Kirjoittaja Aihe: Taotao  (Luettu 4712 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

ayu

• Ankeuttaja
Taotao
« : Huhtikuu 13, 2004, 18:39:38 »
Kuka muistaa?
Taotao oli todella ihana lastenohjelma. Päähenkilö oli Taotao niminen panda, jonka äiti kertoi hänelle melkein joka jaksossa jonkin tarinan. Jos satoi vettä, äiti kertoi tarinan "sadenallesta". (Tuo oli ihana jakso!)

Taotaota ei näy enään televisiosta, mutta toivottavasti näkyy myöhemmin.

Tämä ei ollut mikään väkivalta piirretty, jossa huudettiin kovaan ääneen, niin että kaikki lapset oppivat huutamaan isosti. Tuo oli ihana ja rauhallinen piirretty, josta minä ainakin tykkäsin tosi paljon.

Noniin, hyvät vuotislaiset sananne on vapaa. kertokaa mitä mieltä te olette Taotaosta!

//Lakaisin pelkkää adressia koskeva viestit maton alle, niin pysyy paikat siistimpinä. :> -Eleanír
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 02, 2007, 14:49:39 kirjoittanut ayu »

Essu

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #1 : Huhtikuu 13, 2004, 19:19:44 »
Taotao oli mahtava ja niin lutuinen! En muuten muista enää, miten se kirjotettiin joten leikitään että noin sitten. Niin kuin Pippin sanoi, se oli rauhallinen ja mukava lapsille suunnattu piirretty. Ihmettelenkin miksi se sitten lopetettiin.

Kaikki joiden kanssa olen keskustellut tästä ohjelmasta, ovat antaneet pelkkää myönteistä palautetta. Enkä yhtään ihmettele miksi. Itse päähenkilön äiti jo oli ihana ja hellä ja antoi hyvän äidillisen kuvan.

Siitä on jo aika pitkä aika kun sitä viimeksi katselin, joten en muista kuin tuon yleiskuvan, mutta jos sitä taas alettaisiin näyttämään, katsoisin varmasti!

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
Taotao
« Vastaus #2 : Huhtikuu 13, 2004, 22:13:23 »
Itsekin rakastin kyseistä piirrettyä, ja jopa kävin aikoinani pienenä ollessani niitä katsomassa fysioterapeutillani, joka asui naapurissa. Hänellä oli ne kaikki nauhalla! Mutta nyt ajattelin tässä, että mitäs jos laitettaisiin jonkinlainen vetoomus että Tao Taoa alettaisiin esittämään uudestaan? Voitaisiin kerätä nimiä tms?

Nefertari

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #3 : Huhtikuu 14, 2004, 10:50:15 »
Kyllä! TaoTao takaisin televisioon!!

Nykyään osa lasten piirretyistä tuntuu liian väkivaltaisilta ja ns.taistelukeskeisiltä ja niiden piirrostyylikin on muuttunut oman lapsuuteni jälkeen.

On toki esitetty muitakin hyviä lastenohjelmia kuin TaoTao, kuten Muumit (joiden viimeinen jakso esitettiin viimeviikolla), Matka maapallon ympäri ja Kaukametsän pakolaiset(joka oli tosi jännittävä). Kaikkein paras näistä kuitenkin on edeleen mielestäni TaoTao. Mielelläni minä kummipojalleni sitä näyttäisin!!

Missä on addressi, minä kyllä allekirjoitan!!

Kleio

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #4 : Huhtikuu 14, 2004, 15:03:12 »
Juuu, Taotao oli yksi minunkin lapsuuden suosikkipiirretyistä! Siinä oli jotain samanlaista levollisuutta kuin Muumeissa, vivahteita jostain ihanan rauhanomaisesta, mutta ei silti liian täydellisestä maailmasta. Kovin tarkkaan en kyllä enää jaksojen sisältöä muista, mutta yksi jakso on erityisesti jäänyt mieleen, siinä sadekarhu putosi pilvien päältä alas maahan, ja maa alkoi kuivua sillä kukaan ei enää tehnyt sadetta. Muut eläimet kuitenkin lopulta kovan yrittämisen jälkeen saivat sadekarhun takaisin pilvien päälle, ja vieläkin muistan miten onnellinen olin kun saatiin taas sadetta. Taustalla kuului jotain ihanaa musiikkia ja pieni sininen karhu lapio pilvistä jotain kimaltelevaa joka muuttui sateeksi. Se, että tuollainen kaunis muisto jostain lapsuudessa näkemästäni on jäänyt vuosiksi mieleeni on minusta oiva osoitus sarjan positiivisesta vaikutuksesta. Se kehittää mielikuvitusta ja kertoo suloisia tarinoita.

Järkytyin kun vähän aikaa sitten kuulin, että koulussamme yksi opiskelija keskustelee kaikkien halukkaiden kanssa innoissaan siitä, että Taotao kuulemma on naista alistava piirretty! Naiset ovat siinä kuulemma alistettuja ja avuttomia. Itse en ainakaan mitään tuollaista piirrettä ohjelmasta muista. Mielenkiintoista olisi kuitenkin pitkästä aikaa joku jakso katsella ja tarkkailla, että mistähän tuollaisia näkökulmia joku voi päähänsä saada..

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Taotao
« Vastaus #5 : Huhtikuu 14, 2004, 15:33:44 »
Tao Taojahan sa sitten myös kirjastoista ja joistain videoliikkeistä. Sinne vaan porukalla!

ayu

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #6 : Huhtikuu 14, 2004, 15:48:33 »
Lainaus
mutta yksi jakso on erityisesti jäänyt mieleen, siinä sadekarhu putosi pilvien päältä alas maahan, ja maa alkoi kuivua sillä kukaan ei enää tehnyt sadetta
Jep, tuo oli juuri se sade nalle jakso, josta mainitsin alku viestissä.

Meidän kirjastossa ei ole Taotao filmejä. :(
Pitää tosiaam kunnolla ehtiä jostakin niitä. Mutta Ylivieskassa on minun mielestäni yksi liike, joka myy mm. vanhoja piirrettyjä, joten siellä pitäis käväistä kohta.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2007, 09:57:48 kirjoittanut Eleanír »

MandyMoon

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #7 : Huhtikuu 14, 2004, 21:49:46 »
Taotao oli suloisin ja viattomin lastenohjelma. Se oli ihana, tunnarista tuli aivan kamalan rauhallinen olo. Kunpa se tulisi taas.

Jos se vielä joskus tulee, nauhoitan ihan varmasti. Jos saan lapsia, pakotan heidät katsomaan niitä videoita.

Pienenä lainasin kirjastosta Taotao-kirjankin usein. Muistan vieläkin kuinka iso se oli, kuinka sivut olivat kamalan kuluneita ja kuvat ihania.

White Wulf

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #8 : Huhtikuu 21, 2004, 23:13:09 »
Minä muistan vain hämärästi tämän kyseisen ohjelman yhden jakson ansiosta jonka onnistuin joskus pienenä nauhoittamaan. Rakastan kyseistä sarjaa se oli niin rauhallinen pikkuisille suunnattu animaatio jota pystyi katselemaan rauhallisin mielin.  Mutta kun Tao Taota muistelin tässä jonkin aikaa sitten ja muistelin alkumusiikkia niin minulle ihan alkoivat hiukan kyyneleet silmiin virrata kun menneitä samalla tuli muisteltua.

Valjenikin piti kovasti Tao Taosta silloin kun se joskus tulikin ja ainahan hänen kanssaan sitä tulikin seurattua. Olisi se niin ihanaa jos saisimme nähdä tämän taas televisiosta mutta minä haluaisin entiset äänet pidettävän jostain syystä. :)  Hym...

Mutta niin Pippin ja Peetuli. Jos todella aiotte adressia suunnitella niin tässäpä sitten pari vinkkiä: Kannattaa kerätä ainakin 100 nimeä että adressi todellakin menee läpi (vaikka voihan niitä varmaan pikaisen vähemmänkin olla). Ja kannattaa myös liittää mukaan jonkinlainen teksti adressin lisäksi että miksi juuri tätä ohjelmaa pitäisi näyttää jälleen ja miksi niin monet sitä kaipaavat ja niin poispäin.

Toivottavasti tuosta oli edes jotain hyötyä vaikka kyllä te sen varmaan jo itsekin keksisittekin...mutta minä laittaisin nimeni oikein ilomielin listaan jos suunnitelmanne on vielä voimassa. ;)

Ixion

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #9 : Huhtikuu 22, 2004, 13:02:11 »
Minulle tuli joskus sähköpostissa adressi, johon kerättiin ihmisten nimiä juuri kunnon vanhan ajan lastenohjelmien puolesta. Siinä oli lueteltu sellaisia ohjelmia kuin TaoTao, Kössi Kenguru ym. Ja se oli tarkoitus lähettää Ylelle kunhan siinä olisi tarpeeksi nimiä. Mutta tietenkin mitä useampi vetoomus, sitä parempi lopputulos, vai kuinka? Minä lupaan ainakin osallistua tuohon adressiin. :) TaoTao  ja Tarinatuokio olivat pienenä minunkin lempiohjelmiani, ja kauhistuksella olen seurannut näitä nykyisiä He-maneja ja Transformers armadoita.. Kamalaa kerrassaan. :( Ei ihmekään jos tulevat sukupolvet eivät enää kunnioita perinteisiä arvoja vaan heistä tulee hulluja psykopaatti-massamurhaajia.. Tai vähintään huonotapaisia hulttioita. :P

Thapsus

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #10 : Huhtikuu 22, 2004, 20:01:42 »
Aivan ehdottomasti TaoTao oli yks parhaista piirretyistä, kun olin pieni. Se oli jopa sivistävä toisin kun nykyajan piirretyt, joissa avainasemassa tuntuu olevan väkivalta ja kovat äänet.
Myös Olipa kerran elämä.. oli tosi hyvä. Siinä oppi vahingossa asioita, jotka muistaa vieläkin. Ei taida nykypiirretyt olla oikein opettavaisiakaan.

Ja nimeni laitan siihen adressiin aivan ehdottomasti.

Walda

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #11 : Huhtikuu 23, 2004, 23:36:56 »
Taotao oli todellaki aivan ihana!
Se oli jotenkin niin rauhoittava lastenohjelma, ei minkäänlaista sähellystä tai huutoa. Mieleen on jäänyt joku jakso jossa käsiteltiin neljää vuodenaikaa tarinan muodossa. ^^
Taotaossa oli myös se aivan ihana tunnari "hiljaa puro solisee ja kauniisti kukat kuiskailee.." Jotain siihen suuntaan.
Taotao takaisin TV:hen!

//Muovi poisti tekstipätkän ja pyytää ettei laittomia ohjelmia mainittaisi täällä, kiitos.

ayu

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #12 : Huhtikuu 24, 2004, 18:49:45 »
Niin mutta Taotao on näkynyt jo kauan sitten Tv:ssä ja tuo Pokemon 4everissä on ne kaikki suomentamiset ja ääninäyttelyt ja kaikki muut kasettien ja DVD jutut, mutta Taotaossa on se hyvä juttu, että he ottavat vain vanhat nauhat ja laittavat taas pyörimään.

Eikös Peukaloisen retket sarja tullut takaisin vuosi sitten erään adressin takia? :)

Ja voihan sitä aina kokeilla tehdä jotain erillaista, jospa ne sedät miettisivätkin siellä toimistossa katsellessa nimiä..

Anonymous

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #13 : Huhtikuu 28, 2004, 18:24:19 »
Minä muistan ohjelman lähinnä musiikista. En muista yhtä ainutta jaksoa, mitään hahmoja TaoTaon tilanne. Muistan vain alkumusiikin ja alkukuvien kukkaset ja karhun takaa päin.
Ihana ohjelma. Jotenkin vain kaunis. Jos sen nyt saisi takaisin telkkariin, katsoisin varmasti.

*imuroi tunnunmusiikkia netistä*

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Taotao
« Vastaus #14 : Toukokuu 13, 2004, 20:23:25 »
Joo, mutta sekin on jo miltei lopussa, enintään jotain kolme jaksoo jäljellä... :)

Poissa Elosäde

• Wanhus
  • Vuotislainen
Taotao
« Vastaus #15 : Toukokuu 14, 2004, 19:31:03 »
Taotaon todellakin muistan. Vaikka se ei ollut  lempiohjelmani niin kyllä minä sitä katoin. Joku jakso oli jokus vielä jollain nauhalla, mutta ehkäpä sen päälle on jo nauhoitettu jotain. Voin vielä jopa muistaa sen alkulaulun, joka oli kaunis. Mitään jaksoa en kyllä pahemmin muista, mutta hyviä tarinoita ne oli ja lapsena oli kyllä nenä ruudussa alusta asti.

Olen samaa mieltä siitä, että nykyään tulee huonompia lastenohjelmia. Nämä kaikki tietokone-aminoidut ja sitten pokemonit ja muut joissa selvästikin taistellaan. Tuo adressi on hyvä idea.
"Insinööri on ihmisenä osaamistaan suurempi ihme" -Esa Saarinen

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Morning is working.
Taotao
« Vastaus #16 : Kesäkuu 02, 2004, 16:48:10 »
Helei!

Oletteko huomanneet, että Taotao alkaa uudestaan? Ensimmäinen jakso perjantaina 4.6. klo 17.00 TV2:selta. Jos ette ole kotona, niin nauhat pyörimään. Tätä on sentään odotettu!
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2007, 13:00:05 kirjoittanut Villi Lohi »

ayu

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #17 : Kesäkuu 03, 2004, 12:11:34 »
Niin alkaakin! Adressin saa unohtaa kokonaan. Minä nauhoitan kyllä kaikki jaksot! :D :D

menwendine

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #18 : Kesäkuu 04, 2004, 12:28:33 »
Itse asiassa Taotaon uusinnat alkavat tänään jos en muista väärin, niin ne tulevat kakkoselta kello 17.20 Niitä voi sitten katsoa taas ja ottaa vaikka nauhalle!

ayu

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #19 : Kesäkuu 04, 2004, 15:25:13 »
Hyvä vain, että uusinnat, eikä uusia jaksoja. Uudet äänet ja kaikki. o.o Hui kauhea! Tänään tulee ensimmäinen jakso ja se kertoo variksesta, joka halusi näyttää tikalta.
Pitääpä kirjoitta heti uudestaan, kun jakso on nähty ja nauhoiitettu. Kuinka moni muuten nauhoittaa? *nostaa käden ylös*

ayu

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #20 : Kesäkuu 04, 2004, 19:53:23 »
Minä muistan tuon jakson hyvin. Muistan sen tarinan oikeastaan paremmin, mitä koko jakson. Pitää katsoa ja nauhoittaa ensi viikollakin. :)

Hopealohikäärme

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #21 : Kesäkuu 11, 2004, 18:39:23 »
Oih, ihanaa,Taotao! Melkein pyörryin onnesta kun huomasin sen taas tulevan teeveestä. En saanut ensimmäistä jaksoa nauhalle,*murjottaa* mutta kaikki muut aion muistaa nauhoittaa. Valtava nostalgian aalto vyöryi ylitseni kun katsoin sitä tänään, se on niin ihana ja saksankielinen puhe taustalla on hellyyttävää.=) Tälläisia ovat hyvät lastenohjelmat. *kiittää ja kumartaa TV2:sta ja poistuu*

Envu

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #22 : Kesäkuu 12, 2004, 15:00:24 »
Voi. Minä katselin eilen Taotaota kun tuli telkkarista.

Oikeastaan on pikkusiskon ansiota, että näin sen. Nimittäin se sanoi tyyliin viikko sitten, että 'hei katselin eilen Taotaota telkasta!'. Ei yhtään hämmästyttänyt siinä vaiheessa, mutta onneksi se sitten valaisi asiaa ja kertoi, että se tulee taas uusintoina.

Ihastuttavaa. Ihan lähestulkoon kyyneleet nousivat silmiin, kun näki uudestaan tuotakin lapsuuden lempparia. Nostalgiaa. Piirrosjälki on vielä suloisempaa mitä muistin, ja.. Nooh, jotenkin niin hellyttävää. Ainakin se, kun saksankielistä puhetta kuuluu taustalta. *g*
Tuollaista nykyajan lapsille pitäisi näyttää enemmänkin.

Eli toisin sanoen kaikki vanhat lastensarjat, joita minäkin olen katsonut pienenä, ruutuun. Tosin, onhan niissäkin jotakin, mitä ei ymmärrä heti - Alfred J. Kvackin teemana taitaa olla rasismi, vaikkei sitä pienenä tajunnutkaan.
Taotao ei ole animea? Ajattelinpa vain, kun kaikki muut lapsuuden suosikit sitä tuntuvat olevan..
Alfred -> http://www.public.iastate.edu/~rllew/ahiru.html
Kolme muskettisoturikoiraa tms. -> http://animenfo.com/animetitle,991,osxvvm,three_musketeer.html
Maailman ympäri 80 päivässä -> http://animenfo.com/animetitle,1005,dknjmi,around_the_worl.html

Korjatkaapa, jos olen väärässä ja jos löydätte jotain todisteita.

Off-topicina voisin mainita, että antaisin lähes mitä vaan jos saisin noita lapsuuden lempisarjojani DVD:llä, kunnolla dubattuina vieläpä. Ja sitten Merilinjaa, tietenkin. (;

Nuèm

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #23 : Kesäkuu 15, 2004, 20:24:59 »
Oih <3 TaoTao oli aivan ihana. Katselin sitä lapsena ihan innolla :>
Hienoa että se tulee taas telkkarista, pari päivää sitten katselin yhden jakson, mutta en sitten tarkemmin ehtinyt keskittyä.
Tuli kauheen nostalginen olo ja lapsuus mieleen, vaikka en nyt vielä kovin vanha oo mutta silti :D On siitä yli 10 vuotta kun sitä viimeksi kattelin.
Ei nykyään oo ollenkaa niin hyviä piirrettyjä ku silloin.
JonttuFantti (tai joku sen niminen) oli myös ihana, ja Tohtori Sykerö.
Parhaita :)
*muistelee armasta 90-lukua*

Tiffarany

• Ankeuttaja
Taotao
« Vastaus #24 : Kesäkuu 16, 2004, 09:45:54 »
Minä pidin pienenä TaoTaosta. Katsoin viime viikonloppuna sen jakson ja olin jotenkin yllättynyt.
Huvitti ja toisaalta järkytti se, mistä siinä puhuttiin.

Koska leijona pelottaa muita metsän asukkaita, sovitaan, että joka päivä joku menee leijonalle ruuaksi. Ja kun pupua pelotti mennä (kuolemaan!), niin muut ilkkuivat pelkuriksi. Jaa-a. Ensin pupu keksi sen kuoppaidean, että houkutellaan leijona juoksemaan kaivettuun kuoppaan, josta leijona "ei pääsisi ikinä pois." No, lopultahan pupu sai sen huijattua veteen ja huikkasi, että nyt olisi hyvä aika opettella uimaan.

Jakson teemana oli selvästi se, ettei aina tarvitse olla isoin ja vahvin pärjätäkseen. Kuitenkin se, miten asiaa käsiteltiin oli minusta vähän arveluttavaa. Tai pikemminkin nuo vuorosanat.

Minua on kuitenkin jo vuosia arveluttanut nämä piirretyt. Mitä niissä "opetetaan." En muista mikä se piirretty oli nimeltään, mutta yhdessäkin opetuksena tuntui olevan se, että iso yksinäinen mies on kaikkien ystävä, eikä sellaisessa ole mitään pelottavaa. Noihin samoihin aikoihin taisi olla julkisuudessa jonkinlainen pedofiilijuttu taas vaiheeksi. Muistan miettineeni, että oppivatko lapset näistä piirretyistä luottamaan tietynlaisiin ihmisiin? Varmasti ainakin mieltävät tietynlaisia ajatus- ja käyttäytymismalleja.
No, ehkä olen ajatellut näitä liikaa. Ehkä ne ovat vain piirrettyjä, ei niistä mitään opita ;)

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
Taotao
« Vastaus #25 : Kesäkuu 16, 2004, 10:26:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Tiffarany"
Minua on kuitenkin jo vuosia arveluttanut nämä piirretyt. Mitä niissä "opetetaan." En muista mikä se piirretty oli nimeltään, mutta yhdessäkin opetuksena tuntui olevan se, että iso yksinäinen mies on kaikkien ystävä, eikä sellaisessa ole mitään pelottavaa. Noihin samoihin aikoihin taisi olla julkisuudessa jonkinlainen pedofiilijuttu taas vaiheeksi. Muistan miettineeni, että oppivatko lapset näistä piirretyistä luottamaan tietynlaisiin ihmisiin? Varmasti ainakin mieltävät tietynlaisia ajatus- ja käyttäytymismalleja.

Sen Taotaon ensimmäisen jakson, missä varis siis halusi muuttua tikaksi, sanoma oli myös hieman kyseenalainen. Lopultahan kävi niin, että varis ymmärsi, ettei siitä ikinä tikkaa tule ja että sen pitäisi palata omiensa joukkoon. Sitten se lähti ja tikkatyttö jäi itkemään sen perään.

Muovin kanssa todettiin, että tämähän vain opettaa lapsia syrjimään erilaisia. Miksei varis muka vaikeuksista huolimatta saanut mennä tikkatytön kanssa naimisiin? Niin sen olisi pitänyt mennä ja silloin tästä jaksosta olisi löytynyt joku opetus suvaitsevuudesta ja siitä, että erilaisissa ihmisissäkään ei ole mitään vikaa.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Taotao
« Vastaus #26 : Elokuu 28, 2005, 20:20:27 »
Ohjelma ei kuulunut/kuulu lempariohjelmiini, mutta katsoin kyllä ne kun ne silloin viimeksi uusittiin. Ärsytti vain se suomennos... sen alta kuuluu pikkusen alkuperäistä ääntä (mikä ei minua ärsytä, sillä niin vanhoilla ohjelmillahan se on ymmärrettävää) ja siitä huomaa että kaikilla hahmoilla on omaääninäyttelijänsä kun taas suomennoksessa on se samaääni kaikilla hahmoilla. Tunnari on kyll ihana^^;... sitä voi muuten vaan kuunella.
"Are we there yet?"
"No"

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
Vs: Taotao
« Vastaus #27 : Joulukuu 21, 2009, 20:28:34 »
Tämä on yksi niistä lapsuuden aikaisista lastenohjelmista, joita muistan seuranneeni :) Muistan, kuinka aina ravien leikkihuoneissa manguttiin tätä, vaikka siellä oli tarjolla vain ne pari samaa jaksoa.

Ei sitä niin pienenä osannut (en ainakaan minä) tämän ohjelman heikkouksia, kuten Hopeanuolen mainitsemaa suomenkielistä toteutusta. Muutaman pätkän olen nähnyt äskettäin, ja niissä ainakin asia on tullut niin nukuttavalla tavalla että! Ei siinä mitään, muuten ihan mukava ohjelma, ainakin lapsuudessa.

Aika kultaa muistot, niinhän sitä sanotaan, ja tähänkin asiaan sen näen sopivan!
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.