Kirjoittaja Aihe: Vapaa-aika  (Luettu 10335 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Vapaa-aika
« Vastaus #50 : Lokakuu 03, 2009, 20:14:44 »
Tällä hetkellä saatan kysäistä itseltäni, että osaanko järjestää itselleni tarpeeksi vapaa-aikaa. Joskus sitä vain haluaisi olla ja rentoutua, mutta en sitä joko ehdi taikka osaa.

Joskus sitä saan otettua itseäni niskasta kiinni, ja avaan jonkun kirjan taikka lähden luontoon tallustelemaan. Silloin sielu lepää, keräten uusia voimia tulevia ponnisteluja varten.

//Nykyään osaan hallita enemmän aikataulutuksiani :) Lukeminen, ristikot ja neulominen ovatkin esimerkkejä puuhista, jotka täyttävät vapaa-aikaani :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2011, 15:11:48 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #51 : Lokakuu 03, 2009, 20:33:43 »
Minulla on vapaa-aikaa aivan liikaa, koska koulutyöni nyt eivät vie yhtään aikaa ja muutenkin harrastukseni kasaantuvat loppuviikolle. Ja se ei ole hyvä juttu, nimittäin jos luette tämän viestin, niin ymmärrätte kyllä, missä suurimmaksi osaksi vietän vapaa-aikani. Täällä näin, missä nytkin olen kirjoittaessani tätä. Vuotiksessa. Olen jäänyt koukkuun Vuotikseen, ja koulussakin aina vaan mietin että: "Kunpa tämä koulupäivä nyt loppuisi, että pääsisin Vuotikseen..." Lähes poikkeuksetta olen vapaa-aikanani Vuotiksessa, kun kukaan muu ei ole koneella. Jos joku muu on, soitan yleensä ensin vähän pianoa, sitten katson Mustaa Kyytä pari jaksoa, sen jälkeen lähden huoneeseeni lukemaan Aku Ankkaa, jonka jälkeen etsin kaapista jotain herkkua ja syön sen jos se löytyy. Kaiken tämän tehtyäni alan olla hirveän kärsimätön ja kärkyn siinä koneen vieressä ja ajattelen: "Äh, vielä puoli tuntia konevuorooni..." Joskus vain makaan sängyssäni odotellen, että kone vapautuu ja kunnes se lopulta vapautuu, olen ihan onnessani!

Eli pähkinänkuoressa: Vietän vapaa-aikani koneella, paitsi jos joku muu on siinä, jolloin teen jotain muuta.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2012, 21:50:39 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #52 : Lokakuu 08, 2009, 14:01:02 »
hmmh, sinällään ihan jännää, että mulla on kalenterissa ylhäällä melkein kaikille päiville jotain uuteen vuoteen asti (eilen tuli suunniteltua sekin, missä ja kenen kanssa vietän uuden vuoden, sillä edellytyksellä, että mulla on uudenvuodenpäivä vapaata). Toisaalta oilisi ihan kivaa, jos olisi edes muutama päivä siellä välissä sellaisia, jolle ei ole mitään suunnitelmia. Tai no, on mulla joskus joulukussa vielkä pari päivää, jolle ei ole mitään suunnitelmia, mutta sitten pitäisi keritä kavereitakin näkemään jossain välissä ja niin. Tavallaan kaverien näkemisen voisi laskea vapaa-aikaan, mutta minä kaipaan myös sitä aikaa kun saa olla ihan itsekseen yksinään. Niinkuin esim nytten tänään vielä pari tuntia :D Ensinnäkin se, että saa valvoa illalla/yöllä tasan niin pitkään kuin haluaa ja sitten nukkua aamulla niin pitkään kuin jaksaa. Herätä rauhassa ja syödä aamiaista rauhassa yms yms. Siis ihan vain olla.

Mitä sitten teen kaiken aikani? Koulussa en käy, joten periaatteessa työpäivinä on jonkin verran vapaata aikaa kun ei ole läksyjä tms. Mutta sitten taas toisaalta, jos menen esim 12.45 töihin, niiin pitää lähteä kotoa ennen 12 ja sitten pääsen vasta puoli kymmennen jälkeen kotiin illalla, niin mitä siinä päivässä sitten kerkiää? Syödä aamiaista ennen kuin menee töihin ja iltapalaa töitten jälkeen ja seuraavana päivänä sama rumba uudestaan? Jee.

Vapaapäiväni ova aika vähäiset (tosin vähän riippuen viikosta, jonain viikkona minulla on vain yksi vapaapäivä ja jonain jopa kolme). Ne ovat aika pitkälle täynnä "tee tämä ja tämä asia tänään".  Yhdelle lauantaille ein ole kuin kaverin tuparit merkittynä, mutta silti silloinkaan ei ole sitä kaipaamaani omaa rauhaa ja yksityisyyttä. Tai jos minulla on pari vapaapäivää putkeen, niin lähitulevaisuudessa poikaystäväni on luonani ne ajat. Siinä ei sinällään ole yhtään mitään pahaa, päinvastoin, mutta silti huomaan silloinkin kaipaavani välillä sitä omaa tilaa ja yksin olemista. (tosin en minä tästä niin valita. Välillä on niitä kolmen viikon taukoja kun ei nähdä kertaakaan. Kaukosuhteiden haitat ovat ärsyttävämmät kuin ne hetket jolloin saa olla yhdessä :P).

Välillä huomaan, että kun oikeasti on sellaisia hetkiä kun kerkiää olla yksin ja ihan rauhassa, niin sitten tulee ajateltua kaikkea jännää. Mikä minun tapauksessani on ihan hyvä, että pääsee välillä "tuulettamaan" ajatuksia. Silloin saa usein monta asiaa ns järjestykseen ja tajuaa jotain paremmin ja sen jälkeen on taas paljon parempi olla :)

Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #53 : Kesäkuu 29, 2011, 00:31:46 »
Mitä on vapaa-aika? En omista. Ellen ole töissä tai koulussa, olen harrastuksissa tai kavereideni kanssa. Kalenteriharrastuksiin kuuluvat pianotunnit, lenkkeily, kuntosali (2x), BodyCombat, BodyBalance, uinti, isoskoulutus, vapaapalokunta (2x) ja toisinaan sähly. Niitä, mitä taasen ei useimmiten merkata kalenteriin ovat valokuvaus, näytteleminen, kirjoittaminen, piirtäminen, lukeminen, ystävät, nettisurffailu etc. Minä en omista painostavia sukulaisia, omasta tahdostani siis puurran. Harrastukset luovat mukavan vastapainon tuohon lukioon, varsinkin kun kaikkea ei ota liian vakavasti. Lukio ei myöskään kärsi, keskiarvo suunnilleen sama kuin peruskoulussa: vähän kahdeksan pintaan. Pikemminkin motivaatio kasvaa näin vaatimustason kasvaessa. :)
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Taught to love, born to live and let go
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #54 : Heinäkuu 12, 2011, 17:54:34 »
Vapaa aikaa minulla on suunnillee sen verran että datailla kerkiän... (oikeesti sitä on just sopivasti mut en osaa käyttää sitä eiku)

Yleensä oleskelen YHDEN AINOAN YSTÄVÄNI kanssa lomalla. ^^ Tai olen mökillä. Kaverin kanssa yleensä jutellaan ja syödään ja jutellaan vähän lisää (eiku) ja jotain. Mitä nyt yleensä tehdään? Ollaan?

Mökillä sitten... Töitä? Ja kun mulla on oma kajakki niin melon sillä aina jotain pientä lahte ympäri (haba kasvaa eiku) ja sitten käyn pyöräilemässä. Ja uin. ^^

Ainiin, ja kotona sitten, soittelen suuren osan päivästä rumpuja ja opetteln uusia biisejä, virittelen rumpuja ja jäjestelen niitä.^^
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #55 : Maaliskuu 23, 2012, 22:06:23 »
Mielenkiintosta että päätän kirjoittaa tähän topicciin juuri sillon kun vapaa-aikani on kokenut inflaation. :D (Ennen sitä oli randomeja työpäiviä lukuunottamatta lähes jatkuvasti. Nyt on arkipäivisin epä-vapaa-aikaa koulutuksen muodossa.) Mitään ns. virallisia harrastuksia ei ole joten sitä vapaa-aikaa on koulutuksesta huolimatta ihan riittämiin. Kotityöt, kaupassa käynnit yms. toki syö sitä aimo annoksen. Näköjään heti aluksi eksyin aiheesta. Tarkoitus oli kertoa mitä teen vapaa-aikanani, ei mitä teen silloin kun vapaa-aikaa ei ole. :D

Vapaa-ajasta osa kuluu koneen ääressä. Aika suuri osa Vuotiksessa lueskellen muiden viestejä, harmitellessa viestien vähyyttä ja toisinaan (lue: aika usein) kirjoitellen itsekin. Toinen aktiivisessa käytössä oleva nettisivu sitten on magistream. Muu aika sitten tulee kulutettua Kylässä (varsinkin jos on peli kesken siellä tulee oltua pitkiä aikoja) ja uutisia, hp-faneja, Apulannan sivuja, sähköpostia yms. vilkuillessa (jota ei tosin tapahdu yleensä edes päivittäin.) Irc on myös hyvä ystäväni. Koko aikaa en tietenkään minäkään vietä koneella (nykyisin tuo koneella roikkumis aika tuntuu jopa vähenevän. o.O )

Muuta vapaa-ajan toimintaa on useimmiten lukeminen (rakastan lukemista) ja neulominen (jonka suhteen olen liian usein liian saamaton). Kausittain tulee myös piirrettyä, väkerrettyä palapelejä ja tehtyä ristikoita ja sudokuja ja katsottua elokuvia (tai piirrettyjä) DVD:ltä. Ulkona tulee myös käytyä aika usein ihan vaan vaikka kävelemässä. Nauttimassa raittiista ulkoilmasta yleensä miehen kanssa. Muutenkin vietän miehen kanssa aikaa.

Tämmöstä, ei mitään erikoista. Mutta toisaalta, tarvitseeko. Mielestäni vapaa-aika kun on nimenomaan sellaista omaa aikaa, ettei tehdä mitään erikoista. Ei tarvitse suunnitella sen kummemmin mitä tekee eikä olla paikassa x aikaan y. Voi vaikka olla vaan ja tehdä mitä sattuu tekemään mieli. Aikaa jolloin rentoudutaan ja ajatuksetkin saa levätä ja kuljeksia omia aikojansa (jollei sitten tee jotain vähän enemmän ajattelua vaativaa). Mutta kuitenkin voi irtautua siitä mitä on pakko tehdä.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Nordamien

• Laitapuolen hyökkääjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #56 : Maaliskuu 25, 2012, 12:55:14 »
Vapaa-aika. Köhöm. Töitten jälkeen yleensä safkanlaittoa ja sen jälkeen pienet ettonet tahi tvåttonet, illal sit joko koneilua telkkarin mölistes vieres tai keilailua, ulkoilua, leffailua tai jotain muuta randomia. Keskiviikot onkin varattu varsin poikkeaville aktiviteeteille kuten myös yleensä viikonloputkin, mutta kyllä sitä tulee kaikenmoista tehtyä. Nyt pitäs alkaa piirtelemään huonekaluja ja kesäkalusteita, jotta yks sankari vois alkaa niitä piirtämään uusiks ja joskus viel ennen vappua rakentelemaan.

Blogittelua tulee joskus harrastettua, mutta kun skaala on laaja ja ajatus katkee mut kirjotus jatkuu niin ei kauaa elos pysy kun uus on jo tulilla. Nyt taas ideoita ja tekstejä koneella pitkin poikin, mutta mutta. Ehkä ne nettiytyvät joskus syksymmällä.

Kesäl tulee varmaan vapaa-ajat vietettyä pikniköimässä, minigolffailles, keikoilla ravates ja varsinkin festareilla apinoides. Lippuja löytyy jo ja aikaakin kait on. Juhannuksena nyt ainakin.

Koneella ja boksilla tulee pelattua, mutta se on niin kausittaista touhua, että välillä tulee pelailtua ihan helkutista ja välillä taas menee kuukausia ettei koske mihinkään pelikoneeseen tahi peliin.
I hate hippies, those basterds ate mah cookies !

Poissa Kaminski

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Joulukuu 01, 2014, 22:58:26 »
Vapaa-aika on ihan hanurista.
Silloin voisi tehdä mitä vain, mutta ehei. Joko on jokin elämääsuurempi asia, joka pitää toimittaa irl-henkilölle X jo mieluiten samana iltana tai jos ei ole niin mitä tekee Kaminski: avaa Vuotiksen tai jonkun muun suuren ilonlähteen ja nakuttaa sitä puoleenyöhön asti ja joskus kauemminkin. Silloin kun voisi tehdä mitä tahansa muuta (tämä viesti toimikoon siis muistukkeena itselleni ja kaikille samasta taipumuksesta kärsiville - nyt ahterit penkistä ja baanalle tai vaikka pelkästään netti irti ja kirjoittamaan!) niin mikäpä olisikaan helpompaa ja puisevampaa ja näennäisesti tyydyttävämpää kuin päämäärätön huljuaminen bittiavaruudessa.
Tietokoneen äärellä en ole koskaan vapaa. Se siitä vapaasta ajasta.

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #58 : Maaliskuu 06, 2015, 19:14:00 »
Ajattelin tehdä vegaanista viskikakkua su tai ma!

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #59 : Lokakuu 23, 2015, 11:30:37 »
Vapaa-aika on mielestäni kaikkea sitä, mikä ei liity opiskeluun tai työelämään.

Suurimman osan vapaa-ajastani katson elokuvia, niin kotona kuin elokuvateatterissa. Katson sketsi ja komediasarjoja. Kuuun improvisaatioteatteriryhmään ja pidämme harjoituksia kerran viikossa. Luen paljon. Kirjoitan runoja, tarinoita ja arvosteluja. Käyn kävelyllä, joskus lenkilä ja uimassa. Tunnelmoin joulua lukemalla joululehtiä. Kirjoitan kirjeitä ja lähetän kortteja. Kokkaan päivän ruuan, teen kotitöitä. Neulon välillä..
Yleensä kun haluan ihan rentoutua, katon telkkarista kokkiohjelmien uusintoja ja pyörin netissä foorumeilla, blogeissa ja lukemalla ei-tärkeitä uutisia.
Sitten aika kuluu vaan kotona löhötessä avomiehen kanssa, kun ei aina jaksa tehä vaan mitään.