelma ja muistelot loppuisivat. Hyvin erilainen elokuva jos niin voisi sanoa.

Kauniit värit ja maisemat kiinnittivät erityisesti huomioni. Rauhallinen, eikä edes miekkailu häirinnyt sitä. Se oli jotenkin niin suuri osa koko juonta. Se, että verta ei näkynyt lukuisten miekka-läpi-vatsasta- kohtausten aikana, oli ehdottomasti plussaa. Näyttelijät hoitivat osansa, mutta maisemat, musiikki ja värit veivät huomioni heistä. Kiinankielinen puhe kuulosti korvissa aluksi melkoiselta siansaksalta, johtuen kenties siitä etten puhu kiinaa ja siitä, että olen tottunut englantiin. Pian se alkoi kuulostaa jopa luonnolliselta.

Ei. En pitänyt siitä. Se oli kaunis, hyvin tehty, mutta minä en ehkä sitten ole tälläisten elokuvien ystävä. Hyvin ristiriitaista, en osaa oikein kuvata ajatuksiani.

Poissa Rei Shimohira

• Nosferatu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Libera me domine.
Hero
« Vastaus #1 : Huhtikuu 27, 2004, 11:30:01 »
Todennäköisesti tämä spoilaa...

Olen nähnyt Heron noin kuusi kertaa. Rakastan sitä elokuvaa. Se on yksi kauneimmista elokuvista, joita olen nähnyt.

Ensinnäkin se oli... erilainen, osaksi myös sen takia, että se oli niin kaunis. Värimaailma oli todella hyvä ja korosti tunnelmaa. Musiikki... rakastan sitä musiikkia. Ja tietysti elokuva, jossa miekkaillaan niin paljon ja tehdään hienoja leijumissysteemejä, ei voi olla minusta tuhottoman huono. Taistelukoreografioissa oli nähty vaivaa. Ja olihan siinä sentään Tony Leung Chiu Wai, Donnie Yen ja Zhang Ziyi... Mandariininkiinaankin tottui nopeasti, vaikka aluksi se kuulosti vähän omituiselta.

Kohtaus, jossa Murtunut Miekka taisteli järven päällä Nimetöntä vastaan, oli herkkä ja - tiedän, toistan itseäni - hyvin kaunis, rakastin kohtaa, jossa Miekka pyyhkäisi vesipisaran Lentävän Lumen poskelta. Myös se, kun Kuu meni kostamaan Lumelle Miekan kuoleman ja kaatui maahan, ja kaikki puiden lehdet muuttuivat verenpunaisiksi, oli sydäntäsärkevän kaunis. Jos osaisin, tekisin siitä maalauksen.
"I looked and looked at her, and I knew, as clearly as I know that I will die, that I loved her more than anything I had ever seen or imagined on earth. She could fade and wither - I didn't care. I would still go mad with tenderness at the mere sight of her face."

Fanitaidettani

Crna Gora

• Ankeuttaja
Hero
« Vastaus #2 : Toukokuu 03, 2004, 10:24:56 »
Kaunis elokuvahan se on, pidän kiinalaisista leffoista, näyttelijöitä ja asuja on niin ihanaa katsoa. Mutta odotin huomatavasti enemmän äxöniä, juoni oli jopa paikoin hieman sekava ellei seurannut koko ajan silmät tarkkana. Ne sepitetyt muistelmat hämäsivät, tosi totuus oli lopussa aika yllättävä.

Kaiken kaikkiaan jopa aika tylsä elokuva, en minä ainakaan jaksaisi toista kertaa katsoa. Kansi muuten hämää aika paljon. Luulin todellakin sitä joksikin äxönpläjäykseksi jossa on paljon hienoja kiinalaisia taistelulajeja sun muita, mutta sen sijaan sai katsoa kyllä kauniisti tehtyä, mutta turhan hidasta ja rauhallista selostusta menneestä. Vaadin enemmän toimintaa.

Laputius

• Ankeuttaja
Hero
« Vastaus #3 : Toukokuu 07, 2004, 20:26:02 »
Tämä leffa voi olla hyvä ehkä kiinalaisten mielestä, mutta minuun tämä ei iskenyt. Ne leijumisjutut olivat ihan älyttömiä ja näyttivät naurettavilta, ei silleen ettei ne hyvin olisi tehty, mutta kuitenkaan niissä ei ollut mitään järkeä.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Mitä järkeä koko Herossa on?

[size=10]//Eleanír korjasi spoilerin[/size]
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2007, 10:25:07 kirjoittanut Eleanír »

Xara

• Ankeuttaja
Hero
« Vastaus #4 : Elokuu 08, 2004, 14:40:10 »
Uskon elokuvan olevan sitä luokkaa, jota kaikki eivät ymmärrä. Tai sitten se vain pitää katsoa useamman kerran ennen kuin pääsee 'ymmärrykseen'. Juoni oli minusta sekava, ne kaksi päähenkilöähän kuoli ties kuinka monta kertaa. Mutta kuvauksesta ei kyllä muuta voi sanoa kuin 'vau'. Ei kai tuollaista elokuvaa monesti ihminen voi nähdäkään? Kaikki ne värit, liikkeet... ne olivat todella henkeäsalpaavan näköisiä.
Se oli todella erikoinen elokuva näin 'länsimaalaisille' nähtäväksi, mutta toisaalta tuskin hekään tajuaisivat mitään Mies vailla menneisyyttä tyyppistä elokuvaa... ;) kyllä Hero oli hienosti tehty, mutta juonessa ei ollut järjen hiventäkään.