Kirjoittaja Aihe: David & Leigh Eddings: The Elder Gods (spoilereita)  (Luettu 1328 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
  • Sukupuoli: Noita
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
David & Leigh Eddings: The Elder Gods (spoilereita)
« : Elokuu 03, 2003, 10:23:50 »
Spoilereiden takia omassa topicissaan, yleistä Eddings-keskustelua täällä.

Tämä sisältää siis jonkin verran spoilereita.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Mitäs tästä nyt sanoisi... Ei kauheasti vaikuttanut. Tykkään kyllä Eddingsin kirjoista yleisesti jo nostalgiasyistä mutta Eddingsit toistavat itseään ja PAHASTI. Hahmot muistuttavat hyvin paljon aikaisempien kirjojen hahmoja, tapahtumat ovat samantapaisia ja keskustelut on lähes suoraan kopioitu edellisistä kirjoista. Saamme kuulla mm. klassiset kommentit "Why me?" ja "If you don't want him, can I have him?".  Monia muitakin vanhoja suosikkirepliikkejä toistetaan kyllästymiseen asti. Epäilen vahvasti että Eddingseillä on jonkinlainen (hyvin rajoittunut) dialogigeneraattori jota käyttävät kirjoittamisen apuna... niin samanlaista se dialogi on.  Jotenkin ne kansatkin muistuttavat muiden kirjojen kansoja. Esim Maagit (ei mitään tekemistä magian kanssa) ovat hurjapäisiä viikinkikopioita (hmm, millaisia ne cherekit nyt olivatkaan...) ja se-toinen-kansa-jonka-nimeä-en-nyt-muista ovat pienikasvuisia ja persoja kullalle (miten niin kopio Tolnedrasta, häh?).

En nyt mene sanomaan että älkää lukeko, sanon sen sijaan että älkää odottako liikoja. Minä osaan Eddingsini lähes ulkoa. Joku joka on lukenut Eddingsiä vähemmän saattaa nauttiakin tästä kirjasta koska ei samalla lailla huomaa yhtäläisyyksiä edellisiin kirjoihin. Ja kyllähän se tiedettiin että Eddings toistaa itseään.

//Tinna muoksi spoilerin.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2007, 13:28:45 kirjoittanut Tinna »
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Wrelqa

• Ankeuttaja
David & Leigh Eddings: The Elder Gods (spoilereita)
« Vastaus #1 : Huhtikuu 15, 2004, 20:43:56 »
No juu, en ole lukenut kirjaa, mutta piti vaan päästä ilmaisemaan itseäni.

Minua ei kyllä haittaa vaikka Eddingssit toistavat itseään. The Elder gods:eja lukkuunottamatta olen lukenut (tietääkseni) koko Eddingssin tuotannon ja olen kyllä huomannut "lievän" toistan kaikissa, mutta sehän ei minua ole haitannut. Hahmojenkaan samankaltaisuus ei liiemmin haittaa, kun on keksinyt hyväksi havaitun kaavan, siitä ei ilmeisesti pääse kovin helposti eroon.. Nääh, minua viehättää kaikkein eniten Eddingsin huumori ja kirjoitustyyli. Olen havainnut, että jos haluan lukea hyvää että hauskaa tekstiä, minun täytyy lukea Terry Pratchetteja, tai sitten Eddingssien tuotantoa. Tietysti onhan ne Eoin Colferin Artemis Fowlit, mutta niistä en ole lukenut kuin sen ensimmäisen enkä muista edes sen nimeä.. Eli onhan niitä muitakin kirjailijoita, jotka osaavat kirjoittaa yhtä hauskasti, mutta minä en ole niistä tietoinen.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2007, 13:29:03 kirjoittanut Tinna »