Kirjoittaja Aihe: Musiikki jota ei voi sietää  (Luettu 74611 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Dragonfly

• Ankeuttaja
Vs: Musiikki jota ei voi sietää
« Vastaus #300 : Lokakuu 14, 2009, 00:30:49 »
Räppiä. Ei kiesus, siitä on musiikki kaukana. Hyi sanonkomikä jotain Cheekiä tai Pikku G'tä. Ärsyttää kun tällaiset 10-11 -vuotiaat pojat (ja miksei tytötkin) hehkuttavat, kuinka Cheek osaa laulaa. Ja hitot, koko järkä ei ole laulamisesta kuullutkaan. Tuossa pari päivää sitten kuulin koulun aamunavauksessa Pikku G'n kappaleen ''Romeo ja Julia'' (noinko se nyt kirjoitetaan) ja sanon että oli niin jumalatonta roskaa, etten ole mitään niin kamalaa ikinä kuullutkaan.

Jos pitäisi valita, katsoisin varmasti koko päivän mielummin Kauniita ja rohkeita, kuin kuuntelisin räppiä.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #301 : Lokakuu 14, 2009, 12:04:55 »
Lainaus
Hyi sanonkomikä jotain Cheekiä tai Pikku G'tä. Ärsyttää kun tällaiset 10-11 -vuotiaat pojat (ja miksei tytötkin) hehkuttavat, kuinka Cheek osaa laulaa. Ja hitot, koko järkä ei ole laulamisesta kuullutkaan.

Voi vitsi, tuota on niin pakko kommentoida. Miten en voinut mainita Cheekiä aiemmassa viestissäni? Siinä on oikeasti... no sanotaanko, että maailman kusipäisin wannabe. Ylikasvanut teini, jolla on sitä pissaa niin paljon päässä, että hän laulaa kaikissa biiseissään itsestään. En ole tuota Romeota ja Juliaa kuullut, mutta veikkaan että siinäkin hän esittää Romeota. -.- Mielestäni Cheekin 'Liekeissä' oli vielä ihan menevä biisi, sillä siinä vaiheessa äijä ei ollut tajunnut kuinka hyvä tyyppi hän tosiaan on, mutta nykyään kun kuuntelen Cheekiä, kyllä aikamoinen inhon aalto sieltä tulee. Mielestäni surkein biisi Cheekiltä tähän mennessä on Jos mä oisin sä - ei hitto mitä itserakasta roskaa. Oletteko nähneet, mistä siinä biisissä oikein lauletaan? Iso-fruide Cheekistä, joka käyttää viisitoistavuotiaiden lätsää ja rakastaa itseään niin, että voisi jopa olla itsensä kanssa. Tässä on linkki sanoihin. Tuo on minusta oikeasti jo provosoivaa musaa :D Yrittääkö Cheek oikeasti kaikista pojista pikkufruideja ja tytöistä pikkupissiksiä? :DD

En myöskään erityisemmin pidä Fintelligensistä, vaikka on se vähän viisaampaa musaa kuin Cheekin itserakas, itseääntoistava renkutus. Varsinkin Fintelligensin Miljoona on hiukan... omituinen biisi. Jätkä siinä laulaa siitä, kuinka hänelle raha ei ole tärkeää, mutta minusta tuo on silti jotenkin tekopyhän kuuloista. Enkä oikeasti voi sietää tuota slangia. -.- (Kertosäe tosin on ihan hyvä läppä, tehtiin siitä siskon kanssa kiva... tanssiesitys. xD)
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa loorry

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #302 : Lokakuu 19, 2009, 23:08:18 »
Black Metal tai no en oo varma onks se just BlackMetallia, semmonen musiikki jokatapauksessa missä öristään ja yritetään soittaa ilmeisesti mahollisimman nopeesti ja kovaa kaikkia instrumenttejä. Taitoo varmasti vaaditaan mutta mun korvaan se ei kovinkaan kivalta kuulosta.
Muuten mä oon kyllä aika suvaitsevainen musiikin suhteen. En inhoo montaakaan biisiä. Tosin oon myös aika valikoiva sitten sellasista mitä oikeesti jaksan kunnolla fiilistellä.

Sitten toiseen asiaan mikä mua todella tällä keskustelu palstalla on ärsyttänyt: Tiedän kyllä, että täällä saa vapaasti haukkua kaikkia artisteja ja musiikki tyylejä mitä tykkää, mutta silti. Tosi monet on täällä ihan rehdisti suunnilleen väittänyt että räppi ei ole musiikkia eikä siihen tarvii minkäänlaista taitoa...pliiis....Miten te perustelette sen?
Siinä on rytmi, melodia, sanotukset: Jotkut artistit käyttää bändiä taustojen tekemiseen. Henkilö, joka väittää, että sama kun ölisis klassisen päälle(JOO O joku tosiaan väitti näin) ei tosiaankaan hirveesti räpistä tiedä. Räppääminen: Siihen tarvitaan rytmi tajua.Mä uskaltaisin väittää, että jokainen räppäri tekee myös itse sanotukset omiin kappaleisiinsa. Sanotuksissa on tärkeetä, että niissä on nokkelia juttuja ja taidokkaita monimutkasia riimittelyjä. Aika monissa hiphop biiseissä mitä radiosta tulee niin ei ehkä ole niin järkeviä sanotuksia. Mutta ei se silti niin ole, että nekin artistit ois saanu kappaleensa sinne radion soitto listoille ilman työtä. Ihan oikeesti mä nään punasta ku nään viestejä joissa väitetään tollasta!

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #303 : Lokakuu 24, 2009, 17:32:37 »
Jos muutamia bändejä/artisteja poimisi tästä inhoan-tätä-musiikkia listasta niin varmasti kärkeen nousisi Cheek. Inhoan räppiä/hip hoppia, en ole koskaan pitänyt sitä musiikkina. Minulle räppi on vain pitkä litaania sanoja, puhetta josta ei saa minkäänlaista otetta ja mikä pahinta se ei edes kuulosta hyvälle. Cheek, teinien idoli räppäri täynnä itseään (HUOM. vain minun mielipiteeni), jonka ainuttakaan kappaletta en ole voinut kuunnella kokonaan ilman että todella on hakkaa päätä seinään-fiilinki. Sama koskee myös lähes jokaista muuta räppi biisiä, en pidä niiden sanoituksista, en myöskään saa niistä kunnolla selvää. En vain pysty pitämään tätä musiikin haaraa musiikkina.
Tähän päätä seinään osioon kuuluu myös tälläiset rasittavat kimittävät naislaulajat, joiden sanoitukset kirjaimellisesti kuseevat, laulu kuulostaa kamalalle, tekaistulle piipitykselle. En pidä, en sitten pidä ollenkaan. Tälläinen biisi on esimerkiksi Chisu - Baden baden jos tuo nyt oli se, kyyneleet lähetetään jonnekkin plaa-plaa biisi? DD:
Se on aivan kamala, tuolla naisella on vain jotenkin niin hirveä laulu ääni, sanoitukset...en saa niistä mitään otetta tai tunnetta. Päätä seinään ja sitärataa kaverit. Ja kaikki tämän tyyliset kappaleet, EIKIITOS.

Poissa loorry

• Vuotislainen
« Vastaus #304 : Lokakuu 24, 2009, 18:10:02 »
Jos muutamia bändejä/artisteja poimisi tästä inhoan-tätä-musiikkia listasta niin varmasti kärkeen nousisi Cheek. Inhoan räppiä/hip hoppia, en ole koskaan pitänyt sitä musiikkina. Minulle räppi on vain pitkä litaania sanoja, puhetta josta ei saa minkäänlaista otetta ja mikä pahinta se ei edes kuulosta hyvälle. Cheek, teinien idoli räppäri täynnä itseään (HUOM. vain minun mielipiteeni), jonka ainuttakaan kappaletta en ole voinut kuunnella kokonaan ilman että todella on hakkaa päätä seinään-fiilinki. Sama koskee myös lähes jokaista muuta räppi biisiä, en pidä niiden sanoituksista, en myöskään saa niistä kunnolla selvää. En vain pysty pitämään tätä musiikin haaraa musiikkina.
Tähän päätä seinään osioon kuuluu myös tälläiset rasittavat kimittävät naislaulajat, joiden sanoitukset kirjaimellisesti kuseevat, laulu kuulostaa kamalalle, tekaistulle piipitykselle. En pidä, en sitten pidä ollenkaan. Tälläinen biisi on esimerkiksi Chisu - Baden baden jos tuo nyt oli se, kyyneleet lähetetään jonnekkin plaa-plaa biisi? DD:
Se on aivan kamala, tuolla naisella on vain jotenkin niin hirveä laulu ääni, sanoitukset...en saa niistä mitään otetta tai tunnetta. Päätä seinään ja sitärataa kaverit. Ja kaikki tämän tyyliset kappaleet, EIKIITOS.

En oikeesti ihan ymmärrä, että miten et voi pitää Rappia/Hiphoppia musiikkina. Siinähän kuuluu selkeesti soittimien äänet, rummut ja kaikki muut systeemit.Okei niissä ei lauleta(tai no kyllä niissä joissain lauletaankin) mutta kuitenkin "soitetaan suuta" musiikin tahtiin.Ymmärtäisin kyllä jos pitäisit sitä huonona musiikkina mutta, miten et voi pitää sitä musiikkina ollenkaan? Se ei kato oo enää ees mikään mielipidekysymys vaan se on ihan faktaa, että se on musiikkia.On mullaki aika monia kappaleita mistä tulee "päätäseinään" fiilis, mut ei tulis mieleenkään väittää, että: tää ei oo musiikkia. Otan ehkä liian vakavasti tälläset väitteet, mutta ku mun mielestä noin vaan ei voi sanoo.   

Poissa Toujours pur

• jääauringon pilkahdus
  • Vuotislainen
    • My life
  • Pottermore: NightCentaur152
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #305 : Lokakuu 24, 2009, 18:17:56 »
Räppi on runonlausuntaa musiikin tahdissa, ja hirveää semmoista. Siinä tarvitaan taitoa jne, mutta en voi kuitenkaan kestää sitä. Ei vain ole minun juttuni. En voi sietää ollenkaan. Yleensä tekee mieli juosta piiloon jonnekkin nurkkaan kun kuulen. Ja toinen on nämä tokio hotellit, shakirat, abreut ja muut vastaavat. En vain kestä. Äänet ovat hirveitä tai no, mitään sanomattomia, kappaleet hentoisia ja sanoitukset menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Japanilaiset hymyilevät paljon ja tekevät paljon itsemurhia. Hymyllä peitetään suru. :)
Camera and I.

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #306 : Marraskuu 06, 2009, 18:23:16 »

En oikeesti ihan ymmärrä, että miten et voi pitää Rappia/Hiphoppia musiikkina. Siinähän kuuluu selkeesti soittimien äänet, rummut ja kaikki muut systeemit.Okei niissä ei lauleta(tai no kyllä niissä joissain lauletaankin) mutta kuitenkin "soitetaan suuta" musiikin tahtiin.Ymmärtäisin kyllä jos pitäisit sitä huonona musiikkina mutta, miten et voi pitää sitä musiikkina ollenkaan? Se ei kato oo enää ees mikään mielipidekysymys vaan se on ihan faktaa, että se on musiikkia.On mullaki aika monia kappaleita mistä tulee "päätäseinään" fiilis, mut ei tulis mieleenkään väittää, että: tää ei oo musiikkia. Otan ehkä liian vakavasti tälläset väitteet, mutta ku mun mielestä noin vaan ei voi sanoo.  

Niin, onhan se musiikkia, mutten vain osaa pitää sitä sellaisena. Tai no asia oli ehkä hieman lian jyrkästi esitetty kuten periaate ettei ''rääkymis''hevi ole musiikkia (kuten jotkut ovat väittäneet, itse en tosin ole tätä mieltä). Niin ja kun sanoit että otat asian liian vakavasti niin eipä tuo mitään haittaa. Se oli fakta. Minun mielipiteeni ei ehkä ole fakta, se on mielipide VAIN MINUN mielipide (ehkä jopa jonkun toisenkin?). Se ON musiikkia, mutten osaa pitää sitä sellaisena, ehkä olen  hivenen rajoittunu/liian ankara räppiä kohtaan mutta näin minä ajattelen.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #307 : Marraskuu 08, 2009, 12:01:40 »
Musiikkia kuunnellessa olen melko "kaikkiruokainen", mutta silti jotkut musiikin tyylit/bändit/artistit nostattavat kylmiä väreitä taikka saavat silmäluomet painumaan kiinni.

Ensinnäkin klassinen musiikki. Ai elämä, ihan oikeasti! Korkeintaan kaksi sekuntia jaksan kuunnella, sitten keskittymiseni menee johonkin muualle. Ei minun makuun siis ollenkaan, ei säväytä, ei tuo tunteita, ei voi nauttia.

Toisekseen, tällaiset artistit/bändit, joiden perässä "teinitytöt juoksevat kieli pitkällään". Mitään ei pitäisi yleistää, mutta itse luokittelen esimerkiksi Antti Tuiskun tähän kategoriaan. Ok, ehkä tämä kyseinen herra osaa laulaa, mutta en pidä hänen laulustaa ja lauluistaan, esiintymisestä taikka mistään muustakaan häneen liittyvästä.

Hyi, hyi ja vielä kerran hyi!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2009, 16:39:29 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Semmé

• Sievä Sivetti
  • Vuotislainen
  • Bumtity Bumtity Bum! My life for you!
« Vastaus #308 : Tammikuu 10, 2010, 22:01:13 »

Muuten tykkään melkein kaikenlaisesta musiikista, mutta sitä älytöntä örinää tai rääkymistä en voi millään sietää. Se ei ole edes kunnon musiikkia, ne vaa rääkyy/örisee jotain epämäärästä.

Niin ja sitten esim. Anttia Tuiskua en jostain syystä voi sietää. Jokin niissä kappaleissa tökkii minun korvaani.

Ja suomiräppi on jotain mitä en vois sietää sitten yhtään.. Muuten tykkään räpistä, mutta suomalaiset eivät mielestäni yksinkertaisesti osaa räpätä..:/ On ehkä muutamia jota kuunteleekin, mutta yleisesti vaihtuu aina kappale jos eteen tulee..

Mutta muuten tosiaan tykkään kaikenlaisesta musiikista, joskin jokin klassinen ei ihan suosikeissa ole.
”Teidän lakinne ja oikeutenne, ha, ha, ha, ha.  Niitähän minun pitikin ampua.”
-Homsantuu

koete

• Ankeuttaja
« Vastaus #309 : Tammikuu 11, 2010, 16:17:03 »
Ah, mun on ihan pakko tulla kommentoimaan, ihan siksi, että olen kuunnellut lähemmäs viis vuotta räppiä, suomiräppiäkin. Ja ööö... reilut kolme vuotta Tokio Hotelia. Oikeestaan pohjimmiltaan nuo kaksi koostavat mun musiikkimakuni. Ei sillä, ettenkö kuuntelis muitakin kappaleita, mutta noi suurimmilta osilta. Joten on ihan pakko ensinnäkin kysyä, mikä Tokio Hotelissa on nyt niin kamalaa?
JA ei mä en kysy tätä siksi, että täällä pari tyyppiä sanoo, että Tokio Hotel on scheisseä yms. Vaan ihan yleisesti siksi, että oon saanu tässä viime viikkoina kuulla niin runsaasti sitä, että TH on paska yms. Kai se on vaan se mun pakkomielle puolustaa kaikkia mulle tärkeitä asioita. ((: Joskus tuntuu, että Tokio Hotelia inhotaan vaan bändin jäsenten takia. En halua yleistää, mutta tiedän ainakin muutaman joka ei oo kertaakaan kuullut poikien musiikkia ja silti inhoaa niitä. Kyllä mä sen tietty ymmärrän jos sanotaan, että joo oon kuullu kaikki kappaleet, useaan kertaan, ei vaan iske. Niin ei se mua haittaa. Ei kaikki voi tykätä samasta asiasta.

Sitten toinen.. Cheek. Jep, myönnän kuuntelevani kyseisen henkilön musiikkia. Ehkä mua nyt pidetään aika lissuna, mutta mä vakuutan, tätä voi kysyä monelta, musta ei sais lissua tekemälläkään. Joo mä myönnän, että osa Cheekin kappaleista on sellasta itserakasta kamaa, mutta oikeastaan, niin on monella muullakin. Myös osalla ulkomaisista räppäreistä. Sehän on osa hiphop kulttuuria. Oikeesti. Mä oon muutaman kerran saanu kuulla olevani itserakas leija, ja tää vaan sen perusteella, että pukeudun hopparityylisesti ja kuuntelen räppiä. (eksyn aiheesta. )
Mutta niin takaisin aiheeseen. Cheekillä on kyllä joukko sanotaanko vähän syvällisempiäkin kappaleita. Jos pelkästään radion kautta kuuntelee, niin tietty kuulee ekana just ne kappaleet mitkä on sitä itserakasta scheissee. Mutta kun tässä maailmassa ne tuntuu olevan just niitä kappaleita, jotka myy. Emmä nyt yritä sanoo kenellekään, että Cheek on hyvä, tykätkää siitä! Sanon vaan oman mielipiteeni.
Elastisesta en tykkää, en yhtään. Mua vaan ärsyttää se jätkä ihan itsessäänkin ja Fintelligensin syvällisemmät kappaleet on ku suoraan kopioitu jonkun toisen kappaleista. En nyt muista kappaleen nimeä, kuulin tässä muutama päivä sitten, niin oli ihan samanlainen ku Kapasiteettiyksiköön - Usko parempaan. Pikku G'täkin inhoan, mitä nyt muutama kappale on sellasia mitkä menee joskus.

Ja just se death-metalli, ei oikeesti vaan iske mulle. Mä vannon, että yritin kuunnella sitä yks päivä kun löysin veljen vanhan levyn. Ei kiitos.

Eipä mulla varmaan muuta vuodatettavaa just nyt ole. ((:

Poissa Töyhtöhyyppä

• Vuotislainen
  • Kuuhulluus iski
« Vastaus #310 : Tammikuu 11, 2010, 16:28:10 »
Räp.
 Ei, ei, ei ja vielä kerran ei. Ei kerta kaikkiaan iske minuun.
Kaikki Cheekit, Asteet ja mitkälie Eminemit, yäk. Räpissä ei ole edes (minun korvissani) mitään melodiaa, puhumattakaan `syvällisistä´ lyriikoista. Ja kun jotenkin kaikista räppäreistä saa niin itserakkaan kuvan, musiikkivideoissa puolialastomat naiset hilluvat ympärillä yms. Huoh. Ja kuunnellut tuollaista olen kyllä, pari kaveriani on täysin hurahtaneita Cheekkiin ja pikku G:n. Ush, kerta kaikkiaan, riipii korvia.
 Toinen mistä en pidä, on Antti Tuisku. Okei, hänellä voisi olla hyväkin ääni, mutta ei niillä kappaleilla. Ainakaan niillä joita olen kuullut, radiosta ja muualta, ne kuulee kerran ja unohtaa heti. Jotenkin niihin on yritetty saada liikaa "tunnetta" (en osaa selittää :P) sekä sanoilla että sillä että laulajan ääni väräjää. No, olen kai liian proosallinen ihminen kuuntelemaan tuontyyppistä musiikkia.
 Mikään purkkapoppikaan ei iske, jotkin... Britney Spearsit, Pussycat Dollsit ym. Liian sokerista, ylimakeaa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2010, 16:36:55 kirjoittanut Töyhtöhyyppä »
"Tänään satun olemaan täällä - Huomenna jossakin toisessa paikassa. Minä kuljen kulkemistani, ja kun löydän hauskan paikan, pystytän telttani ja soitan huuliharppua."

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #311 : Tammikuu 11, 2010, 19:23:07 »
Joo mä myönnän, että osa Cheekin kappaleista on sellasta itserakasta kamaa, mutta oikeastaan, niin on monella muullakin. Myös osalla ulkomaisista räppäreistä. Sehän on osa hiphop kulttuuria.
Niin, osa tätä nykyistä, kaupallista ja pinnallista hip hop -kulttuuria - ei sitä, mistä kaikki aikoinaan lähti liikkeelle 70 -luvulla. Suurin osa 2000 -luvun räpistä on kestämätöntä, kun taas vanhempaa kuuntelee joskus jopa ihan mielellään. Tupac esimerkiksi oli minusta lahjakas räppäri, jolla ihan oikeasti oli jotain asiaakin.
Harmi, että suurin osa käsittää hip hopilla tämän nykyisen schaissen, jossa isorintaiset naiset näyttävät paljasta pintaa ja miehet ajavat hienoilla autoilla laulaen itsestään, kun yhteiskunnallistakin räppiä oli (ja on yhä) olemassa.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

koete

• Ankeuttaja
« Vastaus #312 : Tammikuu 17, 2010, 19:47:36 »
Joo mä myönnän, että osa Cheekin kappaleista on sellasta itserakasta kamaa, mutta oikeastaan, niin on monella muullakin. Myös osalla ulkomaisista räppäreistä. Sehän on osa hiphop kulttuuria.
Niin, osa tätä nykyistä, kaupallista ja pinnallista hip hop -kulttuuria - ei sitä, mistä kaikki aikoinaan lähti liikkeelle 70 -luvulla. Suurin osa 2000 -luvun räpistä on kestämätöntä, kun taas vanhempaa kuuntelee joskus jopa ihan mielellään. Tupac esimerkiksi oli minusta lahjakas räppäri, jolla ihan oikeasti oli jotain asiaakin.
Harmi, että suurin osa käsittää hip hopilla tämän nykyisen schaissen, jossa isorintaiset naiset näyttävät paljasta pintaa ja miehet ajavat hienoilla autoilla laulaen itsestään, kun yhteiskunnallistakin räppiä oli (ja on yhä) olemassa.

Tota mä just tarkotin. .. : D ei pitäs kirjottaa näit kommenttei kauhees kiirees ja sit ei viel edes lue läpi. 2pacilla on tosiaan hyvää musiikkia. JA oikeestaan jopa niillä suomalaisilla räppäreillä, jotka ei oo kauheen tunnettuja.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #313 : Tammikuu 17, 2010, 22:56:39 »

Muuten tykkään melkein kaikenlaisesta musiikista, mutta sitä älytöntä örinää tai rääkymistä en voi millään sietää. Se ei ole edes kunnon musiikkia, ne vaa rääkyy/örisee jotain epämäärästä.

Miksi se ei ole kunnon musiikkia? Miksi se örinä jotenkin nollaisi kappaleen "musiikillisuuden"? Ottaa vaikka yhtyeen nimeltä Saattue - laulaja örisee aika paljon, mutta kappaleet saattavat olla hyvin melodisia ja lyriikat runollisiakin. Totta on, että joidenkin laulajien örinästä ei saa selkoa kirveelläkään ilman lyriikoita, mutta on myös sellaisia örisijöitä, joista saa ihan hyvin selkoa jos vain kuuntelee. Örinä/rääkyminen on vain yksi tapa käyttää ääntään. Musiikkia se varmasti on, mutta sen hyvyys ja mielekkyys on sitten täysin eri asia.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 21, 2010, 20:33:19 kirjoittanut Rainmaker »
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa loorry

• Vuotislainen
« Vastaus #314 : Tammikuu 21, 2010, 19:30:13 »
Räp.
Kaikki Cheekit, Asteet ja mitkälie Eminemit, yäk. Räpissä ei ole edes (minun korvissani) mitään melodiaa, puhumattakaan `syvällisistä´ lyriikoista.

Jännät korvat sulla. Tiedätkö mitä melodia tarkoittaa? Ja syvällisistä lyriikoista sen verran, että vähän luulen, että et ole kaikkia maailman rap biisejä kuunnellut joten melkosta yleistämistä..

Poissa Töyhtöhyyppä

• Vuotislainen
  • Kuuhulluus iski
« Vastaus #315 : Tammikuu 21, 2010, 21:48:29 »
Räp.
Kaikki Cheekit, Asteet ja mitkälie Eminemit, yäk. Räpissä ei ole edes (minun korvissani) mitään melodiaa, puhumattakaan `syvällisistä´ lyriikoista.

Jännät korvat sulla. Tiedätkö mitä melodia tarkoittaa? Ja syvällisistä lyriikoista sen verran, että vähän luulen, että et ole kaikkia maailman rap biisejä kuunnellut joten melkosta yleistämistä..

Katsotaanpas mitä armas ystävämme Wikipedia sanoo melodiasta;
   "Melodia eli sävelmä on useista sävelistä muodostuva sävelkulku ja niiden muodostama jatkumo, toisin kuin yksittäinen kerran soitettava sävel. Melodiaan kuuluu myös vaihtelu sävelissä ja tempossa."

Räp, on rytmikästä puhetta (näin minä ainakin olen käsittänyt) ja en kieltämättä havaitse siinä sävelkulkuja. Ja ei, en todellakaan ole kuunnellut kaikkia maailman räp-kappaleita koska ne mitä olen kuullut, riittävät minulle. Noo, heitä joku räp-biisi jossa ON syvällisemmät lyriikat kuin "jos mä oisin sä, hei hei, mä luottaisin muhun"?
"Tänään satun olemaan täällä - Huomenna jossakin toisessa paikassa. Minä kuljen kulkemistani, ja kun löydän hauskan paikan, pystytän telttani ja soitan huuliharppua."

Poissa loorry

• Vuotislainen
« Vastaus #316 : Tammikuu 22, 2010, 15:57:45 »
Räp.

"Melodia eli sävelmä on useista sävelistä muodostuva sävelkulku ja niiden muodostama jatkumo, toisin kuin yksittäinen kerran soitettava sävel. Melodiaan kuuluu myös vaihtelu sävelissä ja tempossa."

Räp, on rytmikästä puhetta (näin minä ainakin olen käsittänyt) ja en kieltämättä havaitse siinä sävelkulkuja. Ja ei, en todellakaan ole kuunnellut kaikkia maailman räp-kappaleita koska ne mitä olen kuullut, riittävät minulle. Noo, heitä joku räp-biisi jossa ON syvällisemmät lyriikat kuin "jos mä oisin sä, hei hei, mä luottaisin muhun"?

Petter - Storstadsidyll (Suomi Remix)
Asa & Toverit - Huojuvat Puut Feat. Raappana

No näissä on mun mielestä syvälliset lyriikat. Ei ehkä omii suosikkei, mut syvällisii ainaki .Niin ja tosiaan melodiasta sen verran, että kyllä jopa cheekin biiseissä(jotka on hirveitä, myönnän) on melodioita. Kyllä niissä on enemmän säveliä kuin yks ja ne muodostaa "sävelkulkuja". En ole sattunut sellasta rap biisiä kuulemaan missä sois koko aika pelkästään esim. C-sävel .Myönnän kyllä, että esim. Rock musiikissa on paljon enemmän melodioita ja monimutkasempia melodioita ja näin, mutta kuitenkin sellaset rap biisit missä ei olis yhtäkään melodiaa on kyllä harvassa. Toki niitäkin varmasti on.

//Huhutar poisti laittomat youtube-linkit
« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2010, 22:58:09 kirjoittanut Huhutar »

Poissa Töyhtöhyyppä

• Vuotislainen
  • Kuuhulluus iski
« Vastaus #317 : Tammikuu 22, 2010, 16:27:44 »

http://www.youtube.com/watch?v=Oys_ruOuWMc&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=EGHnFIcnVWc

No näissä on mun mielestä syvälliset lyriikat. Ei ehkä omii suosikkei, mut syvällisii ainaki .Niin ja tosiaan melodiasta sen verran, että kyllä jopa cheekin biiseissä(jotka on hirveitä, myönnän) on melodioita. Kyllä niissä on enemmän säveliä kuin yks ja ne muodostaa "sävelkulkuja". En ole sattunut sellasta rap biisiä kuulemaan missä sois koko aika pelkästään esim. C-sävel .Myönnän kyllä, että esim. Rock musiikissa on paljon enemmän melodioita ja monimutkasempia melodioita ja näin, mutta kuitenkin sellaset rap biisit missä ei olis yhtäkään melodiaa on kyllä harvassa. Toki niitäkin varmasti on.

Kyllä nuo linkittämäsi kappaleet sanoillaan kieltämättä voittaa Cheekin 10-0, mutta jos olisi edes hieman enemmän melodiaa. Se myös mikä ei kuulosta minun korviini kivalta, on tuo puhekielen käyttö. Nuokin kappaleet kuulostaisivat (minusta) paremmilta jos ne olisivat kirjakieltä.
 No, vaikka rap-kappaleissa olisikin 2 säveltä, ei se silti ole mikään kovin monimutkainen melodia. Ja puheessakin on "sointukulkuja" nousuja ja laskuja, joita ei kutsuta silti melodiaksi (tai en ole ainakaan kuullut kutsuttavan).
 Ja kyllä, rock-musiikista kuulen paljon helpommin melodian. Ajattele nyt kumpaa on helpompi hyräillä, räppiä vai rockia?

Poissa loorry

• Vuotislainen
« Vastaus #318 : Tammikuu 22, 2010, 17:08:14 »

Petter - Storstadsidyll (Suomi Remix)
Asa & Toverit - Huojuvat Puut Feat. Raappana

Kyllä nuo linkittämäsi kappaleet sanoillaan kieltämättä voittaa Cheekin 10-0, mutta jos olisi edes hieman enemmän melodiaa. Se myös mikä ei kuulosta minun korviini kivalta, on tuo puhekielen käyttö. Nuokin kappaleet kuulostaisivat (minusta) paremmilta jos ne olisivat kirjakieltä.
 No, vaikka rap-kappaleissa olisikin 2 säveltä, ei se silti ole mikään kovin monimutkainen melodia. Ja puheessakin on "sointukulkuja" nousuja ja laskuja, joita ei kutsuta silti melodiaksi (tai en ole ainakaan kuullut kutsuttavan).
 Ja kyllä, rock-musiikista kuulen paljon helpommin melodian. Ajattele nyt kumpaa on helpompi hyräillä, räppiä vai rockia?

No rockia ehkä sen takia helpompi hyräillä, että siinä on laulu melodioita. Usein jos hyräilee niin tulee tosiaan hyräiltyä sitä laulu melodiaa eikä taustan melodiaa .Rapissa harvemmin on laulumelodioita paitsi ehkä kertseissä. Rapin vokaaleissa ei kuulu olla melodiaa, koska se on räppäämistä ei laulamista. Kyllähän noiden mun linkkien biiseissä oli taustoissa enemmän säveliä, kun 2. Toi kirjakieli homma on vähän mielipide kysymys varmaan jos räpissä käytettäis kirjakieltä se olis musta vähän sama asia, kun että Kalevalassa käytettäis stadin slangia(eli ei kovin hyvä juttu).

//Huhutar poisti rikkinäiset ja laittomat youtube-linkit
« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2010, 22:59:25 kirjoittanut Huhutar »

sprig

• Ankeuttaja
« Vastaus #319 : Maaliskuu 04, 2010, 20:10:34 »
Ensinnäkin inhoan lähes kaikkea radiossa usein soivaa popmusiikkia. En keksinyt tälle mitään osuvaa genreä, mutta kyseessä on siis jotain suunnilleen sellaista, jossa joku laulaa useimmiten korviariipivällä äänellä (krhm, tässä kohtaa voisin tunnustaa kuuntelevani toisinaan kunnon örinämetallia :'D) menetetystä rakkaudestaaaaah! En nyt osaa nimetä mitään ehdotonta inhokkiartistia, mutta katsokaa vaikka Voicen latauslista, se kattaa aika hyvin kaikki inhomusiikkini.

Radiopopin lisäksi inhoan powerpopia ja powermetallia. Lisää vain genren eteen power, ja saat tämän kuuntelijan karkotettua näppärästi. :D En kestä esimerkiksi Sonata Arcticaa ja Stratovariusta ja mitä näitä nyt on. Jotain hirveintä ikinä on myös kaikenlainen emoilu, emocore ja screamo ja mitä näitä nyt on. Minua alkaa ärsyttää jo pelkkä emobiisien ajattelu.

Musiikissa minulle on tärkeää toki myös sanoitukset, ja luettelemissani inhokkigenreissä usein myös sanat ovat aivan hirveät. En ole ihan hirveän perehtynyt aiheeseen, joten en yleistä, sillä kyllä lajista kuin lajista löytyy ainakin toivottavasti hyviäkin sanoituksia. En siedä mitään ihmissuhdelöpinöitä enkä mitään sellaista, jossa puhutaan vain seksistä ja hyvännäköisistä ruumiinosista.

Tiedän olevani harvinaisen kranttu musiikin suhteen. Kuuntelen vain äärimmäisen syvällistä undergroundia, ja musiikkimakuni on siksi tietysti paras ikinä ja kertoo mm. korkeasta älykkyysosamäärästäni sekä muista suunnattomista henkisistä kyvyistäni, jotka ovat kaukana tavallisen kuolevaisen saavuttamattomissa. On kivaa olla elitisti! \,,/ No ei vais. :D

Vaikka inhoankin suunnilleen kaikkea, olen sitä mieltä, että musiikkia saa kyllä haukkua sydämensä kyllyydestä, mutta ei ihmisiä ja heidän musiikkimakujaan. Makuasioista kun ei voi kiistellä. :) Jos ei nyt lasketa mukaan mitään samalla kaavalla tehtyjä perusbiisejä, niin musiikin kuin musiikin ja myös rapin tekemiseen tarvitsee taitoa. Eli siis ajan tässä takaa sitä että vaikkei joku musiikkilaji itseä miellyttäisikään, niin ei silti pidä sanoa ettei sen tekemiseen tarvitse taitoa.

Poissa lullaby

• Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornMagic6297
« Vastaus #320 : Maaliskuu 09, 2010, 17:48:52 »
Ensimmäisenä näistä niin sanotuista inhokkiartisteista tulevat mieleen tietynlaiset suomalaislaulajat, kuten esimerkiksi Chisu, Jippu, Irina ja Jenni Vartiainen. Jotenkin en ole oppinut tykkäämään naislaulajista koskaan, varsinkaan suomalaisista. En pidä yhtään Chisun "Sama nainen"-kappaleen tyylisestä hennosta laulannasta ja epämääräisestä taustahumusta, mielestäni naislaulajillakin saisi olla tietynlaista "munaa". Siis todellakin munaa, kirjaimellisesti lainausmerkeissä. : D Tarkoitan räväkkyyttä ja vahvaa, persoonallista ääntä. The Distillersin Brody Dalle on ainakin sellainen nainen, jolle mielelläni nostaisin hattua tavatessa. Tietyllä tapaa kunnioitan myös esimerkiksi Lady Gagaa, vaikkakaan hänen musiikkinsa ei edusta sitä genreä mitä minulla olisi usein tapana kuunnella. Hänellä ei ole yhtä siistiä ääntä kuin Brody Dallella, mutta hän on kuitenkin omalla tavallaan sellainen oman tien kulkija musiikin teossa. Paljon persoonallisempi tapaus pop-musiikin saralla kuin vaikkapa Britney Spears. Madonnan nykytuotannon jumputusbiisitkin menevät välillä yli ymmärryksen...

Suomalaisista artisteista mieleeni putkahtaa saman tien myöskin Lauri Tähkä elonkerjuineen. Tämän bändin kohdalla radiokanava vaihtuu kohdallani melkeinpä poikkeuksetta, jotensakin vastenmielistä kuraa. : D Kyllä "suomalaisen suomalaista" musiikkia pystyy tekemään vähän paremminkin. Sunrise Avenue loistaa myöskin korniudessaan ja tarjoaa hyvän vastuksen Lauri Tähkälle.

Kappaleiden lyriikat vaikuttavat käsitykseeni biisistä hyvinkin paljon, joten huonot sanoitukset yleensä leimaavat biisinkin huonoksi. Mikäli jossakin kappaleessa kuitenkin on erittäin tarttuva biitti tai melodia tai joku vastaava, saatan siltikin pitää siitä huonoista lyriikoista huolimatta.

Periaatteessa siedän kuitenkin ihan mitä musiikkia tahansa, vaadittaessa. Se on kuitenkin ihan eri juttu, että mitä pistän iPodini sisällöksi tai mitä kestän kuunnella radiosta vaihtamatta kanavaa. En ole kovinkaan genreuskovainen, joten lempibiisejä saattaa löytyä ihan minkä lajikkeen alta tahansa. Pääasia että kappale on hyvä.

// On nyt aivan pakko muoksia, koska unohdin täysin totaalisesti yhden inhokkini. The Baseballs! Ensimmäisen kerran kuultuani Umbrellan radiosta, pidin Baseballsia sinänsä ihan hauskana ja persoonallisena tapauksena. Kuitenkin muutaman viikon päästä Umbrellaa ruvettiin renkuttamaan radioissa jatkuvalla syötöllä, ja siinä vaiheessa olin todella tympääntynyt kaikkiin heidän biiseihinsä. NRJ:llä soitetaan usein kappaletta nimeltä Hot N' Cold, ja sitä inhoan erityisesti. Ei oikein iske tuollaiset hymistelybiisit, ja Baseballsin laulajalla on vielä kauhean teennäisen kuuloinen ääni. Arvostan myöskin huomattavasti enemmän sellaisia artisteja, jotka kirjoittavat itse omat biisinsä. En oikein ymmärrä tuollaisten artistien ideaa, jotka käytännössä ainoastaan coveroivat.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2010, 13:03:24 kirjoittanut lullaby »

Dragonfly

• Ankeuttaja
« Vastaus #321 : Huhtikuu 25, 2010, 03:31:56 »
Joskus aikaisemmin haukuin Cheekin. Pikku G'n ja muut tällaiset räppärit maan rakoon, mutta nyt on tehtävä lisäystä.

Jo moneen kertaan mainittu purkkapoppi kuuluu oman roskamusiikkilistani kärkipäähän. Kaikki Britney Spearsit, Madonnat sunmuut ovat juuri sitä kammottavaa roskaa, jota esimerkiksi monet meidän luokan lissut kuuntelevat. Ylipäänsä kaikki radiossa (Novalla, Voicella, NRJ:llä jne.) soiva pop-musiikki kuuluu siihen kategoriaan, jota en vain yksinkertaisesti pysty kuuntelemaan.

No sitten on tietenkin nää lissujen ylenpaattisen ihkutuksen kohteina olevat artistit. Hyvänä esimerkkinä voisin mainita Justiina Piiperin, eli Justin Bieberin, '94 -syntyneen pikkupoitsun, jolla ei ole vielä äänenmurrosta tullut. Siis ei hitto, monet kuuntelee sen musiikkia jo pelkästään siks että ''JUSTIN ON NII HOT, MEEN SENKAA NAIMISIIN!!!!!<3<3<3<32''.

Ja sitten tietenkin saksalainen tyttöbändi Tokio Hotel, jonka jäsenistä ainakin Pillikaulin ja Tonttukaulin on jotain transseksuaaleja, kun näyttää ja kuulostaa naisilta, mutta käyttää kuiteski miesten nimii. Joka tapauksessa, pahempaa sanonkomitä saa hakee kaukaa, ellei satu asuun Suomessa jossa itserakkaat räppärit pitää valtaa.

Poissa Catnip

• Mestarietsivä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #322 : Huhtikuu 30, 2010, 20:51:52 »
-
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 09, 2013, 18:13:44 kirjoittanut Catnip »

Poissa Kangastus

• Hullu taustakuvan tuijottaja
  • Vuotislainen
  • ♥Lukáš Kašpar♥
    • Kalmanhanaukio
« Vastaus #323 : Toukokuu 02, 2010, 10:38:37 »
Kaikista kauhein on Anna Abreu. Jos kuulen joskus jossain sen kappaleen niin vaihdan radiokanavaa tai tukin korvat ja juoksen karkuun. Se on vaan niin sietämätöntä!!! Sillä on niin kamala ääni ja ärsyttävät kasvot! Musiikkivideoissakin se yrittää matkia joitain parempia! *oksennus* Kuulin kerran Anna Abreun livenä, se oli ihan kamala! Se yritti saada äänestään jotenkin "vahvemman" ja kuulosti ihan mieheltä! Se buuattaisiin alas lavalta jos se ei olisi ollut Idolsissa ja sillä ei olisi sellaisia faneja.

Toinen on Justin Bieber. Sellanen kamala pikku-poika joka laulaa "ihania" rakkauslauluja. Ne kaikki kappaleet on tylsiä, kun niissä hoetaan koko ajan samaa asiaa! (esim. baby *oksennus*) Monien mielestä se on söpö ja niitä ihmisiä en ymmärrä!
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2010, 10:43:38 kirjoittanut Kangastus »
Lokomotiv ♥
I'll never forget you

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #324 : Toukokuu 03, 2010, 08:09:43 »
Anna Puu ja Abreu
aivan kauheita, ja jotkut AINAKIN suomenkieliset räpit ovat kamalia toinen tsumputtaa taustalla ja toinen kertoo tarinaa!? O.o
Tiktak, nuorena about 5 vuotiaana yms. pidin mutt aei ole hyvää musiikkia! Ja Antti Tuisku ja Maija Vilkkumaa ovat kauheita! Eivät edes osaa laulaa!
Justin Beaver ***********Beabier eikun Bieber on niin rasittavan tylsä...luokassakin kuulee: "Justin on ihQ, se on hottis...." :S
Dragonflyn kanssa samaa mieltä, itsekin kutsun jos nyt siitä mainitsen niin se on Justiina Piiper/Piper/Majava/Beaver yms.
Ja rasittavinta on että sitä kuunneellaan luokassa ennen kukaan poika ei tykännyt ja nyt sitte jotkut pojatkin kuuntelee Justiinaa koska tyttöset tykkää siitä ja me saatiin luokkaa Beaverin juliste kauheeta"!
Tokio Hotel on aivan mainion huono, ihan hirveä! En ole pitkään aikaan kuullut enkä haluakaan kuulla!
Hannah Montana!?!?!? Eiks se oo joku ohjelma en ymmärrä koko 'musiikista' mitään en kä siitä ohjelmasta joka joskus muonoin pyöri TV:stä!
Ja vielä Durm und Drang miten lie kirjoitetaan....ei ole ylivoimaisesti huonoin pändi mutta en minä sitä kuuntele......ja sen 'esikuva' on mukamas Judas Priest aivan mahtava bändi mutta Durm und Drang on aivan surkea!  Ari Koivunen ei tosiaankaan ole hyvä! Noh, ei sekään ole huonoin mutta huono ;D

Cheek on nolo ja huono!

Justiina Beaver siis kävin kaupassa ostamassa juomista ja kuulin Beaverin ällöttävän äänen ja oikeesti tuli kiire kaupasta ulos...ihan kauheeta.

-nomn-
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2010, 14:31:38 kirjoittanut Nomoni »