Kirjoittaja Aihe: Tuska Open Air Metal-Festival  (Luettu 14319 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

TKTH

• Ankeuttaja
Tuska Open Air Metal-Festival
« : Maaliskuu 22, 2004, 10:56:25 »
Eli festarikesä lähestyy ja kovimmat metallifanit odottavat innokkaasti kesän parasta rokitusta! Vai odottavatko? Kuinkas moni täältä vuotiksesta meinaa lähteä sinnä? Ja mitäs mentte katsomaan?

www.tuska-festival.fi
KYLLÄ! Aikataulut ovat varmistuneet!

Itse menen sinne vaikka pitäisi kävellä sillä Nigthwish on pakko nähdä kerran elämässä. Muita mielestäni katsomisen arvoisia on Kilpi(hope so) Dio ja Impaled Nazarene.
Viime viikonloppuna oli tuskan warm-up Nosturissa ja kyllä siellä ainakin meno oli jo sitä luokkaa että kesältä voi odottaa paljon.

LIPUT MYYNNISSÄ TÄNÄÄN!!!(5.4.2003)

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Uruz
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #1 : Maaliskuu 22, 2004, 12:01:18 »
Ajattelin lähteä tänä vuonna Tuskaan, kun viime vuonna en päässyt, ja sitä edellisenä vuonna ei kiinnostanut.

Tarkoitus olisi päästä näkemään Nightwish, Sonata Arctica, Sinergy ja Charon. Mutta koko viikonloppua en millään pysty Tuskassa olemaan, sen tiedän jo nyt, joten pitänee valkata päivä jolloin olisi omasta mielestäni parhaimmat bändit lavalla.

Harmi ettei Finntrollia näy Tuskassa tänä vuonna, sitä olisin tahtonut päästä katsomaan ja kuuntelemaan jo viime vuonna, muttah...

Jos lippujen hinnat ovat nousseet viime vuodesta (oletan myös että ne ovat) ei minulla ole pakosti varaa lähteä kahtomaan nuita, jolloin minua potuttaa sanalla sanoen, saati jos joudun jonnekin hornan tuuttiin tuolloin.
Mens agitat molem.

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Maaliskuu 22, 2004, 14:34:25 »
No tottakai minut löytää tuskasta! Artisteista mielenkiintoisimpia ovat: Impaled Nazarene (Kulttibändi), Dio (Mr.Dio on Jumala isolla J:llä), T.Rautiainen & Trio Niskalaaki (No tottakai) ja ehkä vielä Dark Tranquillity (Ihan mielenkiinnosta, vaikka en göteborg döödiksen ystävä olekkaan).Nuo ovat melkeinpä pakollisia.

Harmi että Barathrum jäi ulkopuolelle tänä vuonna, heillä on aina energisiä live-esiintymisiä.

Harmittaa kyllä, että Tuskan esiintyjälista on noin ''poppi''. Ainoa kunnon mättöakti on Impaled Nazarene. Viime vuonna oli sentään Barathrum, Behemoth ja Horna! Liian Powermetallia, liikaa tuollaisia räppimetal bändejä (Suburban tribe) ja liikaa huonoja valintoja (In Flames, Kilpi, Swallow the sun, Charon). Olisivat voineet kuluttaa In Flamesiin pistämänsä rahat vaikka kahteen pienempään, mutta parempaan bändiin. Noh, Dio korvaa yksistään jo nuo huonot bädit. Lisää BM-akteja pitäisi olla, koska nyt tuska menettää ''jokaiselle jotakin'' -maineensa, joka on aikaisemmin toiminut hyvin.

Warm-Upissa olin. Northern Discipline oli kohtalainen, tosin kuitenkin aika huono. Ajattara veti loistokeikan, illan paras esiintyminen. Moonsorrow oli mitä oli, en pidä heidän musiikistaan erityisemmin.

TKTH

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Maaliskuu 22, 2004, 15:15:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Ulputti"
Onko muita jotka olivat Tuska 2004 Warm upissa Helsingin Nosturissa viime lauantai-sunnuntaina?

Itse liikuin siellä mustissä (yllätyys...) pökissä ja mustassa (yllätyyyys) v-aukkopaidassa puolivaalea kuontaloni levällään, vaalea villapitsihuivi harteilla ja ruskeanahkainen itsetehty niittikaulapanta kaulassa.

Olin kanssa siellä kuten varmaan voi arvata. Mutta sanoisin että sun tunnistaminen on jokseenkin vaikeaa sillä kansa oli aikasta mustanpuhuvaa muutenkin. *naur*
JOs nyt jotain sattuu kiinnostamaan ja tunnistaa niin päällä oli musta(!) samettikorsetti ja fuump-hiapaita, revitty hame ja se mitä todennäköisesti tunnistaa minut festareillakin eli musta stetsoni.(olen siis tyttö, siellähän näkyi enimmäkseen miehiä stetsot päässä)

Angie

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Maaliskuu 23, 2004, 14:59:34 »
Tulossa ollaan.
Viime vuonna aiheesta kehkeytyi jo pienimuotoinen perheriita, että minua ei päästetty Tuskaan, vaikka asumme Helsingissä ja olin säästänyt siihen jne. Tänä vuonna toivon mukaan paremmalla menestyksellä.

Siis, erityisesti odotan Nightwishia ja DIOa. On siellä toki paljon muitakin kiinnostavia, kuten Rautiainen & Niskalaukaus, In Flames, Twilightning, Machine Men ja muut veijarit. Jee jee.

Nyyti

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Maaliskuu 23, 2004, 17:52:33 »
Minäkin olen ainakin alustavasti Tuskaan tulossa, riippuu vielä nyt vähän kesän rahatilanteesta ja aikataulusta.

Erityisesti olen menossa katsomaan tietysti Nightwishia, mutta myös mahdollisesti Trio Niskalaukausta. Ja ehkä Sonata Arcticaa. (en ole henkilökohtaisesti kyseistä bändiä paljon kuunnellut, mutta olen kuullut hyvin paljon kehuja) Riippuu myös esiintyvätkö nuo ollenkaan samana päivänä, molempina päivinä en mitenkään pääse. Mutta, Nightwishia tulen seuraamaan joka tapauksessa, oli sitten kumpana päivänä tahansa. Eli, jos vain mahdollista, niin tulossa ollaan.

Mida

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Maaliskuu 23, 2004, 18:06:55 »
Näillä näkymin olen tulossa.
Aivan loistavia esiintyjiä sinne on ainakin hankittu (Nightwish, Sinergy, Kotiteollisuus, Sonata Arctica).
Olen ollut Nightwish-fani jo yli vuoden, enkä ole vieläkään saanut raahattua itseäni niiden keikalle (=nyt olisi loistava tilaisuus).

Olen kuullut tosi monelta, että se Tuska olisi ihan käymisen arvoinen juttu ja joka vuosi on harmittanut, kun en ole sinne päässyt! Mutta nyt...!

*kieh kieh*

rääväsuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Maaliskuu 25, 2004, 22:29:12 »
Näillä näkymin olisin tulossa Tuskaan. Itse en ole suurinta osaa bändeistä kuullut, joita sinne on tulossa, mutta paremmalta idealta nämä festarit kuulostavat kuin.. kuin.. Ei tod. pahalla, mutta purkkapop-festarit (en haluaisi pahoittaa muiden mieltä, joten en listaa tähän mielipiteitäni sen enempää). Ensikertalainen olen siellä. Jos asiat järjestyvät ja pääsen itse paikan päälle.

ROAR \,,/

keikku

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Maaliskuu 30, 2004, 11:10:58 »
minäkin ajattelin kieriskellä sinne asti, eli tulossa olen. (pitäisi vaan käännyttää äitin pää, se kun ei meinaa päästää, vaikka tietää että se on kunnon menoa; isoveljeni oli siellä viime kesänä..) ja kolmen päivän lipun ostan, varmasti. muut ei minulle kelpaa! :D

mäkin oon erittäin pettynyt, ettei Finntroll sinne ole tulossa, se kun on mun lempibändi(, jos sellanen mulla on..). Odotan Nightwishin, Sonatan, Mokoman ja Impaled Nazarenen esiintymisiä.. Ja Rautiaisen tietty. ;]

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Huhtikuu 04, 2004, 14:07:35 »
Minullekkin tuotti alussa huomattavia vaikeuksia kirjoittaa IMPALED NAZARENE. Jotenkin vaikeaa.

Kuulin muuten huhuja siitä, että Dark Funeral tulisi tuskaan. Onko kellään muulla tietoa asiasta?

Vakio

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Huhtikuu 04, 2004, 14:50:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Sacrilegiom"
Kuulin muuten huhuja siitä, että Dark Funeral tulisi tuskaan. Onko kellään muulla tietoa asiasta?

Dark Funeralin nettisivujen (http://come.to/darkfuneral) mukaan bändi soittaa Tuskassa perjantaina. Tuskan sivuilla asiasta ei ole mainintaa.

Tällä hetkellä vahvistetuista bändeistä eniten kiinnostavat In Flames, Fear Factory, Swallow the Sun ja Beseech. Luvassa on aika monta sellaista bändiä, jotka olen nähnyt jo aikaisemmin.

Liput tulevat huomenna myyntiin. Jännää.

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Huhtikuu 04, 2004, 16:56:37 »
Huomasin että tuo konserttivahvistus on tullut 1.4.2004, eli kyseessä saattaapi olla aprillipila.

EDIT:
Ei olekkaan aprillipila! Yksi kunnon BM akti lisää tuskaan! BLACK METAL WAR!

Orashan

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Huhtikuu 05, 2004, 17:11:09 »
Nightwish on kyllä pakko mennä katsomaan, vaikkakin Kaustinen jäisi kesken, onneksi vain vähän. NW.n näin live joskus pari vuotta sitten ankkarockissa ja oli kyllä niin hieno että. Timo rautiainen (eikö se ollut tulossa?) olisi myös aika jee nähdä.. Muiden bändien kiinnostavuudesta en ole varma, niin vähän kuunnellut tuon tyylistä musiikkia enää jostain syystä :) .

Typhon

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Huhtikuu 12, 2004, 18:39:15 »
Tottakai, menossa ollaan ja lippukin on jo valmiina taskussa. In flames, Soilwork, kotiteollisuus, ei juma. Ei voi jättää väliin!

Viime vuonnakin oli kova meininki ja niskat oli kipeet kuukausia jälkeenpäin. Arch Enemyn ja The Hauntedin setit olivat kovimmat ja reippaimmat. Mistä itse pidit?

Keara

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Huhtikuu 14, 2004, 22:43:24 »
Jep, olen minäkin tulossa. Ensimmäistä kertaa ja odotukset on kovat. Lähinnä olen menossa katsomaan Nightwishiä, Sonata Arcticaa, Fear Factorya ja Kilpeä. Täytyy se Swallow the Sunkin varmaan katsastaa kun kaikki siitä niin kauheasti riehuu. Fiilistelemään olen sinne lähinnä menossa, en ala turhan nirsoksi.

Koko viikonlopuksi olen menossa. Seuraa on lauantaiksi ja sunnuntaiksi joten joudun perjantain viettämään itsekseni. Kai sitten on mahdollista järjestää jonkilaista miittinkiä että voisi sitten tunnistaa kaikki Vuotiksen Tuskalaiset?

Mietityttää vähän nuo majoittumiset sun muut. Minulla on 40km matka Hesaan enkä jaksaisi sitä joka päivä kököttää bussissa uudestaan ja maksaa siitä. Onneksi tässä on vielä aikaa miettiä.

Voisikohan joku aiemmin Tuskassa ollut kertoa vähän mitä nyypiön olisi hyvä tietää sinne mennessä? Minkälaista jengi on ja mihin kannattaa varautua? Muutenkin olisi kiva kuulla hiukan kokemuksia.

Vakio

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Huhtikuu 15, 2004, 16:18:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Keara"
Koko viikonlopuksi olen menossa. Seuraa on lauantaiksi ja sunnuntaiksi joten joudun perjantain viettämään itsekseni. Kai sitten on mahdollista järjestää jonkilaista miittinkiä että voisi sitten tunnistaa kaikki Vuotiksen Tuskalaiset?

Aika monen irkkitutun kanssa on jo puhuttu miitistä. Saattaisin ehtiä Vuotis-miittiinkin. (Eri asia tietysti on se, etten tunne teistä ketään...)

Lainaus
Voisikohan joku aiemmin Tuskassa ollut kertoa vähän mitä nyypiön olisi hyvä tietää sinne mennessä? Minkälaista jengi on ja mihin kannattaa varautua? Muutenkin olisi kiva kuulla hiukan kokemuksia.

Hmm... Itse olen aina ottanut eväitä (Pepsiä ja sipsejä) mukaan. Ei kannata tunkea liian eteen, jos ei ole tarpeeksi massaa ja pituutta. Korvatulpat tai pumpulia kannattaa varata mukaan, ainakin jos ei ole tottunut äänekkääseen musiikkiin (lue: kuuroutunut). Tuollaisia nyt ensin tuli mieleen.

TKTH

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Huhtikuu 16, 2004, 13:19:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Keara"

Tuo miitinki voisi olla hyväkin juttu. Sitä pitää miettiä. En tunne teistä sinne tulevista ketään kovin hyvin eli oikeastaan se on loistava idea!
Jos mitinki kiinnostaa muitakin niin pistäkäähän juttua  miten teille sopisi.
Minllekkin sopisi parhaiten perjantai.

keikku

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Huhtikuu 16, 2004, 19:13:28 »
Miitinki Tuska-juhlan aikana on mahtava idea. Ehkäpä joku haluaisi alkaa järkkäilemään miittiä tonne "Miitit ja larpit" -osaston?? Jos ei kukaan vähään aikaan mitään sano, mä voin tehdä topikin sinne ja alkaa järkkäilemään miittiä. (mulle käy luultavasti kaikki päivät, riippuu ohjelmistosta..)

rockangel

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Huhtikuu 26, 2004, 21:50:08 »
Aika suurella todennäköisyydellä olen Tuskaan tänä vuonna tulossa. Ja itseasiassa koko viikonlopuksi, mikäli mitään suurta estettä ei tule. Lippua en ole kyllä vielä hommannut, mutta jospa ens viikolla vaikka.

Tänään muuten ilmestyi tonne Tuskan sivuille ensimmäinen aikatauluversio.

Winterheart

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Huhtikuu 27, 2004, 14:09:02 »
Perjantaiksi tulossa ollaan.
Siellä on Sonata Arctica JA ENSIFERUM!!
Kaksi maailman parasta bändiä.

Miten maailma voi olla näin hyvä paikka..?

EDIT: Perjantaille liput on ollut pari viikkoa...
Enää 17 päivää!!

Daenne

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Huhtikuu 27, 2004, 15:32:18 »
Siirrän viestini tänne oikeaan paikkaan. o.O

Minä olisin halunnut mennä katsomaan Sonataa ja Nightwishiä, mutta en uskalla eikä minua varmaan päästettäisikään. Olen vasta 12vuotta silloin joten olisin vähän nuori. Siskoni (Ayasha) on menossa meidän serkkumme ja yhden pojan kanssa sinne kai perjantaina ja lauantaina.

Nightwishiä haluaisin todella mennä katsomaan.
Mutta minä kyllä aion sen vielä joskus jossain bongata! ^^;

keikku

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Huhtikuu 30, 2004, 17:42:02 »
Tiedoksi, että Tuska-miitistä kiinnostuneille on nyt tuolla miitti-osastolla topikki. Ilmoittautumaan ja ehdottamaan aikaa sitten vaan.

zubrette

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Toukokuu 02, 2004, 16:00:08 »
Joo todellakin tullaan! Joka päivä, vaikka sunnuntaina onkin luvassa aika paljon löhöilyä nurtsilla. Eniten kiinnostavat bändit ovat Impaled Nazarene, Dark Funeral, Turisas ja Trollheims Grott. Varmaan katson mysö Nasumin, In Flamesin, Dark Tranquillityn, Death Angelin, Soilworkin ja Diablon. Ihan kohtuullinen bändivalikoima, varsinkin kun Dark Funeral tulee :).

Keara,

Tuska on kyl ihan tavallinen festari.. ei siinä mitään kummempaa...ööhh.. paitsi.. Tuskaan saa sitten ottaa omia juomia mukaan muovipulloissa, että ei tartte kaljateltassa tuhlailla. Jotain evästä voi olla hyvä olla mukana kun ne festariruoat on pirun kalliita ja vähän arvaamattomia. Korvatulppia saa apteekista. Sieltä ei pääse ulos saman päivän aikana, eli ku kerran menee ulos ni ei sisään pääse.

Ja minä voin tulla vaik miittiin vaik kukaan ei muistakaan mua kun en mä täällä niin usein oleskele :)

Ayasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Toukokuu 10, 2004, 09:16:19 »
Olen tulossa, kunhan vaan saisin aikaiseksi hommata liput, pakko päästä!
Tulen vain kahdeksi päiväksi, perjantaiksi ja lauantaiksi. Olisin kyllä halunnut nähdä ainakin Trio Niskalaukauksen, mutta ei voi mitään. :/

Lähinnä tulen katsomaan Sonata Arcticaa, Nightwishiä, Kotiteollisuutta, In Flamesia ja Kilpeä. Odotan kuitenkin sitä, että Tuska tutustuttaisi minut uusiin hyviin metal-bändeihin, eli avoimin ja uteliain mielin olen liikkeellä. :]

Miitti olisi hyvä juttu ja sinnekin voisin saapua, vaikkei teistä kukaan minua taida tunteakaan.. Olen tulossa ainakin serkkuni ja poikaystäväni kanssa.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #24 : Toukokuu 10, 2004, 16:51:40 »
Juu, sinne olisi tosi kivaa tulla, Sonataa katsomaan nimittäin. Voisin päästä isoveljen ja sen kaverin kyydillä, jos ne nyt sitten menee. Velipoika ainakin vaikutti aika kiinnostuneelta menemään sinne, siellä kun on Sonata ja In Flames ja vaikka mitä muita hyviä yhtyeitä.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Sleeping Sun

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Toukokuu 10, 2004, 20:07:33 »
Päivä vaihtui. Mie olen tulossa lauantaina paikalle. Kolmeksi päiväksi olisin halunnut, mutta rahat eivät riitä. Lauantaina siis Nightwishia katsomaan.

Miitti kävisi siis ainakin silloin lauantaina.

Noirre

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Toukokuu 11, 2004, 08:39:20 »
Noirruskalla on jo lippu varmassa tallessa. Itse en ole kamalasti suunnitellut mitä bändejä menen katsomaan kun kaverin kanssa pyöriessä tulee kuitenkin tehtyä noita kompromisseja. Sonata, Kotiteollisuus ja Nightwish nyt varmaan ainakin, ja taisinpa lupautua menemään seuraksi myös In Flamesia tiiraamaan.

Siellä nähdään, siis ^_~

Salmakia

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Toukokuu 22, 2004, 23:25:45 »
Tulossa katsomaan Nightwishia. :) Ensimmäisenä päivänäkin ehkä tulen, mutta varmaan vain norkoilemaan.

Ayasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Toukokuu 31, 2004, 19:35:37 »
Kolmeksi päiväksi Tuskaan siis sittenkin tulen. ;]

Oletteko te muuten miettineet maijoitusta, ketkä ette Helsingin seudulla asu, eli missä yövytte?

Muistuttaisin myös vuotiksen Tuska-miitistä, käykää katsomassa, olisi kiva nähdä teitä..

Paljon hyviä bändejä, paljon hyvää musiikkia ja varmasti paljon mielenkiintoisia ihmisiä. ;]

kahvi

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Kesäkuu 02, 2004, 14:20:28 »
Minulla on myös tuolla laatikostossa odottamassa kolmen päivän liput Tuskaan.

Tänä vuonna kyseisellä festarilla ei näytä esiintyvän niin ihastuttavia bändejä kuin viime vuonna oli (esim. Type O Negative ja Moonsorrow ovat aika kivoja mielestäni), mutta lähinnä perinteen vuoksi sinne on mentävä. Voihan tietysti olla, että jokin noista tuntemattomimmista yhtyeistä yllättää ja sitä rataa. Myös monet ystävät eri paikkakunnilta ovat tavattavissa.

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Kesäkuu 21, 2004, 10:38:32 »
Voi itku ja hampaiden kiristys! Impaled Nazarene ja Ensiferum laitettu päällekkäin! On taas sellainen moka että vähemmästäkin itketään verta. ImpNaz on kulttibändi, mutta tekisi mieli mennä katsomaan myös Ensiferumia, uutta lupausta jonka kummatkin levyt omistan, tsekkaamaan miten se nopeus toimii livenä. Pitää varmaan katsoa sitten fiiliksen mukaan että mitä menen katsomaan.

Jokatapauksessa tuskassa on kaksi(2) artistia yli muiden, nimittäin DIO ja DARK FUNERAL. Suosittelen kaikille ainakin DIOa, mutta sitten DF:n keikalla voi pikkupowermetallistin korvat hajota.

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #31 : Kesäkuu 21, 2004, 11:31:03 »
Minäkin olen sitten Tuskaan suunnistamassa, ensimmäistä kertaa elämässäni, jee. Lauantaina tulen sinne katsomaan Nightwishiä (onneksi ei soitakaan kuin viimeisenä :P).

Muoks: Envun viestiin viitaten, itseäni hieman harmittaa että Diablo on sunnuntainta. En nyt mikään hirmuinen Diablo-kuuntelija ole, mutta Saunassa vetivät hyvän keikan ja ihan mielellään olisin sen uudelleenkin nähnyt.
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Kesäkuu 21, 2004, 13:53:14 »
Olenpa minäkin ensimmäistä kertaa elämässäni Tuskaan suuntaamassa. Tosin vain sunnuntaiksi, kun rahavarat eivät ole niin kaikista parhaimmat. Onneksi on sentään tässä syntymäpäivä, niin saattoi äidin laittaa rahoittamaan että sai edes yhdelle päivälle lipun. :p

Sunnuntai? Miksi sunnuntai?
Nooh. Enpäs tiedä. Nyt kun tarkemmin alan ajatella, myös perjantain lippu olisi ollut mukava jo seuran takia - poikaystäväni ja muutama hänen kavereistaan - mutta en kehdannut tunkea seuraan kun ei mokoma sanonut suoraan, että olen tervetullut.
Ja sitten kun sanoin, että sain viimein ostettua Tuskaan lipun sunnuntaille, niin se kehtaa vielä sanoa, että mukavaa, mutta kun en itse ole siellä sinä päivänä.
Argh. Miehet.
Mutta sunnuntai.. Haluan kovasti nähdä Diablon livenä. Kyllä kyllä, onhan Diabloa tässä tullut kuultua, ja ihan mukavahan se on sitten nähdäkin.

Loput esiintyjät ovat vähän auki. Eli saa nähdä. Riippuu ihanasta seurastanikin paljon, kahvi ja hänen ystävänsä. ^^
( Niin kahvi, mikä harmi ettei Moonsorrowta ole tänä vuonna siellä. :p Eikös olisi ollut niin kivaa laulaa Pakanajuhlaa ja Kylän päässä? Oltaisiin voitu vaikka opetella sanatkin siihen mennessä. )

Lippu muuten tulikin tänään. Oli tullut kirjattu kirje Postiin. Pitänee mennä hakemaan ja pitää kuin kukkaa kämmenellä. ^^

dracolainen

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Kesäkuu 24, 2004, 22:54:35 »
Tuska. Mikä ihana sana.

Eli kyllä, olen tulossa. Aika noviisi olen, vasta viime vuonna ensimmäistä kertaa. Silloin(kin) oli kolmen päivän lippu, mutta viimeinen päivä jäi käymättä kun sairastuin. Se se vasta tuskaa oli. Huoh...

Mutta paremmalla onnella tänä kesänä! Keikkuhan on tuota miittiä järjestellyt, minä ainakin olen innoissani tapaamassa m/teikäläisiä! Itse olen liikenteessä hyvän musiikin, mahtavan fiiliksen ja rennon seuran perässä, en minkään bändin erityisesti, vaikka hyviä nimiä näkyy listoilla olevan.

Nähkäämme, ystäväiseni.

Darkness

• Ankeuttaja
Vähän asiasta sivuun...
« Vastaus #34 : Kesäkuu 30, 2004, 22:54:29 »
Oisin menny tuskaan jos Children Of Bodom olisi siellä. mutta kun ei ni ei. Oltii kavereitten kaa Tampereella Sauna open air:ssa, ja Bodom oli siellä. Olin ihan jossain ekstaasissa siel. Erittäin hyvän kuulonen bändi, mut viel parempi livenä.

Poissa neidor

• Xena
  • Vuotislainen
  • Pakeha (aroha) Maori
    • KC
« Vastaus #35 : Heinäkuu 01, 2004, 00:55:00 »
Sunnuntaiksi olen Tuskaan tulossa ja Envun seuraan lyöttäydyn. Yhdyn häneen. Miehet. Argh. Seuralaiseni sai sovittua treffit, joita ei voi perua. Sen tytön on parasta olla sen arvoinen. Nojoo. Ainakin sain laatuseuraa.

Vain sunnuntaiksi sen takia, että olen Porvoon saaristossa ja saavun sieltä sopivasti pois lauantaina. Pitää vähän mökkeilläkin tänä kesänä.

Tämä on ensimmäinen kertani Tuskassa. Suunnittelin piruuttani pukeutuvani hempeisiin sävyihin. Tai ehkä sittenkin olen vain oma itseni. Se tarkoittaa sitä, että erotun kuin valo pimeydestä. Ei ole kyllä ennenkään haitannut. Toivottavasti Envu kehtaa vain kulkea mun seurassa sitten.
Colombia = You'll come for the enticing beauty of the Caribbean Sea. You'll stay because you've been kidnapped and locked in the trunk of a Dodge Dart.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #36 : Heinäkuu 01, 2004, 13:54:29 »
Minäkin tulen Tuskaan! Tosin vain lauantaiksi. Piti valita kahden bändin väliltä, Sonatan ja Nightwishin, ja jälkimmäinen voitti. Toisaalta en olisi päässyt perjantaina töiden takia...
Innolla odotan, ekaa kertaa kun siellä olen sitten. Toivottavasti ei ole liian tungosta.. :)

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Heinäkuu 04, 2004, 16:48:21 »
PAINAKAA TÄSTÄ

Muistuttaisin teitä muita vuotislaisia tuosta tuskamiitti -aiheesta. Te, jotka olette lauantaina paikalla ehdottakaa kellonaikaa ja ilmoittautukaa miittiin.

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Heinäkuu 16, 2004, 22:15:22 »
Yeah, tänään tuli nähtyä oikeastaan vain kaksi bändiä kokonaan, tässä pientä arviota:

Ensiferum
Tätä bändiä kävimme odottamaan heti D.S.K:n jälkeen, ja aikainen tuleminen irroitti eturivipaikat meille. Tunnin odottelun jälkeen enska astui lavalle ja veti kovan setin, keikan loppuun vielä sain Peten (laulaja+kitaristi) settilistan (jokaisella soittajalla on paperilappu josta hän näkee mitä soitetaan ja milloin) ja olin ikionnellinen. Hyvä keikka, varsinkin kun Enskan vanha laulaja kävi vetämässä kappaleet "Treacherous Gods" ja "Lai Lai Hei" vierailevana tähtenä.
WINDRIDEEEEEEEEER!

Dark Funeral
Enskan setin loputtua jäimme paikoillemme odottamaan ruotsalaista Black Metallin huippunimeä. DF ei antanut yleisön pettyä ja veti todella kovan setin. Nyt on niskat kipeänä ja jalat tuntuvat pettävän alta, sen verta tuli hypittyä ja moshattua. Setin kohokohdat: My Dark Desires, Hail Murder, OPEN THE GATES ja Ineffable King Of Darkness, Secret Of The Black Artsia unohtamatta.    
SATAN! OPEN THE GATES!

Muut bändit olivat juu kai ihan kuunneltavia, ainoastaan Sonata Arctica (jota valitettavasti joutui enskaa odotellessa kuuntelemaan) oli jopa huonompi kuin odotin. Hyihyi pitäisi kieltää lailla.

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
« Vastaus #39 : Heinäkuu 18, 2004, 00:39:50 »
Kirjoitellaanpa nyt tännekin, eli ensimmäinen Tuska-kokemukseni on nyt ohi (olin siis siellä vain tämän päivän, huomenna en ole menossa, enkä eilen ollut [tämä päivä=lauantai, vaikka nyt onkin jo sunnuntai]).

Machine Men

En ollut aikaisemmin kuullut, mutta pidin. Laulajalla oli ihan nätti ääni, vaikka välillä välispiikit saivatkin minut hieman pyörittelemään silmiäni. Hyvää musiikkia, jaksoi kuunnella melkein koko keikan loppuun (oli niin järkyttävä nälkä että oli pakko pelastautua syömään ennen kuin keikka loppui). Täytyy ehkä tutustua tähän bändiin enemmän.

Dark Tranquillity

Olin ehkä joskus kuullut biisin tai pari, uusi tuttavuus tämäkin. Menoa oli paljon, koko ajan aikamoinen vauhti päällä. Keikan jaksoi hyvin katsella, vaikka kuumuus vaivasikin. Laulajan välispiikeistä en kyllä selvää saanut kunnolla, ja sanatkin jäivät ehkä välillä hieman epäselviksi, mutta ei se menoa haitannut. Keikka oli kyllä aikamoisen hieno.

Soilwork
 Ei vakuuttanut niin paljon kuin DT, mutta kuitenkin. Keikka oli ehkä hieman tylsä, mutta en siis bändin tuotantoon ole kunnolla tutustunut, joten paha mennä sanomaan minkälaista sieltä sitten löytyy. Joskus keskivaiheen jälkeen iski vaan vähän puudutus, ei oikein enää innostanut. Bändi kuitenkin osaa asiansa, ja se pelastaa paljon.

Death Angel

Te näitte keikan. Eipä ole muuta pahaa sanottavaa, kuin että loppubiisin venytys meinasi hermostuttaa. Keikka kuitenkin oli... no, te näitte sen. Erittäin positiivinen ja iloinen yllätys.

Nightwish

Nightwish-tpcissa selostusta, mutta mitä nyt sanoisi? Mahtava, upea, mieletön. Lyhyt setti, ennakoitava (varman päälle), mutta mitäpä nuo haittaavat kun kyseessä on Nightwish. Mahtava.
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Heinäkuu 18, 2004, 09:32:57 »
Eilen (lauantaina) en oikeastaan katsonut muita bändejä kuin NightWishin, senkin sivusilmällä syrjemmältä. Eivät muut bändit iskeneet, joten siellä nurmikolla kavereideni kanssa oleskelin. Machine Men tosin oli ihan OK, vaikka se musiikki ei kunnolla sinne nurmikolle kuulunutkaan. Ainoa vika siinä oli ns. Iron Maiden Wannabe, eli liian selvästi vaikutteet esillä. Laulaja kyllä kuullosti Bruce Dickinsonilta pitkälti, kaunista kuunneltavaa hänen äänensä,

Jumankauta, Ronnie James Dio osoitti taas olevansa yksi maailman kovimpia jätkiä. Setti oli tiukkaa tavaraa, melkein pelkästään vanhoja hittejä (Holy Diver -levyltä), vanhoja Rainbow -hittejä, kuten Gates Of Babylon (Ensimmäistä kertaa 25:teen vuoteen!!! ja muutama kappale Black Sabbath aikakaudelta. Pakko sanoa, että yksi parhaista keikoista ikinä, vaikka jouduinkin Fear Factoryn (tylsä ja itseääntoistava bändi) ja Trio Niskalaakin (liian monta kertaa nähty, lisäksi soitti sen raiskausken Barathrumin "last day in heaven" kappaleesta) kestämään jotta pääsin DIOn eturivistä todistamaan. Varsinkin Rainbow -aikakauden kappaleet ovat aina olleet lähellä sydäntäni, ja sainkin kuulla kaksi niistä kolmesta "The-Ultimate-Best-Of-Rainbow" kappaleista, joista olen aina pitänyt. Ne kappaleet ovat Stargazer ja Gates Of Babylon.
LONG LIVE ROCK 'N ROLL!

rokkienkeli

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Heinäkuu 20, 2004, 19:19:34 »
Sunnuntain olin Tuskassa. Diablo oli h*lvetin hyvä(taas). Lyhyt setti vaan. Olisivat kyl voineet vihdoin sen Death-coverin vetästä. Dio oli totaalisen loistava/mahtava/upea. Kyllä sillä äijällä on loistava ääni. Ja setti täynnä NIIN loistavia biisejä; Rainbow In The Dark, Holy Diver, Don't Talk To Strangers, Gates Of Babylon, Long Live Rock'n'Roll jne. Vieläkin ihan fiiliksissä.   8)

zubrette

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Heinäkuu 26, 2004, 14:19:18 »
Huomas että oli bändivalikoima vähän huono tänä vuonna Tuskassa. Deathmetallista tykkääville ei jäänyt aikaa ees vessassa käyntiin kun taas Blackmetallista tykkävä joutu tyytymään siihen kiljukannuunsa nurmikolla ku joku sonata arktika sentään tykittää sitä bäkstreetboyssiansa tuplabasareilla.

Impnazin olin nähnyt jo kolmisen kertaa ennen keikkaa ja dark funeralin aikaan olin ihan liian jurrissa tajutakseni ees että oonko kuullu soitettavaa biisiä vai en. Se oli vähän hölmöä. Impnazin keikalla mua alkoi ärsyttämään ihan sairaasti ne "uusnatsit". Varsinkin se ärsyttävä isopäinen tyyppi jolta lähti muutama pikkuletti päästä ja se huus joka keikalla vaan et "sieg hail" ja murjo ittensä eturiviin.

Swallow the sunilla oli vähä unettava keikka. Tavallisesti Doomia kuunnellessani oon menossa nukkuu tms. ja nyt pitäs sit olla vai aktiivinen kuuntelija, vai? Alko vaan haukottelee ja väsymään.

Harmi että missasin osaksi Trollheim grotin, se oli nääs tosi hyvä. Mut ei voi olettaa et kahen päivän riehumisen jälkeen jaksaisi nousta aikasin kattoo bändiä jo kolmeksi! Dew Scented oli ihan mahtava.. ei muista millon on nähny yhtä hyvän keikan! Loistava meno!

Mut liian vähän Blackmetallia. Ja vähä liikaa jotai melodista Deathmetallia. Ihan naurettavaa että yhessä tuskassa esiintyi Soilwork, Dark Tranquillity ja In Flames jotka luetaan täsmälleen saman genren alle!

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Heinäkuu 27, 2004, 21:06:44 »
Lainaus käyttäjältä: "zubrette"

Impnazin olin nähnyt jo kolmisen kertaa ennen keikkaa ja dark funeralin aikaan olin ihan liian jurrissa tajutakseni ees että oonko kuullu soitettavaa biisiä vai en.

Näin sinut muistaakseni Dark Funeralin keikan jälkeen, kun tulit selittelemään kaverilleni kimille jotain sibelius -lukiosta ja siitä kuinka te perustatte Black Metal bändin jne. Jurrissa olit juu. Itse olin se tyyppi jolla oli Immortalin "Sons Of The Northern Darkness" -paita päällä.

Ayasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Heinäkuu 30, 2004, 00:08:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Winterheart"
Deathmetallista tykkääville ei jäänyt aikaa ees vessassa käyntiin kun taas Blackmetallista tykkävä joutu tyytymään siihen kiljukannuunsa nurmikolla ku joku sonata arktika sentään tykittää sitä bäkstreetboyssiansa tuplabasareilla.

En vois sanoa muuta kuin... naurettavaa.
Noh, meitä on joka lähtöön.

Aika samoilla linjoilla olen tässä asiassa Winterheartin kanssa. Jokaiselle jotakin, ihan mukavasti Sonata Arctica taisi katsojia kerätä ja porukka oli ainakin eturivintienoilla ihan täysillä mukana (tai sitten puhun vain omasta puolestani). Itse kun satun pitämään tästä tuplabasareilla tykitettävästä bäkstreetboyssista. En tajua miksi blackmetallia kuuntelevat suhtautuvat niin ankarasti muuhun metalliin, mielestäni poweria kuuntelevat eivät käyttäydy samoin blackia kohtaan. Blackmetal ei ole niinkään minun mieleeni, mutta jokaisella oikeus omanlaiseen musiikkimakuun, eikä minua haittaa vaikka Tuskassa blackiakin olisi enemmän. Jokaiselle jotakin.

Mut liian vähän Blackmetallia. Ja vähä liikaa jotai melodista Deathmetallia. Ihan naurettavaa että yhessä tuskassa esiintyi Soilwork, Dark Tranquillity ja In Flames jotka luetaan täsmälleen saman genren alle!

Minunkaan mielestäni näin montaa samantyylistä bändiä ei olisi tarvinnut olla. Dark Tranquillity kyllä yllätti ihan positiivisesti, Soilworkista en kauheasti pitänyt ja In Flamesia sitten olenkin aikaisemminkin kuunnellut jonkin verran. Itse siis olisin voinut antaa ainakin Soilworkin jäädä poies kokonaan, tosin tiedän että kyseisellä bändilläkin oli kovasti katsojia Tuskassa.

Ja vaikka ketään tuskin kiinnostaa, voisin vielä laittaa tähän että mitä bändejä olin katsomassa ja mitä mieltä niistä olin.

Nasum
Tätä menimme katsomaan tokaan riviin heti kun päästiin porteista sisään koska halusimme hyvät paikat Sonatan keikan ajaksi. En edes tiennyt minkälainen bändi on kyseessä, mutta viereen kerääntyneiden ihmisten ulkomuodosta päätteli helposti, että hieman rankempaa musiikkia kuin Sonata Arctica oli luvassa. En pitänyt tästä bändistä juurikaan, musiikki ei ainakaan näin livenä kolahtanut sitten ollenkaan. Keikan loppumista sai odottamaan festariseuraani tönivät henkilöt, jotka olivat päättäneet tehdä lavan eteen, siihen keskipaikkeille alueen, jossa hyppivät tielle sattuneita ja tönivät toisiaan. Ei kyllä mikään Nasum innostus ainakaan näin toistaiseksi iskenyt.

Sonata Arctica
Kyseisen bändin näin siis ihan eturivistä. Mielestäni oli hienoa, että Sonatan pojat kokosivat itse kamojaan lavalle ja testasivat, että toimivatko ne. Kovinkaan monen muun bändin en ole festareilla näin nähnyt tekevän. Keikka oli ihan mieletön, Tuskan parhaimmistoa ja olihan sitä jonkun aikaa odotettukin. :] Sain todella hyviä kuvia ja jengi oli mielestäni todella hyvin mukana keikassa. Hieman petyin biisi valintoihin. Olisin halunnut kuulla myös vanhempia varmoja hittejä. Olisin kovasti halunnut kuulla mm. Fullmoonin ja Replican. Olisivat voineet soittaa myös jonkun hieman hitaamman kuin se Broken, sen verran hyviä balladeja on Tony väsännyt. Mukava lisä olisi myös ollut joku biisi tulevalta levyltä. Tämän jälkeen mentiinkiin odottamaan nimmareja ja nimmarijonossa olin oikeastaan heti toisena. Myöhemmin Helsinki-teltan luota bongasin Tonyn kun hän kävi hakemassa itselleen jonkun t-paidan teltan vieressä olleesta kojusta ja pääsin yhteiskuvaan hänen kanssaan. Todella faniystävällinen mies. :)

Ensiferum, Kotiteollisuus, Dark Funeral ja In Flames tuli seurattua vähän kauempaa. Ensiferumiin tutustuin vasta Tuskan jälkeen, joten jäi kaukaa kuunteluksi tuo keikka. :/ Kotiteollisuuden aikana juteltiin joidenkin ruotsalaisten vip-passiäijien kanssa, mukavia olivat. :D Kotiteollisuus meni myös taustamusiikkinia, kuten Dark Funeralkin. Dark Funeralin aikana bongasin Kakon siitä teltan vierestä, muitakin bändejen jäseniä aina silloin tällöin siinä teltan luona näkyi. In Flamesia sitten mentiin ihan katsomaankin, mutta jäätiin suosiolla sinne kauemmas ja lähdettiin vähän ennen keikan loppumista, niin että vältyttiin pahimmalta ruuhkalta porteilla.

Voin kirjoittaa lisää jossain vaiheessa jos joku muu kirjoittaa väliin jotain, en viitsisi mielettömän pitkää viestiä kirjoittaa, kun aika turhanpäiväiseksi tämä viesti jäi.

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Elokuu 05, 2004, 14:40:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Ayasha"

Kyseisen bändin näin siis ihan eturivistä. Mielestäni oli hienoa, että Sonatan pojat kokosivat itse kamojaan lavalle ja testasivat, että toimivatko ne.

Ihan näin BTW, jokainen yhtye DIOa lukuunottamatta testasi itse kamansa, senhän nyt pitäisi olla ihan perus asioita. Jos ei itse laita kamojaan kasaan ei voi koskaan olla varma onko soundi oikea ja ovatko ne varmasti kunnossa. Ei siis mitään ihmeellistä siinäkään.

Ayasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Elokuu 05, 2004, 16:22:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Sacrilegiom"

Kyseisen bändin näin siis ihan eturivistä. Mielestäni oli hienoa, että Sonatan pojat kokosivat itse kamojaan lavalle ja testasivat, että toimivatko ne.

Ihan näin BTW, jokainen yhtye DIOa lukuunottamatta testasi itse kamansa, senhän nyt pitäisi olla ihan perus asioita. Jos ei itse laita kamojaan kasaan ei voi koskaan olla varma onko soundi oikea ja ovatko ne varmasti kunnossa. Ei siis mitään ihmeellistä siinäkään.

Ihanko totta? O.o Eikai Nightwishkin? En ainakaan mielestäni nähnyt ketään jäsenistä testaamassa kamojaan, tai sitten olen vain katsellut erittäin huonosti.. Tosiaan tuo on mahdollista, kun en Soilworkin jäseniä niinkään tunnistanut ja Death Angelin kitaristin kyllä lavalla näin käyvän.

Lisään vielä, että huomioitta saattoivat muut kyllä jäädäkin minulta, koska Sonata Arctican testatessa soittimiaan ja mikkejään oli yleisökin ja huomattavasti mukana ja kun Tony tuli laulamaankin ennen keikkaa testatakseen mikrofoniaan..

keikku

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Elokuu 07, 2004, 10:34:41 »
Ei muuten testannut kaikki bändit omia kamojaan.. Se sinäänsä ihmetytti, mutta eihän kaikkea voi ehtiä. Ensin täytyy vetää pää täyteen, jotta jaksaa kivuta lavalle. No ei sentäs.

Ja sitten vielä itse juhlasta.

Minä viihdyin siellä kaikkina kolmena päivänä. Suurimman osan ajasta tosin vietin istuskellessa nurmikolla. :) Hyviä bändejä olivat ainakin Turisas, Trollheim's Grott, Ensiferum ja D.S.K. Muita hyviä en nyt jaksa muistaa, mutta minulle olisi ollut enemmän tarjontaa viime vuoden Tuskassa, siellä kun oli silloin Finntroll ja Moonsorrow, mutta äiti ei sinne päästänyt. *vihainen silmäys äitiin*

Kävin siis vilkaisemassa melkein kaikkia bändejä, mutta erityisen hyvä oli Turisas, jonka aikana olin aivan eturivissä. :) Se oli niin mahtava keikka!! Mä otin muutaman kuvankin.. Ne tosin ei onnistunut hirveän hyvin.. :( No juu. Turisaan levynkin olisin jo silloin ostanut, mutta se oli loppuunmyyty, joten täytyi tyytyä ostamaan se Spine Centeristä. Ja nyt sitä onkin sitten kuunneltu erittäinkin runsain määrin. :D

Tuskassa oli siis erittäin kivaa. Ensi vuonna uudestaan. :) Ehdottomasti.

Rattlesnake

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Joulukuu 14, 2004, 00:17:23 »
Ehdottomasti kesän parhaita festareita Sauna Open Airin ja Nummirockin ohella. Olettekos menossa Tapanina Nightwishhiä ihmettelemään, en ole varma menenkö, liput on mutta en tiedä kerkeänkö, myyn pois sitten jos en pääse. Myös Tuska Winter Wariin olen menossa Cradle Of Filthin takia mahtava bändi. Viime kesänä en Tuskaan päässyt mutta toivottavasti ensi kesänä sitten.

Ayasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Huhtikuu 05, 2005, 16:18:17 »
En tiedä, että onko jollain aikomusta järjestää vuotiksen Tuska-miittiä, mutta tulipa tällainen mieleen, että kuudes Potterhan ilmestyy tuona samaisena viikonloppuna.

Jos Tuskaan itseni saan raahattua, voisin harkita, että jossain vaiheessa viikonloppua voisin siirtyä halukkaiden kanssa vielä linepartyilemaankin.

Eli kun asia on ajankohtaisempi, voimme toki alkaa järjestää jotain miittiä jos siltä tuntuu ja tosiaan minä ainakin voisin samalla käydä noutamassa itselleni uusimman Potterinkin siinä samalla ja mielelläni ottaisin tietenkin muutaman vuotislaisen mukaan.. Mietitään tätä sitten joskus. (:

Crimson

• Ankeuttaja
« Vastaus #50 : Huhtikuu 06, 2005, 19:38:13 »
Multa taitaa jäädä tän vuoden Tuska väliin, ei näy yhtään mua kiinnostavaa bändiä. Toki siellä muutama ihan ok bändikin löytyy, mutta edellis vuosina on löytynyt enemmän minuun makuuni suuntautunutta musiikkia. Ehkä ensi vuonna sinne, jos EToS:kin pääsisi sillon paikalle. :D

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Huhtikuu 10, 2005, 21:32:35 »
Liput tulivat perjantaina postissa, joten minä olen jälleen paikalle tulossa, tällä kertaa jopa kolmeksi päivää.

Tosin miittiin ei välttämättä jää aikaa, kun paikalle tulee kauheasti tuttuja muutenkin joita pitäisi nähdä, jossain bändien lomassa ääh. :p

TKTH

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Huhtikuu 15, 2005, 13:43:27 »
Jep niin minultakin jää Tuska väliin tältä vuodelta. Raha ei piisaa, kavereita ei tule jne. jne. Sen sijaan luultavasti Ruisrockiin katsomaan Within Temptationia asuntovaunulla. ;)
Vähän harmittaa tuo Testamentkin mutta siitä luultavasti toipuu. Toivottavassti edes Nummirockiin pääsee.

keikku

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Huhtikuu 17, 2005, 00:49:25 »
No nyt on liput ostettu kolmeksi päiväksi ja tottahan toki Tuskaan täytyy päästä. Sinne menoani ei estä, kun kuolema. Jos sekään.

Ja tottahan toki siellä on taas helkutin kiinnostavia bändivalintoja. Finntroll, Ajattara ja Amoral eniten ehkä kuitenkin houkuttavat. Ja kai Apocalyptica täytyy katsastaa. Ja jospa vaikka Teräsbetonillekin voisi naurahdella. :D

Mietin juuri myös sitä Potter-kirjan ilmestymistä. Muttatoisaalta. Voihan silloin sunnuntaina käydä aamupäivällä ostamassa kirjan ja sitten hilpasta Tuskailemaan. Ja miitti tietenkin.. Viime vuonna se miitti vähän jäi, koska olin LAISKA. (..olen edelleen..)

Haluisin sellasen kivan kangaslaukun, jossa lukee Tuska Open Air Metal Festival. :D Niitä myytiin kai FME:ssä, jos oikein muistan.

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
« Vastaus #54 : Huhtikuu 17, 2005, 11:55:30 »
Pe 15.7 : Apocalyptica, Finntroll
 La 16.7 : Dimmu Borgir
 Su 17.7 : Sentenced, Accept, Evergrey

En halua kolmeksi päiväksi, mutta nuo bändit olisi kiva nähdä. Sunnuntaina olen aika takuuvarmasti siellä (Sentenced on nähtävä viimeisen kerran, niin kuin olen jo jossakin höyrynnyt, Accept pitää katsoa vielä melkein alkuperäisessä kokoonpanossa ja Evergreytä on suitsutettu niin paljon, että pitää katsastaa. Muttamutta. Apocalyptica olisi ERITTÄIN mukava nähdä, ja Finntrollin suhteen olen utelias. Joudunko siis perjantainakin vaivautumaan paikalle? Dimmu olisi mukava nähdä (kuuluu yleissivistykseen ;)), mutta en kyllä taida silloin tulla vain yhden bändin takia.

Että ärsyttää tuo Apocalyptica. Olisi nyt ollut sunnuntaina. Vaikeaa tämä elämä. :P

Merenze

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Huhtikuu 17, 2005, 23:57:17 »
Kyllä nuo jaottelut taas ottaa päähän.

Perjantaina Apocalyptica, Fintroll ja Teräsbetoni :).
Lauantaina Dimmu, Testament ja Pain Confessor kun Amoral ja Rotten Sound tuli juuri katsastettu Tavastialla.
Sunnuntaina Sentenced ja Bodom. Ehkä Viikate ja Turmion Kätilöt.

Ärsyttää. Toisaalta tekisi mieli lähteä, mutta kun Saunassa on Sentenced ja (heh) Teräsbetoni ja sinne kun on kuitenkin lähdössä niin...

Tähän saumaan ei voi muuta kun siteerata telkkarista tuttua; ELÄMÄ ON!

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Uruz
« Vastaus #56 : Kesäkuu 15, 2005, 19:16:23 »
//Joopa joo, muutakin kuin voivotteluja kun kaikki pändit ei ole samana päivänä lavalla... Jos mietitte kerran tai kaksi niin mitä annettavaa tuossa on?

Niin, itse olen tulossa tänä vuonna Tuskaan kolmeksi päiväksi. Tarkoitus on katsastaa sitä sun tätä, Finntroll oli itse asiassa ensimmäinen syy miksi tahdoin Tuskaan, ja sitten varmistui muitakin helmiä joten kolmen päivän lippu oli paras valinta. Odotan innolla nähdäkseni Teräsbetonin lavalla, toisaalta myös yleisön reaktion, kun suuri osa tuntuu pitävän bändiä pitkälle menneenä vitsinä. Finntrollia odotan kuin kuuta nousevaa, tuskan kirkkain tähti. Minulle.

Sentecedin pojat kun ovat kuulemma pistämässä pillejä pussiin, niin suorastaan onni onnettomuudessa, että meikäläinen pääsee katsastamaan nekin ennen kuoppajaisia. Mielenkiintoista kyllä.

Erään toisen vuotislaisen kanssa mietittiin että mitäköhän tuskailusta tulee, kun lauantaina on töitä ja pitäisi mennä vielä linepartyilemaankin, mutta kaipa sen voi sovittaa hyvin yhteen. Ainoastaan hiukan kaivelee Monster Magnetin sijoitus aikataulussa. Olisi ollut kiva päästä kuuntelemaan bändiä joka oli alkuhevihuumani ykkösnimiä (oi niitä aikoja...) mutta toisaalta enää bändi ei niin kovin nappaa, ja vuotislaiset ovat lähempänä sydäntä, sekä rahakukkaro joka täyttyy töissäkäymisellä.
Mens agitat molem.

Ayasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Kesäkuu 24, 2005, 12:24:54 »
Tuskaan siis olen minä myös taas tänä vuonna tulossa, viime vuonna oli kivaa, tänä vuonna toivottavasti vielä kivempaa.

Ja kun tosiaan valitellaan tuota bändejen jakamista, niin tottakai Tuskan järjestäjät yrittävätkin laittaa bändejä päiville niin, että joka päivälle tulisi jokaiselle jotain kiinnostavaa, että saataisiin mahdollisimman paljon lippuja myytyä. Ja näköään tässä on myös onnistuttu, koska ainoastaan perjantaille ja lauantaille on enää lippuja myynnissä ja niitäkin aika vähänlaisesti. Sunnuntai on kyllä minun mielestäni mielenkiintoisin päivä. <:

Minä tulen lähinnä katsomaan Gamma Rayta, Stam1naa, Evergreytä ja Sebtencediä. Joka päivälle kuitenkin löytyy jotain, mitä jaksaa katsoa ja kuunnella ja mielenkiinnolla odotan minulle vieraita bändejä.

Noirre

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Heinäkuu 01, 2005, 21:30:26 »
Lainaus käyttäjältä: "keikku"
Ja tottahan toki siellä on taas helkutin kiinnostavia bändivalintoja. Finntroll, Ajattara ja Amoral eniten ehkä kuitenkin houkuttavat. Ja kai Apocalyptica täytyy katsastaa. Ja jospa vaikka Teräsbetonillekin voisi naurahdella. :D

Finntroll. Oon kosketinsoittajan pikkuveljen kaveri. Hassuja tyyppejä ovat :) Teräsbetoni on ihan lame :{ Tai ainakin oli Provinssissa, noin niinkuin kaukaa katsottuna kun edessä oli tungosta. Olihan se ihan hupaisaa kun nämä puhuu yleisöstä sotureina ja oluesta sotureiden juomana, keikasta taisteluna ja muuta kivaa, mut kun ne biisit vaan ovat liian samanlaisia, ei siellä voinut fiilsitellä kuin Orjatarta ja Taivas Lyö Tulta :>

Joo hei, olen siis minäkin tulossa kolmeksi päiväksi. Siellä törmätään.

Xaphania

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Heinäkuu 02, 2005, 15:29:58 »
Vai että valkea pellavahame, no onhan se kyl kauheeta.

Menen perjantaiksi. Ystäväni on Finntrolliin kovin mieltynyt, joten sen katsonemme. Mua kiinnostaa Apocalyptica ja Monster Magnet. Teräsbetoni on aika hauska, mutta en tiedä kestänkö sitä enää - juhannusfestaroinneilla telttanaapurit soittivat kyseistä orkesteria vähän liiankin kanssa...

keikku

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Heinäkuu 09, 2005, 19:52:59 »
Huip.. Enää viikko. Toivottavasti ei ole samanlaista keliä, kun viime vuonna. Oli kyllä tuskainen Tuska (ehehehehe, vanha vitsi), kun aurinko paisto ja vähintäänkin 30 astetta paisteessa.

Tosiaankin voisi taas yrittää jotain miittiäkin vaikka järjestää, kun kerran paljon varmasti on meitä vuotislaisia paikalla silloin.. Viime vuonna se kariutui lähinnä minun laiskuuteeni... *nolo*

Mitäs sanotte, kuomat? ;D

Noirre

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Heinäkuu 14, 2005, 11:42:51 »
Lainaus käyttäjältä: "keikku"
Tosiaankin voisi taas yrittää jotain miittiäkin vaikka järjestää, kun kerran paljon varmasti on meitä vuotislaisia paikalla silloin.. Viime vuonna se kariutui lähinnä minun laiskuuteeni... *nolo*

Mitäs sanotte, kuomat? ;D

Sanon, että voi olla tässä vaiheessa jo mahdotonta, mutta yrittänyttä ei laiteta. Mihin se miitti järjestetäisiin ja mille päivälle?

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Uruz
« Vastaus #62 : Heinäkuu 18, 2005, 21:49:48 »
Tuska 2005

Tuli, oli ja meni. Sanoisinpa että Teräsbetonin keikka heti perjantaina Tuskan alkajaisiksi oli eittämättä hyvä, pojathan on parempia livenä kuin levyllä, eikä se paljas pinta haitannut yhtään. Wintersunin keikkaa tuli seurattua pullon pohjan läpi, ja myöhemmin pääsi tervehtimään laulajaa olut teltalla, että siinä Tuskan suurin julkkiskohtaaminen...
Apocalyptican keikka oli yksinkertaisesti mahtava, jaksan edelleen ihmetellä sitä kuin neljällä sellolla ja rummuilla saa aikaan sellaisen show'n... Mahtavan kuuloista ja näköistä.
 Lauantaina soittanut Mnemic yllätti energiallaan, porukka oli ihan messissä (ainakin siltä näytti) ja musiikki oli eittämättä hyvää. Uusi tuttavuus oli Pain Confessor, en ollut ennen lauantaita kuullut bändiltä yhtäkään biisiä, mutta katsominen kannatti. Sunnuntaina soittanut Children of Bodom upposi yleisöön kuin veitsi voihin, kaveri väitti että olisivat olleet tavallista vaisumpia, mutta poikien versio "Taivas lyö tulta" -biisistä oli Tuskan parhain läppä, ihan niinkuin ne makkaratkin. Sentencedin lopetuspäätös takasi mielettömät määrät yleisöä, viimeisiä viedään niin porukka havahtuu kiinnittämään huomiota...

Mutta miksi, oi miksi, vuoden 2005 Tuskan lopetti Accept, joiden laulaja tuntuu olevan karkuteillä oleva kahdeksas kääpiö, ja joiden kuunteleminen latisti Tuskan lopun nollaan, vaikka viimeisenä olisi pitänyt nousta jokin yliveto poppoo, jolloin olisi jäänyt hyvä maku suuhun lopetuksestakin.

Yhteenvetona sanoisin kuitenkin että suomalaiset bändit upposivat kaikkein parhaiten. Tuli ihan hel.... manalan hyvä fiilis kun suomipojat väänsi metallia kuin kuumaa rautaa.

Ja sitten seuraakin vuoden mittainen odotus...
Mens agitat molem.

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Heinäkuu 23, 2005, 00:43:33 »
Teräsbetoni aloitti koko homman perjantaina. Olin ihan tuskastunut, kun päädyimme jonoon ( se oli joo sinne Kansallisteatterin kulmalle asti ), mutta menihän se nopeasti.
Teräsbetonista jäi eritoteen mieleen se "Onko täällä naiiisia?" kiljahdus, silloin tosin olimme jo paitapisteen luona.
Wintersun kuulosti hyvältä livenä, emme tosin olleet lavan edessä vaan ylhäällä nurmikoilla.
Perjantaina taisi vakuuttaa myös Scarve, jota tuli kuunneltua vähän kauempaa.

Lauantailta mieleen jäivät Deathchain ja Rotten sound, joka oli kyllä yllättävän kova ja toimiva juttu, joskaan en kauheasti tuollaisesta pidäkään. Ajattaraakin seurailin kauempaa, mutta ajatukset ihan muualla.
Ja tottakai me sitten katsottiin Dimmu Borgir, luonnollisesti! Olihan se ihan ok, eritoteen loppua kohti parani ( saatiinhan sitä Mourning Palacea odottaakin! ).

Sunnuntaina seurattiin hetkinen Hieronymus Boschia, mutta ei oikein enää jaksanut seistä. Children of Bodomin keikka katsottiin ( oli kyllä suhteellisen messevä lavashow ), ja Sentencedia vähäsen. Evergrey jäi kuuntelun asteelle, kunnes lähdimme etsimään ruokaa. Eli aika laiska sunnuntai.

Ainoa miinus tulee siitä, että jatkuvasti tunnun osuvan niiden henkilöiden lähelle jotka alkavat sauhutella. Pienessä sievässä se ei toki haittaa, mutta muuten kyllä. Eritoteen, kun jonkun keikan alussa lauma esiteinejä ryykää eteesi ja alkaa poltella siinä.

Tuska 2005 tosiaankin on ohi, jäädään odottamaan ensi vuotta!

Ayasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Heinäkuu 23, 2005, 18:47:37 »
Tuskailtua tuli joo taas niin.

Perjantaina siis ensimmäisenä oli Teräsbetoni, en välittänyt. Oli lähes täysin samanlainen keikka mitä Saunassakin, joten tuon ajan pyörin sitten lavan viereisessä kojussa katselemassa korsetteja ja muuta kivaa ja olin muuten pettynyt, kun niitä korsetteja oli siellä vain yhden päivän ajan (siis niitä, joilla saisi jotain vähän poiskin vyötäröltä).

Finntroll oli kiva, Wilska on aika äijä. (: En ole kauheasti kuunnellut tätä bändiä vielä, mutta kyllä sieltä muutamia tuttujakin kappaleita tuli. Alussa oli äänet niinkun niin perseelleen kuin voi olla, laulusta ei saanut yhtään mitään selvää, mutta parani keikan aikana onneksi.

Malediction tuli katsastettua vieraana nimenä, oli ihan katsottava keikka kyllä. Laulajan ääni ensin vähän järkytti, mutta kun keikan aikana siihen kyllä tottui. Ranska kuulosti korvaan varsinkin spiikeissä aika hassulta. (:

Apocalyptica oli huippu, toisesta/ensimmäisestä rivistä tuo tuli katsottua ja oli oikein kova keikka. Oli kivaa, kun yleisö oli niin mukana keikassa, ympäriltä löytyi kyllä ihmisiä jotka lauloivat kaikki Metallican kappaleet mukana, itse en valitettavasti kaikista sanoja osannut. Sello on kaunis soitin ja pojilla oli mukava lavashow. Näiden keikkaa olin odottanut kovin kauan, enkä joutunut pettymään.

Lauantaina ei muuta miellyttävää oikeastaan ollutkaan kuin Gamma Ray. Muista bändeistä minulla ei juurikaan edes ole suurempia muistikuvia, eli en ole ollut kovin keskittynyt kuuntelemaan niitä.

Sunnuntaina kovimmat olivat Sentenced ja Evergrey. <3 Sentencedin keikka oli lähes samanlainen kuin Saunassa, mutta toimi mulle nyt huomattavasti paremmin.
Evregreytä tuli lähinnä kuunneltua kaukaa, mutta tykkäsin ihan tosi kamalasti, I'm Sorry on ehkä hienoin. Muutenkin, oikein ihana bändi, vaikka ei ehkä parhaimmillaan festari-bändinä olekaan ja ainakaan päälavalla ei olisi toiminut.

Bodom oli ihan kiva, mutta kun ei tuo ole koskaan minuun kauheasti bändinä iskenyt.

Stam1na oli myös ihan omaa luokkaansa.

rokkienkeli

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Heinäkuu 26, 2005, 18:15:43 »
Kolme päivää tuli Tuskailtua tosiaan.

Perjantai alkoi Teräsbetonilla josta en tosin suuremmin välittänyt. Wintersunia katoin keikan alkuosan, soundit eivät olleet erityisen hyvät, mut pidin silti. Sleeping Stars oli se biisi jota odotin eniten. Loppuajan seurailin sit Maledictionia ja pitää sanoa et kyllä ranskan kieli sopi niihin biiseihin. Pitää yrittää bändin tuotantoon tutustua paremmin joskus.
Finntrollin keikkaa seurasin ns. toisella silmällä ja tulihan sieltä sit monta tuttua biisiäkin.

Destructionin keikka tuli kuuneltua nurmikolta käsin. Pitäisi ko. yhtyeeseen varmaan tutustua hieman paremmin kun vaikutti kuitenkin ihan hyvältä. Apojen keikkaa kuuntelin vähän aikaa ja pakko sanoa että niiden omat biisit eivät mielestäni kovin hyvin toimineet mut Metallica-coverit toimi kyl. Primal Fear veti ihan hyvän keikan ja repeilin kunnolla Running In The Dustin aikana(älkää kysykö). Monster Magnetia jaksoin seurata ehkä 6 biisiä ja päätin poistua alueelta.

Lauantaina tuli Deathchain, Naglfar ja Mnemic kuunneltua alueen ulkopuolella puistossa. Eivät kovin vakuuttaneet meikäläistä. Ajattaraa tsekkasin vähän aikaa ja kuulosti ihan hyvältä, tuskin mä tosin levyjä meen heti hommaamaan.

Sen jälkeen tuli yks festarin odotetuimmista eli Gamma Ray joka vetikin sitten loistavan keikan, tuli Rebellion In Dreamland, New World Order ja parhaimpana kaikista oli keikan lopetus eli Helloweenin I Want Out jonka Hansen veti pirun hienosti ja yleisö lauloi loistavasti mukana. Lake Of Tearsia seurasin hetken mut menin sit venaamaan Testamentia. Vetivät kanssa hienon keikan ja vanhaa materiaalia, josta siis pidän. Thunderstonen keikan katselin lähes kokonaan. Toimi hienosti myös uusimman levyn biisit. Dimmusta en suuremmin välitä. Ok keikka heiltä kuitenkin, soundit tosin oisivat voineet olla hitusen paremmat. Vetivät Progeniesin ja Mourning Palacen mikä on kyl hyvä juttu.

Sunnuntaina tuli mentyä sisälle vähän myöhemmin ja tsekattua Hieronymus Boschia vähän aikaa. Vois laittaa yhtyeen tuotantoa kyl hankitalistalle. CoBin keikkaa tuli kans odotettua innolla. Hyvän keikan vetivät ja uus biisikin toimi aika hyvin. Parasta oli Laiho-Wirman -kaksikon "Kummeli"-hupailut. :D Tynnyri lyö tulta takavasemmalla jne.. Skycladin folkki toimi ihan hyvin ottaen huomioon etten bändistä tiennyt mitään ennen keikkaa.

Päätin tosin mennä ajoissa venaamaan Sentencedin keikkaa. Itku oli silmässä jo intron aikana ja koko keikka tulikin nähtyä laidasta tokasta rivistä. Olisivat saaneet soittaa vähintään 10 minsaa pidemmän setin ja vetää sen End Of The Roadin jota eivät Saunassakaan juukeli vetäneet. Itku tosin oli silmässä useampaankin kertaan keikan aikana. Suuri ketutuksen aihe pari kertaa oli ne järkkärit jotka suihkuttivat vettä niskaan. Tokihan se on helteellä kiva, mut ei oo kiva kun se vesisuihku tulee yllättäen ja kädessä on muutaman sadan euron hintainen digikamera. Evergreyta katsoin joku 7 tai 8 biisiä ja vaikutti tutustumisen arvoiselta bändiltä. Accept veti mielestäni järjettömän hienon keikan. Settilista täynnä toimivia hittejä kuten London Leatherboys, Metal Heart ja keikan päättänyt Balls To The Wall. Udo on kyllä kitaristeihin verrattuna kääpiö mutta hienosti hän sen keikan veti.

Kaikenkaikkiaan hienot kolme päivää ja ensi vuonna taas uudestaan. (tuli taas pitkä selostus)

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #66 : Heinäkuu 26, 2005, 21:14:43 »
Olin paikalla kaikkina kolmena päivänä, enkä osaa valita suosikkiani niistä, se on mahdotonta. Korkeimmat odotukseni olivat Evergrey, Gamma Ray, Dimmu Borgir ja Naglfar, joten odotin perjantain olevan tylsä, mutta yllättäen se kääntyikin suunnilleen tasavertaiseksi muihin päiviin nähden.

Teräsbetoni siis aloitti. Ihmiset joukon etupäässä vaativat joka ikisen siellä olemaan yläosattomissa, muuten ei eturiveihin ole mitään asiaa. Tämä oletus siis koski molempia sukupuolia, tietenkin. Teräsbetonihan tunnetaan siitä iskulauseestaan että "aito soturi paljastaa rintansa" - ja he ovat hyvin tosissaan tämän säännön kanssa, ovathan he tosissaan kaikessa muussakin mitä tekevät, kuten jokainen hyvin tietää. Opeth-paita taskussani sitten vietin senkin tunnin, olin ensin varuillani jos joku nappaa sen minulta pois, mutta näin ei onneksi käynyt. Vaikka Teräsbetonin musiikki ei minulle mitään erikoista merkitse, oli show todella hyvä ja mielenkiintoinen. Mukava kokemus kaikenkaikkiaan.

Menin katselemaan Maledictionia seuraavaksi, ja he soittivat aika kivan setin ranskaksi laulettua heavy/power metallia. Kappaleiden nimet menivät ohi korvien, mutta hyviähän ne toki oli. Pitää joskus tutustua tuotantoon paremmin. Finntroll soitti seuraavaksi, mutta en kiinnittänyt heihin paljon huomiota. Ainoa minulle etukäteen tuttu kappale heiltä oli Trollhammaren, ja siinä olikin kaikki mitä tuosta enää muistan. Aika heidän kanssaan kului aika nopeasti joten menin Sue Stagelle kuuntelemaan Destructionia. Kuuntelemaan vain, en oikeastaan katsomaan. Pidin taukoa heidän vuorollaan joten istuin vain lauteilla kuuntelemassa. Kappaleista en mitään erikoista osaa sanoa, ei ollut joukossa mitään erittäin huonoja tai hyviäkään. Nailed to the fucking cross, jihuu.

Apocalyptica oli suurin yllättäjä, jos ei vain perjantain esiintyjistä niin sitten koko hoidosta. En odottanut heidän vaikuttavan minuun millään tavalla, mutta yhtyeestä tulikin kertaheitolla sangen mielenkiintoinen. Olin muutaman Metallica-coverin kuullut ennenkin, mutta nyt kun ensi kertaa kuulin niitä livenä, se muutti mieleni näistä tyypeistä heti. Ei kuitenkaan niin paljon että rupeaisin hankkimaan levyjä... Ja sitten oli Primal Fear, joilla oli heilläkin ihan nautinnollinen esitys vaikka he eivät olleetkaan mitään mitä en ennen ollut kuullut. Saksalaista power metallia, keskitasoa vähän parempaa, mutta silti kalpenee Gamma Rayn viereen... heistä ehdin kertoa sitten myöhemmin. Perjantain sulki Monster Magnet, taas yksi sellainen yhtye josta en mitään osannut sanoa ennen mutta osasi todella vakuuttaa jälkeen. Jotkin heidän tarttuvista kertosäemelodioistaan jäi päähäni soimaan vielä pitkän ajan jälkeen, ja jos näin tapahtuu ilman että se häiritsee minua, sanoisin että yhtye on hyvä. Heidän esityksestään jäi erinomainen jälkimaku.

Lauantai seurasi perässä. Deathchain ei mikään ehdoton ainesosa minulle ollut joten ohitin sen ja aloitin päiväni Naglfarilla sen sijaan, yhtyeellä joka oli yksi tärkeimmistä syistäni tulla koko festivaaleille. Mikrofonin takana oli minulle täysin uusi kaveri mutta se ei meininkiä lannistanut ollenkaan, esitys oli loistava ja kappaleet voimakkaita ja energisiä. Huippuhetkeni oli lempikappaleeni I Am Vengeance, jonka lyriikat tiesin ulkoa kokonaan ja niitä oli mahtavaa sähistä mukana. Heidän esityksensä tuntui vain kovin lyhyeltä, odotin heidän tulevan takaisin lavalle lähtönsä jälkeen, mutta ohi oli mikä ohi meni. Näin kun Mnemic tonttuili päälavalla, mutta lopetin huomion kiinnittämisen heihin sen jälkeen kun päätin etten pitänyt heistä. Ajattara oli mukiinmenevä, ei mitään mistä innostua. Lähdin ajoissa pois päälavan suuntaan jotta saisin hyvän paikan seuraavaa esiintyjää varten, jotta voisin kunnolla nauttia katsellen yhtyettä nimeltä...

Gamma Ray! Paikkani oli jossain keskellä toista tai kolmatta riviä, ja siitä tuli yksi koko festivaalin ehdottomasti muistoisimpia hetkiä, joka sekunti siitä oli parasta mitä vain voi toivoa. Settilista alkoi yllättäen kappaleella New World Order, yhdellä uuden levyn suosikeistani. Siellä sai kuunnella monia vanhojakin, sekä yhden entuudestaan kokonaan tuntemattoman nimeltä Blood Religion. Mutta kappale joka teki esityksestä niin upean oli eeppinen mestariteos Rebellion in Dreamland. Sanoisin että se on yksi yhtyeen parhaimmista kappaleista, ja aika moni näytti olevan samaa mieltä kanssani. Kokemus on varmasti ollut unohtumaton myös heidän keikkarumpalilleen soittaa yhdessä lempiyhtyeensä kanssa. Jos tajusin oikein, mies tietääkseni soittaa myös suomalaisessa Gamma Ray -tribuuttiyhtyeessä nimeltä Guardians of Mankind.

Gamma Rayn jälkeen oli taas siestan paikka. Jalkoihin, selkään ja niskaan särki niin pahasti etten voinut ottaa osaa mihinkään mitä seuraavaksi oli käynnissä. Se olikin sopiva hetki levätä sillä Rotten Soundin ja Lake of Tearsin vuoro oli seuraavana enkä olisi heidän väliltään osannut päättää muutenkaan, joten päätin jättää molemmat väliin. Myös Testament meni korvastani toiseen kiertäen tyylikkäästi niiden keskellä sijaitsevan alueen, selailin silloin nimittäin sinisen teltan levyvalikoimaa, katsellen mitä voisin ostaa sitten kun lauantai olisi esiintyjineen ohi. Tätä kaduin vähän, sillä tulin sivuttaneeni aika ison nimen lähes kokonaan. Toisin sanoen siinä meni "once in a lifetime" -tilaisuus ohi aistien. Levyteltta olisi kuitenkin jäänyt kiltisti paikalleen odottamaan.

Amoral/Thunderstone oli toinen hyvin hankala valinta. En vain osannut päättää niiden väliltä joten päädyin aika kummalliseen ratkaisuun. Katsoin ensin Amoralia 20 minuuttia ja sitten vaihdoin lavaa katselemaan Thunderstonea lopun 20 minuutin ajan. Ensimmäinen puolisko Amoralin kanssa ei maistunut miltään, joten mietin sitten mitä toisella puolella aluetta tapahtuu ja vietin loput ajastani katsellen sitä mitä Thunderstonesta oli vielä jäljellä. En kumpaankaan yhtyeeseen ollut aikaisemmin tutustunut, mutta loppupuolisko tuosta jaetusta tunnista oli selkeästi vakuuttavampi.

Siinä vaiheessa olikin jo Dimmu Borgirin aika tulla lavalle, ja he olivatkin jo aloittaneet Vredesbyrd-kappaleella ennen kuin palasin Sue Stagelta katselemaan heitä. Enempää heistä ei ole sanottavaa kuin todeta että esitys oli erinomainen. Mutta jotain vikaa siinä näytti miksauksen kanssa olevan, ei ollut nimittäin helppoa erottaa kosketinsoittimia ja kitaramelodioita rumpujen takaa. Tämä asia nakersi kokonaisuutta aika paljon, mutta se ei ollut mikään ongelma sellaiselle joka tuntee kappaleet jo etukäteen, joten kuvittelin vain melodiat niihin kohtiin joissa niiden olisi kuulunut soida, ja esitys oli pelastettu, ei mitään hätää, kaikki hyvin. He lopettivat melko ajoissa ja sitten kävin ostamassa pari levyä ja valmistauduin sunnuntaihin.

[Muokattu 21. helmikuuta 2006:]
Taisi jäädä sunnuntai sittenkin lisäämättä. No jaa, parempi onni sitten ensi... ei vaan tänä vuonna.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Ayasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Helmikuu 21, 2006, 11:22:40 »
Nyt on mielestäni taas tullut aika, jolloin Tuska-topicin voi herättää uudestaan henkiin!

Tuskahan järjestetään tänä vuonna muutamaa viikkoa totuttua aikaisemmin, 30.6-2.7, eli juhannuksen jälkeisenä viikonloppuna Kaisaniemen puistossa.

Tähän mennessä julkistetut esiintyjät ovat tässä:

Venom (UK)
Celtic Frost (CH)
Opeth (SWE)
Diablo
Sonata Arctica
Mokoma
Amorphis
Tarot
Stam1na
Wintersun
Gojira (FRA)
Swallow the Sun
Norther
April
Impaled Nazarene
Timo Rautiainen

Niin hyvältä näyttää esiintyjälista suomalaisten nimien osalta, että vaikka puolet nimistä vielä puuttuu, aika varmasti tulee tuonne lähdettyä. (: Hotelli on jo varattu ja jos muut hotellissa mielivät yöpyä, kannattaa alkaa metsästämään niitä saman tien, alkavat olla jo täynnä.

Lähinnä noista nimistä kiinnostaa Tarot, Diablo, Mokoma, Stam1na, Norther, Swallow the Sun ja Sonata Arctica. Tosin kaikki nuo olen jo kerran tai muutaman aiemmin livenä nähnyt, paitsi Swallow the Sunia ja sekin kyllä jää katsomatta, jos jotain parempaa on sen kanssa päällekäin.

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #68 : Helmikuu 21, 2006, 16:29:20 »
Jep, kyllä tuonne tänäkin kesänä on mentävä, eivätkä nuo tähän asti listatut bänditkään mitenkään innostusta laske. Ja puolethan on vielä ilmoittamatta, eikö? Mites se nyt menikään, puuttuivatko listasta perjantain ja sunnuntain pääesiintyjät? En muista, mutta ainakin kaksi isoa nimeä pitäisi siis vielä saada.

Noista julkaistuista haluan ehdottomasti nähdä Opethin, Diablon, Swallow the Sunin ja Gojiran, ja kyllähän monen muunkin voi katsomassa käydä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2008, 00:11:36 kirjoittanut Villi Lohi »

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #69 : Helmikuu 21, 2006, 22:36:38 »
Jäin Opethista kokonaan jälkeen viime syyskuussa kun keikkailivat täällä, joten tällä kertaa en salli itseni missata sitä. Sonata Arctican olen todistanut kahdesti mutta olen valmis näkemään heidät taas. Muut tähän asti ilmoitetut eivät ole niin pakollisia, mutta Swallow the Sun, Norther ja Amorphis voisivat olla ihan mielenkiintoisia, vaikka en paljon kuuntelekaan heitä.

Omia toivomuksiani vielä ilmoittamattomista esiintyjistä:

Eternal Tears of Sorrow (comebackin ja uuden levyn jälkeen sopisi niin mainiosti)
Emperor (toinen takaisintullut yhtye)
Shape of Despair (harmi etteivät he keikkaile juuri koskaan, mutta en ole ollut funeral doom metal -konsertissa aikaisemmin)
Iced Earth (olisi jo aikakin)
Nevermore
Tristania (en ole nähnyt myöskään naislaulua käyttävää yhtyettä livenä koskaan ennen)
The Gathering (eivät ole enää välttämättä metallia, mutta ei ehkä ihan mahdotonkaan idea)
Battlelore (meni marraskuun keikka kokonaan ohi, kun olin samaan aikaan katsomassa Helloweenia... josta tulikin mieleeni --)
Helloween
Dream Theater (uusi tuttavuus jonka löysin vasta sen jälkeen kun olivat soittaneet viime keikkansa täällä)
Communic (näiden debyytti oli vuoden 2005 paras levy)
I say "Who's there?"

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Uruz
« Vastaus #70 : Helmikuu 22, 2006, 13:42:03 »
Tuskaan suunnataan tänäkin kesänä, esiintyjälista on sen verran houkutteleva että reilisuunnitelmia pitää hiukan lykätä. Opeth, Diablo, Tarot ja Wintersun ovat bändejä, jotka tekisi mieli nähdä, kuulla ja kokea livenä. Wintersun tosin on tuttu jo viime vuoden Tuskasta, eikä paskemmin soittaneet silloin.

Celtic Frost ja Gojira ovat omalla listallani kohdassa "en tunne, mutta pakko nähdä", kenties siihen vaikuttaa niin sanotusti eksoottinen alkuperä, viime vuoden ranskalaisen (nimeltään..?) esiintyjän peruuntuminen oli sinänsä menetys, että ranskalainen metal on itselleni täysin tuntematon alue, ja olen sitä mieltä että yksi parhaimmista keinoista tutustua uusiin bändeihin on nähdä bändi livenä festareilla, parempi (ja laillisempi) keino kuin ladata musiikkia netistä.

Muita esiintyjiä odotellen...
Mens agitat molem.

Ayasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Helmikuu 22, 2006, 16:42:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Adéa"
Celtic Frost ja Gojira ovat omalla listallani kohdassa "en tunne, mutta pakko nähdä", kenties siihen vaikuttaa niin sanotusti eksoottinen alkuperä, viime vuoden ranskalaisen (nimeltään..?) esiintyjän peruuntuminen oli sinänsä menetys, että ranskalainen metal on itselleni täysin tuntematon alue, ja olen sitä mieltä että yksi parhaimmista keinoista tutustua uusiin bändeihin on nähdä bändi livenä festareilla, parempi (ja laillisempi) keino kuin ladata musiikkia netistä.

Niin, no yksi ranskalainen yhtye ainakin Tuskassa viime vuonna oli, Malediction, joka tuli itsekin katsastettua. Katsaus viime vuoden ohjelmistoon paljastaa, että Ranskasta oli myös Scarve niminen bändi.

Ja tosiaan, yhteensä on tulossa 32 bändiä jos oikein muistan. Perjantain ja sunnuntain pääesiintyjät tosiaan puuttuu vielä.

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #72 : Helmikuu 24, 2006, 17:38:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Adéa"

Niin, no yksi ranskalainen yhtye ainakin Tuskassa viime vuonna oli, Malediction, joka tuli itsekin katsastettua. Katsaus viime vuoden ohjelmistoon paljastaa, että Ranskasta oli myös Scarve niminen bändi.

Ja tosiaan, yhteensä on tulossa 32 bändiä jos oikein muistan. Perjantain ja sunnuntain pääesiintyjät tosiaan puuttuu vielä.

Ainoa viime vuoden peruuntuja oli Bal-Sagoth joka on brittiläinen (toinen brittiyhtye nimeltä Skyclad korvasi sen).

Minusta viime vuoden perjantaiesiintyjissä oli yksi aika mielenkiintoinen seikka: ensimmäiset neljä näkemääni yhtyettä lauloivat jokainen eri kielellä. Ensin oli suomea (Teräsbetoni), sitten ranskaa (Malediction), ruotsia (Finntroll) ja lopuksi englantia (Destruction). Näiden jälkeen oli vielä Apocalyptica joka ei laulanut ollenkaan.
I say "Who's there?"

Nordamien

• Ankeuttaja
« Vastaus #73 : Toukokuu 10, 2006, 17:28:53 »
Meinasin ostaa kolmenpäivän lipun, mutta tulin siihen tulokseen, että perjantain piletti riittää minulle varsin hyvin. Siellä on ne ultimaattisen parhauden hallitsijat.

Pääesiintyjäkin vielä uupuu perjantailta, eli se on se päivä jokatapauksessa kun Nordamien on Helsingissä & Tuskassa.

Perjantaina on ne parhaimmat mättöbändit, toivottavasti pääesiintyjä noudattaa samaa linjaa, eikä ole mikään hiton Within Temptation.

Sauerkraut

• Ankeuttaja
« Vastaus #74 : Toukokuu 10, 2006, 18:27:01 »
Tuskailemaan tottakai.

Lipun olen jo hankkinut ja matkaseurakin tiedossa :)
Sodomia ja Celtic Frostia lähinnä olen kuuntelemaan ja kattelemaan menossa, mutta onhan sitä toki pakko muutkin esiintyjät läpi katsastaa. Fiiliksen takia festareille ollaan aina menty.

millimolli

• Ankeuttaja
« Vastaus #75 : Toukokuu 12, 2006, 22:52:39 »
Tuskaan juu olen menossa, Stam1naa, Amorphista, Mokomaa, Pain Confessoria ja muita mukavia enimmäkseen katsomaan.

Ainoa ongelma on tällä hetkellä seuranpuute, kun hieman huimaa ajatus että aivan yksin menisin mutta eipä muuta voi ellei ilmene ihmisiä joita voisi tökkiä kylkeen.

Henleks

• Ankeuttaja
« Vastaus #76 : Toukokuu 24, 2006, 17:09:07 »
Juu, minäkin ajattelin ensimmäistä kertaa lähteä Tuskaan! Onhan siellä vaikka mitä hyviä bändejä. Wintersun, Stam1na, Norther, Sonata Arctica, Amorphis, Diablo, Arch Enemy ja muita. Mahtavaa tulee varmaan olemaan. Ja on mielenkiintoista nähdä uusia bändejä, joista ei ole kuullutkaan.

Harmi, kun Children Of Bodom ei vaan tullut sinne. Ankkarockiin Bodom tulee, mutta se johtuu varmaankin siitä, että se on viime vuosina ollut Tuskassa.  

Tuskaa odotellessa...

Ayasha

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Toukokuu 29, 2006, 09:48:04 »
Olihan Bodomin keikka viime vuonna Tuskassa aikamoinen show, mutta parempi, että tällä kertaa annetaan esiintymisaikaa jollekin toiselle bändille. Minä ainakin olen sitä mieltä, että samaa bändiä ei joka vuosi samalle festarille tarvitsisi kutsua..

Eniten taidan odottaa Tarotia. <:

Blind

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Toukokuu 29, 2006, 22:04:25 »
Tuskaan olisi tarkoitus mennä koko perheen voimin, jos vain rahaa on. Yöpaikkakin on tiedossa, pikkusiskon kummitäti asuu avomiehensä kanssa aivan festaripaikan vieressä. Nyt tahdon Tuskaan vielä enemmän, katsomaan Sisters of mercyä. :)

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Kesäkuu 15, 2006, 10:13:56 »
Kolmen päivän liput hankittuina, seurana poikaystävä ja sen pikkuveli + kaveri. Tulossa jälleen hyvin hauska miesvaltainen viikonloppu, eh. :D
No ei, viime vuonnakin oli ihan kivaa, ja miehiä oli vielä enemmän mukana.

Sunnuntai on tänä vuonna todella ärsyttävä päivä. En muista yhtään sellaista esiintyjää siltä päivältä, jonka haluaisin nähdä. Muutenkin tosi moni artisti meni päällekkäin, mitä haluaa nähdä ( Wintersun [jota ei viime vuonna nähty kun oli aika paljon porukkaa katsomassa] ja Arch Enemy, Epica ja Kalmah ).
Mutta ehkä selviän. Tunnelmahan se kaikista parasta on.

Poissa Tiistai

• Vuotislainen
« Vastaus #80 : Kesäkuu 15, 2006, 15:25:19 »
Mua surettaa mun elämä kun The Sisters of Mercy olisi hienoa nähdä, mutta se onkin sitten ainoa hyvä bändi koko festivaaleilla, eikä ihan viitsi mennä vain sen takia :(

kärpänen

• Ankeuttaja
« Vastaus #81 : Kesäkuu 15, 2006, 19:52:45 »
Menen minäkin...Katsomaan Tarotia ja Amorphista ja Sonata Arcticaa..
Kaverin kanssa menen ja ehkä muitakin vielä liittyy joukkoomme.
On hankittuna jo 3 pvä lippu, junaliput ja majoitus jossain hostellissa..

keikku

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Kesäkuu 22, 2006, 09:00:18 »
Tänäkin vuonna on mulla Tuskaan kolmen päivän lippu, vaikkei tuo esiintyjälista niin houkuttelevalta näytäkään.. Pakko sinne on mennä. :D Noei, onhan tuolla Metsatöll, Amorphis ja Arch Enemy, jotka haluan ainakin nähdä.. Viime vuosi oli tosin paljon houkuttelevampi; saattaa tosin johtua siitä, että Finntroll oli sillon siellä. :D Muttajoo. Sinne siis tulossa ollaan.

Sauerkraut

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Heinäkuu 03, 2006, 23:44:14 »
Tuskat taas tältä vuodelta tuskailtu. Mitäs mieltä muut paikallakäyneet olitte?

Itse sunnuntain alueella puoli kolmesta lähes loppuun asti vietin, Sodomia, Rautiaista ja Celtic Frostia lähinnä katsomaan olin lähdössä. Sodom veti mielestäni aika tylsän setin, mutta alusta loppuun tuli yleisössä heiluttua. Rautiaisen aikana meni hermo selkään hyppineeseen humalaiseen (jonka eräs avulias herra lopulta sai puhuttua pois yleisöstä, kiitos muuten hänelle, vaikka tarjottuja sipsejä en vastaan ottanutkaan) sekä eteeni valkoisessa tyllihameviritelmässään tunkeneeseen tyttöseen, jonka valtavaa hiuspehkoa tulikin sitten katsottua siihen asti, kun sain jonkun hilseet päälleni ja tönin itseni muualle. Celticin aikana sain sentäs rauhassa fiilistellä nyrkki heiluen!

Vähän kyllä etoi se karsea haju bajamajojen suunnalta. Syötävät ja juotavat myös aika törkeän kalliiseen hintaan sai ostaa. Mutta, kaikesta huolimatta, ENSI VUONNA UUDESTAAN.

Nordamien

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Heinäkuu 05, 2006, 10:00:55 »
Tänä vuonna oli kyllä todella kehno kattaus niin Saunassa kuin Tuskassakin, jos vertaa viimevuotisiin.

Oli kyl liput, mutta möin ne pois, koska yli puolet bändeistä oli tuntemattomia, hain muutaman biisin ja ...ei ihan kolahtanut.

Toivottavasti ensivuonna sitten on vähän vähemmän kasarihenkistä meininkiä..

Olihan siellä Mokoma, Stam1na, Rautiainen jne, jotka on loistavia, mutta missäpä edellämainitut eivät olisi..

millimolli

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Heinäkuu 06, 2006, 01:48:09 »
Olin paikalla kaikki kolme päivää, pe ja la olivat hurjia ja parhaimmistoa, sunnuntaina oli jo hieman väsynyttä sitten.
Tarot, Opeth, Deathstar, Stam1na, Mokoma, Pain Confessor ja Amorphis nyt parhaimmistoa olivat.

Ens vuonna sitten uudestaan!

(ja se bajamajojen lähistöllä leijaileva kuvottava haju on ollut tosiaan suht monen valituksen kohteena..karseaahan se oli, mutta puski läpi onneksi vasta juuri sunnuntaina. Lauantaina siinä hajun paikalla olikin vielä lätäkkö lampi..)

faquarle

• Ankeuttaja
Vs: Tuska Open Air Metal-Festival
« Vastaus #86 : Joulukuu 02, 2007, 11:45:01 »
Milläs mielellä porukka on lähdössä tuskailemaan ensivuonna? Tämän hetken esiintyjälistä näyttää seuraavalta:

Carcass (UK)
Amon Amarth (SWE)
Mokoma
Kreator (GER)
Stam1na
Entombed (SWE)
Behemoth (POL)
Týr (FRI)
Korpiklaani
The Sorrow (AUT)
Kiuas

Meikäläinen lähtee ensisijaisesti tsekkaamaan Carcassia, sen verran kova pumppu kyseessä. Kreatoria, Amon Amarthia, Entombedia, Behemothia, Týriä ja Korpiklaania mennään kuuntelemaan tutustumismielessä, kaikki bändit musiikillisesti jotenkuten tuttuja ja mahdollisesti myös korvaa miellyttäviä, mutta mennään nyt vielä tarkastamaan asia paikan päälle. Lisäkiinnityksiä odotellessa!

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #87 : Joulukuu 02, 2007, 12:27:35 »
Koska olen tyhmä wannabe, minkäslaista musiikkia nuo bändit soittavat? Osa kuulostaa tutuilta (bläkkiä?), mutta vain Mokomanja Stam1nan varmuudella tunnen.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

faquarle

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Joulukuu 02, 2007, 12:37:21 »
Tämä tyhmä wannabe on taannoin oppinut googlettamisen jalon taidon.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #89 : Joulukuu 02, 2007, 13:30:18 »
Tämä tyhmä wannabe ei ole oppinut käyttämään Googlea, Wikipediaa tai aivojaan.

Editit on kivoja: No en taida vain Kreatoria (unohtui viime viestistä) katsomaan lähteä. Lisäkiinnityksiä odotellessa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2007, 13:35:53 kirjoittanut Pöpi Profeetta »

H. P. Lovecraft

Nordamien

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Joulukuu 02, 2007, 14:06:28 »
Eipä vielä ainakaan vaakuuta tuo Tuskan esiintyjälistä. Kaikki olen bongannut viimeisen vuoden aikana paitsi Carcass, Bememoth ja Tyr. Joten meikäläisen osalta ei ole vielä lipun hankinta harkinnassa.

Toivottavasti lopullinen lista on huomattavasti vakuuttavampi kuin viimevuotinen, Stratovarius koko roskan pääesiintyjänä ja Bodom perjantain. Ei hyvin mennyt ainakaan viime vuoden osalta..

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #91 : Joulukuu 02, 2007, 18:56:21 »
Kyllä viime kesä oli sellainen, että en olisi mennyt, vaikka rahaa olisi ollutkin. Pari hyvää bändiä, loput kohtalainen-paska-linjalla.

H. P. Lovecraft

faquarle

• Ankeuttaja
« Vastaus #92 : Joulukuu 02, 2007, 19:52:04 »
Meikäläinen taivalsi edesmenneenä kesänä Tuskaan lähinnä Moonsorrowin, WASPin, Emperorin ja Painin takia. Ei mikään häävi ohjelmisto kokonaisuutena kyllä, pakko myöntää. Mun kohdalla seuraava Tuska näyttää onneksi kuitenkin todella valoisalta, Carcass saatu mukaan ja loputkin bändeistä Stam1naa ja Mokomaa lukuunottamatta kiinnostavat pirusti.

Enskuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Joulukuu 08, 2007, 19:38:30 »
Tänä vuonna haluttaisi kovasti suunnata Tuskaan. Lähes kaikki nyt ilmoitetuista bändeistä on hyviä tai ainakin kuuntelemisen arvoisia. Eniten kiinnostaa Kreator ja Týr, mutta myös Carcassin, Entombedin, Amon Amarthin, Korpiklaanin ja Mokoman voisi tsekata. Vielä pitäisi jostakin rahat repiä tähän reissuun.

yukiri

• Ankeuttaja
« Vastaus #94 : Joulukuu 09, 2007, 16:19:53 »
Viime vuoden Tuskassa olin vain sunnuntaina ja lähinnä D'espairsRayn takia, loistokeikka oli. Seuraava Tuska näyttää kyllä hyvältä, bongasin tuon Týrin, ja ihan pelkästään senkin takia voisi sinne Helsinkiin raahautua. Myös Amon Amarth kiinnostaa, täytyy sitten kesällä tsekkailla sitä rahatilannetta...;O Muttah. Lisää esiintyjäjulkaisuja tässä odotellessa.

Morre

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Joulukuu 14, 2007, 12:04:52 »
Viime vuoden Tuska oli hiukan ahdistava jumalattoman väentungoksen takia. Mm. siksi missasin totaalisesti Finntrollin (mikseivät älyä laittaa sitä päälavalle kun kerran useampana vuonna on ollut peikkojen kohdalla sama juttu?!). WASP ja Pain olivat loistavaa antia, tietenkään Bodomia unohtamatta.

Amon Amarthin bongasin Dimmu Borgirin lämppärinä aiemmin tänä vuonna ja se kyllä kolahti kuin metrinen halko. Joudun luultavasti pyörtämään "Ei enää Tuskaa" -päätökseni.

faquarle

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Joulukuu 16, 2007, 18:17:33 »
^ Allekirjoittanut vihaa tungosta ja suuria ihmismassoja yli kaiken ymmärryksen, mutta Tuskan kaltaista festaria ei vain voi missata. Tai voi, jos joka ikinen esiintyjä on aivan sieltä syvimmästä anaalista, mutta seuraavassa Tuskassa näin ei ainakaan pääse käymään. Vaikka paikan päällä vähän ahdistaisikin, niin itse keikoista jää kuitenkin mukava jälkimaku. Viime Tuskassakin väenpaljoudesta ja jopa keskinkertaisesta esiintyjälistasta huolimatta mm. Bodom veti helvetin hyvän keikan, vaikkei bändi lemppareihini kuulukaan.

Morre

• Ankeuttaja
« Vastaus #97 : Joulukuu 16, 2007, 19:09:29 »
^ Allekirjoittanut vihaa tungosta ja suuria ihmismassoja yli kaiken ymmärryksen, mutta Tuskan kaltaista festaria ei vain voi missata.
Juuri tämän dilemman kanssa painin. Ehkä pyrin kompromissiin; kolmen päivän sijasta olisinkin vain yhden päivän. Katsotaan nyt miltä esiintyjäkaarti kokonaisuudessaa näyttää. CoB:a en jätä väliin, mutta tulevana vuonnahan he eivät siellä varmasti olekaan.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #98 : Joulukuu 16, 2007, 19:17:12 »
Joo-o, kaikkina vuosina ennen vuotta 2006 olisi ollut jotakin todella kiinnostavaa, joiden takia olisin vaivautunut yksistään paikalle. Siis ainankin 2 bändiä. Nyt vuonna 2007 vain Blind Guardian saavutti tuon tason. Eikä näytä hyvältä.

H. P. Lovecraft

Nordamien

• Ankeuttaja
« Vastaus #99 : Helmikuu 14, 2008, 12:16:39 »
No johan putosi, varsinaiseen Tuskaan saapuu sekä Slayer, että Dimmu Borgir. Näyttää ihan siltä, että Helsingin päässä olevat promoottorit alkavat heräillä ja lyödä kunnon bändejä muutaman vuoden pettymyksien tilalle. Toisaalta, hieman ihmetyttää kuitenkin bändien korkea taso, sillä faktahan on, että Tuska myisi loppuun vaikka sunnuntain pääesiintyjä olisi Frööbelin palikat. Mutta hyvä näin, toivottavasti liput ei nouse viimevuotisesta, vai onko nekin jo myynnissä ?

Varmaa kuitenkin on, jos suinkin vain Suomessa oleilen niin Tuskaan suuntaan ainakin perjantaiksi. Kuitenkin laittavat Dying Fetusin sitten toiselle päivällä. Kyllä tuossa aika lupaavan oloisessa listassa on melko kasa bändejä, jotka on nähtävä.

Mitäs mieltä olette tuosta Tuskan ennakkokonsertista, kun jo torstaina Nightwish, Epica ja Amorphis metelöivät Kaisaniemessä ?

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #100 : Helmikuu 15, 2008, 15:33:51 »
Slayer + Kreator + Dimmu Tuskassa = menee vakavaan harkintaan.

H. P. Lovecraft

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #101 : Helmikuu 15, 2008, 16:17:23 »
Kun noita uusimpia bändikiinnityksiä katsoin, niin tuli kyllä sellainen olo, että on pakko päästä sinne. Nyt kun tulisi vielä In Flames Tuskaan, niin ei tarvitsisi unelmoida tuosta Nummirockista niin paljon. Tuskaan meneminen ei olisi mikään ongelma, koska poikkiksen porukka on menossa, heillä on kai majoituskin jo varattuna ja isolla lössillä on muutenkin mukavaa mennä festareille. Että taitaapa käydä niin, että tänä vuonna minäkin eksyn Tuskaan.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Sirusho

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Kesäkuu 30, 2008, 22:42:01 »
Tämä vuoden Tuska on taas tuskailtu onnistuneesti läpi. Vaikka sadetta lupasivatkin niin muutamaa sadepisaraa lukuunottamatta Tuska sujui melkeinpä aurinkoisissa merkeissä.

Silti kuitenkin hirvittää tuo lippujen hinnan nousu, mutta minkäs sille mahtaa jos kysynnän mukaan nostavat. Toivottavasti jatkossa Tuskassa tulee hinta-laatu suhde olemaan kunnossa.

Týr, Dimmu, Behemoth ja Slayer olivat oman Tuskani kohokohta. Ainut mikä jäi harmittamaan oli se, kun Belgiassa olivat sählänneet Korpiklaanin soittimet hukkaan ja yhtye joutui perumaan esiintymisensä.