Kirjoittaja Aihe: Gospel  (Luettu 6148 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Shan

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Re: Gospel
« Vastaus #25 : Helmikuu 13, 2007, 19:16:41 »
Tuli tässä mieleen kun jotkut aikasemmin jotain sano et ei pidä sellasest gospelista jossa hoilataan jotain Jeesus sata kertaa ja sitä rataa.. niin en tiiä muista mutta mä oon tehny selvän eron tälläsen "normin" gospelin (HB, The Rain, Bass n'Helen) ja ylistysmusiikin välillä. Eli en itse oikeestaan kuuntele gospelia paljookaan mutta kun seurakunnassa käyn kerran viikossa niin siellä tulee tutuksi tämä niinsanottu ylistysmusiikki jossa nimenomaan hoilataan samaa sanaa ja asiaa sata kertaa ja sen tarkoitus tosiaan on ylistää Jumalaa eikä mikään fiilistely hyvän musiikin tahdissa (vaikka ei siinä musiikissa mitää vikaa mun mielest oo)  :D
"oh, of course, I forgot we'll be hunting down Voldemort in a mobile library." -ron

Jenacia

• Ankeuttaja
Vs: Gospel
« Vastaus #26 : Helmikuu 22, 2007, 18:20:22 »
Niin, mutta onhan noitakin bändejä, jotka saavat silti kovin paljon suosiota, ihan täällä Suomessa. Esim. Bass 'n Heleniä soitetaan MTV:llä ja minun lempi gospelbändini Frail oli Suomen virallisen albumilistalla sijalla21 niiden debyytti albumilla. Kyllähän noita satunnaisia bändejä saattaa välillä julkisuudessa nähdä, mutta ne pitää oikeastaa tietää, että huomaa ollenkaan.

kiivikaakao

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Elokuu 26, 2007, 12:58:29 »
Tulihan tuota Gospelia kuunneltua ainakin Evankeliumijuhlissa. Lempibändejäni ovat ainakin DC Talk, The Rain, HB, Norman, The Road , mitäs muuta siihen nyt vielä listaisi? Juha Tapiokin oli todella hyvä Eviksillä. Normanin laulaja oli meidän riparilla opettajana, erittäin mukava mies, omisti yhden laulunkin meille Eviksillä. Mahtava laulaja.

HB oli livenä erittäin mahtava, ei yhtään sellainen kuin kotisivun biiseissä. The Rainiin tutustuin riparilla, ja kyseinen bändi oli Eviksillä todellakin mahtava! Erittäin upea.

-Kiivikaakao

Poissa Hendrix

• Rock Soldier
  • Vuotislainen
« Vastaus #28 : Elokuu 28, 2007, 17:50:08 »
Munkin mielestä gospel on siistiä. Hyllystä löytyy vaan joku Exitin vanha levy sekä HB:n ja Random eyesin levy.
Random eyes on varsinkin erittäin hyvä bändi. Suosittelen!
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 20, 2008, 20:24:04 kirjoittanut Hendrix »
Danger You, Danger Me, DANGER US!

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #29 : Syyskuu 20, 2007, 19:01:12 »
Gospel on mielestäni ihan sairaan hyvää musiikkia. Tulee säännöllisesti kuunneltua, osin vain sen takia, kun ne bändit on niin hyviä. Ihan kaiken laatuista gospelia en kuuntele. Esim räppi tai raska hevimetalli eivät ole minun makuuni. Mutta muuten kyllä.

Parhaita bändejä on mm. HB, The Rain, Tera(pia), Norman, .Kraka, Turvakytkin (Tommi Kalenius band), Superchick, Realismi, ja monta muuta. En jaksa niitä nyt alkaa listaamaan tähän. Myös Juha Tapio, Bass'n Helen ja Deep Insight ovat hyvinä gospel bändejä, vaikka niiden musiikista sitä ei aina kuulisi.

Ja tietysti on paljon suosiota saanut tilkkutäkki-levy :) Mielestäni on hyvä, että gospelia on joka lähtöön. Kaikille löytyy varmasti jotain, mistä pitää. Se on tietenkin ihan eri asia sitten, pitääkö sanoituksista. Monista biiseistä muistuu mieleen myös hyviä ripari muistoja.

(Miksi mun tänään kirjoittamat viestit on epäselkeitä? missä vika?)

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Yalla

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Lokakuu 17, 2007, 01:30:38 »
Minä kuuntelen Gospelia ja pidän siitä kovasti.
Jos olen oikein maassa se saa minut taas uskomaan itseeni ja tajuamaan asioita.
Jos taas olen hyvällä tuulella saatan kuunnella jotain ylistys musiikkiakin.
Sanat ne niissä tärkeitä ovat ja mielestäni ei voi sanoa pitävänsä Gospelista jos ei  usko niihin sanoihin laulussa.
Kuuntelen raskaampaa sekä sellaista rauhallistakin.
Gospelissa minulle kelpaa lähes kaikenlainen musiikki.
No, toki kuuntelen myös muutakin kuin Gospelia.

Toki on laulajia/bändejä, joilla on vain yksi tai muutama hyvä kappale, mutta tässä ne joilta olen kuullut todella monta biisiä ja pitänyt niistä kokasti.
Lempi laulajiani/bändejä ovat:
Chris Tomlin
Yolanda Adams
Aoc
Sonic Flood
The Afters
Petra
Aaron Shust
Chris Rea

*Poks*

Trinian

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Lokakuu 19, 2007, 00:12:51 »
HB, Divinefire, Mehida, Sotahuuto, Lumina Polaris, Horde... \,,/

Metallia sen olla pitää gospelinkin!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2007, 22:53:14 kirjoittanut Trinian »

Poissa Hendrix

• Rock Soldier
  • Vuotislainen
« Vastaus #32 : Lokakuu 19, 2007, 10:09:49 »

Siinä on oikea asenne!
Danger You, Danger Me, DANGER US!

Trinian

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Lokakuu 19, 2007, 22:52:18 »

Siinä on oikea asenne!

Hyvä, että meitä on muitakin

Poissa Nossi

• Mansikoita marraskuussa
  • Vuotislainen
« Vastaus #34 : Lokakuu 20, 2007, 17:18:54 »
Joku tuolla jo mainitsikin HB nimisen gospel bändin... Itse pidän oikein kovasti heidän musiikistaan :) Satun olemaan samasta kaupungista kuin bändin jäsenet ja pieni kaupunkihan se on niin jopa kaikki heistä tunnenkin henkilökohtaisesti.. Vaikka en tuntisikaan niin pitäisin heidän musiikistaan silti.

"Minulla on teille kirje"
"Sehän on ikävää. Minulla ei ole aikaa ottaa sitä vastaan, lasken kilpaa mäkeä" (Muumipappa ja Postiljooni jakso 87)

Poissa pienenpieni Lakana

• Valkaisuaineen suurkuluttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #35 : Marraskuu 03, 2007, 21:05:08 »
Oi, gospel <3
Lemppareitani on ehdottomasti Claas P. Jambor <3<3<3, The Rain, Bass'n Helen... Ja miksi niitä ei nyt tule mieleen... Terapia, Random eyeskin on ihan hyvä ja HB, Seven Places, Normaniin tutustuin juuri ... No onhan niitä... NMB, joka ei kyllä aina kuulosta kovin gospelilta... No, ehkä en ala listaamaan. Mutta monenlaista. Genrelläkään ei ole suurta merkitystä, pidän kaikenlaisesta, kunhan se ei nyt ole liiallista örinää..

Tavallaan The Rainia ei voisi luokitella Gospeliin (huom, tavallaan), sillä osa sanoituksista omalla pikkiriikkisellä tavallaan halventaa Jumalaa, tai antaa siitä väärän kuvan, mikä kristityille on opetettu.
Tätä minä en taas ymmärrä... En ole huomannut sanoissa mitään halventavaa, enkä mitään ristiriitaista kristityitten opetuksen kanssa...

Bumba:
Lainaus
Juha Tapio on tällä hetkellä yksi hyvä gospel-laulaja. Harmi vain, kun jotkut luulevat häntä pop-artistiksi laulujensa takia.
Juha Tapio itsekin on sanonut, ettei hän halua lokeroitua gospel-artistiksi. Ja eihän hän minun mielestäni uusilla levyillään niin hengellinen olekaan. Useimmat laulut kertovat elämästä, eivätkä viittaa mitenkään uskoon. Muutama kappale sitten taas on niitä gospel-biisejä... Ja toisinaan tulkinnan varaisia, kuten haaveilija, jota en kyllä itse osaa ajatella muuten kuin gospel-biisinä.

MN-festarit ovat oikein rikastuttava kokemus myös tässä asiassa. Sieltä löytää aina uusia tuttavuuksia.

Ja ylistysbiisit ovat tosi ihania useimmiten! Tulee tosi ihana fiilis ja on ihan pakko laulaa mukana. Olla rehellisesti uskovainen :)

MN-festareita odotellessa... <3
Stones taught me to fly
Love taught me to lie
Life taught me to die

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #36 : Marraskuu 05, 2007, 17:29:16 »
Kyllä :D Minä en kauheasti metallista oidä, mutta pari gospel-metalli bändiä on päässyt kuunteluun :)
On jotenkin ikävä aina törmätä ajattelutapaan, että gospela on vain sellaista ylistys/virsi-musiikkia, vaikka niin ei todellakaan ole.

Kannattaa käydä tutustumassa erilaisiin gospel tapahtumiin, joita järjestetään ympäri maata. Viimeksi olin Tampereella ristirockissa, josta jäi mieleen uusi tuttavuus, Frail. Glaas P. Jamboriin taas tutustuin joillain MN-festareilla (maailman parhaat festarit muuten!!)

Tänäkin vuonna olen MN-festareille menossa. Tosin nyt saan onnellisen sattuman kautta työntekijä passin :D Olen hyppinyt kaverini kanssa suurinpiirtein riemusta (hänkin saa sellaisen) vaikka ei se ihan niin iso ja hieno asia ole. Mutta kuitenkin.  Ja vielä nimikoidut passit...

No joo. Menen jatkamaan ihkutusta MNF topiciin. Muistaakseni täällä on sellainenkin.

Lainaus käyttäjältä: pienenpieni Lakana
Lainaus käyttäjältä: Lainaus käyttäjältä: Woldfine - Toukokuu 23, 2004, 14:19:42
Tavallaan The Rainia ei voisi luokitella Gospeliin (huom, tavallaan), sillä osa sanoituksista omalla pikkiriikkisellä tavallaan halventaa Jumalaa, tai antaa siitä väärän kuvan, mikä kristityille on opetettu.
Tätä minä en taas ymmärrä... En ole huomannut sanoissa mitään halventavaa, enkä mitään ristiriitaista kristityitten opetuksen kanssa...

Tähän piti vielä sanoa, että samaa  mieltä pienenpienen Lakanan kanssa. Perusteluja haluaisin. Tai jonkin esimerkin.

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

hidoi

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Marraskuu 08, 2007, 18:42:45 »
Gospel on melko lähellä sydäntäni ja lempibändejä löytyy vaikka joka sormelle oma.

Itse olen enemmän joko raskaamman tai ns. vaihtoehtoisen musiikin ystäviä (vrt. WinAmpista löytyy sekä Slayeriä että Absoluuttista Nollapistettä) ja tämä heijastuu tottakai myös gospelmakuun.

HB on yksi lemppareistani, samoin kuin The Rain. VIP uppoaa jossain määrin, samoin vähän uudemmat tuttavuudet Stryper ja Deuteronomium. MN-festareilla tulee mitä luultavammin törmättyä uusiin bändeihin - parhaita gospelbiisejä ovat ne, joissa saa laulaa mukana sydämensä pohjasta ja kurkku suorana. (:

Anski

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Marraskuu 27, 2007, 21:23:11 »
entäs Delirious? eikö oo ihan mahtava bändi.ainakin  mun mielestä on.

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #39 : Joulukuu 15, 2007, 15:39:16 »
En pidä erityisemmin gospelista. Bass´n Helen on ainut jota oon kuullut enemmän. Oon nähny sen jopa livenä Nilsiässä IHG-07:ssa. Oli se livenä ihan hyvä, mut en sen perusteella ainakaan innostunu sen enempää gospelia kuuntelemaan.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Vetehinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Joulukuu 17, 2007, 19:22:43 »

Lainaus
Kuitenkin tykkään suunnattomasti ainoasta kunnon gospelista, musasta, joka ei saarnaa vaan rohkaisee omaan uskoon (lisäksi vieläpä siihen, mihin ikinä uskookaan!!!), oli se mitä tahansa.
Kyllä näin se on minullakin. Gospelin ei pidä olla "Sinä joudut helvettiin, jos et usko Jeesukseen ja Jumalaan!" Ei yhtään näin... Siinä vaiheessa vain alkaa ahdistaa...

Olen itse tavattoman ihastunut Elämän siiville laulukirjaan, haluaisin hankkia sen :) Tilkkutäkit on jo :) Ne laulut, ne vaan on niin ihania että itkettää :)

Lainaus
Totta! \m/ Oletteko kuullet Sotahuudosta, joka soittaa metalligospelia? Hyvää musaa :)

Tapahtumissa en ole käynnyt mutta aion mennä Vappugospeliin ensi vuonna.

Öhöm... Sekavaa tekstiä, mutta kai pointtini tuli selville?

Yalla

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Helmikuu 11, 2008, 21:29:58 »
Lainaus
Totta! \m/ Oletteko kuullet Sotahuudosta, joka soittaa metalligospelia? Hyvää musaa :)
Olen kuullut kyllä bändistä, mutta musiikkia en ole koskaan kuullut. Tekisi mieli kyllä joskus kuulla.

Ajattelin muuten tänä vuonna mennä kahden kaverini kanssa ristirokkiin. Sitten Konffaan ollaan kanssa menossa.

Onko muuten täällä joku, joka kuuntelee Chris Tomlinia?
Se on ehdottomasti maailman paras laulaja!
Sanat ovat uskomattomia ja niissä on ainakin ylistystä.

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #42 : Syyskuu 19, 2008, 23:30:14 »
Minäkin pidän gospelista. Pekka Simojoki on hyvä laulaja ja säveltäjä. Pidän myös Jaakko Löytystä, Juha Tapiosta, Johanna Kurkelasta ja muista tällasista. Suomalainen gospel on enemmän se mistä tykkään. Varmaankin siksi en tykkää kauheasti englannin kielisestä, koska sitä ei ymmärrä niinkuin suomen kielistä. Minulla oli tänä vuonna ripari. Olin jo paljon sitä ennen kuunnellut nuita edellämainuttuja^^. Riparilla kuulin ensimmäistä kertaa hevi gospelia, ja se oli jotain niin kauheaa että!! En tykännyt kyllä yhtään! Enkä kyllä osaa nimetä mitään gospel bändejäkään, en ole kuunnellut muuta kuin nuita ylempiä mitä luettelinkin jo.
Gospel kappaleiden sanoituksien pitää olla mahtavat että niitä on kiva kuunnella!!

-Kiittäen Joje.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2008, 18:00:34 kirjoittanut Joje »
Is this the real life, is this just fantasy ?

Gretel

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Toukokuu 16, 2009, 00:18:27 »
Ovatko riparilaulut gospelia? Oletan että ovat.

Rippileirit, omani, sekä se, jossa isostelin, ovat tuoneet uskomattomat muistot ja kiintymyksen, jotka liittyvät tiettyihin yhdessä laulettuihin kappaleisiin. Laulamme Elämän siiville - kirjasta, suosikkikappaleitani riparilauluista ovat Laula ihmisille, joka oli molemmilla ripareillani konfirmaatiolauluna, Tuu mun mieheksein, joka hyväntuulisuudellaan piristää aina, ja on tavallaan kauniskin, Älä pelkää, jonka turvallisuuteen olen aivan rakastunut. Kytken tämän siihen ajatukseen, että raamatussa mainitaan "Älä pelkää" tai "Älkää pelätkö" 365 kertaa, vuoden jokaiselle päivälle. Mitä rakkaus on on myös ihastuttava ja koskettava. Näitä riittäisi niin monta.
Tunnelma on jokaisessa kumman turvallinen, noita kuunnellessa ja laulaessa tulee tietty harmonia. Tilkkutäkki-levyt ovat minulla kovassa kuuntelussa.

KLS on loistava yhtye, jonka olen nähnyt keikallakin pari kolme kertaa. Sanoitukset ovat aivan ihania, ja musisointi on mielettömän lahjakasta. Sanoma tulee hyvin esille, ns "nykyaikaisella" tavalla, ja voisi sanoa, että kunnon rokkiakin välillä. Pidän suomen kielellä esitetystä, koska sillä voi upottaa musiikin helposti riparilaisillekin. KLS:sän jäsenet ovat mukavia ja ihania ihmisiä, erityisesti Kimmo, joka oli harjoittelijana seurakunnassamme. Suosikkikappaleitani ovat Kallio, Kiitän luojaani Sinusta, sekä Varjoista yön.

Maata Näkyvissä-festareilla tuli tutustuttua moniin uusiin yhtyeisiin, muutenkin upea kokemus!

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #44 : Toukokuu 31, 2009, 16:32:09 »
En ikinä olisi uskonut että tulisin vielä joskus vapaaehtoisesti kuuntelemaan gospelia, varsinkaan kun en ole kristitty. Kuitenkin vanhempani näyttivät minulle ja siskoilleni eräänä iltana (niin, vanhempanikaan eivät kuulu kirkkoon) erään kivan laulun, joka oli eräästä elokuvasta. Elokuvan nimi oli Sister Act. Niinpä sitten kävi niin, että kun olimme tarpeeksi niitä lauluja netistä kuunnelleet, vanhempani saivat jostain hankittua tuon elokuvan.

En varsinaisesti siis vieläkään pidä gospelista, mutta tuon elokuvan musiikista pidän. Siinähän on siis ideana se että joku klubeilla laulava nainen joutuu vaaraan ja hänet piilotetaan kirkkoon nunnaksi pukeutuneena. Häntähän siis jahdataan. Muille nunnille ei kerrota että nainen (Deloris) ei ole oikeasti nunna ja Deloris yrittää parhaansa mukaan sopeutua joukkoon. Luostarin/kirkon kuoro on hyvin huono ja Deloris päättää jonain päivänä ryhtyä opettamaan sitä. Niin siinä sitten käy että klubilaulut sekoittuvat virsiin ja tulos on aika mahtava. Elokuvan lauluissa on mukavaa rytmiä ja koko elokuva antaa sen käsityksen että kirkossakin voi oikeasti olla hauskaa. Hyvä heille :)

En suhtaudu gospeliin siis mitenkään kovin kieltäytyvästi, vaikken sitä paljoa arvostakaan. En varmaan ikinä tule mitään gospelbändiä fanittamaan, mutta saatan silti kuunnella ja jammailla mukana...
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts