Kirjoittaja Aihe: Koirat (koiran saaminen, rodut, ym.)  (Luettu 6309 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kerberos

• Ylimääräinen pää
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Life sucs and then you die.
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Koirat (koiran saaminen, rodut, ym.)
« Vastaus #125 : Tammikuu 24, 2009, 11:48:48 »
Meille jää yksi pentu tosta pentueesta, eli kultainennoutaja kyseessä. Nyt on pennut 4 viikkosia, eli vielä 3 viikkoa ennen kun muut lähtee. Vielä ei tiedetä mikä pennuista jää meille, mutta joka tapauksessa narttu. Lapparit on muuten ihania <3
Loma on sitä, ettei ole mitään tekemistä, ja siihen on aikaa koko päivä.

Poissa Laku

• paperisydän
  • Vuotislainen
    • Laku's life
« Vastaus #126 : Tammikuu 27, 2009, 15:43:47 »
Meillä on äitin luona sellainen 4kk vanha sekarotuinen narttukoira. Siinä on pitkäkarvaista saksanpaimenkoiraa ja emo on lapinkoira. Pieni karvakasa siis. ^^ Sen nimi on Mimmi -tai no, Mimosa, mutta ei sitä kukaan siksi ikinä jaksa kutsua. :P
Mimmi on oikeasti pieni energiapakkaus, se saa joskus iltaisin/öisin, kun istutaan tv:tä kattelles olohuonees, kamalia kohtauksia; se vain juoksee muristen ja haukkuen ympäri taloa. Kerran se tuli yläkerrasta alas juosten ja hyppäsi penkin kautta pöydälle nuolemaan voipakettia. Ja silloin se oli vielä pienempi, ettei se edes yltänyt penkille. :D Mutta vauhtia oli tarpeeksi.
Mimmin kanssa on mukavaa käydä lenkillä läheisellä peltotiellä, se saa juosta vapaana siellä eikä lähde omille teilleen. Ja sitähän ei meinaa saada mitenkään kiinni, kun se haluaisi vain juosta. :D Onneksi se on aivan hulluna lapasiin, niillä sen saa helposti houkuteltua.
Siskoni kanssa opetamme sille aina temppuja, se on oikeasti tosi oppivainen. Siis jos sille päälle sattuu. :P Ei se läheskään aina jaksa keskittyä, kun se haluaisi vain saman tien sen herkun. x)
Harmi, että olemme vain joka toinen viikonloppu äitin luona ja siksi olemme koiran kanssakin niin vähän. :( Mutta huomaa selvästi, miten se on kasvanut aina, kun sen näkee. Se on jo nyt isompi kuin emonsa, joka asuu naapurissa. Mutta sen emo onkin melko pieni ja Mimmin isän nimikin jo kertoo sen koosta melkoisesti; Tantor. Eli koiramme isä on normi sakemannia isompi.

Meidän Mimmi kuitenkin on aika moinen selviytyjä; se oli syntyessä seitsemästä pennusta kaikista pienin ja se melkein kuolikin. Tai tapettiin. Mutta sitten sitä oli kuulemma vauvan tuttelilla ruokittu, niin se oli siitä sitten piristynyt. ^^ Siskoni näki pennut aivan pieninäkin, hän ihastui Mimmiin heti. Ja halusi sen äitin luo. Muista vaihtoehdoista ei edes puhuttu. Ja nyt Mimmi on meillä. ♥
Close the doors but never look inside
Time will tell if all your love has died

Poissa Kirlie

• Viherpeippo
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartIce8304
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #127 : Helmikuu 01, 2009, 22:37:49 »
Oi ihanaa, pakko päästä hehkuttamaan!

Meille tulee yllärivauva ylihuomenna! Isä ilmoitti tänään varanneensa koiranpennun jonka saa hakea kotiin vaikka heti. Tiedossa oli, että isäni etsii koiranpentua, mutta kuinka moni saa koiran kahden vuorokauden kuluttua varauksesta?

Ihana pikku Veera-tyttönen odottaa siellä, öh 500km päässä. (Yhteensä siis matkaa 1 000km). No jaa, olen valmis istumaan autossa koko päivän tyttösen takia.

Kaivelin tuossa koiran tarvikkeille pyhitettyä lipaston laatikkoa ja tajusin ettei siellä ole yhtään ehjää pentupantaa. Niin onhan viimeisimmästä pennusta jo kolme vuotta... Ei tule yhtään kiire ei. ;) Onneksi on kaikki muut tarvikkeet valmiina.

Poissa evyen

• Vuotislainen
« Vastaus #128 : Helmikuu 03, 2009, 01:45:00 »
Onnea kaikille tuleville pennunomistajille!
Quines, minkä rotuinen koira sulle tulee?

Mullakin alkaa olla jo pentukuumetta, nyt on varmistunut että kasvattajan koira on kantavana (asiaa ei auta se että pentuja on tulossa oman koirani emälle :D) ja yhdistelmä on ihan mukava.. Jotenkin pitäisi jaksaa ainakin vuosi, ehkä pidempäänkin. Ja kun on lisäksi kaikki muutkin eläinhaaveet :)
Meillä jatkuu taas ohjatut tokotreenit kuukauden päästä. Viime syksy meni vähän pieleen kun mä olin niin pitkään kipeä ja sitten Tirakin sairastui loppukaudesta eli treenejä todella tarvitaan! :D Lisäksi meidän alkuperäisissä suunnitelmissa oli päästä tänä keväänä kokeilemaan agilityä ihan kurssille mutta ainakaan oma seura ei voi järjestää kun puuttuu kenttä. Eli vinkkejä hyvistä agilityseuroista pk-seudulla voi antaa.

Poissa Kirlie

• Viherpeippo
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartIce8304
« Vastaus #129 : Helmikuu 03, 2009, 20:34:21 »
Se tuli jo! Veera on karjalankarhukoira. Ihana tyttönen! :)

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #130 : Helmikuu 03, 2009, 22:24:34 »
Jee, Xena tuli lauantaina ja kiirettä sen jälkeen on pitänyt. Pentua pitää melkein koko ajan vahtia, ellei se nuku, sillä heti kun silmä välttää niin se nakertelee jotakin kiellettyä. Mutta kun pennun kanssa leikkii ja sille tarjoaa leluja, niin käsien, housunlahkeiden ja sähköjohtojen pureminen pysyy kurissa. Ulkona ollaan käyty aina kun Xena on syönyt ja nukkunut, vaikka se sisällä osaakin pissata paperille. Ai että se rakastaa lunta! Aito lapinkoira ihan selvästi.

Pentu on kyllä villi, mutta ei rasittavalla tavalla (ainakaan vielä^^). Minä ainakin olen tykännyt touhuta sen kanssa, ja ulkona sen juoksentelua vasta onkin hauska katsoa. Ihme kyllä Hilla sietää pentua, vaikka se hyppii tämän selkää vasten vähän väliä. Vain jos Hilla haluaa nukkua, se murisee matalasti jos Xena tulee liian lähelle. Kyllä ne vähän leikkivätkin keskenään, vaikka Hilla kyllästyykin aika nopeasti. Ulkona Xena haluaisi seurata Hillaa joka paikkaan. Se tulee kyllä hyvin luokse, ellei ole liian innostunut jostakin. Ja sitten kun se väsähtää, se nukahtaa syliini (jonne se kömpii itse) tai jalkojeni juureen.

Ikävä kyllä jouduin muutamaksi päiväksi lähtemään kotoa opiskelupaikkaani, joka on noin puolen tunnin ajomatkan päästä. Pentu kuulemma meni heti nukkumaan tossujeni päälle (voi että...). Onneksi tämä ja ensi kuu ovat kohtalaisen rentoja, että ehdin oleskella kotona mahdollisimman paljon.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #131 : Helmikuu 04, 2009, 21:28:08 »
Se tuli jo! Veera on karjalankarhukoira. Ihana tyttönen! :)

Karhukoirat ovat kyllä mielettömän suloisia pentuina! Muistan, kun meidän jässikkämme tuli kotiin. Oli niin hauska katsoa, kuinka se löntysteli kömpelösti ympäri pihaa, ei raukka oikein osannut vielä juosta kunnolla. Ja erityisen vaikeaa se oli, kun ruoho oli niin pitkä. :) Raasu oli aluksi ihan kauhusta jäykkänä, kun joutui uuteen kotiin ja uusien hajujen keskelle, mutta se otti kyllä pian paikkansa perheenjäsenenä.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Etsku

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Potter FOREVER !
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #132 : Helmikuu 17, 2009, 11:51:04 »
Meillä on ollut mäyräkoira mutta kun minun äitini sai sellaisen allergian kaikille karvaisille eläimille niin me sitten annettiin meidän koira pois mutta onneksi se on meidän serkuilla eli voimme joskus käydä katsomassa sitä koiraa.Nyt niillä meidän serkuilla on SUPER SÖPÖ koira<3
Potter will always stay in my heart <3

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #133 : Maaliskuu 11, 2009, 18:16:37 »
Heheh, pentu on kasvanut ainakin kaksinkertaiseksi siitä kun se tuli meille. Vilkas se on, ja touhukas, koko ajan pitää kieltää sitä pureskelemasta jotain. Se on aika dominantti yksilö, ei hyväksy vastaväitteitä muilta koirilta, vaan on niiden kimpussa kunnes tulee tappelu. Onneksi vanhempi koiramme on uskomattoman kärsivällinen pennun kanssa, vaikka se roikkuu raukan kaulassa ja korvissa tämän tästä. Hilla on myös näyttänyt Seenalle parhaimmat hiiri- ja luukätkönsä..^^

Niin, Xena on siis nykyään Seena. Paljon nätinpi nimi ja istuu paremmin suuhunkin. Toivottavasti kasvattaja ei suutu jos saa tietää...

Tässä olis yksi kuva koirista, Hilla etualalla ja Seena takana:
http://i270.photobucket.com/albums/jj100/GatoGatto/HillajaSeena-1.jpg
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Jamppa

• Ankeuttaja
« Vastaus #134 : Huhtikuu 26, 2009, 10:41:37 »
Minulla on viisi kuukautinen mittelspitzin pentu Iitu. Iitu on todella nopea oppimaan, mutta tietyt asiat tuottavat vaikeuksia esim. hihnassa kävely ja paikalla istuminen, mutta on se jo aika paljon , kun noin nuori koira osaa jo istua ja mennä maahan. Toukokuussa meidän pitäisi mennä mätsäriin, mutta tuo hihnassa kävely vähän jännittä sitä pitää nyt sitten harjoitella oikein kunnolla. Pentu on rauhoittunut ihan hirveästi siitä, kun se tuli nykyään ei enään purekkaan niin paljon, mutta kyllä siinä on sohvan kulma ja yksi matokin saanut kyytiä, heheh.

Poissa laralura

• Vuotislainen
    • Sun shinings
« Vastaus #135 : Toukokuu 22, 2009, 19:51:02 »
Me saatii viime viikon torstaina pentu! Rodultaa se on walesinspringspanieli. Ollaa kinuttu yli 5 vuotta koiraa...ja nyt se sitte tuli.. Tofu on sulonen, mut sitä pitää koko ajan olla torumassa tai kieltämässä. Se on erittäin vilkas ja huomion kipeä.. Jos istuu tietsikan ääressä se saattaa tulla nukkuu jalkoihin..

Tollanen se sitte on:
http://picasaweb.google.com/walesinspringspanieli/Tofu#5338335828596324402
Tofu the Tössötassu♥

Poissa Ronry

• Vuotislainen
    • ketunluola
« Vastaus #136 : Toukokuu 31, 2009, 12:34:59 »
Mä olin ihan varma, että olen kirjoittanut tänne Hukasta. Mutta enpäs sitten näköjään olekaan :D

Hukka on paria päivää vaille 1v 8kk australiankelpienarttu. Pieni sininen salama. Täysverinen työkoira, joka osaa relata silloin kun mitään ei tapahdu, mutta on kyllä joka keräyksessä eurolla mukana ja aina siellä missä tapahtuu.
Isän sanojen mukaan se palvoo maata mun jalkojeni alla ja elää tehdäkseen mitä mä siltä ikinä pyydän. Kuulostaahan se tietty tosi ihanalta, että pieni pihkasilmäinen salama palvois maata millä mä kävelen ja noin, mutta totuus on monesti vähän toinen.
Tottakai se seuraa herkeämättä mitä mä teen ja peilaa ihan mielettömän tarkasti mun mielialojani, onhan se paimenkoira.

Hukan maailma romahtaisi, jos mä hylkäisin sen tai jos sille sanoo kohtuuttoman rumasti. Tietenkin sille tulee välillä sanottua aika rumasti, kun se on semmoinen pieni perskärpänen, ja mä tarvin välillä tilaa ympärilleni. (Itse asiassa se nukkuu nytkin vieressä sohvalla takamus mun reidessä kiinni :D )
Kuitenkin me ollaan Hukan kanssa hitsauduttu niin hyvin yhteen, että Hukka on melkein osa mua. En mä osais kuvitella elämääni ilman Hukkaa, eikä Hukka-parka varmaan osais kuvitella elämäänsä ilman mua. Jos koirat nyt yleensä ajattelee asioita sillä lailla.

Hukka on superaktiivinen pieni paimenkoira, jolla menee kuppi nurin, jos sen kanssa ei tehdä mitään ja sitten jätetään se yksin kotiin. Jos sen kanssa ei tehdä mitään ja mä hengaan sen kanssa kotona, se nukkuu täysin tyytyväisenä vieressä tai tuolin alla lattialla. Mutta yksin jäädessään se hermostuu ja saattaa raapia ovenpielet tosi ruman näköisiksi.
Niinpä me harrastetaan. Treenataan ja treenataan ja treenataan. Ja sitten treenataan vielä vähän.
Hukka rakastaa hakua. Tai oikeammin, Hukka rakastaa ihmisiä. Ja ihmisiä ei saa oikeastaan tervehtiä muualla kuin hakumetsässä kun löytää maalimiehen. Ja oikeastaan sitäkään ei saa enää tervehtiä, vaan se pitää haukkua ja odottaa että minä hiihdän paikalle läpi ryteikön ja sitten maalimies leikittää koiraa hetken. Ja kun kaikki maalimiehet on löydetty, saa hyppiä ja pomppia ja pusutella ihmisiä.
Hakujuttujen lisäksi treenataan tietetenkin tottista. Tavoitteena on BH-koe loppukesästä ja tässä kesän aikana (olettaen että saadaan seuraaminen vielä vähän parempaan kuosiin) TK1- koulutustunnus. Sen pitäis onnistua, kun Hukka on kuitenkin tosi oppivainen. Meillä vaan oli parin kuukauden talvitauko kaamosajan masennuksen takia, eikä koiraakaan olis voinut vähempää kiinnostaa joku tylsä treenaus kylmillä pimeillä kentillä.
Syksyllä mahdollisesti käydään ekassa alokasluokan hakukokeessa, olettaen että keksin millä ihmeellä saan 12kg koiran motivoitua tuomaan mulle kilon noutokapulan A-esteen ja tavallisen esteen yli... Plus vielä se tasamaanouto. Toko-noudossa ei mitään ongelmia, kun kapula saa olla noin pieni. Tuntuu vaan vähän hurjalta laittaa noin pieni koira hyppäämään korkea este ison kapulan kanssa.
Vaikka ei sillä, Hukka on ketterä ja notkea koira. Lisäksi sillä on älyttömät reisilihakset ja mieletön hyppyvoima. Se on joskus vähän nuorempana ja vauhkompana (luultuaan että mä hylkään sen) loikannut parimetrisen aidan yli ja juossut onnesta ovaalina mun luokse että näitsä äiskä kun mä tulinkin kanssa! Ja jättänyt tietenkin rotikat kiljumaan varsin närkästyneinä aidan toiselle puolelle, kun niiden massa ei ihan ylitä niin kevyesti sellasia aitoja :D

Hukka on kotoisin Etelä-Pohjanmaalta, Ala-Härmästä. Kivivainion kennelistä. Rontin virallinen nimi on Kivivainion Dam Didi Dam, ja sen se on oloinenkin. Se on sellanen mun pieni tikru, hyppy-pomppu-koikka-loikkanen, ja alusta taas, kaikki mukaan! Joka asiasta hillittömästi innostuva pikkuinen apina.
Tosin on sillä luonnettakin. Hain sen kun sillä oli ikää reilu kolme kuukautta. Hukka ja sen täysmusta veli oli jäljellä pentueesta, kun mentiin Hämeestä katsomaan lapsosia. Ja viime töikseen ennen kuin lähdettiin, Hukka pisteli velipoikaansa turpiin. Se mokoma yritti ottaa isoa pehmoa lattialta, vaikka Hukka oli päättänyt että se on Hukan lelu... Kasvattaja näytti vähän siltä, että oleksä nyt ihan varma, että haluut just tän koiran? :D Ihan varma olin, eikä hetkeäkään ole tarvinnut katua. Tuo on niin mun pieni pihkasilmäinen sininen kettulapseni.

Tosin sillä on myös CDA, eli karvafollikkeleiden kasvuhäiriö. Meinaa käytännössä kaljuja laikkuja ja äärimmäisen epävarmaa näyttelyissä käymistä. Korviin sillä ei ole koskaan kunnon karvaa kasvanutkaan, vaan ne on enemmän tollaset lepakkokorvat, ja takajalat on monesti ihan kaljut. Kyljet on ihanaa pehmeää pentuvillaa vieläkin.
Kasvattaja tuumasi sangen ilahtuneesti, kun näki Hukan toukokuun alkupuolella ensimmäistä kertaa sen jälkeen kun hain sen, että sillähän on turkki! Minä siihen, notta kappas vaan, niinpä onkin :D Se oli odottanut ihan kaljua pientä kelpierääpälettä, ja meidän rontilla olikin turkki tallella.
Hukka ei varmaan edes muistanut koko ihmistä, mutta soli ihminen yhtä kaikki ja sitä piti käydä pussaamassa heti.

Käytiin siis Pohjanmaalla lonkka- ja kyynärkuvissa, ja kasvattaja näki koiran siellä. Parin viikon päästä pitäis tulla lausuntomaksu Kennelliitosta ja sitten kohta lausunto. Kyynärät lähti 0/0 kennelliittoon, lonkat A/A tai B/B. Pentueen isällä on A/A ja 0/0, kun taas emällä on C/C ja 0/0. Kyynärät on varmasti puhtaat, mutta lonkat voi tulla takaisin B/B. A-lonkat olis tietty parhaat, mutta kylläpä B-lonkillakin raunioilla ja haussa pärjää. Ei se siitä jää kiinni :)

Onko täällä muita PK-harrastajia?
A good friend will bail you out of jail, but best friend will be in the next cell saying "that was fucking awesome!"

Poissa nipsu

• juoksee aarteen perässä.
  • Vuotislainen
« Vastaus #137 : Kesäkuu 06, 2009, 18:31:55 »
itselläni on koira, kääpiöpinseri , nipa. :D Nipa on syntynyt 30.6, eli kohta vuoden ikäinen.. Kenellä on ongelmana, että koiranne haukkuu toisille koirille, kun näkee ? jos olette esim. kävelemässä tai ihan missä vaan, koira alkaa haukkumaan toiselle koiralle (tai ihmiselle) mulla on sellanen ongelma, enkä tiiä mitä tehdä. Oisiko vastausta tällaseen?:)

Poissa Hufflepuff Charm

• Käytöksellisesti rajoittunut ja silti julkisesti uskottava
  • Ylihörhö
  • *
  • sekä välttelevä yökein nolife-stalkkaaja
    • Vuotis, duh!
  • Pottermore: StormSpell22
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #138 : Kesäkuu 06, 2009, 20:25:14 »
itselläni on koira, kääpiöpinseri , nipa. :D Nipa on syntynyt 30.6, eli kohta vuoden ikäinen.. Kenellä on ongelmana, että koiranne haukkuu toisille koirille, kun näkee ? jos olette esim. kävelemässä tai ihan missä vaan, koira alkaa haukkumaan toiselle koiralle (tai ihmiselle) mulla on sellanen ongelma, enkä tiiä mitä tehdä. Oisiko vastausta tällaseen?:)

Useimmiten koirat haukkuvat vastaantulijoille, koska kokevat nämä uhkana. Sitten jos vielä hihnasta nykimällä yrittää saada koiran lopettamaan niin se vain vahvistaa koiran käsitystä siitä, että vastaantulija on vaarallinen. Kannattaa yrittää kiinnittää koiran huomio muualle kuin siihen vastaantulevaan ihmiseen tai koiraan.

Jos koira tykkää leikkiä (mitä se varmaan tykkää tehdä kun on niin nuori vielä) niin kannattaa tehdä niin, että kun itse huomaat vastaantulijan (luultavasti huomaat vastaantulijan ennen koiraa, koska kääpiöpinserit ovat sen verran matalia ja koiran näkökyky ei ole ihan yhtä hyvä kuin ihmisen), alat leikkiä koiran kanssa ja pyrit kiinnittämään sen huomion itseesi ja leikkimiseen niin kauan, kunnes vastaantulija on mennyt ohitse.

Toinen mahdollisuus on pysähtyä ja palkita koira namilla kun se istuu edessäsi ja katsoo sinua, eli pitää yllä kontaktia. Jos tätä toistaa joka kerta kun joku tulee vastaan, pian koira oppii sen, että kun joku tulee vastaan, kannattaa katsoa sinua namin toivossa. Niin se lakkaa huomioimasta vastaantulijoita ja niistä tulee vaaran sijaan mukava merkki sille, että sinulta saa namia. :)

---

Ronry aiemmin kyseli, onko muita PK-harrastajia ja yksi aloitteleva löytyy täältä. Minulla on parivuotias belgianpaimenkoirauros, jonka kanssa ollaan tähän mennessä pääasiassa harrastettu tottista. Tarkoituksena olisi tässä lähiaikoina laajentaa mahdollisesti viestiin ja ehkä jälkeen kunhan ensin käydään suorittamassa BH-koe luultavasti jossain syksymmällä kun kesällä on niin paljon muuta. Kesän aikana ehditään vielä hioa muutamia liikkeitä sitä varten. Myös agility kiinnostaa ja olenkin hakemassa loppukesästä alkavalle alkeiskurssille. Itse saisin jotain liikuntaa ainaisen koneella istumisen sijaan ja koirakin saisi sopivasti aivotyöskentelyä vaativaa puuhaa. :D
Jos et näe sen kauneutta, mitä järkeä sinun on katsoa sitä?

Poissa Vanilja

• Poro!
  • Henkihörhö
  • God's First Mistake
    • Nappi!
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #139 : Kesäkuu 16, 2009, 05:04:00 »
Tuossa vieressä kuorsaa meikäläisen kämppis, perheenjatke ja kavereiden kauhu, Blu.

Blu on kaksi ja melkein puoli vuotta nähnyt koiraherra, rodultaan edustaa dogo argentinon lattariverta ja ulkonäöltään sellainen puolen sataa kiloa painava lumivalkea (huonolla säällä enemmän tai vähemmän harmaa) mastiffiturjake.

Dogolle oma ihminen (perhe) on kaikki kaikessa. Mamman kiukkuinen sana saa sen maailman pois paikoiltaan, ja poju on niin tossukkanössykkä kuin kuvitella saattaa... hiukan vaikea sitä kertoa sellaisille, jotka ei rotua tunne ja näkee vain ison 'taistelukoiran'. Dogoilla sanotaan olevan vaikea murrosikä, ja että kaapin paikan laittaminen paikoilleen on vaativaa... Blun kohdalla en erityistä vaativuutta huomannut, ehkä minulla on vain harvinaisen nössykkä tapaus.

Tuttujen urosten kanssa Blu toimii kuin unelma, vieraiden urosten kanssa Blu ei pahemmin piittaa isottelusta. Se tietää olevansa isompi silloin kun on, ja kaikki pienemmät saa vaikka tarpeen tullen iskeä kiinni. Tutun dobberin kanssa ensimmäistä kertaa laittoi vajaa kuukausi sitten toisen sitten alas, mutta ei purrut kiinni. Sille riitti näyttää isottelijalle, ettei kannata jatkaa. Olen tyytyväinen sen sosiaalisuusasteeseen, ja ihmisten kanssa uskaltaa liikkua täysin ilman huolia...ihmiset in ihan ykkösjuttu Blulle, rakastaa huomiota ja rapsutteluja kympillä!

Löytyykö muita mastiffirotujen omistajia Vuottaajien jengistä?
Those that live in the darkness wander aimlessly...
Because they can't see.

Poissa nipsu

• Vuotislainen
« Vastaus #140 : Kesäkuu 22, 2009, 15:57:13 »
Suurin ongelmamme on, että nipa karkaa naapuriin. Naapurissa on häkissä jokin koira ja talossa on myös  sisäkoira ja se on monesti ulkona juoksentelemassa. Siellä on monesti myös monia muitakin vieraita koiria kylässä. :D mutta heti, kun nipa näkee, se ampaisee ja juoksee sinne, eikä anna ottaa kiinni. Miten sen voisi saada kiinni ? ehdotuksia? ja sitten jos sen saa kiinni, ja komentaa sitä niin miten se komennetaan, että se on todella hädissään, eikä tee sitä enään montakertaa ? miten te komennatte sitä? Auttakaa, tosi paha ongelma ! ! ! (: Jos tahotte jutella enemmän, lähettäkää yksityisviestiä , mutta voittehan vastata tässäkin. :D

//muokkaus .. toinenkin ongelma on KAUHEA ONGELMA, että koira vetää narussa, eikä kuuntele mitä sille puhutaan. Ulkona on, kuin puhuisi seinille, mutta sisällä tottelee ERITTÄIN hyvin. mitä tehdä? Tiellä kun kävelee koiran kanssa, se vetää ja vetää.. ja haistelee . ihan mahdotonta.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 22, 2009, 16:05:51 kirjoittanut nipsu »

Poissa Snuffel

• purkan suurkuluttaja
  • Vuotislainen
  • titi tyy...
« Vastaus #141 : Kesäkuu 23, 2009, 19:06:37 »

//muokkaus .. toinenkin ongelma on KAUHEA ONGELMA, että koira vetää narussa, eikä kuuntele mitä sille puhutaan. Ulkona on, kuin puhuisi seinille, mutta sisällä tottelee ERITTÄIN hyvin. mitä tehdä? Tiellä kun kävelee koiran kanssa, se vetää ja vetää.. ja haistelee . ihan mahdotonta.

Jos koira vetää remmissä, kannattaa aina lähteä päinvastaiseen suuntaan kuin koira vetää. Saattaa kuulostaa hullulta, ja hermothan siinä menee, mutta se ainakin meillä auttoi.
Eli kun kävelette ja koira vetää ( esim. toisen koiran luokse ), käännyt ympäri ja vedät koiraa siihen suuntaan. Näin koira oppii että se ei vetämällä pääse haluamaansa paikkaan.

Ulkona koirasi ei tottele todennäköisesti siksi, koska sillä on ulkona mielenkiintoisempaa tekemistä, sisällä koiralla taas on tylsää. Kannattaa yrittää ottaa koiraan kontakti , vaikka niin että näytät kädessäsi
olevaa lelua tai namia, ja kun koira kiinnittää huomiosi sinuun, kehut paljon. Lenkeillä kokeile samaa taktiikkaa, ja muista palkita. Koira aina iloisesti kiinnittää huomiosi sinuun kun tietää, että saa jotain hyvää palkkioksi.

Toivottavasti oli jotain apua :) Tsemppiä harjoitteluun !

"puli, ja sillä sipuli"

Poissa nipsu

• Vuotislainen
« Vastaus #142 : Kesäkuu 23, 2009, 23:14:38 »

Jos koira vetää remmissä, kannattaa aina lähteä päinvastaiseen suuntaan kuin koira vetää. Saattaa kuulostaa hullulta, ja hermothan siinä menee, mutta se ainakin meillä auttoi.
Eli kun kävelette ja koira vetää ( esim. toisen koiran luokse ), käännyt ympäri ja vedät koiraa siihen suuntaan. Näin koira oppii että se ei vetämällä pääse haluamaansa paikkaan.

Ulkona koirasi ei tottele todennäköisesti siksi, koska sillä on ulkona mielenkiintoisempaa tekemistä, sisällä koiralla taas on tylsää. Kannattaa yrittää ottaa koiraan kontakti , vaikka niin että näytät kädessäsi
olevaa lelua tai namia, ja kun koira kiinnittää huomiosi sinuun, kehut paljon. Lenkeillä kokeile samaa taktiikkaa, ja muista palkita. Koira aina iloisesti kiinnittää huomiosi sinuun kun tietää, että saa jotain hyvää palkkioksi.

Toivottavasti oli jotain apua :) Tsemppiä harjoitteluun !

kiitos paljon. kokeilen tuota kontaktijuttua. (: tuo hihna juttu, että lähtee toiseen suuntaan, on hyvä ideä, mutta olen kokeillut sitä muttei se onnistu.. koska jos vaihdan suuntaa, se vähän aikaa vetää taaksepäin, ja juoksee täysiä eteenpäin ja alkaa vetää siinäkin. onko minun taas käännyttävä ja käännyttävä kokoajan ettei se enään vedä ? olen tehnyt sitä jonkun aikaa (yhdessä vaiheessa, en enään) muttei se auttanut. (toivottavasti ymmärsin)!!! nyt olen alkanut pysähtymään niin kauaksi aikaa, kunnes koira "löysää" hihnan, ja lähden taas kävelemään. (ymmärsithän tuonkin. 8D)

Kiitosta vielä kerran. 8D Kokeilen sitä nyt, ja harjoittelen kunnolla . !

Poissa Snuffel

• purkan suurkuluttaja
  • Vuotislainen
  • titi tyy...
« Vastaus #143 : Kesäkuu 24, 2009, 12:38:25 »
  ^ Tuo on myös hyvä idea, että pysähtyy, jolloin koira löysää hihnaa. Siinä voi mennä aikaa ennen kun koira tajuaa sen, mutta kyllä se siitä pikku hiljaa lutviutuu (onko tuo edes sana ??) ;D

"puli, ja sillä sipuli"

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #144 : Kesäkuu 24, 2009, 23:03:52 »
Nipsu, meidän koiralla on sellaiset vedonestovaljaat, mutta en tiedä mille kaikille koiraroduille se oikein sopii, vai sopiiko kaikille. Olettaisin että ihan pikkukoirille, kuten kääpiöpinsereille ne eivät sovi. En tiedä. Meidän staffillamme Pulmulla on sellaiset. Ja hän on aika tankkeri. :-D Eli hänelle vedonestovaljaat sopivat.

Jos Pulmu tai Aku, jackrusselinterrierimme vetää, pysähdyn ja odotan että lakkaa vetämästä, ja kiellän myöskin vetämästä. Jos on oikein innokkaana vetämässä eteenpäin, saattaa olla pakollista hieman nykäistä, mutta kovaa ei kannata riuhtoa, varsinkin jos on koirulilla on panta.

Olipas selkeä viesti. :-D

Poissa nipsu

• Vuotislainen
« Vastaus #145 : Kesäkuu 25, 2009, 00:15:14 »
Nipsu, meidän koiralla on sellaiset vedonestovaljaat, mutta en tiedä mille kaikille koiraroduille se oikein sopii, vai sopiiko kaikille. Olettaisin että ihan pikkukoirille, kuten kääpiöpinsereille ne eivät sovi. En tiedä. Meidän staffillamme Pulmulla on sellaiset. Ja hän on aika tankkeri. :-D Eli hänelle vedonestovaljaat sopivat.

Jos Pulmu tai Aku, jackrusselinterrierimme vetää, pysähdyn ja odotan että lakkaa vetämästä, ja kiellän myöskin vetämästä. Jos on oikein innokkaana vetämässä eteenpäin, saattaa olla pakollista hieman nykäistä, mutta kovaa ei kannata riuhtoa, varsinkin jos on koirulilla on panta.

Olipas selkeä viesti. :-D

millaiset ne vedonestovaljaat ovat? ;oo en ole kuullutkaan.. muuten, meidän koiralla on aina valjaaat kun käydään lenkillä jne.. koska jos on panta ja se vetää niin se alkaa sillee: ähhägh sillee tuhisee ja yskimään ja rykimään ja ... sillee. ;D (ÖHÖM. ymmärrätkö?)

ps. perään aina sulut , ja jotain sen keskelle että ymmärrätkö, tai tmstä.. ku en osaa selittää. (:

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #146 : Kesäkuu 25, 2009, 00:42:09 »
Jep, ymmärrän. Siksi meidänkin koirat käyttää valjaita, Pulmun ei kyllä aina tarvitse.

Ne valjaat on muuten ihan tavalliset mutta sitten menee sellaisista kohdista mikä estää koiraa vetämästä. En oikein osaa selittää. :-D Niitä on kai erilaisia, ja jotkut ovat tosi huonoja, ja hiertävät ja satuttavat koiraa. Että jos hankkii nämä kannattaa ottaa huomioon ja varmistaa että ostaa sellaiset jotka eivät tuota kipua koiralle. Meidän Pulmun valjaat on kyllä oikein laatuvaljaat. Valitettavasti minulla ei ole enempää tietoja, joten kannattaa kysellä vaikka eläinkaupasta.

Poissa nipsu

• Vuotislainen
« Vastaus #147 : Kesäkuu 25, 2009, 13:12:41 »
kiitän tiedosta. pitää nuita vetovaljaita kattella. ;;D mut ku sanoit ettei ne välttämättä sovi esim. kääpiöpinserille, mutta pitää kysyä vaikka eläinkaupoista? :D nehän aina tietää..

kiitos kuitenkin. :D

-nipsu°

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #148 : Kesäkuu 26, 2009, 21:10:08 »
 Tuo on myös hyvä idea, että pysähtyy, jolloin koira löysää hihnaa.

Jos löysää. Meillä oli aikoinaan pointteri, joka oli jatkuvasti takajaloillaan pannan varassa, kun olisi pitänyt päästä kovaa eteenpäin. Siihen luupäähän ei toiminut mikään kirjojen, kouluttajien tai eläinlääkärin neuvoma konsti, eikä sen oma piskuinen järkikään sanonut, että ei ole kauhean fiksua tai mukavaa yrittää hirttää itseään kaulapantaan.
Constantem decorat honor

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #149 : Kesäkuu 27, 2009, 00:16:14 »
Perhoskoirat sitten osaavat olla konstikkaita tapauksia. :D On tullut näiden kolmen kanssa huomattua.
Ihania söpöliinejä toki, mutta ah että mitä luonteenpiirteitä niistä löytyykään... Luukas on ihanan jästipäinen tapaus toisinaan, jos se ei ulkona halua kuunnella niin sehän ei kuuntele, vaikkas mitä tekisit. Muutenkin varsin omapäinen herra, vaikka kyllä se nätisti seuraa lähes aina kun käsken seurata ja tottelee muutenkin. Sillä on kumminkin niin vahva oma pää, että jos ei sitä itseä huvita niin sitten ei huvita. :)
En koe mitään erityistä tarvetta asettaa sitä tuota tiukempaan nuhteeseen - se tietää oman paikkansa laumassa ja se riittää melko pitkälle.

Meillä naapurustossa on jonkin verran koiria, mutta myös kissoja, ja näiden kissojen omistajilla tuntuu olevan kumma käsitys siitä, että he saavat pitää kissoja täysin vapaina, mutta ai että sitten katsotaan pahasti, jos on koira ilman remmiä. Aivan kuin nämä eivät tajuaisi, että ei kissoja saa pitää sen enempää vapaana kuin koiriakaan, ja siinä missä meidän koirat (ja muiden koirat) tekevät tarpeensa ojaan, heidän kissansa tekevät tarpeensa toisten pihoihin.
Jos koira pysyy kurissa vaikka vastaan tulisikin ihmisiä, on minusta ihan ok pitää koiraa lenkillä vapaana. Itse kyllä myönnän hieman pelkääväni vastaantulevia suuria koiria jotka ovat vapaana, mutta pelkoni selittyy sillä, että pari kertaa olen ikävästi joutunut suuren koiran raatelemaksi ja että näitä tapauksia löytyy liikaa, joissa iso koira on raadellut tai jopa tappanut pikkukoiran.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”