Kirjoittaja Aihe: Disneyn elokuvien "vierailijat"  (Luettu 2471 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
Disneyn elokuvien "vierailijat"
« : Huhtikuu 07, 2004, 18:34:22 »
Oletteko itse huomanneet näitä hauskoja sattumuksia Disneyn elokuvissa, että esim. jonkin muun Disney-leffan hahmo olisi tullut "vierailemaan" toiseen elokuvaan? Minulla on ainakin muutama esimerkki:  Katsoin tänään Disneyn elokuvan Herkules, ja huomasin kaverini kanssa, että Herkuleksella oli yhdessä vaiheessa viitta, joka oli tehty Scarin (leijonakuningas 1) nahasta. Myös Nemoa Etsimässä- elokuvassa on tällainen "kömmä". Siinä lopputekstien aikaan yhtäkkiä ruudussa lilluukin Pallo-Masi (Monsterit OY).

Eli nyt kaikki Disneyn ystävät keräämään näitä hassuja juttuja!

Ellu

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Huhtikuu 07, 2004, 20:31:56 »
Jack Sparrow: ... ...vähän? o.o;

Anyway, Disneyn animaattorit piilottelee sellaisia pieniä Mikin päitä tarkoituksella joka väliin, esimerkiksi vaikka pilviin tai kavionjälkiin. Ainoa jonka itse olen huomannut, on Lilossa ja Stitchissä sen avaruusaluksen ohjaamossa. Muita hahmoja ovat esim. Tarzanissa näkyvät siellä leirissä se kahvi-/teekuppi ja se pannu. Sitten muistaakseni Keisarin uusissa kuvioissa niillä lapsilla on leluna Hirviö Kaunottaresta ja Hirviöstä. Ja sitten Notre Damen kellonsoittajassa siellä kadulla menee se lentävä matto Aladdinista, se kai potkaistaan ulos mattokaupasta. Joo, muistan varmaan joskus lisääkin. Niille kätketyille Mikeille ja muille on omistettu ties kuinka paljon omia sivujakin.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #2 : Toukokuu 26, 2004, 15:24:03 »
No, Leijonakuningas 3:sen lopussa 'vierailee' ainakin lumikki ja monia muita Disneyn hahmoja. (en muista kun sen videon katsomisesta on jo aikaa) Tosin ne kaikki hahmot ovat mustina siinä lopussa mutta mukana kuitenkin.
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #3 : Elokuu 03, 2004, 17:39:20 »
Elokuvassa "Aarreplaneetta" nähdään kaapin päällä Stitch-nukke.
Ja elokuvassa "Oliver ja kumppanit" nähdään koiria mm. elokuvista Kaunotar ja Kulkuri ( Jalo, Rita, Tupsu) ja 101 Dalmatialaista (Pongo).

Galanen

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Elokuu 03, 2004, 20:55:10 »
Herculeksessa soi Notre-Damen Kellonsoittajan 'musiikkiteema'[Tai siis hyvin paljon samankaltainen, ettei se voi olla vahinko, koska se soi vain yhdessä kohdassa], kun Hercules menee Zeuksen temppeliin. Lisäksi kuulemma Lilossa ja Stitchissa Lilolla on Mulan-juliste huoneessaan. Itse en ole sitä vielä löytänyt [En kyllä ole kovin ahkerasti etsinytkään].

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
« Vastaus #5 : Elokuu 03, 2004, 21:02:44 »
Suoranaisen listauksen LISÄKSI olisi mukavaa, jos suoritettaisin jonkin sortin pohdintaa siitä MIKSI näitä vierailuja ylipäätään piirretään?

Oletteko huomanneet moista muilla kuin Disneyllä? Oletteko bonganneet jotain Disneyn hahmoja kenties aivan muiden lafkojen tekeleissä? Oletteko miettineet miksi olette sellaisen päässeet näkemään?

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #6 : Elokuu 03, 2004, 21:18:47 »
Se on kyllä jännää, nuo tuollaiset vierailut. Haluavatko he muistuttaa muista elokuvistaan? Niin että ihmiset haluaisivat selvittää esim. millainen on tuo hahmo tuon tyypin kaapin päällä, jne?

Silver Dragon

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Elokuu 04, 2004, 02:22:25 »
Itse olen bongannut seuraavia...
Leijonakunigas 3:ssa on mikkihiiren päitä vähän siellä sun täällä. Muistan tällä istumalla kohdan, jossa T&B kaksikko putoaa vesiputouksesta, kalliossa on mikkihiiren pää. Muistelisin nähneeni pallokorvia samassa leffassa useamminkin...
Aladdin elokuvassa, kohdalla, jossa Sulttaani rakentaa eläinpyramiidia, seassa on Kaunottaren ja Hirviön Hirviö-figuuri... oli muuten hauska huomata se... ^_^
Muiden Aladdinien jatko-osissa on niin paljon viittauksia muihin leffoihin Hengen vääntäminä mauttomina vitseinä, että ihan puistattaa... Varkaiden Kuninkaassa se Pocahontas oli kyllä pahin kaikista... x_x
Missä kohtaa se Notre Damen Kellonsoittajassa oli se taikamatto? Itse en ainakaan ole löytänyt...

Galanen

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Elokuu 04, 2004, 20:17:56 »
Niinpä, miksikäs noita vierailuja tehdään? Hyvä kysymys. Ehkä he tahtovat muistuttaa aiemmista elokuvistaan, antaa 'tosi-faneille' jotakin etsimisen aiheita, vai huvikseen vaan? Minä en ainakaan keksi tähän mitään loogista vastausta. 'Huvikseen vaan'-vaihtoehtoon en ainakaan jaksaisi uskoa, koska onhan siinä aika työ elokuviin sellaisia kätkeä.

Muilla kuin Disneyllä en ole oikeastaan tällaisia nähnyt. Tai ainakaan en muista.

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
« Vastaus #9 : Elokuu 04, 2004, 20:33:04 »
Mikki -silhuettien piilottaminen alkoi Disney -elokuvissa vitsinä, mutta se muuntui traditioksi. Se on tokikin aivan eri juttu kuin se, että Pumba vierailee Notredamen kellonsoittajassa.

Mikki -silhuetti jossain muussa kuin Disney -tuotannossa ei ole laskettavissa Hidden Mickeys -pelissä, jota Disneyleffoissa voi siis harrastaa. Disneyn työntekijät ovat täysin tietoisia kyseisen pelin pelaajista, ja tarkkailevat heidän havainnointikykyään (listaukset netissä).

Oikeat hahmovierailut ovat siis eri asia: Itse näen asian niin, että Disneyn lukuisat piirtäjät ja muut tekijät kunnioittavat näin toistensa jälkiä, he kun eivät erikseen nimeä usein saa. Kyse olisi siis lähinnä kunnianosoituksesta ja tietysti myös lahjasta faneille.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #10 : Elokuu 04, 2004, 20:49:08 »
Ja voisikohan olla myös niin, että he haluavat yllättää faninsa tai ensikertalaisen sillä, et "hei, tuon mä muistan siitä ja siitä leffasta", ja haluavat täten innostaa ihmisiä "bongailuun". Kenties ihmiset katsovat disneyn elokuvia osittain myös siksi, että voisivat bongata sieltä jonkin muun leffan esineen/henkilön?

Ja selitinkö liian monimutkaisesti?

Poissa Thomas Fletchley

• Totuustutkapoliisi
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Velho
  • Piu?
« Vastaus #11 : Elokuu 04, 2004, 23:21:33 »
Minä taas uskon, että nuo vierailevat hahmot ovat piirtäjien tapa vitsailla keskenään ja tietenkin myös kunnioittaa toistensa töitä. Tämän kaltaista "vitsailuahan" löytyy myös tavallisistakin elokuvista. Jossain lehdessä niitä oli joskus listattukkin, mutta perusperiaatteeltaan, että esim. kaksi ohjaajaa laittavat pienen viitteen toisistaan omiin elokuviinsa (esim. taustalla näkyvässä tv:ssä näkyy kuvaa toisesta).

Eikö tuota Hidden Mickeys-tyyliä ole käytetty muissakin paikoissa? Itse muistelisin ainakin Don Rosan piilottavan joidenkin sarjakuviensa aloitusruutuihin piilotetun Mikin, samoin kuin suurien tarinoidensa kansikuviin kirjaimet D.U.C.K.
Narf - Still too sexy
...nostalgiaa vuodelta 2005-2006

...Aika vanhoja kääpiä

Iita

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Elokuu 05, 2004, 02:08:30 »
(Olen pahoillani, offia, mutta haluan nyt kommentoida...)

Lainaus käyttäjältä: "Thomas Fletchley"
Itse muistelisin ainakin Don Rosan piilottavan joidenkin sarjakuviensa aloitusruutuihin piilotetun Mikin, samoin kuin suurien tarinoidensa kansikuviin kirjaimet D.U.C.K.

Rosa tosiaan piilottaa aloitusruutuihin ja kansiin usein tuon D.U.C.K. -tekstin (Dedicated to Uncle Carl from Keno), mutta Mikit saattavat olla missä vain, eivät siis välttämättä aloitusruuduissa.

(Voisin jatkaa aiheesta vielä pidempäänkin, mutta kun se ei varsinaisesti tähän topiciin kuulu, niin annetaan olla.)

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
« Vastaus #13 : Elokuu 05, 2004, 08:45:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Thomas Fletchley"
Eikö tuota Hidden Mickeys-tyyliä ole käytetty muissakin paikoissa?

Muissakin paikoissa kuin elokuvissa kyllä, mutta sen muun paikan pitää olla Disneyn juttu, muuten kyse on jostakin muusta kuin VIRALLISESTI Hidden Mickeystä.

Sen tyylisiä juttuja taas on paljonkin, hyvin monenlaisia bongauskohteita on laitettu erinäisiin paikkoihin.

Pieni Hikke

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Elokuu 13, 2004, 07:27:18 »
Eikö tuota Hidden Mickeys-tyyliä ole käytetty muissakin paikoissa? Itse muistelisin ainakin Don Rosan piilottavan joidenkin sarjakuviensa aloitusruutuihin piilotetun Mikin, samoin kuin suurien tarinoidensa kansikuviin kirjaimet D.U.C.K.[/quote]

Don Rosa laittaa nykyään kaikkiib sarjouhinsa D.U.C.K.-omistuksensa. Ennen se ei viitannut kintalla kiellolle ja nykyään jotkut inhottavat toimittajat löytävät ja poistavat sen.

Ja itse aiheesta: Kaipa elokuvantekijät pitävät sitä hyvänäkin vitsinä piillottaa hahmoja muista Disneyn elokuvista. Ne pitää vielä löytää tarkasti etsimällä, eikä se vaan läjähdä nenän eteen helposti. . Itse en ole vielä löytänyt yhtään.

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #15 : Lokakuu 04, 2005, 13:59:35 »
Lainaus
Lisäksi kuulemma Lilossa ja Stitchissa Lilolla on Mulan-juliste huoneessaan. Itse en ole sitä vielä löytänyt [En kyllä ole kovin ahkerasti etsinytkään].
Se juliste on siellä Lilon siskon huoneessa, näkyy silloin kun Lilo tulee sen soittimen ja Stitchin kanssa sitä herättämään.  Eli siis se kun Stitchin suusta soi Elvistä ^^

Tuota mikkihiiri juttua en ole huomannutkaan :o Täytyy ruveta bongailemaan pallokorvia ensikerralla kun noita katselen.

Minustakin tuo vierailut, voisivat olla sitä toisen työn kunnioittamista tai niiden omana "vitsinä" Nehän saa siellä lisä palkkaa kun keksii jonkun hauskan jutun elokuvaan ;)

muoks/ Bernand ja Bianca elokuvassa, näkyy selvästi Bambi ja tämän äiti. Lisäksi ne eläinveikkoset näyttävät aika tutuilta yks jos toinenkin. Se pöllö on ihan varmana "Miekka kivessä", sillä on anyway sama suomalainen ääninäyttelijäkin. (Se tosin tuskin liittyy aiheeseen.)

Tämä menee varmaan hitusen offiksi nyt... Mutta Peter Panissa siinä yhdessä kohtaa soi pieni pätkää samaa musiikkia, kun kaunottaressa ja kulkurissa. (En osaa selittää tarkemmin)
Peter Panissa oleva kappale muuten oli alunperin suunniteltu Liisa ihmemaassa elokuvaan, eri sanoilla tietenkin. ^^

Monsterit OY:ssa siellä on leluina nemo ja toy story 2:sesta se tyttö nukke.

Lainaus
kahvi-/teekuppi
Pilkunviilausta, ne on Rouva pannu ja kippo :p

Aladdinissa muuten vilahtaa myös Sebastian (Pieni merenneito) ja Pinochion pää

muoks.

Minäkin näin nyt sen Bellen siellä notre damen kellonsoittajassa. Lisäksi yritimme etsiä noita pallokorvia. Arvaa oliko hauskaa kun sisko huutaa joka minuutti "tossa oli, ihan varmaan oli" ja kelaa taaksepäin nähdäkseen, että ihan samanlainen aukko se vaan oli kuin kaikki muutkin. Me kaikkihan tiedämme, että katedraali(?) on täynnä niitä "kolmen ja neljän pallon muodostamia aukkoja". No siskoni mielestä nämä olivat pallokorvia x) Itse kuvittelen muodostaneeni pallokorvan kolmesta kivestä, olisikohan ollut vielä tuo kyseinen elokuva, vai kaunotar ja hirviö. En nyt muista, kun oli sellainen Disney putki eilen.

Kuinka tarkkoja nuo pallokorvat sitten ovat elokuvissa? Kuinka erottaa kolme ympyrää ja pallokorvan toisistaan? Onko sillä jotakin määritelmiä ja mistä sellaisen useimmiten löytää?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2007, 18:00:21 kirjoittanut Eleanír »
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #16 : Lokakuu 04, 2005, 14:07:38 »
Oletteko huomanneet Lilo ja Stitch-elokuvan alussa, kun Stitch on "syytetyn penkillä", niin se nuolaisee siihen lasiin Disneyn D-kirjaimen?

poro

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Lokakuu 12, 2005, 17:38:31 »
Olen järkyttynyt! Olenko tosiaan ollut näin sokea, että en ole koskaan älynnyt mitään tuollaisia piilo juttuja, vaikka olen Disneyn elokuvien suurkuluttaja?! :O
Huisia kyllä tälläiset jutut!
Mutta näihin muidenkin elokuvien tälläisiis piilojuttuihin, niin Fight Clubissa näkyy elokuvan alussa aina välillä pilkahdus Brad Bittin hahmosta, mutta niitä ei kunnolla nää :) Tais mennä kyllä hieman aiheen sivusta...

Poissa Sarah Musta

• Lucius
  • Henkihörhö
« Vastaus #18 : Marraskuu 24, 2005, 13:58:44 »
Keskustelu, jota Mirz jo pyyteli on edelleen kateissa. Olisikohan aika kasata itsenne koittaa kirjoittaa jotain sisältöäkin, ei pelkkää havaintoa toisen perään.
I'm not evil, I'm just better than you