Kirjoittaja Aihe: Anime-elokuvat ja -sarjat  (Luettu 38741 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hiekkalaatikko

• pelle (suom. lapio)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Anime-elokuvat ja -sarjat
« Vastaus #175 : Elokuu 11, 2011, 21:35:17 »
En pidä animesta. Yleensä niillä ei ole mitään järkevää juonta eikä mitään mikään vetäisi niiden mukaan. Ne ovat todella eriskummallisia ja mulle aivan outoja ja monimutkaisia. Oon selaillu paria animekirjaa eikä niissä ole näyttänyt olevan yhtikäs mitään järkeä. Leffat ja sarjat aikalailla samaa järjetöntä soopaa paitsi se lapsuuden ajan Pokemon, joka nykyään on muuttunut melkein kokonaan ja pilattu lähes täysin. Jotkut anime-leffat ovat sen sijaan ihan katsottavia. Silti, ennemmin kun lukisin ja katsoisin animea, menisin mielummin lenkille tai vaikka pyörittelisin peukaloitani.

Viestini tarkotus ei ole loukata ketään joka pitäisi animesta, yhtä lailla jotkut eivät pidä jostain mistä minä pidän.

Anime tarkoittaa japanilaista animaatiota, MANGA on sarjakuvaa, eli näitä kirjoja mitä olet lukenut. Olet varmaan lukenut/katsonut huonoja sarjoja, sillä oikeasti manga/anime ei erotu tavallisesta sarjakuvatyylistä kuin piirrustustyyliltään... Ja, no, muitakin eroja on länsimaisessa ja aasialaisessa sarjakuvatyylissä, mutta oikeasti osa sarjoista on yhtä hyviä/parempia, kuin länsimaalaiset sarjakuvat. Animea/mangaa vain on niin paljon, että sieltä välistä on vaikea löytää ne loistavat sarjat! Vähän sama kuin ficeissä.
Pyöritteletkö muuten mielummin peukaloitasi, kuin katsoisit Muumeja? 8)

Anime on viihdettä, siinä missä muukin viihde. Alan hiljalleen vain raivostua siitä, että se pitää luokitella niin rajusti eri kategoriaan kuin muu animaatio! Jos menen kaupungille mukanani kyltti, jossa lukee: "Olen manga/animefani!" saisin enemmän kieroon katsovia ilmeitä kuin jos menisin kyltin: "Olen Asterix/Disneyfani!" kanssa. No, toiset osapuolet taas eivät jostain syystä voi tajuta sitä, että jos ihminen pitää vaikka Narutosta, niin tämä samainen henkilö voi myös pitää Asterixista. Miksi länsimaalaisen ja aasialaisen viihteen välillä on kuilu? Minä en ymmärrä tätä.

"Usein anime tehdään jonkin suositun mangasarjakuvan pohjalta." Lähde: Wikipedia.

Sieppeli, Muumeista en enää erityisemmin pidä, se on silti yksi lapsuuteni lempisarjoista.

Tietty on joita ihmisiä jotka kattoo kieroon, mutta onneksi itse en ole sellainen. Katsoit sitten vaikka animea, mangaa tai ikkunasta ulos niin mä en nää siinä mitään väärää.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Anime-elokuvat ja -sarjat
« Vastaus #176 : Elokuu 13, 2011, 00:48:29 »
Anime on viihdettä, siinä missä muukin viihde. Alan hiljalleen vain raivostua siitä, että se pitää luokitella niin rajusti eri kategoriaan kuin muu animaatio!

Tästä on pakko olla samaa mieltä. Minulle sarjakuva on sarjakuvaa ja animaatio on animaatiota riippumatta siitä, että missä maassa ne on tehty. Näin esimerkkinä pidän sekä Disneystä että Studio Ghiblistä, tärkeintä ovat hyvät tarinat ja kiehtovat hahmot sekä - animaatiosta kun on kyse - taide.

Hyviä ja itselleen sopivia sarjoja ei valitettavasti löydä oikein muuten kuin kokeilemalla (uskokaa pois, joskus tuntuu ettei kaiken roskan keskeltä tahdo löytää mitään hyvää - vaativan maun kirouksia). Animessahan on hyvänä puolena se, että aiheita on laidasta laitaan eikä kaikki ole vain lapsille tarkoitettua Pokemonin tapaista (ainakin länsimaissa animaatiolla tuntuu olevan edelleen maine pelkkänä lasten viihteenä, vai onkohan tilanne hiljalleen muuttumassa?), vaan aikuisempaakin tavaraa löytyy - ja nyt kannattaa huomata, ettei sana "aikuisempi" tarkoita vain seksiä ja verikekkereitä. Esimerkiksi vastikään aloittamani Kino's Journey tarjoilee pysäyttäviä ajatuksia ja sarjan tunnelma on lähestulkoon huumaava kaikessa rauhallisuudessaan. Ja se on vielä kaunis kuin mikä.

On pieni sääli, etten kohtaa kovinkaan usein todella hyviä animesarjoja. Olen katsonut vähän sitä sun tätä, mutta täydellisyyttä hipovia sarjoja ei ole montaakaan takana. Cowboy Bebop saattaa olla ainut täyden kympin arvoinen katselukokemus mahtavan tunnelmansa ja monipuolisen soundtrackinsa ansiosta.

Pitänee jatkaa ainaista luovimista loputtomien animesarjojen parissa, jos vaikka vahigossa niitä helmiä tulisi vastaan. :D Juuri nyt kesken oleva Princess Tutu vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta.