Kirjoittaja Aihe: Iholla  (Luettu 816 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Shirlene

• Introvertti 110%
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
Iholla
« : Huhtikuu 11, 2012, 19:40:16 »
Iholla on aivan ainutlaatuinen uusi realitysarja, jossa kuusi suomalaista eri-ikäistä ja eri elämäntilanteissa olevaa naista kuvaavat intiimisti omaa elämänsä puolen vuoden ajan. Sarja perustuu alunperin israelilaiseen formaattiin, ja sen oikeudet on myyty Suomen lisäksi mm. Yhdysvaltoihin ja Venäjälle.

Itse rakastuin sarjaan välittömästi. Aluksi kun kuulin sarjasta, ajattelin, että mitä jännää katsella tavallisten ihmisten arkielämää, kun voi ympärillä olevien ihmistenkin elämää töllötellä, mutta pari jaksoa katsottuani tajusin, että se on aivan eri asia. Sarjassa naiset tuntuvat elävän ja olevan niin luonnollisena ja paljaana niin paljon kuin vain kameran edessä voivat, se on kuin lukisi toisen päiväkirjaa. Mikä sai oikeasti tajuamaan, että ei sitä päälle päin näe ympärillä olevien ihmisten elämästä läheskään niin paljon kuin on luullut.
Naisten eri elämäntilanteet tuovat vaihtelua sarjaan ja vaikka he käyttäyvät, tottakai, välillä ärsyttävästi tai tyhmästi, se tekee sarjasta vain entistä aidomman. Ja koska naiset näyttävät itsestään sekä huonot että hyvät puolensa, ja jakavat omat unelmansa ja pelkonsa, heidän elämänsä tapahtumat ja pienet ilot ja murheet koskettavat aidosti.
Lisäksi sarjassa on aina tilanteisiin sopivaa musiikkia, jotka syventävät tunnelmaa entisestään.

Miinusta sarjassa on lähinnä se, että naisia valittaessa on selvästi katsottu myös sitä visuaalista puolta. Kaikki sarjan naiset on hyvännäköisiä - tämä tekee minusta sarjasta jollain tavalla vähän feikin, vaikka se muuten aidonoloinen onkin.

// Mitä te muut olette mieltä tästä sarjasta? Tykkäättekö? Inhoatteko? Keneen voitte samaistua eniten, ketä ette voi sietää? Kertokaa teidän tunnelmianne sarjasta.
"A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one."

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Iholla
« Vastaus #1 : Huhtikuu 11, 2012, 20:18:02 »
Äitini katsoo kyseistä sarjaa, joten olen väkisinkin nähnyt sitä sivusta. Itse en katso televisiota (paitsi uutisia), mutta juuri vaikka koneella istuessa silmäkulmasta tulee kyllä vähän nähtyä (tai ainakin kuultua). Tuota noin. Olen muutenkin aika skeptinen monia asioita kohtaan, joten itse en oikeastaan usko, että naiset ovat saaneet kuvata elämäänsä täysin ohjeitta ja rajoituksitta. Eihän ketään kiinnosta se, että joku vain käy kaupassa tylsästi eikä puhu kameralle mitään - sehän olisi juurisitä täydellistä luonnollisuutta. Kyllähän draama ja kaikki sellainen myy paremmin, joten itse ainakin uskon, että ne naiset ovat hieman näytelleet kuvatessaan itseään, sillä siitähän heille maksetaan. En nyt siis tarkoita kameralle puhumista ja laittautumista meikaten, vaan esim. tapahtumien suurentelua ja ylidramatisointia.

Sanokaa minua ärsyttäväksi ilonpilaajaksi, sellainen valitettavasti olen. :D Eikä tuo sarja välttämättä mitenkään näytelty olen, skeptinen ajattelutapani vain sanoo, että kaikki vaihtoehdot pitää ottaa huomioon.

//Juu, siis viihdeohjelmaksi on kyllä hyvin luonnollinen. :) Ja tietysti ymmärrän tuon leikkauspuolen jne.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2012, 07:27:36 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Shirlene

• Introvertti 110%
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Iholla
« Vastaus #2 : Huhtikuu 11, 2012, 21:14:38 »
Presto, ymmärrän pointtisi ja olen kyllä osin samaa mieltä. Luonnollisesti ohjelman tekijät ovat leikanneet paljon ja jättäneet pois ohjelmasta paljon naisten kuvaamaa materiaalia, juuri niitä kaikkein normaalimpia ja tylsimpiä hetkiä. Ja varmasti naiset kuvaavat itseään kun heillä on joku mielenkiintoinen ajatus tai tapahtuma meneillään. Se kuuluu asiaan, ja kyllä katsojat sen varmasti ymmärtävät - tietysti ohjelmaan on valittu kaikkein mehukkaimpia yksityiskohtia naisten elämästä, mutta se ei kuitenkaan tarkoita ihan sitä, että tyypit jotenkin erityisesti näyttelisivät - ja jos näyttelisivät niin pitäisi kyllä nostaa hattua heidän näyttelijänlahjoilleen. Ja kun nuo naiset ovat kuvanneet itseään lähes päivittäin puolen vuoden ajan, en oikein usko että he joka kerta kameran edessä jaksaisivat näytellä jotain muuta kuin mitä oikeasti ovat, joten.. Joo, varmasti jotain hienoista dramatisointia siellä täällä, mutta tarkoitin tuolla luonnollisuudella sitä, miten luonnollista nyt vain viihdeohjelma voi ikinä olla.

Siis, varmasti hienoinen skeptisyys sarjaa katsoessa on hyvä, mutta oma mielipiteeni on, että sarja on yksi harvoista tai ainoista realityohjelmista, jota on niin lähellä luonnollista kuin vain viihteeksi tarkoitettu ohjelma voi olla.
"A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one."