Kirjoittaja Aihe: John Christopherin Tripodien aika  (Luettu 1239 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Cukel

• Ankeuttaja
John Christopherin Tripodien aika
« : Heinäkuu 24, 2003, 21:07:56 »
Niin, että olettekos siis lukenut kyseiset kirjat:

Tripodien Aika 1: Viimeinen Tukikohta
Tripodien Aika 2: Lyijykaupunki
Tripodien Aika 3: Tulinen Pyörre

Jos olette, mitäs piditte? Onhan se aika vanha ja aika lyhyt - kaikki kolme kirjaa yhdessä ovat varmaan siinä 500-600 sivua - mutta silti itse pidin kovasti. Kyseessä on siis tälläinen tulevaisuudenkuva, jossa ihmiskunta on orjuutettu ja Maapalloa hallitsevat jättimäiset metallialukset, Tripodit. Ja sitten tapahtuu kaikenlaista X) [pikkuspoilia]
Varsinkin ne hylätty kaupunki-kohdat ovat upeita. Tulee väkisinkin ajateltua niitä roskaisia katuja, jossa ruostuneet autonromut hallitsevat maisemaa ja tyhjät kaupat ammottavat tavaraa, joita kukaan ei ole katsellut satoihin vuosiiin. [/pikkuspoilia]
Olisi ihan kiva jos tästä tehtäisiin elokuva (tai sitten ei) mutta englannishan on tehty jonkinlainen sarja ainakin, jota ei Suomessa ole saatavilla kuin nettikaupoissa.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #1 : Heinäkuu 25, 2003, 09:49:19 »
Juup, luin kirjat silloin kauan sitten, kun niiden pohjalta tehty sarja pyöri telkkarissa (siitähän ei loppujen lopuksi koskaan näytetty kuin ensimmäiseen kirjaan pohjautuvat jaksot, vaikka alunperin lupailtiin koko sarjan esittämistä). Pidin kirjoista kovasti, kas kun ala-asteikäisenä en vielä osannut suhtautua lukemaani kovin kriittisesti. Joskus teini-iässä tartuttuani Tripodeihin uudelleen lukukokemus ei ollut ihan yhtä ihastuttava, mutta eivät ne sentään ihan huonoja kirjoja ole. Viime lukukerrasta on kyllä taas niin paljon aikaa, etten kovin tarkkoja kommentteja pysty esittämään, mutta se kiukunaihe on jäänyt mieleen, että kaikki aktiiviset toimijat kirjoissa ovat poikia/miehiä. Ihan kuin tytöistä/naisista ei löytyisi potkua vastarintaliikkeessä toimimiseen.
Constantem decorat honor

HiiHaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Joulukuu 15, 2003, 23:54:07 »
Meillä Tripodien aika kuului peruskoulun pakkolukemistoon, tai siis se oli sellaisessa lyhyenlännässä kirjalistassa josta sai valita mitä lukee. Oli kyllä hyvä valinta, en voi muuta sanoa! Monta kertaa on pitänyt kirjastosta lainata uusintalukemista varten, tykkäisinkö vielä yhtä paljon kuin puolet elämästä sitten. Täytyy varmaan vihdoin saada aikaiseksi. Se tuntui aika jännältä valinnalta tuolloin, kun fantasiatyyppiset kirjat olivat oikeastaan vain pojille selkeästi suunnattuja ja tytöt lukivat vain neitietsivää ja ponikirjoja. Voisi melkein sanoa että minulle Tripodien aika avasi ihan uudenlaisen tavan kirjoittaa - en olisi ikinä uskonut kiinnostuvani jostain "koneista ja taisteluista"! O_o Nykyään ei varmaan tuntuisi enää yhtä radikaalilta...

Poissa Sindarwe

• Trapetsitaiteilija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Skitsofreeninen Kumiankka
« Vastaus #3 : Tammikuu 10, 2005, 20:44:13 »
Yleensä en lue scifi-kirjoja, mutta Tribodien aika kerran vain vahingossa sattui kirjastossa käteeni ja pidin ihan hirveästi.  joskus ala-aste aikana se oli mukavá ja nytkin luen sitä uudestaan ^^. voin sanoa että suosittelen kaikille sen lukemista. siis se on niin ihana kirja ja se avartaa (?) maailmankatsomusta. höm. no minä taisin lukea alaasteella sen vanhemman painoksen ja nyt luen uudempaa
Jos vain, jos vain. Vastaa ei kuu; siihen aurinko ja mennyt heijastuu. Rohkeasti, susi, käänny, jaksa vain. Lennä, pieni lintu, taivaalle, ainoain.
Louis Sachar, Paahde

Myksy

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Toukokuu 14, 2006, 11:31:11 »
Itse en lukenut kirjoja vaan kuuntelin ne kasetilta. Minä tyhmänä kuuntelin ensin toisen kirjan, sitten ensimmäisen, taas toisen ja sitten kolmannen. Mutta tykkäsin. Jotkin kohdat olivat aika raakoja ja niistä en pitänyt niin kauheasti. Kun kuuntelin siis kirjoja kasetilta, piti joskus pysäyttää nauha ja haukkoa henkeä.
Kun ajattelin lukea kirjat ja kun avasin kirjan ja yritin lukea, ei se sitten kiinnostanut. Jotkut kirjat vain ovat sellaisia, että ne haluaa lukea, mutta sitten ei jaksa jostain syystä lukea. Eli minulla ovat jääneet nämä kirjat kuuntelun varaan. Pidin niistä niin, että jaksaisin kuunnella uudestaan, mutta lukemista en jaksa edes yrittää.