Kirjoittaja Aihe: David Bowie  (Luettu 3920 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ranloo

• Vuotislainen
David Bowie
« : Kesäkuu 27, 2003, 20:12:00 »
Onko muita Reality Tourin Suomen keikalle menijöitä?

Onnistuin saamaan kaksi lippua (okei, sijainti areenalla ei ole paras mahdollinen, mutta..) ja kyllä nyt tekee mieli hehkuttaa!

/Hedin mielestä tässä topicissa voisi puhua David Bowiesta yleensäkin, eikös juu?
Yök!

Claudia

• Ankeuttaja
David Bowie
« Vastaus #1 : Kesäkuu 27, 2003, 21:00:21 »
Konserttiin ollaan menossa. Minua innokkaampi lähtijä on kuitenkin äitini, joka on jokin asteinen Bowie-fani. Mielelläni lähden kyllä itsekin mukaan, sen verran mielenkiintoiselta David Bowie ja hänen musiikkinsa vaikuttaa. Paikkamme konsertissa ovat käsittääkseni hyvät ja lähellä lavaa. Näin ennen konserttia voisin itsekin alkaa tutustua miehen tekemään materiaaliin.

Poissa Ranloo

• Vuotislainen
David Bowie
« Vastaus #2 : Kesäkuu 27, 2003, 21:52:00 »
Ilmeisesti jotain oleellista jäi puuttumaan :)

Itsekin olen faijan kanssa menossa, ketään muuta en mukaan saanut. Olen joskus aiemmin kuunnellut Bowieta enemmänkin mutta tässä lähi aikoina tuskin laisinkaan. Ajattelin että olisi kiva ostaa joku Greatest Hits tyyppinen vinyyli että saisi vähän tuntumaa keikan biiseihin, yleensähän artisteilla on taipumuksena esittää vain niitä tunnetuimpia biisejä, ikävä kyllä. Bruce Springsteen oli muuten siinä mielessä ihan kiva yllätys että tuli muutakin kuin ne kaikista tunnetuimmat, tosin en erikoisemmin pitänyt siitä uudesta materiaalista mitä käsittääkseni suurin osa keikan biiseistä oli?

Bowien The Man Who Sold the World on muuten todellinen helmi.
Yök!

Kuuttis

• Ankeuttaja
David Bowie
« Vastaus #3 : Kesäkuu 29, 2003, 01:11:15 »
Hahahaa, kyllä, sain liput, luuri korvassa kaksi tuntia odottelin että pääsin langoille. Ja kyllähän se oli sen arvoista, sain siis liput minulle ja äipälle.

Tiedän aika paljon Bowien biisejä, ja onhan herra aivan mahtava. Tai ainakin musiikki.

Omistan kyllä vain yhden levyn, risefallofziggyn. (siis kyllä te sen tiedätte, en jaksanut kirjoittaa koko nimeä.) Se levy on aivan huippu! Ja herrahan on tehnyt ihan mielettömän monta levyä.

Lempparibiisejäni ovat ainakin Ziggy Stardust, Starman, Space oddity, Rebel Rebel, Man who sold the world... Niitä on hirveän monta. Pitäisi luultavasti ostaa tuo Greatest hits -levy, että saisi vähän tuntumaa biiseihin ja voisi laulaa mukana keikalla.

-Kuuttis

Polgara

• Ankeuttaja
David Bowie
« Vastaus #4 : Kesäkuu 29, 2003, 15:51:55 »
minä myös! olin lentokentällä lippuja hakemassa kaheksalta...kaverin kanssa menossa...on sinne mun vanhemmatki tulossa, mut niillä on paikat ihan eri paikassa...mut oikeesti. mitä järkeä on istumapaikoissa Bowien keikalla ja noin yleensäkin? *sigh* (ei sillä etten mä aio pomppia siellä siitä huolimatta...;))

Elentari

• Ankeuttaja
David Bowie
« Vastaus #5 : Heinäkuu 20, 2003, 04:08:00 »
Kylkyl. Tämäkin ilmoittautuu. *eimaltaodottaa* Olin itse mökillä kaukana sivistyksestä kun liput tulivat myyntiin, mutta äiti kiltisti yhden lipun minulle soitti, hysteerisen puhelinsoiton jälkeen edellisenä iltana kun tajusin etten itse niitä saisi hankittua.
Tosiaan, istumapaikat? Hmm.. Noh, man tager vad man haver. Bowie rrrOk.

Poissa Tha Lil' Dobby

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/teealdee/twilight.html
David Bowie
« Vastaus #6 : Lokakuu 25, 2003, 11:12:41 »
Uu, mietin pitkään, pitäisikö ihan hakemalla hakea tällaista topiccia, muttah.. se osuikin silmääni ihan vahingossa :p, kun etsin hmm.. Nightwishin topiccia, joo. Törmäsin muuten samalla matkalla Queenin topicciin :p. Joo, ja se siitä off-topicista :D.
David Bowie siis. Ei, en ollut keikalla, harmi, mutta, eiköhän tästä selvitä? :p
Juh. Minulla on tasan yksi Bowien levy, tai oikeastaan, kun se on tupla-levy, eli periaatteessa kaksi levyä :D. Juh. Eli tällainen Best of Bowie-levy. Ne ovat ihan mainioita, tälaliset 'best of'-levyt siis, vaikka tuottavatkin välillä päänvaivaa (kun toi biisi on jo sillä best of-levyllä, niin miksi mä ostaisin tuon levyn, kun sittenhän mulla on kahdesti se biisi!11 Oh no!!1) juup. Se oli muuten ihan überhalpa tuo levy nääs, tupla levy, 39 biisiä, 13,95! (kun vertaamme Coldplayn levyyn, jossa oli kymmenen biisiä.. hm, 21 e!)
Juh. Biisesitä. No, noilla kahdella levyllä on 39-biisiä, ja kaikki ovat sieltä hyvästä päästä :p, lisäksi on tietty muitakin mainioita biisejä. vaikeaa, no, sovitaan, että luettelen viisi parasta biisiä :p, muuten innostun liikaa :p.
The Man Who Sold The World, Space Oddity, Ashes To Ashes, Fame, Under Pressuse (w/Queen), Heroes, Life on Mars, Ziggy Stardust, Wild Is The Wind.. Hmm.. sanoinko viisi? Köh, no, yhdeksän on ihan hyvä luku ^^;
Ah, juu, jos joku killtti ihminen haluaisi informoida minua aiheesta 'kuka on coveroinut Ashes To Ashesia'? Olisin perin kiitollinen :). Koska minä en muista. Tiedön sen jossain syvällä sisimmässäni, mutta.. en vain saa sitä päähäni :p. ätä käy aika usein, ei pidä välittää :p.

-TLD

Karen Hill

• Ankeuttaja
David Bowie
« Vastaus #7 : Marraskuu 07, 2003, 16:40:34 »
Juupeli. Minäkin satun tuon samaisen Best of Bowie-kokoelman omistamaan, tuli ostettua eräänlaisena heräteostoksena, kun se niin halpakin oli. Bowie muusikkona ja persoonana kiinnostaa mua suuresti, ja siksipä olenkin harmissani siitä, että äidin Bowie-levyt ja kasetit ovat kadonneet jonnekin. Yksi kasetti enää jäljellä... Keikallekaan en päässyt, ikävä kyllä.

Totuus on, etten ole vielä koko kokoelmaa ehtinyt vielä edes kuuntelemaan, vaikka sen jo viikkoja sitten ostin. Haluan kuunnella kunnolla, keskittyen musiikkiin ja nauttien siitä. Tähän mennessäkin olen jo ehtinyt nimetä monet biiseistä aivan upeiksi musiikillisiksi taideteoksiksi... :)

Misha

• Ankeuttaja
David Bowie
« Vastaus #8 : Marraskuu 09, 2003, 01:56:08 »
Minultakin löytyy Best Of Bowie- kokoelma, jota olen kuluttanut ahkerasti. Bowien musiikissa ja sanoituksissa on oikeasti ideaa, ja herra itsekin vaikuttaa mielenkiintoiselta tapaukselta. Hyvinsäilynytkin ^^
Kokoelmalta lempikappaleitani ovat Ziggy Stardust ja Ashes To Ashes.

Kokonaisuutena pidän kuulemistani Bowien levyistä eniten The Man Who Sold The Worldista. Mukavan melankolista ja puolimielistä menoa. Width Of A Circle, All The Madmen ja Running Gun Blues ovat tältä levyltä suosikkejani.

Minulla on myös Diamond Dogs, jota en ole ehtinyt vielä kunnolla kuunnella. Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että siinä on hyviä ideoita, mutta se ei ole yhtä tasaisen hyvä kuin edellämainittu. Saatan kuitenkin kokea vielä valaistuksen.

Kiroilin melkoisen pitkään sitä, etten päässyt Bowien konserttiin. Etenkin, kun kavereini oli paikalla ja jaksaa tarinoida siitä, miten mahtavaa siellä oli.

Nimimerkillä kuljetan Ziggyn kuvaa lompakossani.

Satsuki

• Ankeuttaja
David Bowie
« Vastaus #9 : Marraskuu 10, 2003, 17:15:49 »
(Miten olen taas missannut näin kiinnostavan topicin?)

Jep, pidän David Bowien musiikista. Omistan hänen levyistään vain kaksi, Ziggy Stardustin ja Hunky Doryn, mutta ne ovatkin molemmat kohonneet  lempilevyjeni listalle. :) Tällä hetkellä Bowien kappaleista suosikkejani ovat mm. Queen Bitch, Kooks, Quicksand, Ziggy Stardust, Lady Stardust, Space Oddity, Rebel Rebel, Suffragette City, Ashes To Ashes, The Man Who Sold The World sekä Velvet Goldmine (hmm, miksihän tämä nimi kuulostaa oudon tutulta? :).
  Hunky Doryn ostin vain ja ainoastaan siksi, että sillä on kappale Life On Mars? (josta pidän enemmän kuin on terveellistä), joten olin positiivisesti yllättynyt siitä, kuinka loistava levy on kokonaisuudessaan. Tällä hetkellä harkitsen vakavasti The Best Of Bowien ostamista, kyseisellä levyllä kun on paljon sellaisia Bowie-biisejä, jotka haluaisin ihan "omaksi".
 Äidistäni on ollut hivenen hauskaa seurata, kuinka innostun hänen nuoruutensa musiikista, ja yhtenäkin päivänä kuunnellessani Starmania äitini pysähtyi huoneeni ovelle kuuntelemaan ja hyräilemään mukana. ;D

En ollut Bowien keikalla, koska innostuin herran (ääk, miksi Bowiesta puhuttaessa tulee jonkinlainen pakko kutsua häntä "herraksi"? :P) musiikista kunnolla vasta silloin, kun suunnilleen kaikki liput oli myyty.

Eli hieno, monipuolinen ja lahjakas muusikko Bowie on, ja todella karismaattinen. Rakastan Bowien biiseissä erityisesti sanoituksia. (Major Tom ;).

Hattara

• Ankeuttaja
David Bowie
« Vastaus #10 : Kesäkuu 11, 2004, 02:26:54 »
Nyt kun Bowieta parhaillaan kuuntelen, oli pakko etsiä täältä kyseisen herran musiikkia käsittelevä topiikki, näin yömyöhälläkin.

Hassua etten edes muista milloin Bowien musiikkiin tutustuin, luullakseni siitä on ainakin vuosi aikaa. Muistaakseni se kävi niin, että lainasin kirjastosta The Rise and fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars -albumin ja pidin kuulemastani todella, varsinkin herran lauluääni ja sanoitukset viehättivät minua. Myöhemmin tuli kyseinen levy ostettuakin, samoin Hunky Dory, Earthling sekä The Best of Bowie -kokoelma.

Vaikka en ole Bowien uudemmalle musiikille niin todella syttynyt kun 60-70-luvun biiseille, niin löytyy lempikappaleistani myös niitä uudempia. Mutta ehdottomat suosikit on mm. Space Oddity, Life on Mars?, Starman, Lady Stardust, Ziggy Stardust, Suffragette city, Changes...

Morwen

• Ankeuttaja
David Bowie
« Vastaus #11 : Heinäkuu 10, 2004, 17:13:55 »
Bowie. Artisti, jonka musiikkia olen kuullut suurin piirtein syntymästäni lähtien. (Tämän voi lukea isäni ansioksi tai syyksi.) Luulen, että se oli minulle jonkinlainen itsestäänselvyys usean vuoden ajan. Vasta vähän aikaa sitten kuitenkin todella löysin hänen musiikkinsa, kun aloin kuunnella sitä omasta tahdostani. Huomasin pitäväni.

Ensimmäinen levy, jonka kuuntelin (huomaa ero kuulemisen ja kuuntelemisen välillä) oli Reality. Ei ollut mitään erityistä syytä valita juuri sitä, se vain osui ensimmäisenä käteeni levyhyllystä. Ei ehkä ihan sitä parhaimmistoa Bowien levyistä, mutta joka tapauksessa se riitti vakuuttamaan minut. En ole ehtinyt vieläkään artistin koko tuotantoon tutustua, mutta etenen hitaasti ja varmasti levy kerrallaan. Itselleni olen hankkinut vasta kaksi levyä, Heathenin ja Scary Monstersin ja pidän molemmista, jälkimmäisestä ehkä enemmän. Ashes To Ashes. (Tarvitseeko minun sanoa muuta?)

Ziggy Stardust ja Hunky Dory ovat olleet minulla jo vähän kauemmin lainassa eikä minulla ole aikomustakaan palauttaa niitä isälleni :>. Pidän, kovasti. Life On Mars? on varsin hieno, ehkä jopa hienoin Bowien kappaleista. (Ko. kappale oli btw eräässä musiikkilehdessä listattukin Bowien toiseksi parhaaksi kappaleeksi ikinä. Tämän samaisen lehden mukaan se kaikista paras kappale oli Heroes, joka sekin on kyllä hieno, mutta en itse tiedä pidänkö sitä kuitenkaan aivan parhaana.) Albumeista Low täytyy mainita myös, on varsin hieno kuuntelukokemus, vaikka ei olekaan aivan sitä mitä Bowielta on tottunut kuulemaan. Minä pidän.

Lyhyestä bowiehistoriastani huolimatta olen nähnyt Bowien livenä jo kerran, Provinssissa kesäkuussa. Helsingin keikallekin minulla olisi ollut mahdollisuus päästä, mutta en silloin lähtenyt, mikä jälkikäteen hieman harmitti.

leinikki

• Ankeuttaja
David Bowie
« Vastaus #12 : Heinäkuu 15, 2004, 01:59:34 »
Oi David. Sana on esiintynyt täällä aikaisemminkin, minusta Bowien musiikkia ja häntä itseään voisi kuvata sanalla viehättävä. Kukapa ei pitäisi Ziggystä ja Dorysta (vallan maniot ja letkeät albumit), kenenpä korvia ei viehättäisi niiden iloinen meininki?

David Bowien tuotokset ovat olleet musiikkimaailmassani noin puolitoista vuotta. Äityli tykkää kanssa. Minusta koko tyypissä on jotain purevan mielenkiinoista ja...viehättävää. Hän on ja oli sellainen kaunis, herkkä ja erilainen poika *äidillinen huokaus*. David osoitti minulle olevansa luonteva näyttelijäkin nähtyäni hänet vamppyyrileffa "The Hungerissa".

Minä kuuntelen oikein mielelläni useita Bowieja(lempparini siis): Starman on iki-ihana feelgood biisi, Fill Your Heart, siinä on niin mukava sanoma ja hauskanhöpsö tunnelma, Lady Stardust on puolestaan surumielinen ja kaunis, Oh!You Pretty Thingsiä jaksan kuulla uudestaan ja uudestaan, mahtava naseva kertosäe ja Ashes to Ashes ja Life on Mars? ovat mainioita klassikkoja.

Tykkään joo. Kiva kun muutkin tykkää.

Katariina

• Ankeuttaja
Re: David Bowie
« Vastaus #13 : Tammikuu 15, 2006, 23:41:17 »
Elvytys! Elvytys! ... Ja topic on elossa.

En ole kuunnellut lähellekään kaikkea herran tuotantoa. Ziggy Stardust on loistava levy, pidän siitä kokonaisuutena ehkä eniten, lähes kaikista biiseistä yksittäisinäkin. Tällä hetkellä soi Space Oddity-levy, joka on myös hieno. Nimibiisi tuntuu joka kuuntelukerralla paremmalta, ja se on aika hyvin, koska olen sen kuullut todella monta kertaa...  The Man who sold the worldilta ei jäänyt mieleen kuin nimikappale: levyä täytyisi sulatella ja kuunnella monta kertaa, mitä en tehnyt kun levy ei ollut oma.
Onko herran uusi vai vanhempi tuotanto parempaa? Olen kuullut väitteen, että Heroes olisi ollut "ensimmäinen Bowien huono levy". Vai muistanko levyn nimen oikein, se missä on Ashes to Ashes vanhempi versio, ja muistaakseni jokin pellen näköinen Bowie kannessa. Tai vastaava. Onko tuollaista rajaa?
muoks: ei Heroes, vaan Scary Monsters.

Scarlett

• Ankeuttaja
David Bowie
« Vastaus #14 : Helmikuu 15, 2006, 00:14:39 »
Katselin juuri Dancing in the streets musavideon, jossa Bowie bilettää Mick Jaggerin -joka itseasiassa on pääasiallinen idolini- kanssa, ja se oli todella hauskaa katseltavaa. Meno oli oikein sen tyylistä, että "kumpi pistää parmmaksi?"

Bowie on jännä tyyppi, kiinnostava persoona. Ihmettelen erityisesti, miten ihmeessä se tekee sen, että sen housuissa ja takissa ole ikinä rypyn ryppyä. David on aina niin viimeisen päälle tyylikäs, en yhtään hämmästyisi vaikka kävisi viikoittain ranskalisessa manikyyrissä laittamassa kynsinauhansakin kuntoon.

Lainaus
Ziggy Stardust on loistava levy, pidän siitä kokonaisuutena ehkä eniten, lähes kaikista biiseistä yksittäisinäkin.

Olen samaa mieltä, mielestäni levyltä ei löydy yhtäkään huonoa biisiä. Itse tykkään Bowien vanhasta tuotannosta enemmän kuin uudesta, mutta mieluummin uuttakin kuuntelee kuin selkäänsä ottaa. ;) Tällä hetkellä Dancing in the streets on kuitenkin ehdoton suosikkini.  <3

Poissa Varoituskolmio

• Vuotislainen
David Bowie
« Vastaus #15 : Helmikuu 20, 2006, 18:40:05 »
Olen tiedostanut Davidin koko ikäni ja jotenkin kunnioittanut miehen uraa jo kauankin, mutta vasta nyt ehkä vuoden, vähän alle kenties, kuunnellut ja fanittanut artistia.

Joskus yöllä joskus keksin jostain imuttaa David Bowieta. Sitten se ikään kuin lähti.

Levyjä masentavan rahatilanteeni takia olen saanut ostettua vasta kaksi, mutta vakaana tavoitteena on joku päivä omistaa koko tuotanto. Voi tosin mennä vähän aikaa, ottaen huomioon sen laajuuden.

"Heroes" ja The Man Who Sold The World. Ensimmäinen on ehkä vähän suppeampi ja joo. Mutta vaikka juuri tuo Heroes on sellainen klassikko että. Ja Joe The Lion on kanssa aika leka.

The Man Who Sold The World on aivan loistava. All The Madmen, She Shook Me Cold, Black Country Rock ja levyn nimikkoviisu on helmiä. Tai no ne kaikki on.

Sitten kun etsii ja kuuntelee lisää miehen kappaleita niin usein saattaa tulla déja-vu fiilis, että 'Ai tää on tää!'.

//editedit

Okei. Miun mielipide on vähän muuttunut. David on maailmankaikkeuden paras artisti ikinä. JA ihan helvetin seksikäs.
“It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living.”

Velvet

• Ankeuttaja
David Bowie
« Vastaus #16 : Huhtikuu 20, 2006, 23:09:48 »
Aah. Bowien musiikki jotain parasta. Jos olisin rikas hankkisin kaikki herran levyt. Tyyppi itse on myös mielenkiintoinen persoona.

Velvet Goldmine on tällä hetkellä lempikappaleeni. Voisin kuunnella tätä vaikka kuinka monta tuntia putkeen. Onko kukaan muuten nähnyt sitä samannimistä leffaa? Itse en ole, enpä tiiä onko se miten hyvä.

Juniorr

• Ankeuttaja
David Bowie
« Vastaus #17 : Tammikuu 05, 2007, 19:30:39 »
Mie tunnen oloni kauheaksi wannabeksi kirjoittaessani viestiä DAVID BOWIE- topiciin.
Muttamutta. Mie en nyt voi muutakaan.

Mie en ole pahemmin Davidia itse henkilökohtaisesti kuunnellut, mutta eräs ystäväni kyllä kuuntelee ja ajattelee Davidin olevan 'maailmankaikkeuden paras artisti ikinä ja ihan helvetin seksikäs'. En kiistä tämän oletuksen oikeellisuutta.
Jokatapauksessa, vähäinen Bowie tietämykseni on peräisin tuolta ystävältäni. Kiitos hänelle. Toisaalta myös 'SINÄ SAASTAINEN APINA! JATKUVA HEHKUTTAMISESI EI KANNUSTA OMIEN HEHKUTUKSIEN LUOMISEEN!!", en nimittäin näe aiheelliseksi tutustua Davidiin sen enempää (mikä on todella typerää, tiedän).

Haluaisin yhä korostaa vähäistä tietämystäni misteristä, sillä iskeviä lempikappaleita ovat kaikki perinteiset Oh! You Pretty Things:it ja Space Oddityt.. Sitten se OMFGO!- kappale on tuo Rock 'n' Roll Suicide (sitä ei vissiin täällä olla mainittukaan). Se vaan on jotain niin herkkää! ..

Lisäksi tapaus "Ragazzo Solo, Ragazza Sola" on jotakin sanoinkuvaamattoman hilpeää.
Jos ette juttua tiedä (tai vaikka tietäisittekin) selvennän sitä tässä. Tuohan on italian kielinen versio Davidin kappaleesta Space Oddity, 'kappaleesta, jossa astronautti katoaa avaruuteen!'. Sitten joku heebo oli keksinyt kääntää sen italiaksi. Noh, Davidhan tarttui tähän tilaisuuteen ja lurautti sen italiaksi, tyyliin kolmen kuukauden lausumiopiskelujen jälkeen. Sitten jossakin haastattelussa David oli selittänyt tätä, luullen italiankielisen version olevan suora käännös alkuperäisestä ja saanutkin kesken kaiken kääntäjältä tiedon, että 'uusi laulu' kertoo kuinka 'yksinäinen poika tapaa yksinäisen tytön' ja he rakastuvat ja tekevät paljon lapsia, ettei italialaisia kiinnosta mitkään avaruushömpät, vaan he haluavat kuulla rakkaustarinoita.
Siinä sitä sitten..

Mie katoan, enkä ikinä tule takaisin tänne DAVID BOWIE- topiciin.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
David Bowie
« Vastaus #18 : Tammikuu 10, 2007, 22:43:35 »
Bowie-topic! Cool <3

Minulla on aika samantyyppinen tilanne kuin muutamalla muullakin tähän topicciin jo kirjoittaneella. Eli äitini kuunteli aikoinaan Bowieta (ja omisti nähdäkseni joskus melkein koko Bowien tuotannon lp:inä). Muistan kuulleeni Bowien musiikkia pienenä, mutta aloin kuunnella sitä vasta vähän aikaa sitten.

Katariinan ja Scarlettin tavoin pidän Ziggy Stardustia ehkäpä hienoimpana kokonaisuutena. Siinä ei ole yhtäkään huonoa biisiä. Lady Stardust on jostakin syystä suosikkini.
Lisäksi löytyy The Platinum Collection, joka on ihanan kattava ja sieltä löytyy paljon helmiä ja herkkuja ^^ Tämän triplakokoelman biiseistä etenkin kaksi ensimmäistä levyllistä (vuodet 1969-1979) ovat upeita. Ziggy Stardustin biisien lisäksi mm. Let's spend the nigh together, Changes, Velvet Goldmine, Life On Mars?, Fame... Näin muutamia vain mainitakseni. Mutta pakko myöntää, etten ole Bowien tuotantoon tutustuessani löytänyt vielä yhtäkään biisiä, jota en suostuisi kuuntelemaan uudelleen. Loistavaa musiikkia!
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2007, 22:17:13 kirjoittanut Ibiza »

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
Vs: David Bowie
« Vastaus #19 : Syyskuu 27, 2007, 21:21:25 »
'maailmankaikkeuden paras artisti ikinä ja ihan helvetin seksikäs'

Siinähän David pähkinänkuoressa :) Olen niin fani, että on vaikea kirjoittaa analyysejä, kun pidän kaikesta mitä hän on tehnyt. Levyhyllyssäni on kaikki mahdollinen ja iso osa mahdottomistakin. Ynnä kaikki videot ja elokuvat. Ja muutama elämäkerta ja muistelusteos. Bowiella on musiikkia laidasta laitaan, joka mielialaan sopivaa eikä siihen koskaan voi kyllästyä. Yleensä pidän musiikkivideoita tylsinä, Bowie on lähes ainoa poikkeus tähän.

Kuuntelen siis myös myöhempää tuotantoa. Earthling (varsinkin Battle for Britain) iski välittömästi, 1. Outside vaati monta kuuntelukertaa, mutta on myös kestänyt lukemattomia uusia sittemmin (olisiko Strangers when we meet suosikkini). Tin Machine 1:kin on hyvä levy (ehdoton kipale Bus stop). Ja varhaistuotanto, sehän on nerokasta, ja Laughing gnome lempibiisejäni " 'aven't you got an 'ome to go to? No, we're gnomads. Ha, ha, ha"

I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #20 : Lokakuu 13, 2008, 13:45:19 »
Myöskin minä kuulun David Bowien fanittajiin. Musiikki on juuri niin monipuolista, että tuotannosta löytyy joku ihan jokaiselle mielialalle, mikä tekee kyllästymisen lähes mahdottomaksi. Lisäksi kunnioitan hänen tyyliään. Musiikissa on se oma juttu, mitä muiden on ihan turha edes yrittää lähteä tavoittelemaan.

Olen minäkin tällä hetkellä tykästynyt Ziggy Stardustiin. Ehdottomasti paras levy, jonka olen onnistunut hankkimaan. Pidän myös kokoelmasta vuosilta 1969-1974. Space oddity on tämänhetkinen suosikkibiisini, mutta se vaihtelee miltei päivittäin. Ainakin kerran viikossa.

En kuulu niihin ihmisiin, joille Bowie on siirtynyt vanhemmilta. Isäni mielestä mies on aivan käsittämättömän hörhö ja hän tuhahtelee kun selitän Bowiesta tohkeissani. Äitini taas on sitä mieltä, että jokainen biisi kuulostaa täysin samalta. Väärin sanon minä. Bowie on onnistuinut luomaan TAIDETTA. Vieläpä monipuolista ja sellaista, josta on mahdollisuus löytää sanoma ja uusia puolia vähän väliä.

Olen suhteellisen tuore fani, sillä aloitin vasta noin vuosi sitten. Kun kuulin about miljoonannen kerran Starmanin radiosta ja aloin vihdoinkin ajattelemaan, että tässähän on sitä jotain.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #21 : Huhtikuu 28, 2010, 23:21:33 »
Wake up you sleepy heads!

Hmm, olisi hauskaa hieman herätellä Bowie-aiheista jutskailua täälläkin netinkolkassa! Siispä otin oikeudekseni nostaa, pinnistää ja ponnistaa tämän tuolta jostain uumenista ylös.

Davidin musiikkia olen kuunnellut nyt jo jonkin aikaa, en kovin pitkään. Kävi vähän sama juttu, kuin muidenkin kuuntelemieni muinaisartistien kanssa: ensin greatest hits-kamaa kaikilta aikakausilta ja sitten superhurahdus tiettyyn kauteen, joka muuten sitten yllättäen oli Ziggy, ja sen jälkeen laajempaa tutustumista. Viime keväänä aloin "popittaa Bowieta". Pidin Bowieta sitä ennen lievästi nolona artistina, sellaisena ihme dance-iskelmä-veikkona mikä oli tietysti äärimmäisen väärä ja harhautunut mielikuva, eikä minulla ollut miekkosesta mitään oikeaa tietoa. Mutta siis vain lievästi ajattelin näin, en ole suurten ennakkoasenteiden kannattaja. Kuuntelin tosin vain spaceoddityrebelrebelstarmania mutta siitä Bowie-into pikkuhiljaa kasvoi... Kirjastoon siis! (Oi niitä aikoja kun ei vielä ollut Spotifyta koneella... Oli rankkaa) Valitsin randomilla Tonightin, josta Bowie-into otti hieman takapakkia. En ensikuulemalta pitänyt levystä paljoakaan... Rakastuin kuitenkin Loving The Alieniin ja I Keep Forgettin' Youhun. Sitten taas greatest hitsejä ja... ZIGGY! Rakastuin Bowien porkkananpunaiseen olemukseen, kenkiin, lavashowhun (Ronnon peppu!), vaatteisiin... ja musiikkiin. Ziggy-kausi taitaa minulle olla vieläkin mieluisin, ulkomuodollisesti ainakin. Bowie hotimpana kuin koskaan!

Joissain Bowie-piireissä on påp leikkiä oman elämänsä Daavidia (se oli muotia pimeillä 70- ja 80-luvuilla) tai hommailla vaikkapa Thin White Duke-tukka. Löytyykös Vuotiksesta ketään joka olisi oman ulkoisen muotonsa koristellut bowiemaiseksi jollain tapaa? En ole kehenkään irl törmännyt, mutta toisenlaisilla foorumeilta joissa jaellaan auliisti vinkkejä kuinka juuri sinä näyttäisit ihannoimaltamme Davidilta, tällaista possea löytää ihan kivasti. Ah, Ziggy-tukka olisi kyllä ihan superübercool ja voisinkin sellaisen kokeilun vuoksi leikkauttaa, mutta valitettavasti mulla on liian paksu (a.k.a leveä) naama moiseen. Mulla olisi jo valmiiksi punainen tukka! (sellaiseksi tosin värjätty ilman mitään Bowie-ajatuksia)

Hmmm. Vaikuttaa siltä että rakastaisin Bowiessa vain 70-luvun lookia, kenkiä (<33333333333), hiuksia ja lavahetkuttelua sekä huikean upeaa ulkomuotoa, mutta asiat eivät kuitenkaan ole niin. XD Ihan tosi. Musiikki on tärkeintä, ja Bowiella on aivan sanoinkuvaamaton mahtiääni. Vaikka olen hehkuttanut Davidin varhaisempia vaiheita, rakastan hänen nykyistä möreämpää ääntänsä... Kylmät väreet. Ulkomuoto tosin Bowiella ei enää nykyään ole yhtä silmiä hivelevä. Miehen ulkomuoto muistuttaa biologian opettajaani...

Hmm, en voi näemmä estää fangirlismiä viesteissäni.

PS. Kukaan muuten soitellut Bowien biisejä millään instrumentilla? Soittelen kitaralla yksin omaksi ilokseni (mä en ole saanut aivopestyä bänditovereita Bowie-mielisiksi) paljonkin Bowien lauluja. Pianollakin joskus harjoituksen vuoksi soittelen, pitäisi käydä hakemassa nuottikirja kirjastosta... Salainen puuhani yksin kotona ollessani on pistää mikki ja kaiuttimet päälle, napata ukulele kouraan ja pitää uke-Bowie tuokiota. Ihanaa!
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa gem

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #22 : Joulukuu 14, 2010, 10:19:29 »
Löysin Bowien joskus ala-asteen lopussa, eli viisi vuotta sitten, ja sen jälkeen kuunnellut aika lailla taukoamatta :D
Ensimmäinen biisi jonka kuulin oli The Jean Genie, enkä tykännyt jostain syystä yhtään, mutta kun rupesin etsimään lisää biisejä törmäsin Starmaniin ja olin ihan myyty. Sen jälkeen olen tykästynyt erityisesti kappaleisiin Loving the Alien, China Girl, Time Will Crawl, Life on Mars?, Starman, Ashes to Ashes, Cracked Actor, Space Oddity, Rebel Rebel, "Heroes" ja Absolute Beginners. Erityisesti "Heroes" ja Absolute Beginners, sekä Loving the Alien ovat ihan lemppareita <3

Ensimmäinen Bowie-levyni oli cd-taltiointi 80-luvun Glass Spider kiertueelta, josta saattaa johtua se että pidän eniten 80-luvun Bowiesta :D Sitä levyä kun tuli kuunneltua useammankin kerran. Jossain vaiheessa jopa suunnittelin samanlaista blondia hiustyyliä kuin herralla on kyseisellä kiertueella :--D Ziggyyn suhtaudun aika neutraalisti, en nyt vihaa mutta en kyllä kauheasti rakastakaan. Biisit tuolta ajalta ovat kyllä ihan parhaimpien joukossa, mutta silloin Bowien ääni ei ollut ehkä ihan parhaimmillaan.

Eniten tykkään Bowiessa monipuolisuudesta, herralla on aivan mielettömästi hyviä biisejä jotka ovat keskenään kuitenkin aika erilaisia. Ei pääse koskaan kyllästymään. Lisäksi Bowien ääni on aivan mieletön <3 Musiikillisten ansioiden lisäksi mies on myös mielettömän hyvän näköinen! Valehtelematta sanoisin että David Bowie on (ainakin ollut) maailman kaunein ihminen! Erityisesti pidän herran 70-80-luvun ulkomuodosta. Bowiella on ihanan veistokselliset kasvot, ja ah sen nenä! :D Ihan ensimmäisenä rakastuin kuitenkin ihaniin eriparisilmiin.

Ostin viime viikolla pitkän pohdinnan jälkeen valtavan nuottikirjan, jossa on nuotit kaikkiin Best of Bowie- albumin biiseihin. Käytänössä kirjassa on nuotit kaikkiin Bowien suurimpiin hitteihin. Niitä ryhdyn nyt ahkerasti pianolla pimputtelemaan. Haaveenani olisi myös opetella soittamaan kitaralla jotain Bowie-biisejä :)

Mitä Bowien elokuvia vuotislaiset ovat nähneet? Itse haluaisin tutustua Bowieen myös näyttelijänä, mutta ainoa elokuva jonka olen häneltä nähnyt on Labyintti, josta voi olla montaa mieltä :D