Kirjoittaja Aihe: Kirjojen virheet  (Luettu 125097 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Kirjojen virheet
« Vastaus #225 : Elokuu 07, 2009, 11:15:36 »
Feeniksin killassa puhuttiin Aragorn-hirviöstä, vaikka siinä olisi pitänyt lukea Hämäkäk!
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #226 : Elokuu 07, 2009, 12:11:07 »
Feeniksin killassa puhuttiin Aragorn-hirviöstä, vaikka siinä olisi pitänyt lukea Hämäkäk!

Se on Aragog, Aragorn on Sormusten herrasta. Aragog on Hämäkäk englanniksi, eli se on vain unohdettu suomentaa.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #227 : Syyskuu 29, 2009, 18:50:21 »

Lainaus
Tajusin vasta nyt että Malfoyhan riisui Dumbledoren aseista, ennen kuin Kalkaros tappo sen. Tuo ilmiintyminen on silti edelleen vähän outoa, kun koko kokeesta ei puhuttu enää seiskakirjassa ollenkaan

Mun mielestä se ei niinkään ole kovin outoa, että ilmiintymiskoe jäi syrjään. Eihän sitä koetta tarvitse suorittaa tavallaan jos osaa sen, ja niihin aikoihin sillä ei kauheasti varmaan ollut väliä kun ministeriö oli millainen oli.. Okei.. en tiiä miten tuo ministeriö tähän liittyy mut en tajuu minkä takia tää juttu olis outoa.
Niin, osaahan ihminenkin ajaa (jossain vaiheessa) autolla, ilman, että hänellä on korttia. Siihen vain tarvitaan kirjallinen lupa. Samoin velho osaa kaiketi ilmiintyä, vaikkei hän olisi suorittanutkaan koetta.

//Muokkista. Luinpa tässä KV:tä ja sivulla 537 oli tällainen juttu:
'Sauvaseppä makasi parisängyllä...' ja kohta 'Harry istahti tyhjälle vuoteelle..' Joo, siis jos se oli parisänky, niin kai "toinen" niistä voi olla tyhjä, mutta enpä oikein usko. Englanninkielisessä versiossa oli samalla tavalla. Eli onko tämä virhe, vai enkö vaan tajua?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 29, 2009, 19:51:48 kirjoittanut Tonks »
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #228 : Syyskuu 29, 2009, 20:35:56 »

'Sauvaseppä makasi parisängyllä...' ja kohta 'Harry istahti tyhjälle vuoteelle..' Joo, siis jos se oli parisänky, niin kai "toinen" niistä voi olla tyhjä, mutta enpä oikein usko. Englanninkielisessä versiossa oli samalla tavalla. Eli onko tämä virhe, vai enkö vaan tajua?

Ei ole virhe. Deathly Hallows, p. 397:

The wandmaker was lying on the twin bed furthest from the window. He had been held in the cellar for more than a year, and tortured, Harry knew, on at least one occasion. He was emaciated, the bones of his face sticking out sharply against the yellowish skin. His great, silver eyes seemed vast in their sunken sockets. The hands that lay upon the blanket could have belonged to a skeleton. Harry sat down on the empty bed, beside Ron and Hermione.

Englanninkielisen tekstin mukaan huoneessa on enemmän kuin yksi sänky. Sitä ei sanota suoraan, mutta asia on ymmärrettävissä siitä, miten teksti on muotoiltu.
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #229 : Syyskuu 29, 2009, 21:45:04 »

Ei ole virhe. Deathly Hallows, p. 397:

The wandmaker was lying on the twin bed furthest from the window. He had been held in the cellar for more than a year, and tortured, Harry knew, on at least one occasion. He was emaciated, the bones of his face sticking out sharply against the yellowish skin. His great, silver eyes seemed vast in their sunken sockets. The hands that lay upon the blanket could have belonged to a skeleton. Harry sat down on the empty bed, beside Ron and Hermione.

Englanninkielisen tekstin mukaan huoneessa on enemmän kuin yksi sänky. Sitä ei sanota suoraan, mutta asia on ymmärrettävissä siitä, miten teksti on muotoiltu.
Aah, aivan. Tarkistin tuosta vain kohdan Harry sat down on the empty bed Kiitos kuitenkin. :)

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #230 : Helmikuu 16, 2010, 21:36:47 »
Kirjoitan uuden viestin, kun edellisestä on aikaa..

Aloitin jossain vaiheessa taas lukemaan Pottereita uudestaan ja olen joitain virheitä nähnyt;

SK s. 43: "Pirhana, että väsyttää", Fred haukotteli laskettuaan veitsen ja haarukan käsistään. "Taidanpa mennä nukkumaan ja –"
"Etkä muuten mene", Weasleyn äiti älähti ...

Ja hetkistä myöhemmin: "Sama pätee teihin kahteen", Weasleyn äiti sanoi mulkoillen Ronia ja Frediä.
Tämä on kääntäjän virhe, sillä englanninkielisessä teoksessa lukee kyllä George.

SK s. 331: Sivun loppupuolella sanotaan: Valedron silmät tiukkivat. Tuikkimistahan sen varmaan kuuluisi tarkoittaa, kun englanninkielisessä versiossa lukee glinted. Kirjoitusvirhe..

AV s. 103: Ihan sivun lopussa: He tulivat tuttuun pyöreään makuusaliin, jossa oli neljä pylvässänkyä. Mutta sekin vain kääntäjän virhe, englanninkielisessä teoksessa lukee five.

LP s. 44: Tämä ei varsinaisesti ole virhe, mutta sivulla sanotaan: Kun hän (Dudley) oli viimeksi tavannut aikuisen velhon ...
Tässähän siis tarkoitetaan Hagridia. Minä en hirveästi pidä Hagridia velhona erottamisensa jälkeen ja koska Harryn näkökulmastahan nämä kirjat on kirjoitettu, niin luulisi Harryn tietävän sen. Onhan Hagrid velho erottamisensakin jälkeen, hän ei vain saanut taikoa, mutta jotenkin se häiritsee. Tietysti tuon kohdan voi joku minua viisaampi käsittää oikealla tavalla..

LP s. 70: Sivulla kerrotaan Percyn suorittaneen ilmiintymiskokeen kaksi viikkoa sitten. Eikös ilmiintymiskokeet kuitenkin suoriteta koulussa? Harry, Ron ja Hermione ainakin sen suorittivat koulussa, joten en näe syytä, miksi jossain vaiheessa tehtäisiin poikkeus ja suoritettaisiin se joskus muulloin. Ja missä se edes tapahtuisi? Tylyahossa, vai jossain muussa yhtä turvallisessa paikassa?

LP s. 268: Toisella rivillä kerrotaan, kuinka Vauhkomieli saapuu paikalle ja kuvaillaa: Hän ontui likemmäs takkaa ja joka askeleella kajahti kalahdus. Voihan toki olla, että Vauhkomielellä on kovapohjainen kenkä, joka kajahtaa hänen puujalkansa tavoin, mutta niissä kai kuitenkin olisi jonkinlaista eroa, ja kuten sivulla 179 mainitaan, Vauhkomielen joka toisella askeleella kuuluu kalahdus, joten miksi se olisi tässä niin erilainen?

LP s. 361: Harry on Ronin ja Hermionen kanssa koulun keittiössä ja siellä Harry mietiskelee neljää pitkää pöytää, jotka ovat samassa kohti, kuin yläpuolella olevan salin pöydät. Oleellista tuossa kohdassa ei ole mainita se opettajien viides pöytä, koska ... Dobby sanoi, otti Harrya kädestä ja veti hänet keittiöön neljän pitkän pöydän väliin, mutta silti sen viidennen opettajien pöydän olisi voinut mainita jossain vaiheessa.

Ainiin, pitää vielä muistaa mainita, että jos tarkistatte noita Liekehtivässä pikarissa olevia asioita, niin nuo sivut eivät välttämättä pidä paikkaansa, koska minulla on sellainen kummallinen versio, jossa on irtokannet ja niiden alta paljastuu vihreä kirja.. :) Ja sivut ovat paljon ohuempia, kuin muissa kirjoissa.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #231 : Helmikuu 16, 2010, 21:45:22 »

LP s. 70: Sivulla kerrotaan Percyn suorittaneen ilmiintymiskokeen kaksi viikkoa sitten. Eikös ilmiintymiskokeet kuitenkin suoriteta koulussa? Harry, Ron ja Hermione ainakin sen suorittivat koulussa, joten en näe syytä, miksi jossain vaiheessa tehtäisiin poikkeus ja suoritettaisiin se joskus muulloin. Ja missä se edes tapahtuisi? Tylyahossa, vai jossain muussa yhtä turvallisessa paikassa?

Harryhan ei suorittanut ilmiintymiskoetta koulussa, koska ei ollut vielä kokeen suorituksen aikaan täyttänyt 17 vuotta.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #232 : Helmikuu 17, 2010, 17:13:11 »

Kuten Tanzu jo sanoikin Harry ei suorittanut koetta koulussa, koska ei ollut täyttänyt 17 vuotta. Eikä suorittanut Ronkaan, sillä hän ei muistaakseni päässyt läpi. Ne jotka eivät pääse läpi tai täyttävät 17 vasta myöhemmin suorittavat kokeen käsittääkseni kesällä. Veikkaisin paikaksi Tylyahoa. Siellähän kouluvuoden aikana ollut koekkin suoritettiin. Voihan tietenkin olla, että kesällä koe pidettiin esim. Viistokujalla, kun oppilaat on kotona eikä Tylypahkassa. Mielestäni tuosta kesällä pidettävästä kokeesta on maininta jossain vaiheessa PP:tä, mutta en ehdi nyt ruveta etsimään.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa diable

• Vuotislainen
« Vastaus #233 : Maaliskuu 05, 2010, 00:01:39 »
Nyt oli viimein pakko tulla kirjoittamaan kun on häirinnyt kirjoissa jo jonkin aikaa yksi pieni ristiriita.

Eli Azkabanin Vangissa kun Hermione menee ostamaan koukkujalkaa, niin hän kertoo että on saanut ylimääräistä rahaa vanhemmiltaan koska hänellä on syntymäpäivä syksymmällä.

Sitten kuitenkin hän voi osallistua ilmiintymis kokeeseen Puoliverinen Prinssi kirjassa jo keväällä vaikka osallistua eivät voi kuin täysi-ikäiset.

Eli tästä voisi päätellä, että joko Hermione on syntynyt vuotta aikaisemmin kuin Harry ja Ron tai sitten kirjailijalla on tapahtunut virhe.

Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä tai ymmärtänyt jotain väärin.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #234 : Maaliskuu 05, 2010, 00:05:12 »
Eli tästä voisi päätellä, että joko Hermione on syntynyt vuotta aikaisemmin kuin Harry ja Ron tai sitten kirjailijalla on tapahtunut virhe.
Minusta Hermione oli todella syntynyt vuotta aiemmin. Hän on kuitenkin samalla luokalla kuin H&R, koska Tylypahkaan pääsee vasta 11 vuotta täytettyään. Hermionen syntymäpäivien ollessa vasta myöhemmin syksyllä, hän pääsi Tylypahkaan suomalaisten mielestä vuotta liian myöhään.
Muistaakseni englantilaisissa kouluissa tuo on ihan normaalia, ettei kouluun mennäkään sinä vuonna kun täyttää x vuotta vaan vasta kun todella on täyttänyt sen x vuotta. Sama Tyliksessä.
Pahoillani x vuodesta, en muista, minkä ikäisenä englantilaiset koulutiensä aloittavat :S
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Jonttu

• Jästisyntyinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Joo eli...kolmeksi vuodeksi lopsahti Potteeraus :(
Vs: ....
« Vastaus #235 : Maaliskuu 06, 2010, 11:51:25 »
Tänne oli nyt pakko tunkea mutta...

Kun Hagrid oli tullut Viisasten kivessä tönölle, missä
Dursleyt ja Harry olivat, niin Petunia sanoo Lilystä:

Voi,voi,tuollaisen kirjeen hänkin sai ja häipyi sitten siihen -siihen
kouluun - ja tuli lomilla kotiin taskut täynnä sammakonkutua
ja teki teekupeista rottia.

Eihän lomilla saanut taikoa!?(vai olenko väärässä?)
Liioitteleeko Petunia?

Sen sadan tuhannen kerran! Vain anteeksiantamattomat kiroukset ja jästien näkemät kiroukset vaikuttavat!
Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä.

-Albus Dumbledore

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #236 : Maaliskuu 06, 2010, 20:25:10 »
Sen sadan tuhannen kerran! Vain anteeksiantamattomat kiroukset ja jästien näkemät kiroukset vaikuttavat!
Anteeksi, mutta ymmärsikö väärin? Oletan "vaikuttamisen" tarkoittavan mahdollista rangaistusta ko. loitsuista. Tarkoitatko, että vain anteeksiantamattomat kiroukset ja loitsut, jotka jästit näkevät ovat kiellettyjä alaikäisten tekemänä lomalla? Mutta mikäs oli esimerkiksi Dobbyn kakku Salaisuuksien kammiossa? Dursleyt olivat tekohetken aikaan olohuoneessaan, eivätkä siis nähneet tapausta. Harryahan siitä rangaistiin (toisin sanoen lähetettiin virallinen varoitus). Ainahan sitä ollaan hoettu, että alaikäiset velhot eivät saa taikoa lomalla ja Weasleyn lastenkin tekemät loitsut Kotikolossa olisivat periaatteessa rangaistavia, mutta tekijää ei pysty selvittämään, joten se siitä sitten.

Tänne oli nyt pakko tunkea mutta...

Kun Hagrid oli tullut Viisasten kivessä tönölle, missä
Dursleyt ja Harry olivat, niin Petunia sanoo Lilystä:

Voi,voi,tuollaisen kirjeen hänkin sai ja häipyi sitten siihen -siihen
kouluun - ja tuli lomilla kotiin taskut täynnä sammakonkutua
ja teki teekupeista rottia.

Eihän lomilla saanut taikoa!?(vai olenko väärässä?)
Liioitteleeko Petunia?
En tiedä mistä asti tämä viest on lainattu, mutta voin kuitenkin sanoa aavistukseni, että Petunia-täti oli tuota virkettä sanoessaan niin vihan ja vastenmielisyyden vallassa, että saattoi asiaa hiukan liioitella.

Ja siitä kukallaleikkisjutusta, oliko Lily silloin vielä koulussa? En nimittäin muista sitä ja jos hän ei ollut, niin teosta ei olisi voitu rangaista, sillä häntä ei ole vielä opetettu käyttämään taikuutta. Jos hän oli, niin uskon, että taika oli niin mitätön, että se ei näkynyt Taikaministeriössä tai Taikaministeriö uskoi, että kukaan jästi ei huomaisi niin pientä taikuutta ja sen aiheuttamia asioita.

Dragonfly

• Ankeuttaja
« Vastaus #237 : Huhtikuu 24, 2010, 01:02:07 »
Lainaus
Minusta Hermione oli todella syntynyt vuotta aiemmin.

Tämä on itseasiassa ihan varmistettu juttu. Hermione on melkein vuotta vanhempi kuin Harry, ja on syntynyt syyskuussa.
Aivan. Hermione on syntynyt 19. syyskuuta, ja koska lukuvuosi Tylypahkassa alkaa 1. syyskuuta, Hermione olisi ollut liian nuori Harrya ja Ronia ylemmälle vuosikurssille. Hän siis aloitti koulun pari viikkoa ennen kuin täytti 12 ja on vuosikurssinsa vanhin. Ron sen sijaan on syntynyt maaliskuussa ja Harry melkein elokuussa, joten Hermione on Ronia puoli vuotta ja Harrya reilut kymmenen kuukautta vanhempi. Hän on kuitenkin syntynyt eri vuonna kuin Harry ja Ron.

Matthew

• Ankeuttaja
« Vastaus #238 : Toukokuu 02, 2010, 13:12:12 »
Viimeisimmässä kirjassa oli sellainen virhe että oli kirjoitettu: Harry nosti Dracon miekan (vai miten se oli) Niin sehän pitäisi olla Dracon sauvan? Taisi suomentaja/tai kirjoittaja sekoittaa Rohkelikon miekan ja Dracon sauvan = Dracon miekka. :D

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Rähähää!
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #239 : Toukokuu 03, 2010, 16:28:00 »
Määki oon huomannu tän Dracon miekka -jutun. Oon aina ajatellu, että se on Kapari-Jatan virhe, vai onko se sittenkin Row'n virhe; wand ja sword?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #240 : Toukokuu 03, 2010, 16:34:28 »
Määki oon huomannu tän Dracon miekka -jutun. Oon aina ajatellu, että se on Kapari-Jatan virhe, vai onko se sittenkin Row'n virhe; wand ja sword?

kaparin virhe. alkuperäsessä lukee wand.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

tuulimari

• Ankeuttaja
« Vastaus #241 : Toukokuu 16, 2010, 18:46:02 »
Nuo ovat lähinnä painovirheitä, tai suomentajan ajatuskatkoksia. Kerran Villisilmä Vauhkomieli oli " Vauhkosilmä ". Mutta noita sattuu kaikille. Esim. Christopher Paolinen Perillinen - kirjasarjan toisessa osassa, Esikoisessa, puhuttiin kuolleesta kääpiöstä. ( Ei siis lyhytkasvuisesta ihmisestä, vaan kääpiöstä. kirjasarjassa on kääpiöitä, haltioita, lohikäärmeitä, lohikäärmeratsastajia jne. ) Oli sitten kohta, jossa eräs henkilöhahmo sanoi, että " Hän oli hyvä johtaja... Ja hyvä ihminen. " Vaikkakin puhuttiin kääpiöstä -.-'

eland

• Ankeuttaja
Vs: Re: Kirjojen virheet.
« Vastaus #242 : Kesäkuu 23, 2010, 20:27:15 »
Kun nyt olen lukenut jo SK:nkin, niin löysin lopusta, sivulta 339 tällaisen hämärän jutun. Tom Valedro siinä puhuu Harrylle:

"--Olen näet miettinyt. Meissä on outoja samankaltaisuuksia, Harry Potter. Varmasti sinäkin olet pannut sen merkille. Olemme puoliverisiä, orpoja, jästien kasvattamia."

Mutta Harryn vanhemmat olivat kumpikin noita ja velho. Ja mun käsityksen mukaan henkilö ei silloin ole puoliverinen. Vai täytyykö isovanhempienkin olla taikomiskykyisiä jotta henkilö olisi puhdasverinen? Entä surkit? Jos on surkin lapsi, onko silloin puhdasverinen?
Mutta mun mielestä Tom (Voldemort) Valedro yksinkertaisesti erehtyi tai Rowlingille sattui pieni virhe. En tarkistanut asiaa englanninkielisestä versiosta...
Eikös se ole sillain, että Lily on jästisyntyinen(=jästi) alkuperiään niin sehän tekee harrystä puoliverisen ?

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Re: Kirjojen virheet.
« Vastaus #243 : Kesäkuu 23, 2010, 20:32:36 »
Kun nyt olen lukenut jo SK:nkin, niin löysin lopusta, sivulta 339 tällaisen hämärän jutun. Tom Valedro siinä puhuu Harrylle:

"--Olen näet miettinyt. Meissä on outoja samankaltaisuuksia, Harry Potter. Varmasti sinäkin olet pannut sen merkille. Olemme puoliverisiä, orpoja, jästien kasvattamia."

Mutta Harryn vanhemmat olivat kumpikin noita ja velho. Ja mun käsityksen mukaan henkilö ei silloin ole puoliverinen. Vai täytyykö isovanhempienkin olla taikomiskykyisiä jotta henkilö olisi puhdasverinen? Entä surkit? Jos on surkin lapsi, onko silloin puhdasverinen?
Mutta mun mielestä Tom (Voldemort) Valedro yksinkertaisesti erehtyi tai Rowlingille sattui pieni virhe. En tarkistanut asiaa englanninkielisestä versiosta...
Eikös se ole sillain, että Lily on jästisyntyinen(=jästi) alkuperiään niin sehän tekee harrystä puoliverisen ?
Lienee syytä ottaa huomioon, että kyseessä on yli kuusi vuotta vanha viesti, johon on jo vastattukin. :) Mutta kyllä, Harry on puoliverinen, koska hän on velhon ja jästisyntyisen jälkeläinen.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Ria

• Haaveilija
  • Aurori
  • *
  • Pottermore: YewCharm170
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #244 : Kesäkuu 26, 2010, 13:50:02 »
Ja siitä kukallaleikkisjutusta, oliko Lily silloin vielä koulussa? En nimittäin muista sitä ja jos hän ei ollut, niin teosta ei olisi voitu rangaista, sillä häntä ei ole vielä opetettu käyttämään taikuutta. Jos hän oli, niin uskon, että taika oli niin mitätön, että se ei näkynyt Taikaministeriössä tai Taikaministeriö uskoi, että kukaan jästi ei huomaisi niin pientä taikuutta ja sen aiheuttamia asioita.
Minun muistaakseni Lily ei ollut silloin edes vielä koulussa, voin tottakai olla väärässä. Mutta jos Lily olisi ollut jo koulussa, niin en usko että hän olisi taikonut lomalla. Hänethän on kumminkin kuvailtu tunnolliseksi oppilaaksi ym. niin etten usko että tunnollinen oppilas taikoisi lomalla

Poissa Broadway Honey

• Vuotislainen
« Vastaus #245 : Marraskuu 04, 2010, 13:53:30 »
Fimca Worthleberr kirjoitit että Harry ei olisi puoliverinen.
Mutta eikös James ollut puhdasverinen velho ja äiti jästisyntyinen noita.Silloinhan hän on puoliverinen,vai?
I´m like Tinkerbell. I need applause to live. - Rachel Berry
Being great at something is going to change that.Being a part of something special makes you special. - Rachel Berry
You have bewitched me body and soul,and I love...I love...I love you.-Mr.Darcy

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #246 : Marraskuu 04, 2010, 14:33:01 »
Jep, Harry on puoliverinen, koska hänen äitinsä oli jästisyntyinen, vaikka noita olikin. Jästisyntyinen on vereltään täysin sama asia kuin jästi.
Terve kaikille!

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #247 : Marraskuu 04, 2010, 14:44:03 »
Tarkennukseksi voisin vielä lisätä, että molempien vanhempien pitää olla puhdasverisiä. Eli myöskin Harryn lapset ja lapsenlapset jne. ovat puoliverisiä, sillä Harry on puoliverinen. Oletettavasti tämän takia puhdasveriset velhot ovat niin harvinaisia. Yksi jästisyntyinen esi-isä/äiti niin puhdasverisyys on mennyttä kaikilta seuraavilta sukupolvilta.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Satuu

• Vuotislainen
  • Pottermore: lightelm13
« Vastaus #248 : Marraskuu 05, 2010, 20:46:59 »
En tiedä onko tätä mainittu jo ;) Kv:ssa Sain kirjan tänä vuonna syyskuussa synttäri lahjaksi niin pisti silmään kirjoitus virhe. Tämä kohtaus on aika paljon jälkeen sen jälkeenb kun kolmikko pakeni Malfoyn kartanosta. "Harry otti Malfoyn miekanViittansa alta" Ei mennyt ehkä sana sanasta oikein mutta tuossa kuuluisi lukea varmaan Sauvan.
Tämä hämäsi minua koska olin juuri lukenut että Kolmikko oli menettänyt miekan joten jäin tyhmänä miettimään "Mistä Harry nyt sen Miekan oikeen pöllis ;D"

reksi

• Ankeuttaja
« Vastaus #249 : Marraskuu 25, 2010, 17:36:05 »
En ole varma liittykö tämä täysin tähän ketjuun, mutta päätin kuitenkin kirjoittaa tämän tähän parempaa ketjua etsiessä!
Eli siis minua häiritsee kovasti se että miksi Harry lausuu AV:ssa "valois" loitsua Dursleyilla (ainakin elokuvassa, anteeksi, kirjaa ei ole nyt lähettyvillä joten ei ole mitään mistä tarkistaa)? Vaikka kahdessa edellisessä kirjassa on mainittu, että alaikäiset velhot eivät saa taikoa koulun ulkopuolella.
Pyydän nyt anteeksi kirjoitusasuani, se on varmasti järkyttävä, koska en ole kauhean kokenut kirjoittelija. Ja anteeksi myös se jos tämä asia ei esiinny kirjassa ollenkaan!