Kirjoittaja Aihe: "Kummallisuudet"  (Luettu 45958 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Santiago

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #225 : Maaliskuu 27, 2006, 22:03:15 »
Minä pelkään kauppojen varashälyttimiä. Kirjastoon mennessäni suljen silmäni hetkeksi varashälyttimien kohdalla ja pelkään kuollakseni, että ne alkavat soida. Älkää siis ihmetelkö, te jotka minut tunnette, miksi suljen silmäni kauppaan astuessani, minä vain pelkään.

Varpaani naksuu. Saan sen aina naksumaan, kun heiluttelen sitä ylös ja alas. Kyseessä on vasen isovarpaani. Kerran äiti kysyi keskellä yötä naksaukseen heräten, että mikä se kumma ääni oli, joka kuului aivan koko ajan. Minä vastasin, että naksauttelen vain varpaitani, kun ei nukuta...

Minä myös laulan, aina ja kaikkialla. Jos en laula, niin liikuttelen huuliani musiikin tahtiin.

Selitän asioita, jotka on jo todettu, ainakin kahdeksan minuuttia ja lopulta unohdan, mistä kaikki sai alkunsa. Selitän myös kaikenlaista ilman mitään tarkoitusta, enkä lopulta itsekään tiedä, mitä puhun.

Sitten, tämä nyt taitaa olla vain hyvä puoli kaikkien muiden kannalta, mutta ihmiset tulevat puhumaan minulle. Kaikki puhuvat minulle kuin psykiatrilleen huolistaan ja vaivoistaan, iloistaan ja suruistaan. Yleisimmin ei kiinnosta tippaakaan, mutta koetan näyttää kiinnostuneelta.Lisäksi ihmiset kertovat minulle kaiken tarkkaan, esimerkiksi kuinka monta kertaa he eilen kävivät vessassa ja mikä oli käynnin tulos. Näytänkö minä siltä, että minulle voi tulla puhumaan tuosta vain ja minä korjaan kaikki vääryydet? Ei, kyllä minä itsekkin pidän tuota piirrettä mukavana, mutta aina välillä sitä ihmettelen.

Smart

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #226 : Maaliskuu 27, 2006, 22:13:44 »
Mä saan nostettua toista kulmakarvaani ja sitten painamaan toista alas samalla kun nostan toisen ylös.  En mä nyt tiedä onko se niin kummallista mutta kumminkin.
Ja voin nauraa ihan millevaan jos haluan. Vaikka sanalle vaikka. Kiusallinen tapa kun rupeaa vaan nauramaan ja sitten nauraa ja nauraa ja nauraa. Ei saa lopetettua ja ihmiset lule mun olevan sekopää.

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
"Kummallisuudet"
« Vastaus #227 : Maaliskuu 28, 2006, 00:05:37 »
Minulla on myös ongelma tuon oikean ja vasemman kanssa. Autoa ajaessa se varsinkin korostuu, kun minun pitää heilauttaa sitä kättä ilmassa millä satun kirjoittamaan, jotta tiedän käskiessä minne suuntaan minun pitää kääntyä. Joskus saatan kysyä muilta autossa olevilta kumpi on vasen ja kumpi oikea (tavallisesti kyllä huudan tuon kysymyksen kuin mielipuoli, kun olen kuitenkin sen verran lähellä risteystä, että pitäisi jo vilkuttaa). Inssissäkin inssin vastaanottaja (se tyyppi joka istua pöhöttää vierellä ja neuvoo minne ajaa) sai osoittaa sormella minne päin minun piti kääntyä.

Kännykät aiheuttavat myös minussa omituisuuksia. Minulle on yksikertaisesti täysin mahdotonta vastata niihin puheluihin, jotka soitetaan numerottomina tai sitten numeroista, joita ei ole tallennettu minun puhelimeni muistiin. En halua joutua puhelinmyyjien ahdistelemiksi, enkä ylipäätänsä vastata heille, joita en tunne.

En myöskään suostu avaamaan asuntoni ulko-ovea ellen varmasti tiedä kuka on tulossa (osittain tämä käytäntö tv-lupatarkastajien takia ja osittain siksi, että en voi sietää ovelta ovelle myyjiä).
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Kissaolento

• Ankeuttaja
"Kummallisuudet"
« Vastaus #228 : Maaliskuu 28, 2006, 09:11:16 »
Ennen nukahtamista minun pitää katsoa aina samaa kohtaa, kiertää katseeni kanssa sama reitti. Sitten vasta saan sulkea silmäni ja nukahtaa.

Poissa

• kAHVikuppisihteeri
  • Vuotislainen
  • jump, deliver me
"Kummallisuudet"
« Vastaus #229 : Maaliskuu 31, 2006, 13:45:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Catlisha"
Puhun ja laulan itsekseni, mutta vain kun kävelen koulusta kotiin.

Heh, ei taida olla niin erikoista tai kummallista tämä, ainakin Demin Megamokista saa usein lukea niitä "luulin olevani kadulla yksin, lurautin muutaman laulun ja takana tulikin mummo rollaattorin kanss" etc ja Salaisessa palvelussa on juuri tällaisia "paljastuksia". Itsellänikin on tämä tapa, lauleskelen ihan missä tahansa missä ei ole ihmisiä itsekseni. Olen hyvä laulaja kun kukaan ei kuuntele. (: Itse ainakin osaa olla sitä mieltä, ehkä totuus on jokin toinen. Kerran luin jostain nuortenlehdestä, että kannattaa aina ennen laulua etsiä sopiva laulutaso, esimerkiksi kokeilemalla laulaa "Mmm... Marabouu" erilaisilta korkeuksilta. Myös se on jäänyt pinttyneeksi, kummalliseksi tavaksi, tuota teen aina ennen kuin alan laulaa. Täytyy muuten sanoa, että laulutaitoni ovat kehittyneet huimasti tämän kummallisuuden harrastamisen jälkeen. Tätä on jatkunut ehkä jo viisi vuotta, ellei enemmänkin..? Nuorempana tosin tuli lauleskeltua niitä lastenlauluja, hieman eroavat Aurinko lettuja paistaa ja Coldplayn Talk toisistaan.

Tätä en (onneksi) enää harrasta, mutta pakko myöntää, että joskus yhdeksän, kymmenen vanhana otin pinkan puhtaita aanelosia käteen, menin peilin eteen istumaan ja pidin oman uutislähetyksen. Ensin höpötin Suomeksi jotakin erittäin sekavaa ja mutkikasta (muistan vieläkin, että kerran selostin karhun joutuneen todella syvään ojaan ja että se yritetään nosturilla nostaa sieltä. mielenkiintoista). Tämän jälkeen alkoivat vierasmaalaiset uutislähetykset. Puhuin jotakin siansaksaa ja sekoittelin sinne hieman englannin sanoja väliin. Mahtoi kuulostaa hauskalta, onneksi kukaan ei kuullut koskaan näitä uutislähetyksiäni (tästä ei voi olla varma, mutta...). Nykyään harrastan samaa, mutta petraan englannin kielitaitojani käymällä englanninkielistä keskustelua ääneen, yleensä silloin kun kävelen bussista kotiin. Eipä ole paljon kielitaito parantunut, mutta hauskaa on ollut. (:

Olen huomannut myös, että aina soittaessani pianoa, esimerkiksi harjoitellessani pianoläksyjäni alan heiluttaa itseäni tai nytkähdellä sulavasti. Piano-opettajani ja kaikki muutkin tuntemani taitavat pianistit nytkähtelevät hienosti ja heidän vartalonsa ikään kuin liikkuu- Tämä tapa on vain yksin soittaessani.

Messengerin käyttööni liittyy myös monia erilaisia kummallisuuksia. En pysty lähes koskaan aloittamaan keskustelua. Vain lähimmille tutuilleni tai sitten tuntemattomille (jotka ovat lisänneet minut listalleen enkä tiedä, keitä he ovat) voin aloittaa keskustelun. Pelkään aina hirveästi, että en keksi mitään mistä puhua ja keskustelu tyrehtyy heti. Tämä tapa vaivaa minua, haluaisin päästä siitä eroon, sillä harvoin mesessä juttelen kenekään kanssa.
"Seuraavaks me vedetään sellanen progepläjäys, että te saatanan kakarat ette löydä kotiinne."

Mystica

• Ankeuttaja
Vs: "Kummallisuudet"
« Vastaus #230 : Elokuu 30, 2007, 16:06:01 »
En nyt tiedä, onko nämä nyt niitä "kummallisuuksia", mutta kuitenkin:
1) Minä puhun eri tavalla kuin muut. Saatan alkaa puhua huomaamattamani savon murretta, jota äitini ja äitini puoleinen sukuni puhuu. Siitä on tullut sanomista. Jopa opettajani on huomauttanut siitä... xD
2) Pikkurillini kääntyvät vaakatasoon. Eli siis pystyn vääntämään vasemman käden pikkurillini oikealla kädelläni vasemmalle niin, että se menee täysin vaakatasoon, enkä tunne mitään. Muutamaat kaverit ällöksyy tätä, sillä siitä on tullut minulle paha tapa...
3) Puren kynsiäni. Koko ajan. Enkä pääse tästä eroon.
4) Minulle tulee aina välillä kamalia pakkomielteitä eri asioihin...

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #231 : Syyskuu 01, 2007, 19:04:34 »
he.. minussa nyt ei ole mitään outoa, elli ota huomioon että kavereiden mielestä käytän välillä outoja vaatteita O_o ja mun pikkurillit on vinot :D kun laitan pikkurillit vierekkäin niiden viimesimmän nivelen kohdalta ne kääntyy ulos päin, niin että ne ei oo yhdessä sieltä ylhäältä :D niinku ei oo näin || vaan jotenkin näin \ /. ei ihan noin jyrkästi, mut silti.. tosi reiluu kun mun iskällä ja isoveljel on sama juttu, tosin paljon enemmän.. -_-' ei voinu sitten mennä isosiskolle? tai pikkuveljelle? mjaa, olen jo tottunu siihen :D
Ei mussa kai oo mitään muuta, aina välillä kun katson aurinkoon alkaa aivastuttaa n_n ja näin.

MUOKS:// huidon muuten käsilläni jos selitän jotain juttuu, ja välillä alan selittämään jotain ihan ihme juttuja.. onneksi nyt yläasteella suurin osa kavereista tajuaa :D
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

MinaVivere

• Ankeuttaja
« Vastaus #232 : Syyskuu 02, 2007, 22:23:45 »
No tuota, eh...? En mii tiedä! Joskus tuntuu, että minussa on kaikki ihan poskellaan ja että olen koko universumin kummallisimpaakin kummallisin friikki, mutta sitten taas joskus... ihan tavallinen kaduntallaaja. :D Mutta joo... Kummallisuuksia, kummallisuuksia... No ainakin saan pullistettua vatsaani niin paljon ulospäin, että kävisin ihan viimeisellä kuulla raskaana olevalta tulevalta äidiltä, enkä ole normaalisti mitenkään lihava (ihan normaalipainoinen)... :D Ja sitten minulla hauska tapa höpötellä itsekseni kaikenlaista ja tuota... No kun miettikääs! Jos on tyttö, tyttö jolla on erittäin vilkas mielikuvitus ja joka on muutenkin hieman outo ja sellainen no, joskus melko omaperäinen, niin mitä tulee kun yhdistää liian vilkkaan mielikuvituksen ja tylsyyden? No sen sanon, ettei mitään hyvää... Miillä itselläni on nimittäin myöskin tapana uppoutua niin syvällisesti kaikkien kirjojen ja leffojen tapahtumiin vaikka nyt esim. koulumatkalla, että saatan pomppia ojien yli ja kuvitella juoksevani Nazguleita karkuun Aragornin kanssa kilpaa... :D Juu tuota, en ole hullu, tai ehkäpä olenkin, mutta sellaista se elämä vaan tuppaa olemaan... you know? ;)

Ja sitten mii käyn aina sellaisia kisoja läpi itseni kanssa. Otetaan nyt vaikka esim. se koulumatka. Takaani tulee auto ja noin kolmen metrin päässä edessäni on lyhtypylväs. Sitten mii vaan ajattelen, että "jos en pääse tuolle lyhtypylväälle ennen kuin tuo auto menee miin ohi, niin sitten käy jotain tosi kamalaa" ja sitten mii vaan otan mittaa sen auton kanssa, ja jos sattuu käymään niin pahasti että en ehdi sille pylväälle, niin otan heti perään toisen kisan ja se on sitten pakko voittaa, tai joudun aloittamaan heti sen perään uuden kisan... :D Kummallista, eikös?

No mutta jaa, taidan jättää tämän aiheen nyt tähän... :P

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #233 : Syyskuu 18, 2007, 17:59:16 »
Mina Vivere minulla on ihan samanlainen tapa! Tai oikeastaan molemmat tavat. Minäkin nimittäin otan kisoja ties millaisten asioiden kanssa ja uppoudun kirjojen ja leffojen maailmaan. Se on hauskaa X)
Noiden omituisuuksien (hassua huomata, että joku muukin tekee samaa) lisäksi minä saatan alkaa nauraa aivan hervottomasti ja lähes mistä vain. Ennätys on että nauroin koulussa välitunnin JA yhden ekonomian tunnin taukoamatta. Muut kyllä katsoivat kuin hullua... o_O Aika outoa.Lisäksi minulla on hirvittävä vastenmielisyys sitä ääntä kohtaan, joka syntyy kun nivelet naksuvat/rusahtavat/paukahtavat/pitävät minkäänlaista ääntä. Omat nivelet eivät ole aivan yhtä vastenmieliset, mutta muiden... Brrr! Ja minulla on vielä yksi kaveri joka naksuu vähän väliä. X) Itse asiassa kun mietin kavereitani niin taidan olla sieltä tavallisimmasta päästä. Mutta ei puhuta niistä kaksimielisistä ja pään sisäisistä omituisuuksista!

muoks//  Lisäksi minä revin aina kouluruokailun aikana lautasliinani pieneksi silpuksi... Se tulee niin luonnostaan, etten edes tajunnut laittaa sitä tänne x)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 12, 2007, 20:38:37 kirjoittanut Damatris »
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Poissa Mewwu

• Saippuakupla
  • Vuotislainen
« Vastaus #234 : Syyskuu 21, 2007, 17:22:13 »
Mun ranteet aiheuttaa yleistä kummastusta ja kylmiä väreitä: D
Pystyn naksauttelemaan niitä pitkänkin aikaa tietyllä tavalla ja niistä lähtevä ääni on todella kova.
Sitten on näitä suvussa kulkevia erityisominaisuuksia mutta en jaksa alkaa niitä tässä kertomaan  :D
I'll come back you. I promise.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #235 : Syyskuu 26, 2007, 21:26:05 »
Hmm... Kaverit saisivat varmaan aika pitkänkin listan, mutta yritetään nyt itse.

Ensiksikin, mä pystyn kattomaan toisella silmällä suoraan eteenpäin samaan aikaan, kuin toisella kieroon. Ja sitä silmää, jolla mä katon eteenpäin, voin myös liikutella ilman, että kieroon kattova silmä liikkuu myös.
Toiseksi, mä osaan hymyillä niin, ettei etuhampaita näy, ainoastaan ikenet. Pelottavaa.
Kolmanneksi, mun ranteet, nilkat, polvet selkä sekä vasen pottuvarvas naksuvat. Sormet ei naksu. Kiva. Kyykkyyn mennessä on kiva kuulla (varsinkin hiljaisessa kirjastossa) kun molemmat polvet naksahtavat. Jos taitan selän kaarelle, kuuluu kivat rusahdukset. Ranteet ja nilkat paukkuu muuten vain. Varvas on naksunut siitä lähtien, kun sain sen sijoiltaan.
Neljänneksi, mulla on älyhyvä muisti. Tai ainakin silloin, kun se toimii. Mun ei esim. tartte lukea lukuläksyjä kotona, koska muistan sen jo valmiiksi. (siis jos kappale on luettu aiemmin tunnilla) Mä opin muutenkin tosi nopeesti. Pianonsoiton opet on ainakin ihmetelleet, kun mä opin helposti kolme kappaletta kahessa viikossa. Ikävä kyllä tää muisti ei toimi aina. Jotkut asiat ei vaan jää päähän, mutta yleensä kouluasiat ja ne kappaleet jää päähän oikein hyvin. Nimimuistista ei sitten puhuta. (Mä en ikinä muista nimiä... -.-")
Viidenneksi, mun hampaat on jostain avaruudesta. Ei sillä, että ne olisi jotenkin erikoiset, mutta sillä, että ne ei suostu tippumaan. Kivakiva, mä olen neljäntoista, eikä mulla ole lähtenyt kuin vasta 10 maitohammasta. Loput ei edes heilu. Neljä on poistettu oikein nukutuksessa (mutta nukutukseen oli muu syy, ei suinkaan se, että hampaita piti poistaa xD) Yksi pysyvä hammas puuttuu kokonaan, ja loput on oikein syvällä ikenessä. Yippii. Mulla on siis edessä ainoostaan 6 pysyvää hammasta o.o"
Kuudenneksi, mä en osaa olla tekemättä mitään. No, nukkumaan mennessä mä kyllä osaan rentoutua, mutta muuten vaan päivällä. Jos mä istun jossain, mä naputan oikeeta etusormea jotain pöytää yms. vasten. Tietokoneella, kun mä mietin jotain hetken, mä alan huomaamattani naputtaa sormella J-kirjainta. Tai sitten kaikilla sormilla sillä lailla... Pikkulillit, nimettömät, keskarit jne. järjestyksessä. Istuessa paikoollani, mä vaihan koko ajan asentoa. Saatan heiluttaa jalkaakin, tai tärisyttää silleen... Nostaa kantapäätä ilman, että nostan varpaita. Mä otan jonkun lapun, jota luen. Mä hommaan koko ajan jotakin. Ylienerginen? Eh, kyllä.
Seitsemänneksi, mä ajattelen ihan liian kaksimielisesti. En nyt ihan kaikkea, mutta melkein, onnistun ajattelemaan kaksmielisesti. Ehkä siihen vaikuttaa se, että meidän koko luokka on kaksmielinen? Jaa-a. Mä olen turhan kaksmielinen, eikä siitä eroon pääse.

Katotaan, jos keksisin lisää kummallisuuksia. ^^

Aaa, keksinhän minä!
Kahdeksanneksi, minäkin otan niitä kisoja itteni kaas. Ainakin silloin, kun meen kouluun pyörällä. Miltei samaan tapaankin: mä vaan ajattelen, että jos ehin ton lyhtypylvään ohi, mä en myöhästy yms... Outoa? Ehkä...
Yhdeksänneksi, osaan laittaa kieleni rullalle tai sivuttain. Juu. Ja sitten saan toista kulmakarvaa kohotettua ilman, että kohotan toista. Nuo nyt eivät mitään oudoimpia olleet, mutta ajattelin nyt kuiteskin laittaa.
Kymmenenneksi, mulla on 'rutiini' aina ennen lähtöä johonkin paikkaan, mihin mun ei olis pakko mennä. Joka ikinen kerta, vähän ennen lähtöä, tulee tunne, että meniskö sittenkään... Jotain rimakauhua tms. Ja aina. Ärsyttävää -.-"

Heh, kylläpä mä oon outo, kun yhä keksin lisää! :D

Yhdenneksitoista, mä saan molempien käsien jokaisen sormen taipumaan ylimmän nivelen kohdasta niin, että muuten sormi on suora. Eli saan sormet taivutettua siitä kynnen alla olevasta nivelestä. Tajusittehan te?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 29, 2007, 14:13:30 kirjoittanut Suvituuli »
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #236 : Syyskuu 27, 2007, 08:49:15 »
naksun joka paikasta mutta varpaat ovat pahimmat...
aina kun kävelen kuuluu naks naks naks naks ei se haittaisi mutta joku aina huomauttaa siitä ja monesti kokeen aikana on ollut kiva palauttaa koe opettajalle kesken hiljaisen tunnin... nousen pulpetista, kävelen naks naks naks naks
ja varpaat naksuvat jos vähän edes liikutelen niitä... rasittavaa :'D

Myös selkärankani paukahtaa n. joka toinen aamu kun nousen sängystä ylös... :D ja niska myös... kiva jos joskus jää hermot jumiin ja halvaannut tai jotakin... :'D
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
« Vastaus #237 : Syyskuu 28, 2007, 20:10:30 »
Pelkään yli kaiken niitä karvaisia maskottipukuja, joita on joissakin tapahtumissa jne.

Esimerkki tältä kesältä. Olimme kaverini perheen kanssa Tampereella, Ilves-hotellissa. Söimme aamupalaa kaikessa rauhassa, kunnes sitten ohitse käveli sellainen jumbokokoinen "Onni Orava". Olin tukehtua leipääni, kirjaimellisesti.
Aina kun tuo otus vilahti ovenraosta joka meni ruokasaliin, sisälläni oikeasti muljahti.

Sitten toinen esimerkki kotikaupunkini kulttuuritapahtumasta, joka oli viime kuun lopulla. Kävelimme toisen kaverini kanssa taidemuseon pihan poikki koululta keskustaan, kun äkkäsin sen pihassa pienenpienen karusellin. Naureskelin sille kunnes kaverini kysyi että "Etkö sie pelkää sitä?" Ihmettelin että miksi nyt karusellia pelkäisin. "Ei, kun TUOTA", kaveri osoitti taidemuseon sivuovelle. SE PERHANAN ORAVA. Aivan spontaanisti karjaisin kuuluvasti, en yhtään hallinnut tai ajatellut tekeväni niin. Se karjaisu vain pääsi.
Museon pihassa olevat muutama kymmenen ihmistä saivat ainakin hupia sateiseen päivään kun lukion toisluokkalainen pelästyi kuollakseen maskottipukuun pukeutunutta ihmistä...

Kummallista on se, että pelkään jotakin lapsien viihdykkeeksi tarkoitettua hahmoa, kun taas kaikki yliluonnolliset, epäinhimilliset ja normaaleja ihmisiä pelottavat asiat eivät vavahduta minua millään lailla. Jos vaikka esimerkiksi jääkiekkomaskipäinen, kaksimetrinen tyyppi juoksisi perääni kirveen kanssa, luultavasti olisin aivan innoissani ja yrittäisin hieroa tuttavuutta moisen mielenkiintoisuuden kanssa, kun taas minun ei tarvitse kuin nähdä vilkuttava karvapukuinen ihminen ja haluan juosta piiloon. Eh?
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa miki

• Vuotislainen
« Vastaus #238 : Syyskuu 28, 2007, 20:48:16 »
Minulla ei ole tuntoa ollenkaan vasemman jalan etupuolella. Tai siis tunnen jos sitä jalkaa esim hakataan kunnolla, mutta ihon tuntoaisti on kokonaan hävinnyt eli en tunne sellaista tavallista kosketusta. Jalassani on lääkärin mukaan joku hermokuolio, johtuen viime keväänä sattuneesta pikku vahingosta ratsastustunnilla. Ilmeisesti se on vieläpä ihan pysyvä vaurio, mutta en minä siitä mitenkään hirveästi haittaa koe olevan. Välillä on kyllä vähän pelottavaa, kun ei saata tajuta esimerkiksi jalkaa nuuskivaa koiraa kaverin luona ennen kuin älyää katsoa itse alas. Pääosin olen kuitenkin jo oikeastaan tottunut tähän.

Toinen kummallisuus on, että minulla on ihan ihmeellisiin asentoihin vääntyvät huulet. Oikeasti :'D Saan muummuassa ylähuulen nostettua nenänpäähäni ja muutenkin minun ylähuuli venyy ihan älyttömän pitkälle eteenpäin. Välillä en edes tajua, kun vääntelen suutani joihinkin ihme asentoihin ja muut sitten vain nauravat idioottimaisille ilmeilleni.

Pään sisäisistä kummallisuuskista ei sitten edes puhuta. Mulla on nimittäin ihan mahdoton mielikuvitus, joka alkaa laukkaamaan erityisen lujaa silloin kun sen ei pitäisi. kaiken lisäksi olen surkea pidättelemään naurua. Koulussa tunneilla tai bussissa yksin istuessa varsinkin on välillä ihan tuskaista, kun kaikki muut ihmiset ympärillä tuijottavat, että mikäköhän tuollekin nyt tuli kun saatan hihitellä jotain itsekseni. :D

//ja ainiin. En nyt tiedä onko tämä niin kummallista, mutta olen kuitenkin ihan tajuttoman riippuvainen musiikista. Jos aamulla satun unohtamaan mp3:ni kotiin, niin ei tule mitään. Koulussa tunneilla kun joutuu olemaan ilman musiikkia, niin saatan välillä vain saada sellaisen ihme "kohtauksen" että musiikkia-nyt-ja-heti, eikä silloin onnistu keskittyminen oikeastaan mihinkään muuhun. Sama saattaa tapahtua välillä ihan kavereidenkin kanssa ollessa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2008, 18:08:20 kirjoittanut miki »
We can leave this world, leave it all behind,
we can steal this car if your folks don't mind,
we can live forever if you've got the time.

tuppi

• Ankeuttaja
« Vastaus #239 : Toukokuu 17, 2008, 09:45:30 »
Minulla taas kädet hikoilee yliliikaa,ku ovat melkein koko ajan hiessä.Minulle huomaitellaan niistä tosi paljon:(

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #240 : Toukokuu 17, 2008, 17:52:40 »
Mitään fyysisiä kummallisia piirteitä minusta ei taida löytyä, mutta outoja tapoja ja varsinkin niitä pään sisäisiä juttuja löytyykin kyllä aika paljon.

En pysty juomaan lasista, jossa on vettä tai muuta juomaa enää vähän - kun lasi on puolillaan, kaadan sen automaattisesti taas täyteen. Jostain ihmeellisestä syystä minua ällöttää juoda melkein tyhjästä lasista. Ai niin, ja kaadan melkein aina loput juomat lavuaariin, kun en jaksakaan juoda loppuun kaikkea. Aika huono tapa, nimittäin teen tuota vettä kalliimpienkin juomien kanssa.

En astu koskaan katukivetyksessä olevien halkeamien tai laattojen reunojen päälle, vaan hypin aina niiden yli. Olen myös huomannut, että suojatiellä kävellessäni yritän aina astua vain valkoisten raitojen päälle.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa fascino

• Merirosvo
  • Vuotislainen
« Vastaus #241 : Toukokuu 17, 2008, 18:09:41 »
Synnyin niin että nenäni oli ihan kääntynyt poskelleni ja se piti ruksauttaa paikalleen. Peukaloni taipuu oudosti. Niskanikin menee todella ylipitkälle jos sitä venyttää taakseppäin ja monista se on ällöttävää :P
Missä on aarteesi, siellä on sydämesi
RIP Elli 4.8.2008

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #242 : Toukokuu 21, 2008, 19:33:13 »
Aloitetaan fyysisistä omituisuuksista. Niskani ja hartiani naksuvat tai paremminkin rusahtelevat ja selkä naksuu. Rusauttelen alvariinsa niskaani, eikä kukaan muu ilmeisesti kuule sitä. Luultavasti ihmiset katsoo mua pitkään, kun nytkäytän tai pyöräytän päätäni hassun näköisesti rusauttaessani niskaa. Teen sitä välillä huomaamattani ja tajuan tehneeni niin vain äänen takia. Oikea nilkkani naksuu, kun pyöritän sitä. Se myös kipeytyy aina välillä. Johtuu varmaan siitä, että olen nyrjäyttänyt sen joskus pienenä. Ranteeni naksuvat välillä, mutta en pysty tahallaan naksauttamaan niitä. Osaan myös lonksutella leukojani.

mun pikkurillit on vinot :D kun laitan pikkurillit vierekkäin niiden viimesimmän nivelen kohdalta ne kääntyy ulos päin, niin että ne ei oo yhdessä sieltä ylhäältä :D niinku ei oo näin || vaan jotenkin näin \ /. ei ihan noin jyrkästi, mut silti..

Mulla on sama juttu:)

Joskus pitkillä auto matkoilla alan kuvitella, että auton vieressä juoksee jokin eläin (usein susi). Sitten sen suden pitää hyppiä varjojen/valoisien kohtien/ruohottomien kohtien (jos tien vieressä on ruohoa) yli. Liputus päivinä autossa rupean laskemaan lippuja.
Musiikkia kuunnellessani rupean usein liikkumaan musiikin tahdissa. Saatan ruveta heiluttamaan jalkaani tai kättäni tai vaikka naputtamaan jotain sormilla. Aina en tee sitä edes varsinaisen musiikin tahdissa. Saatan liikkua vaikka rumpujen rytmissä.
Nukun tossut jalassa kesälläkin.
Sormeni on melkein aina jää kylmät. Koneella ollessani hiirikäteni tulee kylmäksi.
Nälkäisenä ramppaan kurkistelemaan jääkaappiin, vaikka tiedän mitä siellä on ilman kurkkimistakin. Toisinaan on uskomattoman vaikea päättää mitä syödä välipalaksi...
Kuuntelen välillä monta kertaa peräkkäin samaa levyä. Annan siis saman levyn olla välillä kauan soittimessa ja kuuntelen sitten sitä päivittäin. Jotkut ihmettelee, miksen vaihda levyä...

Kyllä näitä varmaan on enemmänkin lisäilen jos tulee mieleen.

Lisäyksiä:En tiedä onko tää nyt niin kummallista. Pureskelen purkkaa toisinaan tuntikausia, eikä yhtään haittaa vaikka maku onkin mennyt. Usein tosin en pureskele sitä, vaan pyörittelen suussa ja muotoilen sitä kielelläni. Joku on joskus kysynyt, onko mulla edelleen se purkka suussa, jonka otin parituntia sitten (ja vastaus on:Kyllä).
Jos olen kirjautunut sisään vuotikseen, mun on pakko kirjautua ulos, jos menen pieneksikin hetkeksi muualle. Siitä huolimatta, että tiedän tulevani takaisin hetken päästä. Se hetki saattaa tarkoittaa alle minuuttia. <--Tuosta olen päässyt eroon.
Perjantaisin päässessäni koulusta olen lähes poikkeuksetta pirteä ja hyvätuulinen. Tuuleeni ei vaikuta mitenkään millainen päivä on aikaisemmin ollut. Muut luokkalaiseni on välillä ihmetelly, mistä mä saan kaiken energiani ja hyvän tuuleni heti koulun loputtua...
Kuljen usein kotonani ympäri huoneita ja sammutan valoja ja muita sähkölaitteita. Tuota teen varsinkin, jos huoneissa joissa ei ole ketään on valot päällä.
Puhuessani puhelimessa, joko istun tai kävelen ympyrää. En missään nimessä voi seistä paikallani.
Loppujen lopuksi taidan olla suhteellisen tavallinen, paitsi pään sisältä;)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 01, 2008, 16:31:17 kirjoittanut AIV rehu »
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Nacaó

• Ankeuttaja
« Vastaus #243 : Toukokuu 25, 2008, 17:33:30 »
Minä osun kielelläni nenäni päähän, ja ylähuulellani myös. Kukaan muu tuntemani ihminen ei osaa sitä, vaikka se on mielestäni maailman helpoin asia.

Minäkin osaan nuo. :) En ole ennen tullut edes ajatelleeksi, etteikö joku osaisi nostaa ylähuultaan kiinni nenäänsä. Mutta nyt kun tarkemmin ajattelee, en ole sitä usein nähnyt kenenkään tekevän! Tai en ole varma osunko ylähuulellani ihan nenän päähän mutta nenään se ainakin osuu. n_n

Osaan myös nostaa toista kulmakarvaani, ilman että toinen nousee, kuten moni muukin täällä. :) Ja en tiedä onko se harvinaista, mutta saan toisen jalkani niskan taakse!

Poissa Akromantella

• Sanahelinää
  • Aave
« Vastaus #244 : Marraskuu 11, 2009, 14:56:06 »
Minulla on pakkomielle kaikkien kuvioiden piirtämiseen mielessäni. Jos esimerkiksi edessäni istuu joku tyyppi, jolla on hupparissa kukkia, on pakko ruveta seuraamaan viivoja ja "piirtämään" kukkia huppariin, aivan kuin katseeni olisi kynä.
Toinen pakkomielteeni on hammasrautojen ottaminen pois suusta (selvennys; rautani ovat irtonaiset, otan ne aina syödessä pois, ne eivät siis ole perinteiset "junakiskot"). Jos olen vaikkapa elokuvissa, muutaman kymmenen minuutin päästä on pakko ottaa raudat hetkeksi pois.
Ja aina kun olen tietokoneella, minun on pakko syödä jotakin, yleensä haen kaapista kuivaa leipää, jota sitten pureskelen, muuten kaikissa puisissa kynissä on hampaan jälkiä. Toinen tietokoneella oloon liittyvä juttu on ikkunasta ulos vilkuileminen. Silloin tällöin ikkunani ohitse käppäilee ihmisiä, ja niitä vain pitää kyttiä. Nytkin kuului auton ääni ja vilkaisin että minkä värinen auto sieltä porhaltaa. :)
Ainoa "ruumiillinen" outouteni on jalkojen naksuminen, joka inhottaa vaikka kuinka montaa ystävääni. Voin tehdä sitä istuessanikin. Toisinaan kun on tylsää tai liian hiljaista, naksuttelen jalkojani kipristämällä varpaita ja nostamalla ne sitten ylös.
Autossa istuessa katselen tien yli vilistäviä kepakoita (siis niitä heijastinkeppejä). Jos tuulilasinpyyhkijät ovat käynnissä, seuraan niitä ja keppejä katseellani ja katson, kuinka monen kepin yli tuulilasin pyyhkijä menee. (ja kukaan ei varmaankaan tajunnut selitystäni :) )
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2009, 15:00:09 kirjoittanut Akromantella »
Mutta ovi on lukittu ja avain syvälle haudattu.

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
« Vastaus #245 : Marraskuu 11, 2009, 15:06:28 »
mulla on sääriluusssa sellaneen kuoppa jonka tuntee oikeesti tosihyvin kun sillein ''vetää'' luuta pitkin sormella. en ymmärrä.
I don't care what you think. lol

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
« Vastaus #246 : Joulukuu 11, 2009, 10:46:37 »
No, minusta näitä kummallisuuksia löytyy mutta katsotaan nyt sitten kuinka monta niistä muistan.

Lainaus käyttäjältä: Suvituuli
Ensiksikin, mä pystyn kattomaan toisella silmällä suoraan eteenpäin samaan aikaan, kuin toisella kieroon. Ja sitä silmää, jolla mä katon eteenpäin, voin myös liikutella ilman, että kieroon kattova silmä liikkuu myös.
Minäkin osaan tuon, opin sen vähän aikaa sitten kun poikaystäväni kiusasi minua tuolla taidolla. Mukava aiheuttaa hämminkiä!

Kutian IHAN joka paikasta. Joskus saan yliherkkyyskohtauksia, jolloin ei tarvitse kuin liikahtaa vieressäni niin minä kierin jo lattialla. Herkin alue kehossani on niska, johon ei voi koskea laisinkaan ilman, että alan kihisemään ja kiljumaan.

Minulla on maailman ärsyttävimmät jalat. Omistan pihtipolvet, jotka ovat niin pahat, että kävelyni näyttää TYPERÄLTÄ.

Saatan aivan yhtäkkiä unohtua ajattelemaan jotain asiaa tai tekemään jotain niin keskittyneesti, etten kuule tai näe mitään muuta. Monesti jos minulle puhutaan, voin alkaa vain ajattelemaan muita asioita ja hetken päästä älyän, että minun pitäisi kuunnella.
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #247 : Heinäkuu 23, 2014, 22:07:11 »
Moni on sanonut, että heillä on löysät/ylitaipuvat nivelet. Niin myös minulla. Minusta tuntuu, että polveni voivat jonakin päivänä mennä sijoiltaan, koska toisinaan saatan vahingossa mennä sellaiseen asentoon, että ne taipuvat liikaa. Se sattuu hieman. Mutta en tiedä, onko se nyt mikään kummallisuus, kun niin monilla tuntuu olevan samanlaisia asioita. Saan myös helposti taivutettua kummatkin pikkusormeni yhdeksänkymmenen asteen kulmaan. Osaan heiluttaa toista korvaani (mutta sitten taas toista en o.O). Olen aika venymätön ihminen, mutta saan taivutettua jalkani selän puolelta niin, että voin koskettaa jalkaterällä rintaani/melkein kainaloani. Nukkuessani silmäni taitavat joskus mennä sellaiseen asentoon, että niistä näkyy ainakin melkein pelkät valkuaiset - ainakin siskoni joskus sanoi niin, kun olin kuulemma nukkunut silmät puoliksi auki.
Mitäköhän muuta... En tiedä. Kavereideni kanssa olen keksinyt kaikkea kummallista, mikä ei niinkään liity ihmiskehon outouksiin, mutta ne ovat sitten puolestaan sisäpiirin juttuja.
The darkness descends on quiet earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending