Kirjoittaja Aihe: Mew  (Luettu 13492 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ceciliah

• Syystuuli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Ceciliah - livejournal
Mew
« Vastaus #50 : Tammikuu 27, 2006, 22:38:26 »
Kuulin Mew:tä ensimmäisen kerran, kun katsoin Up North:ia ja näin 156 biisin musavideon. Pidin kappaleesta, mutta sen jälkeen unohdin koko bändin. Nyt myöhemmin, kun heiltä ilmestyi uusin levy, and the Glass Handed Kites, muistin että hei, tämän bändin nimen olen kuullut ennenkin. Valitettavasti en vielä edes omista tuota uusinta levyä tai Frengers:ia, mutta aion kyllä ostaa molemmat mahdollisimman nopeasti. Ja on syytäkin, sillä minäpä sain liput 13.3. konserttiin Kulttuuritalolle! Kaverini kanssa yritimme aikaisemmin sunnuntain konserttiin, mutta emme saaneet lippuja. Olikin ihanaa kuulla, että Mew vetäsee vielä toisenkin konsertin Helsingissä, joten yritettiin siihen ja saatiinkin Lippupalvelun kautta netistä liput.

Mew on loistava bändi. Jonaksen ääni on ihana. Kerron sitten tunnelmia konsertista myöhemmin.
I just got lost
Every river that I've tried to cross
And every door I ever tried was locked
Ooh-Oh, And I'm just waiting till the shine wears off

pikkuruinen homssu

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #51 : Maaliskuu 22, 2006, 16:09:04 »
mew, jotain todella upeaa. Kaikki vaan sopii niissä lauluissa. 13.3 Kulttuuritalolla olin katsomassa ja uskon että se oli elämäni parhaita iltoja. Keikalla oli uskomaton tunnelma, pojat hallitsivat yleisön.

Mewistä olen pitänyt viime syksystä lähtien, noin marraskuun puolestavälistä, jos tarkkoja ollaan. Syntymäpäivälahjaksi sain mew and the glass handed Kites'in ja kuuntelin sitä siinä pari viikkoa tauotta, aina kun kuuntelin sitä olin kuin transsissa. Joulun jälkeen hankin Frengersin. Siltäkin löytyy ihan mahtavia kappaleita kuten 156 ja SheSpider.

Tämäntyylinen poprockprogemusiikki iskee kyllä täysillä.

kaskisavu

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #52 : Maaliskuu 22, 2006, 21:36:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Marja D"

Voiko Mewiä verrata mihinkään muihin bändeihin? Jos voi, niin mihin? Montako levyä on ilmestynyt? Mistä kannattaisi aloittaa?

Ilmestyikö ne ensimmäiset biisit ihan oikealla levyllä vai onko ne olemassa muuten vaan? Kaksi sellaista levyä, jotka on helppo saada käsiinsä - Frengers ja And the Glass-Handed Kites. Mä tykkäilen itse jälkimmäisestä enemmän, mutta väittäisin että Frengersistä on helpompi aloittaa kuunteleminen - parasta tietysti olisi, jos saisit jostakin ne vanhat biisit, koska ne on vielä parempia kuin AtGHK, tai siis, sen perusteella mitä mä olen kuullut, kaikkia ei ole.

Kaikkea voi aina verrata johonkin, mutta mulla ei silti tule nyt ensimmäisenä mieleen, että mitä bändiä Mewistä sanoisi - sinänsä aika omalaatuista poppista. Se mitä voisin ehkä väittää on, että jos The Crashista pitää jonkun verran niin Mew saattaa pudota ihan täysin - bändeissä on vähän samantyyppisiä elementtejä, mut ei niitä ehkä ensimmäisenä verrattaisi.

willy

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #53 : Maaliskuu 24, 2006, 17:21:32 »
Lainaus käyttäjältä: "kaskisavu"

Voiko Mewiä verrata mihinkään muihin bändeihin? Jos voi, niin mihin? Montako levyä on ilmestynyt? Mistä kannattaisi aloittaa?

Ilmestyikö ne ensimmäiset biisit ihan oikealla levyllä vai onko ne olemassa muuten vaan? Kaksi sellaista levyä, jotka on helppo saada käsiinsä - Frengers ja And the Glass-Handed Kites.

Jepjep (on nyt pakko sanoa kun tiedän tästäkin asiasta ehkä jotain ^^ tiedän että ärsyttää, mutta koettakaa kestää), kahta ensimmäistä levyähän ei saa enää mistään, ei edes Tanskasta. Frengers on kylläkin koottu pääosin kahden ensimmäisen levyn kappaleista, joten ei minua haittaa, ainakaan..

JouluPam

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #54 : Maaliskuu 24, 2006, 20:27:55 »
Lainaus käyttäjältä: "willy"

Ilmestyikö ne ensimmäiset biisit ihan oikealla levyllä vai onko ne olemassa muuten vaan? Kaksi sellaista levyä, jotka on helppo saada käsiinsä - Frengers ja And the Glass-Handed Kites.

Jepjep (on nyt pakko sanoa kun tiedän tästäkin asiasta ehkä jotain ^^ tiedän että ärsyttää, mutta koettakaa kestää), kahta ensimmäistä levyähän ei saa enää mistään, ei edes Tanskasta. Frengers on kylläkin koottu pääosin kahden ensimmäisen levyn kappaleista, joten ei minua haittaa, ainakaan..

Nuo kaksi levyä saa ladattua ilmaiseksi ja laillisesti Mewin virallisilta foorumeilta joka löytyy osoitteesta www.mewsite.com.

willy

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #55 : Maaliskuu 25, 2006, 18:19:19 »
Lainaus käyttäjältä: "JouluPam"

Nuo kaksi levyä saa ladattua ilmaiseksi ja laillisesti Mewin virallisilta foorumeilta joka löytyy osoitteesta www.mewsite.com.

Jep, ladata voi. Onhan minullakin kaikki Mewin kappaleet (lukuunottamatta uusinta levyä) koneella ladattuina. Tarkoitin sitä, että niitä kahta levyä ei saa enää mistään ihan oikeina ja virallisina levyinä.

JouluPam

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #56 : Maaliskuu 25, 2006, 20:04:00 »
Lainaus käyttäjältä: "JouluPam"

Jep, ladata voi. Onhan minullakin kaikki Mewin kappaleet (lukuunottamatta uusinta levyä) koneella ladattuina. Tarkoitin sitä, että niitä kahta levyä ei saa enää mistään ihan oikeina ja virallisina levyinä.

Tajuan kyllä mitä tarkoitit. Minä taas tarkoitin ihan sitä mitä vaan tarkoitin,  että ne saa tuolta ladattua :P

JouluPam

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #57 : Maaliskuu 26, 2006, 16:13:46 »
Kiitoksia vinkeistä. Äsken onnistuin vahingossa onnistumaan biisien kuuntelussa Mewin sivulta, mutta se vahinko ei kyllä kauan kestänyt. Onnistuin kuuntelemaan noin kolme ja puoli biisiä. Vaikutti yhtä hyvältä kuin mitä aiemmista kuuntelukokemuksista muistin. Ja tuo Crash-vertaus oli kyllä sinällään aika hyvä, Crash on muutes yksi lempibändeistäni.

Mutta mutta. Mitä kautta sivuilta voi ladata kaksi ekaa levyä? Surffailin aikani sivuilla, mutta en varmaankaan löytänyt niitä.

Foorumeilta Evil Office osastolta. Ne on siellä stickynä. :)

willy

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #58 : Maaliskuu 30, 2006, 20:30:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Destiny"
Kyllä mä ainakin Citymarketista Mewin löysin :O Hyvä bändi Tanskasta.

Varmaan uusimman levyn löysit?

Kipa

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #59 : Huhtikuu 10, 2006, 13:12:40 »
Mew on mahtava. Olis kyllä upeeta päästä joskus näkemään livenä. Katoin telkkarista muutama kuukausi sitten sen koosteen Provinssirockista ja kadehdin jokaista joka siellä yleisössä oli. o_o

And the glass-handed kites on mulla poltettuna ja nykyään kadun etten ostanut aitona. Jokaisen kappaleen välissä on kahden sekunnin paussi joten sen kuunteleminen ei ole aina mitään herkkua. Frengers on aitona ja ne 2 ensimmäistä levyä tietokoneella. :D

Comforting sounds, Coffee break, White lips kissed ja Eight flew over, one was destroyed on parhaimpia kappaleita. Niitä on ihana kuunnella mahdollisimman kovalla pimeässä huoneessa kun voi keskittyä täysin siihen musiikkiin. ^__^♥

Poissa Sakr

• Opiskelija
  • Vuotislainen
Mew
« Vastaus #60 : Kesäkuu 22, 2006, 03:48:45 »
Mew on kertakaikkien mahtava orkesteri. Ruisrockiin ostin lipun lauantaiksi ainakin 90%:sesti Mewin takia.

Lasikätiset leijat on omasta mielestäni bändin paras albumi, siinä korostuu Mewin progempi puoli, eli juuri se, mikä minua bändissä eniten viehättää. Glasshanded Kites avautui itselle vasta monen kuuntelukerran jälkeen.

Lempikappaleeni löytyy kuitenkin Frengersiltä. Eight Flew Over One Was Destroyed on ehdottomasti paras kappale. Se on vaan niin kummallinen.

Niin ja onhan Jonas tietenkin hyvännäköinen. Se tosiseikka ei ainakaan huononna bändiä lainkaan.
Vive le vie de Bohème!

atmoshpere

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #61 : Kesäkuu 27, 2006, 20:02:35 »
Voivoi, Mew. Harmittaa NÄIN paljon kun en pääse Ruissiin tsekkaamaan bändiä uudestaan. Kulttuuritalolla bändin näin ja oli aivan mieletöntä.

Henkilökohtaiset lempikappaleeni ovat ehkä Comfording Sounds, She Came Home For Christmas sekä White Lips Kissed. Ja vaikka kuinka moni muu, mutta tyydyn edellämainittujen listaamiseen. Mewin lyriikat ovat todella mielenkiintoisia, Mewhän on toisaalta luokiteltukin "taiderokiksi".

Poissa Sakr

• Opiskelija
  • Vuotislainen
Mew
« Vastaus #62 : Heinäkuu 03, 2006, 02:07:40 »
Poltin itselle vihdoin kokonaisuutena nuo Mewin kaksi ensimmäistä levyä, A Triumph For Man:in ja Half The World Is Watching Me:n. Täytyy kyllä sanoa, että hienoja albumeita ovat molemmat. Ennen omistin vain muutamia hajanaisia biisejä noilta ekoilta albumeilta. Jotenkin Mew on sellainen bändi, että biisejä on vaikea hahmottaa erillisinä tuotoksina. Levyllä ne ovat oikeassa kontekstissä, ja ne ymmärtää siten paremmin.

Pidän siitä Mewistä, mikä se oli ennen suurelle levy-yhtiölle siirtymistä. Sointi on akustisempaa ja jollain tavalla "aidompaa" kuin uudemmilla albumeilla. Jonaksen ääntä ei ole miksattu pitkälle ja muutenkaan biisejä ei ole hiottu täydellisiksi. Half the World Is Watching Me:hän sisältää paljon samoja biisejä kuin Frengers. Kun vertaa näitä biisejä, kuten Symmetryä, pidän paljon enemmän aikaisemmasta versiosta.
Vive le vie de Bohème!

Pot

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #63 : Heinäkuu 03, 2006, 20:09:02 »
Nyt pitää kyllä päivittää tänne mun ja Mewin suhdetta :)

Mew on ehdottomasti lempibändini. Kuulin viime vuoden lokakuussa Specialin johon rakastuin heti ja vieläkin se on lempibiisejäni. Joululahjaksi sain ATGHK:n ja ostin tammikuussa myös Frengersin. Mewin foorumin ja Livejournalin Mew-yhteisön kautta olen saanut myös ensimmäisten albumien biisit ja b-puolia. Mew iskee, iskee niin paljon! Kappaleet ovat loistavia, sanoituksista ei saa tarpeekseen, aaw niin paras bändi. En osaa kuvailla sanoin.

Ja 5 päivää Ruisrockiin jolloin näen Mewin livenä ensimmäistä kertaa ♥ Se tulee olemaan jotain ylimaallista.

Bo on maailman ihaninnamuinläähnam ♥ Jonaksella on loistava ääni. Silas on maailman paras rumpali. Johan on loistava basisti ja varmasti Bastiankin on hyvä, lauantaina se nähdään... :-D

Harmittaa kun en älynnyt kunnolla kinuta maaliskuun Kultsan konsertteihin :( Muuten olisi jo toinen Mew-keikka tiedossa!

Nojoo. tässä oli kai kaikki. Tämänhetkisiä lempibiisejä ovat Animals of Many Kinds, Special ja Zookeeperin akustinen versio missä Bo laulaa taustoja ♥

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
Mew
« Vastaus #64 : Heinäkuu 03, 2006, 21:12:06 »
Aivan ihana bändi on. Tutustuin Mewiin tänä keväänä kun kaverilla oli sitä mp3-soittimessa. Ihastuin The Zookeper's boyhin heti. Aivan ihanaa. Tykkään laulajan äänestä tosi paljon, se on sellainen persoonallinen ja aivan ihana. Kaveri poltti mulle sitten jotain kappaleita ja olen itse ladannut lisää. Kyllä alan bändiä tukemaan ja hommaan aidot cd:t. Harmittaa kun ei vielä ruisrokkiin pääse kattomaan, ehkä vielä joskus tulen näkemään ne.
Comforting Sounds on myös aivan ihana, johon en tule kyllästymään, ainakaan vielä. ^^ Ää ei lempikappaletta voi kyllä valita, tykkään tosi paljon. Levyn hankintaan tulee lähtö.

Seireeni, kiva kun huomautit. Englanninkielen taitoni ovat vahvat, sekä myös kirjoitustaitoni. Kumman piikkiin tossa nyt laittais. *virne*

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
Mew
« Vastaus #65 : Heinäkuu 03, 2006, 23:13:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Huhutar"
Harmittaa kun ei vielä ruisrokkiin pääse kattomaan, ehkä vielä joskus tulen näkemään ne.

Kyllä varmasti näet :) Mew keikkailee ahkerasti Suomessa ja muissa Pohjoismaissa. Foorumilla liikkuu huhu (tai sitten se on virallinen tieto, en muista enkä jaksa tarkistaa), että Mew heittäisi ensi kerran Suomeen tullessaan kolme (?) keikkaa, joista yksi olisi Tampereen Pakkahuoneella ja muut luonnollisesti Helsingissä.

Lainaus käyttäjältä: "Huhutar"
Comfording Sounds on myös aivan ihana, johon en tule kyllästymään, ainakaan vielä. ^^ Ää ei lempikappaletta voi kyllä valita, tykkään tosi paljon.

Comforting ;) Se on minunkin kestosuosikkejani, herkistää joka kerta. On muuten kummaa, miten Mewiltä on niin hankalaa sanoa vain paria lempikappaletta.

Ruisrock kutsuu ensi viikonloppuna, toivottavasti ne 75 minuuttia ovat täyttä tavaraa! Tavastian keikka lokakuussa oli hyvä, mutta jollain tavalla tylsä ja ennalta-arvattava, sillä kaikki biisit kuulostivat tismalleen samalta kuin levylläkin. Toivoa sopii, että festareiden kyseessä ollessa pojat uskaltavat revitellä vähän enemmän. Niin ja minäkin olen utelias näkemään uuden kiertuebasistin. Onneksi ehdin nähdä Johanin edes kerran enne kuin hän lähti.

the rain, the rain keeps falling down
the cars remain
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Hugmama

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #66 : Heinäkuu 06, 2006, 00:10:03 »
Ei, ei elämä ole reilua.

Jotkut onnekkaat pääsevät tutkimaan Mew:tä ruissiin ja minä mökötän mökillä ja pieren... Toisaalta on hyvä, etten pääse näkemään niitä tyyppejä, niin en saa taas uutta aihetta itkeä.

Ei, se ei ole hyvä, jos ei pääse katsomaan Mew:tä! Ei ikinä!

Näin heidät talvella Helsingin Kulttuuritalolla ja vieläkin, kun kuuntelen kappaleita, meinaan ruveta itkemään. Voisin vaikka joka päivä katsella heitä livenä, vaikka olinkin jo kummallakin keikalla...*nyyhkytys* Voi, niitä onnellisia, jotka voivat matkustella Mew:tä seuraillen..

No, kappaleisiin. Panda on aivan ihana! En voi elää ilman sitä! Ja vanhempi versio 156:istä, sen alku on aivan ihana. Ja joku muu kappale, jonka nimeä en nyt muista...

Uuh, palvokaamme...

Poissa Sakr

• Opiskelija
  • Vuotislainen
Mew
« Vastaus #67 : Heinäkuu 11, 2006, 20:40:15 »
Aivan mahtava keikka, vaikka teknisiä ongelmia etenkin alussa hieman olikin. Joutuivat lähtemään ekan biisin jälkeen pois, mutta ei se paljon tunnelmaa latistanut. Animaatiot näkyivät hyvin pimeässä kesäyössä ja tunnelma olisi ollut katossa, jos sellainen olisi ollut. Porukka itki jo ekojen biisejen aikana.

Kyllä Mew hyppäsi viimeistään tämän kokemuksen jälkeen minun ehdottomaksi lempibändikseni. Aivan mahtava bändi, haluan uudestaan keikalle. Toivottavasti huhu, että Mew tulee marraskuussa Suomeen pitää paikkansa. Minä ostan lipun samalla sekuntilla, kun ne tulevat myyntiin.

Koko meno- ja tulomatkan autolla Turusta Joensuuhun (about 7 tuntia/suunta) kuuntelin Mewiä; mp3:stani löytyy kaikki Mew'n levyt (tietenkin myös A Triumph For Man ja Half The Worls Is Watching Me). Kyllä A Triumph For Man on sitten hieno levy. Wheels Over Me, Beautiful Balloon, Wherever, Snowlake... Aivan mahtavia biisejä, melkeinpä parempia kuin uudet. Jos ette vielä omista näitä ekoja albumeita (no kukapa aitoina ne omistaisikaan, siis ette ole ladanneet koneelle biisejä niiltä), niin ladatkaa. Ihan käsittämättömän hienoja kappaleita löytyypi niiltä.

Osoitteesta http://uk.sonymusic.co.uk/forums/mew/viewtopic.php?t=2258/ löytyy linkit paikkoihin, mistä voi latailla ihan laillisesti Mew'n kaksi ekaa albumia.
Vive le vie de Bohème!

Rette

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #68 : Heinäkuu 14, 2006, 13:34:27 »
Oih<3 Mew on ehdottomasti yksi ihanimmista bändeistä. :>

Joskus eksyin kuulemaan Snow Brigaden ja ihastuin heti. ;>
Kyseinen on yhä yksi lempikappaleistani.

Tykkään kovasti Jonas Bjerren äänestä, se on persoonallinen ja muutenkin ihana. Se vain käy niin hyvin biiseihin.

Muutenkin kappaleiden lyriikat ovat loistavia. Lempikappaleitani ovat She Came Home For Christmas, yllämainittu Snow Brigade, White Lips Kissed, The Zookeeper's Boy, Animals of Many Kinds... Itseasiassa nyt kun ajattelee tarkemmin, ei niitä parhaita voi edes valita. Kaikki on ihania. :>

Olen niin onnellinen että joskus löysin Mewin. <3

Madvampire

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #69 : Heinäkuu 14, 2006, 22:02:59 »
:3 ehdottomasti yksi minun lempi yhtyeistäni. Rakastan erityisesti 156 kappaetta, jonka musiikki videota tuli pari vuotta sitten aina palvottua.  rakastan alulajan ääntä niin paljon <3 jo 156:n sanatkin ovat niin ihanat, ja sitten se ääni.....<3 jooh, tämä alkaa mennä ihkutus viestiksi.

rosagoo

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #70 : Heinäkuu 26, 2006, 01:23:44 »
Oivoi, kylläpä tykkään. Toimi jo aikaisemmin,mitä nyt olin jonkun verran kuunnellut, mutta Ruisrockin keikalla oli niin taianomaista ja tunnelmallista (teknisistä ongelmista huolimatta vetivät upeasti)että sen myötä varsinkin alkoi tämä yhtye kiinnostaa! Viime aikoina olen kuunnellut suht paljon. Jännä bändi ja todella tekee juttua omalla tavallaan. Vokalistin omintakeinen laulutapa kruunaa kaiken.156 ,Am I Wry ?no ja eritoten The Zookeeper's Boy ovat ainakin tällä hetkellä mieluisimmat biisit. Rakkaus.

Miravir Ruusuton

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #71 : Elokuu 01, 2006, 17:55:25 »
Oi, löysin tämän topikin! Mew ei ole ollut minulle kovinkaan tuttu bändi. Ensimmäisen kerran kuulin koko yhtyeestä, kun "156"-kappaleen musiikkivideo oli Jyrkissä. Näin videon yhden ainoan kerran mutta ihastuin heti videoon ja etenkin kappaleeseen. Pariin vuoteen en kuitenkaan kuullut biisiä uudestaan. Sitten törmäsin siihen taas. Sen jälkeen se onkin soinut päivittäin joko cd-soittimessa tai päässäni. ^_^

En ole uskaltautunut vielä levyn ostoon (ostelen cd-levyjä aika harvakseltaan) mutta Mew taitaa olla yksi niistä harvoista bändeistä, jonka cd:t ovat täyttä tavaraa. Joten levyn taidan ostaa. Olen tutustunut muutamiin yksittäisiin Mewin kappaleisiin, kuten "Am I Wry? No", "Snow Brigade", "Comforting Sounds" ja "She Came Home For Christmas". Parasta on vaikea valita monien hyvien joukosta. Ihana Mew!

Havina

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #72 : Elokuu 03, 2006, 17:51:23 »
Voi jumpe ! Tämä bändi on aivan mieletön. Jonas Bjerren ääni on erittäin hieno ja tekee tästä bändistä aidon. Tämä bändi on jotenkin vietellyt minut ehkä pyydystänyt minut.

Tämä alkoi pari vuotta sitten ehkä kolme tai kaksi tai enemmän, en muista oikein. Ystäväni antoi tämän bändin tuotantoa ja bändin ensimmäinen kappale oli "Panda". Ensin mietin, että mitä tämä on? En silloin ymmärtänyt tätä bändiä ollenkaan. Illalla kuuntelin tätä bändiä vielä kerran, silloin minä ymmärsin mikä tämän bändin ajatus oli. Jotenkin kappaleissa kävi päähän

Aina kun kuuntelen Mewta rakastun enemmän ja enemmän ja unohdan kaiken. Kappaleita joita rakastan eniten on ehkä 156, superfriends, Mica, Saliva,  Comforting Sounds, Bones, Am I Wry? No ja Wheels Over Me. Tietenkin minä pidän muistakin, mutta noita kappaleita en voi vastustaa. Jokaisessa kappaleessa on jokin sydän kun kappale alkaa jo silloin sydän hehkuu ja voimistuu. Täydellisiä kappaleita.

Jos joku ei ole vielä uskaltautunut ostamaan Mewn levyjä niin minä sanon, että kannattaa ostaa. "Frengers" on loistava, mutta oikeastaan näin sanoen "Mew and the glass handed kites" oli minulle suuri pettymys. Kappaleet olivat jotenkin synkkiä ja ne tekevät minut surulliseksi. Mewn muiden levyjen kappaleet tekevät aina minut niin iloiseksi. Muut levyt ovat harvinaisuuksia ja jos saisin ne niin olisin mielettömän iloinen ja jotenkin shokissa.

Lainaus
Ruisrockin keikalla oli niin taianomaista ja tunnelmallista (teknisistä ongelmista huolimatta vetivät upeasti)

Oikeasti niin surullista, että en itse päässyt sinne ja monet ystäväni kertoivat kuinka upeaa siellä oli. Surullista etten päässyt.

Poissa Founa

• Vuotislainen
Vs: Mew
« Vastaus #73 : Maaliskuu 24, 2007, 11:28:41 »
Mew kuuluu yksiin lempibändeistäni. Olen tutustunut bändiin jo ennen And the glass handed kites -levyä, mutta aloin kunnolla pitämään Mewistä vasta tämän levyn ilmestymisen jälkeen.

Rakastan Jonaksen ääntä, sellainen korkea ja jotenkin kaunis. Sopii Mewin kappaleisiin, eikä jää liikaa soiton varjoon. Musiikkivideoista pidän myös, ne ovat omaperäisiä. Eritysesti pidän Mewissä laulajan äänen lisäksi rauhallisista melodioista ja sanoista. Niiden tarkoitusta saa kyllä miettiä vaikka maailman tappiin, kukaan ei varmaan voi täysin ymmärtää, mitä niillä on ihan aluksi haettu. Jokainen löytää varmaan eri merkityksen kappaleille ja se on mielestäni yksi erittäin hieno puoli Mewissä.

Lempikappaleitani ovat The Zookeeper's Boy, She spider, Eight flew over, one was destroyed, 156, Apocalypso, Special jne. On niin vaikea valita, kun pidän kaikista niistä.
i am my own life, own harm

Sneaker

• Ankeuttaja
Vs: Mew
« Vastaus #74 : Huhtikuu 30, 2007, 15:07:46 »
Mew on jotain ihan parasta. Bjerren ääni on jotenkin niin surumielinen mutta silti niin kaunis, sitä jaksais kuunnella loputtomiin.
Paras biisi on ehkä Special tosin onhan 156 ihan huippu. And the glass handed kites on mun mielestä ehkä parempikin levy kun Frengers. Olis kiva saada ne vanhemmatkin levyt mut mistään en ole löytäny. Oon kalastanu läpi kaikki nettihuutokaupat ja levykaupat mut niitä ei enään myydä :( kaveri löysi Italiasta A Triumph For Manin, että ehkä pitäis lähtee ulkomaille :)
En oo pahemmin muita Tanskalaisia bändejä kuulostellu ku Mewiä, että en tiedä minkälaista musaa sieltä muuten tulee.
Ne nettisivut on muuten ihan mielettömän upeet. Jännät äänitehosteet.
Mew paita voisi olla kiva, löytyisköhän jostain?