Kirjoittaja Aihe: Mew  (Luettu 13616 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Emiru

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #25 : Syyskuu 03, 2005, 11:24:55 »
Miksi en ole vielä kirjoittanut tänne? Mew on todella hyvä bändi ja muistaakseni taisinpa jopa löytää sen tämän topicin avulla. Kiitos sille joka tämän topicin aloitti, muuten en olisi löytänyt yhtä tämänhetkisistä lempibändeistäni. ^_^

Humh, eka biisi jonka kuulin oli 156. Kuuntelin sitä varmaan kolme päivää putkeen, vain ja ainoastaan sitä, koska olin ihan hurmiossa. 156-huuman jälkeen yritin saada käsiini muitakin biisejä, osan latailin rikollisesti koneelleni ja sitten lainasin yhdeltä kaveriltani yhden mewin levyn. (en kuollakseni muista mikä se oli o_o; saattoi olla Frengers.) Mewin musiikissa ja lyriikoissa mua on viehättänyt semmoinen tietynlainen erikoisuus ja kauneus. Tai noh. En osaa oikein selittää, mutta minä en ollut kuullut vastaavaa ennen joten olin ihan in love.

Humh, lempikappaleita on paljon mutta sanotaan muutamia: Mica, Snow Brigade, 156, Snowflake, Eight Flew Over One Was Destroyed, Her Voice Is Beyond Her Years, King Christian, She Spider... kaikki on hyviä. ^^

En usko että ainakaan ihan heti rupean Mewiä inhoamaan, kyllä se taitaa pysyä yhtenä lempibändinä pitemmänkin aikaa.

Edit~~ Joo juu, uuden levyn hankin jo melkeen heti kun se oli ilmestynyt mutta unohdin tänne muoksia ^^ se on upea. ihana. kaunis, oikeasti, aivan mahtis. Parhaat kappaleet on The Zookeeper's Boy, Special, Apocalypso..  <3

Amon Karnak

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #26 : Syyskuu 22, 2005, 18:00:12 »
Uusi levy ilmestyi. Mahtavaa.

Enskuussa keikka!

Olen sanaton :D

Jesminder

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #27 : Syyskuu 25, 2005, 17:43:40 »
Juuh, minäkin taisin tämän topicin kautta eksyä Mewin sivuille ja sitten se oli menoa se...^^
No mutta siis. Aluksi kuuntelin vain 156:a ja Am I Wry No:ta ihan ihmeissäni siitä, miten en ole tällaisesta musiikista ennen tiennyt. Mutta se innostus on jo kai vähän laantunut.

Ilokseni huomasin että Mewiltä oli uusi levykin tulossa. Ja sitten tuli ladattua netistä...no kun ei täällä korvessa mitään kunnon levykauppoja ole! ;P Kyllähän minä ostan sen kunhan löydän jostain kaupasta.
  Mutta jotenkin se uusi levy ei mielestäni ole ihan niin hyvä kuin Frengers. Onhan siinä pari tosi hyvääkin kappaletta (The Zookeper's Boy ja Saviours of the Jazz Ballet varsinkin), mutta niissä ei ole sitä "juttua", joka on vaikka nyt noissa aiemmin mainitsemissani kappaleissa. Laulajan ääni kuulostaa niin hienolta ja erikoiselta. Melodiatkin ovat jotain tosi kaunista. Tykkään juuri tällaisesta ei-kaavamaisesta musiikista, siitä tulee aina jotenkin kylmät väreet.

Äh, luultavasti tässäkin uudessa levyssä on vain se vika, etten ole kuunnellut sitä vielä tarpeeksi.

Kuitenkin ihuna bändi ja ihunaa musiikkia :)
Tulipa taas kirjoitettua selvä ja järkevä viesti...

Lils

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #28 : Syyskuu 27, 2005, 21:21:16 »
Mew on upeaa musiikkia. Joskus muutama vuosi sitten ihastuin kovasti Symmetryyn, jota kuuntelin kauan. Tuolloin en ollut vielä niin ihastunut muihin Mewin kappaleisiin. Mutta kesällä kuulin lisää Mewiä ja olin aivan hullaantunut! Ihania unenomaisia soundeja ja salamyhkäisiä sanoituksia.. Niitä ei tajua helposti, pitää aina ujuttautua kappaleiden tunnelmaan kunnolla, että tajuaa niiden ideaa edes vähän.

Suosikkikappaleita mm. 156, She Came Home for Christmas, Am I Wry? No, Snow Brigade, Snowflake, She Spider..

Uusi levy on kuulemma todella hyvä. Useat sanoneet paremmaksi kuin Frengers. Tilasin tuon uuden levyn netistä ja odotan innolla milloin se kolahtaa postilaatikkoon. ^^ Kaksi kappaletta olen jo kuullut; Specialin ja Apocalypson. Uuden kuuloista on kyllä, hieman erilaista kuin Frengersillä.. En osaa oikein sanoa vielä onko parempaa vai huonompaa. Ehkä kuullosti jotenkin simppelimmältä..

Riio-Kola

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #29 : Syyskuu 27, 2005, 21:25:56 »
Hum, hieno bändi tämä. :>

Tuo uusi levy on vähän kumma kapistus. Jostain syystä se on mielettömän hieno ja paljon parempi, kuin Frengers, mutta samalla kovin tasapaksu ja kökkö. Silti pidän kovasti levystä. Frengersillä taas on hyviä kappaleita, mutta osaa niistä on pidennetty turhan paljon ja muutamat kappaleet ovat todella rasittavaa kuuntelemista.

Odotan innolla ensi kuun keikkaa ja sitä, miltä Mew livenä kuulostaa. Nosturiin olen siis menossa.

menwendine

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #30 : Syyskuu 28, 2005, 00:05:29 »
Sain viimeinkin Frengers levyn käsiini, pitkän odottelun jälkeen. Olin toki aikaisemmin kuullut 156 ja siitä pidin. Pitkän aikaa yritin etsiä tuota kappaletta ja jopa levyä. Kirjastosta n. kuukausi sitten varasin ja nyt se levy nököttää poltettuna, kyllä, levyhyllyssäni. ^_____^

Pidän näistä kaikista kappaleista, mitä tällä levyllä on ja olenkin kolme päivää putkeen kuunnellut tätä levyä. Lisää kappaleita pitäisi saada jostain ja uusi levy tottakai. Olisi kyllä hienoa nähdä tämä bändi livenä. Uusi hieno tuttavuus on tämä bändi. Hienoa musiikkia. <3

kaamo

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #31 : Lokakuu 08, 2005, 13:13:42 »
Ylihuomenna!  Ylihuomenna!  :D  (Nosturin keikka, w00t!)

Kuuntelen And The Glasshanded Kitesia ja ihailen vain kuinka hienolta se kuulostaa.  Oudolta, ehkä vähän häiritsevältä jopa myös, mutta verrattuna Sonic Youthiin (ainakin A Thousand Leaves -cd, joka soi tätä ennen) tämä ei ole outoa progehörhöilyä nähnytkään. :) En ole päässyt tähän ihan kiinni vielä, tunnistan melodioita ja hyräilen ja keinun mukana ja nautin kuulemastani, mutta kuitenkin on vielä joku mutta, joka estää minua heittäytymästä mukaan ja sanomasta, että tämä on ehkä hiton hyvä.  Ainakin kaikki kappaleet peräkkäinen levy on hengästyttävä kokonaisuus, vaihtelevuutta ja kaikkea kivaa.  En tiedä mikä minkäkin kappaleen (tai osion) nimi on, mutta kokonaisuus kuulostaa hyvältä.  Muita mielipiteitä uudesta levysta? :)

Niin joo, tutustuin Mewiin alunperin, kun kaveri lainasi minulle Frengersin.  Ensimmäisestä kuuntelukerrasta en oikein osaa sanoa muuta, kuin että se ei aiheuttanut välitöntä rakastumista tai muuta turhan hätiköityä.  Levy soi pari kertaa läpi taustalla ennen kuin siihen pääsi sisään mitenkään, prosessi on vieläkin vähän kesken, kun levy piti palauttaa enkä ole saanut hankittua omaa.  Hmm, en osaa oikein sanoa.  Keikkaa odotan kuitenkin kuin pahainen kakara joulua.  Pitää kuunnella lisää vielä.

Lils

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #32 : Lokakuu 12, 2005, 20:42:08 »
Oi Oi.

Nyt olen pari viikkoa kuulostellut And The Glass Handed Kitesia ja rakastan sitä levyä! Kaunis, surrealistinen ja herkkä. Kuin yksi uskomaton kappale koko levy. Ensikuulemalla menin hieman hämilleni. Tässäkö se oli? Hengästyttävä kokonaisuus. Kuten monet ovat sanoneet, vaikeampi levy kuin Frengers. Tummempia sävyjä, lohduttomiakin.

Levy alkoi loistavasti! Vauhdikas ja hieman sekava Circruity of the Wolf sulautui kauniisti Chinaberry Treehen. Ja rakastan Apocalypso-Special- yhdistelmää. Sanon sitä yhdistelmäksi, sillä minusta nuo kaksi kappaletta täydentävät toisiaan ja kuuntelenkin ne lähes aina peräjälkeen.

White Lips Kissed on häikäisevä. Zookeeper's Boyn jälkeiset kappaleet jäivät ensikuuntelulla hieman varjoon, mutta sitten White Lips Kissed tuli ja sai melkein kyynelet silmiin.

And The Glass Handed Kites on todella jännä levy. Toisaalta se on hirmu sekava ja vaikea, toisaalta mielettömän upea ja kaunis. Mutta Frengersin jälkeinen kehitys on huima.. Sen voin kyllä todeta!

Kaiken tämän sekavan analyysin jälkeen suosikkikappaleet on hyvin vaikea nimetä.. White Lips Kissed on ehdoton, mutta lopuissa kappaleissa on kaikissa jotain hyvää ja jotain huonoa. Vaihtelee mielialan mukaan mistä milloinkin tykkää.

Loistavaa, Mew, loistavaa. Harmittaa hirmu paljon, että Nosturi jäi väliin. Tämä on bändi, jonka ehdottomasti tahdon nähdä livenä.

kaamo

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #33 : Lokakuu 26, 2005, 20:02:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Lils"
Harmittaa hirmu paljon, että Nosturi jäi väliin. Tämä on bändi, jonka ehdottomasti tahdon nähdä livenä.
Mutta ensi kerralla sitten, Mew ainakin huhujen mukaan on palaamassa Suomeen joskus keväällä!  Viiden kuukauden odotuksesta ihmiset puhuu, jos vaikka sitten..

Itse tosiaan olin Nosturissa, mutta kokemus ei ollut aivan paras mahdollinen.  Olen aika pienikokoinen, jouduin pitkien ihmisten taakse puristuksiin, oli älyttömän kuuma, ei voinut tanssia, tuskin edes liikkua, ja suurimman osan ajasta en nähnyt muuta kuin edessä seisovan ihmisen takaraivon :/  Tietysti en syytä muita kuin itseäni, etten tullut tarpeeksi ajoissa ja olin tyhmällä päällä, mutta Hesarin jutussakin taisi lukea, että Nosturiin oli myyty oikeasti liikaa lippuja.  (Ihme juttu, tyyppi pääsee lempibändinsä kauan odotetulle keikalle, eikä tee muuta kuin valittaa.. :/ )  No mutta tykkäsin, Mew on sen arvoinen.  Ei vain ollut paras kokemus ikinä.

Oletteko jo nähneet keikkakuvia (muitakin kuin Helsingin?), tiedättekö missä niitä olisi lisää, tai oliko kenelläkään kameraa mukana?  Varmaankin kaikki seuraatte Mewin foorumia, mutta tuolta kuitenkin löytyy..  
http://festari.muistoja.fi/categories/mew-2005-10-10

AnnA

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #34 : Lokakuu 26, 2005, 22:11:29 »
Mew on mielestäni erittäin hyvä bändi. Uusi levy vaikuttaa todella hyvältä. Koko soudimaailma on Mewillä sellasta ihmeellistä, ikään kuin taianomaista! Laulajalla on kiva ääni. Harmikseni en saanut lippuja Mewin Suomen keikalle... Toivottavasti sitten tulevaisuudessa...

Frenger

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #35 : Lokakuu 27, 2005, 10:09:29 »
Pidän Mewistä, kuten nimestänikin voi varmaan päätellä. ;) Uusi levy on mielestäni loistava, erityisiä helmiä siltä ovat mielestäni Apocalypso, Special ja Zookeeper's Boy. Ensimmäisestäkin levystä toki pidän, siltä suosikkejani ovat 156, SheSpider ja Am I Wry? No.

Mewin sanoituksista pidän paljon, ne ovat persoonallisia ja erottuvat massasta. Välillä niissä ei tosin ole mitään järkeä (kuten esim. Are we talking? White is the winter ja Jonaksen keksimä nolan time) jne., mutta eipä tuo mitään haittaa. Mewin lyriikat - eivätkä sen puoleen biisitkään - avaudu ainakaan minulle heti, vasta muutaman (kymmenen ;) kuuntelukerran jälkeen, mutta sehän onkin hyvän levyn merkki.

Jonaksen ääni jakaa varmasti paljon mielipiteitä, omasta mielestäni se on upea.

Livenä en ole valitettavasti bändiä ainakaan vielä nähnyt.

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Mew
« Vastaus #36 : Marraskuu 07, 2005, 17:52:57 »
Mewin keikka tuli eilen telkkarista ja jatkoa tulee tänään. Myöhäinen ajankohta haittaa tottakai, mutta ajastinnauhoituksella ainakin onnistuu. Mew on loistava ja Jonas Bjerre on rulettaa!

LiebenLeben

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #37 : Marraskuu 16, 2005, 22:06:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Tribulaattori"
Mewin keikka tuli eilen telkkarista ja jatkoa tulee tänään.

Vitsi! Katsoi ensimmäisen osan, mutta missasin toisen. Hieman harmittaa, kun huomaa asian näin yhdeksän päivää myöhässä.
Mew on ihan loistava ja olen hyvin kiitollinen kaverilleni, joka tutustutti minut siihen ja pikkusiskolleni, joka osti levyn, joita minäkin pääsen kuuntelemaan.

Tera

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #38 : Marraskuu 28, 2005, 22:19:38 »
Mew.

Minäkin pidän. Todella hyvä bändi, joka tekee todella hyvää musiikkia. Kaunista, omaperäistä, loistavaa, lumoavaa. Ja Jonas Bjerren ääni on minun mielestäni persoonallinen ja hyvä, pidän ja paljon. Ja ne laulujen sanoitukset eivät tosiaankaan tuosta vain valkene, kuten muutamat muutkin ovat todenneet. Mew'ta voi uppoutua kuuntelemaan pitkäksikin aikaa. Siinä on yksinkertaisesti Sitä Jotain, olen aivan ihastunut Mew'n musiikkiin.

Yhtä lempibiisiä on kertakaikkiaan mahdotonta mainita. Hienoja biisejä löytyy paljon sekä vanhemmasta että uudesta tuotannosta. Upeata musiikkia pojat tekevät, se on minun mielipiteeni. Loistavaa. Kuinka tämä bändi voisi olla kuulumatta suosikkeihini? Ja Mew on myös yksi niistä bändeistä, jonka haluaisin ehdottomasti nähdä livenä. Tykkään, tykkään, tykkään.

tobbe

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #39 : Joulukuu 04, 2005, 02:32:57 »
Oi, rakastan Mewiä.

Kohta melkein vuoden tykkäillyt.
Glass Handed löytyy ja kohta Frengerskin, tilasin cdonilta. Vihdoin sai tosi halvalla.
Tällä hetkellä kulutuksessa She came home for christmas, Mica, Like paper cuts ja White lips kissed.

Ja musiikki todellakin on ihanan erilaista ja sanoitukset persoonallisia, kuten osa täällä on sanonutkin.
Ja Jonaksen ääni, tarvitseeko siitä mitään edes sanoa?
<3

Nosturiin en lippuja saanut.
Mew kumminkin tulossa 12.3 Helsinkiin Kulttuuritalolle ja sinne olisi tarkoitus mennä. Jos nyt saan lipun, voi olla hieman vaikeaa.

Poissa Wemia

• Hupsu.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • ?
  • Tupa: Puuskupuh
Mew
« Vastaus #40 : Joulukuu 05, 2005, 22:55:56 »
Tutustuin Mewiin tässä vastikää, kun hyvä ystäväni suositteli kyseistä pändiä.
Kuunneltuani kappaleet, minä latasin [erhm] pari lisää, ja nyt niitä on runsaasti. Joululahjaksi toivon tuota levyä, että jotakin oikeaakin.
Laulajan ääni on todellakin omalaatuinen, en samanlaista ole aikaisemmin tavannut. Kappaleen sanoitukset ovat ihanat. Salaperäiset. Ihanat.
Siitä tytöstä nyt en niin ihan tyksi, mutta menettelee. Lempikappaleita. Comforting Sounds, She came home for christmas, Special, Coffee Break, ja monet monet muut.
Kaikkia tuolta mewsiten videoista ja kappaleista en saa toimimaan koneellani, tiedä miksi. Keikalle olisi joskus mahtavaa päästä, mutta todennäköisyys on hyvin pieni, joten, aina voi unelmoida.
Erilaista fanikrääsää olisi hienoa saada, pinssejä, julisteita, mutta enpä oikein löydä. Niin ja sen levyn sitten aion tilata netistä, homeenteristä, koska kyselin Ylivieskan levykaupasta, eikä siellä kuulemma ollut, eikä olla tilaamassa, koska liian vähän haluavia. Mutta. Eikun joulupukkia odottelemaan ;>
Oisinpa luolassa rosvoklaanin, oisinpa rohkea intiaani!

Poissa Saffy

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Mew
« Vastaus #41 : Joulukuu 19, 2005, 18:04:03 »
Oi, Mew on ihana. Ja koska en nyt jaksa kirjoittaa pitkästi, niin sanon vain että olen täsmälleen samaa mieltä kuin Tera:
Lainaus
Minäkin pidän. Todella hyvä bändi, joka tekee todella hyvää musiikkia. Kaunista, omaperäistä, loistavaa, lumoavaa. Ja Jonas Bjerren ääni on minun mielestäni persoonallinen ja hyvä, pidän ja paljon. Ja ne laulujen sanoitukset eivät tosiaankaan tuosta vain valkene, kuten muutamat muutkin ovat todenneet. Mew'ta voi uppoutua kuuntelemaan pitkäksikin aikaa. Siinä on yksinkertaisesti Sitä Jotain, olen aivan ihastunut Mew'n musiikkiin.

Yhtä lempibiisiä on kertakaikkiaan mahdotonta mainita. Hienoja biisejä löytyy paljon sekä vanhemmasta että uudesta tuotannosta. Upeata musiikkia pojat tekevät, se on minun mielipiteeni. Loistavaa. Kuinka tämä bändi voisi olla kuulumatta suosikkeihini? Ja Mew on myös yksi niistä bändeistä, jonka haluaisin ehdottomasti nähdä livenä. Tykkään, tykkään, tykkään.

Paitsi että minusta Special ei ole ollenkaan niin hyvä kuin muut biisit. Ei sekään siis mikään huono ole, ei todellakaan, mutta muut vain ovat jotenkin parempia. Kauniimpia. Hienompia.
Joo.

Pot

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #42 : Joulukuu 20, 2005, 16:34:00 »
YleX:ltä kuulin ensimmäistä kertaa Mewiä muutama viikko sitten, kappaleen Special. Ja nyt olen vissiin saamassa And the glass handed kitesin joululahjaksi. Hyvää musiikkia, hyvät sanat, kaunista ja herkkää. Jonaksella on nätti ääni :> Ai niin ja She came home for christmaskin on hyvä, ja Chinaberry tree, ja siinä onkin kaikki mitkä oon kuullut.

banniina

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #43 : Joulukuu 20, 2005, 16:44:46 »
oo tykkään <3 frengers ja and the glass handed kites levyt löytyy. =)
Maaliskuussa ehkä keikalle.

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #44 : Joulukuu 20, 2005, 17:10:47 »
Tuosta maaliskuun keikasta piti kysyä, koska se ei nimittäin lue ainakaan Kulttuuritalon sivuilla vaikka siellä sen ilmeisesti pitäisi olla? Olisin nimittäin erittäin kiinnostunut näkemään Mew:n livenä...

Hugmama

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #45 : Tammikuu 14, 2006, 02:07:42 »
OIH! Mew!
Kukaaan ei melkein tiedä siitä, siis tuttavistani, mutta ei se haittaakkaan. Eivät he tiedä paljon muistakaan Bändeistä, joista pidän.
Mewiin tutustuin siskoni kautta. Hän oli juuri käynyt katsomaassa Game Overin ja hehkutti siinä melkein koko ajan soitettua 156 -kappaletta aivan hurmioissaan. Sanoin hänelle, että tuo oli taas yksi niistä hänen villityksistään ja se menisi pian ohi. Mutta! Hullaannuin itsekkin täysin ja nyt olen niin koukussa, että on pakko joka päivä kuunnella Mew:tä. Ei voi mitään. Ja pari päivää sitten kuuntelin repeatilla Specialia.

Lempikappaleeni on ehdottomasti Whit Lips Kissed! En tiedä mikä siinä on, mutta joka kerta saan itseni melkein kyyneliin... Mew on persoonallinen kerrostetun musiikkinsa takia. En ole koskaan aikaisemmin kuullut niin montaa ääntä päällekkäin!

Tässä olen joutunut jo kauan kuuntelemaan siskoni luennointia Mew:n historiasta (hän vierailee sivuilla päivittäin) ja sain selville tämän: Symmetry kappaleessa laulava tyttö oli kappaleen elvyttäessään 13-vuotias! Hän oli lähettänyt ääninäytteen Mew:n tyypeille ja päässyt oitis tekemään kappaletta näiden kanssa. Nykyään tyttö on 19.
Muutakin olen kuullut.

Välillä huolestuttaa tuo sisko, kun hän melkein itki itsensä uneen, kun Mew:llä oli Tavastialla keikka ja hän ei päässyt sinne. Surullista oli se, että keikka oli hänen syntymäpäivillään...
Nyt kun he tulevat Helsingin Kulttuuritalolle keikkailemaan toivon todella, että saamme liput!

Frengers ja And The Glashanded Kites ovat varmaan maailman ihanimpia Cd:itä. En voisi elää ilman niitä. Haluaisin saada kaksi aikaisempaakin Cd:tä, mutta kävin kysymässä eräältä levykauppiaalta ja hän sanoi, että niitä on mahdotonta saada Suomeen. Oih, missä takapajulassa me elämmekään... :'(

Lopputulos: Rakastan Mew:tä, en voi elää ilman sitä ja pakko lähteä Tanskaan siskon kanssa ostamaan ne seedeet.

Raindrops

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #46 : Tammikuu 14, 2006, 18:30:41 »
Minä en ole kuullut montakaan mew:n biisiä, mutta parhaiten on jäänyt päähän kaunis sanainen, Special-biisi. Mielestäni se on aivan ihana, ja laulajan ääni on lumoava. Mielestäni bändi kuulostaa jonkin verran Crash-yhtyeeltä. Voisitteko suositella joitakin parhaimpia mew:n biisejä? ^^

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
Mew
« Vastaus #47 : Tammikuu 15, 2006, 18:02:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Hugmama"
Lempikappaleeni on ehdottomasti Whit Lips Kissed! En tiedä mikä siinä on, mutta joka kerta saan itseni melkein kyyneliin...

Joo, sama juttu. White Lips Kissedissä on vähän sama meininki kuin Comforting Soundsissa, se on niin majesteettinen ja valtava kappale. Alkaa herkästi, mutta kasvaa koko ajan. Eihän siinä voi olla itkemättä.

... And The Glashanded Kites...

Hem, hem. And The Glass Handed Kites. ;)

Haluaisin saada kaksi aikaisempaakin Cd:tä, mutta kävin kysymässä eräältä levykauppiaalta ja hän sanoi, että niitä on mahdotonta saada Suomeen. Oih, missä takapajulassa me elämmekään... :'(

Itseasiassa sillä ei ole mitään väliä, missä asuu, koska A Triumph For Man ja Half The World Is Watching Me ovat rajoitettuja painoksia. Niitä painatettiin aikoinaan vain about 2000 kappaletta, jos oikein muistan. Eli mistään levykaupasta niitä ei saa. Ebaysta ehkä johonkin tähtitieteelliseen hintaan. Tosin ihmettelen kyllä, miten kummassa joku haluaisi myydä moisen harvinaisuuden. Minä en ainakaan myisi mistään hinnasta!

Joops, vähän päivitystä myös tuohon vuodentakaiseen edelliseen viestiini:  näin yhtyeen ensimmäistä kertaa livenä Tavastialla lokakuussa, ja olin viikon sen jälkeen ihan sekaisin. Himottaisi kauheasti päästä maaliskuun keikalle, mutta tietenkin äikän kirjoitukset ovat seuraavana päivänä... Jos sitä maanantain keikkaa ei tule, taitaapi mennä sivu suun tällä kertaa. Sain myös nimmarit silloin syksyllä ^^ Ih. Foorumilta minut löytää sitten nickillä Merope.

Mew = paras.

---

Raindrops: Kannattaa aloittaa Mewin kuuntelu Frengers-levystä, siitä saa kunnon kuvan/pohjan ja cd löytyy useimmista levykaupoista. Sitten voikin siirtyä Kitesiin, ja jos saat haalittua jostain vanhoja biisejä niin aina parempi :) En oikeastaan osaa suositella vain muutamaa/muutamia biisejä, se on hemmetin hankalaa. Omia suosikkejani kuitenkin ovat mm. She Spider, Comforting Sounds, White Lips Kissed, Snow Brigade ja That Time On The Ledge.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

JouluPam

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #48 : Tammikuu 15, 2006, 21:56:40 »
Juu. Kyllä se nyt vaan on niin, että Mew on loistava yhtye. Olin katsomassa bändiä Provinssirockissa ja Nosturissa, ja huomenna on kova kiire ostamaan lippuja uudelle keikalle. Olen tykkäillyt Mewistä jostain vuodesta 2003 kun Frengers julkaistiin. Sain kuulla bändistä MTV:een kautta, ja menin ostamaan levyn, joka kuin ihmeellä, oli juuli julkaistu, ja tullut kauppoihin. Omistan kaikki Mewin levyt ja minulla on älytön määrä B-puolia koneella

Mew <3

Lana Laney

• Ankeuttaja
Mew
« Vastaus #49 : Tammikuu 17, 2006, 18:24:24 »
Itse tutustuin bändiin pari päivää sitten sitten 'vahingossa'. Kaveri oli menossa uusimmalle keikalle ja lähetti yhen Mewin biisin (The Zookeeper's Boy:sin). Täytyypä sanoa, että olen ihan myyty.
En tiedä juuri mitään bändistä, paitsi sen, että se on tanskalainen.
Laulajan ääni, se musiikki, ihan kaikki, loistavaa. Sen jälkeen hankin lisää biisejä (tosin sain niitä harmittavan vähän) ja täytyy sanoa, että pidän todella paljon! En mitenkään malta olla kuuntelematta The Zookeeper's Boy biisiä aina kun on mahdollisuus. Kertosäe on ihana ja laulun sanat pyörivät mielessä kokoajan -taidanpa olla Mewholisoitunut tällä hetkellä. She Came Home For Christmas ja  SheSpider ovat kerrassaan ihania. She Cane Home For Christmas biisin alusta pidän erityisesti, sen pianon (vai onko ne kosketinsoittimet tai vastaavat, kun en erota :'D) takia. Eikä sovi tietenkään unohtaa loistavaa 156:ä!
Moni on näyttänyt pitävän White Lips Kissedistä ja Am I Wry?:sta, joten olen päättänyt hankkia ainakin ne keinolla millä hyvänsä. :)

Onneksi kaverini lähetti minulle Mewin biisin, muuten en olisi tutustunut bändiin varmaan ollenkaan.