Kirjoittaja Aihe: Ravintolat  (Luettu 1041 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Ravintolat
« Vastaus #25 : Tammikuu 15, 2010, 02:10:39 »
Ravintoloissa ei ole hirveämmin tullut syötyä, kun ei ole ollut tarvetta mennä ravintolaan syömään. Rossossa on jokusen kerran tullut käytä, viimeksi joulukuussa. Eräässä Helsingin kiinalaisessa ravintolassa olen pyörähtänyt kolme kertaa, ensimmäisen kerran ystäväni ja hänen perheensä kanssa. Oli aikalailla elämys, sitä ennen kun en ollut kiinalaisessa käynnytkään, vaikka tässäkin kaupungissa moinen sijaitsee. Belgiassa ollessani tuli käytyä myös eräässä kiinalaisessa ravintolassa. Siellä tulin sitten vihdoinkin oppineeksi puikoilla syömisen jalon taidon. Tai oppineeksi uudestaan.

Rossossa on aina ollut hyvä palvely ja hyvät ruoat, ainakin silloin kun minä olen siellä käynyt. Ehkä vähän turhankin hyvä palvelu, viimeksi kun täysin uppoutuneena ajatuksiini siinä syödessäni tuli tarjoilijatar kysymään, että maistuuko. Hyvä ettei savuporokeittoni ollut nurin pöydällä. Myös siinä Helsingin kiinalaisessa ravintolassa on todella hyvä palvelu. Paikka on todella pieni ja aina ihan täynnä. Ruoka on siellä myös halpaa, lounasaikaan siinä kuuden euron kieppeillä. Belgiassa tämä kiinalainen ravintola oli hemmetin kaukana Brusselin keskustasta. Mutta osottautui sen kävelyvaivan arvoiseksi. Paikka oli pieni, mutta palvelu pelasi huolimatta siitä, että en osannut lukea ruokalistaa sen ranskankielisyyden takia. Ruoka siellä oli todella maittavaa. Hyvänä asiana tuohon Brysselin kiinalaiseen oikeastaan luen sen, että se noudatti ihan oikeata menuuta aperatiiveineen kaikkineen. Suomessa en ole sellaista edes harrastanut vaikka voisihan sitä täälläkin päin maailmaa ryhtyä harrastamaan, vaikka ei se lysti kyllä kovin halpaa ole, jos ihan kunnon ravintolaan menee. Blegiassakin ystäväni vanhemmat maksoivat koko lystin. Harmillista, etteivät he itse päässeet meidän nuorten mukaan :)

Luulen, että kävisin ravintoloissa enemmänkin, jos olisi ihmisiä joiden kanssa mennä.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #26 : Helmikuu 18, 2010, 12:43:11 »
Tälläisissä ''hienoissa ravintoloissa'' ei oikeastaan tule kovinkaan usein käytyä. Kiinalaisessa ravintolassa on kuietenkin tullut muutaman kerran syötyä ja ruoka oli aivan loistavaa, eikä myöskään kallista. Seisovanpöydän kiinalainen lounas taisi olla 13,5euroa. Hyvää ruokaa, eikä joutunut ollenkaan odottamaan. Ravintola on myös mielestäni oikein viihtyisä, siellä on sisälläkin kiinalainen ilmapiiri ja musiikki sopii sinne loistavasti. Tykkäsin.(:

AINIIN sitten ravintola Harald Kuopiossa aivan ihana ja loistavaa häränlihaa. MMmmm kävin siellä joskus pari vuotta sitten vanhempieni kanssa ja aluksi mietin, että en uskalla syödä mitään kun ruuat kuulostivat niin erikoisille, no otin sitten sieltä jonkun perusruuan ja sekin oli ihan hyvää. Voin kyllä silti sanoa, että paremmin maistui äitin lautasen härkäpihvi, se oli loistavaa. Ensi kerralla pitää sitten ottaa joku todella hieno ruoka, nyt kun uskaltaa maistellakkin laajemmin. Muutenkin ravintola oli viihtyisä ja erilainen 'viikinkiravintola'. =) Sisustus oli kiva ja tunnelma oli erilainen, kuten jo sanoin.

Sit tosin näissä ''huonommissa ravintoloissa'' -eli siis eihienostoravintolat kuten mäkkärit ja hese on hieman yleisempiä, kuten myös pizzeriat. Toisinaan kaupungilla ollessa kavereiden kanssa tulee käytyä Hesburgerilla, mäkkärissä ei niin usein. Ihan hyvää ruokaa sielläkin on, jos haluaa ruokaa nopeasti joskaan ei niin terveellistä (tai halpaa) että sitä söisi aina :'D Pizzerioissa on myös mukava käydä, RAX on siitä hyvä, että yhden kotipizzan pizzan hinnalla saat syödä niin paljon kuin jaksat ja sen lisäksi ruokaan kuuluu myös muutakin kuin pizza, kuten salaattipöytä+leipää+takoja..jne. keittojakin on yleensä tarjolla. Kaiken lisäksi saa valita millaista pizzaa ottaa, tai siis useampaa lajia ei tarvitse tyytyä pelkkään tropikanaan vaan voi maistella useita erimakuja hehe. RAXissa tulee syötyä yleensä, jos on menossa / tulossa kaverin kanssa leffasta.

Siinäpä ne pääosin taisi olla. =)

Poissa Túrin Turambar

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • One day, one room
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #27 : Heinäkuu 26, 2010, 23:43:43 »
En paljoa perusta ravintoloista. Listoilta ei löydy yleensä muuta kuin perunaa, riisiä, pastaa tai muuta hiilihydraattimössöä. Liha on yleensä heikkolaatuista, vähärasvaista keinotekoista mössöä jossa ei ravintoa ole juuri ollenkaan. Kaiken kukkuraksi vielä suurin osa mömmöstä keitetään margariinissa, joka pilaa vielä lopunkin. Jos ravintolaan pitää mennä, niin suosin ehdottomasti ranskalaista keittiötä.

Ranskalaisissa ravintoloissa on se hyvä, että maan ihmiset vielä ymmärtävät terveellisen ravinnon päälle ja paistavat kaiken kunnon voissa, kastikkeissa on täysrasvaista kermaa ja niin edelleen. Suomessa parhaat kokemukset olen saanut Helsingin Sokos-hotellin ravintellista. Tarjoilija ei yhtään nyrpistänyt nenäänsä, kun halusin perunan tilalle kunnon vihanneksia, ja hän myös vastasi kysymyksiini ruoan laadusta kiitettävästi. Ruoka siellä oli kohtuullisen hyvää, lammasmakkara ainakin oli kunnon lihaa. Löytyipä listalta pullo San Pellegrinoakin.
Cannery Row in Monterey in California is a poem, a stink, a grating noise, a quality of light, a tone, a habit, a nostalgia, a dream.

nr: Gabriel García Márquéz - One hundred years of solitude

essya

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Heinäkuu 27, 2010, 02:35:13 »
Itsellä ei ole oikeastaan ikinä ollut vara käydä missään ns. tasokkaissa ravintoloissa vaan on aina täytynyt käydä jossain tyyliin mäkkärissä tai hesessä.

Nykyään sitten olen enemmän harrastanut parin ravintolan kokeilua. Johtuen enemmälti siittä että olen opiskelujeni kautta joutunut tutustumaan monenlaisiin ruokapaikkoihin, ja itse asiassa tälläkin hetkellä olen sellaisessa suht tasokkaassa ravintolassa töissä.

Tästä ravintolasta onkin nyt tullut jonkinasteinen kantapaikkani, suurin syy tähän on se että saan tietystikkin henkilökunta-alennuksen aina siellä syödessäni.
Tämä ravintola on sellainen meksikolaistyyppinen ravintola ja yleensä olen tilannut jonkinlaisen hampurilaisannoksen, tortilla-annoksen tai pihviannoksen.
Pidän muutenkin tästä ravintolasta. Tykkään sekä tehdä töitä siellä että käydä syömässä. Tykkään tämän ravintolan ilmapiiristä ja sisustus on maan mainioin <3

Palvelu on aina ollut hyvää kun olen itse käynyt siellä syömässä. Ruoassa kestää yleensä jokin 20-40 minuuttia ihan vain kellonajasta ja viikonpäivästä riippuen.
En ymmärrä ihmisiä jotka valittavat siittä että ruoassa kestää kauan, eivätkä ymmärrä katsoa ympärilleen ja havaita että ravintola on täynnä jokaista pöytää myöten. D:

Tämän kyseisen ravintolan lisäksi olen myöskin pari kertaa käynyt tässä kaikkien tuntemassa Rossossa syömässä, en itse pidä niitä ruokia mitenkään kummoisina, hinnat kyllä on kovat.
On pari muutakin paikkaa missä olen käynyt syömässä, mutta mikään ei vedä kyllä vertoja omalle työpaikalleni, vaikka se onkin aikalailla sellaista mättöruokaa niin se on aina hyvää! :)

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Taught to love, born to live and let go
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #29 : Heinäkuu 27, 2010, 13:41:32 »
Rosso ja Buffa ovat parhaita. Hese menee joskus, yli vuoden välein. Rossossa kannattaa ehdottomasti tilata Al capone, jos pizzasta tykkää. Missään muualla se ei ole niin hyvää. Buffa... Sielläkin on hyvät ruoat. Hieman pikaruokapaikampi, en oikein miellä ravintolaksi. Hese taas... En oikein pidä. Hampurilaisia syön vain Suomessa ja täälläkin vain suunnilleen yli vuoden välein. En ole pystynyt hyvällä ruokahalulla syömään hampurilaista ylitse vuoteen, jolloin luin Myrkyn, Robin Cookin kirja joka on nerokas ja jossa hieman minua nuorempi tyttö kuolee syötyään saastunutta hampurilaista. Suomessa ei ilmeisesti tuollaista ongelmaa ole, mutta silti vahtaan hampurilaisestani, onko siinä raakaa lihaa. Hesen salaatit ovat karmeita, vihaan niitä, joten hampurilaisen otan, vaikka koitan olla niitä syömättä ihan mielenosoitukseksi. Ulkomailla, edes Ruotsissa en söisi hampurilaista, ihan periaatteen takia.

Rosso on minunkin mielestäni paras tuohon pitsan tilaukseen... Mutta valitettavasti sielläkin tultu käytyä vain kaksi kertaa. Laadukas ravintola kumminkin.Hesessä ei ole hirveästi tullut käytyä, ihan sen takia etten pidä niiden hampurilaisten kaikesta mäskistä, mitä siinä välissä on. Ja ne Hesen salaatit ON ihan karmeita... En tykkää yhtään. Mäkin kananugetit on hyviä, mutta muu ei :D
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #30 : Elokuu 01, 2010, 13:58:57 »
Tavallisesti mennään Mäkkäristä jotain hakemaan, ellei itse kokata. Mutta joskus poiketaan Chicosiin, jossa sitten otan usein hampurilaisen, joka onkin ihan hyvää. Kiinalaiset ravintolat on besta. Aah, sitä friteerattua lihaa.....nuudelia....riisiä....kastiketta....kääryleitä....eli tykkään. Rossossa käytiin joskus useammin, nykyään kuitenkin vähentynyt. Hesburgerissa syön hampparin tai Fish n Chipsit.

Kannattaa aina kokeilla jotain. Iguana-ravintola oli hyvä paikka, samoin Amarillo.
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Murpatti
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #31 : Elokuu 29, 2010, 21:55:42 »
Hmm. Kyllähän Suomen ravintoloita on tullut kierrettyä. Kaikki maailman S-ketjun tusinaravintolat on tullut koettua melkeinpä jo moneen kertaan, kaikenmaailman Rossot ja Ricot ja Fransmannit(josta sain ruokamyrkytyksen) ja Sevillat ja Radissonit.... Lista lienee loputon. Vaikka noiden ketjuravintoloiden ruoka onkin todellista tusinaruokaa vähänkin enemmän ravintoloissa kiertäneelle(eipä niin, että olisin mikään kansainvälinen expertti), on kuitenkin sanottava, että edellämainittujen ruoka kuitenkin ihan maistuu varsinkin, jos edellisestä käynnistä on aikaa enemmän kuin pari kuukautta. Hetki sitten tuli käytyä Jyväskylässä Kissanviiksissä, ihan mukavaa vaihtelua ketjuille, joskin ruoan ero ei ehkä kuitenkaan aivan repäisevä ollut. Joka tapauksessa kyseessä lienee selvästi paras suomalainen ravintola, jossa olen käynyt.

Pikaruokaravintoloista minä kallistun selvästi kebab-pizzerioiden puolelle. Hesburger on loukkaus pikaruokaa kohtaan (hinta-laatusuhde olematon) ja mäkkäri amerikkalaista kakkaa, joskin viimeksimainittuun olen viime vuosien aikana muutaman kerran sortunut, hesekäynnit viimeisen muutaman vuoden aikana ovat jääneet yhteen tai kahteen, jollei lasketa sitä, että käy siellä syömässä pehmiksen yms. Parhaat kebabit olen kylläkin syönyt Kreikassa, tosin siellä ei samanlaista taikinahöttöä kuin täällä ole tapana tarjota :P Eipä niin, että suomalaisessa kebabissa olisi mitään vikaa. Oman laskelmani mukaan olen käynyt noin 30:ssa kebabpizzeriassa ympäri Suomea :D

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
  • We are waiting for you, Coraline
« Vastaus #32 : Syyskuu 04, 2010, 00:00:09 »
Venäjällä tuli käytyä niin tuli syötyä myös hienossa ravintolassa :D itse kun en pahemmin syö hienoissapaikoissa voin sanoa että hienompi kuin jokin pikaruokala tai kahvila. Jotain siellä tuli syötyä liha ja kasvispitoista :D sitten eräällä kerralla syötiin pizzaa jossain pizzeeriassa jossa tarjoilijat jättivät tiskille pizzat tarjottimilla ja huusivat jotain ja pizza haettiin :D

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #33 : Maaliskuu 16, 2015, 20:44:18 »
Jos olisi rahaa... ois niin kiva käydä vaan ravintolassa eikä tarvis tehdä itse ruokaa! :D Mjaa, itse tykkään käydä ravintoloissa syömässä, ja varsinkin kaverien kanssa. Rahaa menee, mutta saa jotain vähän erilaista ruokaa kuin mitä itse tekisi. Ja usein ravintoloissa on parempaa ruokaa mitä itse osaa tehdä - koska siellä on ammattilaiset tekemässä.
Olen kyllä itse koittanut opetella esimerkiksi paistamaan kunnon pihvin ^^

Kerran kun oltiin virossa niin käytiin jossain tooooodella fiinissä ravintolassa syömässä ja oli ihan O.O olo kun oltiin muutoin niin nuhjuisia. Pääruoka + viini maksoivat yhteensä ehkä alle 15e, joten ei ollut kallis reissu. Suomessa saa maksaa itsensä kipeäksi jos haluaa kunnon ravintolassa juoda viiniä ruuan kanssa. Yleensä juonkin vettä eikä me koskaan jakseta jälkiruokaa ottaa joten pelkällä pääruualla mennään :) Joskus olisi kiva ottaa ravintolassa sellainen kolmen ruokalajin menyy, alkuruokineen ja viineineen päivineen!
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #34 : Maaliskuu 18, 2015, 23:08:49 »
Tykkään hirveästi käydä ravintoloissa. Ainakin jos lompakko antaisi myöden. Siksi olenkin kamala pummi ja olen innolla mukana aina kun on tarjolla vanhempien/seurustelukumppanin vanhempien/urheiluseuran kustantama ravintola-ateria. Etenkin lomareissuilla melkein parasta koko lomassa on käydä ulkona syömässä kokoajan ja maistella uusia juttuja. Seurustelukumppanini vanhemmat eritoten tykäävät käydä testaamassa kaikkia uusia ravintoloita ja heillä on tapana maistella toistensa ruokia ja keskustella niistä. Itse käyn ehkä eniten semi-halvoissa, rennoissa paikoissa kavereideni kanssa.

Turun seudulla asuvana opiskelijana liputan ainakin Kertun puolesta. Ravintola on rento ja opiskelijaystävällinen. (Opintotukea odotellessa-pasta ja alakerrassa käytettävissä olevat pykkikoneet.) Itse yleensä tilaan jonkin hampurilaisen bataattiranskalaisilla, koska rakastan bataattia ja Kertun moiset ovat paljon herkullisempia kuin mitä itse osaan tehdä. Ruoka maksaa jotain 6-18 euroa, joten ehkä vähän itsensähemmottelumeiningillä sinne menee. Monet kerrat olemme kavereiden kanssa menneet Kerttuun vaikka teatteri-reissun jälkeen tai juhlistamaan jotakin.

Toinen Turku-suosikkini on Yasukon keittiö; Japanilaista kotiruokaa tarjoava pikkuinen ravintola. Ravintola pitävä nainen on tosi mukava ja ravintola on pieni ja tuntuu melkein jonkun olohuoneelta, joka on tehty ravintolaksi. Itselleni japanilaisella ruualla on nostalgia-arvoa parista lomareissusta ja se maistuu aina. Ja varmasti ihan mukava kokemus jos haluaa tutustua japanilaiseen ruokaan muutenkin kuin sushin ja raamenin muodossa. Ruoka maksaa about 10-15 euroa.

Hmm, mitäs muuta... Tykkään erilaisista ruokakulttuuri-ravintoloista; kiinalainen, thaimaalainen, intialainen, nepalilainen,... Niissä kannattaa kokeilla kasvisruokaa vaikkei edes olisi kasvissyöjä. Kasvisruoka on halvempaa ja tälläisissä ravintoloissa tosi usein oikeasti ihan yhtä maukasta kuin liharuuatkin. Itselleni nämä ovat ehkä sellaisia pseudo kunnollisia ravintoloita, etenkin kiinalainen, josta usein tulee haettua take outtia leffailtaan tai johon raahaudutaan porukalla animetapahtuman jälkeen. Usein jaan annoksen kumppanini kanssa, koska ne ovat minulle niin isoja. Tähän kategoriaan menee myös Taco Nito, josta saa burritoja, tacoja ynnä muuta sellaista. Olen ainakin ymmärtänyt, että Taco Nito on kuitenkin vähän lähempänä meksikolaista katuruokaa kuin vaikka Amarillon tai Pancho Villan tapaiset paikat.

Ja kahviloista haluan mainita Kirjakahvilan, koska lgbtq+ positiivinen pikku-kahvila, jossa on eriparisia sohvia ja kuppeja ja feminististä kirjallisuutta. Kaikki ruoka taitaa olla vegaanista, kahvia saa santsikupin ja opiskelija-/työtön-/jne. alennuksen saa omantunnon mukaan. Osaan kuvitella ideaaliseksi paikaksi vaikka kirjoittamiselle.

All in all, tykkään hirveästi käydä ravintoloissa, koska siellä saa kokeilla uusia ruokia eikä tarvitse itse aina nähdä kaikkea vaivaa. Ja kyllä ne ravintolan pitäjät nyt yleensä ihan ruokaa osaavat laittaa. Minuun iskevät enemmän kotoisat ja rennot pikkupaikat, joista saa jotain muuta kuin perus länsimaista pihvi ja ranet mättöä (moista tietenkään väheksymättä).
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2015, 00:27:58 kirjoittanut Aurican »
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #35 : Toukokuu 29, 2015, 21:33:50 »
Lainaus
Toinen Turku-suosikkini on Yasukon keittiö; Japanilaista kotiruokaa tarjoava pikkuinen ravintola. Ravintola pitävä nainen on tosi mukava ja ravintola on pieni ja tuntuu melkein jonkun olohuoneelta, joka on tehty ravintolaksi. Itselleni japanilaisella ruualla on nostalgia-arvoa parista lomareissusta ja se maistuu aina. Ja varmasti ihan mukava kokemus jos haluaa tutustua japanilaiseen ruokaan muutenkin kuin sushin ja raamenin muodossa. Ruoka maksaa about 10-15 euroa.

Yasukon keittiö on muuten ihan mielettömän sympaattinen paikka. Taas yksi niistä, joita on Turussa ikävä. Muutama vuosi sitten käytiin tuolla ensimmäisen kerran ja vähän kyllä jänskätti siellä rappukäytävässä että kenenköhän kotiin tässä ollaan menossa. Ravintola sieltä kuitenkin löytyi.

Helsingissä vähän saman tyyppinen tosi sympaattinen ja mukava pieni paikka on Natural Flavour Tea House. Nimestä huolimatta listalla on siis ruokaa eikä vain teetä.  Noin viidellätoista eurolla tuolta saa aivan valtavan vadin taivaallista kiinalaista nuudelikeittoa. Kiinasta kotoisin olevan puolisoni mielestä ruoka on myös todella autenttista. Yleensä kyllä sorrumme ihan siihen lähikadun peruskinkkilään :-D

Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.