Kirjoittaja Aihe: Lahjakas Herra Ripley  (Luettu 1098 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Snivellus

• Ankeuttaja
Lahjakas Herra Ripley
« : Huhtikuu 11, 2004, 12:37:35 »
Katsoiko kukaa tätä elokuvaa muutama päivä sitten, taisi olla toissa iltana.

Itse katsoin mutta minulle jäi vähän ristiriitaisia tunteita siitä, en hirveästi pitänyt siitä mutta katsoin loppuun saakka.
Elokuvahan kertoo nuoresta herrasta nimeltään Ripley joka lähtee New Yorkista Italiaan houkuttelemaan suuren yhtiön omistajan poikaa palaamaan Amerikkaan. Yhtiön johtaja lupasi Ripleylle $1000 jos saisi poikansa Dickien takaisin New Yorkiin. Tom (Ripley) lähtee mielellään koska on aina halunnut tutustua Eurooppaan. Hän opettelee tuntemaan Jazzia jotta hänellä ja Dickiellä olisi jotain yhteistä. Paikanpäällä hän esittää tuntevansa Dickien Princeton yliopiston kautta. Hän ystävystää Dickien kanssa ja kertoo että hänet oli lähetetty sinne hakemaan Dickien takaisin U.S.Aan. He päättävät yhdessä huijata isää, ja pyytävätkin tältä lisää rahaa. Ystävyys suhde jatkuu, mutta Dickie on ailahteleva luonne, hän kyllästyy Tom:iin nopeasti, mutta sitten ilmenee että Tom on homo, ja on pahasti rakastunut Dickieen jolla on vaimo ja useita tyttöystäviä.

Soilaa tästä eteenpäin!

Tom päätyy tappamaan Dickien raivonpuuskassa, ja rupeaa esiintymään hänen nimellään. Dickien ystävä Freddie arvaa että jotain on tekeillä ja hänkin saa surmansa Tomin toimestasta. Tom ajautuu loputtomaan valehtelu kierteeseen, josta ei näytä olevan uloskäyntiä. Hän esiintyy toisille ihmisille Dickien nimellä ja toisille omalla nimellään.

ayu

• Ankeuttaja
Lahjakas Herra Ripley
« Vastaus #1 : Huhtikuu 20, 2004, 20:12:21 »
Voi sisältää spoilauksia

Tämä oli surullinen ja todella järkyttävä elokuva. Aluksi se tuntui jännältä, mutta menihän se tylsän puoleiseksi. Jeh, tylsä, mutta oli pakko katsoa loppuun. Silloinhan oli Pääsiäisloma?
Se loppu oli pelottava ja surullinen. Hänhän tappoi sen miehen, sen ystävän, joka oli Tomin ystävä. Minua vain jäi vaivaamaan se loppu, hän istui yksin pienessä laivan hytissä ja taustalla kuului musiikkia ja äänet, jossa hän tappoi miehen.
Järkyttävä elokuva!
Vaikka olihan se myös tylsäkin. Olen nähnyt tuon elokuvan kaksi kertaa puolestavälistä, nkä ole koskaan nähnyt alkua. Silti, en katsoisi enää kolmatta kertaa.