Kirjoittaja Aihe: Underworld (Varjojen valtakunta)  (Luettu 2541 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Xaphania

• Ankeuttaja
Underworld (Varjojen valtakunta)
« : Marraskuu 06, 2003, 16:16:12 »
http://www.entertheunderworld.com

Vampyyrit vastaan ihmissudet, klaanien taistelu katujen alla. Vampyyrijulia tapaa Romeonsa. Synkkää, synkkää ja romanttista. Pääosissa Kate Beckinsale ja Scott Speedman.

Leffahan saa siis Suomen ensi-iltansa 21.11, luulisin. Minun se on ainakin PAKKO nähdä - asianmukaisissa kuteissa, tietenkin. Onko joku onnekas jo kyseisen filkan katsastanut?

Keskustellaan.

SilverChanteur

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Marraskuu 06, 2003, 21:18:02 »
En aio mennä katsomaan elokuvaa. Olen kuullut siitä kahdenlaisia arvosteluja. Toisten mielestä se on vain järkyttävän huono, toisten mielestä loistava. Ja poikkeuksetta sitä vihanneet ovat olleet World of Darkness- roolipelimaailman faneja.

Syy? Selkeä. WoDistit tuntevat omansa. Underworld on plagiaatti. Kopio. "Laina." Maailmasta juoneen. White Wolf, World of Darknessin luojayhtiö, jopa alunperin haastoi Sonyn tekijänoikeuksien rikkomisesta.

Gamingreport.comin uutinen aiheesta.
Koko haaste PDF-muodossa (toivottavasti se on vielä olemassa).

Loppujen lopuksi juttu sovittiin tai hylättiin, en muista kummin kävi, mutta haudattu se nyt on. Minusta... no. Pidän elokuvaa liiaksi samankaltaisena WoDiin, että voisin uskoa sen olevan sattumaa. Plus suoraan sanottuna, leffa ei ole ihan minun tyyppiäni.

Aren

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Marraskuu 06, 2003, 22:04:21 »
Näin leffan tuolla Night Visions festareilla halloweenina.

Miten sen sanoisi kiltisti? Leffa oli [nytjoudunkylläpesemäänsuunisaippualla] huono!

Olen pelannut roolipelejä joilta leffa varastaa törkeästi, (leffahan siis ei ostanut lisenssejä peleihin) juoni oli aivan karmea ja näyttely enemmän kuin kökköä.

elokuva oli kuin Kate Beckinsile joka näyttelee pääösaa. Kaunis mutta ei vaan osannut asiaansa.

Xaphania

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Marraskuu 10, 2003, 19:45:27 »
Hym. Melkeinpä osasin odottaa jotakin tällaista - vampyyrit kun ovat kovin kaluttu aihe viihdeteollisuudessa. World of Darkness ei tosin ole minulle tuttu, eivätkä tietokone- tai videopelit (varsinkaan "aikuisten" sellaiset) juuri muutenkaan.

Aion kuitenkin edelleen ehdottomasti katsastaa leffan, pitänee kaivaa se pitkä musta nahkatakki naftaliinista. Naurettavaa tai ei. =)

Candy Darling

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Marraskuu 11, 2003, 00:27:50 »
Minäkin näin Underworldin Nightvisions-festareilla, mutta katsomo pilasi leffakokemukseni. Vaikutti siltä että porukka oli etukäteen päättänyt inhota elokuvaa, ja nauroi joka välissä. Minua tämä häiritsi, koska kun katson elokuvaa haluan uppoutua sen maailmaan, ja unohtaa että istun leffateatterissa. Aina kun jengi alkoi nauraa minut riuhtaistiin takaisin todellisuuteen. (Hauskoissa elokuvissa nauraminen ei haittaa, koska silloin nauran mukana, ja tulee kiva yhteenkuuluvuuden tunne muiden katsojien kanssa.) Underworldissa ei ollut mitään hauskaksi tarkoitettua, mutta ihmiset nauroivat hahmojen ulkonäölle, puhetyylille, suutelukohtaukselle...

Aion mennä uudestaan katsomaan Underworldin sellaisten ystävien kanssa joilla on sama leffamaku kuin minulla. Toivottavasti sillä kertaa saan nauttia elokuvasta. Underworld toi minulle vähän mieleen Bladen ja Veren vangit, mutta Veren vangit on kyllä mielestäni huomattavasti parempi. (Se on yksi lempielokuvistani.) Underworld ei ollut mielestäni mitenkään mielettömän hyvä, mutta kyllä sen jaksaa uudestaan katsoa. Jos lajityyppi kiinnostaa suosittelen kyllä sen katsomista.

Minua ei haittaa, vaikka Underworld olisi kopio mistä. (Ostinhan Tanja Grotter-kirjankin vaikka sitä sanotaan Harry Potter-plagiaatiksi.) En ole myöskään ikinä harrastanut roolipelejä, joten World of Darkness ei sano minulle mitään. Mutta tajuan kyllä miksi se ärsyttää niitä jotka sitä ovat pelanneet...

Pitäisiköhän minunkin pukeutua kun menen katsomaan elokuvaa? Se kuulostaa hauskalta idealta! Voisin irrottaa karvakauluksen mustasta pitkästä nahkatakistani... PVC-housut tosin joutuisin ostamaan... *lähtee suunnittelemaan*

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Marraskuu 26, 2003, 22:11:07 »
Varjojen valtakunta

Jos et ole katsonut SPOILAA jonkin verran!

Tulin juuri katsomasta ko. elokuvaa...joten jos tämä on tavallistakin sekavampaa niin se johtuu siitä, että halusin kirjoittaa vaikutelmat tuoreeltaan...
Elokuva oli minulle paljon parempi kuin mitä näkemäni arvostelut ovat sanoneet. Toki mustat nahka/pvc vermeet alkavat olla jo klisee hiemankin scifi/alien/tulevaisuus-ympyröissä ja ympäristö on nimetön kaupunki jossa sataa aina.
Minua miellytti tarinan peruslähtökohta: kyse ei ollut vampyyrien ja/tai ihmissusien herättämästä kauhusta vaan olentojen elämästä ja valinnoista, vaikkakin sodan aikana. Olentojen tavat ovat kyllä olemassa, mutta ne eivät muodosta tarinan runkoa-ne vain ovat jossakin ja tulevat sitten tarvittaessa näkyviin tai niihin on viitteitä.
Ihmissudet ja vampyyrit ovat omanlaisiaan ja siinä kaikki. Tekninen kehitys ei ole myöskään kulkenut heidän ohitseen, vaan kännykkä ja monitorit  toimivat kalpeallakin kädellä. Aseet olivat näppärä sovellutus vanhasta ideasta.
Sodassa juonitellaan ja tuhotaan ja tuhoudutaan. Elokuva on silti tehty suhteellisen hyvällä maulla, mitään suoli- ja verisoppaa ei liiemmälti keitetä, vaikka mahdollisuudet tähän olisivat olleet olemassa. Tämä  osaltaan nostaaa omaa mielipidettäni-ei sen pään irtoamista tarvitse näyttää viidestä kuvakulmasta hidastettuna!

// Muutin spoilerivaroituksen punaiseksi. Niin kannattaa aina tehdä ihan vain kaiken huomattavuuden ja varmuuden varalta. :) - Melisande
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Xaphania

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Joulukuu 09, 2003, 20:07:55 »
Nähty on, ja pidin todella paljon, sanokaa mitä sanotte. Jos mätkintää olisi ollut hieman vähemmän ja tarinaa ja vampyyri-estetiikkaa enemmän, olisi leffa ollut täydellinen.

Juoni oli aika perinteinen, mutta siinä oli muutamia todella ovelia käänteitä. Tarina alkoi heti ensimmäisellä sekunnilla ja imaisi mukaansa, myös hitusen painostava tunnelma säilyi koko ajan. Hrrr.

Kate Beckinsale onnistui mielestäni hyvin, oli juuri sopivan viileä ja etäinen. "Lucian" oli suorastaan symppis ja "Viktor" aristokraattisessa julmuudessaan aivan upea.

Suosittelen ehdottomasti. Jättäkää ennakkoluulot kuitenkin kotiin.

SUURI SPOILERI!

Mitä mieltä olitte loppuratkaisusta? Minä ja leffaseura olimme sitä mieltä, että jatkoa seuraa varmasti, sanoihan Selene jotenkin niin, että "sota jatkuu, minä olen seuraava takaa-ajettava". Käsitin muuten lopun niin, että kun se yksi ihmissusityyppi herätti Marcuksen omalla verellään, Marcus muuttui hybridiksi, sillä lopussa Marcuksen silmät muuttuivat mustiksi, aivan kuin Michaelillakin. (Michaelhan se oli?)

/SPOIL

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Joulukuu 10, 2003, 18:11:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Xaphania"
SUURI SPOILERI!

että kun se yksi ihmissusityyppi herätti Marcuksen omalla verellään, Marcus muuttui hybridiksi, sillä lopussa Marcuksen silmät muuttuivat mustiksi, aivan kuin Michaelillakin. (Michaelhan se oli?)

/SPOIL

SPOILERI JATKUU

Itse tajusin näin: Marcus muuttui ensiksi ihmissudeksi ja tämä Kate mikä se-roolinimi-olikaan muutti hänet sitten hybridiksi vampyyripuremallaan koska hybridin ainekset olivat näin koossa. Toivon että jatko-osa onnistuu yhtä hyvin...
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Poissa Woldfine

• High Tea
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #8 : Heinäkuu 08, 2004, 12:00:42 »
Minä pidin! :D

Vaikka sainkin elokuvan alussa vaikutelman, että vampyyrit oltiin selvästi kuvattu kissamaisiksi ja viekkaiksi, joiden sotatakstiikka perustui älykkyyteen ja suunnitelmiin. Ihmissudet olivat koiramaisia, ja tiedättehän, mitä koiralle käy, jos se ei pidä kissoista, ja näkee kissan? Aivotonta räksytystä ja takaa-ajo. Ihmissusien sotailu oli enemmänkin ammuskelua ja jahtaamista.
Leffa oli sinänsä hyvä, mutta häiritsi vain se, että ihmissudet olivat kuvattu todellakin aivottomiksi tappajiksi, joilla ei ollut melkein yhtään tunteita.

Pidin elokuvasta hyvin paljon, sillä kaikki melankolia, mikä siitä huokuu, on juuri sitä, mistä minä pidän elokuvissa. Minusta elokuva on toteutettu hyvin, mutta aika paljon siinä loppujen lopuksi kuitenkin räiskitään. Mutta elokuvassa on kuitenkin saatu vampyyrien luonne aika hyvin esille. Kaikki mustuus on kuitenkin hiukan häiritsevää, jos katsotte sitä niin, että jostain tihkuu valoa. :S

Hehee, tajusin vasta vähän ajan päästä, lopussa, että Selene oli sivaltanut Viktorin (Olihan se Viktor?) pään kahtia! Hihii, se oli ihQ kohta =^_^=
This sentence is is Spanish when you are not looking.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #9 : Lokakuu 04, 2004, 23:30:12 »
Minä pidin tästä leffasta aivan älyttömästi (kuten niistä muistkin leffoista joissa vain on vampyyreitä). Kate Beckinsale on yksi lempinäyttelijöistäni tätä nykyä. Hän osaa näytellä, se täytyy sanoa. Se miten leffa alko, oli mielestäni vaikuttava, enkä tule varmaan koskaan unohtamaan sitä. Eikä minun leffanautintoani pilannut mikään muu kuin muutama humalainen jätkä ja kännykän pärähtäminen soimaan. Mutta se annettakoon heille anteeksi koska olihan kyseessä Valojen yö... (Haminan jokavuotinen perinne-tapahtuma...kait..). Mutta leffa oli hyvä. Loppu oli aika hyvä. Ja toivoisin että jatkoa tulisi.. Se jäi jotenkin kesken...Ne ihmissudet oli aika.. öh... no ihmisusimaisia.. Mutta (kuten olen jo toitottanut tässä muutaman kerran) leffa oli hyvä. Piste.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Tuikku

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Lokakuu 06, 2004, 11:30:57 »
Hyi. Hyi. Hyi. Vuokrasin sen tässä pari viikonloppua takaperin, ja oli kyllä karkeissa pitelemistä että sain sen leffan katsottua. Se ei todellakaan ollut minun makuuni, ja juoni oli mielestäni jotenkin hautautunut jonnekkin syvälle, syvälle räiskinnän alle. Kivat erikoistehosteet ja silleen, mutta siihen se sitten jäikin. Olisivat voineet edes yhden auringonsäteen näyttää. Olisin halunnut ostaa tuon leffan ja olisinkin jos olisi ollut rahaa, joten nyt kiitän kaikkia jotka eivät minulle rahaa ole antaneet. Se olisi ollut tuhlausta.

Karvaturpa

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Lokakuu 21, 2004, 05:03:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Candy Darling"

Minua ei haittaa, vaikka Underworld olisi kopio mistä. (Ostinhan Tanja Grotter-kirjankin vaikka sitä sanotaan Harry Potter-plagiaatiksi.) En ole myöskään ikinä harrastanut roolipelejä, joten World of Darkness ei sano minulle mitään. Mutta tajuan kyllä miksi se ärsyttää niitä jotka sitä ovat pelanneet...

Ei Underworld mielestäni juurikaan muistuta WoD:ia, paitsi jos välttämättä halutaan takertua siihen, että vampyyreillä ja ihmissusilla on keskenään kärhämää.

mörkö

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Marraskuu 14, 2005, 21:19:57 »
Ah, ihana elokuva. Katsoin ystäväni kanssa ja rakastuin leffaan välittömästi. Ihmissusia ja vampyyreja vastakkain. Täydellistä. No joo. Tykkäsin näyttelijöistä paljon. Tosi paljon. Mut juu. :D

Poissa Chinoz

• Nuorallatanssija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • That was then, this is now
    • Blackout
Vs: Underworld (Varjojen valtakunta)
« Vastaus #13 : Lokakuu 23, 2007, 15:44:07 »
SPOILAA!

Underworld tuli pari vuotta sitten tv1000, mutta jostakin syystä se jäi sitten katsomatta. Kun näin sen anttilassa erikoishintaisten joukossa, päätin sitten ostaa sen eilen. Enkä pettynyt.
En ole ennen pitänyt, enkä vieläkään oikein pidä kauhu elokuvista tai tuollaisista kuten Underworld, mutta mahtava täytyy myöntää. Elokuvaa sai katsoa ja miettiä siinä samalla, koska asioita piti osata liittää yhteen sieltä ja täältä.
Kate Beckinsale teki loistavan roolisuorituksen kostonhimoisena vampyyrinä. Kate oli hyvin kaunis elokuvassa, kalpeat kasvot ja mustat nahkavaatteet. Scott Speedman (menikö oikein) näytteli myös hyvin.
Mäiskintää elokuvassa oli melkein koko ajan, mutta kyllä se juoni sieltä välistä löytyi :)
Ihmissudet kuvattiin kapisiksi koiriksi, palvelijoiksi joita aristokraattiset vampyyrit halveksivat. Mutta oikeastaanhan ihmissudet olivat vain väärin ymmärrettyjä ja halusivat vain oikeutta. Lucian oli sympaattinen, vaikkakin vaikutti ensin pahikselta. Viktorhan se kuitenkin oli pahin tämän osan pahiksista, tappoi oman tyttärensä vain sen takia kun tämä oli raskaana Lucianille. Kamalaa. Ja huvitteli ihmisverillä ja vielä valehteli ihmissusien olevan sen tappamisen takana. Ärsyttävää, mutta niin ilmiselvää kun sitä näin jälkeenpäin ajattelee.
Loppu oli mielenkiintoinen eikä sitä oltu kliseillä pilattu.

Onneksi on Underworldille olemassa jatko-osa. Pitäisi etsiä se jostain :)
Jokaisella askeleella, voit viedä henkeni.
Jokaisella askeleella, voit parantaa haavani.

Poissa Interwise

• Luihu velmuttelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Vs: Underworld (Varjojen valtakunta)
« Vastaus #14 : Marraskuu 20, 2007, 20:17:24 »
Äskettäin(jokunen viikko) sain katsottua molemmat osat, kieltämättä sopii juuri minun tyyliini. Loistava elokuva, yksi vampyyri-elokuvien parhaimmistoa(Bladen kanssa). Näyttelijät olivat hyviä, juoni toimi, toimintaa oli = Minulle kelpaa.

Todellakin suositeltava toimintaelokuva kaikille.