Kirjoittaja Aihe: Koirat (koiran saaminen, rodut, ym.)  (Luettu 6238 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Vana

• Eksynyt haaveilija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Koirat (koiran saaminen, rodut, ym.)
« Vastaus #175 : Kesäkuu 18, 2010, 22:51:32 »
Liitynpä tänne muiden koiranomistajien seuraan! Mulla on siis kaksi lagotto romagnolonarttua, Senna (s. -04) & Sumi (s. -07). Harrastan molempien koirien kanssa agilitya ja tokoa, minkä lisäksi käymme muutaman kerran vuodessa näyttelyissä. Sennan kanssa olen myös kisannut tokossa ja sillä onkin kilpailuoikeus voittajaluokkaan. Agilityssa olisi tarkoitus tulla kisaamaan Sumin kanssa jossain vaiheessa, sitten kun ollaan valmiita :).
"Well you built up a world of magic
Because your real life is tragic
Yeah you built up a world of magic"

Poissa Vammasipuli

• Järjen riemuvoitto
  • Vuotislainen
    • Let us die young or let us live forever
« Vastaus #176 : Heinäkuu 01, 2010, 15:01:38 »
Elikkäs siis mä olen vähän miettinyt toista koiraa ja sellainen appenzellinpaimenkoira on mielessä pyörinyt. Että onko jollakulla kokemuksia tästä rodusta? Ja sillee et miten ne sopii toiseksi koiraksi et onkos ne itsekkäitä ja tappelevia vai toisen kyljessä nukkuvia? Tokihan se riippuu yksilöstä, mutta olisi mukavaa kuulla toisten kokemuksista =)
Elämä pyöritti meidän perhettä taasen sen verta, että aikaisemmin mainitsemani appenzellinpaimenkoira on nyt jo jonkun aikaa asunut minun luonani. Ja 100% varmaa on, että seuraava koira tulee olemaan appenzelli myös. Ajankohta on mahdollisesti ensi kesä, sillä pennun tahdon nimenomaan tietyltä kasvattajalta :)
Tämä rotu vain yksinkertaisesti vie niin mennessään. Tässä on kaikki mitä koiralta voin toivoa ja kaupan päälle vielä silmää miellyttävä ulkonäkö. Appenzellit ovat laumakeskeisiä ja pitävät siitä, että niillä on laumassa myös koirakaveri. Monilla appe-ihmisillä onkin useampi appenzelli tai muun rotuisia apen kaverina ja myös urokset tulevat yleensä toimeen keskenään. Sana 'yleensä' sen vuoksi, että se voi olla myös hyvin pitkälti yksilöstä ja totuttamisesta kiinni. Appenzelli on vahva ja luupäinen rotu. Miellyttämisen halua tosin löytyy heti kun on tehty selväksi kuka perheessä on pomo. Kun laumajärjestys on selvä, saa appenzellistä mitä mainioimman harrastuskoiran.

Sussu muutti minun luokseni tänne kaupungiin maalta, vanhempieni luota ja maalla oli käytöstavat unohtuneet, sillä toisia koiria se näki harvoin ja liikuntakin hoitui yleensä vapaana juostessa metsässä, joten remmissä kulkeminen oli sivuseikka. Täällä kuitenkin remmilenkit on ne yleisimmät, joten ongelmia tuli heti ensimmäisenä päivänä. Verta, hikeä ja kyyneliä (ja kirjaimellisesti!!) valui kun yritin tuosta saada yhteiskuntakelpoista koiruutta ja tiedättekö mitä? Se taistelu on nyt ohi ja minulla on oikeasti maailman ihanin koiranketkulainen, joka osaa käyttäytyä nätisti. Pari kuukautta siihen meni sillä koira oli aikuinen minulle tullessaan, pennusta lähtien moisen harjoittaminen on varmasti monta kertaa helpompaa. Appenzelli on rotu, josta työn tuloksen näkee helposti ja se on oikeasti hurjan palkitsevaa. Johdonmukainen kuitenkin täytyy olla läpi koiran elämän, sillä varsinkin uroksilla on taipumusta pyrkiä koittamaan josko pomon vaikka olisikin vapaana. Sussukin välillä koettelee rajojaan, mutta johdonmukaisuudella se on palautettu omalle paikalleen alta aikayksikön. Ja kun laumajärjestys on selvä, on koira ja ihminenkin onnellisempia. Kokemusta nimittäin on jo kolmesta appenzellistä (varsinaisesti kahdesta, sillä ensimmäisen aikoihin olin niin pieni) ja näistä keskimmäinen oli johtajan pallille päässyt narttu, joka sitten komensi laumaansa eli ihmisperhettä hampain.

Appenzelliä ei yleensä suositella ensimmäiseksi koiraksi, enkä minäkään olisi varmaan vielä jokin aika sitä tehnyt. Mutta Sussu on periaatteessa nyt minun ensimmäinen koirani ja ollaan näin hyvin pärjätty. Kyse on siis enempi siitä kuinka paljon on valmis tekemään töitä ja löytyykö sitä kaivattua johdonmukaisuutta ja määrätietoutta. Sulla kuitenkin tämä olisi jo toinen. Minkähän rotuinen on nykyinen koirasi?
Appenzelli ei siis missään tapauksessa ole mikään lössykkä ja koska koira on työkoira, se tarvitsee liikuntaa ja sen lisäksi vielä aivotyöskentelyä. Meillä aivotyöskentelyn virkaa toimittaa tokoilu ja itse tehdyt erilaiset pulmalelut. Sohvaperunaksi tästä rodusta ei ole, mutta sen varmaan jo tiesitkin :)

Huh, tulipa romaani. Muistinkohan edes vastata alkuperäiseen kysymykseesi? :D No, toivottavasti tästä oli edes hitusen verran hyötyä.

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #177 : Heinäkuu 04, 2010, 00:35:13 »
Pakko sanoa, että en ajatellut aikuisen koiran vievän noinkin paljon energiaa. Mila on ollut luonani nyt kolme viikkoa, onpas aika mennyt nopeasti! Mutta siis aluksi kävimme 2-3 kertaa pitkillä lenkeillä, mutta kyllä ne on jääneet nyt yhteen pitkään ja toinen koitetaan korvata uimareissulla. Se kun rakastaa uimista yli kaiken. Muuten käymme 2-3 kertaa lyhyemmillä lenkeillä että saa tarpeensa tehtyä. Olen suunnitellut toisen dobermannin omistajan kanssa tapaamista että hän voisi neuvoa jäljestystä meille, jotta saisi jotain aivojumppaa pelkän kotitottiksen ohelle. Tarkoitus on liittyä syksyllä kerhoon että pääsemme harrastamaan tokoa/agilityä etc ja myöhemmin ehkä suohelua jos nartusta löytyy siihen kykyjä. Pitäisi alkaa harjoitella tulevaa BH-koetta varten, jotta pääsemme kilpailemaan PK-lajeja tulevaisuudessa. Myös luonnetestin suorittaminen kiinnostaisi, mutta aika juoksee meitä vastaan.

Mila sai pentuja helmikuussa, kuvat niistä on todella ihania, rakastan pentuja, oioi! Mila on ahmatti, eli perso ruualle ja herkuille ja rakastaa leikkimistä. Huomiota toinen kaipaa myös paljon ja seuraa minua kuin hai laivaa. Ainut ongelma meillä on tuo äläköinti kun olen iltaisin poissa, johon etsimme myöhemmin ratkaisuja. Dobermann vie paljon, mutta antaa sitäkin enemmän.
Julien, you're slow-motion suicide.

Poissa koipen

• Scififisti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #178 : Heinäkuu 04, 2010, 02:30:49 »
Sukuni on koirasuku. Kaikki isäni puolelta isoäitini alapuolelta omistavat koiran (setäni on ammatimainen agilititeeri sekä myös joissain määrin breedaaja). Omassa talossamme on sedältämme saatu 12-vuotias bordercollie Kiivi. Se on aina tunnettu kavereideni kesken hieman "hulluna". (Tai no, vaihtelee. Eräästä kaveristani se ei pidä yhtään, mutta oikein muille se ei tee muuta kun heiluttelee häntäänsä). Itse koiran hoitohan meillä ei ole suuri homma sillä lähes aina on vähintään kolme henkilöä kotona sitä kävelyttämässä. Seurakoirana loistava: kiitos suuren ikänsä Kiivi on jo erittäin rauhaisa ja yleensä vai istuskelee silitettävänä.

Mutta karvoja lähtee.
nr: Douglas Adams / Linnunradan käsikirja liftareille

Ross

• Ankeuttaja
« Vastaus #179 : Heinäkuu 05, 2010, 14:40:59 »
Täältä löytyy kaksi villakoiraa, harmaa toy Mirella "Sindi" ja valkoinen kääpiö Marylee's Vanilla. Sindi on epätavallisen aktiivinen kääpiökoiraksi, se vaatii päivittäin tekemistä pysyäkseen tyytyväisenä. Harrastamme tosiaan agilitya ja tokoa, agilityssa kisaamme (toistaiseksi) 1-luokassa, yksi nolla toistaiseksi kerättynä. Tokossa olisi tarkoitus viimeistään ensi vuonna siirtyä kisakentille, bh-koekin siintää tulevaisuudessa. Sindin kanssa käytiin sen nuoruusaikoina muutamassa näyttelyssä, tuloksena joka kerta H eli hyvä. Mätsäreissä kuitenkin käydään aika ahkerasti, mainittakoon parhaimpina tuloksina bis2 ja 2x bis4. Luonteeltaan Sindi on miellyttämisenhaluinen, pidättyväinen vieraita kohtaan, suht helposti motivoitava ja vielä hieman epävarma. Ensimmäisenä koirana opettanut minulle kuitenkin paljon.
Aada on vielä nuori höseltäjä, jonka kanssa aloitellaan agilitya ja tokoa. Tarkoituksena on edetä agissa jopa siihen FI AVA-titteliin asti jos vain rahkeet riittää. Vauhtia likalta ei ainakaan puutu. Myös näyttelykehiin pitäisi päästä pyörimään, haluan tietää, mitä koirastani sanotaan. Mutta ennen kehiä pitää turkkia kasvatella oikein urakalla. Aada on eloisa, aktiivinen sylihauvavauva, joka on aina menossa mukana. Vuoden ikäistä koiraa ei kuitenkaan vielä tunne kuin omia taskujaan, joten vähän Aadan kanssa vielä opetellaan elämään yhdessä, upea koira joka tapauksessa!

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #180 : Elokuu 10, 2010, 20:41:11 »
 Pieni, ihana, ärsyttävä, sekava, tyhmä, paras, maailman villein otus, kultainennoutaja Dalia liittyi laumaamme reilu kuukausi sitten. Pian kolmekuinen blondi osaa jo istu, maahan, tassu, ylä-kymppi ja ala-vitonen. Sen lisäksi pikkuinen Papu-yorskhirenterrieri, kolmevuotias sekopää, siskoni koira asuu meillä ja 10-vuotias Mette-rouva, isotätini koira katsoo lähes päivittäin vierestä. Karvaista...

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
  • Pottermore: FlameCharm28
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #181 : Marraskuu 23, 2010, 11:14:23 »
Omistan 5-vuotiaan grand basset griffon vendeen neiti Lulun. Lulu on älyttömän laiska, ystävällinen, rauhallinen ja toisinaan tottelevainen :). Sen paha tapa on autojen perässä juokseminen (neiti jahtaa mielummin autoja kuin jäniksiä, joita sen metsästyskoirana tulisi jahdata :D). Lulu on todella hellyydenkipeä ja usein miellyttämisenhaluinen, joka ei ole tavallista tälle itsepäiselle rodulle! Lulun kanssa on harrastettu koiranäyttelyitä vuodesta 2007 ja Lulu on Suomen Muotovalio ;) ja yhtä cacibia vaille C.I.E :)! Kisaan myös Lulun kanssa näyttelyiden yhteydessä järjestettävässä nuorten koiranesittämiskilpailussa, junior handlerissa. Koirat ovat tärkeä asia elämässäni ja on ihana päästä aina koiraihmisten pariin :)!

Täältä voi lueskella meidän kuulumisia:http://fasciner.vuodatus.net/
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2010, 16:51:33 kirjoittanut Fasciner »
Wait till my father hears about this!

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #182 : Marraskuu 23, 2010, 16:16:58 »
Minä omistan n. 2-vuotiaan sileäkarvaisen kettuterrieri Hipun :). Hippu on kiltti, älykäs (hyvässä ja pahassa...) nopea oppimaan ja innokas :). Harrastamme TOKOa ja debytoimme syksyllä nuorte sm-kisoissa tullen omassa luokassa hienosti viidenneksi :) pistein 158. Näyttelyissä käymme tosi harvoin, Hippu kun ei ulkonäöltään välttämättä ole aivan täydellinen foxi :). Sen sijaan mätsäreissä, joissa tuomarit eivät tiedä juuri mitään kettuterriereistä, Hippu pärjää :D.

Hippu osaa valtavasti erilaisia temppuja o.O opettaminen ei juur vaadi vaivaa, sillä Hippu oppii kaiken niin nopeasti. Temppuja taitaa olla ainakin edellisen laskennan mukaan yli 30... tosin en niitä pahemmin laskeskele, mutta niillä main :)
Mutta toisaalta HIppu on ehkä hieman liian älykäskin, useammin kuin kerran on tullut huomattua joutuneensa höynäytetyksi >:).
Myös riistavietti aiheuttaa silloin tällöin hankaluuksia...
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa KiertoVoltin Poika

• Vuotislainen
  • Pottermore: CrimsonOwl3178
« Vastaus #183 : Marraskuu 27, 2010, 00:50:03 »
Täällä vaikuttaa olevan suht aktiivista koiraporukkaa, ehkä pitäisi joskus nähdä jossakin näyttelyssä? : )

Kuten esittelyssäni mainitsin, omistan sen aidon japanilaisen akita inun (on siis olemassa myös amerikkalainen akita) joka voi olla toisille tuttu Hopeanuoli anime/mangasta.
Nyt joku voi huokaista että olen onneton vekara joka on ottanut akitan Hopeanuolen takia... Ei ihan.
Joskus kolmisen vuotta sitten eräs kaverini oli aivan vaahdossa akitoista (hän lueskeli enemmän hopeanuolta kuin minä yms) ja alkoi sitten innostuksissaan tuputtamaan asiasta minulle. Eräänä päivänä kun sitten näin ihka aidon akitan kuvan - rakastuin.
Siitä päivästä lähtien olin halunnut akita inua niin pirkuleesti. Se ylväs leijonaharjainen möllikkä vaan tuntui katsovan toisia koiria nenänvarttaan pitkin. Erään kasvattajan luonakin vain kuolasin sen suuren koiran ylvästä olemusta, niitä pehmeitä askeleita jotka tuntuivat suutelevan maata allaan...

Ja nyt tänä syksynä unelmani kävi toteen! ^^ Välivuosi on nyt mulla menossa, joten koiran hankkimiselle ilmaantui hyvä ajankohta. Koiria meillä on kyl aina olllu suvussa.
Siihen tosiaan voin yhtyä että akita alkaa siitä mistä toiset koirat loppuvat. En vaadi koiraltani hienoja temppuja (kieri, anna tassu, vedä homo voltti) vaan vilpitöntä rakkautta, uskollisuutta ja pettämätöntä ystävyyttä jossa kumpikin kunnioittaa toistaan. Akitahan ei ole joka pojan koira eikä mikään kultainennoutaja. Se on iso dominoiva "koirien kingi" josta saa helposti huonolla koulutuksella vaarallisen ongelmakoiran.
Omien kokemuksieni mukaan akita sopii hyvin sellaiselle ihmiselle joka on oikeasti tosi päättäväinen, sisukas ja itsepäinen. Välillä tuntuu ettei jaksais pistää koiralle vastaan ja näyttää kuka määrää vielä kun se on pieni ihana nappisilmä - mutta se raataminen maksaa itsensä takaisin kun koira on iso (ihmisiä kohtaan)lempeä jättiläinen.

.. Ajatukseni katkesi : D
Mut multa voi kysellä jos akita rotu kiinnostaa tai shibat. Shibasta on aika rutkasti kokemusta kun paras kaveri omistaa sellaisen. Ihania kiljuvia pallopäitä <3

Unelmissa olisi joskus jalostaa rotua ja kenties ryhtyä kenneltoimintaan~

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
« Vastaus #184 : Joulukuu 05, 2010, 23:54:05 »
Liityn tänne muiden vuotislaisten koiraihmisten sekaan juttelemaan.
Meillä täällä kotona asustaa tammikuussa kaksi vuotta täyttävä beagle poika. Niin kuin esittelyssäni kävi ilmi. Harrastetaan Manun kanssa siis eniten agilityä ja käydään myös ahkerasti näyttelyissä. Myös puskatokoilua harrastetaan silloin tällöin. Tuo 'puskatokoilu' on siis keksimä termi meidän toko harrastuksellemme; emme todennäköisesti ikinä tule kovin hyvin lajissa menestymään ja siitä erinomaisena tunnusmerkkinä ahkeruutemme harjoitella.

Onkos täällä vuotiksessa muita beaglen omistajia? Rohkeasti vaan viestiä tulemaan tänne tai yksärillä, en minä pure. Olen myös petsiessä.

Täällä vaikuttaa olevan suht aktiivista koiraporukkaa, ehkä pitäisi joskus nähdä jossakin näyttelyssä? : )

Tuo iski heti silmään katsellesani topicia. Mielestäni olisi kauhean kiva nähdä vuotislaisia koiraihmisiä, vaikka jossain näyttelyssä ^^
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 06, 2010, 00:03:57 kirjoittanut worldsayshello »
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
« Vastaus #185 : Joulukuu 07, 2010, 20:13:11 »
Onko muut vuotislaisista tulossa messariin tänä viikonloppuna? Itse siellä kumpanakin päivänä pyörin :) 

Poissa Ronry

• Vuotislainen
    • ketunluola
« Vastaus #186 : Joulukuu 09, 2010, 19:14:07 »
Olen näköjään kirjoittanut viimeksi puolitoista vuotta sitten, ja tilanne on muuttunut ihan kivasti sen jälkeen.
Ensinnäkään en asu enää kahden pienen kelpieni kanssa. Eikä kelpie ole enää kamalan pieni, Hukka täytti lokakuun alussa jo kolme vuotta.
Lisäksi Hukalla on nykyään "pikkuveli", puolitoista vuotias bretoniuros Miska.

Molempien kanssa harrastetaan hakua ja tokoa, ja Hukka on lisäksi ihastunut agilityyn. Tosin se ihastuisi ihan mihin tahansa, jos sanon sille tarpeeksi innoissani että "katohan kun tehhään yhesä!" Hurmaava pieni paviaani <3
Miska taas... no, sille ei oo vielä aivot tainnu kasvaa. Miska on meidän "vahinkopentu", koira jonka ei ollut tarkoituskaan liittyä laumaan. Se vaan livisti pentuaitauksestaan ja säntäsi Hukan häntään roikkumaan. Samalla se ikäänkuin ilmoitti, että mä tuun sitten teille. Ukkelilla taisi olla silloin ikää viisi viikkoa, ja kuka nyt semmoista hurmaavaa pientä palleroa voisi vastustaa?

Hukan ja Miskan eka yhteinen ulkoilu- siis luvallinen sellainen.

Hukka taitaa edelleen pitää Miskaa pienenä ja vastuuttomana kakarana, vaikka oikeasti Miska onkin jo Hukkaa kaikinpuolin suurempi, vaikka aivoista ei mitään puhutakaan. Miska innostuu joka jutusta, kiskoo hihnassa, törttöilee ja sukeltelee vesilätäköihin.
Miskassa on parasta sen taolaisen tyyni suhtautuminen asioihin. Se on pennusta asti ollut vähän omapäinen kulkija "havukka-ahon ajattelijaksi" minä sitä alkuun kutsuin. Nyt sen päälle voi heittää takin ja se seisoo paikallaan ilmeellä "jaha, tuli takki päälle. No, tässä olen enkä muuta voi". Kuonopanta on ainoa, mitä se vastustelee.
Sen ollessa hoidossa vanhempieni luona mun ja tyttökaverin Lontoonreissun ajan, isä kertoi seisottaneensa sillä fasaania. Hienosti oli ukkeli seissyt, vaikken ole sitä sille ikinä opettanut.
A good friend will bail you out of jail, but best friend will be in the next cell saying "that was fucking awesome!"

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #187 : Joulukuu 10, 2010, 14:04:37 »

Lainaus
Onko muut vuotislaisista tulossa messariin tänä viikonloppuna? Itse siellä kumpanakin päivänä pyörin :) 

Minä tulen, tosin vaan sunnuntaina :) oma koira ei ole mukana, ja luultavasti olen suurimman osan ajasta katsomassa htm/freestyle finaalia :P harmi kun en itse tiennyt että karsinnat olivat samaan aikaan kun viralliset sm-kisat, olisin muuten varmaan osallistunut :)
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa trixie

• pallomereen piiloutunut
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ChaserDraconish148
« Vastaus #188 : Joulukuu 10, 2010, 14:37:10 »
eli täältä ilmoittautuu 6 koiran omistaja. Yksi koirista on karhukoiramix ja loput siperianhuskyja. Koirien kanssa harrastetaan vetohommia, näyttelyitä ja jonkin verran myös tokoa ja agilitya. Tuonne messariin olisi ollut aivan mahtava päästä ja ilmoittaa omia koiria mukaan mutta valitettavasti meillä on muita suunnitelmia. Ehkä sitten ensi vuonna nähdään meidätkin kehässä ;)
"kun taivaalle ilmaantuu kaksi neptunusta, se on varma merkki siitä, että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
« Vastaus #189 : Joulukuu 10, 2010, 16:35:35 »

Tuutko lauantaina vai sunnuntaina ? Itse olen tulossa huomenna, ilman koiraa. Olen siellä aamu yhdeksästä todennäköisesti neljään asti :P
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa evyen

• Vuotislainen
« Vastaus #190 : Joulukuu 10, 2010, 22:45:54 »

Tulossa ollaan molempina päivinä :)
Oma koira ei ole ilmoitettuna, mutta tulee sinne mentyä joka vuosi katsomaan.
Huomenna olisi tarkoitus mennä heti kahdeksalta katsomaan koiratanssia ja jäädä ihan BIS-kehään asti eli tulee sellainen 12 tunnin näyttelyreissu :D Ja sunnuntaina uudestaan!

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #191 : Joulukuu 11, 2010, 23:04:36 »
Itsekin olin tuolla messarissa tänään, omat koirat eivät olleet mukana vaan toimin näytteilleasettajana. Olen siellä myös huomenna, ihanasti saa kaikkea kamaa siinä samassa ostetuksi.

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
« Vastaus #192 : Maaliskuu 26, 2011, 09:15:08 »
Haa, löytyhän täältä koiratopic! :D (Kyllä tuo haku on oiva keksintö...)

Meiltä löytyy tällainen toukokuussa neljä täyttävä, brindle-valkoinen bullterrieri. Kyseessä on siis varsin äänekäs neiti, Typy nimeltään. :) Nimi ei ollut ihan minun ykkösehdotukseni, mutta nuo vanhemmat sen halusivat. Mutta silloin ei nimellä paljoa väliä ollut, kunhan koira tuli taloon, sillä sitä olin koko ikäni vinkunut. Olen todella iloinen, että olen yksi niistä onnekkasta, jonka koiran joskus saavat. Kaikkihan eivät syystä tai toisesta sitä voi ottaa, mutta kannattaa muistaa, että koirattomillekin löytyy koiramaista toimintaa. ;)
Typy on minulle tosi rakas otus, josta en voisi ikinä luopua. Luonteeltaan neiti on toisaalta mukavuudenhaluinen auringonpalvoja (en käsitä, miten se viimekesänkin helteissä lojui vain puolikuolleena, väkisinkin mökin terassilla ottamassa aurinkoa...) ja toisaalta todella äänekäs ja iloinen. Typy on myös todella ahne ja painoakin on kertynyt ehkä muutama liikakilo, mutta yritämme juuri laihduttaa. Käymme kyllä lenkeillä ahkerasti ja koiran yksi lempipuuha on metsässä ympäriinsä sinkoilu...
Äänekkyyttä korostan, koska Typy on vähän turhankin innokas vahtimaan ikkunoissamme ja lenkillä tervehtii jokaista ohikulkijaa äänellä, jonka me tunnistamme iloiseksi ja ystävälliseksi, mutta ikävä kyllä kaikki eivät varmaankaan aina ymmärrä. En siis tietenkään päästä koiraa kenenkään luo, mutta vaikka kulkisimme kadun toisella puolella, kyllä aina pitää kohteliaasti tervehtiä - ainakin Typyn mielestä.
Haluaisin sanoa pari sanaa vielä bullterriereistä - niin monilla on niistä huonoja ennakkoluuloja. Mutta oikeasti, vaikka näitä koiria on joskus muinoin käytetty tappeluissa, ne ovat nykyään hurmaavia perhekoiria, jotka eivät kyllä oikeasti hyökkää jokaisen ohikulkijan kimppuun. Tottakai rodussa on säilynyt jotakin luonteenpiirteitä, esimerkiksi periksiantamattomuus ja mekin ollaan aina tarkkana, ettei toisen koiran kanssa leikkiminen mene vähän liiankin rajuksi. Mutta ainakin meidän koira on maailman ystävällisen otus, ehkä vähän turhankin innokas tekemään tuttavuutta kaikkien kanssa. :) Ja saahan minkä rotuisesta koirasta tahansa vihaisen, se riippuu mielestäni omistajasta.
Emme Typyn kanssa harrasta mitään, mutta minusta olisi hauska aloittaa jokin harrastus. Agility ei kyllä taida meidän laji olla, sen verran raskas tuo on, ei hirveän ketterä. Tokoa ollaan vähän treenattu, mutta en henkilökohtaisesti perusta niin pilkuntarkasta lajista. Sitä on kyllä hauska huvikseen treenailla ja näin, muttei oikein millekään kurssille ole hinku.
Olen ajatellut Rally-Tokoa, itseasiassa meidän piti aloittaa se jo tänä keväänä, mutta koska neidin takajalka jouduttiin leikkamaan (eturistiside melkein poikki) ei viitsitty nyt ihan mennä. Ehkäpä syksyllä sitten?
Kesällä ollaan menossa Kennelliiton suurleirille, olin viimekesänä ilman omaa koiraa GouHaussa. Onko kukaan muu tulossa tuonne?

Öhm, anteeksi. Voisin kirjoittaa kokonaisen kirjan, mutten kuitenkaan taida, vaikka tuostakin tuli aikamoinen eepos. Piti vielä sanoa jotain muista roduista yms., mutta taidankin jättää toiseen kertaan. :D

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #193 : Maaliskuu 26, 2011, 09:58:35 »
Me olemme alkaneet haaveilla koiravauvasta. Suomenlapinkoira olisi rotu. Kirjallisuutta on luettu ja kaverin koira on ollut hoidossa, netistä olen pikkuisen katsellut alueella olevia kasvattajia. Sekä koiraharrastaja-kaveri on suomennellut minulle kaiken maailman luokituksia. Seurakoira halutaan ja semmoinen "personal trainer" joka pakottais ulos silloinkin kun ei itseä huvita... Näyttelytoiminta ei kiinnosta eikä sillein kasvattajaksi ryhtyminen, eli meidän tuleva koira saa olla semmonen jolla on jotain ulkoisia virheitä, kunhan on fyysisesti muuten terve. Että alussa on nämä toiveet ja haaveet, mutta pikku hiljaa.

Fleur

• Ankeuttaja
« Vastaus #194 : Maaliskuu 26, 2011, 19:03:34 »
Mie omistan juuri kaksivuotiaan cockerspanielin (mussukkani), Fredin :-D Nimi on tullut Frediltä & Georgelta Pottereista ;-) Olinkin tapaamassa Oliver & James Phelpsiä, kun he saapuivat suomeen, ja nimi tulikin siinä samassa (MUHAHAHA, ooks kade XD) Toinen koira otetaan, George ♥

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
« Vastaus #195 : Maaliskuu 30, 2011, 13:56:53 »
Mulle synty viime viikon torstaina toinen koira :) rodultaan siis sama kun edellinen eli grand basset griffon vendeen, mutta uros tällä kertaa :)
Tässä kuva:

Noista todennäkösesti tummin tulee meille :)

Poissa Vammasipuli

• Järjen riemuvoitto
  • Vuotislainen
    • Let us die young or let us live forever
« Vastaus #196 : Kesäkuu 11, 2011, 14:08:48 »
Aiemmin kirjoittelinkin, että äitini appenzellinpaimenkoira asusteli luonani. No, tuo koira asusteli luonani sen puolisen vuotta ennen kuin äitini sitten saikin asunnon (vanhempieni eron vuoksi siis alunperin muutti luokseni). Jonkun aikaa sitten ihmettelin koiratonta elämää. Nykyisen avomieheni tapasin vain paria kuukautta ennen kuin tuo appenzelli sitten muuttikin luotani pois ja ennen kuin aloimme virallisesti seurustelemaan, tiedotin jo että minulla tulee aika varmasti aina olemaan koiria. Ihan noin, ettei sitten tule yllätyksenä. Koska minä en koirattomaan elämään suostuisi vaikka olisi kuinka unelmien prinssi siinä tarjolla (vai voisiko se sitten ollakaan unelmien prinssi, kun kuitenkin yhtenä kriteerinä olen pitänyt sitä, että tulee koirien kanssa toimeen?).

Kuitenkin, ystävänpäivän kieppeillä 2011 haettiin meidän pikkuinen Varjomme kotiin. Hurja kuvitella, että tuo pikkuvauva täyttää muutaman päivän päästä 6 kuukautta. Niin se aika vaan menee, mutta pakko todeta että tuo varmasti minun elämäni The Koira. Minun pieni täydellisyyteni <3

Kuvassa ikää n. 4kk

Tässä vielä aika tuore pääkuva (5,5kk)

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #197 : Heinäkuu 05, 2011, 15:21:09 »
Meille tuli tämän vuoden helmikuussa pikkuinen collie vauva Kira kotiin. Sitä ennen kokemusta koirista oli 5 vuotta isäni perheen vinttikoirien kanssa. Nyt Kira täyttää 12.7 7kk - kamalaa miten aika menee nopeasti! Tällä hetkellä aikamoinen riehuja ja joka aamu saan herätä siihen, että tuo läähättää aivan naamani edessä. :) Kira on vähän arka varsinkin koirapuistossa, mutta ihmisistä se sen sijaan vähän liikaakin tykkää. Syksyllä aloitetaan joku kurssi tuon kanssa kunhan saan aikaiseksi sellaisia tulevia selata.

Tässä muutama kuva naperosta:

Ekoja päiviä

5kk

kuva ©Nina H

Poissa hroselle

• Princeshion
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #198 : Heinäkuu 05, 2011, 20:23:27 »
Aivan ihana collie! :) Me ollaan poikaystävän kanssa ottamassa todnäk shetlanninlammaskoiraa, ja ehdottomasti blue merle värissä, sillä tämä ollut värisuosikki jo pitemmän aikaa :) Shelttipennut vaan on aika kiven takana, ja toisena ollaan mietitty myös japaninpystykorvaa / kleinspitzia / mittelspitziä, mutta toisaalta nuo rodut ei kiinnosta yhtään, vaan collie on alkanut miellyttää enempi... Tosin vähän mietityttää tuo, että niistä aika isokokoisia kuitenkin tulee sheltteihin verrattuna, että ollaanko me sitten kaksiossa ahtaasti :D Äidin luona asuessani otettiin 7 vuotta sitten shar pei - uros, Edvard, joka nyt pari viikkoa sitten lähti äidin kanssa 500 km päähän asumaan. Nyt kun pääsin parin viikon tauon jälkeen taas halailemaan ja pussailemaan lempimiestäni, oli tämä pakahtua onnesta. Ah, koirat on niin ihania kun ne osoittaa aina rakkautta vilpittömästi ♥
"I like the Virgos. We're so much smarter than everyone else. At least we like to think so."

- Rose McGowan

Poissa Semmé

• Sievä Sivetti
  • Vuotislainen
  • Bumtity Bumtity Bum! My life for you!
« Vastaus #199 : Heinäkuu 05, 2011, 21:54:31 »
Täälläkin on onnellinen koiranomistaja :)
Itseltä löytyy aivan yli-ihana chiontyttö(chihuahuan ja papillonin sekoitus) Nemesis, joka tuli meille seitsemän viikkoisena ja joka täyttää kohta jo vuoden. (Hui kamala kun aika menee nopeasti, juurihan tuo pallero mahtui kämmeneen, mutta nyt tarvii käyttää koko käden pituutta.) Aivan ihana pakkaus, energinen, leikkisä ja todella oppivainen. Tässä nyt pari kuukautta olen opetellut tytölle temppuja ja osaa jo suuren liudan käskyjä (mm. laittaa oven kiinni, istua(nätisti), peruuttaa, kieriä, pyöriä, kumartaa ja paljon muuta) Nemen nopeaoppivaisuus suorastaan yllätti minut, omistaja sanoi, ettei koira kuulemma opi mitään ;D Tyttö on myös lahjakas agilityssä, hyppää kokoonsa nähden kohtuullisen korkeita esteitä(ja takastaa putkea :D)
Mutta on hänessä varjopuoliakin, Neme on pikku paholainen, eikä millään opi, ettei kaikkea pidä syödä. Tytön toimessta on palasteltu niin johtoja, DVD -levyjä kuin listojakin. Kaikkea on yritetty(luitakin on iso kasa), mutta vielä on kova työ opettaa olemaan tekemättä tihutöitä.
On se kuitenkin niin ihana :}

Tässä muutama kuva kaunokaisesta;

Wawwana :}

Vähä vähemmän wawwana(kuitenkin aina mamman pikku wawwa ;))

'Kato mamma kuinka nätisti mää kumarran..!'
”Teidän lakinne ja oikeutenne, ha, ha, ha, ha.  Niitähän minun pitikin ampua.”
-Homsantuu