Kirjoittaja Aihe: Tonks ja Lupin  (Luettu 32967 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Tonks ja Lupin
« Vastaus #75 : Joulukuu 07, 2009, 17:54:33 »
Suoraan Wikipediasta: "Tonks, Nymfadora - Bellatrix Lestrange murhasi hänet Tylypahkan taistelun aikana"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Harry_Potter_-sarjan_hahmoista#T

Kirjassa ei ole mainintaa tästä, mutta Rowling on kai haastatteluissa valoittanut asiaa. :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2009, 17:58:53 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Sushanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #76 : Joulukuu 08, 2009, 08:12:49 »
 Oli kyl hirveä loppu Kuoleman varjeluksilla. Lupin ja Tonks, jotka alkoi lopulta olla onnellisia yhdessä, saivat pojan, menivät taisteluun ja kuolivat. Molemmat olisi pitänyt jättää eloon. Jos vain Tonks olisi jäänyt eloon, olisi jäljellä ollut vain täysin murtunut nuori nainen ja puoliorpo parikuinen poika. Lupin taas ei yksin olisi oikeen pärjännyt, hän olisi tarvinnut Tonksia avukseen. Kun molemmat ovat kuolleet, ja Teddy viskataan Andromedalle, niin se on aika järkytys. Andromeda-raukka oli menettänyt tyttärensä ja miehensä, ja sitten sen pitäisi hoitaa orvoksi jäänyttä pientä poikaa. Ajatelkaa. Olisi Rowling nyt voinut jättää ne eloon.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #77 : Joulukuu 08, 2009, 10:34:44 »
Mikä Pottereissa mättäsi oli tylsät paritukset. Näistä parituksista Remus/Nymphy todella oli siedettävin (H/G?! antakaa mun oksentaa xD)

Vaikka minun päähäni on jostain syystä jäänyt lähtemättömästi se, että Sirius ja Remus kuuluvat toisilleen, niin ei Tonkskaan huono vaihtoehto ollut. Hän sentään synnytti Lupinille pojan. Sota on huono aika pariutua, varsinkin ihmissuden, joten en jäänyt surkuttelemaan heidän kohtaloaan. Olihan se hieman hämmentävää 'nähdä' Lupin siellä kuolleena, mutta minä kun satun taas olemaan sitä mieltä, että paljon enemmän tyyppejä olisi saanut kuolla... Ja Harry olisi saanut siirtyä pimeälle puolelle tietty :"D

Sushanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Joulukuu 29, 2009, 06:47:04 »
 No minä järkytyin hirveästi näiden kuolemasta, sillä kuten olen jo sanonut, he olivat potterin ihanimmat hahmot *sytyttää kynttilän*. Aluksi olin ihan et jee, ei Jiikkis (J.K.Rowling) niitä nyt uskalla tappaa, ja sitten serkku kertoi, että ne molemmat delaakin sitten!:(Järkytys! Potterin ihanin pari, ja sitten PUM, eikä kumpaakaan enää ollut. Niiden kuolematkin ohitettiin! Nyt meen kostaan Jiikkikselle!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2009, 07:59:17 kirjoittanut Sushanna »

Virva

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Kesäkuu 27, 2010, 15:50:27 »
Jotkut mainitsivat, että Tonksin ja (varsinkin) Lupinin kuolemat ohitettiin. Olin aivan samoilla linjoilla ensi kertaa lukiessani viimeistä kirjaa, mutta mielipiteeni on vaihtunut useamman lukukerran jälkeen. Me näemme kuitenkin koko Potter-sarjan vain Harryn silmin  ja varmasti viimeisen taistelun aikana kaikki toiminta, ajatukset ja ihmiset olivat sekasorron vallassa. Siinä kuitenkin tapahtui valtavasti koko ajan jotakin, eikä ilmeisesti Harrylla (kertojana) ollut ns. aikaa pidemmille ajatuksille ja pohdinnoille. Siellä oli kuitenkin monia, jotka olivat aivan yhtä tärkeitä kuin Tonks ja Lupin, jotka olivat kuolleet. Joten en oikeastaan ihmettele, että heidän kuolemansa kerrottiin niin lyhyesti. Jos kirja, tai koko sarja,  olisi jatkunut pidemmälle niin varmasti siinä olisi kuvattu Harryn tunteita  ja ajatuksia muidenkin kuolemista sekä niiden jälkeisistä tapahtumista.

Ja niin, antoihan Remus yhdessä Siriuksen kanssa joitain lahjoja Harrylle, joten miksi ei Lupin olisi ollut läheinen Harrylle. Ja kysyihän Lupin Harrya Teddyn kummisedäksi. En usko, että Remus teki sen takia, että oli itse Siriuksen paras ystävä,joka puolestaan oli Harryn kummisetä. Kyllä siinä varmasti oli jotain syvempääkin luottamusta ja ystävyyttä kuin kirjat antaa ymmärtää.

Sinänsä muuten Tonks ja Lupin olivat aivan upea pari.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SkyLight149
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #80 : Kesäkuu 27, 2010, 17:33:16 »
Aww ja voi ei. Ei oikeesti, näiden kahden kuolema (+ Fred) surettaa ehkä eniten. Tietysti olisi ollut kamalempaa heille hahmoille, mutta olisin halunnut edes toisen jäävän henkiin. Tuleehan tässä nyt Teddylle omanlaatuinen Harry-kierre, kun vanhemmat ovat kuolleet, mutta silti. Paras pari sarjassa minunkin mielestäni. :) Neville ja Hannah ovat hyviä myös, mutta pääkolmikon parituksista en edes pidä.

Hyvä silti, että Teddy on myös metamorfimaagi. Olisi kyllä upea saada tietää enemmän hänestä aikuisena!Nymfadoran ja Remuksen yhdistelmä, jea. Vaikka offtopicina sanon, että haluisin kirjan jatkuvan Harryn näkökulmasta aurorina. Hän voisi sitten kertoa lasten menoista ja meiningeistä sitä kautta, eikä kirjasarjan nimenkään tarvitsisi muuttua.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #81 : Kesäkuu 28, 2010, 00:18:19 »
Varmaan sillä, että Harrya pyydettiin kummisedäksi, on ainakin osittain tekemistä sen kanssa, että Harry esti panikoivaa Lupinia jättämästä Tonksia ja siten heidän lyhyt avio-onnensa on Harryn ansiota. Näkeehän sen minusta myös jo kolmoskirjassa, että Lupin arvostaa Harrya sekä Harryn itsensä takia, että Lilyn ja Jamesin poikana. Lupin kuitenkin onneksi erotti Harryn Jamesista, toisin kuin Sirius, joka etsi Harrysta aina korviketta menetetylle ystävälleen.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

NAGINI

• Ankeuttaja
« Vastaus #82 : Lokakuu 17, 2010, 20:23:53 »
En erityisemmin tykkää tästä parituksesta, mutta kyllä se nyt menee kun siihen tottunut. Lupin olisi saanut pysyä poikamiehenä.

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Lokakuu 18, 2010, 01:54:11 »
Mielestäni tämä paritus on ihan kiva. En nyt väitä sitä mielelläni lukevani, mutta Tonksin värikkyys tuo myös hieman väriä yleensä niin harmaaseen ja nuhjuiseen Remukseen. Olikos se kuudennessa kirjassa kun Remus yritti torjua Tonksin tai jotain - vai olikohan se seitsemännessä? Noniin siis, mutta jos tuollaista osuisi silmään jostain ficistä tms. en välittäisi enään lukea. Sekavaa, todella.

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: potioncharm26553
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #84 : Syyskuu 07, 2018, 16:59:27 »
Jo Azkabanin vankia lukiessa minulla oli hyvin vahva tunne, että Lupinista tulee yksi iso hahmo koko Harry Potterin sarjaa. Siksi ehkä yllätyinkin kirjan loppupuolella kuinka Sirius kun paljastui Harryn kummisedäksi saikin sen ison roolin. Feeniksin killassa Sirius on paljon esillä, mutta en ehtinyt häneen kiintyä niin kuin Lupiniin Azkabanin vangissa. Tonks kun esiintyy Feeniksin killassa eakn kerran hän on mukavan persoonallinen ja mieleenäävä noita, mutta eo minulla tullut mieleenkään että heistä tulee pari. Puoliveristä prinssiä lukiessa se taas oli minulle ihan itsestään selvyys, että heistä tulee pari, silä en ehtkeäkään kuvitellut Haryyn tavoin että Tonks olisirakastunut serkkuunsa Siriukseen. Jotenkin Lupinin käytön Tonksin yhdessäolon suhteen oli hyvin ymmärrettävä. Lupin on paljon vanhempi, työtön ja mielestään suht hyödytön Feeniksin Killalle, koska oli ihmissusi. Hän ajatteli hyvin Harrymaisesti, ettei halua tuottaa muille pahaa. Onneksi Tonks ja olikos se Molly, joka kannusti, että rakkaudella Voldu parhaiten voitetaan. Varjeluksissa taasen pidän kovasti siitä kun Harry huutaa Lupinille ja ksäkee tämän painua raskaana olevan vaimonsa luo. Koska olen niin kiintynyt Lupiniin ja Tonksiin olin todella järkyttynyt nimen omaan heidän menehtymisestä taistelussa ja vaikka Harryn ajatuksissa pyöri suru ja katkeruus näiden hahmojen kohdalla, minustakin ne sivuutettiin aiva liian nopeasti. Mihin muuten Ted Tonks päätyi kuin vanhempien ruumiit jäi Tylypahkaan. Asuiko hän lopun ikänsä Tonksin äidin, eli isoäitinsäkanssa samalla tavoin kuin Neville asui oman mumminsa kanssa. Jotenkin olisin kuvitellut Harryn kummisetänä kasvattavan Tedin samoin kuin omat lapsensa siinä 19 vuoden aikana...