Kirjoittaja Aihe: The Addams family  (Luettu 1932 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Pannumyssy

• Ankeuttaja
The Addams family
« : Tammikuu 03, 2004, 20:23:11 »
Nelonen esitti nyt perjantaina ja sitä edellisenä 1991 ja 1993 valmistuneet The Addams familyn ja sen jatko-osan, The Addams family Valuesin. Löytyykö täältä lisäkseni muita, jotka kyseiset elokuvat ovat nähneet? Mielipiteitä sun muut olisi mukava kuulla.

Itse olen pienen ikäni ollut suunnattoman innostunut tästä kauhistuttavan kiehtovasta perheestä tehdyistä sarjoista (jotka melkein aina ovat olleet piirrettyjä), joten yllätys oli varsin iloinen, kun huomasin ne ohjelmistossa. Toinen yllätys oli myös elokuvien taso; kaikki näyttelijät istuivat rooleihinsa kuin valetut. Addamsien jatko-osa on myös hyvin harvinainen laadultaan, sillä se on yleisestä kaavasta poiketen mielestäni jopa ykköstä parempi. Mielellään olisi tätä mustanpuhuvaa perhettä katsellut pidempäänkin.

Poissa Windy

• Kylän salamurhaaja
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
    • Kylä
The Addams family
« Vastaus #1 : Tammikuu 04, 2004, 11:45:47 »
Ensimmäisestä osasta näin vain alun, mutta toisen katsoin loppuun asti.

Näin jälkeenpäin harmittaa, etten katsonut ykköstäkin kokonaan. Kakkonen ainakin oli todella hyvä. Nauroin aika monessa kohdassa ja hymyilytti vielä useammissa. Näyttelijät olivat loistavia. Etenkin pidän Wednesdaysta ja Morticiasta (Vai kuinka se nimi nyt kirjoitetaankaan). Juoni ei mikään kovin hyvä ollut, mutta eihän se näissä elokuvissa olekaan pääasia. Vaikka monet kohdat olivatkin aivan epärealistisia, ei se minua haitannut. (Yleensä en pidä leffojen epärealistisista tapahtumista, ellei niille anneta hyviä perusteluja, kuten vaikkapa Matrixissa. Siinä mahdottomatkin jutut toimivat.) Pääasia on luoda puitteet huumorille.

Kesäleirin tapahtumat olivat mielenkiintoisia. Toisaalta minua ärsytti aivan suunnattomasti niiden leirinvetäjien tekopirteys, mutta Addamsien jälkikasvun ja ns. tavallisten lasten väliset erot ja konfliktit olivat huvittavia. Ja se näytelmä! Kauhea laulu, mutta niinhän sen oli tarkoituskin olla. Pugsley kalkkunana siinä yhdessä kohdassa oli loistava. "Olen kalkkuna. Tappakaa minut!"

Oikein hauskoja elokuvia. Harmi ettei tullut nauhoitettua. Mahtaakohan niitä saada jostain DVDnä?
Hp-roolipeliä Ircissä!// "Mikään ei kirvoita niin hyvää kirkaisua kuin pöydän poikki tanssiva Sardiini!" //Suomalainen Pratchett-foorumi//Juonittelupelejä

Colin Kriivi

• Ankeuttaja
The Addams family
« Vastaus #2 : Tammikuu 04, 2004, 12:29:44 »
Parasta kyseisissä elokuvissa on mielestäni se, että siinä olevat vitsit eivät ole kuluneita. Addams Family jaksaakin siis aina hauskuuttaa.

Olio ja Wednesday ovat mielestäni parhaat näyttelijät, jos Oliota voidaan edes laskea. Eivätkä muutkaan perheenjäsenet mitään C-luokan tähtiä ole.

Toinen elokuva oli mielestäni parempi; ehkä juonen uniikkisuuden takia. Toisenkin elokuvan juoni ei ollut ennalta-arvattava. Taas yksi plussa siis.

Addams Family on vanha sarja, alkoi joskus 60-luvulla. Mutta silti se jaksaa naurattaa. Onhan se hyvin omaperäinen perhe.

SilverChanteur

• Ankeuttaja
The Addams family
« Vastaus #3 : Tammikuu 04, 2004, 20:40:42 »
Saavat minut nauramaan, ja ovat ihanan tummaa huumoria. Minun makuuni. En nyt kuitenkaan alkaisi ihkuttamaan.

Paitsi, ehdottomasti, Wednesday Addamsin näyttelijää, Christina Ricciä. Jessus, se tyttö oli jo lapsena hyvä näyttelemään. En muista, milloin viimeksi olen nähnyt jotain niin psykoottista kuin pirteä hymy lapsi-Riccin kasvoilla kakkoselokuvassa. O_o;;;

Kakkosessa aiheuttivat virneitä muut näyttelijät, jotka nykyään ovat muualta tuttuja. Esimerkiksi leiriohjaajaa esittänyt Pete McNicol, joka näytteli Ally McBealin Pullaa. Harvinaisen paljon enemmän vielä leirin hammasrautaista idioottisnobityttöä näytellyt Mercedes McNab - minulle hyvin tuttu Buffyn Harmony "Harm" Kendallina. x)

Pannumyssy

• Ankeuttaja
The Addams family
« Vastaus #4 : Tammikuu 05, 2004, 15:26:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Windy"

Oikein hauskoja elokuvia. Harmi ettei tullut nauhoitettua. Mahtaakohan niitä saada jostain DVDnä?

Ainakin Kukunorin nettikaupasta (http://www.kukunor.com/) The Addams Valuesin saa tilattua n. 24 € hintaan. Muistaakseni sieltä löytyy myös eräs filmatisointi, missä alkuperäisen, 60-luvulla tv-sarjana esitetyn Addamsien näyttelijät kokoontuvat kymmenien vuosien jälkeen muistelemaan ja jakamaan kokemuksiaan.

Poissa Olivia Outo

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
The Addams family
« Vastaus #5 : Tammikuu 05, 2004, 20:54:54 »
Minä tykkään. Näin ne ensimmäistä kertaa nyt neloselta ja ne olivat aivan hulvattomia.^^ Lastenelokuviako? Pyh, miksi niitä sitten niin myöhään esitetään? Ei edes sovi välttämättä perheen pienimmille.

Huumori on loistavaa. Leffoissa irvaillaan amerikkalaisille, ja vielä Amerikkalaisia elokuvia. Ihmiset on niin yliampuvan pinnallisia ja ahneita. Leiriohjaajat. *omg* Ja ne lapset. Kun Pubert (mikä sen uuden vauvan nimi on?) syntyi, selitti pikkutyttö sairaalassa Addamsin lapsukaisille vanhemmiltaan kuulemaansa teoriaa lapsen syntymisestä "...sitten haikara tiputti timantin meidän puutarhaan ja siitä tuli suloinen vauva, joka..." Siihen Wednesday: "Meidän vanhempamme harrastivat seksiä" ja pikkutyttö näytti järkyttyneeltä.

Aww, Wednesday on loistava. Ihana. Jos idoli pitää valita, niin sitten se. Meissä on sitäpaitsi samaa näköäkin. Paitsi minulla pidemmät letit. *g*

Suosittelen.
Mäyrä on tyytyväinen rakennettuaan sokeripaloista kirahvin.

EmmaWatson

• Ankeuttaja
The Addams family
« Vastaus #6 : Maaliskuu 11, 2004, 21:49:58 »
On toi ihan hyvä ohjelma ite en oo kyl piiiitkään aikaan sitä seurannu :) tai kattonu.
Mä olin tossa Helmikuussa Gran Canarialla niin me oltiin semmosessa
jossain kylässä ravintolassa missä oli ihan sen hovimestarin näkönen tyyppi oikeesti!!
Se oli pitkä ja kasvot samallaiset...
Sitku se meni aina meijän pöydän ohi niin mä ja mun iso-sisko (15 v)
Alettiin laulaa sitä Tunnarii ja se hymyili meille :)
Ja sitten mä vielä kuvasin videokameralla sitä :)

//Meirami: Poistin vihreän värin tekstistä. Olisi hyvä, jos ei taas lyötäisi niitä turhia entereitä joka rivin jälkeen. Vähän enemmän mielipiteitä itse sarjasta, mistä pidät, mistä et, niin olisi jo parempi.

Ixion

• Ankeuttaja
The Addams family
« Vastaus #7 : Maaliskuu 12, 2004, 12:55:53 »
Olen nähnyt ensimmäisen The Addams family -leffan monen monta kertaa, ja aina se on yhtä loistava. En itse asiassa edes tiennyt, että jatko-osiakin on olemassa. (Metsästys alkakoon!)
Onko "Thing" mahdollisesti suomennettu eri tavalla eri kanavilla?
Koska siinä versiossa, jonka minä onnistuin joskus saamaan nauhalle, se on suomennettuna Käsi. Te muut tunnette sen ilmeisesti Oliona.
Serkku Se on minun lempihahmoni. Ihan mahtava. Tosi sympaattinen kaveri ja sitä rataa.

Poissa Alicia F-B

• Vuotislainen
The Addams family
« Vastaus #8 : Toukokuu 22, 2004, 11:23:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Neem"
Olenko väärässä, mutta eikö ole muitakin Addams Family elokuvia? Olen mielestäni nähnyt, eikä ollut kumpikaan noista jotka juuri tulivat telkkarista.

Et ole sinäänsä väärässä, sillä Addamsejahan tuli muutama vuosi sitten TV-sarjana, mutta muita elokuvia ei ole tehty. Itselläni on muutama jakso nauhalla ja Nelosen "yläkuvio" on siinä erilainen. Muistaako kukaan, milloin se muutettiin. Luulisin, että tulivat joskus '99-vuoden tienoilla.

Molemmat elokuvat olen nähnyt ja pidin kovasti. Se -serkku on aivan mahtava, sekä "pikku Se", joka siis esiintyi toisessa elokuvassa. Itse perheestä Wednesday on mielestäni kiehtovin. Kylmänrauhallinen tyyppi ja hyvä näyttelijä. Kaikki päähenkilöt ovat hyviä. Tuossa TV-sarjassa Festerillä on toinen näyttelijä, mutten oikein tiedä kummasta pidän enemmän. Sarjassa Festerille annetaan enemmän tilaa riehua, ja siinä tämä on jo kunnolla perheenjäsen. Mukavia molemmat, taitavatpa molemmat elokuvat nauhallakin olla. Kun vain tietäisin missä :D

luiku

• Ankeuttaja
The Addams family
« Vastaus #9 : Elokuu 31, 2005, 21:21:55 »
Mie oon myös nähny noi Addams family leffat :) Ne on aina ollu miun mielest tosi hyvii jne.
Oon pitäny noita elokuvii aina niinä "oikeina" ku ne oon ensimmäiseks nähny :D Heh.. Piirretty sarjasta en kyl ees oo kuullukkaa mitää :o mut eipä sen väliä :P
Sit joskus ku telkusta tuli toi sarja joskus aamulla neloselta, nii ne ei sit ollu kovin hyviä.
Ainoot Addams family tsydeemit mitkä hyväksyn on ne kaks elokuvaa :D

Hmmm.. Pitääkii kattoo joskus täs lähipäivin taas ne ^^