Kirjoittaja Aihe: Mikä on goottimusiikkia?  (Luettu 10722 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

TKTH

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #25 : Maaliskuu 25, 2004, 15:35:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Maya"

Minä pidän väittelemisestä, siitä, että pääsen ilmaisemaan ja perustelemaan mielipiteitäni ja saamaan vasta-argumentteja niihin, tarkoitukseni ei ole todistaa, että tietäisin asiasta jotenkin suunnattomasti, koska oikeastaanhan siitä ei voi tietää. Kööttirock ja jotkin musiikkityylit, jotka usein lasketaan sen alaisiksi, ovat kovin häilyviä käsitteitä.

Kiitos Maya! Jotain edes samaa mieltä.*hym*
Päätin siiselää vain sille musiikille mulkoilematta muihin.
*kipittää ostamaan juuri SITÄ pinkkiä minihametta*
wirn

Tikkukoipinen

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #26 : Huhtikuu 24, 2004, 21:34:09 »
Oijoi.. Toivottavasti emme tahraa goottimusiikille omistettua topiccia rupeamalla kiistelemään siitä. Krääh kun minä en paljoa goottimusiikista tiedä, mutta sen ainakin että sen juuret yltävät syvälle, ja nykyaikaisempi goottimusiikki on muuttunut sitten lähtöruudun. Nämä vanhat bändit, kuten vaikka the cure, eivät ole saaneet sitä metallista vivahdetta mitä uudessa goottimusiikissa on, vaan ne ovat todellakin rauhallisempia, ja melodisempia. Mutta lyriikoissa on juuri se jokin.

Tuo "köötti" sanakin kuulostaa aika hassulta^^'

Amuri

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #27 : Huhtikuu 28, 2004, 19:51:47 »
Ööö, muokkaan koko viestin uusiksi.

En yleensä käytä termiä 'goottimusiikki' (kerron mieluummin pitäväni syntsapopista, post-punkista ja muusta mönjästä), kun esittelen musiikkimakuani ihmisille, jotka eivät kyseisesta musiikista mitään tiedä, koska en ole gootti ja koska ihmisillä mitä ihmeellisimpiä käsityksiä goottimusiikista. @_@

No mutta siis. Kuuntelen The Curea, Siouxsie and the Bansheesia, Sex Gang Childreniä, The Sisters of Mercyä ja sellaista. Depeche Mode nyt ei ole varsinaisesti goottirockia, todella hyvä bändi kuitenkin.

Minä jossain määrin dissaan niitä ihmisiä, jotka pitävät HIMin kaltaisia bändejä goottina. Ei sillä että HIMissä olisi jotakin vikaa, mutta kuitenkin. Pyrin oikomaan ihmisten vääriä käsityksiä. u__u

Mime Kettu

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #28 : Huhtikuu 29, 2004, 19:29:32 »
Minä liityn tässä vaiheessa tähän keskusteluun.

Manson on minusta aikalailla omaa luokkaansa. Saahan sitä tunkea goottiinkin, mutta minusta hän ei sinne kuulu. Manson on jotakin ihan muuta. (mitä? sitä en mene sanomaan)

Eeeh.. 69 ei ole goottia. Se on lähinnä semmoista "hei-nyt-ollaan-kovia-ja-melkein-gootteja-mutta-liian-metalleja". Minen oikein sanoisi sitä gootiksi.

HIM goottia? Kuka kutsuu HIMiä gootiksi? Se on menossa niin pimelipom suuntaan koko bändi, että melkein hävettää.

Minusta goottimusiikkissa kuuluu olla jonkinlaista haikeutta sanoissa. Laulu ei saa olla semmoista kauheeta kähinää, lauluäänen on oltava mielestäni kaunis tai edes hyvä. Gootti on melodisempaa.

Oo.. vaikuttaa topiccia lueskellessa kauhhiasti siltä, että ihmisille  erinäisten metallimusiikkityylien ja gootin rajan määritteleminen alkaa vaikeutua. Mutta ehkä se on jo ollut aikansa vaikeaa.. O_o

Ääh. Täysin puolueeton kommentti, joka perustuu lähinnä siihen, että HIM ei TODELLAKAAN ole goottia. Eeieiei.

möks
Lacrimosa on minusta hyvä mesierkki gootista.

Turha viesti, niitä harrastelen ^-^

//uu. puolivuotta vanha ajatusvirhe täten korjattu. Rhapsdoy, joka siis on eeppistä sankarimetallia, pääsi lipsahtamaan tuohon väliin. Lacrimosa siis oli tarkoituksenani siihen laittaa.

Merenze

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #29 : Toukokuu 01, 2004, 18:39:34 »
Nyt täysin asiaan liittymätön viesti.
Ihan ihmisten lukunautinnon takia koittakaas hyvät ihmiset/mitkä ikinä käsittää että Type O Negative ja Negative ovat kaksi täysin eri bändiä.
Eli, pyytäisin olla puhumatta niistä sekaisin samassa viestissä sen kummemmin niitä erottelematta.
Kiitos.

P.S. Auroreille: Antaisitteko viestin olla missä on ainakin pari päivää.
Olisi mukavaa jos edes joku ehtisi lukea sen eikä enää sekoittaisi pienten goottien päitä tämän enempää.

Kokuen

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #30 : Joulukuu 08, 2004, 16:14:49 »
Nauran niille jotka todella luulevat että Uniklubi, Negative, HIM, jne ovat goth-musiikin tekijöitä. Nauran. Kyllä.

Goth-musiikkia on:

- Siouxsie and the Banshees
- The Sisters of Mercy
- Incubus Sukkubus
- The Crüxshadows
- Bauhaus
- Clan Of Xymox
- Seraphim Shock
- Diary of Dreams

Mutta ei tuossa ole läheskään kaikki. Jos pitää gootista niin kannattaa testata nuo ainakin. :)

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Morning is working.
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #31 : Joulukuu 08, 2004, 18:00:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Kokuen"
Nauran niille jotka todella luulevat että Uniklubi, Negative, HIM, jne ovat goth-musiikin tekijöitä. Nauran. Kyllä.

Älä naura. Ei se ole kivaa. Noiden bändien kuuntelijoita dissataan tietyissä piireissä aivan älyttömästi eikä siihen ole mitään syytä, paitsi ehkä sitten asioista jotakin tietävien aggressiivinen halu puolustaa oikeaksi ja aidoksi katsomaansa musiikkia.

Onhan se periaatteessa ihan loogistakin, että jos goottimusasta ei mitään tiedä ja näkee lehdissä ihmisiä, jotka näyttävät jossain määrin gooteilta ja jotka sanovat olevansa gootteja, sitä luulee aika automaattisesti, että myös näiden ihmisten musiikki on sitten jotain goottimusiikkia. Sitten nämä truugootit ärsyyntyvät ja pilkkaavaat ääneen ns. wannabegootteja. Fiksumpaa tässä tilanteessa olisi kuitenkin viisaampana selittää tyhmemmille ihan asiallisesti, mitä se aito ja alkuperäinen goottimusiikki on, ja miksi nuo Kokueninkaan mainitsemat bändit eivät tätä lajia edusta.

Sitä paitsi musiikki elää ja muuttuu jatkuvasti. Muutamat goottien palvomat, alkuperäiset yhtyeethän eivät edes halunneet olla goottibändejä vaan pyrkivät hanakasti tästä leimasta eroon. Kuka nykyään päättää, mikä on aitoa ja oikeaa musiikkia millekin ryhmälle? Ainako vain ne samat alkuperäiset bändit ja artistit, vai tuleeko näitä lisää? Ja jos tulee, kuka päättää niiden luokittelusta? Ehkä yksittäisistä yhtyeistä ei pitäisi puhua niin paljon, vaan enemmänkin voitaisiin keskittyä puhumaan, minkä tyylistä esim. tässä tapauksessa goottimusiikki on ja mikä sille on ominaista. Tätä jotkut ovat tässäkin topikissa jo tuoneet hienosti esiin, ainakin melodioista ja lyriikoista huomasin jonkinlaista pohdiskelua.

Tämä ei ollut mitenkään erityisesti suunnattu sinulle, Kokuen, joten älä pahastu. Olen vain törmännyt tähän elitistiseen toisten pilkkaamiseen niin usein, että tahdoin sanoa mielipiteeni, kun siihen nyt tarjoutui hyvä tilaisuus. Ei millään pahalla siis :)

Kokuen

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #32 : Joulukuu 08, 2004, 20:50:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Villi Lohi"
Tämä ei ollut mitenkään erityisesti suunnattu sinulle, Kokuen, joten älä pahastu. Olen vain törmännyt tähän elitistiseen toisten pilkkaamiseen niin usein, että tahdoin sanoa mielipiteeni, kun siihen nyt tarjoutui hyvä tilaisuus. Ei millään pahalla siis :)

En pahastunut. :D Minulla on yhtä suuri oikeus nauraa noille ihmisille kuin sinulle puolustaa heitä.

Envu

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #33 : Joulukuu 11, 2004, 23:43:58 »
Paljon löytyi topicista asioita, jotka särkivät sydäntäni niin paljon että oli pakko avata suu. Tosin vain muutamasta, pahiten sattuneesta kohdasta.

Lainaus käyttäjältä: "Xaphania"
Uutta aaltoa (?) sitten kai edustavat suomalaisista mm. juuri tuo The 69 Eyes ja esim. Entwine ja Mustan kuun lapset.

EI! EI NÄIN!
Mustan kuun lapset goottia? Ei todellakaan. Metalli ja goottimusiikki ovat varmasti ihan eri asia, ja itse olen aina mieltänyt Mustan kuun lapset black metallin suuntaan ( en kyllä tiedä yhtään metallin alakategorioista, ampukaa minut, mutta minulle ne eivät ole tärkeitä ) ja googlettamalla löysin erään bändin jäsenen haastattelun, jossa hän kertoi että tuotantoa kuvaa ehkäpä parhaiten nimitys dark metal.
Melankoliseksi ja raskaaksi rokiksi tuskin kovin moni Mustan kuun lapsia nimittäisi, hmmh.

Lainaus käyttäjältä: "Kahvimuki"
Itse sijottaisin Goottimusiikin yhdeksi Metalli-aihepiirin lukuisista lajeista, "Goth Metal"

Minä itse en missään nimessä sijoittaisi goottimusiikkia lähellekään metallia. Jokainen gootti, jolle sanoisit noin, tappaisi sinut, ehkä. :p
Käsittääkseni termi 'gootti' musiikissa on syntynyt joskus 70-luvun lopussa tai 80-luvulla, ja mieltäisin sen lähemmäksi punkia kuin metallia.
Goottimetallista en tiedä mitään, muuta kuin että se mikä alunperin loi goottimusiikki-ilmiön ei ole goottimetallia.

Ja mitä tulee The Rasmuksen goottiuteen näiden ulkomaanelävien piireissä, niin voin vain sanoa siihen että muistan yhä ajat jolloin Lauri-pojalla oli vaaleat hiukset ja koko bändillä hilpeä rokkimeininki. Kuten se eräs ärsyttävä renkutus joka soi aina Jyrkissä ja jota aina vihasin.

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #34 : Joulukuu 12, 2004, 16:41:03 »
Ahhaha... tässä sitä näkee mitä kaikkea mukaviisasta olen joskus kauan sitten kirjoittanut ja luullut olevani oikeassa.

En tuota jaksa silti mennä korjaamaan, jääköön sinne tuollaisenaan. Enpä tajunnut erottaa goottimusiikkia ja gothic metallia toisistaan. Nyt kuitenkin tiedän että ne ovat eri asioita, hyvä niin.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Sharida

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #35 : Tammikuu 16, 2005, 00:24:08 »
Olen huomannut että joka paikassa kaikki toitottaa kuinka goottia the 69 eyes on. Itse omistan yhden levyn ja minusta se on liian raskasta gootti musaksi niinkuin täällä joku jo totesikin. Otetaan esim. Demi. Luin tässä yksi päivä sitä kamullani ja siellä oli juttua 69 eyesistä. "Gootti poika", "gootti bändi", "gootti". Minua tuo häiritsi suunnattomasti ja koulussakin kun jotkut ovat tehneet esitelmiä nuoriso kultuureista ja siellä yksi on kirjoittanuut gooteista esitelmän niin siellä gootti musaksi ollaan näköjään luokiteltu the 69 eyes ja HIM. Ei että repesin kun luin sitä. Sitten kamalat puheet, kyllä HIM on goottia.

Monilla menee hevi ja gootti musiikki sekaisin. Itse pidän gootti musiikkia kauniinpana ja se on *hmm* vivahteikkaampaa kuin hevi. Nykyään hevi on rämpytystä ja huutamista ^^ Sitten bändin nimi on joku blood niin siinä on sitten hevi bändi ja miksei vielä goottikin kun soittajilla on mustat hiukset ^^ Aijai... Gootti on nykyään yhä yleisempi leima.

Envu

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #36 : Tammikuu 19, 2005, 16:43:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Sharida"
Monilla menee hevi ja gootti musiikki sekaisin. Itse pidän gootti musiikkia kauniinpana ja se on *hmm* vivahteikkaampaa kuin hevi. Nykyään hevi on rämpytystä ja huutamista ^^ Sitten bändin nimi on joku blood niin siinä on sitten hevi bändi ja miksei vielä goottikin kun soittajilla on mustat hiukset ^^ Aijai... Gootti on nykyään yhä yleisempi leima.

Mitäs se kuuntelemasi kaunis ja vivahteikas goottimusiikki sitten on? Ne harvat bändit, jotka voi gootiksi luokitella ja joita olen kuullut, ovat olleet varsin mitäänsanomattomia ja itseään toistavia. Toki varmasti erilaisiakin löytyy..
Ja. Metallia ( eli tätä heviä ) on aika hemmetin monta eri kategoriaa, eli sieltä löytää aika paljon erilaista musiikkia, joka ei tuskin kaikki ole rämpyttämistä ja huutamista. Voisitko kutsua esimerkiksi Nightwishin Tarjan laulua huutamiseksi? Se on kaunista.
En tiedä montaakaan hevibändiä, jonka nimessä olisi blood. Näin nopeasti ajateltuna ei tule yhtään mieleen, mutta en minä kaikkien bändien nimiä toki voi tietääkään.
Kaikilla soittajilla ei ole mustia hiuksia. Aika rankkaa yleistämistä, siis.

Tosin siinä olen samaa mieltä, että Him ei ole goottia nähnytkään.

antiproduct

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #37 : Elokuu 14, 2006, 23:02:47 »
Ei¨Manson ei edes itse väitä iseään goottimusiikin tekijäksi. Hän tekee ihan omanlaistaan musiikkia jota sanoisin trashin ja hevin ja rockin sekoitukseksi.

Pakko nussia pilkkua. Ei ole olemassa roskaa, trashia, se on tHrashia.

Amuri

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #38 : Elokuu 19, 2006, 12:02:53 »
Lainaus käyttäjältä: "cage"
Ja en ymmärrä sitä että miten ihmeessä ihmiset luulevat the 69 eyesia goottimusiikiksi. Itse luokittelisin sen vähän raskaammaksi rockiksi.

Minä en ymmärrä miten ihmeessä ihmiset kutsuvat esimerkiksi Dimmu Borgiria ja Cradle of Filthia goottimusiikiksi. IMO goottirockia on vähän hassu määritellä joksikin saatanalliseksi metalliksi, kun se ei sitä ole.

Behemoth

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #39 : Syyskuu 01, 2006, 20:13:14 »
Kaikki gootit mitä tiedän (ainakin vähän vanhemmat) kuuntelevat lähinnä black metallia esim. Gorgoroth, Dark Funeral, 1349... Itse en pidä sellaisia 14v mustiin pukeutuneita HIM faneja gootteina.

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #40 : Syyskuu 01, 2006, 21:35:57 »
Lainaus käyttäjältä: Behemoth
Kaikki gootit mitä tiedän (ainakin vähän vanhemmat) kuuntelevat lähinnä black metallia esim. Gorgoroth, Dark Funeral, 1349... Itse en pidä sellaisia 14v mustiin pukeutuneita HIM faneja gootteina.

Ja se black metalhan ei muuten ole perinteiseksi luettua "goottimusiikkia" yhtään sen enempää kuin HIM:kään. Tarkemmat perustelut edellisissä viesteissä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 14, 2007, 14:57:12 kirjoittanut Villi Lohi »

Shagrat

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #41 : Syyskuu 02, 2006, 21:21:21 »
Ei, ei ja ei.. :(

The 69 Eyes ei todellakaan ole goottimusiikkia, niin kuin moni on väittänyt tässä ketjussa, vaan se on glam rockia. Vaikka siinä toki on paljon vaikutteita gootismista, niin silti se luetellaan glam rock kategoriaan. Lisää tietoa Wikipediassa.

Suora lainaus sivulta: "Glam-yhtyeiden musiikki kallistui usein heavy metalin tai hard rockin suuntaan. Varsinaisista hard rock -yhtyeistä glam-vaikutteita omaksuivat muun muassa camp-henkinen Queen ja sarjakuvamainen KISS, unohtamatta kauhuromanttiseen glamiin suuntautunutta Alice Cooperia."

Njoo.. oli mitä oli, silti The 69 Eyes on hyvä bändi :)

Catoblepas

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #42 : Syyskuu 22, 2006, 23:12:12 »
Täällä päin järkytyttiin pahasti! Tohdittiin moneen otteeseen väittää, että The Cure Olisi goottimusiikkia. Miettimismyssy päähän ja aivot takaisin iltalenkiltä, nyt eletään 2000-lukua.
Jos minä yrittäisin luokitella goottimusiikin, lähtisin miettimään ensin tätä goottien tyyliä ja sitä kautta sitten musiikkia. Kuolemanläheisyyden ja kuoleman ajattelun arvellaan olevan gooteille ominaista, samoin kuin kohtalokkuus ja synkät sävyt. Miettikää myös goottien pukeutumista: Musta on lähes aina pohjaväri, jota korostaa joku varsin kirkas tai sävähdyttävä väri, kuten turkoosi tai pistävä violetti. Ehkäpä musiikki lienee samanlaista: Alakuloinen ja kenties angstinen tunnelma, mutta esimerkiksi kitarariffit saattavat olla hyvinkin iloisia. Sekin harhaluulo vielä kitkettäköön pois, että gootit ajattelisivat pelkkää kuolemaa, tuskaa, kipua sun muuta ikävää. Kyllä goottien elämään mahtuu varmasti naurua, rakkautta ja muita iloisia asioita.
The 69 Eyes ei kenties ole goottimusiikkia, mutta sillä on mahdottoman paljon vaikutteita goottimusiikista. Marilyn Manson taas on minun mielestäni ehkä goottimusiikin äiti (tai siis isä). Mielipiteitähän ei tästä asiasta saisi olla, mutta niin kauan kuin sitä ei virallisesti ole julkistettu, voidaan tästä tapella. :)
Ja jos The Cure on goottimusiikkia, niin minä olen prinsessa Diana.

Dora

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #43 : Syyskuu 24, 2006, 17:41:52 »
Voi, ihmiset...
Ymmärtäisin niin paljon paremmin kaikki nuo "HIM ei TOSIAAN ole goottimusaa!!!"- tyyppiset viestit, jos joku olisi tullut heti ensimmäisenä selittämään siitä, kuinka "goottimusa on niin parasta, HIM rulez..". Nyt näyttää kyllä vahvasti siltä, että kaikki olemme samaa mieltä siitä, ettei kyseinen bändi soita goottimusiikkia. He eivät myöskään väitä soittavansa sitä, joten emme sillekään voi nauraa räkäisesti. Joten tuntuu, ettei meillä ole siltä osalta mitään väiteltävää?
Muuten tähän aiheeseen en voi oikeastaan mitään sanoakkaan.. Ainoa asia mikä ärsyttää on se, että yleistäminen on niin yleistä. Musiikin lokeroiminen.. Ja.. *hengittää pari kertaa syvään* Niin.. Se että kaikki HIMiä (pakkottava tarve puhua vielä hetki siitä, koska se on muutenkin näyttänyt aiheuttavan tässä paljon puhetta ja sitä itse kuuntelen) kuuntelevat on teiniangstisia ranteensa viiltelijöitä... ja... Pidän mustasta ja pukeudun mielelläni mustiin vaatteisiin, kuuntelen HIMiä ja olen kolmetoista. Se näyttää tekevän minusta juuri tuollaisen teiniangstia täynnä olevan pellen, joka surkuttelee maailmaa, viiltelee ranteensa auki ja vieressä soi Join Me In Death.
Itsekkin yleistän asioita. Kun bussissa näkee henkilön, jolla on mustat vaatteet, mustat hiukset, niittivyö ja paljon kajaalia ainakin minulla ensimmäinen ajatus on 'gootti'. Ja sekös vasta yleistämistä onkin.. Sama kun ihmiset yrittävät määritellä normaalia, mutta... Taidan kadottaa pointtini, joten.. Carry on

Dora, väistellen mätiä tomaatteja

Amuri

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #44 : Syyskuu 26, 2006, 21:08:08 »
Lainaus käyttäjältä: "MyLand"
The 69 Eyes ei kenties ole goottimusiikkia, mutta sillä on mahdottoman paljon vaikutteita goottimusiikista. Marilyn Manson taas on minun mielestäni ehkä goottimusiikin äiti (tai siis isä). Mielipiteitähän ei tästä asiasta saisi olla, mutta niin kauan kuin sitä ei virallisesti ole julkistettu, voidaan tästä tapella. :)

Mmmh? Jotta Marilyn Manson voisi olla goottimusiikin äiti tahi isä, eikö ko. orkesterin pitäisi olla vanhempi kuin itse goottirock? Ja kun goottirock nyt kuitenkin kehittyi jotakuinkin 70- ja 80-lukujen vaihteessa (Bauhaus, Siouxsie yms.) aikana, niin...

Goottirockin määritteleminen sen avulla, miltä gootit näyttävät on hieman hassua, koska gootteja on ensinnäkin erinäköisiä. Toiseksi, goottialakulttuurin juuret lienevät nimenomaan musiikissa ts. se goottijuttu kaikkine synkkine kuteineen on syntynyt tietyn musiikkigenren ympärille.

//
Lainaus käyttäjältä: "Aldhisls"
Jos oot kuullu bändistä nimeltä Entwine niin se on gootti musaa... Jotkut laskee Maj karman goottimusaks. Ite en tota kommentoi.
Entwine on metallia, ei siis edelleenkään goottirockia (eli  ns. goottimusiikkia).

Poissa Countess Raiven

• His Sin
  • Vuotislainen
  • zijn engel
  • Tupa: Tuvaton
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #45 : Syyskuu 27, 2006, 13:52:20 »
Gootti musiikki on mun mielestä enemmän sellaista "pelottavan kuuloista melankolista musiikkia" tai niin mä ainakin kuvittelen, ei se ainakaan mitään massan musiikkia ole.... Minun mielestä The 69eyes on kyllä enemmänkin glamrockkia kuin goottirockkia..... jos haluaa kuunnella goottirockkia niin kannattaa kuunnella sellaista bändiä kuin Theatres des vampires tai ainakin niitten alkutuotantoa ja ainakin ennen kuin bändin mieslaulaja erosi... äärimmäisen hyvää musiikkia ja lyriikat ovat pelottavia ja kauhistuttavia
My head's a mess. But at the time clearer,
And I'm feeling so content. But unsure,
Reaching out, reaching in, Wish I knew what you were dreaming, And I never want to ever let this go.

Aldhisls

• Ankeuttaja
Arghhh!
« Vastaus #46 : Lokakuu 02, 2006, 20:27:31 »
Ensiksikin Him on lovemetallia negative ei! (hyi mitä bändejä)
Jos oot kuullu bändistä nimeltä Entwine niin se on gootti musaa...
Jotkut laskee Maj karman goottimusaks. Ite en tota kommentoi.

Catoblepas

• Ankeuttaja
Re: Arghhh!
« Vastaus #47 : Lokakuu 08, 2006, 12:42:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Aldhisls"
Ensiksikin Him on lovemetallia negative ei! (hyi mitä bändejä)
Jos oot kuullu bändistä nimeltä Entwine niin se on gootti musaa...
Jotkut laskee Maj karman goottimusaks. Ite en tota kommentoi.

Entwine on kylläkin melankolista metallia, ei goottimusiikkia. Maj Karma vielä vähemmän, tunkisin sen ehkä jopa jonnekin suomirokin genreen.

Poissa Tuskanenkeli

• Hirnyrkki
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #48 : Lokakuu 08, 2006, 20:54:00 »
Minua ihan oikeasti häiritsee tämä topicci. Jos ruvetaan todella puhumaan goottimusiikista, siitä saa aikaan kunnon tappelun ja lopputuloksena vieläkin vähemmän selvyyttä koko kategoriasta. Ihmisillä on kumma taipumus lokeroida asioita. Tässä todisteena näkyy topicci, jossa jokainen tulee kumoamaan edellisten mielipiteet ja kirjoittamaan alle että tämä on sitä oikeaa goottimusaa, sen jälkeen lista, jonka taas seuraava kirjoittaja kumoaa. Ei näin.

Gootti on jostain ihmeen syystä asia, josta aina saa kinastelun lähteen. Mikä on goottia, mikä ei, miten maailma on niin täynnä wannabe-gootteja (ja minä, minä tietenkin olen siis ihan true) ja niin edelleen.

Ylipäätään, haluan sanoa omana mielipiteenäni että minkään musiikin luokitteleminen "goottimusana" on aika kummallista. Mitä "goottimusa" on? Sitä, mitä gootti kuuntelee? Goottirockia? Goottimetallia? Industrial, EBM ja siihen suuntaan menevät ovat yleisesti mielletty goottien jutuksi, sekin on siis goottimusaa? Lokeroikaa ihmiset ensin tuo terminne ennen kuin rupeatte lokeroimaan mitään bändejä sen alle. Nimittäin kaikki ovat ilmeisesti käsittäneet tuon goottimusiikin aika eri tavalla, ja siitä on syntynyt kauheasti turhaa kiistaa.

Tämä meni hiukan off-topiciksi, mutta on pakko tulla aukomaan päätään ennen kuin tästä ketjusta tulee sarja "tajuuttekste HIM ei oikeesti oo mitään goottii vaan *aseta tähän Sisters of Mercy/Deine Lakaien/Das Ich/Diary of Dreams/Blutengel/whatever* on!!11" -kommentteja. Jokaisella tuntuu olevan niin erilainen mielipide siitä Todellisesta ja Oikeasta goottimusiikista, että topicista on lähinnä tullut järjetön väittely.

Mätiä tomaatteja anyone?
Here's looking at you, kid.

Aldhisls

• Ankeuttaja
Mikä on goottimusiikkia?
« Vastaus #49 : Lokakuu 10, 2006, 21:19:02 »
Maj Karma vielä vähemmän, tunkisin sen ehkä jopa jonnekin suomirokin genreen.

No sitä ei voi kiistää etteikö Ylppö olis gootti rokkari!
Sen on ylemmät tahot todistaneet\,,/

Kato vaikka No sorista* jos et usko=)

* Kotiteollisuuden tekemä lehti...