Kirjoittaja Aihe: Tonks ja Lupin  (Luettu 30933 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Mirame

• Vuotislainen
    • http://miramii.livejournal.com
Tonks ja Lupin
« : Helmikuu 01, 2004, 14:23:30 »
En löytänyt kaskustelua Tonksista tai Lupinista saati molemmista. ^^ Vai kuuluisiko tämä ihmissuhdeasioihin? Minusta ei. Mutta jos joku päättää niin...

Minä huomasin Tonksin ja Lupinin välillä jotakin. Niinkuin välillä vaihdettuja katseita jne. Ja eihän heidän välillään ole ikäeroa kuin maksimissaan viisi vuotta. Ja Tonks vaikuttaa juuri niin mukavalta, että voisin ilomielin nähdä hänet Remuksen rinnalla taistelemassa Voldea vastaan. Ja Tonks on jotenkin kelmimäinen. (Hassu adjektiivi)

Onko teidän mielestänne tällainen paritus mahdoton? Jääkö se vain Ficcitasolle? Keskustelua rakkaat vuotislaiset.
ava by iita

Poissa Marrex

• Vuotislainen
Tonks ja Lupin
« Vastaus #1 : Helmikuu 01, 2004, 14:36:33 »
Ikäeroa on kyllä 15 eikä 5 vuotta. Tonks on juuri valmistunut aurori ja hänen äitinsä oli Siriuksen lempiserkku. Tonks on todennäköisesti n. 22 vuotias ja Lupin on 37. Ei se tosin tietenkään sitä tarkoita, etteikö heidän välillään voisi olla jotain. Itsellenikin tuli lukiessa tunne, että heidän välilleen saattaa jotain syntyä.

poro

• Ankeuttaja
Tonks ja Lupin
« Vastaus #2 : Helmikuu 01, 2004, 15:53:33 »
Muistaakseni jollakin Harry-sivustolla oli veikattu, että Tonksille ja Lupinille muodostuisi suhde... Varmaa tietoa siis ei ole, mutta mukavaltahan tuo kuulostaisi.=)

Bloody Aeliah

• Ankeuttaja
Tonks ja Lupin
« Vastaus #3 : Helmikuu 01, 2004, 18:29:56 »
Tänään luin taas Order of the Phoenixia ja täytyy kyllä myöntää, että se kävi mielessä, koska Tonks ja Lupin olivat jatkuvasti tekemässä ja menossa keskenään.

Periaatteessa se olisi ihan kiva juttu, koska Tonks on juuri sellainen "kelmimäinen" kuten sanoit eikä mikään haudanvakava tyyppi, mutta sitten taas ei, ei ja EI, koska olen niin tottunut ajattelemaan Siriusta ja Remusta pariskuntana. *g* Sitä se släshäys teettää..

Olen aika varma, että tästä syntyy ainakin ficcejä.

Poissa Farilyn

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Mary Sue
Tonks ja Lupin
« Vastaus #4 : Helmikuu 01, 2004, 19:56:52 »
Ottaen huomioon, että molemmat, Lupin ja Tonks kuuluivat Orderiin, minusta he olivat yllättävän vähän liikkeessä keskenään tai muutenkaan tekemisissä toistensa kanssa. Ja kun samaan asian hyväksi molemmat työskentelevät, niin olisipa aika outoa, etteivät nämä kaksi olisi kanssakäymisessä lainkaan.

Minusta olisi aika hassua, jos aika vakava ja asiallinen Lupin ja nenänsä muotoa muitten huviksi vaihtava Tonks hakeutuisivat muutenkin kuin töiden myötä toistensa seuraan, ehkä minulla sitten on vain joku yleisestä käsityksestä erova kuva.

Ja jos vaihdettuja katseita ruvetaan laskemaan niin Lupin ja Sirius olisivat niiden mukaan naimisissa. [Olinko minä ainoa joka pani merkille, että nämä kaksi antoivat Harrylle yhteisen joululahjan?]

Eli minä en kyllä näe tästä minkäänlaisia merkkejä, että Lupin ja Tonks olisivat jotenkin pariutumassa.

Ja mitä noihin veikkailuihin nettisivuilla tulee, niin kiertää myös villi huhu, että Kalkaros yrittäisi tappaa Dumbledoren, jotta voisi ottaa haltuunsa rehtorin viran.
"City girls are just country girls with cuter outfits."

Dorotea

• Ankeuttaja
Tonks ja Lupin
« Vastaus #5 : Helmikuu 02, 2004, 13:13:52 »
Vanilla Fairy, et ole kyllä ainoa kuka huomasi tuon joululahjan. (Ja ne kaikki merkitsevät katseet.)
Lupin ja Sirius liikkuivat muutenkin aika lailla yhdessä, ihan kuin joku 30v. naimisissa ollut pariskunta. Osaan kuvitella ne istumassa vanhoina puiston penkillä ja hihittämässä jollekin hassulle nuoruusmuistolle yhdessä. Ei sitä ikinä tiedä... :p

Njoo. En osaa kuvitella että Tonksilla ja Lupinilla voisi olla mitään. Tuntuu jotenkin omituiselta, että Lupinille kirjoitettaisiin jotain juttua vasta viidennessä kirjassa mukaan tulleen henkilön kanssa. Lupinin ihmissuhteet eivät kuitenkaan ole se olennaisin osa kirjasarjaa, tuntuisi vain tyhmältä, jos Rowling alkaisi väkisin vääntää jotain turhia ihmissuhdekiemuroita.
Minua ei ainakaan hetkauttaisi suuntaan tai toiseen, jos Tonksilla olisi suhde Lupinin kanssa, koko hahmo on jotenkin mitäänsanomaton ja kaikista muodonmuutoskyvyistään huolimatta kuolettavan tylsä.

Noiden lasten rakkaushuolissa on jo ihan tarpeeksi luettevaa. Eikö kukaan muu tunne myötähäpeää tripletin epäonnisten teinisähellysten takia?

Ei turhia ihmissuhde- ja rakkaussotkuja Pottereihin kiitos.

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
Tonks ja Lupin
« Vastaus #6 : Helmikuu 02, 2004, 14:31:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Vanilla Fairy"
Minusta olisi aika hassua, jos aika vakava ja asiallinen Lupin ja nenänsä muotoa muitten huviksi vaihtava Tonks hakeutuisivat muutenkin kuin töiden myötä toistensa seuraan, ehkä minulla sitten on vain joku yleisestä käsityksestä erova kuva.

Ja jos vaihdettuja katseita ruvetaan laskemaan niin Lupin ja Sirius olisivat niiden mukaan naimisissa. [Olinko minä ainoa joka pani merkille, että nämä kaksi antoivat Harrylle yhteisen joululahjan?]

Eli minä en kyllä näe tästä minkäänlaisia merkkejä, että Lupin ja Tonks olisivat jotenkin pariutumassa.

Olisi hassua, mutta ei sentään mahdotonta...kai Tonksilla on hieman järkeäkin punk-hiustensa alla. Hänhän on aurori. Voi olla, että Tonks/Lupinilla on ns. varaa heittää herjaa vakavammassakin paikassa, kuten ne puheet huolimattomasta sauvankäsittelystä, jotka menevät aivan muuksi.
Tuo Lupin/Sirius juttu...voisi hiukan miettiä, mistä muusta jutussa kenties on kysymys ja hieman muistella miten James, Lupin ja Sirius ja Peter liittyvät toisiinsa sekä sitä mistä se alunperin johtui. Lupin jos kukaan tuntee Siriuksen. Luulen että D.doren suunnitelmiin sopi mainiosti se, että Lupin oli paikalla pitämässä Siriusta silmällä, koska hänelle oli todella vaikeata pitää itsensä neljän seinän sisällä. Sitä paitsi Lupin tuskin kieriskelee rahoissa.
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Poissa Farilyn

• Vuotislainen
Tonks ja Lupin
« Vastaus #7 : Helmikuu 02, 2004, 15:00:12 »
Lainaus käyttäjältä: "suosanteri"

kai Tonksilla on hieman järkeäkin punk-hiustensa alla. Hänhän on aurori.

Hmm, vaikka olisikin paljonkin järkeä (mitä en kiistä, sitä ei vain ole pahemmin tuotu ilmi vielä) ei se tarkoita, että Lupin tai Tonks olisivat mitenkään samankaltaisia. En kyllä tajua miten aurorius on merkki mistään suuremmista järkitoiminnoista. Älykkäitä varmasti nämä eliittijoukkolaiset ovat, mutta ei kai se ihmisen luonnetta määritä täysin -eivät kaikki aurorit ole samanlaisia.

Voi olla, että Tonks/Lupinilla on ns. varaa heittää herjaa vakavammassakin paikassa,

Varmasti (jos ymmärrän oikein)^^  En silti siihen henkilökohtaisesti usko.

Tuo Lupin/Sirius juttu...voisi hiukan miettiä, mistä muusta jutussa kenties on kysymys ja hieman muistella miten James, Lupin ja Sirius ja Peter liittyvät toisiinsa sekä sitä mistä se alunperin johtui.

Niin mistä muusta? Ystävyydestä, rakkaudesta (ja tarkoitan ihan ystävien välistä rakkautta tällä)? -confused-

Lupin jos kukaan tuntee Siriuksen. Luulen että D.doren suunnitelmiin sopi mainiosti se, että Lupin oli paikalla pitämässä Siriusta silmällä, koska hänelle oli todella vaikeata pitää itsensä neljän seinän sisällä. Sitä paitsi Lupin tuskin kieriskelee rahoissa.

Hmm. Tuskin Dumbledore sentään aikuisten Orderin ihmisten paikalla olemisista ja olemattomuuksista päättää. Ja Lupinhan ei ollut paljoakaan talossa, vaan toimittamassa tehtäviä. Ja ainakin minä sain sellaisen kuvan, että Lupin ihan kyllä omasta tahdostaan asui talossa.
Varmasti Lupin piti myös Siriusta silmällä, mutta eikai se nyt sentään tämän talossa asumisen päätarkoitus ollut. Ehkä vanhat ystävät haluavat muutenkin viettää aikaa toistensa seurassa pitkästä aikaa, kuin pelkästä velvollisuudesta.
Ai Lupinilla ei olisi taloa, vai siis mitä tarkoitat, että tämä tuskin kieriskelee rahoissa? -ei tajua, koska on tyhmeliini-

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
Tonks ja Lupin
« Vastaus #8 : Helmikuu 02, 2004, 18:16:16 »

Niin mistä muusta? Ystävyydestä, rakkaudesta (ja tarkoitan ihan ystävien välistä rakkautta tällä)? -confused-

Ai Lupinilla ei olisi taloa, vai siis mitä tarkoitat, että tämä tuskin kieriskelee rahoissa?

Juuri näitä tarkoitin.
Toki Lupinin vanhemmilta on voinut jäädä talo perinnöksi ja se, että Lupin oleili muutoin Siriuksen luona oli kätevää Killan kannalta ja epäilemäni silmälläpito vain hyvä lisä.
 Ja totta, ei aurori ole välttämättä sen järkevämpi tai että aurorit olisivat samankaltaisia paitsi siinä, että a:t ovat koulutettuja huippuvelhoja. Selviytyäkseen vaatimuksista heillä pitäisi kuitenkin olla jotakin, että osaa käyttää oppimaansa. Tarkemmin ajateltuna Lupin/Tonks yhdistelmä voi toimia huumorin lähteenä tulevissa tarinoissa ilman vakavampaa tarkoitusta.

Katariina

• Ankeuttaja
Tonks ja Lupin
« Vastaus #9 : Helmikuu 03, 2004, 14:20:04 »
Kyllä Lupinilla varmasti on talo. Nelosen lopussakin ne meni Lupinin luokse, ellen ihan väärin muista. Ellei Lupin sitten oleskellut jo silloin Grimmauld Placella. Ja sitä en kyllä ite pidä todennäköisenä.

Lizlego

• Ankeuttaja
Tonks ja Lupin
« Vastaus #10 : Helmikuu 03, 2004, 15:53:29 »
Nelosessa Sirius oleskelee Lupinin luona eli sillä on joku oma paikka. Tonksilla on enemmin suhde Harryn kuin Lupinin kanssa (sehän olisikin hauskaa!) Minä olisin odottanut suhdetta Siriuksen ja Tonksin välillä, mutta ei....*sniff*

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
Tonks ja Lupin
« Vastaus #11 : Helmikuu 03, 2004, 15:54:00 »
Ei. Eieieieieiei. Pelastakaa minut tuolta!! Aarrgghh!!

Khrm, asiaan. Siis, itse en ole siis tuon parin kannalla. Minulle on ihan sama kenen kainaloon Tonks menee roikkumaan, mutta Remukseen se ei koske. [pieni (pieni? O.O) sisäinen S/R-shipperini: Remus kuuluu Siriukselle, ettekö te näe sitä ihmiset?] Niin, siis. Itse kyllä huomasin myöskin, että Remus ja Tonks olivat aika paljon -uh- yhdessä, ja että niillä oli jotain silmäpeliä [argh!], mutta kuten jo joku viisas ihminen mainitsi, jos lasketaan kaikki Siriuksen ja Remuksen silmäykset, niin huh huh. Eikä saa tietenkään unohtaa sitä yhteistä joululahjaa. -^_^- Ja nyt joku voi tietenkin tulla sanomaan, että olen lukenut liikaa slash-ficcejä, mutta entäs sitten? [pakkomielteet ovat kivoja]

Mutta mutta. Mikäli minä yhtään Row'ta tunnen, jotain tietenkin voi kehittyä näitten (siis Remuksen ja Tonksin) kahden välille. Eihän se tietenkään tulisi kirjoissa kovin suureen valoon, mutta kuitenkin. [byhyy] Ja eihän se ikäero tosiaankaan mikään este ole.

Crna Gora

• Ankeuttaja
Tonks ja Lupin
« Vastaus #12 : Helmikuu 03, 2004, 21:14:32 »
Lainaus
Tonksilla on enemmin suhde Harryn kuin Lupinin kanssa (sehän olisikin hauskaa!)

Voi luoja O_O;; Nyt minä rypesin miettimään tuota ja tulin siihen tulokseen, että ei se mikään mahdottomuus ole. Pienempi Harryn ja Tonksin ikäero on kuin Tonksin ja Lupinin. Vaikka ikähän ei merkkaa mitään. Rakkaat ihmiset, riistäkää tämä hullu ajatus Harry/Tonks parista päästäni, että saan mielenrauhan.

Mitä Tonksiin tulee, niin miksi hän muuten ylipäätänsä on mukana koko kirjassa? Tuskin Rowling häntä sinne huvikseen tunki, eikö kaikilla hänen henkilöillään ole yleensä joksenkin merkittävä osa juonen kannalta? Tonks vain ei ole vielä tehnyt mitään ihmeempää kuin näyttäytynyt siellä täällä (köh köh, Lupinin seurassa...) ja muutellut ulkomuotoaan. Joten, minun teoriani on, että hän joko tulevaisuudessa vakoilee Pimeän puolta tai toimii Lupinin lohduttajana nyt kun Sirius on poissa. Tai sitten hän tekee molempia. Ja mitä siitä sitten seuraa, se jää nähtäväksi.
Olisi tiestysti kivaa, että edes jollain kelmeistä olisi onnellinen kohtaloa, Lupin todellakin kaipaisi rakastavaa noitaa kainaloonsa. ^^

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
Tonks ja Lupin
« Vastaus #13 : Helmikuu 04, 2004, 18:45:33 »
Minä voisin kyllä lohduttaa Lupinia...

Ja hyi, Gora! Harry ei ole vielä edes kuuttatoista ja on ihan lapsi. Tonks/Harry ei kyllä vedä hirveydessä vertoja Kalkaros/Harry -paritukselle. Sellaistakin on nimittäin ficcimaailmassa näkynyt paljon. Ainakaan Tonks ei ole Harryyn nähden auktoriteettiasemassa.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Farilyn

• Vuotislainen
Tonks ja Lupin
« Vastaus #14 : Helmikuu 04, 2004, 19:40:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Valeriana"

Ja hyi, Gora! Harry ei ole vielä edes kuuttatoista ja on ihan lapsi.

Pieni ajatusleikki: Lupinin ollessa 22 Tonks olisi ollut 7 vuotias, jos ikäerona siis pidämme sitä 15 vuoden arviota.
Ja -noh- ehkä vain minun puolueellinen mielipiteeni: eivät viisitoistavuotiaat nyt ihan lapsia ole.

Ainakaan Tonks ei ole Harryyn nähden auktoriteettiasemassa.

No onhan Tonks aurori ja Orderin jäsen. Mutta eihän Harry hirveän halukkaasti ole aiemminkaan niitä auktoriteetteja kumartanut.

Poissa Urpo Spok

• Kosmisesti sitoutumaton
  • Ylihörhö
  • *
  • Boldly going nowhere
  • Pottermore: JinxLeviosa205
  • Tupa: Tuvaton
Tonks ja Lupin
« Vastaus #15 : Helmikuu 04, 2004, 20:26:55 »

Ainakaan Tonks ei ole Harryyn nähden auktoriteettiasemassa.

No onhan Tonks aurori ja Orderin jäsen. Mutta eihän Harry hirveän halukkaasti ole aiemminkaan niitä auktoriteetteja kumartanut.

Tuolla auktoriteettiasemalla haettiin nyt varmaankin sitä, että auktoriteettiasemassa oleva ei saa seurustella sellaisen henkilön kanssa, joka on hänen auktoriteettinsa alainen. Eli siis esimerkiksi opettaja-oppilas -seurustelusuhde (toisen henkilön ollessa alaikäinen) on Suomen lakien mukaan aika kiellettyä. Näitä tällaisia ovat lisäksi muistaakseni esimerkiksi lääkäri-potilas ja tietenkin joku johtaja-alainen -systeemi. Jos Tonks olisi Harryn opettaja, hän olisi auktoriteettiasemassa, aurorina käsittääkseni ei.

Tonks ja Lupin. Jaa, no, tuota. Minäkin olen Sirius-Remuksen kannalla paljon vahvemmin. Ei tuo Tonksin ja Lupinin ikäero minua niinkään häiritse, velhomaailmassa on varmasti nähty hullumpiakin yhdistelmiä, kun velhot tunnetusti ovat aika vähissä. Mutta minulle ei ainakaan kirjasta tullut sellaista kuvaa, että näiden kahden välillä olisi mitään säpinää. Ehkä tulevat kirjat kertovat lisää.

*muoks* Ikäerosta vielä sen verran, että meidän "normaalien" ihmisten joukossa 15 vuotta voi olla iso ikäero (mutta ei edes mitään tavatonta), mutta velhothan elävät kauemmin. Dumbledore ja Huiskikin ovat yli satavuotiaita, eikös? Voisi siis ajatella esimerkiksi alle nelikymppisten olevan nuoria ja mitäs pahaa on siinä, että nuoret pariutuvat keskenään? Ei mitään (ainakin jos molemmat ovat esim. yli kaksikymppisiä, eikä pari ole tyyliä 12vee ja 27vee). Mutta kuten sanottua, en minä edelleenkään löydä Tonks-Lupinille mitään vahvistusta kirjasta. Anteeksi vain. :)
What would The Doctor do?

Lizlego

• Ankeuttaja
Tonks ja Lupin
« Vastaus #16 : Helmikuu 06, 2004, 13:46:58 »
No, ajatus ainakin minulla oli, että tämä seurustelusuhde toteutuisi kun Harry on velhomaailman mukaan täysi-ikäinen eli 17. Minkälaisen auktoriteetti aseman Tonksin aurorius muuten antaisi Harryyn nähden? Aurorihan on ikään kuin ammatti, ei kai ammatti automaattisesti auktoriteettia anna. Aurorit ovat ikään kuin poliiseja ja kyllähän poliisitkin saavat seurustella ei-poliisin kanssa.;-)

Lupin ja Tonks voisi kanssa olla mukava pari...

Porpentina

• Ankeuttaja
Tonks ja Lupin
« Vastaus #17 : Helmikuu 06, 2004, 14:31:31 »
Juups. Minä en kirjan lukemisen aikana tällaista vaihtoehtoa huomioinut, mutta jälkeenpäin aloin kehitellä Lupinin ja Tonksin välille kaikenlaista (---), ihan toiveajatteluna, rakkaita hahmoja kun ovat kumpainenkin.

Lainaus
Minusta olisi aika hassua, jos aika vakava ja asiallinen Lupin ja nenänsä muotoa muitten huviksi vaihtava Tonks hakeutuisivat muutenkin kuin töiden myötä toistensa seuraan, ehkä minulla sitten on vain joku yleisestä käsityksestä eroava kuva.

Vakava ja asiallinen Lupin? Kyllä juu, mutta myös huumorintajuinen ja rento Lupin. Kuka se sai Nevillen pukemaan mörkö-Kalkarokselle isoäitinsä vaatteet? ;) Mielestäni tämän parivaljakon luonteet sopivat hyvin yhteen.

Lainaus käyttäjältä: "Dorotea"
Tuntuu jotenkin omituiselta, että Lupinille kirjoitettaisiin jotain juttua vasta viidennessä kirjassa mukaan tulleen henkilön kanssa. Lupinin ihmissuhteet eivät kuitenkaan ole se olennaisin osa kirjasarjaa, tuntuisi vain tyhmältä, jos Rowling alkaisi väkisin vääntää jotain turhia ihmissuhdekiemuroita.

Mitä turhaa ihmissuhdekiemuroissa on? Ja miten niin väkisin? Jos sellaista tapahtuu, Joanne on varmaankin tiennyt sen alusta asti. Olisi mukava, jos Pottereihin saataisiin mukaan vähän aikuisempaakin rakkautta. En tiedä, kuinka pian Siriuksen (pelkkä nimen näkeminen sattuu!) kuoleman jälkeen Lupin on valmis ihmissuhteeseen, mutta tuota juu... Uskon ja toivon, että he saavat toisensa. *pistää vaaleanpunaiset lasit päähänsä*

SilverChanteur

• Ankeuttaja
Tonks ja Lupin
« Vastaus #18 : Helmikuu 06, 2004, 14:49:43 »
Yhdyn niihin, jotka ihmettelevät, missä se "winkwinknudgenudge"- osio Lupinin ja Tonksin välillä on lukenut. Minä kun en ole onnistunut havaitsemaan minkäänlaista vihjailua näistä kahdesta, en myöskään Lunasta ja Harrysta... eikö tämä kaikkien parittaminen vuoronperään toisilleen ala olla jo vähän typerää?

En usko, että Rowling alkaa luomaan aikuisten hahmojensa välille suhteita. Ne eivät kuulu kirjaan. Ne eivät liity Harryyn, ne eivät palvele tarinaa missään muodossa - paitsi turhina, irrallisina juonenpätkinä, jotka vain sekoittavat varsinaisen tarinan. Ei, jos Rowling osaa kehittää juonensa oikein, hän pysyy lasten ja nuorten suhteissa, eikä suinkaan ryhdy sotkemaan Veljeskuntaa tai muitakaan aikuisia keskenään. Ne joilla on lapsia - hyvä, he ovat (olleet) rakastuneita ja naimisissa, koska heillä on merkitystä juonessa: he ovat päähahmojen vanhempia, kummisetiä, isoäitejä... heidän keskinäisillä suhteillaan on suora linkki Harryyn ja kumppaneihin, ne palvelevat juonta. Lupin/Tonks tekisi sille korkeintaan karhunpalveluksen. (Niin muuten Siriius/Remuskin. Siis sen myöntäminen. *eg*)

Poissa Farilyn

• Vuotislainen
Tonks ja Lupin
« Vastaus #19 : Helmikuu 06, 2004, 16:58:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Porpentina"

Vakava ja asiallinen Lupin? Kyllä juu, mutta myös huumorintajuinen ja rento Lupin. Kuka se sai Nevillen pukemaan mörkö-Kalkarokselle isoäitinsä vaatteet? ;) Mielestäni tämän parivaljakon luonteet sopivat hyvin yhteen.

En missään vaiheessa tarkoittanut vähätellä Lupinin huumorintajua tai tilannekomiikan tuntemusta, vaan lähinnä osoittaa kuinka eri maailmoista -ainakin minun silmiini- nämä kaksi hahmoa ovat. Mitä yhteistä Lupinilla ja Tonksilla oikeastaan edes on, paitsi päämäärä jonka puolesta he taistelevat Orderissa?
Juu, ehkä minä olen vain ainoa, joka ei näe mitään näiden kahden välillä. Ehkä minun pitäisi kerrata Potterini.

Agarwaen

• Ankeuttaja
Tonks ja Lupin
« Vastaus #20 : Helmikuu 07, 2004, 01:05:32 »
Jos vain "ohimennen" mainittaisiin parissa lauseessa joidenkin henkilöiden pitävän toisistaan tietyllä tasolla, se tuskin veisi makua koko kirjasta.  Mutta jos vaikka esim. Remuksen ja Nyphadoran suhteella alettaisi revittelemään, se olisi älytöntä.  
Periaatteessa sellainen juttu voisi jopa antaa kuvan että muidenkin ihmisten elämässä tapahtuu jotakin kuin vain Harryn.

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
Tonks ja Lupin
« Vastaus #21 : Helmikuu 07, 2004, 23:29:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Hatatra"
Yhdyn niihin, jotka ihmettelevät, missä se "winkwinknudgenudge"- osio Lupinin ja Tonksin välillä on lukenut. Minä kun en ole onnistunut havaitsemaan minkäänlaista vihjailua näistä kahdesta, en myöskään Lunasta ja Harrysta... En usko, että Rowling alkaa luomaan aikuisten hahmojensa välille suhteita. Ne eivät kuulu kirjaan. Ne eivät liity Harryyn, ne eivät palvele tarinaa missään muodossa - paitsi turhina, irrallisina juonenpätkinä, jotka vain sekoittavat varsinaisen tarinan.

Ei siellä nyt suoraan vihjailla mitään, ko. parit vain puhuvat keskenään, mutta silti... parittamatta sen kummemmin ei voi :) olla huomaamatta eroa Lunan ja Harryn juttelun välillä verrattuna Chon ja Harryn väliseen hihi sitaäsanaseko öh kaunis ilma tänään Cedric nyyh...muut mahdolliset paritukset vain osoittaisivat että Harry havaitsee muutakin elämää ympärillään ja että velhomaailmassa on tunteita, jotka myös varhaisnuori/nuori voi havaita.

Sleipnir

• Ankeuttaja
Tonks ja Lupin
« Vastaus #22 : Helmikuu 15, 2004, 12:25:47 »
Uskomatonta, en huomannut yhtään Siriuksen ja Remuksen yhteistä lahjaa.. ;)

Muttamutta... Ikuinen romantikko kun olen (varsinkin tv-ohjelmien ja kirjojen suhteen) olin itsekin kehittelemässä jotain vipinää Tonksin ja Lupinin välille. Yritin etsiä epätoivoisia merkkejä, mutta enpä löytänyt. Sitä se teettää, kun herää päiväunista.
Ikäero on melkoisen suuri (Remus on väh. 32 ja Tonks on huomattavasti nuorempi) mutta ei kai se ikä nyt niin kamala este ole. Silti, on ikävää, jos ei enää saa olla ystävyyssuhteessa, vaan heti on meneillään romanssi.

Luulenpa, että ystäväisemme Lupin pysyy yksin. Tai löytää unelmiensa toverin... Mitä vaihtoehtoja on vielä pohdiskeluni jälkeen jäljellä? Oikein, ei mitään, olin taas oikeassa! ;)

Loistava ihmistuntemukseni on puhunut.

Haltiamieli

• Ankeuttaja
Tonks ja Lupin
« Vastaus #23 : Helmikuu 23, 2004, 15:44:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Hatatra"
En usko, että Rowling alkaa luomaan aikuisten hahmojensa välille suhteita. Ne eivät kuulu kirjaan. Ne eivät liity Harryyn, ne eivät palvele tarinaa missään muodossa - paitsi turhina, irrallisina juonenpätkinä, jotka vain sekoittavat varsinaisen tarinan. Ei, jos Rowling osaa kehittää juonensa oikein, hän pysyy lasten ja nuorten suhteissa, eikä suinkaan ryhdy sotkemaan Veljeskuntaa tai muitakaan aikuisia keskenään.

En aivan ymmärrä tätä mielipidettä. Miten ne aikuisten suhteet niin turmiollisia kirjan kannalta olisivat? Tietysti jos suhde on juonen ja Harryn kannalta käytännössä merkityksetön, se on myös turha. Mutta kyllähän esimerkiksi Lupin on (kenties enenevissä määrin Siriuksen kuoltua) Harrylle läheinen henkilö ja Tonksinkaan tulevasta merkityksestä kirjasarjassa on vaikea sanoa, joten en näe, miten ihmeessä aikuisten suhde välttämättä olisi kirjan kannalta turha? Tämä on Harryn kehitystarina, totta, mutta Harry on vuorovaikutuksessa ympäristönsä kanssa, eikä se ympäristö "lopu" parinkympin ikärajaan.

Itsekin olen toki kyllä melko skeptinen kyseisen Lupinin ja Tonksin suhteen osalta. Pohjustusta sille on nähtävissä jos sellaista haluaa nähdä, mutta "objektiivisesti" katsoen aika vähissä ovat viitteet. Mutta jos nyt kuitenkin halutaan jollekulle Lupinia "parittaa", näkisin Tonksin tuntemistamme hahmoista todennäköisimpänä vaihtoehtona - he eivät ole toistensa kopioita, mutta mitä minä olen maailmaa tarkastellut, eivät suhteet täälläkään niin toimi (esimerkiksi minun vanhemmillani on toisistaan melko radikaalisti poikkeavat huumorintajut).
Noh, muutama vuosi ja tiedämme tämänkin. :D

SilverChanteur

• Ankeuttaja
Tonks ja Lupin
« Vastaus #24 : Helmikuu 23, 2004, 18:12:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Haltiamieli"
En aivan ymmärrä tätä mielipidettä. Miten ne aikuisten suhteet niin turmiollisia kirjan kannalta olisivat?

Korjataan hieman. Eli tarkoitin lähinnä sitä, että jos yhtään aikuisten suhdetta aletaan nostamaan suuremmin estradille, se on juonenkululle vain haitta. Jos suhde jätetään taustalle, kuten vaikkapa Percy ja Penelope, tai Ginnyn poikaystävät (keitä nuo sitten vitosessa olivatkaan), ei se ole haitta. Silloin se vain on, no, minusta aivan turha ja sen saa siten jättää pois. Tuolloin suhde voisi vain aiheuttaa kulmienkohottelua ja "hähmiksimitä?"- reaktioita, jotka eivät myöskään tee hirveän hyvä sujuvalle juonenkululle.

En myöskään oikein näe kirjaa kehittymään siihen suuntaan, että esimerkiksi Harryn entisen opettajan suhde yhtään keneenkään vaikuttaisi Harryn persoonaan ja elämään niin paljoa, että sen luominen olisi mielekästä. Olisiko pääosakolmikolla jotakin suurta mielipidettä Lupinin ja Tonksin suhteesta? Vaikuttaisiko se heidän elämäänsä muuten kuin vain toteamuksen tasolla? Saisiko siitä kirjaan irti mitään muuta kuin sen, että teini-ikäiset saavat killitellä miten aikuiset "vanhoilla päivillään" viitsii ja yökötellä sille...? ;p

Juu, se on minusta silti aika turha ja epätodennäköinen asia, yhdenkään sivuosa-aikuisen suhde.