Kirjoittaja Aihe: Roolipelaaminen  (Luettu 4665 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Raineri

• Ankeuttaja
Roolipelaaminen
« : Helmikuu 27, 2004, 20:17:35 »
Vapaata keskustelua kaikenlaisesta roolipelaamisesta= kuinka moni harrastaa/ harrasti, onko kallistakin, pelaileeko jonkun seuran kanssa, peliarvosteluja...

Katsoin tuossa pari kuukautta sitten sellaista buusterin jaksoa jossa kerrottiin larppaamisesta, innostuin asiasta ja vierailin osoitteessa www.larp.fi  Sieltä sitten huomasin että onhan niitä muitakin roolipelin muotoja kuin pelkkä live-roolipelaaminen. Hankin alan kirjallisuutta kirjastosta ja innostuin lisää. Muutama kysymys itselleni jäi: Mikä on "normaali" ikä roolipelaajalle? Kuinka paljon maksavat roolipeli paketit?

//Fredina siirsi oikealle osastolle.

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Uruz
  • Tupa: Tuvaton
Roolipelaaminen
« Vastaus #1 : Helmikuu 27, 2004, 21:04:45 »
Itse olen sitä mieltä, ettei ropettajalle ole mitään tiettyä ikää jolloin on hyvä aloittaa (tai lopettaa) roolipelaaminen. Ihmiset ovat erilaisia ja heillä on erilaisia ajatuksia. Kannatan kuitenkin ropettamisen aloittamista vasta sitten kun osaa pelata ns. järkevästi. Eli ei tahdo tehdä hahmostaan kaikkien palvomaa prinsessa-haltia-velhotarta, joka voimakkaampi kuin luonnonvoimat ja kauniimpi kuin aamunkoi. Eli sitten kun tuntee pystyvänsä pelaamaan juoppoa, tumpeloa kääpiötä niin on mielestäni sopivan ikäinen ja kypsä ropettamaan. Tosin aika moni alkaa ropettamaan siinä 14-18 ikävuoden kieppeillä, joskin jotkut aloittavat jo ala-asteella esim. sisarusten vaikutuksesta ja jotkut vasta 35-vuotiaina törmättyään johonkin, joka on antanut kipinän kokeilulle.