Kirjoittaja Aihe: Melkein julkkis  (Luettu 2135 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

taku

• Ankeuttaja
Melkein julkkis
« : Huhtikuu 12, 2004, 17:18:23 »
Eli Neloselta tuli perjantaina 9.4. aivan loistava leffa nimeltä Melkein julkkis. Se kertoi nuoresta pojasta, joka sai tehtävän tehdä juttu kuvitteellisesta Stillwater -yhtyeestä Rolling Stone -lehteen.

Katsoitteko leffan? Mitä mieltä olitte?

Mielestäni se oli loistasti kuvattu, ja sen kanssa aika meni kuin hujauksessa. Kaiken lisäksi pisteenä iin päällä ja sokeri pohjalla loistavat näyttelijät. Ja aihe oli hyvä, sillä minäkin haluaisin "isona" toimittajaksi.
Ja tämän nuoren pojan äiti sai kyllä kylmille väreille...

Lils

• Ankeuttaja
Melkein julkkis
« Vastaus #1 : Huhtikuu 12, 2004, 18:42:25 »
Whii, mikä topicci!

Katsoin elokuvan melkein alusta. Pidin. Itse asiassa ihastuin tyystin! Ah, ihana 70-luvun tunnelma.. Kunnon fanittaminen.. Liikkuttavakin välillä ja kertoi todella aidosti siitä, kun on henkeen ja vereen fani jollekin.

Näyttelijät olivat hyviä myös, erittäin! Etenkin se Stillwaterin laulajan näyttelijä teki upean suorituksen.

Katson uudelleen.

Kleio

• Ankeuttaja
Melkein julkkis
« Vastaus #2 : Huhtikuu 14, 2004, 15:12:56 »
Rakastan kaikkia 60-70-luvulle sijoittuvia elokuvia, ja niin myös tätäkin. Jotenkin se tunnelma joka tuolloin kolmisenkymmentä vuotta sitten vallitsi on niin hurmaava, rakastan niitä vaatteita, muusiikkia.. koko sitä asennetta joka silloin oli. Tässäkin elokuvassa oli sellainen ihanan lämmin tunnelma, mutta silti ei mitään liikaa lässytystä, ja ihmissuhteiden sijaan keskityttiin enemmän Williamin seikkailun seuraamiseen.

Williamin näyttelijä oli loistava, mutta parhaan suorituksen teki ehdottomasti pojan äiti! Pidin sekä näyttelijästä, että hahmosta. Ihan hervoton tyyppi! Penny Lane ja häntä näytellyt tyttönen (hitsi mun nimimuistia..) jotenkin kuitenkin ärsytti. Olisin kaivannut jotain herkempää ja aidompaa henkilöhahmoa siihen tilalle. No mutta, ihan hyvä näinkin.

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Melkein julkkis
« Vastaus #3 : Kesäkuu 09, 2004, 18:48:29 »
Minä katsoin elokuvan kun se tuli. Pidin siitä erittäin paljon. Tuollaiset 70-luvun elokuvat ovat hyviä.

Näyttelijät olivat minusta valittu erittäin hyvin, kaikki tyypit sopivat rooleihinsa. Milloin tuo elokuva oli muuten tehty? Oliko se vuonna 2001?

Se oli hyvä kohta kun se William yritti päästä sinne Stillwaterin keikalle, mutta sen nimeä ei ollut listalla niin se ovimies ei päästäny sitä sisään paitsi sitten kun se meni sen Stillwaterin mukana.

Se niiden kiertuebussi oli aika kiva. ^^

Joo, tykkäsin. Suosittelen, että ihmiset katsoisivat elokuvan jos se on mahdollista. Ei ollut yhtään tylsä, enkä edes nukahtanut elokuvan lopussa vaikka se tuli aika myöhään.

CryingWind

• Ankeuttaja
Melkein julkkis
« Vastaus #4 : Helmikuu 06, 2006, 20:29:12 »
Almost famous tuli uusintana ainakin tuossa viime vuonna, loppuvuodesta. Olin kyllä nähnyt sen aiemminkin, mutta aivan pakko katsoa uudestaan kun on kyse niin hyvästä leffasta. Ei aivan huippuhuippuhuippuhyvästä, mutta ainakin ääniraita on kuuntelemisen arvoinen.

Se on aivan mahtava elokuva, jossa on ihanat näyttelijät. Kate Hudson on hyvä Penny Lanen hippimäisessä roolissa, vaikkakin vähän yliampuva. Mutta ei se paha juttu ole sekään. Ja suloinen Patrick Fugitkin vielä. :) Frances McDormand on myös omassa roolihahamossaan ylisuojelevana äitinä. Toisaalta eihän se äidin huoli aivan aiheetonta ole, kun poika lähtee maailmalle, vaikka on vasta 15-vuotias ja niin kiltti ja sinisilmäinenkin. Vastassa on vaikka mitä, ja pitäisi pysyä kaidalla tiellä. Itse lehtijutun tekeminen vain viivästyy ja viivästyy. Melkein alkaa ahdistaa se.

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
Melkein julkkis
« Vastaus #5 : Helmikuu 06, 2006, 21:49:04 »
Että minä tykkään siitä leffasta. Kirkkaasti yksi lempielokuviani tässä maailmassa. Se kuvaa niin upealla tavalla '70-lukuisen rockin kultakauden meininkiä, sitä yleistä menoa, mikä siinä oli.

Ja se musiikki, mikä siinä soi! Olen ihan pilvessä! Siinä ekassa bussipätkässä on paras kipale, mitä koko elokuva sisältää, Allman Brothers Bandin One Way Out! Whoo-oo! Muutenkin kaikki on tiukkaa '70-lukua ja rouhean rockin kukoistusaikaa, se ajankuva on mieletön.

Näyttelijät hoitavat homman himaan tyylillä, mutta silti minä kiinnitän aina vain huomion enemmän Stillwater-bändiin ja sen edesottamuksiin. Siihen yhtyeeseen tiivistyy kaikki se, mikä oli asian ydin '70-luvun rockissa (siinä parhaassa, mitä on: Deep Purple, Steppenwolf, Sabbath, Zeppelin, The Who, Allman Brothers...), sisäiset riidat, hajotetut paikat, pieleen menneet keikat, pilvenpoltto (mistä enkat taisi vetäistä Eric Clapton vuonna '70...), kitarasankarin tympääntyminen ja pakonomainen tarve lähteä tekemään jotakin muuta, sekoamiset, lentoturmat, kaikki! Ihan kaikki!

Että kun sen leffan jälkeen on vielä pakko alkaa soittamaan vinyylilevyiltä Allmanien Live at the Fillmore East ja Deep Purplen klassiset levyt...
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

gravitation

• Ankeuttaja
Melkein julkkis
« Vastaus #6 : Helmikuu 07, 2006, 00:12:48 »
Lainaus käyttäjältä: "Crazy Rosie"
Milloin tuo elokuva oli muuten tehty? Oliko se vuonna 2001?

Taisi olla vuotta aiemmin eli 2000.

Katsoin itse elokuvan, alkua en nähnyt (en tiedä paljonko alusta jäi), joten olin jonkin aikaa vähän pihalla. Olen kyllä tainnut nähsä sen elokuvan aiemminkin, mutten sitä kummemmin muistanut, kestäähän se kaksi tuntia ja on tapahtumarikas. Tulisipa se uudestaan, niin kokonaan näkisin sen =)

Tykkäsin elokuvasta paljon, siitä ajasta missä liikuttiin, musiikista ja muutenkin sen elokuvan ulkonäöstä. Muutenkin elokuva vain jotenkin vei mukanaan ja sitä oli mukava katsella, katselemista eivoinut lopettaa kesken kaiken. Olihan se paikoitellen aika realistista, mutta sitten välillä ei ollenkaan. Huumori oli hyvää, sitä oli jotenkin "piiloteltu". Joistakin tapahtumista en vain tykännyt.

Näyttelijät olivat hyviä ja osasit näytellä. Billy Crudup vakuutti Russell Hammondina, keksityn Stillwaterin bändin jäsenä. Patrick Fugitin William Miller oli suloinen 15-vuotias poika, joka oli liian sinisilmäinen, mutta kuitenkin ymmärsi enemmän kuin antoi ymmärtää. Penny Lane näytellyt Kate Hudson oli ihan OK ja sopi rooliin. Elaine Millerin roolia näytellyt Frances McDormand oli myös todella hyvä ja vakuuttava, tässä on kyllä yksi näyttelijä joka osaa näytellä. Ja hänen roolihahmostaan pidin muutenkin paljon. Nämä nyt muistuivat mieleen, mutta sivuroolitkin oli hyviä, jotkut olivat aika mielenkiintoisia hahmoja.

Siis, onko tästä elokuvasta olemassa jonkinsortin director's cut elikkäs lisää materiaalia?

carolina

• Ankeuttaja
Melkein julkkis
« Vastaus #7 : Helmikuu 07, 2006, 15:27:28 »
Lähestulkoon kaikki jotenkin tai edes vähän musiikin ja popkulttuurin ympärillä pyörivät elokuvat kiinnostavat, joten piti tämänkin katsoa vihdoin ja viimein silloin, kun se Neloselta tuli viime vuoden puolella.

Ja tykkäsin kyllä kovasti. Elokuvassa on rento ja hyväntuulinen tunnelma, sen kuitenkaan olematta mikään "räkäkomedia", joka tuntuu tänä päivänä olevan enemmän sääntö kuin poikkeus komediaa/hyväntuulista elokuvaa tehtäessä. Paljon plussaa myös siitä kuinka uskottava ja todenmukainen elokuva on. Mielestäni leffa on nimittäin aika lailla täydellinen kuvaus siitä, millaista itse ajattelen 70-luvun rock-skenen olleen.

Toimittajapoikanen William oli mielettömän sympaattinen tapaus, mutta jo parhaimmat päivänsä nähnyt, erittäin "uncool" veteraanikollega Lester Bangs nousi ehdottomaksi suosikikseni. Bändin pojat olivat ihan jees, en tosin niitä jaksanut ihan hirveästi seurailla, sillä Williamin kohtalo ja tulevaisuus kiinnostivat enempi. Penny Lane oli ihan mukiinmenevä bändärityttönen, mutta hän kuten muutkin elokuvan tytöt jäivät epämääräisellä sekoilullaan turhan etäisiksi.

Mainio elokuva, joka todennäköisesti kestäisi muutaman katselukerran lisää.

The only true currency in this bankrupt world is what we share with someone else when we're uncool.

AlmostRockStar

• Ankeuttaja
Melkein julkkis
« Vastaus #8 : Helmikuu 11, 2006, 12:19:35 »
Minäkin olen nähnyt, ja pidin paljon. Tosin en muista elokuvasta oikein mitään, vain jotenkin juonen; näin sen viimeksi juuri silloin 9.4, ja olisiko tullut 2004 vai sitä ennemminkin? En muista.

Pidin todella paljon juonesta. Penny Lane (Kate Hudson) jäi mieleen eniten, todella kaunis nainen. :>
Hmm. Enpä muista mitään erikoista leffasta, mitään parhaita kohtia jne. Mieleeni on jäänyt vain se lentokone-kohtaus...

Joo. No, mielenkiintoinen ja hieno elokuva.

- ARS -

Tulipas paljonsanova kommentti. >__>

alcor

• Ankeuttaja
Melkein julkkis
« Vastaus #9 : Helmikuu 11, 2006, 19:58:27 »
Ihana elokuva. Olen aina tykännyt:D Pari kertaa olen nähnyt ja heti iski. Olisin itse niin kovasti halunnut elää tuollaisia aikoja, mikä olisi parempaa kuin vain unohtaa kaikki, hypätä jonkun bändin mukaan ja kiertää Jenkkejä? Unelmani<3

Kate Hudson oli aivan loistava! Roolisuoritus oli ihan uskomaton. Penny Lane oli niin outo ja poikkeava hahmo että eihän sitä voi muuta kuin rakastaa. Jostain syystä tuli mieleen Janis Joplin (?).

Meininki oli niin pöllyisää ja rokkia ja musiikki oli hyvää ja näyttelijät tekivät hienot roolisuoritukset. Kuka ei voisi tykätä?

Vilttitossu

• Ankeuttaja
Vs: Melkein julkkis
« Vastaus #10 : Maaliskuu 22, 2007, 17:25:55 »
Mahtava elokuva! Olen nähnyt kerran telkkarista katsottuna (taisi olla neloselta). Haluaisin nähdä toisen kerran. Jos mietit nyt kannattaisiko katsoa, niin katso ihmeessä!!