Kirjoittaja Aihe: Varastaminen  (Luettu 39913 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Riki

• Ankeuttaja
Vs: Varastaminen
« Vastaus #150 : Maaliskuu 17, 2007, 18:48:04 »
Varastus?Ei ei omatuntoni ei sallis mun tehä sitä! Tunnen kaks pari vuotta musta vanhempaa tyttöö jotka varastaa repullisia karkkii kaupasta.Tekis mieli olla ilkee ja kielii ku ne kaks on muutenki mun vihollisii.Kyl koulusta olen yhden vihon ottanu mut senki tiesin et jos olisin pyytäny luvan ni olisin saanu. Sitte semmosen senttimetrin kokosen kultasen jonku joulukuusen muotosen "roskan" olen ottanu kaverini eteisen lattialta 8 vuotiaana,mutta sehä on viel pientä siihen et joku varastaa kymmenen kiloo karkkii kaupasta.Joten kandee ottaa neuvosta vaarin: Ei kannata varastaa koska sitte alkaa omatuntoo karastaa.. :P

jannal

• Ankeuttaja
« Vastaus #151 : Kesäkuu 01, 2007, 15:52:56 »
Tiedän erään "kaverini" varastelevan, viimeksi hän napsi toissapäivänä k-marketista irtokarkkeja ihan pokkana. Luulee kai olevansa kova tai jotain. Huomautin hänelle siitä, mutta ei hän ota kuuleviin korviinsa. Sanoi vaan että "Niin, mitä sitten?" Ärsyttävää.
Hän on varastellut myös Teboililta suklaata jne. Muutkin kaverini tietävät, ja olemme ajatelleet kertoa hänen äidillensä varastelusta.
Tiedä sitten kuinka paljon hän pöllii kenenkään huomaamatta.

Soijakastike

• Ankeuttaja
« Vastaus #152 : Kesäkuu 02, 2007, 16:55:20 »
Olen varastanut.
Se alkoi siittä kun yhden kaverini kanssa tykkäsin aina koulun jälkeen käydä kaupassa ostamassa karkkia tms.
Kerran ko. kaverini sanoi jtn että "täältä on tosi helppo varastaa" ja sujautti hihaansa jonkinlaisen suklaapatukan.
Sitten päätin itekkin kokeilla sitä, ja hyvinhän mä siinä onnistuin..
Se tuntui aika jännältä, ja tosin kyllä aika teinimäiseltäkin d:
En katunut oikeastaan yhtään.
Varastin vain kerran.
Kaverini ja minä oltaisiin varmaan pitempäänkin jatkettu sitä jos ei oltais kerran kuultu ku se kaupantäti selitti jollekki toiselle että se epäilee että nuoret käy varastelemas sieltä kamaa ;o
Minulta itseltäni on varastettu rahaa, ja asialla on olleet siskoni.
En oikein pidä sitä niin pahana kuin jos esim. koulussa olis takin taskussa rahaa ja sitten joku olisi pöllinyt ne tunnin aikana.
Niin ja olen toki varastamista vastaan.

Ashtyn

• Ankeuttaja
« Vastaus #153 : Kesäkuu 03, 2007, 11:10:34 »
En oo koskaan varastanu, enkä tule varastamaan. En tajua mikä idea siinä, ja miksi. Eikö järjen kuuluisi sanoa, ettei se ole kannattavaa? Luulisin ainakin. Harvemmin olen kuullut kavereitteni varastavan. Tää on tällänen tuppukylä, jossa ei oo kun yks kauppa - siwa. Eikä sieltäkään saa otettua mitään koska se on niin pieni, ja siellä on kamerat. En kyllä ottaisikaan, vaikka voisi. Mikä ihmisissä on, kun ei voi rehellisesti maksaa rahalla, tjsp. Eihän aina tarvitse lopulta varastaa, eihän?

Kaalikeitto

• Ankeuttaja
« Vastaus #154 : Kesäkuu 22, 2007, 05:57:13 »
Oletteko koskaan varastanut mitään?

Olen varastanut:

-Tupakkaa, Karkkia, Rahaa, Vaatteita

Jos olette, miksi? :

-Olin erittäi vaikea murrosikä siinä 15.vutiaana, ja kai se jotain huomionkerjuuta oli, porukoille jäin kiinni kun otin niiltä säästöistä n. 100e. :( tupakka ja karkki ja vaatteista varkauksista en jäänyt kiinni.

Miltä tuntui? Kaduitteko?

-KADUTTI! ei sillä hetkellä sehä oli vaa "colii" mut kyyl jälkeenpäin aika kovastikin

Jatkoitteko varastelua?

-no varastelin n.puoli vuotta, yhteisarvo voidaan mitata satoina euroina. :( (hienoja joista leikattiin hälymmimet irti. :S

Jos ette ole, miksette?

-Lopetin varastelun, kun tajusin miten väärässä porukasa liikun. (huumeita, alkoholia.. ei mun juttu)

Onko teiltä varastettu jotain?

-On varastettu, kosmetologi lahjakortti, rahaa.

Mitä mieltä olette varastamisesta yleensä?

-En hyväksy varastamista, muta ymmärrän sen jossain mittakaavassa, yleensä se on sitä huomion kerjuuta tai hyväksytyksi tulemista porukassa (nin kun minullakin) eikä minua haittaa jos juku spuge vaikka jostain kaupasta ottaa yhden leivän jos sillä on nälkä eikä rahaa. Mutta periaattessa en kuitenkaan hyväksy varasta mista.

Poissa Meenai

• Helmisimpukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #155 : Kesäkuu 23, 2007, 13:47:36 »
Omatuntoni ei sallisi minun varastaa mitään. En pystyisi varastamaan edes yhtä euroa. Ehkäpä se johtuu siitä, että minulta on varastettu 60 euroa ja varastaja oli vieläpä eräs ystäväni. Loukkaannuin "ystävälleni" enkä pitänyt häneen minkäänlaista yhteyttä. Mulkoilin vain vihaisesti kun minulle selvisi, että hän oli varastanut minulta.

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #156 : Kesäkuu 23, 2007, 15:16:13 »
Minä en hyväksy ns. huvikseen varastelua - huomionkipeyttä, cooliuden tunnetta, ajankulukseen varastelua. Ymmärrän jollain tasolla sen jännityksen ja päänhuimauksen, jota jotkut varastamisella hakevat, mutta minun mielestäni se pitäisi yrittää löytää muista asioista. On syynsä siihen, miksi kauppojen tavaroissa on ne hintalaput; miten yhteiskunta toimisi, jos kukaan ei välittäisi yhteisistä säännöistä tai lakipykälistä?

Minusta on hyväksyttävämpää varastaa isoilta kauppaketjuilta kuin pieniltä kaupoilta, koska niissä kauppiaat kärsivät pahemmat vahingot. En hyväksy varastamista oikein missään mittakaavassa, ellei oteta lukuun niitä, jotka varastavat ruokaa pysyäkseen hengissä. Toisilla ihmisillä on käynyt niin huono flaksi, että heidän elämänsä on jatkuvaa henkiinjäämistaistelua, ja heitä en sinänsä osaa moittia esimerkiksi ruoan varastelusta.

Itse olen ilmeisesti tässä suhteessa kaidan polun kulkija, sillä en ole itse ikinä varastanut mitään, en edes yhden yhtä irtokarkkia. Muutama tuttuni varastelee ihan vähän, karkkia esimerkiksi, mutta minua moinen ei viehätä. Osaan hakea jännitykseni muualta.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
Vs: Re: Varastaminen
« Vastaus #157 : Kesäkuu 23, 2007, 22:48:53 »
Vielä kysymys; tietääkö joku, jääkö tuollaisesta ihan kunnonkunnon rikosrekisteriin merkintä? Eli esim. kun isona haen töitä (olen nyt 13) näkeekö työnantaja sen jostain?

Ei jää, koska olet alle 15-vuotias (en ole varma, jääkö alle 18-vuotiaille pysyvää merkintää ylipäätäänkään), ja rikosoikeudellinen vastuu alkaa 15-vuotiaana. Eli siis työnantaja ei näe sitä mistään. Ehkä siinä tapauksessa tulee jonkinlainen merkintä, jos on jäänyt useasti kiinni.
En ole niin tarkkaan perillä, mitä nyt yhteiskuntaopin tunneilla olen seurannut :)
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
« Vastaus #158 : Kesäkuu 23, 2007, 23:11:33 »
Itse en ole kaupoista mitään varastanut, eikä tulisikaan mieleeni. Vaikka monissa kaupoissa se olisi naurettavan helppoa (sujauttaa vain pieni kiva Tiimarin roina sopivasti avonaiseen laukkuun), ei tulisi mieleenkään. Olen joskus kavereideni kanssa jutellut ihan vitsillä, että mitä tapahtuisi, jos ottaisi tuon ja tuon tavaran eikä maksaisi sitä.

Mutta jotain meidän kotitalouden sisäistä pöllimistä olen hieman harrastanut. Jos olen vaikka kovassa rahan tarpeessa (lue: matti kukkarossa ja hirveä karkinnälkä) saatan käydä äidin lompakosta ottamassa vaivihkaa euron pari. Äiti ei koskaan pidä tarkempaa lukua paljon rahaa hänellä on lompsassaan. Mutta meidän perheessä raha on hyvin vapaasti kaikkien käytettävissä. Jos äiti tarvitsee parkkirahaa, minä lainaan hänelle, enkä aina muista vaatia rahoja takaisin. Eli en siksi katso niin suurena rikoksena vipata äidiltä vähän rahaa karkkiin. Kyllä hän varmaan muutenkin antaisi, mutta hän on aika jyrkästi makeisia vastaan.

Eräs kaverini kertoi, että varasti kerran vahingossa pikkutyttönä jostain tavaratalosta jonkin kauniin lelun. Hän ei oikeastaan suunnittelut asiaa. Hän vain piti lelua kädessään, kun he olivat kassalla, ja unohti laittaa tavaran hihnalle. Sitten kun he olivat autossa, lelu oli edelleen hänen kädessään.

En tunne ketään, kuka oikeastikin harrastaisi varastelua. Aika ikävä tapa. Mutta kuitenkin, minua kiinnostavat ns. varkaiden tarinat, kuten Merirosvoja!, Rosvoruhtinas ja lukuisat laitapuolenkulkijoista kertovat elokuvat ja tarinat.
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Rukkanen

• Ankeuttaja
« Vastaus #159 : Heinäkuu 31, 2007, 19:57:36 »
öh häpeän myöntää mutta olen varastanut 3 kertaa kerran ihan kokeilu mielessä tahdoin tietää miltä se tuntuu otin suklaa patukan ja tungin sen hihaan... menin ulos ja kirjaimellisesti hymy oli korvissa ja tuntui että patukka olisi ollut paremman makuista mutta tunnin päästä yrjösin katumuksesta toisella kerralla varastin taas saman patukan (kitkat) :P mutta en syönyt sitä sitten kerran menin kaverin kanssa kylmästi vain ärrälle ja taskuissa pullottin oin 15E arvosta karkkia ja kusin housuun kassalla kun ostin hubba bubbaa. olen katunut jokaista kertaa aluksi tuntuu hyvältä mutta sitten kaduttaa! (ärrältä kun pöllin söin kaiken koska olihan minua jo nöyryytetty tarpeeksi... kastella nyt ärrän lattia huh huh

PS näistä on aikaa nyt en menisi vaikka maksettaisiin! (tapaus "ärrän" jälkeen)

Daniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #160 : Elokuu 02, 2007, 21:29:33 »
Oletteko koskaan varastanut mitään?
-Joo, jostain kaupasta olen joskus tainnut jotain karkkeja ja jotain muuta täysin merkityksetöntä (kengännauhat). Joskus olen käynyt pikkusiskon lompakolla. Koulusta lyijykyniä, tusseja, nastoja, sinitarraa ja hakaneuloja.

Jos olette, miksi?
-Karkkia nyt on tultu varasteltua sen yhden kerran, eikä sille oikein ollut mitään järkevää syytä. Karkinhimo? Muut ovat olleet ihan sen takia koska tarvitsin jotain.

Miltä tuntui? Kaduitteko?
-No eihän tuollainen pieni missään tunnu. Onhan siinä tosin se pieni jännitys, että mitä jos nuo hälyttimet soi kun kävelen ohi, mutta kun tietää että sen saa kuitattua "mitä, häh?" -olemuksella - kauppojen hälyttimet nimittäin soivat aiheetta joskus - ja siitä pääsee kävelemään pois, niin ei oikeastaan ole mitään ongelmaa. Eikä kaduttanut.

Jatkoitteko varastelua?
-No en oikeastaan ole jatkanut niiden parien kertojen jälkeen kun on ollut tarpeeksi rahaa ostaakin. Ja uudessa koulussa ei oikein ole mitään mitä tarvitsisin.

Jos ette ole, miksette?
-en ole kokenut tarpeelliseksi.

Onko teiltä varastettu jotain?
-Pyörä, kolmeenkin otteeseen :D Mutta ne on aina löydetty sitten joskus.

Mitä mieltä olette varastamisesta yleensä?
-Sellaiset suuret rikokset on vakavia ja sen verran arvokas tavara on yleensä niissä kyseessä, että niistä kiinni jäädessään ansaitsee kyllä sakkoja sun muuta, mutta tuollainen joku suklaapatukka, huulikiilto ym. ei nyt voi olla kovin pahaksi, koska niitähän on hirveästi, niin mitä siitä jos yksi katoaa? Kunhan se vain oikeasti pysyy siinä yhdessä tai kahdessa, eikä kohta ole hyllyillä sadan euron edestä meikkejä varastettuna marketista..

Janette

• Ankeuttaja
« Vastaus #161 : Lokakuu 24, 2007, 01:28:22 »
Omatuntoni ei sallisi minun varastaa mitään. En pystyisi varastamaan edes yhtä euroa. Ehkäpä se johtuu siitä, että minulta on varastettu 60 euroa ja varastaja oli vieläpä eräs ystäväni. Loukkaannuin "ystävälleni" enkä pitänyt häneen minkäänlaista yhteyttä. Mulkoilin vain vihaisesti kun minulle selvisi, että hän oli varastanut minulta.
Muistan ton ;( Se oli  tosi törkee temppu. Se oli sentää hyvä et se tunnusti (lopulta). Ja sehän varasti multakin 5 euroo koulussa, muistatko? ;/

En ole itse varastanu ikinä. En ees pienenä, paitsi oon ottanu citymarketista sieltä irtokarkkipaikasta yhen ihanan näkösen karkin kun olin joku 4 vuotias.. Ei kai sitä lasketa..? :]
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2007, 01:38:52 kirjoittanut Janette »

Poissa Snowfaerie

• Kissa
  • Vuotislainen
  • Lily/James <3
    • RoPe-hahmojeni sivut
« Vastaus #162 : Lokakuu 24, 2007, 08:02:52 »
Itse en koskaan ole varastanut mitään, en kaupasta enkä muualtakaan. En edes kotoa, vaikka sen kyllä hyväksyn (kunhan ei varasta satasta isän lompakosta tai jotain). itseltäni on varastettu rahaa, pyörä ja jotain ala-asteella pulpetista (en muista mitä). Asialla oli eräs poikajoukko, jonka mielestä oli siistiä varastaa siltä luokan opparilta... myöhemmin ko. porukka on varastanut kaupasta ainakin tupakkaa ja karkkia. No mutta, eipähän ole minun asia.

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
« Vastaus #163 : Lokakuu 24, 2007, 14:56:02 »
Eräs kaverini kertoi, että varasti kerran vahingossa pikkutyttönä jostain tavaratalosta jonkin kauniin lelun. Hän ei oikeastaan suunnittelut asiaa. Hän vain piti lelua kädessään, kun he olivat kassalla, ja unohti laittaa tavaran hihnalle. Sitten kun he olivat autossa, lelu oli edelleen hänen kädessään.

Minulle on käynyt melkein samalla tavalla! Olin ostamassa karkkipussia ja suklaapatukkaa. Pistin karkkipussin hinalle, mutta se suklaapatukka jäi käteeni, en edes tajunnut sitä. Maksoin kiltisti karkkini ja ajattelin, että olin unohtanut ottaa suklaapatukan hyllystä, kunnes käveltyäni ulos kaupasta tajusin, että kädessäni tosiaan oli suklaapatukka. Käteni oli koko ajan niin, että kassa varmasti näki suklaan, mutta en tajua, miksei hän sanonut mitään siitä :D
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

maWik

• Ankeuttaja
« Vastaus #164 : Tammikuu 19, 2008, 16:07:03 »
Oletteko koskaan varastanut mitään? - pakko myöntää että olin pöllinyt lapsena aika paljon..(purkkaa kaupasta ja geelikyniä kavereilta)
Jos olette, miksi? - Kaippa se johtui pienistä ja tyhmistä aivoista -.- nojoo kateudetsakin
Miltä tuntui? Kaduitteko? -Silloin lapsena oli aivan sama. Nyt tosiaankin hävettää ja kaduttaa:(
Jatkoitteko varastelua? -En.
Jos ette ole, miksette? -
Onko teiltä varastettu jotain? - Eipä tule mitään mieleen..
Mitä mieltä olette varastamisesta yleensä? - Minusta se on tosi tyhmä asia. Se ei ole kaunista.

e

• Ankeuttaja
« Vastaus #165 : Tammikuu 20, 2008, 13:03:27 »
En ole varastanut kuin kerran joskus 5 vuotiaana, MUTTA silloin luulin että niitä irtokarkkeja saa ottaa niistä rasioista niin paljon kuin haluaa ja ilmatteeksi. No isäni ja äitini huomasivat kun söin näitä karkkeja kotona ja tulipa mukavat tukkapöllyt, selkäsaunat ja huudot.
En pidä varastamisesta yhtään enkä tule koskaan varastamaan mitään ainakaan toivottavasti en tule höperöksi ja ala varastelemaan.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #166 : Tammikuu 20, 2008, 19:03:01 »
Itse en ole koskaan varastanut mitään, omatuntoni ei sallisi, jänistäisin, palauttaisin jos edes ehtisin varastaa. Tai no, nyt tulee tämä ah-niin-ihana lista "tai no en itse laske tätä pöllimiseksi"... Minulle on jäänyt muutama kynä ja kumi, kun koulussa on lainannut ja unohtanut palauttaa, mutta se on tavaroiden luonnollista kiertokulkua, ja olen korvannut hukkaamani esineet antamalla lainaajalle uudet. Kotoa katoaa karkki poikineen, mutta kosto elää ja aina kun lainailen isäni karkkipussista tai kukkarosta, niin omistani puuttuu tuplasti. Eli tasoissa pysytään, vaikka velat joutuu useimmiten kuittaamaan äiti, kun isällä ei ole koskaan käteistä.

Lainaus käyttäjältä: Meenai
Ala-asteella itselleni kävi näin, että kiusaajani ja siis "ystäväni" varasti minulta. Ei kovin paljon, mutta aivan liikaa 11-vuotiaan näkökulmasta. Kolmisenkymmentä euroa, pari koriste-esinettä, karkkia, sipsejä, tarrakirjani ala-asteella ^^" Huomasin nämä koriste-esineet hänen ikkunalaudallaan. Olin jo pitempään epäillyt hänen olevan katoamisten takana, ja sitten sain todisteita. Nappasin kännykällä kuvan todisteeksi äidilleni ja juoksin itkien kotiin hiiskumatta kaverilleni sanaakaan. Sitten tuli tämä viehättävä vanhempien keskustelu, jossa varkaan äiti pahoitteli ja muisti tietysti lisätä, ettei hänen rakas lapsensa koskaan tarkoittanut mitään pahaa (ja oli itse autuaan tietämätön siitä, miten kullannuppu tuhosi merkittävän osan lapsuuttani :D). Sain takaisin nämä kaksi esinettä, mutta muista ei ollut jälkeäkään ja enemmän kuin rahojen tai minkään muun maallisemman menetystä kaiversi se tarrakirja, joka oli täynnä muistoja.

Minun pääkoppaani ei kerta kaikkiaan mahdu minkäänlainen pölliminen, oli kyse sitten kaverin pöydälle jättämästä eurosta tai kaupan karkkipussista. Luulisi, että ystävältä tai tutulta varastaminen olisi hankalampaa, kun ihmistä näkisi lähes joka päivä. Ainakin minun omatuntoni kolkuttaisi.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2011, 19:29:21 kirjoittanut Aiëdaíl »

Fonda

• Ankeuttaja
« Vastaus #167 : Tammikuu 20, 2008, 21:11:12 »
En itse ole koskaan varastanut mitään,kaupoista enkä ystäviltäni. Ehkä jos olen koulussa löytänyt pöydältäni kumin tai kynän olen ottanut sen mukaani,mutta useimmin se esine on ollut valmiiksi jo penaalissani ja olen huomannut sen vasta kotona,enkä ole voinu palauttaa sitä koska en ole tienny kenelle se kuuluisi..eihän tuota varmaan varasteluksi lasketa..(vai?)

Muistan yhden kokemuksen yhdeltä leiriltä jossa kaverini ns. "varasti" minulta.. Me nukuimme samassa mökissä (pienessä rivitalossa jotka oli leiriläisille viikon asumispaikka) minä ja paras ystäväni nukuimme samassa huoneessa ja viereisessä huoneessa nukkui sitten neljä muuta kaveriani. No taisi olla niin että olin juuri ulkona tekemässä jotain ja olin jättänyt lompakkoni sängylleni sinne taloon,se yksi kaverini (siis se siellä toisessa huoneessa nukkuva) kävi ottamassa 2 euroa mun lompakosta ja lähtenyt se mukanaan ostamaan itselleen karkkia päärakennuksessa olevasta karkkiautomaatista. Itse en tiennyt koko asiasta kuin myöhemmin kun se "varas" tuli sanomaan minulle että oli ottanut rahaa multa mutta maksanut 2 euroa takaisin viemällä ne lompakkooni. No minä sitten suutuin kun hän ei ollut kertonut mitään..olin itse ollut poissa ja hän oli käynyt ottamassa rahaa minulta,helpotuin kumminkin kun hän kertoi että oli maksanut velkansa takaisin,mutta ettei ollut sanonut mitään!
Hän oli miettinyt sen oikeaksi koska olin ollut poissa eikä hän ollut voinut kertoa minulle mutta minusta se on tyhmää ilman lupaakäydä! Olisi voinu odottaa!

Olen unohtanut sen muiston kesälomalta..mutta tässä lähiaikoina se tuppahti mieleeni..sitten se alkoi tietty taas tympimään. Mutta en itse ole mitään varastanut..onneksi,itselleni tulisi vain huono omatunto jos varastaisin kaupasta jotain. En aijjo koskaan tehdä sitä,en aijjo edes kostaa kaverilleni tästä. Eihän 2 euroa paljon ole mutta se lähinnä minua tympii että hän ei ollut kertonut minulle mitään. :(

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #168 : Helmikuu 04, 2008, 16:15:20 »
Myönnän syyllistyneeni tähän, mutta puolustelen sillä, että oli kuudennella luokalla eli pahimmassa esittämiskaudessani. Enkä ole koskaan varastanut kenenkään 'henkilökohtaisia' tavaroita, vaan vienyt jotain pientä kaupoista. (Kaverilta varastaminen ei tulisi kuuloonkaan - pakko sanoa nyt, kun siitä on ollut puhetta. Siinähän sekoaisi pää omatunnon vuoksi.)

Eli siis. Kutosella tuli pariin kertaan mentyä kaveriporukassa lähikauppoihin ja sujeuteltua sieltä taskuun suklaapatukoita ja sen sellaista. Se oli olevinaan niin coolia. Aivan kuin niille patukoille olisi ollut niin paljon tarvetta, ja aivan kuin emme olisi kyenneet maksamaan niistä muutamaa kymmentä senttiä.

Olen oikeastaan kiitollinen siitä, että jäin sitten kerran kiinni yrittäessäni näpistää jotain hienoa geelikynää eräänlaisesta sekatavarakaupasta. Miltäkö se tuntui? Hävetti ja itketti kauheasti.
Toisaalta tilanteesta jäi hyväkin muisto; kerrankin isäni oli minua kohtaan äitiä ymmärtäväisempi. Opin tuntemaan isääni paremmin, kun hän kertoi yrittäneensä itsekin varastaa jotain joskus pienenä.

Tuon jälkeen en ole näpistellyt mitään. Ja se johtuu ihan siitä, että muistan hyvin, millaista oli jäädä kiinni - ja se ei todellakaan ollut mukavaa.
En siis todellakaan kannata varastelua, kaduttaa vieläkin, että joskus alennuin itse sellaiseen.

Poissa Momo

• Varhain mummoontunut
  • Vuotislainen
    • Blogini
« Vastaus #169 : Helmikuu 05, 2008, 15:33:44 »
Minä en ole koskaan varsinaisesti varastanut mitään. Joskus on tullut kaverien karkkipusseilla käytyä ilman lupaa, mutta yleensä sellaiset "varkaudet" tasaantuu ajan mittaan tyyliin "hmm, haluan karkkia, Momolla on, MNJAMNJAM!" ;D

Äitini on lehmäfani. Kun olin viisi, olimme kerran kirjakaupan alennusmyynnissä. Siellä näytin äidille lehmänmuotoista reseptikirjaa, ja kun hän sanoi vain "hmm" sujautin kirjan sitten laukkuun kun oli niin söpökin. Enhän minä tajunnut ettei niin saisi tehdä. Kotona tietysti kamalat huudot, kun laukusta löytyi ylimääräinen kirja. Seuraavana päivänä käytiin palauttamassa se.

Minusta varastaminen on - no, ei väärin, koska minä en ole ihan itsekään selvillä oikean ja väärän erosta, mutta kumminkin paheksun mummomaisesti näpistelijöitä. Luokallani on poikia, jotka varastavat jatkuvasti tupakkaa pikkukaupoista ja isommista marketeista. En tykkää...

Joskus olen ottanut koulusta ylimääräisen vihon piirrustusvihoksi, niin kuin näköjään melkein kaikki muutkin. Lisäksi mulle on jäänyt monia astemittoja, harppeja ja joku ympäristötiedonkirjakin... Ihan vaan oman huolimattomuuden ja supersurkean muistin takia.

Edit: Neiti Thö Surkea Muisti osoitti taas ylivertaisuutensa.
Eilen kävin Eurokankaassa etsimässä viittakangasta. Tilkkulaatikosta löytyi iso palanen ruskeaa villakangasta ja menin sitten se käsivarrellani kysymään myyjältä, löytyisikö samaa mustana. Etsittiin, mutta hyvää ei löytynyt. Sanoin heipat ja lähdin pois. Kymmenen metriä ulko-ovelta huomasin, että härregyyd, minulla on vieläkin se kangas... Juoksin sitten nolona palauttamaan palasen tilkkulaatikkoon. Ei ole todellista, että lähden kangaskaupasta huomaamatta, että minulla on kädessäni valtava läjä paksua kangasta. ^^
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 12, 2008, 16:39:53 kirjoittanut Momo »
Minäpä rakastan sinua niin paljon kuin on matkaa täältä kuuhun ja takaisin.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #170 : Joulukuu 20, 2009, 15:25:36 »
Tekisi mieli sanoa, että olen puhdas kuin pulmunen, enkä ole varastanut keneltäkään/mistään mitään. Omatunnossani on kuitenkin hyvin pieni kolonen, joka kuitenkin vastustaa tätä kiltin tytön mainetta.

Mihinkään kauheisiin gangsteri-tekoihin en ole kuitenkaan sortunut, sen uskallan tunnustaa käsi sydämellä. Kerran on tullut jostain kaupasta irtokarkkihyllyltä otettua yhden karkin, mutta siihen se sitten aikalailla loppuikin - eikä niin pienenä lapsena kaikkea ymmärrä. Kerran myös otin yhdeltä ihmiseltä kysymättä muutaman roposen, mutta palautin saman summan hänelle kuitenkin pikemmiten. Minään suurina rikoksina näitä en pidä, mutta on sekin jotain (ihan kuin nyt sanoisin, että varastaminen olisi hyvästä; ei, varastaminen ei ole oikein).

Nämä eivät siis olleet kovin pahoja rikkeitä, eikä omatuntoni kovinkaan paljon näistä minua soimaa. Olin nämä "rötökset" tehdessäni todella paljon nuorempi kuin nykyään. Tuolloin en varmaan osannut vielä ajatella yhtä viisaasti kuin nykyään, eli tuollaiset tyhmät temput tuli tehtyä. Lapsi on lapsi.

Nuo kaksi näpistystä olen tehnyt, mutta jatkoa ei ole luvassa; varas ei ole tulevaisuuden haaveammattini :D Ei sen puoleen, en tunne henkilökohtaisesti ketään muutakaan, kuka miettisi varastamista niin tosissaan, että hänelle siitä tulisi pakkomiellettä.

Minä olen onneksi säästynyt varkauksilta, mutta pidänkin aina kaikki arvokkaat tavarani lähelläni.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2011, 14:12:16 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #171 : Joulukuu 21, 2009, 13:04:33 »
Minä en ole koskaan varastanut mitään, koska minulle on itsestäänselvyys, että varastaminen on väärin ja aina joltain toiselta pois. Minulle on lapsesta asti opetettu mikä on väärin ja mikä on oikein ja siksi minusta on aika huolestuttavaa se, kuinka moni tässäkin topicissa on pöllinyt jotain. Mitä te saatte siitä? Ihmisten olisi korkea aika tulla toimeen sillä mitä heillä on. Kenenkään tämän topicin pöllijöiden elämä ei ole ollut varastettavasta asiasta kiinni ja siksi se on musta ehdottoman väärin. Jos joku tarvitsee kuollakseen sitä tunnetta, minkä varastamisesta saa, on aika hakea apua. Normaali ihminen pärjää elämässä tekemättä rikoksia ja saamatta niistä hyvää oloa.

Syy siihen, miksi en pölli mitään on se, että se vain hankaloittaisi elämääni. Olen senverran isosydäminen kaveri, että omatunto soimaisi minua vaikka kuinka kauan tapahtuman jälkeen. Lisäksi jos varastaisin, en luultavasti saisi siitä hyvää oloa, vaan erittäin pahan olon, enkä voisi edes käyttää varastamaani esinettä.

Jos varastamisesta on tullut jolekulle kierre, suosittelen lämpimästi avun hakemista. Varastamisen lopettaminen on oman tahdon varassa ja elämäkin helpottuu kun lopettaa sen.
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • We are waiting for you, Coraline
« Vastaus #172 : Joulukuu 26, 2009, 09:27:07 »
Itse en ole Ikinä Ikinä Ikinä Ikinä Ikinä Ikinä Ikinä IKINÄ! Varastanut mtn, ja jos nään kaupassa että joku tekisi sitä, niin käräyttäisin. Minusta jos joku varastaa on kasvatuksessa ollut vikaa (vanhemmat) Meidän perheessä ei ole ketään joka olisi varastanut. Venäjällä on monesti tehnyt mieli varastaa haluamansa tavara koska myyjillä on tapana kadota metrien säteellä omasta myynti paikastaan.

Muistan kerran Citymarketissa kun jotkut 6 wee kakarat olivat karkkihyllyillä varastamassa irtokarkkia, mättivät tavaraa pussiin, laittoivat vaa-alle, ja hintalapun kiinni ja eikun lisää karkkia. Harmi etten tajunnut käräyttää niitä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2009, 09:31:08 kirjoittanut Modera »

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • We are waiting for you, Coraline
« Vastaus #173 : Tammikuu 15, 2011, 17:11:46 »
Itse en ole Ikinä Ikinä Ikinä Ikinä Ikinä Ikinä Ikinä IKINÄ! Varastanut mtn, ja jos nään kaupassa että joku tekisi sitä, niin käräyttäisin. Minusta jos joku varastaa on kasvatuksessa ollut vikaa (vanhemmat) Meidän perheessä ei ole ketään joka olisi varastanut. Venäjällä on monesti tehnyt mieli varastaa haluamansa tavara koska myyjillä on tapana kadota metrien säteellä omasta myynti paikastaan.

Muistan kerran Citymarketissa kun jotkut 6 wee kakarat olivat karkkihyllyillä varastamassa irtokarkkia, mättivät tavaraa pussiin, laittoivat vaa-alle, ja hintalapun kiinni ja eikun lisää karkkia. Harmi etten tajunnut käräyttää niitä.

Kaikee sitä onki kirjotettu :S nykysi tuntuu et oon kierteesä-

Poissa trixie

• pallomereen piiloutunut
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ChaserDraconish148
« Vastaus #174 : Tammikuu 17, 2011, 05:36:31 »
en ole ikinä varastanut kaupasta, kaverilta tai vanhemmiltani mitään. Itse olen ainakin saanut sen verran hyvän kasvatuksen ettei semmoinen tullut mieleenikään.

Mutta sitten pakko tunnustaa, opiskeluaikani yksin asuessani  näpistin kerran koulusta käsi- ja vessapaperia rullallisen, ei ollut rahaa ostaa kaupastakaan, kiitos opintotukien. Ja myönnän, että tuokin vaivas mieltä pitkään. :D 
"kun taivaalle ilmaantuu kaksi neptunusta, se on varma merkki siitä, että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."