Kirjoittaja Aihe: Päämääränä Cold Mountain  (Luettu 1675 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Mara

• Ankeuttaja
Päämääränä Cold Mountain
« : Helmikuu 22, 2004, 19:58:52 »
Kuinka moni aikoo käydä katsomassa/on nähnyt tämän elokuvan?
 Itse ainakin menen. Nicole Kidmanin ja Jude Lawin takia sekä myös siitä, kun  olen lukenut kyseisen kirjan ja pidin valtavasti. Näin trailerin ja ihastuin heti: se musiikki, ne maisemat sekä näyttelijät.

Odotuksia mielipiteitä.

Oollah

• Ankeuttaja
Päämääränä Cold Mountain
« Vastaus #1 : Helmikuu 25, 2004, 21:28:23 »
Saranan ollessa taalla kaymassa tammikuun alussa kavimme taman katsomassa... Enka itse kauheasti pitanyt. Ylimainostettu ja -dramatisoitu vuoden Oscar-lemmikki. :P

Leffassa oli toki monia hienoja kohtia, mutta myoskin (kuten Sarana sanoi) ihan liian monta kohtausta, joissa Jude Law naytti silta, etta han naytteli pelkastaan Oscareissa naytettavat "and the nominees are" -klipit mielessa. Muutenkaan en Judesta pitanyt tassa ollenkaan (vaikka kaunishan tuo on kuin mikakin, edelleen), ja Nicolekin oli huomattavan ontto. Sen sijaan Renee "Bridget" Zellwegger oli aivan kasittamattoman loistava, ja ansaitsi koko elokuvalle ainakin yhden lisatahden hillittoman hurmaavalla rempseydellaan. Olin ihan rakastunut. :D

Mittaakin oli minusta liikaa, kavi jo uuvuttavaksi. Jotain muutakin selkean Titanic-maista koko hoslingissa oli. Dramaattista paatosta kylla riitti, mutta ei jaanyt kauheasti kylla kateen.

[LIEVAA SPOILAUSTA]
Ooo, ja Renee seka Nicole olivat niin hammastyttavan suloisen pariskuntamaisia etta olin aivan otettu. Yllattava, positiivinen veto, josta pidin kamalasti ja joka toi leffaan huomattavan paljon enemman toimivuutta, kiinnostavuutta ja sisaltoa. (Tasta parista lukisin mielellani [hyvia] ficcejakin! :)

Ihan loppu-loppu oli ihan kasittamaton lassahdus. ARGH. Olisivat lopettaneet noin kymmenen minuuttia aikaisemmin.
[LIEVAA SPOILAUSTA]

Oo, ja Charlie "Ala kerro aidille" Hunnam oli todella pelottavan nakoinen. Kaak. O_o

talvi

• Ankeuttaja
Päämääränä Cold Mountain
« Vastaus #2 : Lokakuu 30, 2004, 20:13:57 »
En ole nähnyt elokuvaa, mutta odotan kovasti, että löytäisin siitä elokuvasta jotain merkkejä. Jos se näkyy jossain täällä suomessa jopa videollakin...

Siispä; en viitsinyt uutta topiccia aloitta tuonne kirja puolelle joten kysyn täällä,
eli onko kukaan lukenut tätä kirjana??
Minä olen, ja pidin siitä paljon, mutta niin kuin aikaisemminkin oon jossain tääl kirjoittanut niin kirjassa rakkaustarina jää hieman vaisuksi lopussa...

Mara

• Ankeuttaja
Päämääränä Cold Mountain
« Vastaus #3 : Kesäkuu 28, 2005, 18:26:12 »
Lainaus käyttäjältä: "talvi"
En ole nähnyt elokuvaa, mutta odotan kovasti, että löytäisin siitä elokuvasta jotain merkkejä. Jos se näkyy jossain täällä suomessa jopa videollakin...

Siispä; en viitsinyt uutta topiccia aloitta tuonne kirja puolelle joten kysyn täällä,
eli onko kukaan lukenut tätä kirjana??
Minä olen, ja pidin siitä paljon, mutta niin kuin aikaisemminkin oon jossain tääl kirjoittanut niin kirjassa rakkaustarina jää hieman vaisuksi lopussa...

Minä olen lukenut kirjan, mutta pidän elokuvasta enemmän. Ja vasta nyt huomasin, että vaikka olin tehnyt aloitus viestin niin en ollut leffa käynnin jälkeen tullut kirjoittamaan tänne arvostelua, mutta täältä pesee!! Eikä juontakaan ole kerrottu oikein kunnolla.

Cold Mountain on vuoristokaupunki en nyt muista oliko se Itä-, Länsi, Etelä-, vaiko Pohjois-Amerikassa.Elokuva alkaa, kun kaupunkiin muuttava pastorintytär Ada (Kidman) isineen ihastuu vähäpuheiseen, mutta komeaan nuorukaiseen Inmaniin (Law). Sota vie sulhon rintamalle taistelemaan, kuten kaikki muutkin kaupungin terveessä ja nuoressa iässä olevat miehet. Miesten täyttäessä velvollisuuksiaan rintamalla on naisten selviydyttävä kotitiloillaan sodasta sivuun jättäytyneiden "kodinturvajoukkojen" ikeessä. Inamanin rakkauden kaipuu on kuitenkin kova, ja se siivittää haavoittuneen Inmanin kulkua karkurina kohti kotia.
Ada on kovilla tilansa kanssa, kunnes hänen naapurinsa lähettää hänen luokseen reippaan ja tarmokkaan Rudyn (Zellweger) avuksi. Adasta ja Rudystä tulee parhaimpia kavereita...

Elokuvassa on pituutta ehkä hieman liikaa. Sietä välistä olisi vähäsen jotain voinut napsia pois. Mutta muuten elokuva jaksaa pitää minut hereillä.

Elokuvan musiikki on erittäin hyvää ja toimii!

Näyttelijät hoitavat hommansa kotiin hyvin, mutta Renee on parhaimmillaan koko ajan! Hänessä on sellaista poweria, että! Hänen ja Nicolen kemiat toimivat täydellisesti! Heidän välillään on sellaiset sähkövaraukset! Jude Law on hyvä hiljaisena Inmanina. Sivurooleista löytyy monia vahvoja tapauksia mm. Natalie Portman (jonka alun perin piti näytellä Adan roolia), Brendan Gleeson, Philp Seymour-Hoffman ja Ray Winstone...

Alun perin päärooleissa piti olla silloinen pariskunta Tom Cruise ja Nicole Kidman, mutta heille tuli ero ja elokuva meni hyllylle joksikin aikaa...Sitten oli päärooleihin ehdolla Natalie ja Jude, mutta sitten Nataliella oli kiireitä, mutta halusi olla elokuvassa niin hänelle annettiin sitten pienempi rooli ja Kidman palkattiin hänen tilalle.

Minä pidän elokuvasta ja annan sille 3,5 tähteä! Elokuva ei ole parhaimmasta päästä, mutta ei todellakaan huonoimmastakaan...

Héide

• Ankeuttaja
Päämääränä Cold Mountain
« Vastaus #4 : Kesäkuu 28, 2005, 20:14:26 »
Muhun tämä elokuva teki vaikutuksen! Ja se on aika hyvin jos miettii kuinka paljon mä elokuvissa käyn ja kuikna paljon elokuvia on tultu katsottua.. Musta elokuva oli erittäin koskettava ja musiikki oli niin kaunista!! Ainut asia mistä en pitänyt niin paljoa oli Kidmanin rooli suoritus. Hän pystyy kyllä parempaankin!
Mutta muut olivat kerrassaan loistavia. Etenkin Zellweger vakuutti minut tässä elokuvassa! En ole ennen hänestä niin hirveästi pitänyt mutta nyt näen hänet aivan uudessa valossa.
Elokuvan viimiset 10 min mä vaan itkin!! Siis mä en varmaan ole missään elokuvassa itkeny niin paljon. Ja mä olen edelleen nähnyt tooosi paljon elokuvia.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
Päämääränä Cold Mountain
« Vastaus #5 : Syyskuu 02, 2005, 19:45:58 »
Katsoin kyseisen leffan kaverini kanssa tuossa jokunen viikko sitten. Saattaa olla, että olimme silloin vähän liikaa yliväsyneitä, koska leffa ei oikein iskenyt...

Näyttelijät olivat ihan okei, joskaan en pitänyt Judesta kamalasti eikä Nicolekaan mikään ihan paras valinta tainnut olla. Natalie taas näytteli pienen roolinsa ihan kehuttavasti.

Lainaus käyttäjältä: "Oollah"

Sen sijaan Renee "Bridget" Zellwegger oli aivan kasittamattoman loistava, ja ansaitsi koko elokuvalle ainakin yhden lisatahden hillittoman hurmaavalla rempseydellaan. Olin ihan rakastunut. :D

Olen samaa mieltä :) Renée oli (tässäkin) leffassa aivan loistava! Kyllä se tyttö osaa näytellä. Ei ole suotta lempinäyttelijäni :) Renéen takia tuon leffan oikeastaan suostuinkin katsomaan. Muuten ei olisi kiinnostanut läheskään yhtä paljon. Ja kyllä vaan hän suoriutui tajuttoman hyvin :)

Leffan juoni oli jokseenkin tylsä. Meinasi välillä mielenkiinto herpaantua täysin. Ja ne lehmänpalottelukohtaukset ja kaikenmaailman hirttokohtaukset ja taistelut eivät olleet minun mieleeni. Liikaa räiskintää hyväksi elokuvaksi. Ei siinä mitään, jos pitää, mutta minä en pidä liiasta räiskeestä.

Lainaus käyttäjältä: "Héide"

Elokuvan viimiset 10 min mä vaan itkin!! Siis mä en varmaan ole missään elokuvassa itkeny niin paljon. Ja mä olen edelleen nähnyt tooosi paljon elokuvia.

Minä en kyllä itkenyt, mutta nauroin o_O Olenko kieroutunut? No ehkä se tosiaan johtui siitä, että olimme valvomisesta vähän väsyneitä, mutta nauroimme leffan loppukohtauksen läpeensä. Leffan sankari kun oli vähän typerä, kun ei ottanut ja ampunut sitä blondia (jonka nimeä en nyt muista). Ja se oli niin koomista, että koko leffa on sitä, että se palaa takaisin ja sitten lopussa se kuolla kupsahtaa.
Erilaisessa mielentilassa olisin ehkä voinut olla nauramatta, olisin voinut itkeäkin, mutta niin... Älkää valvoko liian myöhään :)

Mielipiteeni siis tiivistettynä: Ihan ok leffa, jonka saattoi katsoa ilman suurempia traumoja. Renée teki leffasta huomattavasti paremman kuin mitä se olisi ollut ilman häntä.