Kirjoittaja Aihe: Gilmoren tytöt  (Luettu 12988 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ihaa

• Quintus Ennius
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Iioor
Gilmoren tytöt
« Vastaus #75 : Helmikuu 08, 2006, 18:32:52 »
IHH! Ehtiikö Luke vielä perua talokaupan perumisesnsa? Itse jäin tuijottamaan suu auki kun jakso loppui! Ja se Luken "What about the kids?!" -lausahdus oli kyllä huippu, sille nauroin.

Minä en pidä Loganista, hän on huonokäytöksinen hemmoteltu hienostokakara, joka luulee voivansa tehdä mitä vaan kenelle vaan koska on rikas vaikka luulee itsekin olevansa erilainen kuin perheensä. Inhoan muutenkin koko hänen perhettään. Paitsi sisko vaikutti normaalilta sen vähän perusteella mitä hänestä näytettiin.Minusta vaikutti jo jossain vaiheessa ilmiselvältä, että Rory jättää Loganin ja alkaa seurustella sen mikä-sen-nimi-nyt-olikaan-kaverinsa kanssa siellä Yalessa mutta nyt se ei vaikutakaan niin selviöltä(ja kyllä, äidinkielen aineessa pitäisi mieluummin käyttää sanaa selviö kuin itsestäänselvyys).
So long & thanks for all the fish.

Bother bother bother...

carolina

• Ankeuttaja
Gilmoren tytöt
« Vastaus #76 : Helmikuu 08, 2006, 20:12:39 »
Olenko ainut, joka pitää Loganista? Tai no selvennetään, en varsinaisesti pidä, mutta mielestäni Logan on mainio lisä sarjaan. Hieman ristiriitainen ja vähän inhottavakin, mutta siitä huolimatta jotain vaihtelua ja tuo selvästi sarjan juoneen uusia kiemuroita. Voi toki olla, ettei hän ole "wanhojen, aitojen ja oikeiden Gilmoren tyttöjen" kannattajien mieleen, jotka suhtautuvat jokaiseen vähänkin liian uudenlaiseen ja tuoreeseen juonikuvioon ja tapahtumaan epäluuloisesti (en viittaa keneenkään topikissa esiintyneeseen, vaan ihan yleisellä tasolla asiaa tarkasteltuna).

Ja Luke ja Lorelai ovat edelleen i-h-a-n-i-a.

Nyt pitäisi jostain raapia kutoskauden jaksoja kasaan, jäi nimittäin sen verran kutkuttaviin tilanteisiin vitonen.

gwendolyn

• Ankeuttaja
Gilmoren tytöt
« Vastaus #77 : Helmikuu 08, 2006, 20:29:09 »
En muista mistä asti olen sarjaa seurannut, varmaan tyyliin jo toisesta tuotantokaudesta, mutta todella epäsäännöllisesti. Nyt olen n.vuoden seurannut säännöllisesti sarjaa, rakastan sitä. Rakastan Lorelain ja Roryn hyvää äiti-tytär suhdetta. Toisaalta rasittaa kun Rory on juurikin neiti Täydellisyys ja kaikkien suosikki. Myhäilin itsekseni, kun Loganin isä murskasi Roryn toimittaja-haaveet. Muahahah, olenpa ilkeä.:D
Sarjassa ihanaa on nopea puhe ja paljon asiaa. Luken "what about the kids?" aww.<3 Minusta paras Roryn poikaystävistä on ollut ehdottomasti Jess, ihana komea pahapoika.<3
Logan on kyllä hyvä lisä sarjaan, mutta vähän ärsyttävä. Deanista en koskaan pitänyt.. btw, Emily Gilmore kick's ass!

naakkatati

• Ankeuttaja
Gilmoren tytöt
« Vastaus #78 : Helmikuu 08, 2006, 20:32:42 »
Hei apua, kuka katto viime sunnuntain jakson? Multa jäi väliin, ja nyt oon ihan N00B, ku en tiä mistää mitää! Päivittäkää mua ihmiset!:)

carolina

• Ankeuttaja
Gilmoren tytöt
« Vastaus #79 : Helmikuu 08, 2006, 22:21:29 »
naakkatati, tämä on aika näppärä sivusto, jos on jäänyt jokin jakso katsomatta tai haluaa muuten vain muistella aiempia. :)

Poissa Mortal Illusion

• Vuotislainen
Gilmoren tytöt
« Vastaus #80 : Helmikuu 09, 2006, 12:29:56 »
Lainaus käyttäjältä: "ginerva"
Olenko ainut, joka pitää Loganista? Tai no selvennetään, en varsinaisesti pidä, mutta mielestäni Logan on mainio lisä sarjaan. Hieman ristiriitainen ja vähän inhottavakin, mutta siitä huolimatta jotain vaihtelua ja tuo selvästi sarjan juoneen uusia kiemuroita.

Toki Logan tuo vaihtelua sarjaan, vaikka en hänestä pidäkään. Mietin kyllä oikeasti, että käykö Yalessa oikeasti tyyppejä, joilla on oma limusiini. Sikäli jotenkin epätodellista, mutta eihän tuota tiedä.

Lainaus käyttäjältä: "gwendolyn"
Emily Gilmore kick's ass!

Niinpä! Emily on minustakin loistava hahmo kaikessa karmaisevuudessaan. Gilmoressa on muutenkin paljon hyviä sivuhahmoja, vaikka huonojakin tietysti löytyy (tyyliin Taylor ja Kirk). Mitä mieltä olette esimerkiksi Lanen äidistä? Viime jaksossa, kun hän ryhtyi pelastamaan bändiä, hän oli suorastaan loistava! Myös Lane itse on ok, en tosin ymmärrä, mitä hän näkee siinä bändinsä laulajassa vai se mikä nyt onkana.
Ja katso! Voiko toista niin ylvästä näkyä olla kuin hiljaisten liekkien kurotus tähtiä kohti? (Moonsorrow: Sankaritarina)

Poissa Ihaa

• Quintus Ennius
  • Vuotislainen
  • Iioor
Gilmoren tytöt
« Vastaus #81 : Helmikuu 09, 2006, 15:29:17 »
Niin, kyllähän Logan tuo sarjaan vaihtelua, mutta minusta hän on jo annettavansa antanut ja nyt ei tule enää mitään uutta tähän hahmoon liittyen joten hänen olisi jo aika lähteä. Mutta se on minun mielipiteeni.

naakkatati, viime jakso päättyi siihen, että Lorelai kysyi Lukelta: "Luke, will you marry me?"

ginerva, onko tuo sivusto ehdottomasti turvallinen, jos ei halua tietää tapahtumia etukäteen, vaan haluaa oikeasti vain muistella vanhoja, jo Suomessa ilmestyneitä osia?
So long & thanks for all the fish.

Bother bother bother...

carolina

• Ankeuttaja
Gilmoren tytöt
« Vastaus #82 : Helmikuu 09, 2006, 19:56:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Ihaa"

ginerva, onko tuo sivusto ehdottomasti turvallinen, jos ei halua tietää tapahtumia etukäteen, vaan haluaa oikeasti vain muistella vanhoja, jo Suomessa ilmestyneitä osia?

Kyllä se ihan turvallinen sivu on, jos ei mene painelemaan mitä sattuu. :)
Itse sivulla on 1.-6. tuotantokauden jaksojen nimet, mutta nähdäkseen itse juoniselostukset/käsikirjoitukset pitää mennä parin linkin kautta englanninkieliselle sivustolle, jossa kässärit ovat luettavissa.

Abahachi

• Ankeuttaja
Gilmoren tytöt
« Vastaus #83 : Elokuu 14, 2006, 20:24:29 »
Ooih, löysinpäs! Meinasin tulla hulluksi, kun en meinannut löytää täältä GG-keskustelua. Koko topicia en jaksanut rullata läpi, joten viestistäni saattaa puuttua jotain.
Niin, eli rakastan tätä sarjaa. Yksi tämän hetken suosikeistani, ehdottomasti.
Roryn ja Lorelain suhde on kadehdittava. He ovat niin kaverillisia, ja heidän keskustelunsa saavat minut nauramaan usein.
Minusta sarja on hyvä, sillä se kohdistuu amerikkaan, mutta ei tällä kertaa mihinkään suureen kaupunkiin vaan tuppukylään. Ihana paikka, kaikki tuntevat toisensa ja toistensa salaisuudet. Vaikka sarjassa käsitelläänkin tavallisia teinien & aikuisten asioita, se ei silti ole mitenkään tavanomainen. Roryn ensi-ihastusta oli hauska seurata, jäin koukkuun siinä kun Dean tuli. Nyt Jared Padalecki onkin yksi lempinäyttelijöistäni.
Minä en oikein pitänyt Jessistä, minusta hän oli jotenkin ääliö. Eikö minua edes lähinnä innosta pitää hänestä, sillä tuntuu, että jokainen nuori joka katsoo sarjaa, on nimennyt Jessin suosikikseen. Ei Milo Ventimigliassa toki mitään vikaa ole, mutta Jess ei iske. Hauska hän oli kyllä, mutta se kun ei aina ihan riitä. Mutta minua ei häiritse se, että muut tykkäävät hänestä, tykätkää rauhassa:).
Neloskausi oli vähän outo, mutta ihan okei kumminkin. Vitoskausi oli ihana. Hienoa saada taas Rorylle vaihteeksi joku kiva tyyppi, minusta Logan on nimittäin huippu. Hän on hauska ja kaikin tavoin hyvä tyyppi. No okei, ehkä vähän riehakas, mutta minua se ei haittaa, päinvastoin, se vain piristää sarjaa. Minä olen niin innoissani tuosta parituksesta. Matt Czuchry on myös yksi lempi näyttelijöistäni. Minä en todellakaan halua, että lempi paritukseni rikotaan. :)
Ja Colin ja Finn. Ei voi muuta sanoa, kuin että repeän noiden jutuille jatkuvasti. He ovat niin hauskoja, niin typeriä ja niin huolettomia.
Lempi jaksoni onkin se, missä Rory esittelee Annalle Yale:iä, ja Logan järjestää tämän "esityksen" hänelle. Minä nauroin maha kippurassa sitä, Colinin ja Loganin "tappelua" ja Finn:in poliisi-asua ja vuorosanoja. Repeän edelleenkin, jos luen ne jostain netistä tai edes ajattelen sitä. Tämä siis on yksi parhaista kohdista(en tiedä, täytyisikö varoittaa, mutta tuo pätkä sisältää yhden ei-ehkä-pikkulapsille kohdan, eli kaikki jotka tuon jakson ovat nähneet niin teitä tuskin tarvitsee varoittaa, mutta muut, ainakin minä varoitin:)):

[Logan and Colin storm Rory's class and pretend to fight over her. Finn enters dressed as an English policeman]
Finn: All right, that's enough, break it up, you two!
[pulls Colin and Logan up by their collars]
Finn: Rory Gilmore, you should be ashamed of yourself. Toying with these boys like this. They used to have pride. They used to have dignity. They used to have balls. Damn it Gilmore, give 'em back their balls!

Ja tämä on kanssa kauhean hauska kohta:

[after Logan's prank in front of her class]
Rory: I have no words...
Logan: It was just a joke!
Rory: Oh, no, wait. I thought of some. Jerk! Ass, arrogant, inconsiderate, mindless, frat-boy, low-life, butt-face, miscreant!
Logan: 'Butt-faced miscreant'!
Rory: Why would you do something like that?
Logan: I'm sorry, 'butt-faced miscreant'?

Minusta oli hyvä, että Luke ja Lorelai vihdoin älysivät mennä yhteen.
Luke on minusta myös hervoton hahmo, kaikessa synkkyydessään.
Ja yksi suosikki hahmoistani on myös tietysti Michel, hän on niin loistava kaikessa aksentissaan ja "huumorin tajuttomuudessaan". Vaikka minusta juuri tuo, että hänellä ei muka ole huumorintajua, on juuri niin hauskaa.

Ja voi ei. Minä en halua edes ajatella, kuka neropatti on keksinyt aloittaa kutos kauden Suomessa 7.1.-07?! Tämähän on kidutusta! Eivätkä edes Suomessa/suomalaisissa nettikaupoissa myy sitä dvd:tä! Minulla menee varmaan koko aika tuota päivää ennen siinä, että kiroan Yleä ja kuinka he ovat epäreiluja.

Eiköhän siis kaikille tullut selväksi, että rakastan tätä sarjaa? Tämä oli todella sekalainen viesti, mutta olin niin innoissani ja minun oli pakko vuodattaa kaikkea, joten ymmärtäkää minua. :)

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Gilmoren tytöt
« Vastaus #84 : Maaliskuu 20, 2008, 21:23:14 »
Yllätyksekseni tajusin, etten ole kirjoittanut GG-topicciin, joten nostetaanpa tämäkin keskustelu taas pinnalle :)

Gilmoren tytöistä tuli yksi suosikkisarjoistani muutama vuosi sitten, kun lukiokaverini painostivat minua katsomaan sitä. Olin aluksi äärimmäisen ennakkoluuloinen eikä kyseinen sarja oikeasti kiinnostanut. Sitten katsoin ensimmäisen jakson. Ja toisen. Ja kolmannen. Ja sitten siitä ei ollutkaan enää poispääsyä... Katsoin varmaan vuoden sisällä kaikki siihen mennessä ilmestyneet neljä tai viisi tuotantokautta dvd:ltä. (Parasta oli tietenkin katsoa jaksoja putkeen ja pitää kavereiden kanssa Gilmore-maratoneja.)

Gilmoreissa minuun vetosi heti alkuun se hauska juonikuvio äidistä ja tyttärestä. Sarja pysyi mielestäni alusta loppuun asti aika hyvin koossa. Parasta sarjassa on ehdottomasti nokkelat dialogit ja kaikki loistavat viittaukset kirjoihin, elokuviin ja musiikkiin. Jotenkin Gilmoreihin vaan uppoutuu ihan täysin! Suosikkihahmoni Lorelain ja Roryn lisäksi on ehdottomasti Jess. Ihanan uhmakas, mutta silti kiltti hahmo, joka sitä paitsi lukee kirjoja ja kuuntelee hyvää musiikkia. Milo Ventimiglia on näyttelijänä todella hyvä, on mukava nähdä Miloa edelleen tv-ruudussa, vaikka Heroes ei sarjana voitakaan Gilmoren tyttöjä.

Viimeistä jaksoa oli kieltämättä surullista katsoa, mutta olin oikeastaan yllättävän tyytyväinen sarjan päätökseen. Ja sarjan lopettaminen tuohon pisteeseen ei oikeastaan sekään ollut huono idea, koska kaikki sarjat lopulta kärsivät, jos niitä jatkaa loputtomiin. Ja ainahan jaksoja voi katsella uudelleen dvd:ltä :) Mitä mieltä muut olivat vikasta jaksosta / 7. tuotantokaudesta?

Muchy

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Maaliskuu 25, 2008, 19:35:37 »
Aloin kattoa Gilmoreja joskus vuos sitten sillon kun Mäkkäristä sai ykköskauden ekan levyn aterian mukana :D Tykästyin heti. Kaikki kaverit on sitä mieltä, että ihan boooring ja "lande"sarja, tai että ärsyttävää kun ne puhuu niin nopeesti ja heittää kokoajan läppää. Tiedän ettei se oo aivan realistista mutta mun mielestä se on ainoastaan hyvä juttu, parasta Giltseissä! Lainasin kaverilta loput kaudet, seiskan missasin telkkarista mutta oon kuullut monilta et se oli kaikista huonoin. Loppuvuosi menikin sitten aina välillä Gilmoreja tuijotellessa. Eniten tykkäsin 3.kaudesta, siinä on vanha Jess ja kaikkea ihanaa häppeninkiä <3 Välillä ärsyttää Rory kun se on aivan ylikiltti ja niin "täydellinen" ettei se oikeestaan ole edes täydellinen, mutta mitä vanhemmaks se kasvo, sitä enemmän alkoi miellyttää : ) Ja Logan on ihan jjeees ! Roryn ja Lorelain suhde on kadehdittava vaikka tiedossa on, että erittäin harvinaislaatuinen äiti-tytär-suhde.

Poissa Kara

• Sademielellä
  • Vuotislainen
  • The world is our playground:)
  • Pottermore: ThestralQuill17
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #86 : Lokakuu 31, 2008, 22:17:15 »
Katsoin joskus äitin kanssa, nyt niitä ei kait enää näy, vai? Ihan kiva oli.
Jalan rikkoessa salaisien maailmojen pintaa

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #87 : Marraskuu 01, 2008, 16:14:46 »
LOOOOOOOOOVE IT! Siskoni on Suomen the biggest fan of the show, joten en ole voinut sarjalta välttyä. Katsoin Gilmoren tyttöjä ekasta tuotantokaudesta lähtien, mutta koukutuin totaalisesti vasta neljännen kauden jälkeen. Kaikki tuotantokaudet omistan, kaikki kirjat luettu, fanikamaa, gilmorisms + järkyttävän fanaattista fanittelua. Ja tietty osaan lähes kaikki jaksot ulkoa. :D Siskon kanssa meillä on aina hauskaa kun heitetään dialogia Gilmoren tytöistä ja kukaan ei sitä tajuu. :D Ah, rakastan. <3
Ja tietty kaikki sarjassa mainitut leffat katottu ja kaikki Roryn lukemat kirjat luettu. ;)