Minä pidän mangasta todella paljon. Tällä hetkellä suurin osa kuukausirahoista meneekin mangan ostamiseen, sitä on vain aina pakko saada lisää ja lisää. Pidän mangojen piirrustustyylistä ja muutenkin mangat ovat vain jotenkin öh... mielenkiintoisia? En oikein osaa selittää, miksi mangat ovat niin ihmeellisiä ja ihania (eivät tietenkään kaikki) tai miksi pidän niistä enemmän kuin länsimaisesta sarjakuvasta. Se vain on niin.
Ensimmäisen kerran mangasta taisin saada tietää, kun Sailor Moon tuli Subtv:ltä. Joskus sattumalta (tai en oikein muista miten se meni) avasin telkkarin kun Sailor Moon tuli sieltä. Sepä sitten oli niin hyvä sarja, että etsin enemmän tietoa asiasta, ja niinpä sain tietää animesta ja mangasta.
Vaikka Sailor Moon tulikin ehkä jotain yli vuosi sitten, aloitin mangan lukemisen vasta vajaa puoli vuotta sitten. Aikaisemminkin olin välillä katsellut mangoja kauppojen lehtihyllyissä (ostin joskus jopa 'Mangapiirtäjän oppaan', ja olin siitä silloin niin innoissani), mutta vasta tämän vuoden alussa sitten 'uskoltauduin' mangaa ostamaan. Otin Tokyo Mew Mew:n sieltä jostain hyllystä ja päätin että ostan sen. Ja olen iloinen, että niin tein.
Nyt sitten omistan 28 mangaa ja 3 manhwaa ja aina kun rahaa on tarpeeksi ostelen lisää. Omistan Gravitationia, Pet Shop of Horrorsia, Vampire Gamea, Inuyashaa, Salapoliisi Conania, Ranmaa, Time Stranger Kyokoa, Tokyo Mew Mewiä ja K2 Kill me Kiss me:tä. Lähes kaikista noista mangoista/manhwoista tykkään oikein paljon ja usein minulla onkin ongelmana, etten osaa päättää mitä niistä ostaisin.
Olisi kiva jos tämän kaupungin kirjastossa olisi enemmän mangaa, niin sieltäkin voisi sitten välillä lainailla, niin että rahaa ei menisi mangaan niin paljoa. Tällä hetkellä kirjasto taitaa omistaa Salapoliisi Conania, Ranmaa, One Piecea, Narutoa, Inuyashaa, Fruits Basketia ym. tälläsiä aika tunnettuja, mutta jokaista sarjaa on aika vähän ja ne ovat yleensä lainassa.
Ja mangatyylillä piirtämisestä vielä. Minä ainakin piirrän yleensä aika mangatyylisesti, samantyylisiä silmiä, neniä ym. Enimmäkseen se johtuu siitä, että pidän mangasta, mutta osittain myös siitä, etten itseasiassa osaa edes piirtää kovin realistisen näköisiä hahmoja...