Kirjoittaja Aihe: Musiikki jota ei voi sietää  (Luettu 74388 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

gnarl

• Ankeuttaja
Vs: Musiikki jota ei voi sietää
« Vastaus #225 : Marraskuu 21, 2007, 01:02:55 »
Mulla itelläni ei oo mitään tiettyä genreä mitä en voi ollenkaan sietää. Yksittäisiä kappaleita löytyykin sitten useampi ja bändejäkin pari..

Tosi moni tuntuu kiehuvan täälläkin kiukusta Antti Tuiskun ja Rihannan takia. Itse en suuremmin välitä kummastakaan artistista enkä kuuntele heidän esittämäänsä genreä mutta en kuitenkaan meinaa silmiä päästä repiä jos jossain kuuluu kyseisten laulajien kappaleita. Aika jännä on muuten tämä Idols homma kun niille kilpailijoille tuntuu löytyvän faneja joka kolosta sen aikaa kun ohjelma televisiossa pyörii mutta sen jälkeen kaikki nämä fanit häviää lähes välittömästi. Esimerkkinä juuri tämä Antti Tuisku, tuskin se olisi nuin pitkälle päässyt Idolsissa jos sillä ei jonkinmoista ihailija porukkaa olisi ollut silloin, nyt tuntuu siltä että lähes jokainen sanoo oksentavansa heti kun kuulee kyseisen herran musiikkia.
 No joo, jospa yrittäisin pysyä aiheessa. Tosiaan bändi jota en todellakaan voi kestää on PMMP. En käsitä mikä siinä on niin raivostuttavaa että tosiaan meinaa repiä silmät päästä itseltään ja muilta lähettyvillä olevilta.
 Toinen tälläinen "ihana" bändi on Uniklubi. Äääh. Minun korvaan laulajan ääni särähtää pahasti.
 Yksittäisiä kappaleita siis löytyykin pitkä liuta mutta pahimmat on System of a Down - Lonely Day, My Chemical Romance - Welcome To The Black Parade, Lily Allen - Smile.
 Nii ja se piti vielä sanoa että en liiemmin välitä myöskään (suomi)räpistä. Lähes kaikki 'nykyajan' räppärit (varsinkin suomalaiset) tekevät nykyään vain tälläistä biletys musiikkia eikä sitä enää suoranaisesti voi räpiksi kutsua. Ainut hyvä suomalainen räppäri tosin on Paleface :) Ulkomaisista mainittakoon nyt ehkä Ice Cube ja N.W.A joita voi hetkittäin kärsiä kuunnella, vaikka sydämeni sykkiikin suurimmin metalli musiikin alalajeille death-, brutal death-, thras- ja doom-metallille=)

Joo antakaa anteeksti sekava ja mahdollisesti aika sisällötön teksti. Pistetään tämänhetkisen ajan piikkiin, ajatus ei oikein kulje.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2009, 22:20:51 kirjoittanut gnarl »

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #226 : Marraskuu 21, 2007, 20:00:21 »
Loppujen lopuksi tyylilajien vieroksuminen on yleistämistä, koska varmasti jokaisessa niistä on jotain hyvääkin. Siis otetaan rauhallisesti, en tuomitse musiikkia tyylilajin perusteella.

Rap En yleensä edes laske musiikiksi. Miehet puhuvat konemusiikin päälle - no thanks. Sanoituksetkaan eivät yleensä ole niitä nerokkaimpia, mutta ei yleistetä enempää. Musiikkivideoissa yksi mies heiluu ja pälpättää mikkiin kun vähäpukeiset naiset tanssivat ympärillä -.-"
R'n'b Niillä naisäänillä voisi tehdä vaikka mitä. Mutta jokainen kappale muistuttaa toista niin rytmiltään kuin sanoituksiltaankin. Lisäksi suurin osa laulajattarista (esim. Beyonce, mihin kohtaan tulee aksenttimerkki?) poseeraa ja tanssii lähestulkoon alastomana - myynnin edistämiseksi.
Iskelmä Sanoitukset ovat yleensä melko sieluttomia, ja edelleen samankaltaisia toistensa kanssa. Ymmärrän, että on mahdoton luoda aina jotain uutta, mutta... Äänialakaan ei ole kovin laaja, eikä tällaisen soittaminen/laulaminen vaadi aina niin paljon taitoa. Vähän kuin joululaulua pianolla pimputtelisi ^.^

Myös popin ja rokin välimuoto on hyvinkin teennäistä. Popartistit ovat usein myös teini-idoleita kaikki samasta muotista. Ns. emomusiikkikaan ei iske.

Sitten yleisesti minua ärsyttää suunnattomasti sellainen musiikki, joka myy ulkonäöllä. Visuaalinen anti on kivaa plussaa, mutten tajua, miksi kuunnella keskinkertaista soittamista ja huonoa laulua siksi, että ko bändin jäsenet ovat ah-niin-kuolattavia. Olen huomannut tätä paljon japanilaisessa tuotannossa, jota tursuaa Suomeen joka raosta. Itsekin kuuntelen japanilaisia bändejä, mutta visuaalisuuden lisäksi on oltava jotain muuta - melodiat, sanoitukset, biisit.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 04, 2008, 01:10:48 kirjoittanut Aiëdaíl »

sinny

• Ankeuttaja
« Vastaus #227 : Marraskuu 26, 2007, 10:38:23 »
Inhoan KAIKKEA musiikkia, joka on vain tehty huvikseen, eli inhoan SELLAISTA musiikkia, jolla ei ole sen pahempaa sanomaa kuin: "kato mun *ersettä!"

Hyvänä esimerkkinä kaikki tälläinen Britney, tai muu r'n'b (en halua osata edes kirjoittaa sitä oikein?)
Itsessään tätä tyylilajia RAP en kuuntele enkä haluakkaan kuunnella (eli ei kiinnosta) mutta niillä JOILLAIN kappaleilla voi olla jokin sanoma esittäjän omasta elämästä. Mutta yksi pulma tässäkin asiassa on; en pidä rap-musiikkia musiikkina. Se on vain runoilua yhdistettynä johonkin pompotukseen, joka tulee taustanauhalta.
 Myös rockin puolelta löytyy näitä inhokkeja:

1. Linkin Park, en tiedä mikä siinä mättää mutta mättää ja pahasti.
2. Ari Koivunen, wnb-julkkis, ei mitään pahempaa työtä kuuluisuuden eteen kuin mennä ja kävellä suoraan televisioon.
3. Plus kaikki Idols-humputukset
4. Todellinen ei-enää-niin-musiikkia- hevi. Eli tämä että räitään tukka putkella jotain käsittämättömän ei-tunnistettavissa oltavaa kappaletta. -ellei sitten ole hevimies itse.

Kuuntelenpa itse punkkia. Ja mieluummin kantria kuin ^^ yllämainittuja. Ja saanen muistuttaa että jokaisella on oma mielipiteensä, joten turha alkaa minulle, tai kenellekään muulle, aukomaan suutaan, jos tein pakanallisen tempun kritisoidessani Ari "hevari" koivusta.

Rawe

• Ankeuttaja
« Vastaus #228 : Marraskuu 27, 2007, 17:17:16 »
Sellaisia biisejä joissa vaan hoetaan samaa asiaa alusta loppuun, tai muuten liikaa jotain tiettyä lausetta - joko siis täytyy olla kunnon sanoitukset, sanoitukset joita ei edes tajua, tai sitten ei sanoituksia ollenkaan. Örinähevi on mulle myös aika vierasta, mä en ainakaan siihen innostu. Toki esim monet In Flamesin biisit uppoavat, tosin uudempaa tuotantoa (vanhempaa en ole kuullutkaan), melko melodista tätä nykyä nuo eikä mitään aivotonta karjumista.

Rap on sellanen genre josta en erityisemmin välitä, vaikka joitakin biisejä toki joka genressä on jotka voivat hyviä olla; ei hyvä biisi genreä tai bändiä/artistia kato. Pointtina siis se, etten hakeudu kyseisen musiikin pariin enkä halua sitä kuunnella jos on vaihtoehto, mutta en kuitenkaan siihen paikkaan kuole jos alkaa radiosta soimaan.

Toki on monia bändejä tai artisteja jota en vois kuvitellakaan kuuntelevani, edes sieltä radiosta, mut turhaan alkaa sietämättömiä tähän listaamaan kun ei edes muista kaikkia tältä istumalta.

Poissa zeppodeppo

• idioottimainen valkonen neekeri!
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • "Hei idiootti"
    • Änäri.
« Vastaus #229 : Marraskuu 27, 2007, 17:23:26 »
Erittäin raskasta heviä, jossa karjutaan jotain epäselvää en vain kestä. On keksitty myös laulaminen. Ei tarvitse aina huutaa ilmaan jotain epäselvää joka liittyy saatanan palvomiseen. Kaverini on hevari ja kuuntelee joskus tälläistä paskaa. Yritän vain sietää. Sellainen rap jossa kiroillaan koko ajan ja mainitaan muutamaan kertaan eri sukupuolien sukuelimiä. Näissä ei ole vain niin mitään ideaa. Myöskään mikään Tokyo Hotel ei ole muuta kuin roskaa. Epäselvää saksaa luritellaan. Kuunelkaa Eppu normaalia, se on se oikea suomalainen bändi.
No nämä idiootit menivät sitten poistamaan allekirjoitukseni joten kuka tähän mitään jaksaa enää kirjoittaa.
P.S. Olen takaisin sieltä Brasiliasta josta viime allekirjoituksessa kerroin.

Rawe

• Ankeuttaja
« Vastaus #230 : Marraskuu 27, 2007, 17:35:48 »
Kuunelkaa Eppu normaalia, se on se oikea suomalainen bändi.

Leevi and the Leavings ja YUP!

Mulla ei kyllä myöskään hirveesti tää suomalainen musa iske näin niinkuin yleistyksenä, vaikka on useampikin poikkeus. Ainakin Leevi and the Leavings ja YUP lähes täydellisten lyriikoidensa/taustamusiikkiensa ja Göstan (RIP) ja Jarkon mahtavien lauluäänten puolesta. Ruoska ja Eläkeläiset myös kolahtaa. Jukka Poikaa tulee myös hiukan kuunneltua, tosin vain muutama biisi jotka ovat hyviä.

Siinä tais sitten oikeastaan ollakin ne suomalaiset bändit jotka laulavat suomeksi mitä kuuntelen - brittiläisittäin vetävät suomalaiset bändit joita kuuntelen onkin sitten Poets of the Fall ja The Crash. Iskelmästä en pidä, ja monet artistit jotka tämäntyylistä musiikkia laulavat on sitten myös sellaista jota en "siedä". Esimerkiksi Anna Eriksson :P

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #231 : Marraskuu 27, 2007, 18:29:15 »
Ja siinä olen Sinnyn kanssa samaa mieltä, että sellaiset kappaleet, joita on tehty ainoastaan sen vuoksi, että ne ovat olevinaan hauskoja tai niillä yritetään kalastella huomiota, ovat yleensä todella raivostuttavia. En voi sietää.

Aivan samaa mieltä. Nämä tähdenlennot ovat niin sietämättömiä - jotain mukahyvää ja hauskaa biisiä renkutetaan jatkuvasti radiossa, kunnes koko bändi unohtuu ja kukaan ei puolen vuoden päästä edes muista, että kyseinen yhtye oli joskus pinnalla. Tosin tuntuu, että noita yhden hitin ihmeitä ei putkahtele enää niin vimmalla kuin vähän aikaisemmin. Onneksi.

Tokio Hotelit, Smakit ja muut Sturm Und Drangit saisivat mennä kotiinsa vielä pariksi vuodeksi kasvamaan. En käsitä tuota ihme ihkutusta, joka pyörii näiden Bill Kaulitzien ja muiden ympärillä.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Guilty

• Vuotislainen
  • Fear would be justified.
« Vastaus #232 : Marraskuu 29, 2007, 16:27:11 »
En kestä mitään Rap, Pop, Tecno, Iskelmä ne kaikki kamalat. En vaan jaksa mitään missä puhutaan musiikin päälle ja niitä kamalia p*rseen keikutus biisejä. Klassinen ei myöskään kuulu suosikki musiikkiini. Ne Idols tyypit ja kaikki jotka eivät tee edes omia kappaleitaan itse ovat..järkyttävän kamalia. Kuten joku Anna Abreu.
---

faquarle

• Ankeuttaja
« Vastaus #233 : Joulukuu 09, 2007, 18:21:12 »
Aika pitkälti kaikki epä-metalli menee sinne sietämättömyyslistalle, etunenässä ärsyttävän kevytmielinen pop juuri sen pirteyden ja ylenpaattisen iloisuuden takia, sitten rap/hiphop/r'n'b ja kaikki näiden variaatiot yksinkertaisesti jo senkin takia, että minä vaadin musiikilta oikeita soittimia ja oikeita soittajia, en tietokoneita hoitamaan hommaa. Metallia tulee siis eniten ja melkeinpä ainoastaan kuunneltua, siinäkin toki alalajeja ja yhtyeitä joista minua ei saisi pitämään sitten kirveelläkään.

cheri

• Ankeuttaja
« Vastaus #234 : Joulukuu 13, 2007, 00:09:11 »
Noise, tuo muistaakseni jonkinlaisen elektronisen musiikin alalaji, joka on nimensä mukaisesti pelkkää meteliä. Se on kuin äänitettyä migreeniä jonkun eläimen pään sisältä. Jos bändi vaikka vain vähän sivuaa noisea/käyttää sen elementtejä musiikissaan hallitusti, ok. Mutta se ei vain ole mun juttu. Powernoise? Varmaan voimameteliä. Mutta tosiaan, melkein kaikki muut elektronisen musiikin alalajit menevät.

Olen kuitenkin musiikin suhteen hyvin kaikkiruokainen, mutta noise genrenä on minulle pelkkää tekotaiteellista pastaa, jota ei kukaan osaa/vaivaudu tekemään kunnolla.

Grindcore on myös yksi. Vaikka metalligenrestä edelleen tykkäänkin, niin se ei vaan koskaan uponnut. Makuuni liian nopeaa, liian aggressiivista, liian paljon. Tykkäsin aina enemmän hitaammista ja/tai melodisemmista metallin alalajeista. Tai sellaisesta metallista, jossa vain oli sitä jotain. Iskee, mutta liian lujaa, menee vain ohi kerta toisensa jälkeen.

Tuomas R

• Ankeuttaja
« Vastaus #235 : Joulukuu 23, 2007, 12:36:44 »
Lainaus
Roger Pontare. Roger Pontare. Oletteko kuulleet tästä häiskästä?

Olen, Ruotsin euroviisuedustaja vuodelta 2000. Kauheeta:D

Itse vihaan oopperaa aika paljon. Toisena tulee hevi -(miinus) Nightwish

Wille

• Ankeuttaja
« Vastaus #236 : Joulukuu 23, 2007, 12:43:41 »
Graveheart, olet juuri oikeassa, radiosta pitäisi kuulua monipuolisempaa musiikkia, eikä mitään Las Ketchupia. Sellainen musiikki vaan toistaa itseään miljoonilla kertosäkeillä, ja sitten oikea tarkoitus jää jonnekin unholaan. Minua ärsyttää myös sellainen keinotekoinen musiikki, jonka eteen ei ole viitsitty nähdä vaivaa ollenkaan. Jollain musiikki-ohjelmalla väsätty musiikki ei myöskään vetoa minuun, sellaiseenkaan ei ole nähty vaivaa ollenkaan, vaan laitettu joitain biisin osia tuonne ja joitain tänne.

Myös Egotripin joku kappale oli niin ärsyttävä, että oli pakko sulkea korvat yhdessä kaupassa, kun sitä siellä soitettiin. Siinäkin jankutettiin tätä samaa kertosäettä miljoona ja taas miljoona kertaa. Kyllähän kertosäkeet kuuluvat kappaleeseen, mutta jos välisäkeet ovat vain jotain parin sanan mittaisia, ja kertosäkeet kymmenen sanan mittaisia, ja kertoasäettä soitetaan joka välisäkeen jälkeen - ei sitä kestä ainakaan minun korvani. Käännän yleensä radion toiselle kanavalle tai laitan oman levyn soimaan, jos näin tapahtuu.

Myös sellainen päätön hevikirkuminen ei minuun vetoa. Kaikki sellaiset metalhevikappaleet kuulostavat aivan samalta, eikä niistä sanoista ota tolkkua kerta kaikkiaan kukaan. Niihin palaa pinna jo ensimetreillä, vaikka olenkin jo vähän tottunut, kun koulussa joutuu väistämättä niitä kuulemaan.

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #237 : Tammikuu 07, 2008, 21:21:49 »
Itselle on tullut vastaan oikeastaan vasta yksi vastenmielinen kappale. Enkä nyt tarkoita että koko bändin tuotanto on kuraa vaan juuri tämä kappale eikä sekään kuraa vaan vastenmielinen. Ja kappalehan on........... Slayer - Dead Skin Mask.
Kuten sanoin itse kappale ei ole huono vaan vastenmielinen ja sen takia en sitä mielelläni kuuntele. Ihan kappaleen aiheen takia kappale on vastenmielinen ja ehkä myös vähän alun riffin takia.

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #238 : Tammikuu 09, 2008, 18:38:59 »
Tämä saattaa olla astetta provosoivampi viesti koska saatan nimetä täällä jonkun lempibändit, ja olen siitä pahoillani. Olen pahoillani myös siitä, miten rajusti ilmaisen mielipiteeni, mutta minulla on tänään paha, paha päivä ja silloin yleensä lepuutan kohteliaisuuskanavaani melkoisesti.

Minulle menee periaatteessa mikä tahansa musiikki kunhan tilanne on sopiva, mutta muutama selkeä tyylilajinsa edustaja saa minut suunnilleen raivon partaalle. Nämä musiikkityylitkään eivät ole mieleeni, mutta etenkin nämä tietyt artistit/heidän kappaleensa saavat minut näkemään punaista tavalla, johon muut kyseisen tyylilajin edustajat eivät parhaalla tahdollakaan kykene.

Ari Koivunen. Hänellä on hyvä ääni, sitä en kiistä, mutta minä inhoan, inhoan, inhoan hänen kappaleitaan, olen räjäyttää pääni joka kerta kun kuulen yhdenkään niistä. Ystäväni pakottivat minut istumaan hänen keikallaan laivalla, ja minä olin niin tolkuttoman raivoissani että poltin aika monta tupakkaa ketjussa, ja minä inhoan tupakkaa. Selkeästi inhoni Arin musiikkia kohtaan ylittää jopa inhoni niitä keuhkonsaastuttajia kohtaan. Voisin kuitenkin mahdollisesti pitää Arista jos hänen kappaleensa olisivat vähän vähemmän raivokynnystäni ylittäviä.

Teräsbetoni. Tämä on yhtye, josta en löydä mitään hyvää. Musiikki on niin itkettävän idioottimaista ja huonoa, että minun on pakko lähteä huoneesta jos tätä musiikkia soitetaan, ja aiheuttaa lisäksi kylmänväreitä. Orjatar on kappale jonka mainitsen erityiseksi siksi, että juuri se kappale on saanut minulla aikaan rajun oksennusreaktion. Voisin siis sanoa, että tämä on vastenmielisin bändi jonka tiedän, enkä osaa edes kunnolla perustella miksi. 

Kolmas ryhmä on kaikki Pikkuoravan kaltaiset kammottavat vitsirenkutukset, joita mainostetaan televisiossa kun parastakin musiikkia. Joistain se on varmastikin hauskaa, mutta minusta ainoastaan itkettävää kaupallista roskaa.

Neljäntenä muttei suinkaan vähäisempänä tulee iki-inhokkini Marie Serneholt. Kammottava, blondattu, pinkki ja kirkuva kokonaisuus, puhumattakaan siitä että pakettiin sisältyy myös kuolemaakin karmeammat kappaleet, inholistani kärjessä That's the way my heart goes. En osaa sanoa muuta kuin että kuuntelen mitä tahansa mieluummin kuin tätä renkutusta, se aiheuttaa minulle migreeninkaltaisen olotilan.

Tässä taisivat tulla ne pahimmat viholliseni, toki on monia muitakin yhtyeitä/kappaleita joista en niin kovin perusta. Minua oikein hävettää miten haukun näitä yhtyeitä, mutta puolustaudun edelleen pahalla päivällä.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

lkjhgf

• Ankeuttaja
« Vastaus #239 : Tammikuu 15, 2008, 18:43:11 »
Riittää kunhan musiikista kulee ettei sitä ole tehty rahan takia ja siihen on kulutettu aikaa. Musiikin pitää olla myös monipuolista. En voi sietää; Rap, (Teini)Pop, R&B tai Dance musiikkia. Kiitos hei.

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #240 : Tammikuu 16, 2008, 23:35:35 »
Meikä ei voi sietää lähestulkoon mitään räppiä :/ En ole vielä pienen ikäni kuluessa käsittänyt mikä tämän musiikki tyylin idea on, sillä se ei vain yksinkertaisesti mene minun ymmärrykseeni. Jos ihmiset puhuvat ja taustalla jumputtaa jonkinlaiset rytmit, niin onkohan tuo sitten edes musiikkia? Ei millään pahalla kenellekään ketä räpistä pitää ja tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni. JA olen kyllä yrittänyt, koska osa kavereistani pitää räpistä joten joskus olen pari biisiä kuunellut heidän kanssaan. Tai useamman. Kuitenkin

Lisäksi teinipop ei ole meikäläisen juttu. Minä rakastan metallia :) monia eri sen musiikkilajin gentrejä :) Tosin, aina löytyy yksittäisiä hyviä biisei lähes kaikista musiikki tyyleistä. (Ehkä eniten Metalcorea)

Lisäisinpäs tähän vielä, että en pidä myöskään bändeistä joiden laulaja ei ole hyvä. Minulle bändissä laulaja - hänen äänensä, tyylinsä laulaa jne - merkitsevät ihan älyttömästi... Joten jos laulaja on jotain Antti Tuisku luokkaa niin. Ja tiedän, että monet tykkäävät Apulannasta, mutta minuun bändi ei ole koskaan iskenyt. Biisit voivat olla iha suht tarttuvia, mutta se LAULAJA. Minä sitten vihaan hänen ääntään ja minusta muutenkin Apulanta alkaa olla hieman liian kaupallinen. Sitä soitetaan radiossa ja teinit hurraa. Mutta onneksi sillekin bändille varmasti - niinkuin monelle muullekin bändille - löytyy niitä oikeita faneja.

Tämä nyt ei edes kuulu tähän aiheeseen kamalasti, mutta en pidä myös ihmisistä jotka kuuntelevat MUSIIKKIA bändin henkilöiden ulkonäön, kuuluisuuden tai muunkaan tälläisten seikkojen kanssa. En voi ymmärtää että jotkut todella valitsevat lempibändinsä siten. Minulle musiikki on kaikki kaikessa ja kuuntelen tasan sitä, mikä tuntuu minusta hyvältä. Minua ei kiinnosta mitä toiset ihmiset sanoisivat omasta musiikkimaustani, sillä se on jokaisen henkilökohtainen asia.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2008, 20:23:31 kirjoittanut Dust to Dust »

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #241 : Tammikuu 20, 2008, 12:50:05 »
En voi sietää poppia. Minusta on ärsyttävää kun joku rasittava, itseään toistava, yksinkertainen juttu jää soimaan päähän ärsyttävästi. Ja ne musiikkivideot, takapuolenpyöritystä ja puolialastomia naisia! Ygh. Ja japanilainen musiikkikin raastaa hermojani. En jaksa kuunnella musiikkia, jota en ymmärrä. Kun kaiken maailman j-rockarit ja j-popparit omaavat sen tyylinsäkin... Enkä tykkää siitä. Tykkäilen kaikenkarvaisesta metallista ja oikeastaan kaikki muut musiikkityylit ovat vähemmän mieluisia. Joku amispoppi aiheutta minulle päänsärkyä, samoin Tokio Hotelit ja nämä tämmöiset. Anna Abreu, sun muut tuollaiset popparitkin ovat ärsyttäviä. Minä olen ärsyyntyvä ihminen. Ja on monia muitakin musiikkityylejä ja artisteja, joita en voi sietää... En jaksa nyt valittaa tämän enempää. Katsotaan ensi kerralla, jos valittaisin vähän lisää. x)

~Moondancer (luutava)

Poissa No Speed Limits

• Palleromaisen tanakka ja takakorkea<3
  • Vuotislainen
  • ...something beautiful...
    • Suomenlapinkoira Frodon elämää
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #242 : Huhtikuu 19, 2008, 16:02:17 »
Aah.

Ensimmäisenä tulee mieleen Avril Lavigne. En pitänyt alun perinkään hänen musiikistaan, mutta kun tämä "Girlfriend" ilmestyi... arrgh. Okei, yleensä tykkään tälläisistä vauhdikkaista biiseistä, mutta tämä on jotenkin tylsä. Siis melodia on tylsä. Ja sanat. Ja rytmi. Koko biisi. Siis ei kertakaikkiaan mitään omaperäisyyttä, vaan tuollaista ihmeellistä jumputusta.

Toisena onkin sitten Enrique Iglesias. Oikeastaan ensimmäinen kappale, jonka häneltä kuulin oli "Tired of Being Sorry". Inhosin koko biisiä ensi kuulemalta. Mokomakin ärsyttävä jumputus. Ja sitten vielä järkyttävämpi biisi, "Somebody's Me". Karmeaa ulinaa.

Ja vielä täytyy mainita se mikälie Vincent, joka laulaa ihanasta Miss Bluesta. Kertosäe on kerta kaikkiaan karmea. Ihme rääkymistä.

Teräsbetoni. Tämä on yhtye, josta en löydä mitään hyvää. Musiikki on niin itkettävän idioottimaista ja huonoa, että minun on pakko lähteä huoneesta jos tätä musiikkia soitetaan, ja aiheuttaa lisäksi kylmänväreitä. Orjatar on kappale jonka mainitsen erityiseksi siksi, että juuri se kappale on saanut minulla aikaan rajun oksennusreaktion. Voisin siis sanoa, että tämä on vastenmielisin bändi jonka tiedän, enkä osaa edes kunnolla perustella miksi. 

Kolmas ryhmä on kaikki Pikkuoravan kaltaiset kammottavat vitsirenkutukset, joita mainostetaan televisiossa kun parastakin musiikkia. Joistain se on varmastikin hauskaa, mutta minusta ainoastaan itkettävää kaupallista roskaa.

Neljäntenä muttei suinkaan vähäisempänä tulee iki-inhokkini Marie Serneholt. Kammottava, blondattu, pinkki ja kirkuva kokonaisuus, puhumattakaan siitä että pakettiin sisältyy myös kuolemaakin karmeammat kappaleet, inholistani kärjessä That's the way my heart goes. En osaa sanoa muuta kuin että kuuntelen mitä tahansa mieluummin kuin tätä renkutusta, se aiheuttaa minulle migreeninkaltaisen olotilan. 

Nutcracker hyvä, olet osunut kaikissa kolmessa täysin naulan kantaan. Minäkään EN voi sietää Teräsbetonia. Pikkuoravat ovat kammottavia, koska niistä saa ihan oikeasti päänsärkyä. Ja Marie Serneholt. Aika hyvä tuo sinun kuvauksesi hänestä. Loistava suorastaan...

-Erkku
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 16, 2008, 21:21:54 kirjoittanut Erkku »
...Tulepas Kalle tänne, ulos teelle, Kustaan ikkunan alle... ^^ Hauskaa vai mitä?

Erkku -> No Speed Limits

Irene

• Ankeuttaja
« Vastaus #243 : Huhtikuu 25, 2008, 20:27:03 »
Nykyään sietämätöntä musiikkia on ihan liikaa.
Britney Spears. Ei, sitä ei yksinkertaisesti kestä. Varsinkin nämä uudet biisit Gimme More ja Piece of Me. Ainakun kuulee noiden biisien alkavan radiosta tai tulevan musiikkikanavilta niin tekisi mieli heittää radiota/telkkaria jollain. Jo se laulutapa, millä ne biisit on laulettu on sellanen ällöttävä. Ja sellanen ylimääränen 'huohotus'. Ugh. Ja ne musavideot. Ne vaan on niin hirveitä. Miksi nykyään yritetään myydä musiikkiakin pelkällä seksillä. Ihan kun ihmisiä ei kiinnostaisi itse musiikki enään. Kaikki levy-yhtiötkin vaatii tähtiä laihduttamaan ja muutenkin muokkamaan ulkonäköään. Ja pidetään itsestäänselvyytenä, että jos ei sovi "muottiin", ei ole väliä vaikka osaisi laulaa kuinka hyvin. Ja kaikkein ironista on se, että se miltä esim. Britney Spears näyttää nykyään ei ole nättiä. 

Goldie

• Ankeuttaja
« Vastaus #244 : Huhtikuu 25, 2008, 22:18:47 »
Yhdyn moniin muihin edellä, lähes kaikki ei-metallipitoinen saa sykkeen kiihtymään.

Eniten sydäntä särkee kuitenkin kuunnella laulajia, jotka on tuotu markkinoille pelkän ulkonäön tähden. Musiikki myy, koska videoissa keikutaan käytännössä alasti. En voi nimetä mitään tiettyä tyyliä, koska myös rap ja R'nB artisteista löytyy artisteja, joiden työtä ja uraa arvostan. En todellakaan kuulu faneihin, mutta sen verran voi tunnustusta antaa Missy Elliotille. Se nainen on kyllä onnistunut työssään.

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #245 : Huhtikuu 26, 2008, 00:53:38 »
itse en siedä räppiä, vai miten sitä oikea oppisesti kutsutaan. Oma mielipiteeni on että eihän se ole edes musiikkia, noh on siinä musiikki, mutta ei laulua, pelkkää puhetta. Se ärsyttää jotenkin, ja sitte suureksi onnekseni ympärilläni on ihmisiä jotka kuuntelvat sitä mm. eräs läheinen ystävä ja serkkulikka.. :D joskus ihan ärsyttääkseen minua, kun he tietävän ettei minuun vain iske tämä musiikki tyyli..

Sitten nämä klassiset kappaleet. Aargh. Eivät ole minun tyyliäni. Olen selvästi kapinaihminen, koska mikään mikä ei ole minun tyylistäni joutuu minun osaltani heti jäähylle..
Mutta onneksi niitä hyviäkin artisteja musiikkeineen löytyy.. :)

~~Indigo
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #246 : Huhtikuu 26, 2008, 18:44:19 »
Suurin osa musiikista on huonoa - ja valitettavan suuri osa on myös melko lailla sietämätöntä. Musiikkimakuni on melko laaja, mutta en siedä ainakaan räppiä/hiphoppia/r'n'b:ta, sillä nämä "musiikkityylit" eivät mielestäni ole oikeaa musiikkia, pikemminkin epämääräistä jumputusta ja puhetta tai sitten ulinaa r'n'b:n tapauksessa.

Jazzia en myöskään voi sietää. En osaa selittää miksi, mutta siinä on jotain sanoinkuvaamattoman hermojaraastavaa.

Erittäin suositusta musiikista hyvin suuri osa on surkeaa, esimerkiksi lähes kaikki kuuluisat ja suositut naisartistit sekä Suomesta että ulkomailta, ovat ihan onnettomia vikisijöitä. Erityisen ärsyttäviä ovat suomalaiset Jenni Vartiainen ja Irina, en kykene kuuntelemaan kummankaan määkimistä paria sekuntia pitempään.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Kartanon kummitus

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #247 : Toukokuu 11, 2008, 19:49:56 »
Jazzia en myöskään voi sietää. En osaa selittää miksi, mutta siinä on jotain sanoinkuvaamattoman hermojaraastavaa.

Erittäin suositusta musiikista hyvin suuri osa on surkeaa, esimerkiksi lähes kaikki kuuluisat ja suositut naisartistit sekä Suomesta että ulkomailta, ovat ihan onnettomia vikisijöitä. Erityisen ärsyttäviä ovat suomalaiset Jenni Vartiainen ja Irina, en kykene kuuntelemaan kummankaan määkimistä paria sekuntia pitempään.

Sama täällä sekä jazzin, että erittäin suositun musiikin kohdalla.

Rap ja hiphop on jotain todella pahasti hermoja raastavaa. Ärsyynnyn todella jos kuulen vähänkin tälläistä musiikkia. Ainut oikeasti hyvä(!!) rap/hiphop biisi on Mariskan Murha.

Tekno, dance yms perus "konejumputus." (vaikeaa selittää) Nyt en osaa sanoa yhtään esimerkkiä tähän kun en muista/tiedä enään tälläisiä artisteja, tosin The 69 eyesin biisistä Brandon Lee olen kuullut jonkun teknoverion, huoh... Jotenkin niin yksitoikkoista musiikkia, että en vain tykkää. Ja etenkin jos ei ole laulua, niin vielä rasittavampaa. Rakastan kyllä synkempää konemusiikkia, mutta se onkin ihan erilaista.

Iskelmä. Joo-o. Ei vain uppoa. Kerran kuulin auton radiosta iskelmän, joka kertoi ikkunan pesusta. Se oli aika...

Metalli. Vaikka kuuntelenkin vähän metallia, niin ei se yleisesti kiinnosta. Muutamia hyviä bändejä olen löytänyt ja todella moneen tutustunut, hetken kuunnellut ja lopettanut kuuntelemisen kun olen kyllästynyt. Erityisen raskas metalli on todella rasittavaa ja aiheuttaa päänsärkyä. En todellakaan siedä sellaista. Black metal on inhokkimetalliani. En voi sietää sitä rumpujen hakkaamista ja örinää. Todella ahdistavaa musiikkia. Dimmu borgir on hienointa kuulemaani black metallia, heiltä löytyy muutama upea biisi.

Siinä nyt jotakin inhokkimusiikkiani. :'3
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 29, 2009, 18:53:26 kirjoittanut Kartanon kummitus »

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #248 : Toukokuu 11, 2008, 23:49:38 »
Tämä nyt ei edes kuulu tähän aiheeseen kamalasti, mutta en pidä myös ihmisistä jotka kuuntelevat MUSIIKKIA bändin henkilöiden ulkonäön, kuuluisuuden tai muunkaan tälläisten seikkojen kanssa. En voi ymmärtää että jotkut todella valitsevat lempibändinsä siten. Minulle musiikki on kaikki kaikessa ja kuuntelen tasan sitä, mikä tuntuu minusta hyvältä. Minua ei kiinnosta mitä toiset ihmiset sanoisivat omasta musiikkimaustani, sillä se on jokaisen henkilökohtainen asia.

Olen samaa mieltä. Vaikka pidänkin mm. Nighwishistä, se ei ole lempibändini siksi että bändi on menestynyt maailmalla ja levyttänyt monta cd:tä vaan siksi ettäb musiikki on todella hyvää. Tosin en ymmärrä miksi joku voisi kuunnella bändin musiikkia kuuluisuuden yms. seikkojen vuoksi. Tällä perusteellahan voisi kuunnella bändiä joka on kuuluisa tms. mutta jonka musiikista ei pidä.

Lauri Tähkä on aivan kamala. Biiseissä on toistensa kopioita olevat sanoitukset, laulajan ääni on kamala ja koko bändi on muutenkin surkea. Joka päivä useita kertoja tulee radiosta kyseisen bändin biisejä (-> kanavan vaihto). Bändi on kuitenkin aika hyvin menestynyt, saihan se aika monta palkintoa Emma(?)-gaalassa. Silti vihaan koko bändiä ja mielestäni koko ällötys olisi saanut jäädä perustamatta.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #249 : Kesäkuu 30, 2008, 19:27:08 »
Olen muistaakseni kirjoittanut tänne joskus aiemminkin, mutta nyt voisin uusia listani.

Aloitetaanpa iskelmistä. Harrastan paritansseja, mutta siitä huolimatta kovinkaan moni bändi ei ole mieleen. Ärsyttävää, että artistit ja bändit julkaisevat kymmeniä levyjä uransa aikana ja jokainen biisi on tyyliin: Rakastan sinua. Miksi jätit minut? Tule takaisin! En voi elää ilman sinua. En tiedä mitä teen... Ja jotkut vielä ostavat. Anteeksi. Tämä on siis vain minun mielipiteeni. Ja iskelmäradio muutenkin suoltaa samoja biisejä päivästä ja tunnista toiseen. Yhtään sellaista päivää ei ole ollut, jolloin en olisi kuullut joko kappaletta Mä putoan tai Oikeesti. Lisäksi ne ovat tainneet olla julkaisustaan asti listalla top-10:ssä. Ja tämä kammottava kanava soi siis johtuen äitini kammottavasta mausta.

Jazz, Blues ym.
En vain kertakaikkiaan ymmärrä. Olin juuri Stockmannilla töissä ja ainoatakaan päänsärytöntä päivää ei sen pestin aikana ollut. Ajateltiinkin muutaman muun kanssa lähettää hieman asiakaspalautetta. En tiedä mikä tökkii, mutta en vaan pysty kuuntelemaan.

Pikkusiskoni suosikkikappaleet saavat kananlihalle. Poppia ja discomusaa, jota laulavien jokaikinen levy kuulostaa täysin samalta. Voice on jotain mitä ei pysty kuuntelemaan. Ei kyllä NRJ:täkään. En itse asiassa kuuntele radiota vaan levyjä, sillä kanavien soittolistat ovat huolestuttavan yksitoikkoisia ja saavat karvani pystyyn. Lisäksi omaa lempimusaani ei missään nimessä voisi soittaa radiossa. Ajatelkaa nyt, kuinka monta kuulijaa menetettäisiin, jos vaikka Novalla soisi New York Dolls tai joku muu punkbändi. Radiokanavat ovat hyvin rajoittuneita ja miltei mitään en jaksa kuunnella muutamaa tuntia kauempaa. Jos joskus tulee oikeasti joku loistava uutuusbiisi radioaalloille asti, niin ikävä kyllä ne yleensä puhkikulutetaan onnistuneesti alle viikossa.

En henkilökohtaisesti myöskään yleensä pidä bändeistä, jotka ovat ylimainostettuja. Lisäksi musiikkivideot, joissa on puolialastomia naisia venkoilemassa miten sattuu, herättävät raivoni. Mielestäni se on halventavaa. Vaikka omapahan on asiansa.

Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.