Kirjoittaja Aihe: Kipeänä  (Luettu 24801 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Selidor

• Ankeuttaja
Kipeänä
« : Marraskuu 10, 2003, 12:24:37 »
Min en ole koulussa. Olen kotona. Syystä, että eilen olin kipeä. Tai en paljoa, mutta vähän, tai aika paljon.

Kun te olette kipeänä mitä te yleensä teette? Luette, maalaatte, katsotte televisiota vai hourailetteko zombiena ympäri taloa? Mikä teitä ilahduttaa tai helpottaa, kun olette kipeinä? Onko teillä joitain tiettyjä asioita mitä teette kipeinä ollessanne?

Yleensä kun minä olen kipeä en pysty nostamaan päätäni tyynystä, päänsärky on kamala ja kuume yli 40.. Saatan kävellä päin seiniä ja puhun omituisia. Joskus on niin kuuma, että nukun/köllin yötä päivää lattialla peittonipäällä. En pysty edes lukemaan.
Joskustaas on paremmin ja saatan pystyä katsomaan telkkaria (viimeksi, kun olin kipeä, katsoin TTT:n kolme kertaa joka päivä!) tai lukemaan vähän (no viimeksi luin vähän enemmän).
Puolikipeänä on kurja olla, on sen verran kipeä ettei pääse ulos tai kouluun, mutta niin terve, ettei oikeastaan ole kipeä. Toisaalta silloin on taas kivempaa, kun pystyy tekemäänkin jotain.

Serkkuni ovat kummallisia, he ovat sisarrukset ja aina samaan aikaan kipeinä. Aina silloin he keksivät jotain outoa tekemistä; rupeavat posliinimaalaamaan, muovailevat, maalaavat huonekaluja, pitävät toisilleen 'koulutunteja', opettelevat ihme taputusleikkejä... Kaikkea muuta yhtä outoa.
Pikkusiskoni on aina puolikipeä, kuume nousee korkeimmillaan 38. Aina se on hyppimässä narua tai pelaamassa jotain ja valittaa, kun en lähde piilosta hänen kanssaan.

Oletteko te kipeänä useinkin?

Normaalisti olen kipeä helmikuussa ja sitten olen taas melkein vuoden terveenä -jos pientä nuhaa ei lasketa-  En nyt edes ole kipeä, vähän vain kurkkuni, mutta ei sitä lasketa minuksi.
Huomenna pääsen/joudun taas kouluun.

Kaikkein eniten minua piristää, jos Eleisa tulee käymään, kun olen kipeä^^ Viime kerralla se tuli syöttämään mulle vesimelonipurkkaa ja toi ison kasan kirjoja. Tekstiviestejäkin on kiva saada ulkomaailmasta. Pikkusiskotkin on hyvä keksintö.
//mimmu toteutti halunsa ja poisti toisen pisteen. Minusta monet välimerkit saa otsikot näyttämään epäsiisteiltä. Pahoillani jos pilasin jotain.
//yhyy siivoili 18.4.2008 muutamia sisällöttömiä viestejä pois.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2008, 23:56:36 kirjoittanut yhyy »

Poissa Tanis

• Tapiiri
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Velho
Kipeänä
« Vastaus #1 : Marraskuu 10, 2003, 17:51:57 »
En voi sanoa, että olisin usein kipeänä, mutten voi sanoa, että olisin harvoinkaan. Olen aina joskus. (Todella selkeästi sanottu, mutta eipä voi mitään... *irvistys*)

Yleensä en ole todella, todella kipeä. Tarkoitan sillä sellaista kipeänä oloa, jolloin on vaikeaa/mahdotonta edes nousta sängystä. Joskus tosin olen niin kipeä. (Ehkä noin kerran vuodessa?)

Kipeänä yleensä - jos vain pystyn - luen. Luen yleensä jotain fantasiakirjaa. Ja käytän kipeänä aikani hyödyksi ja luen yleensä ainakin yhden Pottereista taas uudelleen.

Katson myös televisiota, jos sieltä tulee vain jotain katsottavan arvoista. Tosin yleensä sieltä tulee vain jotain opetusohjelmia aamuisin/päivisin *pui nurkkia televisiopäälliköille tai keille-nyt-lienevätkään*, mutta iltaisin televisiosta tulee ihan katsottavan arvoista tavaraa.

Jos ei kerta kaikkiaan ole mitään tekemistä, huuhellan ympäri taloa zombiena tai nukun.

Joskus myös luen läksyjä tai luen kokeisiin.

Parane pian!
Kiltit lapset eivät vaadi mitään, kiltit lapset eivät saa mitään.
- Otto von Bismarck

Fleur

• Ankeuttaja
Kipeänä
« Vastaus #2 : Marraskuu 10, 2003, 18:08:52 »
Minä olen erittäin harvoin sairaana. Oikeasti. Kesän alussa olin sen verran sairas, että pysyin sisällä ja kolme vuotta sitten koin 40 asteen kuumeen, mutta muuten kärsin lähinnä pienestä flunssasta silloin tällöin (lähinnä silloin kun pompin ulkona jossain ohuessa-mutta-niin-nätissä paidassa/takissa...)
Mutta tottakai minä joskus olen "sairas". Esimerkiksi silloin jos äiti lähtee töihin niin aikaisin ja tulee niin myöhään, että hän ei tiedä vaikka olisinkin ollut poissa koulusta (yhdeksännen luokan viimeisellä viikolla oli niin lämmintä että koulussa ei ollut varmaan ketään peruskoulun päättävää, numerot kun oli jo annettu)
Mutta siis, kun olen oikeasti kipeä, katson leffoja (Clueless rulaa) tai telkkua. Kun olen vain vähän sairas, juon cappuccinoa ja luen (äitini mukavassa sängyssä, jossa ei oikeastaan saisi syödä/juoda). Olen esimerkiksi lukenut SK:n ja Anne Ricen Tale of the Body Thiefin ollessani kipeänä.
Ja silloin kun olen "kipeä" lähden Helsingin keskustaan. ^_^

Andalucia

• Ankeuttaja
Kipeänä
« Vastaus #3 : Marraskuu 10, 2003, 18:31:51 »
Aina kun olen koulussa ja joku muu kuin minä on kipeänä huokailen aina, että "Voi että sill on sit tuurii, kun sen ei tartte raahautuu tänne sikalaan..." yms. Mutta silloin kun minulla on kuumetta, oksennustautia yms, en halua jäädä lainkaan kotiin, sillä pelkään aina jääväni muista jälkeen. Olen 100% varma, että "jos mä jään tänään kotiin niin sit ne opettelee siellä iha varmasti jonku uuden matikka -jutun ja kaikki muut paitsi mä osaa sen..."

Itse en jää koskaan kotiin, jos minulla on kurkkukipeänä tai päänsärkyä. Päänsärkyä minulla on kamalan usein, enkä ole omalla kohdallani kurkkukivun vaikeuttavan juurikaan oppimista.

Minulla on loppujen lopuksi aika harvoin mitään kovaa kuumetta tai sellaista oksennustatia, missä oksentaisi melkein sisälmyksiäni ulos. Suhtkoht terve ihminen ole, päänsärkyä lukuunottamatta.

Paitsi silloin kun minulla oli viikon hirveä olo ja kuumetta. Se oli silloin kun olin toisella luokalla ja olin koko viikon pois koulusta.

En tiedä mitä teksisin, jos olisin sairas, mutta luulsin, että tekisin loppujen lopuksi aika paljon samoja asioita Selidor tai Tanis, eli katsoisin telkkaria ja jotain videota, lukisin ja tuhlaisin puheaikaani soittelemalla.

Vaikka että myönnän, että syön aina jotain hyvää kun olen kipeänä. Se on vain jokin pakkomielle.

Misha

• Ankeuttaja
Kipeänä
« Vastaus #4 : Marraskuu 10, 2003, 19:46:03 »
Olen kipeänä aika usein. Olisikin ihan mukavaa, jos voisi vain nukkua kotona, mutta huomaan tekeväni silloin enemmän töitä kuin jos olisin koulussa. Ensin teen päivän mittaan kasautuneita töitä, koska tunnen syyllisyyttä siitä, että olen kotona, ja iltapäivällä pitää selvittää mitä tunneilla on tehty ja yrittää pysyä mukana. Esimerkiksi viime perjantaina olin poissa koulusta, ja löysinkin itseni tekemästä ruotsin muumikirjaprojektia ja biologian esseetä.

Mutta jos tosiaan ei ole mitään pakollista tekemistä, saatan alkaa siivota huonettani. Tiedän, se on outoa. Jos olen siinä kunnossa, että pystyn tekemään jotain, niin alan järjestellä kirjoituspöytää, lajitella papereita ja muuttaa julisteiden järjestystä seinillä. Muulloin en juuri siivoakaaan ^^

Lukeminen ja teen juominen ovat myös varteenotettavia vaihtoehtoja samoin kuin isäni vanhat actionleffat. Musiikkia en jostain syystä jaksa kuunnella, mutta piirtäminen ja kirjoittaminen onnistuvat useimmiten. Tosin kovassa kuumeessa kirjoitettuja juttuja on pelottavaa lukea jälkeenpäin.

Eikä netteilyäkään saa unohtaa. Kannettavat ovat käteviä keksintöjä, vaikka vanhempani tapaavatkin saada kohtauksia, kun löytävät kipeän ihmisen netteilemästä sängyssään.

Walda

• Ankeuttaja
Kipeänä
« Vastaus #5 : Marraskuu 10, 2003, 20:06:28 »
Vaikea sanoa kuinka usein sitä on kipeänä, täytyy vain sanoa että 'sillointällöin' (ugh mikä epämäräistäkin epämääräisempi käsite.). Yleensä mulla on kuumetta jotain 38 astetta vain, joten en ole kovin kipeä. Silloin pystyy olemaan netissä ja tekemään läksyjä ym. koulun rästitöitä. Ei saa unohtaa sitä että kipeänä katselen aina muumeja videolta ja juon jaffaa. Tämä on kumma tapa sillä en edes pidä jaffasta. Lisäksi kuuluu syödä jotain karkkia.. :P

Pari vuotta sitten kevättalvella tulin aivan kauhean kipeeksi kun olin kaverini rippijuhlissa hiukan vähissä vaatteissa. Mulle tuli keuhkokuume ja kuumettä oli jotain 41 astetta ja ylikin. Olin monta päivää ihan kuumehoureessa enkä tajunnut mistään mitään, oliko yö vai päivä vai mitä.. Sitten sain terveyskeskuksesta lääkkeet ja olo oli jo parempi ja pystyi tekemään normaaleja juttuja mitä tekee kipeenä. ^^ Kuitenkin silloin olin koko viikon poissa koulusta, yleensä kuitenkin kipeänä oloni kestää vain jotain 2-3 päivää korkeintaan.

Kipeänä minua piristää kun äiti tai joku tuo kaupasta jotain karkkia tms. ja se jos tv:stä tulisi kerrankin jotain järkevää ohjelmaa niiin olisi tekemistä. Onneksi on videot.

Poissa Urpo Spok

• Kosmisesti sitoutumaton
  • Ylihörhö
  • *
  • Boldly going nowhere
  • Pottermore: JinxLeviosa205
  • Tupa: Tuvaton
Kipeänä
« Vastaus #6 : Marraskuu 10, 2003, 23:16:05 »
Tiesittekös, että tytöt, joilla on veli (joka käy armeijan) ovat sitten myöhemmin vähemmän kipeänä kuin tytöt, joilla ei ole veljiä (tai on vain veljiä jotka eivät käy armeijaa). Armeijavelityttöjen vastustuskyky kuulemma paranee, kun veljet ovat armeijassa. Itse koin tämän ihmeen, eli armeijataudit niin iloisesti, että ensimmäisen puolen vuoden aikana, jonka veljeni oli armeijassa, olin aina kipeänä hänen viikonloppulomiensa jälkeen.

Pienempänä, ala- ja yläasteen aikana, olin kipeä varmaankin lähes kerran kuussa sellaiset muutama päivää. Kuumetta jonkin verran tai mahdollisesti oksennustauti. Sen nuhakaavan tunsin lähes ulkoa, ensin pientä kurkkukipua ja niin edespäin. Nyttemmin olen kipeä harvemmin - onneksi, sillä olisi vähän vaikeaa olla vähän väliä poissa koulusta ja myöhemmin töistä. Inhottavaa on kuitenkin se, että saattaa huomata oireita, jotka ennen olivat taudin alkuoireita, mutta nykyään niistä ei välttämättä seuraakaan sitä kunnon tautia - on vain hieman paha olo monta päivää tai jopa viikkoa.

Yleensä kipeänä lähinnä makaan, nukun, katson telkkaria. Yritän syödä ja juoda - ainakin juoda. En edes ajattele kouluasioita, sitten kun olen taas terve, menen kouluun ja katselen mitä siellä tulee vastaan.

Miten helposti menette lääkäriin kipeyksien kanssa?
Lehdistä kun saa aina lukea miten "flunssa-aalto on tukkinut päivystysvastaanoton" ja muuta sellaista. Kiinnostaisi vain tietää, että miten helpolla te menette lääkäriin. :) Itse ravasin pienenä toki korvatulehdusten takia, mutta "räkätautien" kanssa olen tainnut käydä kahdesti. Ensimmäisellä kerralla ongelmana oli se, että korviin sattui kauheasti ja olimme lähdössä ulkomaille -> lääkäri kirjoitti jotain nenäsuihkeita, että nenä aukeaa ja korviin ei sattuisi. Toisella kerralla olin ollut jo viisi päivää sängynpohjalla niin, että en jaksanut edes katsoa telkkaria ilman särkylääkkeitä, jotka laskivat kuumetta. Silloin minulla oli otsaontelontulehdus ja sain hevosenkokoisia antibiootteja.

Viimeksi taisin olla kipeänä kun olin Skotlannissa - ja kuukauden sen jälkeen. Tosin en tiedä sainko samasta taudista oireita uudelleen ja uudelleen, kun en kertaakaan parantunut kunnolla, vai sainko monta eri nuhatautia peräkkäin. Kannattaa malttaa parantua, vaikka kuinka meinaisi jäädä koulusta jälkeen ja muuta. Parempi olla kipeänä muutama päivä kuin monta viikkoa.
What would The Doctor do?

Poissa Vammahaltia

• Vuotislainen
Kipeänä
« Vastaus #7 : Marraskuu 11, 2003, 13:52:53 »
Hmm. Minulla on itselläni kuumetta ja keuhkoputkentulehdus ja makaan täällä sängynpohjalla (tai no, tietokonetuolilla x) ). Mitäköhän minä sitten olen tänään tehnyt?

Heräsin siinä aamuviideltä, kun oli vaikea hengittää. Katselin aamutv:tä ja join teetä. Kertasin kemiankoealueen läpitte. Kello oli jotain yhdeksän.

Yhdeksältä meillä kävi putkimies. Söpö nuori putkimies. Minä istuin yöpaidassani vessanpöntöllä hiukset pörrössä ja juttelin sen kanssa kun se avasi kylppärin putkia. Se oli hauska poika. :) (Se kertoi jotain sen kilpikonnista joilla on myös nuha. Kilpikonnatkin aivastelee.) Ja se hymyilikin kamalasti. Hihii.

Sitten se kiva putkimies lähti. *;_;* Ja minä piirtelin vähän. Juu. Ja harjoittelin käsilläseisontaa. Onnistuu nyt ilman seinää, mutten kyllä vielä kävele. Pahussoikoon. *niistää*

Kohta minulle tulee kaveri tänne kertomaan läksyt. Se tuo minulla myös kirjastosta pari Ranmaa, kun en minä varmaan vielä huomenna sinne kouluun selviä. ^^

Eli odottelen tässä... Tekisi mieleni katsoa Yksin Kotona-leffoja. Ihan hirveästi tekisi. Hmm. Kyllä meillä ne jossain on. *kaivaa videohyllyjä* Yksin Kotona. Macaulay Culkin (<-ne silmät! ;D). Joo, nyt tulee jouluiset tunnelmat.

Mutta näin täällä kipeänä.

(45 päivää jouluun! HIK!)

Yönlilja

• Ankeuttaja
Kipeänä
« Vastaus #8 : Marraskuu 11, 2003, 17:15:34 »
Hmm... Minä en ole melkein milloinkaan kipeä. Vaikka se onkin viime aikoina yleistynyt. Olen ollut vuoden 2003 aikana yhteensä kolme päivää poissa, vuonna 2002 vain yhden.

Ja usein silloinkin kun olen kipeä, en ole sitä edes kunnolla. Puolikipeä. Sitten on tylsää kun en jaksa väsyneenä, tukkoisena ja ärtyneenä keskittyä mihinkään. Ainakaan lukemiseen. Se on sitten sitä kamalien vanhojen leffojen katsomista (kun ei kärsivällisyys riitä Pottereihin tai TSH:n) tyyliin Flipper ja Jumanji. Aivotonta viihdettä ^^.

Läksyjä en sitten mitenkään koskaan jaksaisi tehdä. Se on niin vaativaa ja minä viihdyn mieluummin koneella. Ja sillä viihdyn kipeänä hämmästyttävän hyvin. Saatan olla koko päivän koneella, nukkua välillä, katsoa huonon leffan ja mennä takaisin koneelle. Ja näin teen puolikipeänä. Kun olen kunnolla kipeä (kuumetta yli 38) hourin jotain ihmeellistä sängyssä maaten ja nukun.
Nämähän pätevät flunssaan.
Oksennustaudin aikana suunnilleen asun kylpyhuoneessa. Pelkään niin kovasti sänkyyn oksentamista.

Yleisesti ottaen kipeänä oleminen ei ole sitä kaikkein ihaninta olotilaa. Yritän välttää sitä niin hyvin kuin mahdollista.

Friikki

• Ankeuttaja
Kipeänä
« Vastaus #9 : Marraskuu 11, 2003, 17:31:34 »
Minä olen kipeä vähintään kahdesti vuodessa, kaksi viikkoa vuodesta yhteensä, luulisin.
Nytkin on kurkku kipeänä. Sairastun helposti kylmien ilmojen alkaessa, kun en muista sulkea yöksi ikkunaa ja huoneen lämpötila laskee yöllä rajusti.

Oi, minulla on vakio, mitä aina teen kipeänä. Katson televisiosta kaikki lastenohjelmat ja päivällä katselen vanhoja nauhoitettuja muumi-videoita. Saan olla jälleen sellainen pieni, hoivattava lapsi, joka tuhisee nukkuessaan. Se rauhoittaa. En tee kipeänä läksyjä, koska olen yleensä niin väsynyt. Onneksi äiti ei vaadi sitä.

Kuumeessa ja kipeänä on inhottavaa, kun ei pysty nukkumaan, kun on huono olo, välillä on liian kylmä, välillä liian kuuma. Kipeänä ei ole mukava olla ollenkaan.

Zelmarian

• Ankeuttaja
Kipeänä
« Vastaus #10 : Marraskuu 11, 2003, 21:30:39 »
Terveydeksi!
 Olin juuri viimeviikolla kipeänä.
Minulla alkoi kauhea vatsakipu kahden aikaan yöllä. Silloin vain valvoin ja kiemurtelin tuskissa. Aamulla kuume nousi. Se on jännä tunne, meinaan kun on kuumeessa. On kuin koko maailma vaappuisi. Sain onnekseni nukutta aamusta univelkani pois. Päivemmällä olo ei ollut sen helpompi hoipertelin ja mumisin jotain outoja juttuja koiralleni. Olin toisaalta ihan Zombi. Join paljon, nukuin ja katsoin telkkaria. Lukemaan en pystynyt(siis kirjaa), enkä mitään muuta kovin kehittävää. Sairaana ei paljon muuta kannata tehdä kuin levätä ja juoda paljon. Itse en yleensä kipeänä pysty syömään mitään. Vasta kun kuume laskee tai panen sen laskemaan herään kuin koomasta. Sillon ruokahalu herää. olen huomannut että oma hauvani reakoi vahvasti olooni ja liikkeisiini. Kun olin kipeä ja makailin, se oli koko ajan rinnallani, nukkui kanssani!

Parantukaa pian kaikki kipeät!

Poissa MissAlkupala

• Vuotislainen
Kipeänä
« Vastaus #11 : Marraskuu 12, 2003, 15:18:50 »
Minä olen kateellinen ^^

En nimittäin ole iikinään kipeänä. Noh, viime vuonna olin viikon poissa koulusta, koska sain kovan yskän, kun tekoyskin koko ajan, kun olin netissä :)

Viidennellä, neljännellä ja kolmannella luokalla en ollut kertaakaan poissa koulusta sairauden takia.

No, silloin JOS tulisin kipeäksi, olisin netissä (jos jaksaisin), lukisin, kuuntelisin musiikkia. Joskus oli serkku samaan aikaan kipeänä, hänen kanssaan sitten juttelin puhelimessa ja chatissa.

Läksyt yleensä hoidan sinä "terveenä" päivänä ja se ei ole enää mikään lepopäivä ^^
Mutta haluaisin joskus olla kipeä.

Crysales

• Ankeuttaja
Kipeänä
« Vastaus #12 : Marraskuu 12, 2003, 18:59:27 »
Pientä nuhaa poden. Tällä jaksolla olen ollut vain kolmena päivänä poissa, korvatulehdus, oksennustauti ja kuume.

Yleensä minua vain korvatulehdus vaivaa. Se on hyvin yleistä ainakin minulle. Ei äidin tarvitse kauaa kuunnella kun sanon, että korvaan koskee ja hän varaa sitten lääkäriin ja kas kummaa, ainahan siellä on korvatulehdus. Joskus pienenä minun sisareni vietiin lääkärille korvatulehduksen takia. Lääkäri päätti tarkastuttaa minutkin ja minulla oli pahempi korvatulehdus kuin siskollani, enkä valittanut ollenkaan.

Kuumeet ovat myös yleisiä. Joskus viimevuoden puolella minulla oli 41,2 asteen kuume. Makasin koko päivän sohvalla nukkuen tai jotenkin raottaen silmiä katsoakseni televisiota. Illalla sitten piti mennä omaan huoneeseen nukkumaan ja olin kompastua mattoon ja törmätä oveen. Silloin taisi olla myös oksennustauti.

En ikinä haluaisi olla poissa koulusta, vaikka sitä välillä toivookin. Tietää, että jää muista jälkeen ja sitten ei opi kunnolla asiaa.
Miten kuume aiheuttaa hourailuja? (Hitsi. Kukaan ei ole vaivautunut sivistämään.)

Coqwen

• Ankeuttaja
Kipeä?
« Vastaus #13 : Marraskuu 12, 2003, 19:07:25 »
En ole tällä lukukaudella ollut kipeänä, mutta tänään oli puolet meidän luokan tytöistä poissa(eli neljä), vaikka yksi ei ollut kipeä, vaan se oli luvallinen poissaolo.

Yleensä kipeänä minua heikottaa, eikä huvita syödä. Juon sitten senkin edestä. Lekottelen sängyssä ja jos jaksan, teen käsityötä, luen, piirtelen ja olen netissä. Oksennustautia vihaan eniten, vaikka yleensä oksennan vain kerran, ja siihen se jää.

Aina, vaikka olisin luvallisestikin poissa tai oikeasti kipeä, minulle tulee hirveän syyllinen olo. Ihan kuin lintsaisin... Siksi en edes yleensä jää kotiin vatsa- pää- tai kurkkukivun takia. Tulen kotiinkin kesken päivän vain, jos olen varmasti sairastunut.

En varsinaisesti ole sellaista koulusta tykkäävää tyyppiä, mutta myös minua ärsyttää, jos vaikka poissa ollessani on opeteltu jotain, enkä sitten älyä siitä mitään.  

Kauhean useasti en kipeänä ole, joten monesti poissaolovihkoni ammottaa tyhjyyttään.

Aileena

• Ankeuttaja
Kipeänä
« Vastaus #14 : Marraskuu 12, 2003, 19:25:43 »
Meikäläinen on nykyään suht harvoin kipeä ja jos olen kipeä se tarkoittaa useimmiten sitä, että olen polveni takia kotona tai jotain sen tapaista (polveni tuppaa menemään pois paikoiltaan aika usein). Joskushan olen tietsyti ihan oikeasti kipeä ja silloin suurimmaksi osaksi nukun. Mä rakastan nukkumista, omassa sängyssä, omassa pienessä huoneessa, toisiaan komeampien miesten julisteita seinät täynnä ;D Joskus saatan päästä jopa ylös ja silloin katson telkkaria, mutta senkin jälkeen särkee pää.

Mikä mua ilahduttaa kun olen kipeä... hmmm... no ainakin se kun porukat palvelee. Ei tarvitse kuin hiukan vinkaista niin joku tulee kysymään 'mitä saisi olla, kultaseni?' ^^ No ei nyt ihan noin, mutta anyway. Ja tietysti on kivaa saada kavereilta tekstareita, että 'me ollaan niin kateellisia sulle. Äsken oli ihan karmee matikan tunti ja sä vaan istut kotona' ja siihen malliin^^

Ei mulla taida olla mitään traditioita, mitä teen kipeänä ollessani.

hupsunen

• Ankeuttaja
Kipeänä
« Vastaus #15 : Marraskuu 12, 2003, 22:15:29 »
Minä se oon tänä syksynä rykiny ja tuhissu *niisk*

Nyt oon jo kuudetta viikkoa hillittömässä yskänuhassa. Lääkäri epäilee että mulla on hinkuyskä. Mummo kertoi, että se on sadan päivän yskä.. *kääk! olen vastapuolessa*

Alkoi kivasti kurkusta ja nyt aina välistä ryvin kuin viimeistä päivä *kuulosttaa ihan keuhkoje ulostulolta* Ja raivostuttavaa, että kun pää muuten pelittää, niinei kuitenkaan voi urheilla täysipainoisesti.. *yhyy* kun sitten tulee yskäkohtauksia vielä helpommin.. Jag tyckar inte!!!

Muuten en hirmusti sairastele. Perussairauden puolesta käyn kontrolleissa vähän väliä.. Jos sitten satun kuumeen saaman (sen noustessa/jatkuessa minut kiikutetas varmaan saeraalaan) Mutta.. elokuvat, kirjat, uni, viinimarjamehu, siinä nuita minun kavereita kuumeessa..

Melisande

• Ankeuttaja
Kipeänä
« Vastaus #16 : Marraskuu 13, 2003, 00:18:36 »
Itse sairastelen aika harvoin. Pari kertaa vuodessa saan kunnollisen punasilmäflunssan, johon saattaa liittyä kuumetta ja ehkä kerran kahdessa tai kolmessa vuodessa oksennustaudin. Mitään angiinaa vakavampaa en ole koskaan tainnut sairastaa.

Yleensä sairaana ollessani istun sohvalla ja katson televisiosta Ostos-TV:tä tai muuta henkevää. Parempikin huvi on: vanhojen nuortenkirjojen lukeminen. Koska sairaana ei jaksa lukea mitään kovin raskasta tai ei viitsi pakottaa sisäistämään itseään uusia asioita, joidenkin runotyttöjen (tai miksei vaikka Pottereiden) puolihuolimaton selailu ja lempikohtien lukeminen on oivaa huvia.

En ole muistaakseni koskaan ollut kovassa kuumeessa. En muista, että olisin edes ikinä mitannut itseltäni lämpötilaa, joka olisi alkanut  kolmeakymmentäkahdeksaa astetta korkeammalla luvulla. Muutaman kerran olen kuitenkin kuvitellut omituisia herätessäni yöllä sairaana: kerran nukuin lattialla vieressäni oksennusvati, jonka alla oli Hesarin urheilusivut, mistä johtuen kuvittelin olevani joku nyrkkeilijä. :)

Paranemista kaikille, jotka tällä hetkellä sairastavat.

Poissa Igniculus

• Piiloutunut puhpallura.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Kipeänä
« Vastaus #17 : Marraskuu 13, 2003, 14:07:12 »
Täälläkin ollaan sairaana tosi harvoin ja silloinkin niin sairaana, että ei oikeen voi "ottaa siitä iloa irti".

Jos olen vain vähän pipi niin eikun kouluun vain, koska ikävämpää on jäädä pahasti jälkeen pikkuflunssan takia ja ottaa muut kiinni kuin pitää vapaapäivä hyvällä omallatunnolla.

Viimeksi olin kipeänä muistaakseni talvella 2002, jolloin olin kuumeessa kolme päivää. Kaksi päivää meni sängyssä ja kolmantena tein sähköpostiin ilmiintuneita koulutehtäviä. Olisin voinut olla vielä "kuumeettoman päivän" pois, mutta iski tentti, johonka oli pakko osallistua...
Dreams make world come around.

Anonymous

• Ankeuttaja
Kipeänä
« Vastaus #18 : Marraskuu 14, 2003, 19:50:19 »
Mä oon aina sillon tällöin kipeä. Harvemmin mitenkään pahasti, mutta säännöllisin väliajoin tulee flunssa... Ja oksennustauti tulee sairastettua kerran vuodessa tai harvemmin ja joka talvi saan ärsytysyskän, joka kestää useita viikkoja. Ehkä mä olen jotenkin erityisen kestävä *koputtaa kolme kertaa pöytään*, koska en ole koskaan sairastanut mitään pahempaa, lajia keuhkokuume tai jotain... Joskus yksivuotiaana olin viimeksi sairaalassa, silloinkin tiputuksessa korkean kuumeen takia.

Jaa mitä kipeä voi tehdä? Mä teen kaikenlaista. Katselen videoita (Star Wars - Pimeän Uhka on lähes klassikko), olen koneella, syön väkeviä karkkeja ja kurkkupastilleja... Ja oksennustaudissa aina mustikkakeittoa. Luen jotain kevyttä. Harvemmin nukun ollenkaan päivällä. Makaaminen jotain tehdessä saa riittää.
Myös joku täysin turha - kuten vanhojen barbien esiin kaivaminen  ja niiden vaatteiden vaihtaminen - on yllättävän mukavaa kipeänä, mutta pahana tapana on kyllästyä tähän melko nopeasti ja ei millään jaksaisi siivota niitä takaisin laatikkoon ja tunkea takaisin omalle paikalleen... *wirn*
Koulutehtäviä ei tehdä. Kirjat on leikisti koulussa. *wirn*

Yleensä olen kipeä sellainen, että ekapäivä, joka alkaa aina kurkkukivulla ollaan koulussa. Tokapäivä joko mennään kouluun ja lähdetään keskenkaiken pois tai jäädään suoraan pois... Riippuu flunssasta, toisinaan olen pidemmän ajan pois, välillä vain jopa päivän. Viime keväänä oli sellainen, että olin koko viikon pois. Välissä olin jo parantumassa, mutta kuume nousi takaisin...

Sairaana olemisen...

+Saa olla kotona.
+Voi katsoa Ostos TV:tä hyvällä omatunnolla.
+Voi katsoa kaikki katsomatta jääneet leffat.
+Voi pyytää esim. isää tuomaan tullessaan pussillisen turkkareita... Ainakaan meillä tämä ei onnistuisi muuten.
+Voi parhaimmassa tapauksessa vaatia pientä palvelua. *wirn*
+Säästyy joiltain kotitöiltä.
+Voi olla koko aamupäivän koneella.
+Ensimmäisenä kipeäpäivänä, jos tuntuu, voi lähteä kesken päivää pois... Siitä saa ylättävän paljon kiksejä kotiin kävellessä... Kun vanhat mummot katsoo paheksuvasti...
+Kouluun palatessa voi kertoa kaikille, että mä oli ihan tajuttoman kipee enkä voinut tehdä mitään... *wirn*
+Läksyjentekoaikaa saa lisää...
+Voi herätessä ajatella muiden tarpovan nyt kouluun, nyt ne on matskun tunnilla, ääh nyt ne kestää saksan opea... Nyt ne on liikassa...

Ja sitten....

-Neljän seinän sisällä olemiseen kyllästyy kolmessa päivässä tekemisen loputtua...
-Alkaa kaivata kavereita...
-Kirjoja ei jaksa lukea, koska pää tulee kipeäksi.
-Leffojen katsominen tympii yksin... (No ei kyllä aina)
-Netissä ei keksi enää tekemistä...
-Ruoka ei maistu... Ja karkit kyllästyttää...
-Tekee kauhia mieli ulos.
-Kuumeen mittaus elohopea- tai hitaammalla digitaalimittarilla...
-Joka paikkaan särkee...
-Nänä rohtuu niistäessä...
-Oksennustaudissa jatkuva huono olo tympii...
-Muuten ehkä ei niin houkutteleva syysviima alkaa vaikuttaa taivaalliselta...
-Kouluun palatessa on ikävästi jäljessä ja joutuu tekemään hurjasti töissä.
-Edelleen kouluun palatessa huomaa jääneensä paitsi kaikista hyvistä vitseistä, on ulkona viikon tapahtumista jne...

Ääh... Idols alkaa... Pitänee lopettaa tähän.

Poissa jenan

• Vuotislainen
Kipeänä
« Vastaus #19 : Marraskuu 15, 2003, 13:09:57 »
Minen kamalasti ole kipeänä. Semmoinen jokatalvinen flunssa iskee kyllä siinä tammi-helmikuussa ja yleensä olen sitten koulusta muutaman päivän poissa..

Nukkua täytyy yrittää varsin paljon. [Se ei onnistu jos muu perhe meluaa aamulla kuin norsulauma.] Ja sitten kun herää, täytyy herkutella ajatuksilla siitä mitä muut koulussa tekevät.. "Nyt ne kärsii matikassa, mut kohta alkaa ruokkis.."

Ihan vakio varsinkin oksennustaudissa ollessa [minulla sitä tautia kyllä ole ollut vuosikausiin ainakaan kunnolla] on muumien katselu :) Ja noin yleensäkin telkun tai elokuvien katselu. :)
Nettailu kanssa.. Toki sitäkin kun liikaa harrastaa se alkaa hieman kyllästyttää [mutta vain hieman ;) ].

Sairastaminen sinäänsä on jopa aika hauskaa [siis jos ei ole mikään hengenvaarallinen sairaus], mutta huonoja puoliakin toki on. Ikuinen niistäminen, oksentaminen, yskiminen, äänenlähtö, huono olo ja muut eivät kovin ihania ole. Ruokahalun menetyskään ei kovin hauskaa ole.
Ei näe kavereita, tai yleensäkään paljon ketään, jos istuu neljän seinän sisällä monta päivää.

Hahaa. On muuten aivan käsittömättömän ihanaa tarpoa umpihangessa jäällä joku kilometri nenä vuotavana ja suu veressä, kun hampaat on juuri kiskottu irti. :P

Raineri

• Ankeuttaja
Kipeänä
« Vastaus #20 : Marraskuu 15, 2003, 18:26:05 »
Eise kipeänä oleminen sinänsä ole mitään kovin kauheaa, mutta kun on niin tylsää, sitä kun on 3:kin päivää kipeänä, sitä huomaa kuinka vähän telkkarista oikeasti tulee "katsottavia" ohjelmia.
Yle 1: Uutis-ikkuna, eli samat tekstit välkkyy samalla kun taustalta kuuluu jotain yle politiikka radio kanavaa tai vastaavaa
Yle 2: Mikä-mikä Teeveetä, eli suhtkoht hankalia kysymyksiä samalla kun taustalta kuulee paikallaan polkevaa musiikkia, sitten kukaan ei edes osallistu siihen liittyvään kilpailuun niin se on aika tylsää.
MTV-3: 3 chatti tai ostos-TV, jos ette tiedä mitä huonoa näissä on katso itse.
Nelonen:4Deittiä, tämä on vielä huonompi kuin kolmosen chatti, ei ole paikalla edes sitä viestien lukijaa.
Kun on vain nämä vaihtoehdot katson mieluiten jotain videota, huonopuoli näissäkin: Titanicci on nähty noin kymmeneen kertaan.
Netissä olossa on sekin huono puoli että pitemmän päälle päätä alkaa särkeä.
Ei kannattais sairastua!

Poissa elton

• kevään henkäys
  • Vuotislainen
  • uudelleen herännyt
Kipeänä
« Vastaus #21 : Marraskuu 15, 2003, 19:17:28 »
Olen harvoin kipeä. Mutta olen kumminkin jäänyt kotiin [ala-asteella] kun en ollut tehnyt läksyjä, ei edes omatunto kolkuttanut. :]

Viimeksi kun minulla oli kuumetta yli 38 astetta olin eskarissa. Meillä piti olla sinä päivänä luistelua kun hoipertelin äidin luokse ja olin ihan punainen, taisi olla sellanen 40 astetta kuumetta.. :D

Olen myöskin käynyt kerran lääkärissä pahan yskän takana, mutta kuitenkin en jäänyt mistään pois, minulla oli silloin joku virus, en saannut lääkkeitä. :P

Olen murtanut sormeni, tai no saanut sormeeni sellasen pienen pikkusen millimetri kertaa senttimetrin murtuman, joo, olin sellanen kaks viikkoa pois, ne lääkärit joissa kävin sen taki puristi sitä niiin hirveesti että tuli ihan vedet silmiin.. :D

Kerran viime kesänä äiti luuli minun olevan kipeä kun silmäni vuosivat, ei se johtunut muusta kuin siitepölystä, syrtekkiä nassuun ja pihalle :D

Kärsin päänsäryistä melkein joka viikko [apua! aivokasvain!? :D], mutta kun minulla on "se-aika-kuukaudesta" niin vatsani on niin kipeä että en selviäisi ellen söisi särkylääkkeitä, okei ne ovat elämäni.. :P

Mutta en kumminkaan ole koskaan kipeä, ehkä nyt minulla on limaa keuhkoissa, mutta niin minulla on ollut aina.

Ai niin, kolmannella minulla oli oksennustauti ja äiti pelkäsi, että olen oksentanut yörautani vessanpönttöön jonka se veti, mutta sehän löytyi huoneesta isosta kasasta tavaroita jotka olivat oranssin ruskeassa oksennuksessa[rakastan yksityiskohtia :P], olen pitänyt yörautoja jo seitsemän vuotta, puolet elämästäni ja älkää ajatelko että se olisi helppoa! *pui nyrkkiä*

muoks.

Tänään 28.11 minulla oli aamulla puoli seitsemän aikaan 38.1 astetta kuumetta, joten en mennyt kouluun :] Pahimmillaan tänään oli 39.2 astetta ja se on kyllä aika paljon minulta, kaverikin soitti kauhuissaan kun kuuli mun olevan kipeä, minähän olen yli terve :D
Joskus pelkään olevani niin kaunis, että kauneuteni pettää minut.

Nellukka

• Ankeuttaja
Kipeänä
« Vastaus #22 : Marraskuu 15, 2003, 20:03:32 »
Minä odotan aina joskus, että olisin kipeä, mutta sitten kun olen kipeä kiljun aina päässäni, että miksi olen kipeä. Ja viime vuonna kävi niin, että jokikinen loma ku meillä oli (tai no. melkein. syys-, joulu- ja pääsiäislomana...). En muista olleeni kamalasti kipeä. Mielestäni. Viime vuonaa vain sairastuin minusta niin hirveästi kun jokainen "sairastus" oli jonain lomana:

Syyslomana oli korkea kuume. Tais olla semmoset 39 muistaakseni. Kärsin myös niin kamalasta vataskivusta ja päänsärystä etten syönyt mitään kolmeen päivään. Sairastuin heti torstaina kun syysloma alko. Ja jouduin tietysti kouluunki. Koko syysloma kipeenä, ja sitte kouluunki joutu...

Joululoma, no se oli vähäse hassua. Se oli uutenavuotena ja meille tuli sitä ennen famu poikaystävänsä kanssa kylään. Se sairastu heti ensimmäisenä iltana meidän luona (oli joltain muilta joilta se oli saanu sen viruksen) ja oksens siinä koko illan ja yön ja seuraavana päivänä lähti, jolloin tuli toinen perhe uutta vuotta juhlimaan.
Sinä iltana kun ne tuli sairastuin minä. Min oksentelin ja se ei ollu yhtää kivaa. Oksensin ja tuli jokaisesta reiästä oksennusta tai jotain muuta. Ja jos joi tai söi jotain ni viis minuttia niin seuraava kierros ja taas vaatteet vaihtoon. Se oli kyllä kamalaa.
Sitten vielä kun koko perhe sairastu, mutta se toinen perhe pääs helpolla. Kolme lasta ja vanhemmat, vain vanhin lapsi sairastu.

Hiihtoloma, täälläpäin kierteli semmone (jos muistan oikein) b-virus. Ja tämmösessä pikku paikassa se iskee jokaseen. Ja tottahan toki se minuunki sitte iski. Ja tietysti LOMANA. Se oli semmost kuumetta joka oli hirveä. Sillä on jokin sana suomeksikin. Mutta ruotsiks se tais olla stegring (tai sitte stägring..). semmone kiva kuume joka nousee ja laskee. välillä saattaa olla 40, ja sitte se laksee 37:ään. Se ei ollut mitään kivaa.

Pääsiäisloma, ei mitään paljoa. Päänsärkyä ja kuumetta. Kesti vain yhden päivän (kiitos siitä).

Sain varmaan YHDEN kerran päästä koulusta viime vuonna koska olin kipeä. Ja se oli koska oli silmätulehdus. Silmät oli täynnä mönjää aamulla niin paljon, etten saanu auki silmiä. Sinäänsä hassu, koska olin sitä edellisenä yönä pelännyt, että heräisin yöllä ja silmät olisi täynnä semmosta mönjöö. Mutta pääsinpä jumppatunnin torstaina *reps*

Se vähän riippuu kuinka kipeä on jos miettii mitä tekisi. Jos on hirveepäänsärkyä ja/tai korkee kuume niin silloin min nukun ja kuuntelen musiikkia. Jos taas on vaan jostain syystä ollut jokin aamu kuumetta, eikä ole mennyt kotiin, niin silloin surffailen netissä, katson tv:tä (tv1000, cinema, ZTVsverige ja ZTVnorge on muutamia kanavia joita katon), katon jonkun DVD:N tai sitten pelaan jotain PS2 tai PC peliä.  
Usein saan sillon semmosen kivan inspiksen että kirjustan jonkun hirveän ficin ja se sitten jää levykkeelle julkaisemattomana. Niitä ficcejä ei kukaan muu kuin minä itse saa koskaan lukea!
Saatan myös tehdä läskyjä (huom! saatan ^^).

Unkki punkki

• Ankeuttaja
Kipeänä
« Vastaus #23 : Marraskuu 16, 2003, 16:24:26 »
Enpä minäkään kovin paljoa sairasta. Viimeksi syyskuussa tosin olin hiukkasen pipinä, yskitti, nenä vuoti, päätä ja kurkkua särki, ääni oli ihan painoksissa. Minulla tosin sattui olemaan juuri silloin koeviikko meneillään, niin sain olla rauhassa kotona muutaman päivän kun ei ollut koetta.

Silloin kun olen kipeänä nukun yleensä paljon, katselen telkkaria tai luen jotain kevyttä, kuten lehtiä. Kipeänä kannattaa myös juoda jotain lämmintä, sehän on tunnetusti tärkeää. :>
Ainakaan viimeksi kipeänä ollessani en saanut syötyä paljon mitään muutamaan päivään, vaikka olisi varmaan pitänyt.

Minusta kipeänä ollessa on parasta se, ettei periaatteessa tarvitse tehdä mitään, vanhemmat melkeinpä paapovat [ainakin pienempänä oli näin. :P] ja saa vain maata sängyssä. Toisaalta taas juuri se kipeä olo on inhottavaa. Tuskin kukaan haluaa varta vasten tulla kipeäksi, en usko.

Se on kyllä aika outoa miten meidän perheessä kukaan ei ole oikein koskaan kipeänä. O__o En tiädä johtuuko se siitä, että äiti on sairaalassa töissä, lieneekö sitä kautta tullut jotain vastustuskykyä. :>

Poissa Claud Kishi

• höpöäjä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Kipeänä
« Vastaus #24 : Marraskuu 17, 2003, 13:24:33 »
Olen tällä hetkellä pikkuflunssassa, sellaisessa että voi olla pois koulusta :) Se onkin kipeänä olemisen ainoa hyvä puoli. Ja saa syödä vihreä sitruuna-mynthoneita ja juoda limua, että kurkkukipu paranee... Meillä on nyt kotona kaikki kipeinä, paitsi aikuiset, eli väkisinkin joutuu pelaamaan pikkusiskojen kanssa. No, käyhän Monopoli Junior ja Muuttuva Labyrintti ajanvietteestä...mieluummin kyllä lukisin ja katsoisin Henkien Kätkemää. Ja olisin Vuotiksessa.
Minä sairastan aika harvoin, yleensä olen vain ihan vähän kipeä. Kipeänä mieluiten luen, kuten äsken sanoin. Luen ja löhöän. Enemmän kipeänä onkin sitten kurjaa, vaikka en ole koskaan sairastanut kovin pahasti, kuumetta on ollut enimmillään 38 ja puoli. Minusta nyt kipeänä olemisessa pahinta on se etten voi pitää Puttelia, kääpiöhamsteriani. Flunssa voi tarttua hamstereille...