Kirjoittaja Aihe: The Darkness  (Luettu 5516 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Qia

• Ankeuttaja
The Darkness
« : Maaliskuu 19, 2004, 18:14:55 »
En löytänyt tällaista topikkia, mutta jos sellainen on, niin ohjatkaa minut sinne.

Siispä, asiaan. Mitä mieltä olette? Itse pidän tosi paljon varsinkin  Growing on me, I believe in a thing called love ja Love is only a feeling kappaleista. Eikö the Darkness voittautkin niitä-mitä-ne-nyt-on Brit awards vai mitä ne oli, niin parhaan bändin palkinnon? Tykkään tuosta Justin Hawkinsin äänestä, kun se pystyy laulamaan niin korkealta ja kovaa... Tuli ostettua tuossa pari viikkoa sitten uusi levy (Permission to land) ja sitä on sitten tullut kuunneltua aika paljon (=koko ajan).

No, teidän vuoro.

muokki:
Huomasin että rakastan Justin Hawkins hiuksia 0_o

Isabella

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #1 : Maaliskuu 19, 2004, 18:32:47 »
Juu, pakko myöntää, Darkness on aivan loistava. Kun ekan kerran näin "I believe in a thing called love":n musavideon, olin pudota tuolilta..:) Ensimmäinen ajatus oli, että Queen on tullut takaisin, Freddie on noussut kuolleista. Justinin ääni on melkein yhtä upea, ja kitarasounditkin kuulostivat Brian Maylta.
Muista Darknessin biiseistä en pahemmin välitä, se joululaulu oli ihan mukava, mutta niissä ei oo samanlaista hohtoa ja fiilistä, kuin Thing called lovessa. Siitä kyllä pidän, että ainakaan Justin ei näytä häpeävän mitään..:) Toisaalta bändin muut jäsenet näyttää (tai ainakin Brit award- gaalassa näytti) siltä, että niitä nolottaa olla Justinin kanssa samassa kuvassa;)

Poissa Mari

• Vuotislainen
    • http://pp.kpnet.fi/anita/anita/Index.html
The Darkness
« Vastaus #2 : Maaliskuu 19, 2004, 19:26:17 »
Eikös Love Is Only A Feeling -kappaleen video ole se, jossa ne seisovat siellä huiman korkeilla kallioilla. Se on kaunis video ja hieno kappale, pidän paljon. Laulajamies on huvittavansuloinen.

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #3 : Maaliskuu 19, 2004, 22:51:32 »
Kitarariffit ja soundit ovat kavereilla kohdallaan...mutta muuten musiikki onkin sitten pahinta saastaa. Laulaja tepastelee pinkissä puoliavonaisessa trikoossa ja ''kukkoilee'', siinä vasta musiikkia. Ymmärrän että bändi on puoliksi läppää, mutta tuo menee jo yli. Varsinkin ''I believe in a thing called love'' on järkyttävä. No, jos tämä on nykyajan rokkia niin taidan pysytellä turvassa 80-luvun loistolevyjen takana, sen verran paljon parempia ne ovat.

marya

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #4 : Huhtikuu 03, 2004, 19:28:42 »
Jeah, oon kuunnellu tätä viime kesästä asti! briteillä on kyllä aina paras meininki! vaiks tää onki aika lainattu bändi ni niil on kyl kaikki kohallan, kunnnon glamour meininkiä. ainoo biisi mistä mä en tykkää on love is only a feeling...se on jotenki ällö :/ Mut Darknessin musa videot on kyllä ihan omaa laatuu...niistä tulee kyllä queen mieleen! Nehän on tulossa nyt Ankkarockiin, sinne siis!

Riio-Kola

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #5 : Huhtikuu 20, 2004, 15:24:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Sacrilegiom"
...mutta muuten musiikki onkin sitten pahinta saastaa. Laulaja tepastelee pinkissä puoliavonaisessa trikoossa ja ''kukkoilee'', siinä vasta musiikkia. Ymmärrän että bändi on puoliksi läppää, mutta tuo menee jo yli. Varsinkin ''I believe in a thing called love'' on järkyttävä. No, jos tämä on nykyajan rokkia niin taidan pysytellä turvassa 80-luvun loistolevyjen takana, sen verran paljon parempia ne ovat.

Tiesitkös että 80-luvulla(vai olikohan 70-luvulla? Kertokaahan minulle) oli sellainen bändi kuin, the Sweet. Se oli ihan vastaavanlaista musiikkia ja laulaja lauuloi samalla lailla.

Itse pidän Darknessista, en ole kuullut kuin ensimmäisen levyn kappaleet, mutta ne onnistuivat jo vakuuttamaan itseni. Parhaita kappaleita on Get Your hands Off My Woman, Love Is Only A Feeling ja Friday Night, kyllähän se Thing That Called Lovekin menee mutta sitä kuulee jo vähän liikaa.

Sitäpaitsi, IMO laulajalla on mahtava ääni. :D

Edit- Ja eikös bändi ollut ankkaankin tulossa?

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
The Darkness
« Vastaus #6 : Huhtikuu 20, 2004, 16:04:32 »
70-luku on täällä taas ja leveät lahkeet paukkuvat...alkuaikojen Queen, melodisempi Slade, Mud, The Sweet..mutta pitkästä aikaa brittibändi jota jaksaa kuunnella ja  joka ei liiemmälti yritä olla taiteellinen tai ahdistunut tai runollinen. Vaikutteita on  myös enemmän kuin eräälläkin bändillä joka on suunnilleen kuunnellut yhden Beatlesin levyn.
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #7 : Huhtikuu 21, 2004, 15:42:55 »
Bruce Dickinson, Iron Maiden, BBC:n radiotoimittaja:

THE DARKNESS WIN THE SPRINT, NOT THE MARATHON

It's been a while since I publicly vented my spleen RE The Darkness. The last time I gave them a less-than-flattering review, they had a minion ring up publication concerned to whinge about the nasty journalist who refused to toe the line by joining in the glowing plaudits then being showered on the band. Oh, how we laughed.

However, the fact that they became an accessory to daylight robbery by snatching three Brits Awards away from far more deserving bands has forced me to enter rant mode again. (Note to Head Of 6 Music: expect an imminent phone call.)

To be honest, who cares what the self-masturbatory pop smoozefest that is the Brits and its organisers think about music anyway? They have only just this year managed to recognise the UK's proud heritage of spawning groundbreaking acts like Led Zeppelin, Deep Purple and Black Sabbath by belatedly creating a Best Rock Act award. The Grammys have had a number of rock categories for over a decade.

No, what really got me foaming at the mouth was an interview the insufferably smug Justin Hawkins gave to Channel 4 News, in which he was asked how he felt about Lemmy calling The Darkness "a cabaret act". (Personally, I think the Lemster got his c-words mixed up and really meant to call them "a comedy act".) Justin¹s petulant response was to say that Lemmy was just jealous and that The Darkness had sold more records than Motorhead had in their entire career.

Now, I have no idea how many records The Darkness have sold, but seeing as they are still playing club and theatre shows in Europe, (despite their protestations) have not cracked the American market yet and indeed not even headlined a UK arena tour, I find that very hard to believe. And arithmetic aside, does that mean that when the members of The Darkness wake in the early hours, full of self-doubt and wondering, 'Yes but are we actually any good?', they reassure themselves by counting their album sales?

And what would sales matter anyway, when one considers that Lemmy has more rock'n'roll attitude in his discarded toenail clippings than The Darkness have in their collective miserable combo? We're talking icons here. Will young girls be buying The Darkness t-shirts in Top Shop 20 years hence? I think not.

This is after all a band who have only released one album and in recent years, the rock market has been littered with casualties who had a big hit with their debut, but found that by the time they released the follow-up, their fans had moved on.

My advice to The Darkness is to keep touring on their current wave of popularity and defer the release of the Difficult Second Album as long as they can. The problem with being flavour of the month is that you can go out as fashion just as fast as you rose to fame.

And we all know what happens to bands past their sell-by date. Yes - they end up in cabaret.

On kyllä tuo Justin naurettava kaveri jos uskaltaa väittää että "The Darkness" olisi myynyt enemmän kuin "Motörhead" koko urallaan. Miksi sitten hänen bändinsä tekee vielä pieniä keikkoja, kun kerran ovat suurempi legenda kuin Motörhead? Olen melko samaa mieltä siitä, että "The Darkness" ei tule koskaan mitenkään legendaarisen suureksi. Saavat kaverit pettyä sitten kun he ovat poissa muodista.

EDIT: Ja jos bändi tosissaan laskee myytyjen levyjen määrän, niin luulen että pelissä on paljon muutakin kuin puhdasta intohimoa musiikkia kohtaan.

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
The Darkness
« Vastaus #8 : Huhtikuu 21, 2004, 23:00:30 »
En oikein jaksa uskoa, että jätkät olivat ihan tosissaan tuosta myytyjen levyjen määrästä, koska tuollainen heitto edellyttäisi ettei olisi yhtään perillä rock-historiasta. On kyllä säälittävän tosi, että britit etsivät edelleen sitä seuraavaa Beatlesia, Take That yleensä bändiä joka löisi joka puolella kunnolla läpi ja pysyisi siellä edes 3-4 vuotta. Oasis kin töppäsi USAn jätkien riitoihin. Briteistä ei ole tullut oikein mitään kestävää isoa bändiä pitkään aikaan. Jossakin kyllä oli tieto, että Darknessin Permission to Land olisi nopeiten liikkeelle lähtenyt esikoislevy jenkeissä sitten - SPICE GIRLSIN ekan. Tämä kai kertoo jotakin brittien epätoivosta. Tämä menee offiin mutta briteille alkaa vasta nyt vähitellen valjeta että Euroopassa lue Kanaalin toisella puolella- on vahva metalliskene ja ihmettelevät kun Suomestakin tulee nippu homman hallitsevia bändejä. Tätä voi katsoa jos vilkaisee brittien metallilehtiä (ja maksaa siivottomia hintoja!
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Poissa Emily Le Strange

• pikkusyöjätär
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
The Darkness
« Vastaus #9 : Huhtikuu 22, 2004, 15:14:53 »
Voi, brittirokki on ihanaa. :>
Kaverini tykkää hirveästi The Darknessista, ja minulle tulee ihan sama sana mieleen jota joku jo esittikin The Darknessista - mainio. 'Eri suloinen'. Hupaisa. Olen kuullut Get your hands off my womanin, Love is only a feelingin ja sen Friday Night - jutun. Love is only a feeling on aikalailla yltiösuloinen, GYHOMW hauska ja laulettava. FNsta en tykkää. Mutta nojaa. Minä en ainakaan pysty ottamaan Darknessia tippaakaan vakavasti. Biisit ovat suloisella tavalla niin vilpittömiä. Oikein ihmu yhtye,  lähinnä hauskapitoa ja iloista tunnelmaa varten. :>
Olen olento jolla ei ole kunnollista nimeä, olen haava maailman kyljessä. Mutta olen myös se täydellinen muukalainen jota rukoilit aina lapsena - että tulisin ja veisin sinut pois, sanoisin sinua kauniiksi, nostaisin sinut alastomana kadulta ja kantaisin ikkunan kautta Taivaaseen.

Mark-Ken

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #10 : Toukokuu 08, 2004, 18:50:46 »
Voisi olla hyvä bändi, mutta laulu pilaa. Asiallista Les Paul -meininkiä kitaristeilla ja soolotkin on kunnossa, mutta laulu on ihme vinkumista. Ei ei.

Poissa Ramona

• Vuotislainen
The Darkness
« Vastaus #11 : Toukokuu 08, 2004, 19:09:03 »
Ei oikeen jaksa kiinnostua The Darknessista, kuitenkin ne biisit on niin 80-lukufiilistelyä ja Queen- ja Cure-rippausta. Ei niin kovin mitään uutta.

Friday Nightiakin kuunnellessa ensimmäistä kertaa luulin laulajaa Robert Smithiksi ja näinollen Cureksi.  :(

Takku

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #12 : Toukokuu 21, 2004, 13:32:13 »
No minusta kyllä tuntuu ettei tässä nyt kuitenkaan ole kyse mistään seuraavasta Beatlesia, varmaan vaan bändi muiden joukossa, ehkä vähän erikoinen, mutta eikös se laulaja sanonu kerran ku siltä kysyttiin että onko se tosissaan että jos se ryhtyis postimieheks niin sen äiti kysyis siltä että onko se tosissaan....

Olen tässä harkinnut ostaa sen cd:n, mutta olen kuullut vain pari biisiä, veljeni tosin sanoo että se on hyvä bändi ja meillä on siltä saralta suht sama musiikki maku...

Mime Kettu

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #13 : Toukokuu 23, 2004, 10:57:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Sacrilegiom"
Olen melko samaa mieltä siitä, että "The Darkness" ei tule koskaan mitenkään legendaarisen suureksi. Saavat kaverit pettyä sitten kun he ovat poissa muodista.

Minulla on erittäin vähäiset tiedot bändistä, mutta sanoisin tähän kommentiksi, että kyllä he ovat jo jotakin saavuttaneet. Muistaakseni kuulin radiosta, että heidän kotikaupunkiinsa jonnekin päin Britanniaa oltaisiin tekemässä heille nimikkokatua. Correct me if I'm mistaken.

Yleinen mielipide kyseisestä bändistä.. näh. Karseaa uikutusta ja narinaa. Kitarat ja muu musiikki on ihan ok, mutta laulaja voisi tosiaankin rajoittaa (mm. I believe in a thing called love:ssa... voi korvaparkani), hän kuulostaa itse ihan sähkökitaralta. Nimi on mielestäni "hieman" harhaanjohtava. 70-luku tulee tosiaankin takaisin. Historia toistaa itseään.

akita

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #14 : Toukokuu 25, 2004, 13:22:37 »
onhan se Darkness ihan hyvä, mutta välillä tuntuu että ne ei tee musiikkia ihan tosissaan. (ei sillä että musiikin pitäis ollakkaan mitään tosikkomaista)
Anyway, ihan hyvä bändi, mutta en ehkä ostas levyä.

Angie

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #15 : Kesäkuu 01, 2004, 17:26:11 »
Täytyy sanoa, että aika hupaisa ilmestys. Pakostakin suupielet kääntyy vähän nousuun, kun näkee miten ne vetää niin asenteella ja tietysti äärimmäisen vakavastiotettavina. ;)

En ole kuullut kuin muutaman biisin kyseiseltä bändiltä, eikä minulla ole aikomustakaan ostaa heidän levyään, mutta näinä päivinä tehdyksi musiikiksi se on ihan mielenkiintoista. Ihan piristävää, että nykyään tuollainenkin tulee tunnetuksi ja pääsee listoille. Se nyt onkin sellaista pitkätukat-nättipojat-soittaa-poppikiekuheviä. ^^ Sillä laulajalla on muuten mahtava ääni.

Poissa Rhiannon

• Kiltalainen
  • Vuotislainen
The Darkness
« Vastaus #16 : Elokuu 02, 2004, 08:23:35 »
The Darkness oli minulle aivan tuntematon yhtye, kunnes ystäväni, joka oli vuoden Skotlannissa, soitti ja hehkutti, että bändi tulee Ankkarockiin. Uteliaisuuttani sitten lainasin CD:n kirjastosta (kaikki kunnia Suomen ihanalle kirjastojärjestelmälle...).

Ou jee! Ensin menin kyllä ihan hämilleni (tyyliin: "mitä hem...?"), eihän tuollaista ole kuullut pitkiin aikoihin. Sitten tuli sellainen tanssifiilis, ja lopulta sellainen ääliömäinen hymy. Tämähän on...kiinnostavaa.

Ja eilen olin Ankkarockissa, jessus, mikä show! Glam rock on palannut, karseat kuteet ovat mageita, pitkät hiukset in! Aivan uskomaton bändi, ei oikein tiedä miten päin olisi, pitäisikö nauraa vai itkeä, kun on niin mauttoman ihana meno! Justin Hawkins on h-u-l-l-u, mutta aika söötti hymy hänellä kyllä on. Oikeastaan se kiltti hymy ei sovi yhteen vaatteitten kanssa. Kyllä siinä melkein silmät tippuivat päästä... :)

Mielestäni musiikki on siis oikein hyvää, tykkään, kun sähkökitarat pääsevät kunniaan. Hauskaa on myös se, että bändi tosiaan näyttää nauttivan olostaan, osaa ottaa yleisönsä, saa jopa sen laulamaan falsetissa. Falsetista puheen ollen, Hawkinsilla on ilmiömäinen ääni. Miten ihmeessä hän pystyy laulamaan niin?

Voisin yrittää taistella tätä vastaan. Onhan tämä nyt aika hoopoa menoa...eikö? Mutta hyvää menoa - eli minä antaudun.
Sirius Black; in a sack; I would like to pack; and thus take him back.

Madame Maxime

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #17 : Elokuu 24, 2004, 18:14:45 »
The Darkness on yksinkertaisesti loistava! Se on niin röyhkeän iloista, ettei voi muuta kuin nauraa aina sen kappaleita kuunnellessa. Itse intoudun aina riehumaan ja soittamaan ilmakitaraa samalla.
Parhaita kappaleita ovat Friday Night (se on jotenkin suloinen biisi, aivan ihana), Love is only a feeling (täydellinen kesäbiisi) ja Growing on me. Ja Black Shuck. Se muuten soi School Of Rock-leffassa, jos jotakuta kiinnostaa tietää...

TimanttiHius

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #18 : Elokuu 30, 2004, 16:27:04 »
The Darkness. Taas yksi hyvä bändi. Mun täytyy myöntää että ihastuin bändiin vasta kun näin Love is Only a feeling-musavideon. Sillä laulajalla on iiihanat hiukset. "I wanna touch his hair".... Sillä on myös ihku ääni. Levyä ei vielä löydy levyhyllystä, mutta toivottavasti tulevaisuudessa. Lisäksi se Friday Night on hyvä. Onkos muuten tietoa onko niiltä aiempia levyjä? Se on varmaan jo sanottu tässä topicissa, mut kysyn nyt uudestaan.

hipsukka

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #19 : Syyskuu 19, 2004, 22:04:29 »
Rakastan The Darknesia. Mielestäni niiden musiikki on aivan mahtavaa. Justin on hervottoman komea ja sen ääni on jumalainen. Lempi biisejäni ovat (luonnollisesti) I believe in a thing called love, Love on the rocks with no Ice, Growing on me, Givin' up ja... Kohta luettelen ne kaikki tähän :) niin nuo nyt ainakin. Levyä en ostanut koska netistä noita biisejä saa ihan mukavasti. Olin hyvin ikävystynyt kun en päässyt Darknesia kuuntelemaan ankkarockiin :( mutta pitää toivoa että ensikerralla kun Suomeen tulevat pääsen heitä katsomaan.

Kenian presidentti

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #20 : Syyskuu 23, 2004, 16:28:22 »
Ihan paras yhtye! Siis aivan mahtava suoraan sanottuna :)
Justinilla on aivan ihana ääni.. Ja pukeutuminen on aika persoonallista.. Kovin moni rokkistara ei uskaltaisi sellaisiin pukuihin pukeutua x]
I believe in a thing: in musiikkivideo on aivan mahtava! Itse omistan The Darknessin levynkin :)

Järtsi

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #21 : Syyskuu 24, 2004, 15:33:23 »
Kääk. Täällä on The Darkness topicci ja en ole vielä huomannut, mutta nyt huomasin.

The Darkness on yksi lempibändini. Loistavaa rokken rollia. Ne kitarat, ne rummut ja se Justinin ääni (Mikä toisissa herättää kammoa ja toisissa ihastusta).
Black Shuck, Friday night, Growing on me... koko levy on täynnä mahtavia biisejä. Odotan seuraavaa albumia innolla ja hartaasti.

Rattlesnake

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #22 : Joulukuu 13, 2004, 23:59:19 »
Karmeinta ****** mitä olen vähään aikaan kuullut. Hawkinssin falsetti laulu on selkäpiitä karmivaa uikutusta. Tämä surkein brittibämdi piiitkään aikaan.

Poissa Anneth

• Vuotislainen
The Darkness
« Vastaus #23 : Tammikuu 03, 2005, 17:40:35 »
Henkilökohtaisesti pidän The Darknessista todella paljon, mutta ymmärrän myös negatiiviset mielipiteet. Kitarasoolot ovat tosi mahtavia, ja laulajan ääni ihana! Itselläni on heidän levy, ja sitä tulee soitettua erittäin usein, mutta en sinne Ankkarockiin päässyt, joten en ole nähnyt bändiä livenä.

Laulajan puvuista en niin paljoa pidä, mutta sehän ei menoa haittaa. Myös vähän häiritsee se, että jos laulaja polttaa tupakkaa. Onko se niin hyvästä lauluäänelle? No, tiedä häntä. Itse laulut ovat ihania, melodia jää soimaan päähän. Kokonaisuus hyvä,  minä pidän. Tosi paljon.

Puska

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #24 : Huhtikuu 22, 2005, 21:20:36 »
Minusta bändi on hyvä! Sain vasta vähän aikaa sitten levyn "Permission to Land", ja on tullut kyllä kuunneltua! Ennen inhosin bändiä, mutta jotenkin nykyään pidän melkeinpä kaikista yhtyeistä/laulajista, joista joskus en ole pitänyt. Jännää. No, poikkesin aiheesta. o.o' Pidän Darknessista, koska Justin Hawkinsin ääni on kovin omaperäinen. No, ainakaan itse en ole kuullut vastaavaa. Tosin laulajan vaatteet ovat usein... Emh... Omperäisiä. Xb Pidän bänistä jokatapauksessa kovasti, etenkin kappaleista "I believe in a thing called love" ja "Get your hands off my women". Tosin vaikea erotella tuolla lailla, kun kaikki kappaleet ovat hyviä! Harmi vain, että niitä on vain 10, eikä muita levyjäkään vielä ole tehty (?).

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
The Darkness
« Vastaus #25 : Toukokuu 14, 2005, 22:03:30 »
The Darkness on todella hyvä^___^ Laulajan ääni on upea ja kappaleet jäävät päähän! Se, jos mikä kertoo, että bändi on hyvä. He ovat tuoneet oman tyylin mukanaan ja uskaltavat erottua edukseen 80-luvun tyyliin:) Sellaista on hienoa nähdä ja kuulla! Näin ja kuulin heidät ensimmäisen kerran Levyraati-ohjelmassa ja kummastelin aluksi keitä he olivat. Nykyään ihailen ja arvostan koko bändiä ja odotan näkeväni heitä jatkossa!
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
The Darkness
« Vastaus #26 : Toukokuu 14, 2005, 22:15:15 »
Lainaus käyttäjältä: "suosanteri"
On kyllä säälittävän tosi, että britit etsivät edelleen sitä seuraavaa Beatlesia, Take That yleensä bändiä joka löisi joka puolella kunnolla läpi ja pysyisi siellä edes 3-4 vuotta.

Turha tässä on alkaa brittejä syyttämään, eivätkä he minusta yritä mitään uutta Beatlesia löytää. Kaikkihan tietävät (vaikka ei kuuntelisikaan, kuten minä en), että se bändi on legenda.
Britteistä vaan tulee yksinkertaisesti hienoja laulajia ja bändejä, jotka menestyvät ilman kamalaa rahastusta. Amerikassa tehdään niin, minkä huomaa jo pelkästään musiikista ja musiikkivideoista.
Minä pidän paljon brittien tekemästä musiikista, koska useat kappaleet, bändit ja laulajat erottuvat edukseen. The  Darkness on yksi esimerkki^___^
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

diastole decoart

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #27 : Toukokuu 18, 2005, 19:29:17 »
Koneella Permission to land (vissiinkin se ainoa levy mikä on ilmestynyt) ja tykkään kyllä (:
Biisit ihan semmoisia kuunneltavia ja mukavia, esim. I believe in a thing called love, Growing on me ja erityisesti Givin' Up on aivan ihana.

Laulajalla on persoonallinen ääni, välillä se liika "kiekuminen" saattaa ärsyttää, jos on sillä tuulella, mutta yleensä kyllä ei ^^ :D

Spark

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #28 : Toukokuu 23, 2005, 17:01:35 »
The Darkness on aivan mahtava. Lempparini on Get your hands off my woman, jossa Justin kiljuu suurinpiirtein henkensä edestä:D Se on hyvä kun kaikki ei ota liian ns. "vakavasti" musiikkia. Mun mielestä. Mahtava bändi!

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
The Darkness
« Vastaus #29 : Helmikuu 14, 2006, 09:47:34 »
Darkness on läpin läppäbändi mitä olen ikinä kuullut. Heidän One way ticketinsä on kyllä yksi musiikkimaailman helmistä. Livenä he ovat aina vain loistavampia. Lead laulaja on kyllä aika ällöttävä, mutta se kalju kaveri.. hänessä on tyyliä.

Rummut ovat aika tylsät ja niin on vähän kaikki, paitsi laulu! Laulu on aivan uskomattoman ihanaa. One way ticketissa on tarttuva melodia jota tulee laulettua kappaleen kerran kuultua vähintään 3 minuuttia.

Mikään ei ole ihanampaa kuin mennä kaverin luokse, tehdä mitä ikinä tekeekin, ja kuuntelee one way tickettiä ihan täysillä.

Sheesh.. miten noin hienon kappaleen voi tehdä. Se on kyllä aika "lol" mutta jotenkin se vain on kiva. Pelkään että kyllästyn siihen pian...

Lorindel

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #30 : Helmikuu 14, 2006, 16:27:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Grytolle"
Darkness on läpin läppäbändi mitä olen ikinä kuullut. Heidän One way ticketinsä on kyllä yksi musiikkimaailman helmistä. Livenä he ovat aina vain loistavampia.

Missä tarkastit bändin livekunnon?

Itse pidän tosi paljon. En ole tosin pitkään aikaan kuunnellut, uusinta lättyä en ole kuullut vielä ollenkaan. Vanhempaakin kuuntelin (taisi olla levyn kolmosraita) viimeksi muutama vuosi takaperin, samalla kun kävelin viimeisen kerran ulos peruskoulun ovista. Oli aikas hyvät fiilarit sillon - ja se kesä oli jotain uskomatonta.

Nyt kun vielä tulisivat joko Provinssiin tai Ilosaareen tänä vuonna, tai edes Tavastialle (viimeksi kun peruivat), niin näkisin vihdoinkin kun pojat vetävät livenä.

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
The Darkness
« Vastaus #31 : Helmikuu 14, 2006, 17:23:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Lorindel"Missä tarkastit bändin livekunnon?
[/quote

Telkkarista tuli eräs aamu heidän keikkansa. No ei ollut livenä, ehkä soundeja oli sitten muuteltu (mitä epäilen, koska kyseessä ei ollut mikään tavallinen Darknessin keikka.)

Hmm.. Ehkä minun pitäisi valaista teitä yksityiskohdilla näin tulevaisuudessa. Asian noin ilmaisten voisi saada käsityksen, että olin bändin live keikalla, mitä en siis ollut.

"Love is only a feeling" on kanssa läppäbiisi.

Lorindel

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #32 : Helmikuu 15, 2006, 10:18:50 »
Jaajuu. Mietin vaan, että olitko Ruississa viime vuonna. Siellähän nuo muistaakseni tähän mennessä ainoan Suomen keikkansa vetivät. Katsoin minäkin TV:stä, mutta kun ei siitä saa läheskään niin kovia kiksejä kuin oikeasta keikasta.

karvanoppa

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #33 : Helmikuu 17, 2006, 22:31:55 »
Heti ensiksi pitää sanoa, että The Darkness ei oikeasti ole läppä. Heidän sivuillaan http://www.thedarknessrock.com J.Hawks sanoo: "We not a joke band. People who think we're a joke band are wrong. We've worked at this for years, this is our baby. ...  We're not a joke band, this is a real thing." Toinen asia onkin sitten, että onko se sitten hyvä, jos he tekevät tosissaan oman tyyppistään musiikkia. ;)

Itse rakasta bändiä, ja olen iloinen kun nykyäänkin on hieman erillaisempia yhtyeitä ei aina sitä samaa r'n'b tai Uniklubi/HIM/The69eyes-osastoa. Darknessista hyvän tekee biisien tavan jäädä päähän. Myös Justinin uskomaton falsetin käyttö. Etenkin se falsetista "normaaliin" ääneen siirtyminen. Kitara soolot ovat tottakai erittäin iso osa biiseistä, ja hyvin nekin sujuu. Parhaita biisejä ovat kaikki vähän herkemmät ja rakkautta käsittelevät biisit, siis korkeelta ja herkästi. Ensin tulee mieleen Growing On Me. Darknessin ansiosta minulla on kauhee hinku saada englantilainen korostus. Ja pystynkin kuvittelemaan bändin livenä, ja ottaa päähän kun en ole nähnyt sitä..

Loppujen lopuksi The Darkness on selkeästi tyypiltään sellainen bändi josta joko tykää tai ei tykkää yhtään, kiitos J.Hawksin äänen. En tunne ketään joka tykkäisi yhtyeestä niinkuin minä. Sama juttu Vilkkumaan kanssa.

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
The Darkness
« Vastaus #34 : Helmikuu 27, 2006, 15:45:21 »
Lainaus käyttäjältä: "karvanoppa"
Heti ensiksi pitää sanoa, että The Darkness ei oikeasti ole läppä. Heidän sivuillaan http://www.thedarknessrock.com J.Hawks sanoo: "We not a joke band. People who think we're a joke band are wrong. We've worked at this for years, this is our baby. ...  We're not a joke band, this is a real thing."

Minulle he kuitenkin ovat. Ymmärrän kyllä ettei tuollaista uskomatonta skilliä mikä heillä on saavuteta tekemättä ensin kovasti töitä. One way ticketkin kuulostaa aika hauskalta, mutta on kuitenkin kovan työn takana.

Joo, on monta asiallista bändiä joita jotkut oudohkot kuuntelijat kuitenkin pitävät läppänä. Niinkuin Darkness:P
Monille esim. Britney Spears voi olla huvittavin mahdollinen ilmiö, ja toisille hän on elämä.

karvanoppa

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #35 : Maaliskuu 02, 2006, 10:02:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Grytolle"
Lainaus käyttäjältä: "karvanoppa"
Heti ensiksi pitää sanoa, että The Darkness ei oikeasti ole läppä. Heidän sivuillaan http://www.thedarknessrock.com J.Hawks sanoo: "We not a joke band. People who think we're a joke band are wrong. We've worked at this for years, this is our baby. ...  We're not a joke band, this is a real thing."

Minulle he kuitenkin ovat. Ymmärrän kyllä ettei tuollaista uskomatonta skilliä mikä heillä on saavuteta tekemättä ensin kovasti töitä. One way ticketkin kuulostaa aika hauskalta, mutta on kuitenkin kovan työn takana.

Joo, on monta asiallista bändiä joita jotkut oudohkot kuuntelijat kuitenkin pitävät läppänä. Niinkuin Darkness:P
Monille esim. Britney Spears voi olla huvittavin mahdollinen ilmiö, ja toisille hän on elämä.

Juu, tajusin. Itsellekkin se on jonkin tasoinen läppä, mutta silti olen rakastunut siihen.

Nyt kyllä vituttaa, tulimme eilen Tukholmasta ja kuulin, että siellä on 5.3. niiden keikka. AArghh..

Edit.
Aamulehdessä oli muuten pari pv sitten pikku juttu niistä, ja ymmärsin, että niillä oli keikka myös Suomessa. Onko totta? Jos oli, niin tulee ruumiita :S No siinä ois kuitenkin ollut ikäraja, mutta silti harmittaa..

Raindrops

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #36 : Maaliskuu 11, 2006, 19:02:57 »
Ennen vihasin bändiä, mutta olen itseasiassa ruvennut tykkäämään siitä. Uusimmat biisit ovat todella hyviä, ja videot ovat persoonallisia, jopa outoja. :D Ja laulajalla on hassu hymy. ^^ Nyt olen kuullut eniten kappaleita I believe in a thing called love ja One way ticket to hell.. and back. Niistä pidin. Pidän tämän kaltaisesta, vähän "vanhanajanrockista". Tulee heti ensimmäisenä mieleen 80-luku kun tätä kuuntelee. Eikä se ole missään mielessä paha juttu.

Rottenmind

• Ankeuttaja
The Darkness
« Vastaus #37 : Huhtikuu 22, 2006, 15:55:16 »
Tykkään paljon. Omistan molemmat levyt ja on tullut kuunneltua läpi monenmonta kertaa. Oli tarkotus nähdä kyseinen bändi Ankkarockissa 2004, mutta en sitten päässytkään sinne.
Sain kuitenkin tänä vuonna synttärilahjaks liput Helsingin Jäähallille, jossa The Darkness oli 7.3. (synttärini ;)) Upean keikan vetivät. Oli hyvä fiilis monta päivää keikan jälkeenkin.