Kirjoittaja Aihe: Mew  (Luettu 14287 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Éowyn

• Ankeuttaja
Mew
« : Syyskuu 21, 2003, 19:33:57 »
Löytyykö Vuotiksesta ketään toista, joka pitäisi Mewin musiikista? Kukaan, kenelle olen koskaan täällä puhunut, ei tunne yhtyettä:P
Tutustuin Mewiin ensi kerran tänä kesänä, kun menimme Provinssirockiin. Frengers-levyä tuli kuunneltua autossa koko meno- ja tulomatka. Pian sen jälkeen ostin levyn ja siitä asti olen kuunnellut levyä oikeastaan vähintään pari kertaa viikossa:)
Yleensä en tanskalaisista bändeistä perusta, mutta Mew on ehdoton poikkeus:)

Jonaksen, laulajan, ääni on ihanaa kuultavaa ^^ Pääsee aivan älyttömän korkealle. Ääni ei ole paperinohut, eikä laulaja tunnu repivän äänihuuliaan aivan hajalle:)

Tyttö, joka laulaa parissa kappaleessa, on hänkin aivan älyttömän hyvä laulaja. En osaa kuvailla hänen ääntään, se on vain niin loistava:)
Tästä tulikin mieleeni, että kun Mew oli tämän vuoden Ruisrockissa esiintymässä. Ja siellä tietysti esitettiin näitäkin biisejä, jossa tyttö laulaa. Tytön ääni tuli nauhalta, mutta Jonas kuulemma hoiti tilanteen uskomattoman hyvin ja huolimatta nauhalta tulemista, äänet soivat hyvin yhteen.
Olisinpa itsekin ollut Ruisrockissa. Kuulin tuon jutun pikkuserkultani.

Seuraavan kerran, kun Mew tulee Suomeen, minun on pakko päästä katsomaan ^^

~Éo

Muoks. Täydellistä fiilistelymusaa ^^ Automusaa. Mitä tahansa^^

Xaphania

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #1 : Syyskuu 21, 2003, 22:40:43 »
Olen mitä luultavimmin kuullut bändistä. Sanoppas jotain biisejä, muistaakseni YleX on joskus jotakin soittanut... Häiritsee tällainen semitietoisuus.

Éowyn

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #2 : Syyskuu 23, 2003, 17:50:34 »
Frengers-albumin biisilista:
Am I Wry? No
156
Snow Brigade
Symmetry
Behind the Drapes
Her Voice Is Beyond Her Years
Eight Flew Over, One Was Destroyed
She Came Home For Christmas
She Spider
Comforting Sounds

Éowyn

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #3 : Syyskuu 24, 2003, 22:25:19 »
Lainaus käyttäjältä: "tatsku"
Minä olen kuullut pelkästään 156:n, mutta minä rakastan sitä ^__^ Pitää hankkia se levy kun saan tarpeeksi rahaa. *huokaa* Se ääni...

Se on vain harmi, että Mewin levyä ei löydy ainakaan suurissa mittakaavissa ainakaan täällä länsirannikolla mistään marketeista, esin. Citymarketista. Mutta kaikkihan nyt tietävät Citymarketin levyvalikoiman...:P
No, eksyn aiheesta.
Yksi minun tuttuni tilasi minulle Mewin levyn levykaupastaan. Katselin vain Citymarketissa levyvalikoimia, enkä ole koskaan huomannut siellä Mewin levyä. Enkä myöskään Anttilassa tms.

Bändin kotisivut muuten löytyvät osoitteesta
http://www.mewsite.com/
En ole pitkään aikaan siellä käynyt, mutta sieltä löytyy ainakin musavideoita. Biisinäytteistä en tiedä, mutta nuo ovat ehdottomasti katsastamisen arvoiset sivut^^

Not Quite Friends But Not Quite Strangers :)

Muokkendahlen. Juu, ääninäytteet jokaisesta Frengers-albumin biisistä löytyy sivuilta:) Ihan älyttömän hienot sivut. Spuukit äänitehosteet.

Satsuki

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #4 : Syyskuu 24, 2003, 22:42:49 »
Oi, Mew. :)
Olen ihan viime aikoina löytänyt kyseisen bändin kun nettituttuni suositteli 156-biisiä. Oikeasti, todella ihana, omaperäinen tyyli bändillä. Ja laulajan ääni on ihan omaa luokkaansa.
Olen parin kuulemani kappaleen perusteella harkinnut levyn ostoa, mutta edessä on tuo sama ongelma kuin teillä muillakin, eli levyä ei oikein löydy kaupoista. Täytynee siis tilata jostakin.
Luin jostain, että Mew oli lämppäribändinä Manic Street Preachersin Suomen-keikalla viime vuoden lokakuussa. Tulisivat tänne vaan uudestaan! :D

Poissa Winky

• Vuotislainen
    • http://vinkulelut.cjb.net
Mew
« Vastaus #5 : Syyskuu 25, 2003, 08:18:49 »
Ääninäytteet sivuilta todella kannattaa kuunnella, ne on hyviä!

Ja vielä Eowyn: http://www.cdon.com:sta ainakin saa todella halvalla sen levyn, jos et oo vielä muualta sitä löytänyt:)

Mä en muista kumpi se oli, Eowyn vai yks toinen mun nettituttu, joka siitä joskus kuukausi sitten mainitsi; en ollut kuullutkaan sen nimistä bändiä, mutta mun kaverin isosiskolla olikin sen levy ja kuunneltiin sitä kaverin kans pari kertaa. Sitten kuuntelin niitä netis (Mewin sivilla) ja ne ei oikein kuulostanut miltään (paitsi kaks ekaa), mutta kun kuuntelin niitä uudestaan niin paljastui, että on ihan sika hyviä! Ja nyt aionkin ostaa Mewin levyn ehkä ensi viikolla, niillä on aivan ihanaa musiikkia^^

Shikoku Gin

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #6 : Lokakuu 06, 2003, 14:33:30 »
Oi, olen kuullut Mewstä, ja samaistuin siihen aivan täysin. Mahtava bändi.

Kuulin Mewtä ensimmäisen kerran Up North-lista-ohjelmassa, ja ensi kerralla olin hieman "onpas tosiaan tyypillinen Tanskalainen bändi", mutta nyt kun on katsonut Up Northia, ja kuullut Mewtä enemmän, siihen tottuu, ja alkaa tykkäämäänkin. Olen jopa äänestänyt bändiä listalle.

En kyllä ole kuullut kuin 156-biisin, joten voi sanoa, etten oikein tunne bändiä, enkä siis voi sanoa siitä juuta enkä jaata, mutta yhdenkin biisin takia, Mew on yksi lemppari bändeistäni, ja haluaisin kuulla muitakin (varmasti) mahtavia kappaleita.

Mewn musa on tosi omalaatuista ja ehkä hieman outoa, ja ensikertaa kuulleen korvissa se kuulostaa ehkä hieman "mielipuoliselta" (niin ainaskin mulla kuulosti), mutta se tekee bändistä hyvän.
On hyvä, kun ei ole matkinut muita yhtyeitä, ja uskaltaa tehdä mieleistään musiikkia. Sitä mä ainakin arvostan monissa bändeissä.

Niin kuin Éowyn sanoi, täydellistä fiilistely-ja automusaa. Sopii kaikkialle. Ihana. ^^

Miss Wire

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #7 : Lokakuu 07, 2003, 15:33:07 »
Oi, Mew on ihana yhtye! Niiden musiikki on aivan epätodellisen kaunista ja koskettavaa, ja Jonaksen lauluääni on... on... uskomattoman upea. Se kuulostaa peloissaan olevalta pikkupojalta. Suloiselta.
Bändin singlejen b-puoletkin ovat muuten yleensä todella laadukkaita. Esim. 156-singleillä olevat "Mica" ja "King Christian".

Onko täältä joku muu nähnyt Mew'iä livenä? Itse olen nähnyt Tavastialla toukokuussa, ja sitten Ruisrockissa heinäkuussa. Bändi on livenäkin todella upea, mutta musiikki kuulostaa kyllä aivan erilaiselta kuin levyllä. Todella äänekkäitä kitaroita, kitaravalleja... (mutta silti jotenkin haurasta ja koskettavaa. hämmentävä yhdistelmä). Kappaleet kuulostavat livenä jotenkin raaemmilta. Melkein toivoisin, että jotain siitä livesoundista olisi saatu levyllekin, eikä tuotettu ihan niin paljon. Niin ja Tavastialla bändillä oli koko keikan ajan taustavideot, ihanat sellaiset. Kuin jostain unesta. Surrealistista.

Éowyn

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #8 : Lokakuu 07, 2003, 22:23:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Miss Wire"
Niin ja Tavastialla bändillä oli koko keikan ajan taustavideot, ihanat sellaiset. Kuin jostain unesta. Surrealistista.

Voin kuvitella. Ne kotisivutkin ovat niin upeat. Oudot. Kaunnit ja oudot. Unenomaiset ja värimaailmaltaan niin unenomaiset. Voisnpa verrata värimaailmaa The Ring-elokuvaan?
Mutta nyt menee offin puolelle, joten on parasta palata aiheeseen ^_^

Laitan tähän nyt muutamia kysymyksiä, johon voisi vaikka vastailla, että saataisiin tähänkin keskusteluun jotakin uutta ^^

Lempibiisinne, miksi? Mikä Mewissä on sitä niin paljonpuhuttua omaperäisyyttä? Mikä erottaa Mewin muista tanskalaisista bändeistä?

Aileena

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #9 : Lokakuu 12, 2003, 19:24:27 »
Minä myös sain ensimmäisen maistiaiseni Mewsta Up Northissa. Olen kuullut vain heidän 156 kappaleensa ja se on mielestäni aivan ihana. Videokin on tosi jees! Laulajalla on tosi kiva ääni. Kaikkein eniten 156:sessa minua miellyttää kertosäe. Siinä on jotenkin niin iskevä melodia ja muutenkin se saa minut liikkeelle^^ Mewhan on ehdolla European Music Awardseilla parhaaksi pohjoismaiseksi bändiksi. Haluaisin mielelläni kuulla enemmänkin bändin musiikkia!

Miss Wire

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #10 : Lokakuu 14, 2003, 21:11:47 »
Mew on tulossa taas Suomeen!! Bändi esiintyy 7.joulukuuta Tavastialla Helsingissä. Voi, minä niin kovasti haluaisin sinne, se toukokuinen keikka oli niin upea, että jos tämä on edes puolet sen veroinen niin... Mutta en vielä tiedä, pääsenkö tuonne. Eikä minulla ole mitään tietoa siitä, milloin liput tulee myyntiin.

Olen muuten kuullut nyt joitain Mew'n vanhempiakin kappaleita, "Saliva", "King Christian" ja "Mica", nekin ovat aivan upeita. Voisivat hyvin olla Frengersillä. Nuo kaksi viimeksi mainittua ovat kyllä kai 156-singlen b-puolia.

muoksista.

Liput on jo myynnissä.

Éowyn

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #11 : Lokakuu 20, 2003, 21:54:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Miss Wire"
Mew on tulossa taas Suomeen!! Bändi esiintyy 7.joulukuuta Tavastialla Helsingissä.  

Ilmeisesti ei lainkaan ikärajattomia keikkoja Mew'ltä silloin?

Miss Wire

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #12 : Lokakuu 22, 2003, 12:19:00 »
No... Tavastian keikka ei ainakaan ole ikärajaton :(  Mie unohdin, kun itse olen yli-ikäinen. Pitää toivoa, että esiintyisivät jossain muuallakin.

Itu

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #13 : Lokakuu 24, 2003, 22:48:09 »
Minä ihastuin Mew:iin heti kun kuulin 156. Veli tuli siihen heti, että; " Nehän on ilkeitä, ne pistää sen tytön talon palamaan! " Minä siinä, että eihän ne nyt mitään sellaista tee. Se yksi vain näkee unta. Mutta niin. Minulla ei ollut mitään erikoista totutteluvaihetta, vaan suoraan pää edellä ihastumaan. Valitettavasti 156 on kuultu monta kertaa ja muita biisejä vain kerran. Pitää vain kuunnella enemmän. ^^ .. Ja kyllä, levykin jossain vaiheessa hankitaan. Loistavaa musiikkia. Niin ihanan epätavallista.

KeikAnk

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #14 : Tammikuu 18, 2004, 11:30:30 »
Toinen mun suosikkini. ^^
Kuulin Mewiä tossa muutamia kuukausia sitten, ja voi, se oli ihaninta musiikkia mitä olin koskaan kuullut. Frengers levyä mulla ei ole, koska en oo sitä löytäny. Jollakin nettikaverilla oli koneella pari Mewin biisiä, Snow Brigade (johon mä tykästyin heti, ja kuuntelin sitä monta viikkoa putkeen enkä ole vieläkään kyllästynyt) ja 156. Snow Brigade on ehdoton suosikki biisini. <3 Mewiin ei kyllä millään kyllästy!

barbabeau

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #15 : Heinäkuu 04, 2004, 20:09:34 »
Onko täältä joku muu nähnyt Mew'iä livenä?

Juu, Ruisrokissa 2003. En juurikaan ko. bändiä ollut aikaisemmin kuullut, änkesin mielenkiinnosta eturiviin. Keikka oli aika mitäänsanomaton, laulajapoika oli ihan kiva ja kitaristi sähelsi ja vaihtoi kitaraa tiuhaan. mieleen jäi pääasiassa vieressäni ilosta itkevät ihmiset. Lähdin kesken esityksen katsomaan jotain toista bändiä.

Näin jälkeenpäin olen tutustunu Mewin musiikkiin lähemmin ja harmittaa vietävästi kun meni tuollalailla ohi. Kaunista ja hypnoottista musiikkia, laulajan ääni on hyvällä tapaa erikoinen ja kieltämättä sopii tuontyyliseen musiikkiin.

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
Mew
« Vastaus #16 : Tammikuu 22, 2005, 20:42:45 »
Mew, uusi rakkauteni. <3

Mew on jotain niin unenomaista, mutta silti rokkaavaa, ja jotenkin futuristista. Laulajalla on ihana ääniala. ^^ Veljeni on nähnyt Mew:n Tavastialla, lienee turhaa sanoa kuinka kateellinen olen.

Sain vihdoinkin Frengersin käsiini (kirjastosta tosin, kandeis olla veli musaosastolla töissä!) ja olen kuullut myös muutamia aivan ihania biisejä A Triumph For Man:ilta, mm. I Should Have Been A tsin-tsi ja Coffee Break. Olin joskus kuullu bändin nimen ja halusin hirveästi tietää että mikä tämä tämmöinen Mew on. Kaveri sitten lähetti biisejä roppakaupalla koneelle.

Toivottavasti tulevat Suomeen toistekin, kun kerran tanskalaisia ovat. Minä kun en ole mitän hyviä bändejä nähnyt kunnon keikalla oikeastaan koskaan.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Beah

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #17 : Tammikuu 23, 2005, 11:13:53 »
Mew on aika hieno bändi <3 MEW ON MEW, jokainen laulu on niin MEW (siis hyvällä tavalla.)  Jos laulajalla ei olisi tuollaista ääntä, niin lauluihin ei tulisi sellaista voimaa ja mystisyyttä, jota nyt on.

Oikeastaan Mew on aika perus-tanskalainen bändi. Njoo. Mutta olkoon perus tai ei, niin minä tykkään.

Lempilauluja ovat esim. 156, snow brigade (En jaksa tarkistaa oikeinkirjotusta) ja Am I Wry? No.   Mewin biisit on aika herkistelybiisejä, mutta kyllä niitä kuuntelee missä mielentilassa vaan.

156 musiikkivideo on hauska.

Faidra

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #18 : Maaliskuu 20, 2005, 11:31:10 »
Mew on uusin ihastukseni musiikin saralla. Kuulin tuttuvaltani bändistä, kiitos hänelle. 156 oli ensimmäinen kuulemani Mewin kappale, rakastuin täysin. Se oli jotenkin niin surullinen. "Don't you just love goodbyes?" muuta sanottavaa ei kait tarvitse?
Mewin musiikki on rauhoittavaa ja laulajan ääni on loistava.

barbabeau

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #19 : Maaliskuu 26, 2005, 18:31:24 »
Mew tulee kesällä provinssirokkiin. Lienee siis syytä suunnata sinne. Muiden pändien osalta helposti huonoin provinssi vähään aikaan.

Les Pastilles

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #20 : Heinäkuu 01, 2005, 21:01:40 »
Oww. Nostan tämän n__n''
Eli minä pidän. Uusi tuttavuus minulle mutta biisejä löytyy ja pidän melkein kaikista :3 Bändistä en tiedä mitään. En ole jaksanut tutustua. Tutustuin bändiin pari kuukautta sitten kun pyysin ihmisiä suosittelemaan minulle bändejä. Yksi sitten suositteli tätä. Ihastuin kun hän lähetti 156. Todella kaunis biisi :> Sanat on omaperäiset :D !
Lempibiisejä: 156, mica, Coffee break, Snowflake, King Christian.
Yritän tutustua bändiin enemmän :)

willy

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #21 : Elokuu 02, 2005, 22:04:23 »
Muokkasin vähän.

Mew on varmasti ihaninta musiikkia mitä olen kuullut, ja laulajankin ääni on aivan mahdottoman suloinen.
Kaikki kyseisen bändin kappaleet olen kuullut, enkä osaa valita parasta. Tosin tykkään ehkä ensimmäisen levyn kappaleista. Mutta on Frengersinkin 156 ihan hyvä, ja pari muutakin :>
Piti mennä Provinssiin Mewiä katsomaan kaverini kanssa, mutta ei sitten lopulta päästykkään (majoituspaikat sun muut oli jo hoidettu).

Uudelta levyltä en ole kuullut kuin pari kappaletta, Speacialin jota nykyään soitetaan aika paljon radiossa (tietysti riippuu siitä, mitä kanavaa kuuntelee) ja The Zookeeper´s Boyn. Ihan hyviä kummatkin, mutta olen kuitenkin sitä mieltä että ehkä vanhempi Mew on parempaa.

leinikki

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #22 : Syyskuu 01, 2005, 17:05:42 »
Mewin Frengers on yksi rakkaimmista levyistäni. Alusta loppuun täydellistä musiikkitaivasta. Omaperäistä, leijailevaa, kerroksellista, kaunista, raastavaa, heleää, upeaa musiikkia! Tietääkös joku millon se niitten uusi levy ilmestyy?? Tässä kuussa olen kuullut, se täytyy saada! Kuulemma hieman rokimpaa tavaraa. Jes.

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
MEW
« Vastaus #23 : Syyskuu 01, 2005, 19:11:40 »
Mew on hieno bändi. Olen kuunnellut Frangerssia jonkin verran, uusinta levyä sitten jo vähän enemmän. Lempikappaleitani ovat 8 fly over one was destroyed, zookeepers boy, 156, Snow Brigade ja SheSpider.

olol. Kent on kyllä parempaa.

Hailie Jade

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #24 : Syyskuu 03, 2005, 11:01:10 »
Löysin tämän bändin tässä pari päivää sitten, kun rikollisesti latailin niiden kappaleita netistä. Hmm, ainakin on aika vinhaa että ne tulevat niinkin läheltä kuin Tanskasta etenkin kun mielestäni bändi on melkoisen hyvän oloinen. Joo, en tiedä bändin jäsenistä juuri mitään, koska olen vasta äsken siihen tutustunut, enkä tälleen örkisti ole luonnollisesti nähnyt livenäkään (harvemmin menen mitään bändejä kyllä katselemaan), mutta musiikki on hyvää. Eiköhän se riitä ainakin siihen että voin sanoa pitäväni bändistä?

Ensimmäinen niiltä kuulemani kappale oli Snow brigade, josta pidin paljon, ja sitten halusin muutkin. Joten tosiaan, köyhä ja rikollinen pieni roisto olen, latasin sitten CD:t koneelle, ja olen kuunnellut niitä tässä pari päivää. Snow brigade on edelleen melkein yksi suosikeistani, vaikka nämä muutkin ovat kyllä hyviä. Laulajan ääni on kaunis ja ainakin omaan korvaani omaperäinen. Ne hieman nopeammat kappaleet ovat ehkä enimmäkseen omaan makuuni, mutta hitaammista ainakin Symmetrylla oli itseeni sellainen ihan nasta rauhoittava vaikutus.

Tai sitten se johtuu siitä, että kuuntelin sitä joskus yöllä kun väsytti vietävästi, mutta kyllä Mewin musiikki tuntuu sievää olevan, ei siitä pääse yli eikä ympäri.