Kirjoittaja Aihe: Zen Café  (Luettu 10769 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Naa

• Ankeuttaja
Zen Café
« Vastaus #25 : Huhtikuu 04, 2005, 21:27:46 »
Oi voi. Oi voi. Zen Café tekee musiikkia juuri täsmälleen minun makuuni. Kappaleet kolahtavat niin täydellisesti. Itse musiikki tietysti ja Putron sanoitukset. Oikeastaan ihmettelen, miksi rupesin kuuntelemaan bändin musiikkia vasta kovin myöhään, sillä olinhan pitänyt jo ilmestyneistä sinkuista joita olin radiosta kuullut. Hölmö minä.

Jotkin lyriikat ovat aika köh (esmes Taxi, Tahdon halvan naisen), mutta kumma kyllä pidän niistäkin. En yleensä perusta myöskään loppusoinnuista, tässä toimivat. Puutteetkin ovat jotenkin osuvia. :D

Lempikappaletta en osaa sanoa, se vaihtelee mielialan mukaan. Tällä hetkellä varmaan Särkylääkkeet, Rakastunut taas ja Hontelot pojat.  

Lainaus käyttäjältä: "Cranberry"
Joku tuolla sanoi, että kaikki biisit ovat samanlaisia, mielestäni näin ei ole, sillä ne ovat samantyyppisiä, eivät samanlaisia.

Olen samaa mieltä. Mielestäni Zen Café on tyylilleen uskollinen, mutta silti kaikki kappaleet ovat omalla tavallaan erilaisia ja... tuoreita. Faniystävällinen bändi - ei petä, muttei tylsistytä. Ostin uusimman levyn vähän aikaa sitten ja olen kuluttanut sitä ahkerasti. Nytkin soi. Jos pidit edellisistä, pidät tästäkin.

Oikeastaan Zen Café on bändi, josta joko tykkää tai ei. Tunnen joitakin, jotka eivät voi sietää, mutta aika moni kyllä pitää. :) Kuten minä.

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • My gift of silence
Zen Café
« Vastaus #26 : Huhtikuu 10, 2005, 12:47:06 »
Pidän Zen Cafén musiikkityylistä suunnattomasti, olkoonkin että tietyt sointukulut toistuvat monissa kappaleissa ja suurin osa kappaleista on enemmän tai vähemmän melankolisia, se niissä on nimenomaan se iskevä juttukin.

Ostin tämän uuden levynkin, mutta rehellisesti sanottuna se ei ainakaan minun rankingissani yllä läheskään Vuokralaisen tai Helvetisti järkeä -levyn tasolle. Hyviä kappaleita toki on mm. Elämä moukaroi ja Laiska, tyhmä ja saamaton, mutta sellaisia käsittämättömän tunteikkaita kuten Puuenkeli, Eipä tiennyt tyttö tai Helvetisti järkeä ei tältä levyltä minun makuuni löydy.

Livenä en bändiä koskaan ole nähnyt, johtuneeko kenties siitä että liput ovat opiskelijalle kuitenkin kalliita ja täytyy priorisoida elämäänsä, mutta myös siksi että Zen Café on minulle enemmänkin syysiltojen musiikkia, en osaa asennoitua siihen oikealla tavalla jossain keikkapaikalla.
Breathe in, who knows how long this will last..

Poissa Tha Lil' Dobby

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/teealdee/twilight.html
Zen Café
« Vastaus #27 : Huhtikuu 18, 2005, 21:52:33 »
Wihii. En olekaan ilmeisesti aiemmin tänen kirjottanut. Hassua. No, nyt kirjoitan, ainakin lyhyesti.

Olen tykännyt Zen Cafésta viime kesästä saakka, kun soitettiin riparilla herätys-biisinä ikiihana Todella Kaunis. Ou jea. Sitten ostin tuon kauan himoitun Jättiläinen-kokoelman, ja soitan enemmän tai vähemmän aktiivisesti sitä edelleen. Onhan mulla myös tuo Vuokralainen- levy, mutta sitä soitetaan tohon verrattuna aika harvakseltaan..

Mutta. Nyt olen kovan paikan edessä. Teen jostain Zen Cafén biisin lyriikoista esseen. Uuh. Pitäis nyt vaan päätää, etät mikähän biisiä tämän erikoislaatuisen kunnian saisi. Ja pyydänkin teiltä apua tähän, pian! mikä olisi sellainen zan cafen biisi (mielellään jättiläinen- levyllä), jossa on hyvät sanat, joista on helppo hölöttää, ja mielellään myös teidän selostuksenne, mistä ko. biisi kertoo :). Olisin hyvin kiitollinen...

Nipsutin

• Ankeuttaja
Zen Café
« Vastaus #28 : Huhtikuu 22, 2005, 13:26:33 »
Minulla on Zen Cafen se Jättiläinen-tuplalevy, jonka kautta olen alkanut pitää yhtyeen musiikista. Kappaleissa on särmää, osuvat sanoitukset ja hyvät melodiat...mitä muuta loistavaan musiikkiin tarvitaankaan. :) Zen Cafe on mielestäni paras suomalainen yhtye.

Outlaw

• Ankeuttaja
Zen Café
« Vastaus #29 : Huhtikuu 23, 2005, 13:38:51 »
Ooh, miten vihaankaan tätä bändiä. Isäni tykkää  siitä, kuutelee ja soittaa mukana kitarallaan ja kaikkea vastaavaa. Siskoni toivoi syntymäpäivälahjaksi Zen Cafén levyn, ja kuuntelee sitä edelleenkin. Veljeni pitää bändistä myös ja haluaa kuunnella sitä joka pikkumatkalla autossa. Olen kurkkua myöten täynnä!

Bändin sanoitukset ovat outoja, melodiat ärsyttäviä eikä laulajakaan hohda. Yäk, yäk, yäk!

Takku

• Ankeuttaja
Zen Café
« Vastaus #30 : Kesäkuu 27, 2005, 17:45:47 »
Minusta vähän tuntuu että Zen Cafe tekee musiikkia jota pitää kuunnella muutama kerta ennen kun pääsee siihen sisälle. Mitäenemmän kuuntelee sitä paremmalta se kuulostaa. Ja sitä pitää kuunnella, siis kuuntelemalla kuunnella että sen hienouden tajuaa. Tietysti se ei päde kaikkiin, mutta minä olen havainnut tämän.

Sanoitukset ovat niin arkipäiväisen yksinkertaisia, vitja kun rakastan niitä. Sanoihin on niin helppoa samaistua ja niistä on helppoa huomata pieniä yksityiskohtia jotka osuvat samaan omien tapojen kanssa. (äh, en osaa selittää koskaan ikinä mitään, mutta yrityshyväkymppi)

Sateinen aamu
Pitkästä aikaa nousen aikaisemmin
kuin ois pakko.
Tahdon olla hereillä silloin kun
elämä muuttuu pitkin vuoden aikaa.
Turha koittaa jäädä menneeseen.

Kerrankin saattaa
omistaa aikaa aivan pienen hetken;
olla niin kuin joskus ennen
Mutta minkälainen olin silloin ennen?
Paljon avoimempi, paljon luottavaisempi kuin nyt.

Minä annan vaikka käteni jos saan teiltä,
anteeksi, mä saan että jouduin muuttumaan,
etten pysty parempaan.

Sateinen aamu.
Pitkästä aikaa nousen aikaisemmin
kuin ois pakko.

*samaistuminen*

Taivaallista musiikkia.
samuli putro on jumala :)

Enye

• Ankeuttaja
Zen Café
« Vastaus #31 : Kesäkuu 30, 2005, 15:24:35 »
Tässä taas yksi suomalainen bändi josta pidän erityisen paljon. Zen cafe herätyksen koin kunnolla vasta viime kesänä kun olin bändin keikalla Ruisrockissa. Olen toki aikaisemminkin yhtyettä kuunnellut en vain yhtä aktiivisesti kuin nykyään. Putrosta pidän plajon sanoittajana ja kappaleet ovat usein sopivan.. masentavia. Livebändeistä paras mitä olen ikänä nähny. Kappaleista suosikkeja Talo, Taxi, Antaa vituttaa, Todella Kaunis ja Herra Heroiini. Tää uusi Taivas on kirkas ja jotain lähinnä tympii ja siksi en olekaan sitä kuunnellut.

Riko lupaukset
jätä menemättä
marssi vaikka ohi
älä nosta edes kättäsi
hei, sillä laillahan se toimii
sinulla on oikeus
olla sitä mitä sinä oot
mitä sinä oot?
sitä mitä sinä oot
mikä sinä oot

tavallinen tyyppi
ja tavalliset haaveet
tavallisen tyypin
tavalliset aaveet
maanantai on paha päivä
tiistai ehkä vähän parempi
vähän parempi
ihan vähän parempi
vähän parempi

ja mitä vaikka joku
sua kusipäähän vertaa
sinua on kusetettu
yhtä monta kertaa
illalla me jutellaan
ja aamulla ei enää tunneta
ei me enää tunneta
ei me enää tunneta
ei me enää tunneta

elämästä katoaa
se todellinen puoli
jos on sulle kirosana
murhe, taikka huoli

antaa vituttaa vaan

siis, riko lupaukset
jätä menemättä
marssi vaikka ohi
älä nosta edes kättäsi
sinulla on oikeus
olla sitä mitä sinä oot
mitä sinä oot?
sitä mitä sinä oot
mutta mitä sinä oot

Noirre

• Ankeuttaja
Zen Café
« Vastaus #32 : Heinäkuu 01, 2005, 21:35:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Daenne"
Livenä se tosin oli aivan mahtava -- Niiden suhtautuminen faneihinsa oli niin ihana, että ei siitä keikastakaan voinut muuta kuin tyksiä. ^^

Nimenomaan. Zen Cafén keikat, joita olen nyt nähnyt ihan lähietäisyydeltä kaksi, ovat parhaita minne olen itseni koskaan tunkenut. Jyväskylän Lutakossa oli tupa niin täynnä vannoutuneita faneja ettei baarinkaan puolella voinut istua rauhassa, piti hypätä pöydälle muiden mukaan tanssimaan ettei jalkoihin jäänyt. Ei tullut kavereita ikävä vaikka yksin jouduin keikalle lähtemäänkin, niin hyvä meininki siellä oli. Lähden kymmenennenkin kerran.

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
Zen Café
« Vastaus #33 : Elokuu 05, 2006, 21:50:13 »
Tarina jonka takia aloin tykkäämään Zen Cafésta:

Olin Valkeakosken työväenmusiikkitapahtumassa pääasiassa katsomassa Olavi Uusivirtaa. Ennen Olavia esiintyi kuitenkin Samuli Putro, ja jäin katsomaan sitä. Se oli mahtavaa. Samuli otti yleisönsä, villitsi ja oli muutenkin hauska. Hän oli niin vapautunut ja rento, ei esittänyt mitään. Vaikea oli olla nauramatta. Zen Cafén kappaleista en tiedä moniakaan, vaikka siskoni niitä kuunteleekin koneella. Kello käy on kuitenkin rakastettava ja kappaleissa joita olen kuullut on fiksut sanoitukset.
Siellä minä sitten tajusin tykkääväni tästä. Illemmalla esiintyi itse Olavi Uusivirta, mutta tiedättekö, tyyppi oli lipevä ja esiintyi kuin suurikin stara. Tämä oli pettymys vaikka en Uusivirran fani olekaan.
Mutta en ole katunut että lähdin tapahtumaan, koska Samuli Putro korvasi Olavi Uusivirran monin verroin.
Nykyään olen pienimuotoinen fani, en laittaisi julistetta seinälle (Käytän aina tätä vertauskuvaa) mutta tunnustan tykkääväni.
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

Olivia

• Ankeuttaja
Zen Café
« Vastaus #34 : Elokuu 06, 2006, 12:33:41 »
Lainaus
Riko lupaukset
jätä menemättä
marssi vaikka ohi
älä nosta edes kättäsi
sinulla on oikeus
olla sitä mitä sinä oot
mitä sinä oot?
sitä mitä sinä oot
mikä sinä oot

tavallinen tyyppi
ja tavalliset haaveet
tavallisen tyypin
tavalliset aaveet
maanantai on paha päivä
tiistai ehkä vähän parempi
vähän parempi
ihan vähän parempi
vähän parempi

ja mitä vaikka joku
sua kusipäähän vertaa
sinua on kusetettu
yhtä monta kertaa
illalla me jutellaan
ja aamulla ei enää tunneta
ei me enää tunneta
ei me enää tunneta
ei me enää tunneta

elämästä katoaa
se todellinen puoli
jos on sulle kirosana
murhe, taikka huoli

antaa vituttaa vaan

siis, riko lupaukset
jätä menemättä
marssi vaikka ohi
älä nosta edes kättäsi
sinulla on oikeus
olla sitä mitä sinä oot
mitä sinä oot?
sitä mitä sinä oot
mutta mitä sinä oot

Mikä biisi tämä on, jos saan kysyä? Minkäniminen siis.

kairi

• Ankeuttaja
Zen Café
« Vastaus #35 : Elokuu 06, 2006, 12:39:19 »
Juu kyl mäki Zen cafést diggaan:)

Kuuntelen Zan Cafea varmaan joka päivä. SIinä on mahdottoman hyviä lauluja ja parhaiten mieleeni on jäänyt varmaankin talo,harri ja MInun kaupunkini. Nämä ovat muitaakseni levystä Uaua.Paras levy mitä Zen Café on koskaan julkaisst. SE on vanha mutta niin...
TAivas on kriaks ja napakka.Hmm. Ihan kivahan sekin on, ja se jäi erityisesti mieleen kun laulelimme kavereiden kanssa sitä aina venäjäntunneilla:D Ja venäjänopettaja ei oikein siitä pitänyt:D Aloimme sitten laulella sitä venäjäksi, mutta laulu loppukin sitten kahteen ensimmäiseen sanaan.;F

Minusta Zen CAfén laulajalla on hyvä ääni.Sanoitukset ovat parhaita, mihin ole ikinä ainakaan suomalaisissa levyissä törmännyt.
Toivottavasti Zen Café julkaisisi pian uutta musiikkia!

Tälläinen töherrys tänään:)

Ainiin ja Olivia, minusta tuon laulun nimi on "Antaa vituttaa", jos oikein muistan.
Kairi

Poissa Carmelie

• menninkäinen
  • Vuotislainen
Zen Café
« Vastaus #36 : Elokuu 11, 2006, 14:24:26 »
Zen Café on ihan hyvä bändi. Eniten pidän heidän biisistään Piha ilman sadttajaa, en taida olla ianoa joka pitää tästä biisistä ;P
Bändi on ihan hyvä mielestäni ja musiikki on ihan kuuneltavaa (tosin tiedän vain 2 biisiä Zen Cafélta ;P)

-Carm
xD

Poissa innna

• vuotislapsi
  • Vuotislainen
  • kun olet kohdallani viulut soittavat taustalla
  • Tupa: Korpinkynsi
Zen Café
« Vastaus #37 : Elokuu 11, 2006, 15:28:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Olivia"
Mikä biisi tämä on, jos saan kysyä? Minkäniminen siis.

Googlehan (opetelkaa jo :) olisi tuon heti tiennyt, mutta kyseinen biisi on Antaa vituttaa.
"Somewhere, something incredible is waiting to be known." - Carl Sagan

Poissa Pomdidali

• Juustokakku
  • Vuotislainen
Zen Café
« Vastaus #38 : Elokuu 11, 2006, 15:38:49 »
JIPPII! Zenkkarit julkaisee 13.9 uuden levyn! Ihanaa, tätä olenkin jo odottanut, mutta kaikkein eniten minua ihastuttaa se fakta, että uuden levyn myötä tulee (tottakai) kiertue ja tämä tyttö täytti kesällä 18 ja pääsee Zenkkareiden baarikeikoille! Zen Café on ehdottoman hyvä livenä (vaikka Putro kiroileekin aika paljon spiikeissään) ja viime vuoden Qstockista jäi aivan ylettömän hyvät fiilarit kun eturivissä hypin maailman mahtavimman musiikin tahtiin. Tämä on sukuvika, sillä kaikki kolme isosiskoanikin fanittavat zenkkareita yhtä intohimoisesti. Smile.

Laiska ja tyhmä ja saamaton oli todella hyvä levy, ja nyt jään kieli pitkällä odottelemaan mitä bändi on saanut aikaiseksi uudelle levylleen. Pari biisiä olen jo kuullut, Rakastele mua on soinut radiossa ja vaikuttaa (tavalliseen tapaan) erittäin loistavalta biisiltä, kyllä Samppa osaa! Tällä hetkellä minulla on kaikki zenkkareiden levyt (Romunaa lukuunottamatta) ja kyllä tuo Stop pääsee ehdottomasti levyhyllyni parhaimmalle paikalle yhdessä bändin muiden levyjen seuraksi.

Lainaus
Joskus vihasin kyseistä bändiä. Etenkin kappaletta Kello Käy.

Nipotusofftopic: Biisin nimi on Ihminen, ei Kello käy, vaikka kertsissä niin lauletaankin. :>

Lainaus käyttäjältä: "Yö"
Inhoan kyllä edelleenkin laulajan ääntä. Se on niin yksinkertainen, niin valittavan kuuloinen. Hyi, mutta silti, kyllä minä pidän Zen Cafésta. (:

Anteeksi, mutten ikinä ole tajunnut sellaista että pystytään pitämään jostain bändistä ilman että pidetään laulajasta. Solistin ääni on kuitenkin se tunnistettavin instrumentti, joten luulisi että se häiritsee aika paljon kyseisen bändin kuuntelua. Kun Turunen erotettiin, aika monikin truu-fani sanoi ettei koskaan ollut Turusen äänestä pitänytkään etc. Tuolloin minulla kyllä heräsi kysymys että mitä siinä sitten kuuntelee, hienoja rumpusoolojako? Itse en voi sietää TikTakin Petran ääntä, ja sen vuoksi en voi sietää kyseistä bändiäkään, vaikka sanat olisivat kuinka hienoja.
Who'd want to be men of the people
When there's people like you?

taivaansininen

• Ankeuttaja
Zen Café
« Vastaus #39 : Elokuu 15, 2006, 10:56:57 »
Zen Café on niitä bändejä, joista en koskaan pitänyt, kunnes…Ruisrock 2005 kaiken muuttaa voi.

Olen vieläkin sitä mieltä, että Zen Café on helppo kokea puuduttavaksi vain noin mankan välityksellä. On tosin niitäkin päiviä, jolloin on pakko huudattaa Nollapistettä ja Harria ja Taloa!
Vaan livenä miehet eivät petä odotuksia! Tuolla Ruisrockissa taisin ihastua juuri Putron välispiikkeihin, niiden oivaltavuuteen. Bändin tapaan heittää läppää yleisön kanssa ja siihen verrattomaan tunnelmaan lähes eturivin paikoilla. Jokaisella keikalla Ruisrockin jälkeenkin tunnelma on ollut mahtava ja suorastaan pakottanut hyppimään. Vasta myöhemmin löysin myös lyriikoista minua itseäni miellyttäviä piirteitä ja kuvia; sellaista melankolista, mutta myös hulvatonta todellisuutta.

Tämä saattaa olla yleinen ilmiö, mutta tiedän monia, joiden mielestä Zen Café ei ole erityisen hyvä bändi, mutta jotka rakastavat biisiä ”Todella kaunis”. Kaikkihan (ainakin melkein) sen sitten osaavatkin hyräillä.

Oma suosikkini on Nainen vailla historiaa. Ja kerrottakoon nyt vielä, että kaikesta huolimatta olen jo alkanut odottaa uutta levyäkin.

Catoblepas

• Ankeuttaja
Zen Café
« Vastaus #40 : Syyskuu 22, 2006, 23:58:22 »
Mitä saadaan kun yhdistetään arkipäiväiset asiat, mies jonka ympäriltä tuolit viedään sekä se kliseinen asia biiseissä nimeltä rakkaus?

Toivottavasti vastaus selkesi. Zen Cafén musiikki on todellakin varsin omaperäistä, jota on mielestäni äärimmäisen vaikea kategorioida. Muistan, kuinka joskus en voinut sietää bändiä. Pidin sitä kuulemma todella tylsänä ja mielikuvituksettomana, mutta nyt se on auennut minulle paljon paremmin. Samuli Putron sanoitukset ovat niin tuulesta temmattuja, että ne kuulostavat kenties jopa liian omaperäiselle ainakin minulle, joka suhtautuu muutenkin epäilevästi suomenkieliseen "eirokkia-eipoppia"-musiikkiin, johon kuuluu esimerkiksi myös Tehosekoitin sekä Sir Elwoodin Hiljaiset Värit.
Vituttaa muuten ihan helvetisti kun missasin bändin keikan. Gaah, sehän on paraikaa menossa! Tieto tosiaan lisää tuskaa.

Nainen Vailla Historiaa, Rakastele Mua, Antaa Vituttaa, Laiska, Tyhmä ja Saamaton, sekä Tuulensuoja ovat suosikkejani Zeniltä.

Ano

• Ankeuttaja
Zen Café
« Vastaus #41 : Lokakuu 25, 2006, 00:58:04 »
Minä olen tykännyt aina Zen Cafésta. Innostukseni lähti joskus Helvetisti Järkeä levyn myötä (vuonna 2001 julkaistu levy) oikeastaan äitini kautta. Äiti soitti aina autossa levyä ja jotenkin se tarttui omaan mieleenkin siitä. Nykyään omasta levyhyllystä löytyy kaikki levyt mukaanlaskien uusin Stop albumi.

Samuli Putrolla on todella päteviä sanoituksia ja pidän aivan mielettömästi hänen lauluäänestään. Livenä olen onnistunut Zen Cafén näkemään vasta kahdesti, mutta molemmat keikat olivat vallan upeita. Ankkarock 2003 & Provinssirock 2005. Varsinkin Provinssin keikalla Putro hurmasi varmasti koko yleisön upeilla välispiikeillään. Todella karismaattinen ja sympaattinen mies! Zen Café esiintyy tulevana perjantaina Kouvolan Amarillossa jonne olen ilmeisesti menossa yhtyettä katsomaan. Mielenkiintoista nähdä livenä uusimman levyn kappaleita ja muutenkin miten bändi on edistynyt viime keikasta.

Itseeni uppoaa todella hyvin nuo Zen Cafén hittikappaleet, mutta erityisesti pidän kappaleista Huonot päiväsi sekä Herra Heroiini. Hittikappaleista puheenollen en ole erityisen ihastunut kautta tykästynyt uuteen hittikappaleeseen - Rakastele mua. Kappale tuntuu jotenkin puuduttavalta vaikka tässäkin kappaleessa on sitä samaa ihanuutta mitä useimmissa Zen Cafén kappaleissa on. Onko muuten teillä mitään inhokkikappaletta jota ette voi bändin tuotannossa sietää? Itse vihaan korvia vihlovaa ja jankkaavaa Sella kappaletta yli kaiken.

Uusin levy, Stop, ei ole mielestäni aivan samaa luokkaa kuin aiemmat. Tosin minulla kestää aina päästä uuteen levyyn sisälle yllättävän kauan, joten voi olla, että tulevaisuudessa hehkutan Stop levyä Zen Cafén parhaimmistoksi. Uudelta levyltä olen kuitenkin ihastunut valtavasti kappaleeseen Uuvuttaa joka tuntuu kertovan myös huomattavasti minun elämästäni - vaikka en poikamies olekkaan.

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • My gift of silence
Zen Café
« Vastaus #42 : Marraskuu 20, 2006, 19:07:36 »
Tässä nyt kun olen syksyllä mielipiteitä uudesta Stop -levystä kuunnellut voin vihdoin kasata omat ajatukseni siitä ehkä muutamaksi selkeäksi lauseeksi. Kyseinenhän levy ennen kaikkea kuulostaa juuri Zen Café:lta ja Putrolta ennen mitään muuta. Eräs kaverini summasi levyn erinomaisesti yhteen sanaan, 'surkulempi'. Olen huomannut, että aika monelle ihmiselle tämä surkulempi ei tänä syksynä ole iskenyt, mutta minä olen mukava poikkeus. Minulle Zen Café on nimenomaan surkulempeä, sitä musiikkia, jota kuunnellaan kun syysillat ovat mustia ja viimeinen kynttilä sammuu sohvapöydältä. Niille illoille, jolloin surraan sitä mitä ei koskaan ole eikä tule olemaan. Kun sydän sanoo pok.

Stop on levynä helposti lähestyttävä ja omaksi otettava. Paljon ajatuksia ja sanoituksia joihin voi samaistua. Musiikki kulkee samaa ZC kaavaa pitkin, mutta en koe sitä mitenkään häiritsevänä, minä en ainakaan ole vielä kyllästynyt. Levyn ehdottomia helmiä itselleni ovat Ensisuudelma, Älä mee ja Lohdutan sua. Uskomattoman kauniita. <3
Breathe in, who knows how long this will last..

Poissa Less

• Vuotislainen
Zen Café
« Vastaus #43 : Marraskuu 22, 2006, 21:35:35 »
Oii, minä tykkään kovasti Zen Cafésta. ^^ Muistan kuinka kuulin Zen Cafélta ensimmäisen laulun, Piha ilman sadettajaa, ja ihastuin siihen täysin. Sitten pyysin että isä tekisi bändin levyn ja sain sen sitten joululahjaksi. Olisikohan siitä nyt.. ööh.. jotain pari kolme vuotta..? Isäni ei tehnyt mitään tiettyä levyä, vaan haki kaikki hänen mielestään hyvät laulut CD:lle. Ja hyviä ne ovatkin, ei mitään valittamista. :>

Suuri faniuteni oli ehtinyt niiden parin vuoden aikana häipyä, vaikka CD:tä kuuntelinkin innolla. Mutta kun Rakastele mua alkoi soimaan, fanius taas palasi. Nyt sitten pyysin (lue: käskin) isoveljeäni tekemään Stop-levyn minulle. Hän on tosin tehnyt sitä jo ainakin 2 kuukautta, taitaa olla aika vaikeaa. -.- Mutta elättelen toivetta, että hän pelaamiseltaan ehtii tekemään sen jouluksi.

Putron ääni on omalla tavallaan ihastuttava, ja sitä kuuntelee oikein mielellään pitkänkin aikaa. Laulujen sanoitukset ovat melkein poikkeuksetta loistavia. Lempilauluja on liikaa, että pystyisin yhtään nimeämään.

En ole nähnyt Zen Caféta kertaakaan livenä (ai että inhoan tuota sanaa), mutta toivottavasti se ensi kesänä korjaantuu.

Poissa Rain Wild

• Kissankorkuinen
  • Vuotislainen
  • Ähäkutti!
Zen Café
« Vastaus #44 : Marraskuu 22, 2006, 22:08:12 »
Zen Café - minä pidän. Varsinkin tänä syksynä erinäisten elämänmuutosten vuoksi Zen Cafésta on muodostunut aika lailla elinehto. En ole oikein koskaan kuunnellut suomalaista musiikkia, ja olin pitkään sitä mieltä, että suomi on kielenä laulettavaksi sopimatonta - Zen Café aikoinaan muutti tämän. Rakastan Putron ääntä ja sanoituksia, tässä musiikissa on todellisuuden tuntu. Oikein sopivaa kuunneltavaa niin pimeneviin iltoihin, kun on ikävä ja elämä tuntuu potkivan päähän, kuin niihinkin hetkiin, kun hymyilyttää ja on hyvä olla.

Ensimmäisen kerran tutustuin Zen Caféhen kappaleen Mies jonka ympäriltä tuolit viedään myötä, ja inhosin sitä. Se rasitti aikanaan uskomattomasti, mutta niinhän siinä sitten lopulta kävi, että vihan ja rakkauden välinen raja on häilyvä - ja rakastuin.

Uusimman Stop-levyn hain juosten kaupasta heti ilmestymispäivänä, päivää ennen muuttoani, ja sitä tulikin kuunneltua koko lennon ajan. Minulla kestää aina aikansa ennen kuin pääsen ns. levyyn sisään, eikä Stop ollut poikkeus: se kuulosti niin Zen Cafélta, kuin mikään koskaan vain voi kuulostaa, että kaikki kuulosti jo monta kertaa kuullulta. Zen Cafén viehätys on kuitenkin siinä, että joka kuuntelukerralla kappaleista löytää jotain uutta ja niitä alkaa kuunnella hieman eri tavalla.

Livenä näin Zen Cafén syyskuussa, viikkoa ennen lähtöäni, kun lapsuudenystäväni vei minut katsomaan (ja kuuntelemaan) Zen Caféta Särkänniemen kesäkauden päättäjäiskonserttiin. Hyvältähän pojat kuulostivat ja hauskaa oli, vaikka sadekuurot välillä tekivätkin yllätyksiä.
Permission to shout "Bravo" at an annoyingly loud volume, sir? | Would you mind holding my metaphor for a second?

Poissa Spectre

• Wraith
  • Hirnyrkki
Zen Café
« Vastaus #45 : Marraskuu 23, 2006, 09:13:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Outlaw"
Ooh, miten vihaankaan tätä bändiä.
Bändin sanoitukset ovat outoja, melodiat ärsyttäviä eikä laulajakaan hohda. Yäk, yäk, yäk!

Kiittää ja kuittaa. Täysin samaa mieltä. Tämä on varmaan niitä bändejä, joita vihataan oikein olan takaa, tai sitten rakastetaan koko loppuelämä (tai sitten ei ^^), minulla se menee oikein vaan reilusti tuonne vihan puolelle. En pysty kuuntelemaan yhtään kappaletta alkusointuja pitemmälle, ennen kuin jo menetän totaalisesti hermoni, vaihtan kanavaa tai hyppään ulos liikkuvasta ajoneuvosta. Ei mene, ei edes taustamusiikkina, herrrmoja riipivää renkutusta. Jotenkin sen miehen ääni saa pinnani kiristymään, eikä musiikkikaan mitenkään erityisesti tue rentoutunutta ja mukavaa olotilaa.

Mutta kovasti tällä on tykkääjiä, harmi kun en pysty kuuntelemaan niin paljoa, että voisin löytää bändin musiikista jotain hyvää..

Raindrops

• Ankeuttaja
Zen Café
« Vastaus #46 : Joulukuu 18, 2006, 19:31:02 »
Minä omistan Zen Cafén levyn Idiootti, ja pidän heidän musiikistaan kovasti. Vaikka ostin levyn vasta hiljattain, olen jo vuosia pitänyt bändin musiikista ei vaan ole niitä levyjä tullut ostettua. Melkein kaikki biisit ovat hyviä, mutta pari huonoakin löytyy. Kestosuosikki on aina ihana Todella kaunis. En tiedä mikä tässä biisissä on, mutta se saa minut herkistymään. Siinä on todella kauniit ja hyvät sanat. Toinen biisi josta pidän on Jos etsit miestä. (Kummatkin kyllä kyllä ovat tuolla Idiootti levyllä, mutta kun siihen olen parhaiten tutustunut. ^^) Ajattelin että voisin seuraavaksi investoida tuohon Zen Cafén uusimpaan tuotokseen.

Poissa Pomdidali

• Juustokakku
  • Vuotislainen
Zen Café
« Vastaus #47 : Joulukuu 18, 2006, 22:43:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Raindrops"
Melkein kaikki biisit ovat hyviä, mutta pari pahaa floppiakin löytyy.

Siis löytyy floppeja vai biisejä joista sinä et pidä? Sillä floppi tarkoittaa ehkä vähän muuta kuin epämieluisaa biisiä.

//edit: Eipä mitään. Kerkesin jo säikähtää, että onko jossain mainostettu idiootilla olevan kunnon floppeja. :b
Who'd want to be men of the people
When there's people like you?

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Zen Café
« Vastaus #48 : Tammikuu 16, 2011, 14:51:31 »
Itse pidän kyseisestä bändistä. Sitä on kiva kuunnella aina kun on sopiva fiilis. Vanhempani ovat faneja, joten levyjä löytyy, toinen on sir elwoodin hiljaiset värit. Se on saman tyylinen bändi, jolla on myös hyviä biisejä joita on kiva kuunnella.
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here